رييس سازمان سينمايي سرانجام سكوتش را شكست
تاريخ : 28 / 1 / 1391برچسب:, | 6:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

رييس سازمان سينمايي همچنين درباره تاريخ جلسه بعدي شوراي عالي سينما و همچنين دلايل اجرايي نشدن مصوبات جلسه هفت ماه قبل آن گفت: درباره جلسه بعدي شوراي عالي سينما كه بايد با حضور رياست جمهور تشكيل شود، بايد بگويم ابتدا دنبال طرح تشكيلات جايگزين خانه سينما هستيم تا آن را نهايي كنيم و سپس جلسه بگذاريم.

 

شمقدري ادامه داد: همچنين درباره مصوبات جلسه سال گذشته شوراي عالي سينما هم بايد بگويم كه چند بند از آن به مرحله اجرا رسيده است. به عنوان مثال معافيت گمركي تجهيزات سينمايي از سال گذشته آغاز شده و تا آنجا كه من خبر دارم تا كنون نزديك به ده ميليارد تومان محصولات و تجهيزات سينمايي كه در بخش‌هاي مختلف وارد كشور شده از معافيت گمركي استفاده كرده است. لازم است بگويم كه درصد بيشتري از اين تجهيزات توسط موسسات خصوصي ( و نه موسسات تابعه معاونت سينمايي) وارد كشور شده است.

وي در ادامه تشكيل سازمان سينمايي و همچنين ساماندهي صنوف مربوط به سينما را دو مصوبه ديگر اجرايي شده شوراي عالي سينما دانست و يادآور شد: يكي ازمصوبات شورايعالي سينما ساماندهي صنوف اين بخش بود كه اين موضوع در كميته ساماندهي كه كارش را در ساختماني آغاز كرده در حال پيگيري است.

 

شمقدري ادامه داد: اكنون بحث ساماندهي و همچنين خدمات دهي به صنوف توسط اين كميته در حال پيگيري است و آنها توانستند با پيگيري‌هايشان از رياست جمهوري عيدي خوبي هم براي برخي سينماگران بگيرند. اجرايي شدن ساير مصوبات جلسه شوراي عالي سينما هم به پشتيباني اعتباري نياز دارد.

 

رييس سازمان سينمايي در ادامه درباره بودجه امسال سازمان سينمايي و بحث اختصاص بودجه 150 ميليارد توماني به آن اظهار كرد: بخشي از اعتبار 150 ميلياردي تخصيص و تائيد داده شده اما هنوز به دست ما نرسيده است كه به احتمال زياد تا چند هفته آينده خواهد رسيد.

وي تصريح كرد: ما اكنون در مسير دريافت اين بودجه هستيم كه بخشي از آن مربوط به بازسازي سينما «فرهنگ» است و برايمان بحثي جدي و مهم است كه با تامين هزينه‌ها ساخت سالن‌هاي جديد در سينما «فرهنگ» را آغاز كنيم.

وي همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا قراراست فعاليت‌هاي سازمان سينمايي به زودي به ساختمان ميراث فرهنگي در خيابان آزادي منتقل شود، گفت: ما امروز جلسه‌اي درباره اين موضوع داشتيم و 50 درصد كار انجام شده ما برخي دلايل كارشناسي را از سوي سازمان سينمايي ارائه داديم و وكيل آن طرف هم نظراتش را مطرح كرد. در كل قرار شد مطالب جمع بندي و در جلسه ديگري كه گذاشته مي شود، مطرح شود تا نهايتا آقاي رئيس جمهور در اين رابطه تصميم بگيرند.

 

جواد شمقدري در ادامه درباره شايعات مطرح پيرامون حضور پژمان لشكري‌پور به جاي شفيع آقا محمديان در مركز گسترش سينماي مستند و تجربي و همچنين سخنان ابوالقاسم طالبي در برنامه «هفت» كه درباره تامين سرمايه «قلاده‌هاي طلا» گفته بود ارشاد مي‌خواست روغن ريخته را نذر كند هم واكنش نشان داد.

رئيس سازمان سينمايي درباره شايعه احتمال انتصاب لشكري‌پور به سمت مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي گفت: چنين شايعاتي زياد است و در اين مورد خود من هم خبر چنين انتصابي را ندارم!

 

شمقدري در پايان درباره اظهارات كارگردان «قلاده‌هاي طلا» هم بيان كرد: اين موضوع را از آقاي طالبي سوال كنيد اگر توضيح كامل دادند كه هيچ و گرنه اگر لازم باشد شايد روابط عمومي‌مان توضيحاتي را منتشر كند.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: