در چهاردهمين مراسم سالگرد شهيد صياد شيرازي مطرح شد شهيد صياد شيرازي در يک کلمه ارتش بود

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تهران گفت: شهيد صياد شيرازي يعني ارتش چرا كه اين شهيد بلند مرتبه ارتش را در يك كلمه خلاصه كرد و آن مبارزه با دشمن و كمك به ضعيف بود.
شهيد
به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامي‌داشت چهاردهمين سالگرد شهادت امير سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهيد علي صياد شيرازي در مسجد امام خميني(ره) ستاد آژا برگزار شد،

لازم به ذكر است در اين مراسم با شركت جمع زيادي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌هاي معظم شهدا و همرزمان آن شهيد برگزار شد و افراد شركت كننده در اين مراسم اميرصالحي، اميرموسوي، امير اسماعيلي و آل هاشم بودند. 

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران به ايراد سخن پرداخت و از شخصيت شهيد سپهبد امير علي صياد شيرازي تجليل کرد.
 
 وي تصريح كرد: شهيد سپهبد علي صياد شيرازي از لحاظ صفات اخلاقي  بسيار غني بود که مي‌توان به دلاوري، شجاعت ، پارسايي ذوب در ولايت و كريمه النفس بودن ايشان اشاره كرد که در زمان خودش يكي از حجت‌هاي خداوند متعال براي همه صنف‌ها بود.

حجت‌الاسلام صديقي در ادامه افزود: حال بخواهيم شخصيت اين شهيد والامقام را با انبياء مقايسه كنيم مي‌توانيم با سليمان نبي (ع)حضرت يوسف(ع) مقايسه كنيم چرا كه صالح بودن اين شهيد والامقام مانند انبياء ما بود حضرت سليمان(ع) و حضرت يوسف (ع)با داشتن كرامت انساني و پاك بودن توانست رودروي شرك و شياطين بايستد كه همين رابطه در صياد شيرازي صدق مي‌كند و اين شهيد بزرگوار توانست در برابر دشمنان اين مرز و بوم بايستد و نگذارد خون مظلومي پايمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائيل ، آمريكا و سلفيان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله مي‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار مي‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و كشتن مردمان بي‌گناه به خود مي‌باليدند و شهيد صياد شيرازي يعني ارتش  چرا كه اين شهيد بلند مرتبه ارتش را در يك كلمه خلاصه كرد و آن مبارزه با دشمن و كمك به ضعيف بود.

وي در ادامه بحثي را به عنوان سلاح مطرح كرد و گفت : سلاح يعني گرفتن حق مظلوم و نه كشتن مظلوم كه در اين باره حضرت اميرالمومنين(ع) كه قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشير مشركين را از كار مي‌انداخت و مردانگي حضرت علي(ع) توانست دژهاي اشرار و مشركين را به هلاكت برساند و اين مردانگي حضرت علي(ع) در صياد شيرازي متجلي بود.

وي در پايان قسمتي از شخصيت صياد شيرازي را بازگو كرد و اذعان داشت: صياد شيرازي فردي با ايمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ايشان رابطه زيبايي به وجود آمد كه مي‌توان آن را به رابطه امام حسين(ع) و علي اصغر(ع) اشاره كرد و زماني كه پيكر مطهر ايشان بر روي زمين بود امام خامنه‌اي مقام معظم رهبري با بوسه بر پيكر صياد شيرازي اين رابطه را تداعي كردند.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: