رئیس سازمان عقیدتی ارتش: شهادت از برترين واژه‌هاي فرهنگ اسلامي و از مقدس‌ترين مفاهيم الهي است

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه شهر ري


 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: شهادت از برترين واژه هاي فرهنگ اسلامي و از مقدس‌ترين مفاهيم الهي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ظهر امروز طي سخناني در مصلاي نماز جمعه شهرري، شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان يادگار پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص)، روز ارتش را به عنوان يادگار امام خميني(رضوان‌الله تعالي عليه) و سالروز شهادت اميرسرافراز ارتش اسلام، سپهبد علي صياد شيرازي را به عنوان يادگار دوران دفاع مقدس برشمرد و وجه تمايز اين سه مناسبت را شهادت‌طلبي و ولايتمداري دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم در ادامه سخنان خود تصريح كرد: حضرت فاطمه‌ي زهرا(س) جان خود را فداي دفاع از ولايت اميرالمومنين علي(ع) نمود و ارتش و نيروهاي مسلح ما نيز درس شهادت و شهادت‌طلبي را از فرزندان آن بزرگوار آموختند.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با يادآوري بيست و يكم فرودين ماه به عنوان سالروز شهادت سپهبد علي صياد شيرازي خاطرنشان كرد: صياد شيرازي جان خود را در دفاع از حريم ولايت فداي نظام مقدس جمهوي اسلامي ايران كرد.
وي شهيد صياد شيرازي را اسوه وفاداري و عشق و امير شجاع و دلاور ارتش پرافتخار جمهوري اسلامي برشمرد كه در وحدت نيروهاي مسلح نقش بسزايي ايفا نمود.
نماينده ولي فقيه در ارتش سپس به ويژگي‌هاي اخلاقي و معرفتي شهيد صياد اشاره و افزود: شهيد صياد شيرازي نمونه بارز شرافت و غيرت ايراني است كه در زمين‌هاي سر به فلك كشيده كردستان تا دشت‌هاي گرم خوزستان به جهاد و نيايش مي‌پرداخت و در نهايت در اين راه با نمايش اوج بندگي، جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي اسلام و ولايت نمود.
اين شهيد والامقام، فرماندهي مومن، متدين، اميدوار و سخت‌گوش بود كه با اخلاص كم‌نظير خود در گستره خونين جبهه‌هاي نبرد، از مرزهاي ميهن عزيزمان در عمليات‌هايي مانند ثامن‌الائمه، طريق‌القدس، بيت‌المقدس و فتح‌المبين و ديگر عمليات‌هاي پيروزمند دوران دفاع مقدس تا عمليات مرصاد از حدود و ثغور ميهن اسلامي حراست كرد كه به حق شهادت، زيبنده و شايسته آن عزيز بود.
وي سپس شهادت را اوج كمال انساني دانست وگفت: همانگونه كه خداوند متعال در قرآن كريم نيز فرموده‌اند؛ شهادت عالي‌ترين مقام انساني و كمال نهايي است چرا كه شهادت حائل انسان و خداوند را از ميان بر مي‌دارد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تجليل و گرامي‌داشت ياد و خاطره شهدا را علاوه بر وظيفه همگاني نياز امروز و آينده جامعه برشمرد و دراين باره تصريح كرد: بدون ترديد ارائه شيوه زندگي، منش و سيره شهداي دفاع مقدس مي‌تواند آحاد جامعه به ويژه نسل جوان را با زواياي مختلف حماسه بي‌نظير ملت بزرگ ايران اسلامي در طول دفاع مقدس آشنا سازد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به نامگذاري بيست و نهم فرودين ماه از سوي بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) به عنوان روز ارتش اشاره و اين روز را براي ملت ايران و نيروهاي مسلح به ويژه غيورمردان ارتش سرافراز، روز جشن و شادماني دانست.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اين مطلب كه روز ارتش يك روز تاريخي، پرمعنا و از خاطره‌هاي ماندگار انقلاب محسوب مي‌شود گفت: اين روز از اين جهت مهم است كه بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بقا و اعتلاي ارتش در كشور ما مبدأ تاريخ شد.
سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرري سپس به توطئه دشمنان انقلاب به ويژه آمريكا و برخي از متحدانش براي انحلال ارتش در روزهاي نخست پيروزي انقلاب اشاره و خاطرنشان كرد: كمتر دستگاهي در آن زمان وجود داشت كه مورد توجه ويژه دشمن قرار گرفته باشد و از اين رو آمريكا و برخي از كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي قصد داشتند تا با انحلال ارتش و خلع سلاح نمودن انقلاب، اهداف شوم خود را عملي كنند كه امام عزيزمان با اين توطئه، هوشيارانه برخورد نمودند و با نامگذاري بيست و نهم فروردين بنام روز ارتش تمام نقشه‌هاي آنان را نقش برآب كردند و ما امروز اين روز را كه از يادگاران با ارزش امام راحل است گرامي مي‌داريم.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنان خود تصريح كرد: ارتش وفاداري خود به انقلاب را حتي قبل از پيروزي آن با حركت تاريخي كاركنان نيروي هوايي در بيعت با امام(ره)، در مدرسه علوي اثبات كرد و سپس در اولين روزها بلكه در نخستين ساعات جنگ تحميلي با پرواز 140 فروندي تيزپروازان نيروي هوايي پاسخ كوبنده‌اي به دشمن بعثي داد.
وي سپس وجود ايمان، اعتقاد به خدا و عمل به انجام وظايف در مقابل فرمان الهي را وجه تمايز ارتش جمهوري اسلامي ايران با ارتش ساير كشورها دانست و افزود: اگر مي‌بينيد صهيونيست، آمريكا و ديگر متحدانشان در مقابل اين نظام صف كشيده‌اند بخاطر ايمان ما است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري سال 92 اشاره و افزود: بنابر فرمايشات معظم‌له، امسال سال تحقق دو حماسه سياسي و اقتصادي است.
وي در تحليل اين دو حماسه و لزوم تداوم آن در سال جاري تأكيد كرد: در بُعد داخلي، مقاومت مردم در برابر توطته‌ها و فشارهاي دشمنان ادامه يافت و ملت غيور و مومن ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ محكمي به دشمن دادند، اما در چشم‌انداز سال92، تداوم مقاومت در حوزه سياسي -  اقتصادي اهميت دارد كه با توجه به رويداد مهم انتخابات رياست جمهوري ضرورت خلق حماسه‌اي عظيم و سياسي بيش از گذشته وجود دارد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخابات رياست جمهوري را يكي از فرصت‌هايي دانست كه مي‌تواند با حماسه حضور مردمي تأثيرات عظيمي بر روند پيشترفت‌هاي داخلي و موقعيت بين‌المللي كشور باشد.
وي خاطر نشان كرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، در سطح داخلي مي‌تواند پشتوانه مهمي براي دولت آينده باشد و روند پيشترفت برنامه‌هاي كشور را تقويت كند و در سطح منطقه‌اي نيز با توجه به تداوم موج بيداري اسلامي، علاوه بر نمايش قدرت نرم جمهوري اسلامي در روند نظام‌سازي در كشورهاي منطقه، مي‌تواند موجب الگوپذيري ملت‌هاي منطقه گردد.
نماينده ولي فقيه در ارتش، حماسه آفريني در عرصه انتخابات را نيازمند الزاماتي دانست و مشاركت پرشور و گسترده مردم، حضور همه طيف‌ها و سليقه در انتخابات و اخلاق‌مداري، بصيرت و ولايتمداري را از جمله اين اقدامات برشمرد.

 

 

 



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: