رژه جنگنده های بومی در 29 فروردین
تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 10:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش گفت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر حسین چیت فروش در حاشیه نخستین سالگرد شهادت شهید خلبان علیرضا فغانی زرینی که در حسینیه زادگاهش روستای فیروزکنده علیا از توابع شهرستان ساری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر ساله در روز ارتش نمایش توانمندی‌های نظامی کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم که در این روز تمام سفارتخانه‌ها نیز وابستگی نظامی خود را به این مراسم می‌فرستند.

چیت‌فروش با بیان اینکه نیروی هوایی از ابتدای انقلاب پیوسته در نوک پیکان تحریم‌های دشمن قرار داشت، تصریح کرد: نیروی هوایی بیش از دیگر حوزه‌ها انقلاب صنعتی و خودکفایی را درک کرد.

وی افزود: صنعت هوایی وابسته به صنایع برون مرزی بوده و به همین دلیل در میزگردهای مختلف واشنگتن عنوان می‌شد که تا سه ماه دیگر نیروی هوایی ایران می‌خوابد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی هوایی معتقد است که تحریم‌ها به عنوان یک نیاز، برکت محسوب شده و با این محدودیت‌ها ساخته و خودکفا می‌شویم.

این مسئول اضافه کرد: هر هواپیما بیش از چندین هزار قطعه دارد که تعویض برخی از قطعات نیازمند یک هزار ساعت وقت است و در گذشته بازبینی و تجهیز هواپیماها در خارج از کشور انجام می‌شد که با تحقیقات مستمر این‌ گونه فعالیت‌های در داخل کشور انجام می‌شود.

چیت فروش با اشاره به اینکه قدرت توان نظامی کشور به حدی رسیده که به ساخت هواپیماهای جنگنده روی آورده است، خاطرنشان کرد: ساخت تجهیزات نظامی کشور در منطقه بی‌نظیر است.

وی متذکر شد: تحقیقات و ساخت تجهیزات نظامی در کشور استمرار دارد و ارتش جمهوری اسلامی نیز به این امر معتقد است.

چیت فروش اذعان داشت: خلبانان ما با اعتقاد، پشت هواپیماهایی می‌نشینند که در داخل کشور ساخته شده است.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: