تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد برای نخستین بار گفت: دانش‌آموزان پایه اول از ابتدای خرداد و دانش‌آموزان پایه هفتم از ابتدای تیر می‌توانند برای ثبت‌نام اینترنتی اقدام کنند.

کفراشی

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسین کفراشی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مدارس شاهد در سال 1365 به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس شد و دوران طلایی و روبه صعودی را داشتند به گونه‌ای که تعداد این مدارس محدود بود و جامعه ایثارگران به صورت حداکثری تحت پوشش مدارس شاهد بودند.

وی افزود:‌در سال‌های اخیر تعداد مدارس شاهد افزایش یافت به گونه‌ای که از 950 مدرسه به 1365 مدرسه رسید و همین موضوع باعث شد تا در تعدادی از مدارس، شاهد افت کیفیت باشیم و پوشش جامعه هدف یعنی ایثارگران در این مدارس کاهش یافت.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ در حال حاضر جامعه هدف ما در مدارس شاهد تمام ایثارگران یعنی فرزندان شهدا، آزادگان، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس هستند و در صورتی که پس از ثبت‌نام از این افراد،‌ ظرفیت مدارس خالی بود اقدام به ثبت‌نام از سایر افراد خواهیم کرد.

کفراشی ادامه داد:‌ سالانه 500 هزار نفر متقاضی ثبت‌نام برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و اول متوسطه اول در مدارس شاهد هستند در حالی که ظرفیت این مدارس آماده پذیرش 100 تا 110 هزار نفر است.

وی با اشاره به این‌که امسال برای نخستین بار ثبت‌نام اینترنتی مدارس شاهد عملیاتی می‌شود، عنوان کرد:  اهداف مختلفی را از اینترنتی شدن ثبت‌نام دنبال می‌کنیم که پوشش حداکثری دانش‌آموزان جامعه هدف مهم‌ترین هدف است چرا که با انجام ثبت‌نام به صورت دستی شاهد اعمال برخی از نظرات شخصی بودیم و همین موضوع زمینه حضور برخی از خانواده‌های ایثارگران را در مدارس شاهد کاهش می‌داد و گاه 20 تا 30 درصد افراد خارج از ضوابط ثبت‌نام می‌شدند.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌با ثبت‌نام اینترنتی دیگر نیازی به حضور خانواده‌ها در مدارس نیست از سوی دیگر کاهش درگیری مدیران مدارس و نظارت بیشتر بر امر ثبت‌نام از سایر مزایای ثبت‌نام اینترنتی است. در سال‌های گذشته به صورت موردی از روند ثبت‌نام در مدارس شاهد بازدید می‌کردیم و در برخی از موارد مشاهده می‌شد که به بهانه‌های مختلف جامعه هدف یعنی ایثارگران را ثبت‌نام نمی‌کردند یا این‌که برای ثبت‌نام از آن‌ها شرط معدل تعیین می‌کردند در حالی که دانش‌آموزان عضو خانواده ایثارگران باید با هر معدلی در مدارس شاهد ثبت‌نام شوند.

کفراشی بیان کرد: در سال گذشته 28 هزار نفر ورودی پایه اول دبستان،‌ 38 هزار ورودی پایه هفتم و 37 هزار ورودی به پایه اول متوسطه اول داشتیم و امسال با توجه به این‌که به صورت موقت پایه اول از دوره متوسطه دوم را نداریم 65 هزار ظرفیت برای پذیرش دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم داریم.

وی ادامه داد:‌ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه اول ابتدایی مدارش شاهد از اول خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد و در آخر خرداد نتایج قطعی از طریق سیستم به خانواده‌ها اعلام می‌شود همچنین ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم مدارس شاهد از اول تیر آغاز شده و تا 15 تیر ادامه دارد و نتایج قطعی نیز در آخر تیر از طریق سامانه اینترنتی اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل دفتر امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این‌که دانش‌آموزان برای ثبت‌نام در مدارس شاهد باید به نشانی اینترنتی sajamedu.ir مراجعه کنند،‌ گفت:‌ دانش‌آموزان پس از ورود کد ملی و سریال شناسنامه می‌توانند سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند همچنین اطلاعات مربوط به ایثارگری افراد در این سامانه موجود است که پس از طی مراحل ثبت‌نام به دانش‌آموز کد رهگیری ارائه می‌شود و پس از اعلام نتیجه قطعی، باید با ارائه مدارک لازم به مدرسه مراجعه کنند و در مدرسه مدارک دانش‌آموز با اطلاعاتی که در سیستم ارائه کرده است، چک خواهد شد تا تناقضی وجود نداشته باشد البته باید توجه داشت که ثبت‌نام میان پایه‌ها به صورت اینترنتی نیست.

وی در خصوص شهریه مدارس شاهد بیان کرد:‌ در مدارس شاهد برای کلاس‌های فوق برنامه شهریه دریافت می‌شود. در این مدارس 4 ساعت برنامه‌های مکمل علاوه بر برنامه‌های مدارس عادی داریم که هزینه آن را آموزش و پرورش پرداخت می‌کند اما اگر فوق برنامه‌ها بیشتر باشد خانواده‌ها باید هزینه آن را پرداخت کنند.

کفراشی ادامه داد: هزینه مدارس شاهد در دوره ابتدایی حداقل 300 هزار تومان و حداکثر 480 هزار تومان، دوره متوسطه اول حداقل 350 هزار تومان و حداکثر 550 هزار تومان و دوره متوسطه دوم حداقل 430 هزار و حداکثر 700 هزار تومان است که شهریه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد به بالا را بنیاد شهید پرداخت می‌کند و برای جانبازان 50 تا 70 درصد،‌75 درصد هزینه توسط بنیاد شهید و 25 درصد توسط دانش‌آموز پرداخت می‌شود همچنین جانبازان 25 تا 50 درصد از 40 درصد تخفیف و جانبازان زیر 25 درصد نیز از 20 درصد تخفیف شهریه بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت:‌سال گذشته 389 هزار دانش‌آموز در 335 هزار مدرسه شاهد تحصیل می‌کردند که از این تعداد 189 هزار نفر جزو جامعه هدف و 193 هزار نفر سایر افراد هستند به عبارتی 48 درصد دانش‌آموزان تحت پوشش مدارس شاهد از جامعه هدف یعنی خانواده ایثارگران بودند. همچنین 27 هزار دانش‌آموز در طرح پراکنده شاهد تحصیل می‌کنند، این تعداد دانش‌آموز از خانواده شهدا و ایثارگران هستند اما در مدارس عادی حضور دارند و آموزش و پرورش هفته‌ای دو ساعت برای آن‌ها مشاوره آموزشی،‌پرورشی و کلاس‌های تقویتی دارد به گونه‌ای که در سال تحصیلی گذشته 65 هزار ساعت نیرو به این دانش‌آموزان اختصاص دادیم.

 

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 1:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

کاپیتان کشتی نجات اعلام کرد که این کشتی بامداد امروز (یک شنبه) با عبور از شمال غرب اقیانوس هند، وارد خلیج عدن شد.

 

 

کاپیتان مسعود قاضی میرسعید روز یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مستقر در کشتی ایران شاهد (کشتی نجات)، گفت: تاکنون (در ششمین روز حرکت کشتی نجات) بیش از یک هزار مایل از فاصله یکهزارو 785 مایلی مسیر بندرعباس تا بندر حدیده یمن را پیموده ایم.

وی افزود: از ساعت 12 امروز مسیر کشتی در کریدور بین المللی به سمت باب المندب بوده و به مدت 5/2 روز ادامه خواهد داشت.

کاپیتان کشتی نجات همچنین با بیان این که از ساعت 5/4 صبح امروز در دو مرحله یک فروند ناو جنگی متعلق به ائتلاف بین المللی دریایی با کشتی نجات تماس رادیویی برقرار کرد و ضمن پرسیدن مبداء و مقصد این کشتی با فاصله 6 مایلی از سمت راست کشتی نجات در حال همراهی و حرکت با ما می باشد، افزود: موضوع همراهی کشتی ها در حمل و نقل دریایی امری عادی و مرسوم است و معمولا ناوگروه هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله ناو گروه مقتدر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همین راستا و جهت حفظ امنیت ناوگان حمل و نقل تجاری در محدوده کریدور بین المللی حضور داشته و در صورت حمله از سوی دزدان دریایی بدون در نظر گرفتن ملیت کشتی ها، وارد عمل می شوند.

وی وضعیت جوی امروز را به حمدالله روبه بهبود دانست و اظهار داشت: از امروز با ورود به خلیج عدن انتظار می رود از تکان های کشتی کاسته شده و سرعت کشتی به بالاترین حد ممکن افزایش یابد و اگر همه چیز طبق پیش بینی ها و برنامه ریزی قبلی پیش برود امیدواریم با یاری خدا اواخر روز 31 اردیبهشت در محدوده بندر حدیده یمن باشیم.

کشتی کمک های مردمی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم یمن (کشتی ایران شاهد خرمشهر یا همان کشتی نجات) در شامگاه دوشنبه 21 اردیبهشت از بندر شهید رجایی بندر عباس به سمت بندر الحدیده یمن در دریای سرخ، حرکت خود را آغاز کرده است.

2 هزارو 500 تن کمک های مردم ایران شامل برنج، آرد، تن ماهی، چادر، پتو و اقلام دارویی - درمانی و 3 فعال ضد جنگ از اروپا و آمریکا، به همراه کادر پزشکی، کشتی نجات را تا بندر الحدیده یمن همراهی می کنند.

جنگنده های متجاوزعربستان و ائتلاف عربی – آمریکایی از 53 روز پیش (ششم فروردین) تجاوز ضدانسانی خود را به یمن آغاز کرده اند که تاکنون بیش از 3 هزارو 800 یمنی که بیشتر آنها از کودکان و زنان بودند کشته شده و هزاران نفر دیگر نیز مجروح شد اند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارند.

به گزارش فارس، حمید پارسایی  درباره مهلت اعتبار کارت‌های ملی کاغذی اظهار داشت: تمامی کارت‌های ملی با هر تاریخ اعتباری تا پایان سال 94 اعتبار دارند.

 

وی ادامه داد: در صورتی که صدور کارت‌های هوشمند ملی که از نیمه دوم امسال فراخوان آن آغاز می‌شود، برای تمامی ایرانیان صادر نشود اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان این پروسه ادامه دارد.

 

پارسایی درباره پیش‌ ثبت‌نام کارت‌های هوشمند ملی اظهار داشت: در حال حاضر افرادی که به سن 15 سال تمام می‌رسند می‌توانند با مراجعه به سایت ثبت‌احوال به نشانی www.sabteahval.ir مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت هوشمند ملی خود اقدام کنند.

 

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور افزود: پس از پیش ثبت‌نام با گذشت 24 ساعت می‌توانند نوبت ارائه مدارک برای دریافت کارت هوشمند ملی را بگیرند که در حال حاضر به دنبال این هستیم که این مدت زمان را کاهش دهیم.

 

وی افزود: هر ساله بیش از یک میلیون و 500 نفر در کشور وارد سن 15 سال می‌شوند که می‌توانند نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند.

 

پارسایی یادآور شد: هنوز فراخوانی برای صدور کارت هوشمند ملی صادر نشده است و این پیش ثبت‌نام فقط برای افرادی است که برای اولین بار کارت ملی دریافت می‌کنند و به سن 15 سال رسیده‌اند.

 

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 9:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

محققان بریتانیایی یک آزمایش جدید اثرانگشت را طراحی کرده‌اند که می‌تواند مصرف کوکائین را شناسایی کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایسنا، در این روش از انواع مختلف طیف‌سنجی جرمی برای بررسی بیمارانی که برای ترک مواد مخدر مراجعه کرده‌اند، استفاده شده است که می‌تواند مصرف ماده مخدر کوکائین و نه فقط لمس آن را تشخیص دهد.
 
به گفته محققان، زمانی که فرد کوکائین مصرف می‌کند، ماده benzoylecgonine و methylecgonine را در پی متابولزه کردن مخدردفع می‌کند و این نشانگرهای شیمیایی در اثر انگشت باقی می‌مانند.
 
این روش نه تنها مانند آزمایش خون و بزاق، تهاجمی یا غیربهداشتی نیست، بلکه همچنین نمی‌توان آن را جعل کرد.
 
محققان بر این باورند که این آزمایش تا یک دهه آینده می‌تواند در اختیار پلیس قرار بگیرد.
 
آزمایش مصرف دارو بطور منظم توسط نیروهای پلیس، زندان‌ها، دادگاهها و سایر سازمان‌های اجرای قانون استفاده می‌شود؛ اما روش‌های آزمایش سنتی از محدودیت‌های برخوردار است. برای مثال، آزمایش خون به افراد آموزش دیده نیاز داشته و همچنین آزمایش ادرار نیز از مشکلات خاص خود در زمینه حریم خصوصی برخوردار است.
 
نتایج این تحقیق در مجله Analyst منتشر شده است.



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 9:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز 

 

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی سامانه ویژه خبرنگاران و نمایندگان مجلس برای ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی خبر داد.

 سیدمحمدحسین میردهقان در حاشیه برنامه رادیو گفت‌وگو با موضوع «زیر میزی» درباره اینکه وقتی بیماران با تخلفات دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" مواجه می‌شوند در نهایت باید با سامانه ۱۶۹۰ (نظارت بر اجرای تعرفه خدمات سلامت "زیرمیزی") تماس حاصل کنند که متعاقباً روند رسیدگی به این تخلفات نیز زمانبر است، بنابراین برای تسهیل در این زمینه وزارت بهداشت چه اقدامی خواهد کرد؟ به تسنیم اظهار داشت: روند رسیدگی به گزارشات علی‌الخصوص تخلفات پزشکی و دریافت‌های غیرمتعارف "زیرمیزی" در طول ۲۴ تا ۴۸ ساعت صورت می‌پذیرد.

مدیرکل دفتر نظارت بر اعتباربخشی و امور درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با این وجود برای اصحاب رسانه و نمایندگان مجلس که همیشه به نوعی منبع اطلاعات بسیار سریع از تخلفات پزشکی از جمله "زیرمیزی" هستند سامانه ویژه ای را راه اندازی می‌کنیم تا گزارشات آنها به نام خودشان ثبت و در کمترین زمان و به صورت ویژه رسیدگی شود.

میردهقان، تشریح جزئیات بیشتر درباره فعالیت این سامانه ویژه برای خبرنگاران و نمایندگان مجلس جهت ارائه گزارش "زیرمیزی" و دیگر تخلفات پزشکی را به روزهای آینده موکول کرد.

 



تاريخ : 27 / 2 / 1394برچسب:, | 8:11 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد که توزیع کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه از سوم خرداد آغاز می‌شود.

 

 

 

مجتبی علوی فاضل در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: کارت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی طی روزهای سوم تا پنجم خرداد از طریق سایت مرکز آزمون توزیع می‌شود.

 

 

 

وی با اشاره به رقابت 600 هزار تن در آزمون امسال ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد طی روزهای 7 الی 9 خرداد ماه به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

 

علوی فاضل ظرفیت پذیرش این آزمون را حدود 180 هزار نفر اعلام کرد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مقام معظم رهبری
با صدور پیامی

امام خامنه‌ای درگذشت اخوی آیت‌الله موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند

 رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی را تسلیت گفتند.

متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب مستطاب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی موحدی‌کرمانی دامت برکاته

درگذشت اخوی مکرّم مرحوم حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمدمهدی موحدی رحمة‌ الله علیه را که خطیبی توانا و دارای خدمات ارزشمندی در دوران جمهوری اسلامی و پیش از آن و مفتخر به تقدیم فرزند شهید و فاضل خود در دفاع مقدس بودند، به جناب‌عالی و خاندان شریف و فرزندان معزّز و به قاطبه دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسئلت می‌نمایم.

والسلام علیکم و رحمة الله

سیدعلی خامنه‌ای

 
 



تاريخ : 23 / 2 / 1394برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از آغاز مرمت و بازسازی امامزاده محمد (ع) محل دفن جد مقام معظم رهبری در شهرستان تفرش خبر داد.

 

 

 

علیرضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: 900 میلیارد ریال اعتبار برای مرمت گنبد دو پوش این اثر تاریخی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: وجود تعدادی ترک و درز در گنبد و نمناکی آن سبب شد تا اقدامات مرمتی توسط کارشناسان با اولویت در دستور کار قرار گیرد.

وی توضیح داد: دیوار جانبی و آب انبار این امامزاده نیز نیاز به بازسازی دارد که به علت نداشتن اعتبار مرمت آن امسال انجام نخواهد شد.

عزیزی افزود: پس از پایان کار گنبد و در صورت دریافت اعتبارات تعمیر کف حجره ها و مقبره های داخل امامزاده، بندکشی اطراف محوطه و ایزوگام آن انجام می شود.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تعمیر و مرمت پشت بام و حجره ها پارسال انجام شده است.

عزیزی افزود: امامزاده محمد(ع) به سبب آثار نقاشی که با ضرب قلم انجام شده از آثار منحصر به فرد است که در آثار تاریخی ایران مشابه ندارد.

امامزاده محمد(ع) جد مقام معظم رهبری و محل دفن محمد بن حسن افطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین (ع) و این بنای تاریخی در مرکز شهر تفرش واقع شده و دارای گنبدی دوپوش است.

اهالی بر این اعتقاد هستند که وی از نوادگان امام سجاد(ع) است و سلسله نسب امامزاده محمد بر طبق زیارتنامه داخل حرم که بر اساس دست خط مقام معظم رهبری تنظیم شده است: محمدبن حسن به حسین بن حسن الافطس بن علی اصغر بن امام زین العابدین(ع) ایشان جد مقام معظم رهبری حضرت آیت الله سیدعلی خامنه ای است.

شهرستان تفرش با 26 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار با فرماندهان عالی رتبه ارتش که در سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام شد، گفت: رسانه وظیفه خود می‌داند همواره اقتدار ارتش را نشان دهد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، در این دیدار که با حضور حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس، معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش، امیر سرتیپ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی، امیر سرتیپ اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ حبیبیان، رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش، امیر سرتیپ خرم طوسی، مشاور عالی فرمانده کل آجا و حجت الاسلام صالحی نسب، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش و جانشین وی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم از تلاش و کوشش رسانه ملی در انعکاس کم نظیر رزمایش محمد رسول الله(ص) ارتش تشکر کرد و گفت: همکاری بخش های مختلف صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با قرارگاه فرهنگی رسانه ای رزمایش، اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیام صلح و دوستی و مقابله با تهدید و تجاوز را به خوبی به گوش دوستان و دشمنان نظام رساند.    

وی با یادآوری این نکته که ارتش با تقدیم حدود 49 هزار شهید به انقلاب و مملکت، نقش مهمی در امنیت جامعه داشته و دارد، تصریح کرد: انتظار ما از سازمان صدا و سیما این است که با معرفی شهدا، جانبازان و ایثارگران آجا و خانواده های صبور آنها، یاری رسان ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد. 

او با بیان اینکه عمده شهدای ارتش، سربازان وظیفه بوده‌اند، افزود: رسانه ملی با پرداختن به زندگی آنها می‌تواند سهم موثری در معرفی این قشر به جامعه داشته باشد و بسیاری از این تولیدات را می‌توان به صورت مشترک انجام داد.

آل هاشم همچنین با اشاره به وجود گروه رادیویی و تلویزیونی در ارتش و تولید برنامه‌هایی خاص و پخش آن از صدا و سیما گفت: تمام تلاش‌ ما این است که از طریق رسانه، فضایی پدید آید تا افرادی که به خدمت سربازی می‌روند، مؤمن به انقلاب، فضای مقدس سربازی را ترک کنند. 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش ضمن تقدیر از تلاش اداره کل آرشیو صدا و سیما تأکید کرد: صدا و سیما با داشتن آرشیو غنی از هشت‌سال دفاع مقدس می تواند نقش مهمی در زنده نگه‌داشتن این دوران ایفا ‌کند.

 دکتر سرافراز نیز در این دیدار گفت: رشادت‌های بسیاری در ارتش وجود داشته و دارد که با پرداختن دقیق و هنرمندانه رسانه‌ای به آن، می‌توان الگو های خوبی را به جامعه معرفی کرد.

 وی یادآور شد: اقتدار ارتش و نیروهای نظامی باید با تولید فیلم‌ها و سریال‌های مناسب نشان داده شود، همان‌طور که در حال حاضر سریال زندگی شهید صیاد شیرازی در دست تولید است که اگر در تأمین بودجه، رسانه ملی با مشکلی برخورد نکند، به سرعت به اتمام می‌رسد و می‌توان به تولیدات بیشتر نیز رسید.

سرافراز همچنین تصریح کرد: رسانه وظیفه خود می‌داند همواره اقتدار ارتش را نشان دهد و پوشش رسانه‌ای رزمایش های نظامی و پیشرفت‌ها نیز تا جایی که محدودیتی وجود نداشته باشد با همین هدف انجام می‌شود.

وی در پایان با بیان این مطلب که خدمت مقدس سربازی از ضروریات جامعه و یکی از بهترین دوران‌های زندگی جوانان است، یادآور شد: رسانه ملی و ارتش می‌توانند سربازی و زندگی در این دوران را برای جوانان خوشایند کنند.

در ادامه این دیدار، امیر سرتیپ دکتر دادرس، رئیس ستاد ارتش نیز با ذکر این نکته که قرابت و هماهنگی های صمیمانه ای بین رسانه ملی و ارتش جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، تصریح کرد: امروزه عرصه فرهنگ، میدانی برای مقابله با هجمه بیگانگان است و رسانه ملی خط مقدم مقابله با این هجمه رسانه‌ای دشمنان به حساب می‌آید.

وی یادآور شد: ما در ارتش یک پیوند دو سویه با رسانه داریم و امیدواریم که این پیوند افزایش یابد، چرا که رسانه در اعتمادسازی مردم نسبت به توانمندی‌های ارتش و نظام تأثیرگذار است.

رئیس ستاد ارتش با بیان قابلیت‌ها و توانمندی‌های بخش‌های مختلف ارتش، از جمله دانشگاه های افسری، تصریح کرد: رسانه ملی می‌تواند با نشان دادن توانمندی‌های ارتش، غرور نظامیان و افتخار خدمت به جامعه را افزایش دهد.

در پایان این دیدار نیز امیر سرتیپ‌ پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به نقش اصلی بدنه ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اگر عوامل مؤثر در پیروزی انقلاب را بررسی کنیم به عوامل متعددی می‌رسیم که یکی از مهم‌ترین آنها پیوستن بدنه متدین ارتش به مردم بوده است.

وی از برنامه‌سازان صدا و سیما خواست تا در برنامه ‌سازی‌ها به این بدنه متدین اشاره شود چرا که ارتش به فرموده مقام معظم رهبری پاک و مطهر است،لذا باید کاری کرد که مردم، این ارتش پاک و مطهر را بهتر ببینند و با دیدن آن آرامش بیشتری احساس کنند.

 

 دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی با رییس صداوسیما



تاريخ : 13 / 2 / 1394برچسب:, | 12:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، گفت: امنيت در خليج فارس،‌ تنگه هرمز و درياي عمان با حضور هميشگي نيروي دريايي ارتش و سپاه کاملاً برقرار است؛ بنابراين نياز نيست آمريکايي‌ها کشتي‌هاي خود را در اين منطقه اسکورت کنند.

 اميردريادار حبيب‌الله سياري در حاشيه مراسم بزرگداشت روز معلم در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) در جمع خبرنگاران، گفت: امنيت در خليج فارس صددرصد برقرار است و خليج عدن و باب‌المندب امنيت کافي ندارد، بنابراين آمريکايي‌ها بايد در اين منطقه کشتي‌هاي خود را اسکورت کنند.

امير سياري درباره توقيف يک کشتي متعلق به جزاير مارشال، گفت: اين توقيف کاملاً قانوني بوده است.

به گزارش ايسنا، مقامات نظامي آمريکا بعد از توقيف کشتي متعلق به جزاير مارشال توسط کشورمان اظهار کرده بودند که کشتي‌هاي آمريکايي را در خليج فارس اسکورت خواهند کرد.

امير سياري همچنين درباره نجات کشتي هنگ کنگي از حمله دزدان دريايي نيز گفت: اين کشتي در شب مورد تجاوز قرار مي‌گيرد و با بي‌سيم چندين بار تقاضاي کمک مي‌کند، اما کشتي‌هاي نظامي در منطقه هيچ پاسخي به کشتي هنگ کنگي نمي‌دهند تا ناوشکن البرز که در فاصله دورتري قرار داشته با سرعت خود را به منطقه رسانده و پس از درگيري با دزدان دريايي اين کشتي را نجات مي‌دهد. پس از آنکه اين کشتي نجات پيدا کرده و مسير خود را ادامه مي‌دهد ناوگروه‌هاي ساير کشورها با بي‌سيم اعلام مي‌کنند که چه کشتي در منطقه نياز به کمک دارد؟

فرمانده نيروي دريايي با اشاره به اين‌که نيروي دريايي در جهت ارتقاي نيروي انساني، تجهيزات، تاکتيک‌ها و تکنيک‌هاي خود تلاش مي‌کند در نيمه دوم امسال نيروي دريايي رزمايش برگزار مي‌کند.

وي در پايان افزود: ما تلاش مي‌کنيم دقت و برد موشک‌هاي خود را افزايش دهيم.



تاريخ : 13 / 2 / 1394برچسب:, | 12:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز 

 

کارشناسان بر این باورند، هزاران سال است که درمان های عفونت چشم راهی برای از بین بردن ویروسهای مقاوم به آنتی بیوتیک به شمار می رود.

 

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، دانشمندان مجددا عصاره ای را (طبق قرن 9) با پیاز، سیر، شراب و بخشی از معده گاو را درست کردند. این ماده قابلیت از بین بردن باکتری استافیلوکوکوس را نیز دارد که با نام MRSA شناخته شده است.نسخه قدیمی این دستورالعمل شامل سیر، پیاز، تره فرنگی ، الکل و همچنین کیسه صفرا از معده یک گاو است.
 
طبق این مقاله این مواد باهم ترکیب شده، از صافی عبور داده می شود و به مدت 9 روز پیش از مصرف به آن استراحت داده می شود.به گفته دکتر فریا هریسون ممکن است در این مرهم چشم، کمی از فعالیت آنتی بیوتیک ها ظاهر گردد؛ اما متخصصان بر این باورند که ورم به طور کامل درمان خواهد شد.اگر مایل هستید این عصاره را در منزل درست کنید، می توانید به جای معده گاو از پنیرمایه استفاده کنید.
 
مقدار مساوی از پیاز و سیر را خرد کرده و له کنید تا به یک غلظت روان در بیاید. نمک گاوی را  در آب مقطر حل کرده و به همراه 25 میلی لیتر الکل(شراب انگلیسی) تمام مواد را با هم مخلوط کنید.به مدت 9 روز در دمای 4 درجه سانتی گراد این مخلوط را نگه داشته و سپس مصرف کنید.
 

 



تاريخ : 13 / 2 / 1394برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا
پایگاه خبری عقاب نیوز : پس از این حادثه راننده از محل متواری و سرنشین آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شد، با تلاش پلیس راننده متواری نیز دستگیر شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از زیر گرفتن ۹ نفر توسط یک دستگاه خودرو پژو پارس در یاسوج خبر داد. سرهنگ ابوالحسن ملکی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه عصر شنبه، ۱۲ فروردین ماه یک مورد تصادف در «مادوان علیا» شهر یاسوج محدوده تقاطع امامزاده شاه قاسم(ع) در محور «یاسوج - سی سخت» رخ داد. وی اظهار کرد: در بررسی کارشناسان راهنمایی و رانندگی مشخص شد راننده پژو پارس به‌علت تخطی از سرعت مطمئنه و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی پس از برخورد با جدول واژگون شد و به ۹ نفر عابر پیاده که در حاشیه جاده در حال تردد بودند، برخورد کرد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از این تعداد دو نفر یک آقا در محل حادثه و یک خانم در حین انتقال به بیمارستان فوت کردند و هفت نفر نیز مصدوم شدند. ملکی تصریح کرد: حال سه نفر از مصدومان که به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند، وخیم اعلام شد. وی ادامه داد: پس از این حادثه راننده از محل متواری و سرنشین آن مصدوم و به بیمارستان منتقل شد، با تلاش پلیس راننده متواری نیز دستگیر شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در بازرسی از خودرو، یک لیتر مشروب الکی کشف و ضبط شد. وی به رانندگان توصیه کرد که در معابر درون شهری با رعایت سرعت مطمئنه و توجه کافی به جلو رانندگی کنند و با رفتارهای غیر اصولی و غیر منطقی جان خود و دیگران را به خطر نیندازند.



تاريخ : 9 / 2 / 1394برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ایرنا - امام جمعه موقت تبریز گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت دارد.

 

 

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، آیت الله سید محمدتقی آل هاشم، اظهار کرد: یکی از مهمترین عرصه هایی که مبلغان دینی می توانند بسیار اثرگذار و تبلیغی گسترده داشته باشند، فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از مدارس علمیه کشور و روحانیان در فضای مجازی فعال هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به این که مخاطبان اصلی اینترنت و شبکه های اجتماعی را جوانان تشکیل می دهند، از این رو یکی از مهم ترین برنامه های دشمن شبهه افکنی و القای مفاهیم غیر اسلامی به نام دین در فضای سایبری است.

آیت الله آل هاشم با بیان این که طلاب و روحانیان باید شبهات روز را رصد و در صدد پاسخگویی به آنها باشند، گفت: روحانیت باید به صورت جدی وارد عرصه های تبلیغی در فضای مجازی شود، چراکه اینترنت، منبر تبلیغ دین به گستردگی مخاطبان بین المللی است.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: روحانیت نباید در عرصه تبلیغ دین، از فضای مجازی و ظرفیت های رسانه ای کشور غافل شود، چرا که می تواند با استفاده از فضای اینترنت، پیام اسلام را به دنیا مخابره کند و اگر از این ظرفیت ها استفاده نکند، نزد خداوند متعال مسؤول خواهد بود.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری سومین جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی گفت: ترویج معارف قرآنی در فضای مجازی ضرورت امروز متولیان عرصه دین و فرهنگ است و این جشنواره می تواند در ایجاد انگیزش برای فعالان فضای مجازی و وبلاگ نویسان مؤثر واقع شود.

 



تاريخ : 5 / 2 / 1394برچسب:, | 10:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

بیماری پارکینسون به دلیل از دست دادن تدریجی سلول های مغزی تولیدکننده دوپامین بوجود می آید. دوپامین یکی از مهمترین ترکیبات انتقال دهنده عصبی در بدن است.

 

محققان موسسه CSIR هند موفق به توسعه روشی شده اند که با استفاده از نانوذرات، بیماری پارکینسون درمان می شود.

 

درمان پارکینسون با فناوری نانو

بیماری پارکینسون به دلیل از دست دادن تدریجی سلول های مغزی تولیدکننده دوپامین بوجود می آید. دوپامین یکی از مهمترین ترکیبات انتقال دهنده عصبی در بدن است.

محققان موفق به توسعه روشی شده اند که از نانوذرات برای انتقال دوپامین به مغز استفاده می کند. دوپامین به این روش از سدخونی مغز نیز عبور می کند و قادر به کاهش علایم پارکینسون است.

آزمایش های اولیه این روش روی موش های آزمایشگاهی موفقیت آمیز بوده است.

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش یک دست آغاز می شود و به تدریج اکثر اندام را درگیر می کند. پارکینسون پس از آلزایمر شایع ترین بیماری سیستم اعصاب است که بر اثر کاهش دوپامین و اختلال جسم سیاه مغز ایجاد می شود.

جسم سیاه پیام های عصبی را از طریق نخاع به عضلات مختلف ارسال می کند و این فرآیند از طریق ماده شیمیایی دوپامین صورت می گیرد و باعث اختلال در تعادل و کنترل عضلات می شود.

به گزارش مرکز پیشگری و کنترل بیماری آمریکا، از هر 500 نفر یک نفر به این بیماری مبتلا است.

نتایج این تحقیقات در نشریه ACS منتشر شده است.

 



تاريخ : 5 / 2 / 1394برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه روحیه شهادت‌طلبی در نیروهای مسلح کشور موج می‌زند، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی، روحیه رشادت و شهادت‌طلبی را برای سربازانش به ارمغان آورده است.

به گزارش مشرق، امیر سرلشگر عطاءالله صالحی در مراسم افتتاحیه هیأت معارف جنگ شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی که در پادگان دژ خرمشهر با حضور دانشجویان دانشکده افسری و مسئولان نظامی برگزار شد، اظهار داشت: مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازگوکننده زبان شهدا و مظلومین است.

وی ادامه داد: نظامی‌ها در شرایط نیاز، شهید می‌شوند و آنهایی که زنده می‌مانند، خاطراتی همچون هشت سال دفاع مقدس را برای نسل آینده بازگو می‌کنند.

فرمانده کل ارتش گفت: امروز هزاران نفر مانند صیاد شیرازی، همتی و فکوری در پادگان ها آموزش می‌بینند و روحیه شهادت‌طلبی را در خود تقویت می‌کنند.

امیر سرلشگر صالحی همچنین به دیدار اخیر مسئولان و افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران با فرماندهی معظم کل قوا به مناسبت ۲۹ فروردین اشاره کرد و افزود: در این دیدار، رئیس هیات معارف جنگ گزارشی از برگزاری همایش صیاد شیرازی ارائه کرد که رهبر معظم انقلاب برای بهتر برگزار شدن آن دعا کردند.

براساس این گزارش، در این مراسم امیر سرتیپ ناصر آراسته، رئیس هیأت معارف جنگ نیز گفت: ارزش انسان ها با همت ها و آرزوهای الهی آنها مشخص می‌شود و شما افسران جوان این سرزمین از روحیه و همت بلند برخوردار هستید.

وی اظهار داشت: این همایش، سفر کمال‌جویی است و افسران حاضر از نزدیک با مناطق جنگی همچون دهلاویه، هویزه، پایگاه هوایی و بسیاری از آثار هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند و آموزش های نظامی را نیز در کنار آن فرا می گیرند.

گفتنی است، نوزدهمین دوره هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی از سوم اردیبهشت ماه در استان خوزستان آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه می‌یابد. در این دوره دانشجویان سال سوم دانشکده افسری دانشکده امام علی (ع)، قرارگاه پدافند هوایی، دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری و دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر حضور دارند که ضمن آموزش‌های نظامی از مناطق جنگی هشت ساله دفاع مقدس بازدید خواهند کرد.

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، پاسخ اعتماد امام (ره) را داد.
 
حجت الاسلام آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در بیستمین هم‌اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس که همزمان با سالروز شهادت شهید قرنی با عنوان «از قرنی تا صیاد» و با حضور پیشکسوتان دفاع مقدس از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن با هدف قرار دادن شهید سپهبد قرنی در روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی، اهداف بزرگ‌تری را در سر می‌پروراند، اظهار داشت: عزت، عظمت و اقتدار ارتش یکی از دغدغه‌های حضرت امام خمینی(ره) بود و ایشان از آغاز شکل‌گیری نظام اسلامی در ایران و تا پایان جنگ تحمیلی نیز بر این عظمت و عزت تأکید داشتند.

وی افزود: دشمنان انقلاب از بدو پیروزی انقلاب اسلامی برای خلع سلاح کردن نظام و محروم کردن آن از بازوی پرتوان نیروهای مسلح، جنگ روانی شدیدی را علیه ارتش به راه انداخته و با شعار انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی، قصد ضربه زدن به نظام نوپای جمهوری اسلامی را داشتند، اما حضرت امام (ره) با تدبیر نورانی و دوراندیشی خاص خود، فرمان به ماندگاری ارتش دادند و با نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش، پاسخی محکم به دشمنان انقلاب داده و بدنه ارتش را که از مردم مومن و معتقد به انقلاب اسلامی بودند، تأئید کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش، در ادامه با بیان این که بدنه ارتش و فرماندهان مومن و متعهد آن از تأئید امام خمینی(ره) روحیه مضاعفی گرفته بودند، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در مقاطع زمانی مختلف و جریان های گوناگون همچون ناآرامی های معاندان نظام در روزهای آغازین پیروزی انقلاب در بعضی از مناطق کشور مانند شمال غرب، دوران سراسر افتخار دفاع مقدس و نیز پس از آن، پاسخ اعتماد حضرت امام (ره) را داده و با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید و ۱۲۶ هزار جانباز، برگ زرینی بر اوراق پر افتخار خود و ملت افزودند؛ تا جایی که مقام معظم رهبری از ارتش با نام «ارتش حزب الله» یاد کردند.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان شهید سپهبد قرنی را از اسوه های انقلاب اسلامی و شهید سپهبد صیاد شیرازی را از عوامل وحدت‌آفرین نیروهای مسلح برشمرد و تأکید کرد: باید برای معرفی این اسوه های انقلاب و مانند آنها که تعدادشان نیز کم نیست، تلاش بیشتری صورت بگیرد و الگوهایی ماندگار به نسل جوان کشور ارائه شود.

در این مراسم، از سرگرد عزیزی از پیشکسوتان دفاع مقدس و از مسئولین کمیته اسرای جمهوری اسلامی ایران، با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 8:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

با استفاده از یک جرم‌گیر حرفه‌ای دندان (دنتال پیک)، جرم‌های زرد را از روی دندان‌ های خود بخراشید. مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد.

 

دهان خود را با شوینده‌ ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.

با گذر زمان مقداری جرم روی دندان‌ها ایجاد می‌شود، و اگر این جرم‌ها کنترل نشوند می‌توانند موجب بیماری پریودنتال (بیماری بافت‌های نگه‌دارنده‌ی دندان‌ها) شوند. باوجودی که بهترین روش برای از بین بردن جرم‌ دندان‌ها رفتن به دندانپزشکی و تمیز کردن حرفه‌ای است،

وسایل لازم برای جرم گیری:


جوش‌شیرین
نمک
آب
یک فنجان
مسواک
هیدروژن پراکسید
دنتال پیک (وسیله‌ای نوک‌تیز مخصوص دندانپزشکی)
شوینده‌ ضدعفونی‌کننده‌ دهان

مرحله اول:


یک قاشق غذاخوری جوش‌شیرین را با نصف قاشق چای‌خوری نمک در یک فنجان کوچک ترکیب کنید. مسواک خود را با آب گرم خیس کنید و آن را در این ترکیب فروببرید.

مرحله دوم:


باقدرت و انرژی این ترکیب را روی دندان‌های خود بمالید. در فواصل معین آب دهان خود را خالی کرده و مسواک را دوباره در ترکیب فروببرید. برای پنج دقیقه به مالیدن این ترکیب بر روی دندان ‌های خود ادامه دهید.

مرحله سوم:


به‌اندازه‌ یک در شیشه از هیدروژن پراکسید را با نصف فنجان آب گرم ترکیب کنید. برای یک دقیقه این محلول را غرغره کنید، سپس آب دهان خود را خالی کرده و با نصف فنجان آب سرد دهانتان را بشویید.

مرحله چهارم:


با استفاده از یک جرم‌گیر حرفه‌ای دندان (دنتال پیک)، جرم‌های زرد را از روی دندان‌ های خود بخراشید. مراقب باشید لثه‌ها را نخراشید، زیرا این کار موجب سوزش و ناراحتی شده و احتمال آسیب وجود دارد. مراحل ذکرشده در بالا جرم‌ها را نرم کرده و باعث می‌شود آن‌ها به‌راحتی از روی دندان‌ها پاک شوند.

مرحله پنجم:

دهان خود را با شوینده‌ ضدعفونی‌کننده بشویید و این کار را یک روز در میان تکرار کنید تا تشکیل جرم‌ها را کنترل نمایید.



تاريخ : 3 / 2 / 1394برچسب:, | 8:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که گوگل چقدر درباره شما می‌داند؟ با امکان جدیدی که گوگل به تازگی به موتور جست‌وجوگر خود اضافه کرده می‌توانید این موضوع را بررسی کنید و همچنین سابقه تمام جست‌وجوهای خود را ببینید و دانلود کنید.

به گزارش ایسنا، به وسیله این قابلیت که توسط وبلاگ غیررسمی «سیستم کار گوگل» کشف شده است، به کاربر این امکان داده می‌شود که به تمام اطلاعات از جست‌وجوها گرفته تا لینک‌هایی که در جست‌وجوها روی آن کلیک کرده‌ است، دسترسی پیدا کند.

همچنین کاربران با این قابلیت به آدرس‌هایی که جست‌وجو کرده‌اند دسترسی پیدا می‌کنند. حتی می‌توانند فهرستی از تصاویری را که هنگام جست‌وجو روی آنها کلیک کرده‌اند مشاهده کنند. پاک کردن حافظه مرورگر باعث نمی‌شود که این اطلاعات پاک شوند.

اما دلیلی برای نگرانی وجود ندارد زیرا علاوه بر دانلود سوابق جست‌وجوهای خود می‌توانید آنها را پاک کنید.

در ابتدا برای دانلود سوابق جست‌وجوها به این شکل عمل کنید.

 

گوگل

1- به صفحه and app activity google web بروید.

 

گوگل

2- روی آیکون gear در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

گوگل

3- از منویی که باز می‌شود گزینه دانلود را انتخاب کنید.

اکنون یک پنجره باز می‌شود که به شما هشدار می‌دهد سوابق جست‌وجوهای خود را در یک رایانه عمومی دانلود نکنید زیرا حاوی حجم زیادی از اطلاعات حساس است.

 

گوگل

4- اگر قصد ادامه داشتید، روی گزینه ایجاد آرشیو (creat archive) کلیک کنید.

زمانی که سوابق شما دانلود شد، ظرف چند ثانیه یک لینک دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات خود را ببینید.

اگر نمی‌خواهید اطلاعات را دانلود کنید و ترجیح می‌دهید از شر آنها خلاص شوید می‌توانید آنها را پاک کنید.

البته دلایلی وجود دارد که به گوگل اجازه دهید اطلاعات جستجوهای شما را نگه دارد. برای مثال این سوابق نتایج سریع‌تر جست‌وجو را تضمین می‌کند. همچنین گوگل با این سوابق تمام تازه ترین اطلاعات مرتبط به شما را دارد. اگر این سوابق را پاک کنید نتایج جست‌وجوهای شما مطابق عادات شما نخواهد بود.

اما اگر باز هم خواستید سوابق جست‌وجوهای خود را پاک کنید، بدین طریق است.

قبل از شروع، لازم به ذکر است که اگر میخواهید اطلاعات خود را مخفی نگه دارید میتوانید از گزینه حریم خصوصی مرورگر خود استفاده کنید که مانع ذخیره سازی اطلاعات توسط گوگل می‌شود. اگرچه همچنان شرکت ارائه دهنده اینترنت و یا کارفرما شما میتواند به آن دسترسی داشته باشد.

صرفا پاک کردن حافظه مرورگر باعث پاک شدن سوابق جست‌وجوهای ذخیره شده توسط گوگل نمی‌شود زیرا شما فقط اطلاعات ذخیره شده توسط مرورگر را پاک می‌کنید نه اطلاعاتی که روی سرور گوگل ذخیره می‌شود.

 

برای این منظور به شکل زیر عمل کنید.

 

 

گوگل

 

1- به صفحه web and activity page بروید و روی آیکون gear در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

 

 

گوگل

 

2- گزینه items remove را انتخاب و از پنجره ای که باز می‌شود گزینه the beginning of time را انتخاب کنید.

 

 

 

 

گوگل

 

3- آیکون remve را بزنید و اطلاعات خود را پاک کنید. به این ترتیب سوابق تمام جستجوهای شما در گوگل پاک خواهد شد و لازم نیست که نگران آگاهی گوگل از اطلاعات درباره خود برای مثال زمانیکه برای یک کنسرت رزرو کرده اید باشید.

 

 

 



تاريخ : 2 / 2 / 1394برچسب:, | 7:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

مرکز اسناد ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر روز چهارشنبه دوم اردیبهشت با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی و نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ابتدای این مراسم با تسلیت سالروز شهادت امام علی النقی(ع) سالروز تاسیس سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی را گرامی داشت.
وی با قدردانی از حضور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و معاونان در این مراسم توضیحاتی درباره مرکز اسناد ارتش ارائه کرد و گفت: مرکز اسناد همچون کتابخانه های تخصصی نقش اطلاع رسانی مهمی ایفا می کند و حافظه و هویت هر سازمانی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تصمیم تاسیس مرکز اسناد ارتش از همان اوائل پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، ادامه داد: در حال حاضر که اسناد ارتش به صورت متمرکز در این مرکز جمع آوری شده است مشتمل بر 4 بخش اصلی است. اول بخش اسناد که مهمترین بخش مرکز به شمار می رود و اسناد نظامی مربوط به پیش از انقلاب و پس از انقلاب را در بر می گیرد، دوم بخش سمعی بصری که متشکل از لوح فشرده، نوار کاست، عکس و تصاویر، طرح های البسه نظامی و ... است، سوم بخش نشریات که قدیمی ترین و اولین مجلات تخصصی نظامی ارتش ایران از سال 1300 شمسی با عنوان "قشون" و سپس "مجله ارتش" در این محل نگهداری می شود و بخش چهارم که شامل کتاب ها، پایان نامه ها و طرح های نظامی می شود.
آل هاشم در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که با حضور دکتر صالحی امیری در مرکز اسناد و کتابخانه ملی در وضعیت نگهداری اسناد و حمایت از کارهای زیربنایی در این زمینه پیشرفت های قابل توجهی انجام پذیرد.
در ادامه این مراسم صالحی امیری ضمن تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ارتش جمهوری اسلامی گفت: عقیدتی سیاسی قلب نیروهای مسلح و منشا هدایت و تعالی و ارتقای اخلاق و فضیلت در ارتش است و حضور آقای آل هاشم به عنوان یک شخصیت اخلاقی، دینی، با فضیلت و به دور از حاشیه های معمول در این نهاد تحقق اهداف این سازمان را ممکن ساخته است.
وی با بیان خاطراتی از فعالیت های خود در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی در ارتش گفت: من نظم و انضباط اداری و همینطور ثبات فکری را از ارتش آموختم. ارتش از سالم ترین دستگاه های کشور است و این سلامت نه فقط در تراز نظامی که در تراز ملی است و رفتارشناسی ارتش می تواند مدل مناسبی برای کاهش مناقشات سیاسی باشد. ارتش یک سرمایه ملی است و ما آن گونه که شایسته ارتش است قدر این سرمایه را ندانسته ایم.
صالحی ادامه داد: ما اسناد را بخشی از هویت ملی می دانیم و معتقدیم اسناد حافظه تاریخی ملت است که موظف به حفظ و نگهداری و انتقال آن به نسل آینده هستیم.
صالحی امیری در پایان از رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دعوت کرد تا از کتابخانه ملی ایران بازدید کند.
 
 

 



تاريخ : 30 / 1 / 1394برچسب:, | 2:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

معده هم آنفلوآنزا می‌ گیرد!یک فوق تخصص گوارش و کبد، عنوان کرد: گاستروآنتریت یا آنفلوآنزای معده یک بیماری التهاب معده است که می‌تواند موجب بروز اسهال، استفراغ، تهوع و تب شود.

 دکتر جعفر فره‌وش گفت: گاستروآنتریت نوعی بیماری است که به دلایل مختلف از قبیل علت‌های باکتریایی، ویروسی، مسمومیت غذایی و دارویی بروز می‌کند و به راحتی و به سرعت حتی از طریق هوا به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند و موجب بروز تظاهرات گوارشی از قبیل اسهال، استفراغ، تهوع و تب می‌شود.

وی افزود: گاستروآنتریت یا بیماری التهاب معده به دلیل اینکه همانند بیماری آنفلوآنزا با تب همراه است و به سرعت به افراد دیگر سرایت پیدا می‌کند به بیماری «آنفلوآنزای دستگاه گوارش» نیز نامیده می‌شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد یادآور شد: این بیماری نیاز به درمان خاصی ندارد و در اغلب موارد به صورت خود به خودی و با مصرف زیاد مایعات بهبود می‌یابد اما اگر فردی با مصرف مایعات و تامین املاح معدنی بدن بهبود نیافت باید به پزشک مراجعه کند.

فره‌وش با بیان اینکه بیماری «آنفلوآنزای معده» موجب کم آبی بدن می‌شود گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود برای تامین مایعات بدن آب و شیر مصرف کنند و به هیچ عنوان آب میوه را مورد استفاده قرار ندهند زیرا آب میوه ممکن است محرک باشد.

به گفته وی، مصرف آب کمپوت ممنوعیتی برای این بیماران ندارد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به این دسته از بیماران توصیه می‌شود، بهداشت فردی را به خوبی رعایت کنند زیرا عوامل بیماری به راحتی می‌تواند از طریق دست آلوده به سایر افراد منتقل شود.

منبع: آنا