آغاز توزیع کتب درسی از 16 شهریور در سراسر کشور (+قیمت‌ها)
تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسینی گفت: از مجموع 68 عنوان لوح فشرده، 52 عنوان مربوط به شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، 10 عنوان مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی، دو عنوان مربوط به پایه سوم راهنمایی و چهار عنوان نیز ویژه مقطع ابتدایی است.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش از توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی 92 از 16 شهریور ماه در سراسر کشور خبر داد و گفت: امسال 131 میلیون جلد کتاب برای 12 میلیون 300 هزار دانش‌آموز چاپ شده است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایسنا، سید احمد حسینی در نشست خبری توزیع کتب درسی گفت: امسال 945 عنوان کتاب در 131 میلیون جلد برای 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز چاپ شده و تا اول مهر کتاب به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

وی افزود: کتاب‌های درسی مقطع ابتدایی، فنی و حرفه‌ای و پیش دانشگاهی از طریق واحدهای آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و کتاب‌های پایه سوم راهنمایی و دوره متوسطه از طریق پنج هزار و 400 کتاب‌فروشی در سراسر کشور به دست دانش‌آموزان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌ها از روز شنبه 16 شهریور ماه در سراسر کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: کتاب‌ها بر اساس آماری که از سوی مرکز آمار، فناوری، اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش در اختیار اداره کل چاپ و توزیع کتب قرار گرفته، چاپ شده است.

به گفته وی، امسال 68 عنوان از کتاب‌های درسی همراه با لوح فشرده که به صورت نرم‌افزاری هستند در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزان باید این لوح‌های فشرده به همراه کتاب‌های درسی را از کتاب‌ فروشی‌ها خریداری کنند.

حسینی گفت: از مجموع 68 عنوان لوح فشرده، 52 عنوان مربوط به شاخه تحصیلی فنی و حرفه‌ای و کاردانش، 10 عنوان مربوط به دوره متوسطه و پیش دانشگاهی، دو عنوان مربوط به پایه سوم راهنمایی و چهار عنوان نیز ویژه مقطع ابتدایی است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت کتاب‌ها همان قیمت پشت جلد آنهاست، گفت: قیمت کتب از طریق پوسترهایی که در واحدهای آموزشی و کتاب‌ فروشی‌ها نصب می‌شود به اطلاع خانواده‌ها و دانش‌آموزان می‌رسد

مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فروش لوازم و التحریر به همراه کتاب‌های درسی در کتاب فروشی‌ها و مدارس ممنوع است و خانواده‌ها در صورت مشاهده، مراتب تخلف را با تلفن‌های 44987973 و 88827778 اطلاع دهند تا در اسرع وقت نسبت به این تخلفات رسیدگی شود.

وی در ادامه اظهار کرد: تک فروشی کتاب‌ها نیز از 15 مهر ماه آغاز می‌شود و تمامی کتاب‌ها به جز کتاب‌های شاخه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در انتشارات مدرسه موجود بوده و خانواده‌ها می‌توانند نسبت به تهیه کتاب از این انتشارات اقدام کنند

به گفته حسینی، تمام کتاب‌های درسی به جز کتاب‌های فنی و حرفه‌ای در طول سال تحصیلی در دو فروشگاه انتشارات مدرسه و شرکت چاپ و نشر ایران قابل دریافت است.

وی با اشاره به اینکه تک فروشی کتاب‌ها به مدت یک ماه و تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: از این تاریخ باید کتاب‌ها به شرکت چاپ و نشر مرجوع شود.

حسینی تاکید کرد: تمام کتاب‌های جدیدالتالیف پایه سوم و هفتم همراه با "راهنمایی معلم" در اختیار معلمان قرار خواهد گرفت. همچنین معلمان تربیت بدنی سوم ابتدایی و پایه هفتم باید به همراه این کتاب‌ها در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: درس "تفکر و پژوهش" ششم ابتدایی و "تفکر و سبک زندگی" پایه هفتم نیز که دارای کتاب‌های راهنمای معلم است، برای تدریس معلمان اجباری است و باید این کتاب راهنما در کنار کتاب‌های درسی در اختیار معلمان قرار بگیرد.

وی از خانواده‌ها و دانش‌آموزان خواست با توجه به اینکه پی دی اف همه کتاب‌های آموزش و پرورش در سایت WWW.Chap.sch.ir که مربوط به اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزش است، وجود دارد، لذا در صورتی که نیاز به کتاب داشته باشند به جای مراجعه به خیابان‌ها و درب دانشگاه‌ها می‌توانند تمام صفحات کتاب را به طور رایگان از این سایت در داخل و خارج از کشور دانلود کنند.

مدیرکل چاپ و توزیع مواد رسانه‌های آموزشی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: با توجه به اینکه کتاب‌ها بر اساس تعداد دانش‌آموزان بر پایه تحصیلی و جنسیت ‌آنها در مناطق آموزش و پرورش توزیع می‌شود، لذا خانواده‌ها باید از محل سکونت خود کتاب‌های درسی را تهیه کنند، چرا که در این غیر این صورت سیستم آماری اداره کل چاپ و توزیع کتب درسی دچار تغییرات و مشکلات می‌شود.

وی همچنین از چاپ 10 میلیون جلد از کتاب‌های سال تحصیلی 94-93 خبر داد و گفت: در حال حاضر تمامی کتاب‌ها به جز تعدادی از کتاب‌های پایه هفتم به طور کامل چاپ و آماده شده و در اختیار استان‌ها قرار گرفته و واحدهای آموزشی می‌توانند از امروز نسبت به تهیه کتاب از استان خود اقدام کنند.

به گفته حسینی، هشت عنوان از 13 عنوان کتاب پایه هفتم چاپ شده و مابقی نیز در دست چاپ است و تا پایان شهریور ماه از طریق کتاب فروشی‌ها به دانش‌آموزان تحویل داده خواهد شد

وی گفت: مصرف کاغذ کشور در سال حدود 660 تن است که سهم آموزش و پرورش برای مصرف کتب درسی 50 هزار تن برآورد شده است.

حسینی درباره قیمت کتابهای درسی مقطع ابتدایی گفت: بهای یک دوره کتاب درسی در پایه اول 5900 تومان، دوم 7400 تومان، سوم 8300 تومان، چهارم 7500، پنجم 8000 تومان و ششم ابتدایی 10200 تومان است که در پشت جلد کتاب‌ها چاپ شده است. همچنین قیمت کتابهای درسی دوره راهنمایی و دبیرستان در سال تحصیلی جدید در استان تهران برای سوم راهنمایی 12 هزار و 720 تومان، اول دبیرستان 10 هزار و 350 تومان تعیین شده است.

مدیرکل چاپ و نشر مواد و رسانه‌های آموزشی تصریح کرد: قیمت یک دوره کتاب سال دوم ریاضی 13 هزار و 700 تومان، سال دوم تجربی 13 هزار و 900 تومان و دوم انسانی 13 هزار و 500 تومان است و قیمت کتاب‌های سال سوم ریاضی 14 هزار و 600 تومان، سوم تجربی 11 هزار و 800 تومان و سوم انسانی نیز 13 هزار و 650 تومان تعیین شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: