برنامه اكران روز نخست سینما آزادی در سی امین جشنواره فجر اعلام شد
تاريخ : 12 / 11 / 1390برچسب:, | 1:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

تهران - سینما آزادی همزمان با آغاز سی امین دوره جشنواره فیلم فجر، میزبان سه اثر بخش مردمی شركت كننده در این رویداد هنری می شود.

1390/11/12 - 09:55

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، سینما آزادی از فردا(پنجشنبه) و در نخستین روز برپایی جشنواره سی ام فیلم فجر به پیشواز فیلم های 'گشت ارشاد'، 'بیداری' و 'رویدن در باد' می رود.

در اولین سانس در روز پنجشنبه 13 بهمن ماه ساعت 14، فیلم سینمایی 'گشت ارشاد' به تهیه كنندگی و كارگردانی سعید سهیلی در سینما آزادی به نمایبش در می آید.

حمید فرخ‌نژاد، جمشید هاشم‌ پور، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی‌ و ساعد سهیلی در این اثر سینمایی ایفای نقش می كنند.

'گشت ارشاد' داستان سه جوان جنوب شهری است كه به خاطر به دست آوردن پول، دست به كارهای خطرناكی می‌زنند.

سهیلی پیشتر كارگردانی فیلم‌های 'ازدواج در وقت اضافه'، 'چار چنگولی'، 'چهار انگشتی'، 'سنگ، كاغذ، قیچی'، 'مردی از جنس بلور' و 'مردی شبیه باران' را برعهده داشته است.

همچنین در ساعت 16، فیلم 'بیداری' ساخته فرزاد موتمن برای علاقه مندان پخش می شود.

فیلمنامه این اثر سینمایی را كریم هاتفی‌نیا و سعید حاجی‌میری به نگارش درآورده‌اند كه مضمونی مرتبط با سی‌ سال انقلاب اسلامی ایران دارد.

در این فیلم كه دارای صحنه هایی از تظاهرات خیابانی مربوط به روزهای انقلاب اسلامی است، از بیش از 200 هنرور و ادواتی چون تانك و نفربر در جلوه های میدانی استفاده شده است.

نیكی كریمی، شقایق فراهانی و مهدی احمدی از جمله بازیگران فیلم 'بیداری' هستند.

آخرین ساخته موتمن، داستان زنی به نام 'زهرا' است كه حافظه اش از زمانی كه برای آخرین بار دختر 6 ساله اش یاسمن را دیده، متوقف شده است و پس از گذشت 24 سال از آن اتفاق، حافظه زهرا بازگشته و او قصد دارد دختر گمشده‌اش را بیابد... .

نیره فراهانی، كیهان ملكی، هوشنگ قوانلو، مریم كاویانی، مهوش وقاری، افسانه ناصری، حسین محب‌اهری، رویا جاوید نیا، فلور نظری، فرحناز منافی ‌ظاهر، رضا نوروزی، شیوا خنیاگر و امیرحسین صدیق سایر بازیگران جدیدترین فیلم موتمن محسوب می‌شوند.

در سانس سوم این سینما، فیلم 'روییدن در باد' ساخته رهبر قنبری ساعت 18 به روی پرده می رود.

این فیلم كه در استان اردبیل و اطراف شهرستان سرعین و ارتفاعات سبلان فیلمبرداری شده، درباره نوجوانی ایلیاتی است كه شاگرد اول منطقه قشلاق می‌شود.

در این فیلم گوهر خیراندیش، امید زندگانی، حسین عابدینی، ذبیح اله افشار، یلدا قشقایی، قاسم سید سیاح، كاظم هاشم زاده، ژیلا شاهی و محمدرضا خدایی به ایفای نقش می پردازند.

در نوبت های 20 و 22 نیز به ترتیب دو فیلم 'گشت ارشاد' و' بیداری' به روی پرده می روند.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه به دبیری 'محمد خزاعی' برگزار می شود.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: