تامین نیازهای کارکنان شورای حل اختلاف، اولویت اختصاص بودجه سال آینده باشد
تاريخ : 13 / 12 / 1391برچسب:, | 12:12 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر ضرورت رسیدگی به وضعیت بیمه و حقوق کارکنان شورای حل اختلاف، گفت: به طور حتم رسیدگی به وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف در سلامت دستگاه قضایی کشور و رعایت حقوق طرفین دعوا بسیار تاثیرگذار است.

سید حمیدرضا طباطبائی نائینی در گفت ‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت کارکنان  شوراهای حل اختلاف مهم‌ترین موضوعی است که باید در تخصیص بودجه سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: رسیدگی به وضعیت کارکنان  شوراهای حل اختلاف تا جایی اهمیت دارد که نیاز است بودجه‌ای برای رفع وضعیت نابسامان این بخش از کارکنان دستگاه قضا اختصاص داده شود.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: متاسفانه کارکنان شورای حل اختلاف نه تنها بیمه نیستند بلکه حقوق هم دریافت نمی‌کنند، البته گاهی اوقات مبالغ جزئی به عنوان پاداش به این افراد داده می‌شود اما به طور حتم هیچ یک جای حقوق آنها را نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت کارکنان شوراهای حل اختلاف در سلامت دستگاه قضایی کشور و رعایت حقوق طرفین دعوا بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: تامین نیازهای پرسنلی که در شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند و هیچ آینده شغلی روبروی آنها نیست امری ضروری به نظر می‌رسد که لازم است در بودجه سال آینده اعتباری برای رسیدگی به وضعیت این افراد در نظر گرفته شود.

طباطبائی نائینی، با بیان اینکه تامین نیازهای کارکنان دستگاه قضایی و فضای مناسب کار از جمله مسایلی است که باید در تخصیص بودجه سال آینده دیده شود، یادآور شد: یکی از عللی که به بی‌اعتمادی دستگاه قضا منجر می‌شود وجود برخی سوء‌استفاده‌هایی است که در دستگاه قضایی دیده می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از توزیع نامناسب بودجه در سال ۹۱ به برخی از زیرمجموعه‌های دستگاه قضا، گفت: متاسفانه در حال حاضر دستگاه قضا پاسخ‌گوی نیاز مردم نیست به گونه‌ای که هم نوبت دادگاه‌ها با تاخیر انجام می‌گیرد و هم در حوزه مسایل کیفری در دادسراها، تراکم کاری شدیدی وجود دارد که بدون‌شک اگر این موراد اصلاح نشود دستگاه‌های قضا خروجی مناسبی نخواهد داشت بنابراین ضروری است علاوه بر تغییر در ساختار دستگاه قضایی، بودجه موردنیاز به آنها اختصاص داده شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: