قالیباف: مردم به عملکرد‌ها نمره‌ می‌دهند/در فتنه‌ دقیق‌ترین‌حرف‌ها را زدم

قالیباف با بیان اینکه در آن زمان یگان و لشگری نبود و رزمندگان با سنین و شغل‌های مختلف به جبهه آمده بودند، تصریح کرد: در آن زمان هرکس تلاش داشت که بخشی از کار را برعهده بگیرد.

شهردار تهران درباره ابتکار ساخت باغ‌ موزه دفاع مقدس توضیح داد: ساخت این باغ‌موزه یک دغدغه 24 ساله بود که بعد از جنگ این بحث صورت گرفت که ما برای جنگ خود نیازمند یک موزه هستیم لذا بنده وقتی در شهرداری حضور یافتم این توفیق را پیدا کردم که این کار را دنبال کنم چرا که معتقدم اگر اهمیت دفاع مقدس بیشتر از پیروزی انقلاب نباشد کمتر نیست.

وی با اشاره به مکان موزه دفاع مقدس در تپه‌های عباس‌آباد، آن را یکی از بهترین مکان‌ها ارزیابی کرد و افزود: این مجموعه با تلاش شبانه‌روزی در مدیریت شهری به ثمر رسید.

قالیباف با بیان اینکه ما به دنبال ساختن موزه بزرگتر با رویکرد دیگری هستیم، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این موزه این است که ما در ساخت آن به دنبال کارهای فیزیکی نبوده‌ایم و بیشتر به محتوا در فرهنگ دفاع مقدس پرداخته‌ایم که از این‌رو هر سال و هر ماه، محتوای موزه قابل تغییر است.

وی با اشاره به تالارهای این موزه افزود: همه تالارها تأثیر خود را دارد اما به نظرم تالار خرمشهر و تالار شهدا از بخش‌های زیبای موزه است.

شهردار تهران در توصیفی از هشت سال دفاع مقدس گفت:‌ نباید دوران دفاع مقدس را طوری به تصویر بکشیم که آن را دست نیافتنی نشان دهد چرا که این یک نوع تحریف محسوب می‌شود.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه رزمندگان به تنها چیزی که در جنگ فکر نمی‌کردند خودشان بودند، یادآور شد:‌ امروز مهمترین چالش ما این است که بیش از همه دغدغه خودمان را داریم.

قالیباف ادامه داد: در جبهه، هدف وسیله را توجیه نمی‌کرد چرا که وجه ممیزی انقلاب ما با سایر انقلاب‌ها در همین است.

شهردار تهران بر همین اساس افزود: اینکه ما در شهرداری فعالیت‌های عمرانی انجام داده و پل و فضای سرسبز ایجاد می‌کنیم خوب است اما اگر صرفاً بر همین موضوع تأکید کنیم دیگر چه فرقی با کشوری که نظام اسلامی نیست و فرهنگ لیبرالی دارد خواهیم داشت؟

قالیباف با تأکید بر اینکه تأثیر هر اقدامی باید در روح و اخلاق جامعه دیده شود و آن را اصلاح کند، خاطرنشان کرد:‌ ما در جبهه‌ها به این باور رسیده بودیم که از نردبان دروغ، ریا، آبرو بردن و تهمت نمی‌توان به بام سعادت رسید اما امروز متأسفانه چنین فضایی حاکم است که منشأ آن هم منیت است.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند کارهای تبلیغاتی زیادی برای پروژه‌های شهرداری انجام می‌شود، گفت: کار تبلیغاتی را اقدام بدی نمی‌دانم چراکه امام و رهبر انقلاب هم بر این موضوع تأکید دارند که کارهای خود را باید منعکس کنیم اما آنچه شرط عقل و انصاف است این است که نباید بیشتر و کمتر از آنچه که بوده نشان دهیم.

قالیباف با تأکید بر اینکه مجموعه کار شهرداری طوری است که نیازی به تبلیغ ندارد، افزود: اقدامات شهرداری در زندگی مردم است هرچند بنده از هیچ کار اشتباهی دفاع نمی‌کنم.

شهردار تهران ادامه داد: ما باید در کارهای خود به آبروی افراد و صداقت بسیار توجه کنیم اما متأسفانه فضای حاکم بر جامعه خوب نیست.

وی با بیان اینکه اگر بگوییم که جبهه قطعه‌ای از بهشت بود حرفی اغراق‌آمیزی نزده‌ایم، گفت: امروز همه ما مسئول هستیم البته مسئولیت کسانی که جبهه رفته‌اند بسیار سنگین‌تر است.

قالیباف در پاسخ سؤال مجری که از وی پرسید چند فرزند دارید، اظهار داشت: بنده 2 پسر و یک دختر دارم؛ هرچند فرصتی نمی‌کنم که در کنار آنها باشم و بیشتر وقتم را برای کارم می‌گذارم و همیشه بعد از اذان صبح بیرون هستم اما با این حال سعی دارم در آن لحظه محدود برای فرزندانم موثر باشم و در این مسیر رزق حلال را بسیار مهم می‌دانم.

شهردار تهران در خصوص کیفیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس به جوانان امروز تصریح کرد: ما نتوانستیم آن طور که باید فرهنگ صحیح دفاع مقدس را انتقال دهیم چرا که ما می‌خواهیم این فرهنگ را با حرف منتقل کنیم در حالی که گفتمان انقلاب که برگرفته از عاشوراست منطبق بر عمل و رفتار است.

وی در پاسخ به این سؤال مجری که پرسید برخی در جامعه می‌گویند چرا خانواده شهدا و ایثارگران باید از سهمیه ویژه‌ای برخوردار باشند، گفت: این حرف بی‌انصافی است چرا که ما هرچه از نظر مادی به خانواده شهدا بدهیم وظیفه خود را انجام داده‌ایم. چراکه آنها در زمان خود از دانشگاه، شغل و خانواده‌هایشان گذشتند و به جبهه رفتند لذا این حق آنهاست اما متأسفانه در حال حاضر حداقل‌ها را هم به خانواده جانبازان نداده‌ایم و من خانواده‌ای سراغ دارم که داروی مورد نیازش را هم به او نمی‌دهند.

قالیباف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه آفت‌هایی پس از جنگ به سراغ ارزش‌های دفاع مقدس آمد، تصریح کرد:‌ متأسفانه فضای کشور ما سیاسی است و من هرچه بگویم از آن برداشت سیاسی می‌شود؛ بنده پس از جنگ مسئولیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء برعهده داشتم و به دلیل نوع کارمان با دولت وقت تماس نزدیک داشتیم.

شهردار تهران یادآور شد: تا زمان بنی‌صدر با وجود اینکه ما از همان جبهه اسلام، رزمندگان و رهبری امام برخوردار بودیم اما در عملیات‌های خود با شکست مواجه می‌شدیم و عراق دائماً پیشروی می‌کرد لذا این به ساختار باز می‌گشت.

وی افزود: اتفاق مهم این است که از زمانی که ساختار اصلاح شد و مردم به صحنه آمدند کارها پیش رفت لذا پس از جنگ هم اگر ما به طور مثال سد کرخه را با مبانی گفتمان خود بسازیم همانی می‌شویم که الان هستیم.

قالیباف با یادآوری اینکه ما یک روز برای دفاع از کشورمان تیپ و لشکر ساختیم و امروز باید شرکت‌ها و قرارگاه‌های که منطبق با فرهنگ‌مان است بسازیم، اضافه کرد: اما ما از فرهنگ صحیح خود فاصله گرفته‌ایم و در واقع به گفتمان این ساخت توجهی نکردیم.

شهردار تهران با بیان اینکه فرصت‌هایی که امروز داریم نسبت به دهه اول انقلاب بسیار بیشتر تهدیدات است، تصریح‌ کرد: حتی الان با وجود اینکه جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده و ایجاد نگرانی کرده اما همین نیز یک فرصت است به شرط آنکه از عقلانیت توأم با معنویت برخوردار باشیم.

وی با بیان اینکه در دهه اول انقلاب و تا پایان جنگ دولت‌های غربی جمهوری اسلامی را قبول نداشتند، ادامه داد: این موضوع تهدید بزرگی بود اما امروز ما در شرایطی قرار داریم که 6 کشور قدرتمند دنیا که ما را قبول نداشتند بر سر میز مذاکره با ایران می‌آیند.

قالیباف این موضوع را نشأت گرفته از تأثیرگذاری ایران در سطح منطقه و بین‌الملل برشمرد و خاطرنشان کرد: دشمن در دو عرصه مهم اقتصادی و فرهنگی با ما درگیر است هرچند که نگاه اقتصادی اولویت دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه در این حوادث به نقش مردم بی‌توجهی شده گفت که ما باید پس از خدا، مردم و وحدت حول محور رهبری را مدنظر قرار دهیم.

وی در ادامه این برنامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر چگونگی برخوردار شدن از نگاه تیزبین برای شناخت حوادث فتنه‌گون خاطرنشان کرد:‌ اگر ما به دنبال بصیرت هستیم که ما را به تشخیص واقعی برساند این موضوع از روحیه جهادی برمی‌آید و از رفتار و عمل و نه گفتار ما نشأت می‌گیرد.

قالیباف با تأکید بر اینکه تا زمانی که جمهوری اسلامی در مسیر سنت‌های الهی است این توطئه‌ تمامی ندارد، خاطرنشان کرد:‌ در فتنه هم باید از راه درست پیش برویم چرا که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه ما نباید به ثروت و قدرت نگاه غنیمت‌گونه داشته باشیم، یادآور شد: آنچه در 23 تیر 78 و 9 دی 88 فتنه را جمع کرد نقش مردم و رهبری بود.

وی در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر سرنوشت فتنه‌گران و موضع مردم نسبت به آنها تصریح کرد:‌ وقتی خسارتی به انقلاب و نظامی که این همه شهید داده وارد می‌شود قابل بخشش نیست چراکه گاهی کسی از سر بی‌توجهی خطایی می‌کند که قابل گذشت است اما گاهی فرد آگاهانه به انقلاب خیانت می‌کند.

قالیباف با بیان اینکه توبه به معنای قرار به گناه است، یادآور شد:‌ این موضوع روشن است ولی در وهله اول فرد باید متوجه اشتباه خود شده و عناد نورزد.

شهردار تهران در پاسخ به این سؤال که چه نمره‌ای به خود در زمان فتنه می‌دهید، گفت: کسی نباید به خودش نمره بدهد و این مردم هستند که باید این کار را بکنند. اما حوادثی که اتفاق افتاد بنده با توجه به سابقه و تجربه‌ایی که داریم معتقدم از برخی دوستانی که امروز می‌گویند عمارگونه عمل کرده‌ایم، عملکرد بهتری داشته‌ام و جزو کسانی بوده‌ام که در شب اول یا دوم پس از انتخابات به تلویزیون آمده و مفصل صحبت کرده‌ام.

وی اذعان داشت:‌ بنده معتقدم که در قبال فتنه دقیق‌ترین حرف‌ها را زده‌ام؛ مقام معظم رهبری در 29 خرداد و در نماز جمعه به صراحت مواضع را بیان کردند لذا نمی‌توان  گفت همه آن 13 میلیون در صف فتنه هستند چراکه این نگاه رهبری هم نیست.

قالیباف یادآور شد: حادثه تلخ زمانی بود که بعد از نماز جمعه مقام معظم رهبری و بیانات ایشان برخی با عنادورزی راه خود را ادامه دادند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه کوتاه آمدن در مسیر انقلاب بی‌انصافی و خیانت است به لزوم فضای وحدت در جامعه اشاره کرد و افزود: گاهی حرکات در این زمینه مصنوعی است و در واقع دل‌ها باید به یکدیگر نزدیک شود و معنای این کار نادیده گرفتن خود است.

وی با تأکید بر اینکه امروز مشکل کشور اقتصادی، بی‌کاری، تورم و مسکن است، تصریح کرد: بحران اقتصادی ما ریشه در فرهنگ و مدیریت ما دارد چراکه ظرفیت اقتصادی ما بسیار خوب است.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: گاهی کسی 3 هزار میلیارد دزدی می‌کند که جای تأسف دارد و باید برخورد شود اما دزدی برتر این است که ما برای بیت‌المال به صورت شخصی تصمیم بگیریم و خلاف ضوابط از آن خرج کنیم.


این صفحه را به اشتراک بگذارید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: