جزئیات بازنشستگی خبرنگاری به‌عنوان شغل سخت و زیان‌آور
تاريخ : 22 / 10 / 1393برچسب:, | 1:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان در خصوص جزئیات بازنشستگی شغل خبرنگاری بعنوان شغل سخت و زیان‌آور گفت: با توجه به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت محسوب می‌شود کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان‌آور بازنشسته شوند.

«محمدعلی سلیمی» در دیدار اعضای خانه کارگر استان، افزود: کسانی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب، سابقه بیمه با عنوان خبرنگار داشته باشند، بدون شرط سنی می‌توانند با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. اما باید توجه داشته باشند که برای استفاده از این مزایا باید تابع قانون کار بوده و رابطه کارگری و کارفرمایی و پرداخت حق بیمه از این طریق نیز رعایت شده باشد

وی از تشکلات کارگری بعنوان نمایندگان اصلی و قانونی کارگران نام برد و گفت: تشکلات باید مطالبات قانونی کارگران را در یک شرایط منطقی و از طریق تعامل سازنده با کارفرمایان و دولت پیگیری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان افزود: باید فضایی ایجاد شود که کارگر و کارفرما خود را مقابل یکدیگر نبینند بلکه همدیگر را مکمل و در کنار هم بدانند.

سلیمی خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن مشکلات، باید کارها طبقه‌بندی و با حضور مدیران مرتبط در جهت رفع عملی آنها تلاش شود و ما مدیران بعنوان خدمتگزاران قشر کارگر، پیگیر مسایل مربوط به آنان هستیم.

وی بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اصل سه جانبه‌گرایی در قانون کار نیز لحاظ شده و دولت، کارفرمایان و کارگران در موارد بسیاری، منافع مشترک دارند، نمی‌‏توان نقش هر یک از طرفین را نادیده گرفت و اصل سه جانبه‌‏گرایی باید در همه‌ی مسائل مرتبط با کار و تولید و رابطه کارگر و کارفرما و منافع مشترک آنها رعایت شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: