پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:آیت الله آل هاشم گفت: پاسداری از جایگاه ولایت فقیه و حراست از حرم اهل بیت(ع) بسیار با ارزش است.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از      آناج، عصر امروز آیت الله سیدمحمد تقی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با تبریک عید مبعث، اظهار داشت: در آیه چهارم قرآن مجید، آیه 164 آل عمران، 151 بقره و سوره عمران به مبعوث شدن پیامبر اکرم (ص)اشاره شده است.

وی ادامه داد: حضرت محمد(ص) قبل از بعثت چندین سال تزکیه نفس می‌کردند، ایشان از بدو تولد پیامبر بودند و در تاریخی معین ماموریت یافتند به رسالت اقدام کنند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سازمان هلال احمر از زحمات پرسنل آن تشکر کرد و در ادامه بیان داشت: باید از اسناد مملکت مراقبت کنیم و از کتب قدیمی و تاریخی حراست لازم را به عمل بیاوریم چراکه این اسناد و کتاب‌ها گویای هویت ایران هستند.

وی تصریح کرد: اسناد ملی ارزش سرزمین ماست و باید به این مسئله اهمیت دهیم؛ هرکسی در خانه خود اسناد و کتب تایخی دارد بهتر است آنها را به سازمان اسناد ارائه دهد تا از پوسیدگی و نابودی آنا جلوگیری گردد.

آیت الله آل هاشم با بیان اینکه پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه هر انسان انقلابی است، توضیح داد: خوشا به حال کسانی که خود را پاسدار امام حسین(ع)، رهبری، نظام و انقلاب قرار داده‌اند، دفاع از جایگاه ولایت فقیه از ارزش بسیار والایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: ما باید قدر جانبازان این خطه را بدانیم، یادگاران دفاع مقدس به سختی روزگار خود را سپری می‌کنند و خانواده‌های آنان در نگهداری از جانبازان جهاد می‌نمایند.

اخبار مرتبط با موضوع:

خبرگزاری فارس : پاسداران شجاعت را از مکتب حسینی آموختند/ اجر جانبازان قطعاً از شهدا کمتر نیست

خبرگزاری مهر :     پاسداری از آرمان‌های نظام وظیفه همگان است/ ضرورت حفظ اسناد ملی

خبرگزاری جمهوری اسلامی: تجلیل از مقام جانباز پاسداشت ارزش هاست

خبرگزاری دانشجویان ایران : پاسداران، پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

آفتاب :       تجليل از مقام جانباز، پاسداشت ارزشهاست

خبرگزاری دفاع مقدس : خوشا به حال آنان که پاسدار اهل بیت(ع) و رهبر انقلاب هستند

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 16 / 2 / 1395برچسب:, | 5:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

اقتدار ایران در عرصه‌های بین‌المللی مرهون خون شهدا است

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در منزل شهید ستوان دوم وظیفه احمدرضا شیخان زاده در شهرستان اهواز با خانواده معظم شهید دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه منطقه جنوب غرب و ارشد آجا در منطقه جنوب غرب صبح امروز با حضور در منزل شهید ستوان دوم وظیفه احمدرضا شیخان زاده در شهرستان اهواز ضمن دیدار با خانواده معظم شهید و اهدای لوح سپاس از خانواده ایشان دلجویی کردند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در این دیدار ضمن تجلیل از خانواده این شهید بزرگوار گفت: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در صحنه های گوناگون علی الخصوص در صحنه های بین المللی مقتدرانه عمل می کند به برکت خون شهدا است و وظیفه ما این است که ضمن تجلیل از خانواده شهدا، ادامه دهنده راه آنها باشیم و به وصیت آنها عمل کنیم چرا که همه ما مرهون خون شهدا هستیم.

شهید شیخان زاده از افسران وظیفه لشکر 92 زرهی بود که در سال 1360 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک باشگاه خبرنگاران جوان را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری میزان  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری ایسنا را اینجا کلیک کنید

 

پایگاه خبری عقاب نیوز:



پایگاه خبری عقاب نیوز:

مراسم اختتامیه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی برگزار شد

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز:مراسم اختتامیه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مراسم اختتامیه هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی دانشجویان دانشگاه های افسری آجا در تیپ72 پیاد مکانیزه دوکوهه برگزار شد.

این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ ناصر آراسته رئیس  هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر سرتیپ حسام هاشمی جانشین  هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، امیر خرم طوسی مشاور عالی فرمانده کل آجا، امیر سرتیپ حیدری جانشین فرمانده نزاجا، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ گننده نهاجا، روسای عقیدتی سیاسی دانشگاه های آجا، امیر ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه جنوب غرب آجا، معاونین تربیت وآموزش نیروهای آجا، گودرزی فرماندار اندیمشک و خانواده های معظم شهدای آجا برگزار شد.
گفتنی است در پایان این مراسم از خانواده های معزز شهدا تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/

لینک خبرگزاری میزان را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

  لینک خبرگزاری نسیم را اینجا کلیک کنید

پایگاه خبری تحلیلی بوکان را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 15 / 12 / 1394برچسب:, | 10:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

در پی درگذشت تولیت آستان قدس رضوی، حضرت آیت الله واعظ طبسی؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این ضایعه اندوهبار را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت جانگذاز و اندوهبار عالم مجاهد و جلیل القدر، حضرت آیت الله واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی  و تولیت آستان مقدس رضوی موجب تاثر وتالم فراوان شد.

این روحانی مجاهد و مبارز از یاران باوفای حضرت امام خمینی (ره) و برادری همدل و همزبان با مقام معظم رهبری و خدمتگزاری سختکوش برای انقلاب بود و همواره با صلابت و عزم راسخ به دفاع از ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اینجانب این ضایعه و مصیبت اندوهبار را به محضرحضرت ولی عصر (عج ) و نایب برحقش حضرت آیت العظمی امام خامنه ای عزیز و بویژه بیت معظم ایشان تسلیت گفته برای آن فقید سعید علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

سید محمدعلی آل هاشم



پایگاه خبری عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است که در سطح کشوری و استانی دارای اهمیت بوده و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

 

به گزارشپایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز در جلسه هماهنگی تدوین دانشنامه دفاع مقدس آذربایجان شرقی که با حضور فرماندهان ارتشی آذربایجان شرقی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در تبریز همراه بود، با تأکید بر اهمیت دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس موضوع مهمی است که همه گروه‌ها و سلایق سیاسی در کشور بر آن معتقد بوده و بر اعتلای آن تأکید دارند.

وی ادامه داد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های حفظ گنجینه دفاع مقدس است که در سطح کشوری و استانی دارای اهمیت بوده و باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود. 

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: دفاع از گنجینه دفاع مقدس وظیفه‌ای مهم است و باید به عنوانی یک رسالت ملی انقلابی و دینی به آن توجه شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رفع مظلومیت از شهدا و توجه به وصیتنامه‌های شهدا را مورد تأکید قرار داد و گفت: دور کردن از شائبه تحریف در خاطرات فرماندهان دفاع مقدس نیز باید به صورت جدی مورد توجه باشد.

وی در ادامه سخنان خود با یادآوری ضرورت چاپ کتب مربوط به شهدا اظهار داشت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این راستا و زنده نگه داشتن خاطرات دفاع مقدس نقشی مهم و بی‌بدیل دارد.

وی در پایان عنوان کرد: هریک از ارگان‌های نظامی در زمینه تدوین دانشنامه دفاع مقدس نقش ایفا کند.

انتهای پیام/

 

لینک خبرگزاری فارس  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش  را اینجا کلیک کنید

 



تاريخ : 8 / 12 / 1394برچسب:, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:


بر اساس اطلاعیه های شماره 37 تا 47ستاد انتخابات کشور اسامی منتخبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و راه یافتگان به مرحله دوم انتخابات اعلام می شود. (این خبر مستمراً به روز می شود) به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اسامی منتخبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی که موفق به کسب اکثریت حداقل یک چهارم آرای صحیح در حوزه انتخابیه شده اند و یا به مرحله دوم راه یافته اند، به شرح ذیل بر اساس اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور اعلام می شود:
*اطلاعیه شماره 37
1- درحوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه آقای فرهاد فلاحتی از مجموع 85216 آرای صحیح مأخوذه با کسب 30012رأی
2- درحوزه انتخابیه تویسرکان آقای محمد مهدی مفتح از مجموع 52990 آرای صحیح مأخوذه با کسب 39623 رأی
3- درحوزه انتخابیه شهربابک آقای علی اسدی کرم از مجموع 44861 آرای صحیح مأخوذه با کسب 16956 رأی
4- درحوزه انتخابیه کلیبر، خدا آفرین و بخش خوراند آقای قلی اله قلی زاده از مجموع 61711 آرای صحیح مأخوذه با کسب 36936 رأی
*اطلاعیه شماره 38
5- در حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان آقای محمد حسینی با کسب 13 هزار و 42 رای از مجموع 48 هزار و 463 آرای صحیح ماخوذه
6- در حوزه انتخابیه نطنز و بخش قمصر آقای مرتضی صفاری نطنزی با کسب 9 هزار و 842 رای از مجموع 37 هزار و 644 آرای صحیح ماخوذه
*اطلاعیه شماره 39
7- در حوزه انتخابیه نائین، خور و بیابانک آقای عباسعلی پوربافرانی از مجموع 39 هزار و 529 آرای صحیح ماخوذه با کسب 11 هزار و 154 رای
8- در حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر آقای شهباز حسن پوربیگلری از مجموع 144هزار و 701 آرای صحیح ماخوذه با کسب 54 هزار و 970 رای
*اطلاعیه شماره 40
9- در حوزه انتخابیه اردستان، آقای سیدصادق طباطبایی نژاد از مجموع 30 هزار و 75 ارای صحیح ماخوذه با کسب 16هزار و 100رای
10- در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان آقای سیدکمال الدین شهریاری از مجموع 85 هزار و 16 آرای صحیح ماخوذه با کسب 54 هزار و 208 رای
11- در حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه آقای قاسم ساعدی از مجموع 68 هزار و 53 آرای صحیح ماخوذه با کسب 20هزار و 643 رای
12- در حوزه انتخابیه زرند و کوهبنان آقای حسین امیری خامکانی از مجموع 79هزار و 589آرای صحیح ماخوذه با کسب 35 هزار و 691 رای
*اطلاعیه شماره 41
13- درحوزه انتخابیه گرمی آقای سید حمایت میرزاده از مجموع 47803 آرای صحیح مأخوذه با کسب21399 رأی
14- درحوزه انتخابیه مریوان و سروآباد از مجموع 84925 آرای صحیح مأخوذه آقایان منصور مرادی با کسب 15815 رأی و امید کریمیان با کسب 12819 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
*اطلاعیه شماره 42
15- درحوزه انتخابیه خرمشهر آقای عبداله سامری از مجموع 60541 آرای صحیح مأخوذه با کسب 19318 رأی
16- درحوزه انتخابیه بندرلنگه ، بستک و پارسیان از مجموع 124342 آرای صحیح مأخوذه آقایان خالد زمزم نژاد با کسب 29977 رأی و احمد جباری با کسب 29150 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
*اطلاعیه شماره 43
17- درحوزه انتخابیه دامغان آقای ابوالفضل حسن بیگی از مجموع 49402 آرای صحیح مأخوذه با کسب 17244 رأی
18- درحوزه انتخابیه بروجن از مجموع 64182 آرای صحیح مأخوذه خانم خدیجه ربیعی فرادنبه با کسب 14642 رأی و آقای علی نادری فرد با کسب 10108 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
19- درحوزه انتخابیه ساوه و زرندیه از مجموع 122624 آرای صحیح مأخوذه خانم شهلا میرگلوبیات با کسب 23881 رأی و آقای محمد رضا منصوری با کسب 22762 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
*اطلاعیه شماره 44
20- درحوزه انتخابیه اقلید آقای سید حسین افضلی از مجموع 55972 آرای صحیح مأخوذه با کسب 20883 رأی
21- درحوزه انتخابیه بیجار آقای حمد اله کریمی از مجموع 48654 آرای صحیح مأخوذه با کسب 15919 رأی
22- درحوزه انتخابیه قروه و دهگلان آقای علی محمد مرادی از مجموع 97025 آرای صحیح مأخوذه با کسب 39302 رأی
*اطلاعیه شماره 45
23- درحوزه انتخابیه مرند وجلفا از مجموع 158324 آرای صحیح مأخوذه آقای کریم شافعی با کسب 29672 رأی و آقای محمد حسن نژاد با کسب 29063 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
24- درحوزه انتخابیه بهار و کبودرآهنگ آقای محمد علی پور مختار از مجموع 142366 آرای صحیح مأخوذه با کسب 39725 رأی
*اطلاعیه شماره 46
25- درحوزه انتخابیه آستانه اشرفیه آقای محمد حسین قربانی از مجموع 54574 آرای صحیح مأخوذه با کسب 19311 رأی
26-درحوزه انتخابیه طوالش، رضوانشهر و ماسال آقای محمود شکری از مجموع 182594 آرای صحیح مأخوذه با کسب 48886 رأی
27- درحوزه انتخابیه رزن از مجموع 63820 آرای صحیح مأخوذه آقایان حسن لطفی با کسب 15013 رأی و عطا اله سلطانی صبوربا کسب 14899 رأی به مرحله دوم راه یافتند.
*اطلاعیه شماره 47
28-درحوزه انتخابیه سلماس از مجموع 98858 آرای صحیح مأخوذه آقایان رسول جلایر سرنقی با کسب 18321 رأی و شهروز برزگر کاشانی با کسب 16463 رأی به مرحله دوم راه یافتند.



تاريخ : 2 / 12 / 1394برچسب:, | 10:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 



پایگاه خبری عقاب نیوز:

فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با صدور پیامی درگذشت نظامی متدین و متعهد، امیر سرلشکر محمد سلیمی را تسلیت گفتند.
متن پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و تأثر اطلاع یافتم که دوست و همکار دیرین اینجانب در فعالیتهای نظامی، امیر سرلشکر محمد سلیمی رحمت الله علیه پس از مدتی بیماری دشوار، دارفانی را وداع گفته و به لقاءالله پیوسته است.
این نظامی متدین و متعهد از جمله ی معدود یاران ارتشی است که از آغازین هفته های پیروزی انقلاب، وسیله ی ارتباط فعال ارتش با دستگاه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و عنصر مؤثر در جذب بدنه ی متعهد ارتش به خدمات انقلاب بود و در طول دهها سال در مراکز حساس نظامی همچون وزارت دفاع و فرماندهی ارتش و سرپرستی دفتر مشاورت امام در نیروهای مسلح و ریاست ستاد مرکز جنگهای نامنظم در سالهای اول دفاع مقدس، خدمات ارزنده ئی به جای آورد.
اینجانب مصیبت درگذشت این همکار صَدیق را به خاندان محترم و بازماندگان و همکاران ایشان در نیروهای مسلح تسلیت میگویم و علوّ درجات او را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سید علی خامنه ای
11 بهمن



پایگاه خبری عقاب نیوز:

امیر سرلشکر محمد سلیمی ، یار دیرین مقام معظم رهبری ، مشاور فرمانده معظم کل قوا و فرمانده اسبق ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از تحمل یک دوره بیماری دعوت حق را لبیک گفت.

زندگینامه امیر سرلشکر محمد سلیمی فرمانده اسبق کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و مشاورنظامی فرمانده معظم کل قوا:

امیر سرلشکر محمد سلیمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت اول بوده  و دومین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران است  که از خردادماه 1379 لغایت شهریور1384 با حکم فرماندهی معظم کل قوا و با ارتقاء درجه‌ سرلشکری به فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران  منصوب شد.

وی در زمان جنگ ایران و عراق مسئول دفتر ومشاوره  امام خمینی ( ر ه ) در امور نظامی و مسئول ستاد جنگ‌های نامنظم بوده‌است. یک روز پس از انتصاب به فرماندهی کل ارتش، نشان درجه یک نصر را از مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا دریافت نمود. ایشان  از شهریور 1384به عنوان مشاور فرماندهی کل قوا در امور ارتش، مشغول به فعالیت شد. وی در تاریخ 10 بهمن 1394، طی یک دوره طولانی بیماری در سن ۷۸ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.



تاريخ : 4 / 11 / 1394برچسب:, | 8:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

قیمت جهانی طلا در پایان مبادلات هفتگی بار دیگر با کاهش روبرو شد و با ۳ دلار و ۴۰ سنت افت ارزش، به ۱۰۹۹ دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در آخرین معاملات دیروز بازار سکه و طلای تهران، هر قطعه سکه تمام، 9 میلیون420 هزار ریال، نیم سکه، 4 میلیون و 730 هزار ریال، ربع سکه، 2 میلیون و 580  هزار ریال، هر قطعه سکه یک گرمی، یک میلیون و 720 هزار ریال، وهر گرم طلای 18 عیار 952 هزار ریال قیمت گذاری شده است.

 

 

 



تاريخ : 3 / 11 / 1394برچسب:, | 7:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

زلزله ای به بزرگی 5.4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) دقایقی پیش منطقه دوبرجی در استان فارس را لرزاند.

به گزارش ایرنا از موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران، این زلزله 5.4 ریشتری 21 دقیقه بامداد امروز شنبه رخ داده است.

موقعیت رومرکز زلزله 28.36 شمالی و 55.36 شرقی و در عمق 10 کیلومتری زمین اتفاق افتاده است.
حد فاصل این زلزله 17 کیلومتری دوبرجی، 30 کیلومتری رستاق در استان فارس و 47 کیلومتری پتکوئیه استان هرمزگان رخ داده است.

تاکنون خبری از خسارات احتمالی گزارش نشده است.



تاريخ : 2 / 11 / 1394برچسب:, | 9:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس‌جمهور چین لحظاتی پیش درصدر یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور چین وارد تهران شد
 

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین به دعوت رسمی «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان لحظاتی پیش در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی برای انجام سفر دو روزه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه قرار گرفت.

گسترش و تعمیق بیش از پیش مناسبات دو جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح همکاری‌های مشترک در زمینه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان تهران و پکن، از جمله اهداف دیدار رسمی شی جین پینگ از جمهوری اسلامی ایران است.



تاريخ : 13 / 10 / 1394برچسب:, | 11:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

 امام جمعه موقت تبریز با محکوم کردن اعدام شیخ نمر النمر در عربستان سعودی، گفت: عربستان سعودی با شهادت این روحانی و شیعه انقلابی بیش از هر زمان دیگری به سمت اضمحلال حرکت کرد.

آیت الله سید محمدتقی آل‌هاشم، امام جمعه موقت تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که اعدام شیخ نمر اولین و آخرین جنایت رژیم منحوس آل‌سعود نیست، اظهار داشت: این جنایت تاریخی نشان داد که دولت عربستان تحمل شنیدن منتقدان و معترضان داخلی را ندارد.
وی با تأکید بر این‌که اعدام شیخ نمر اوج درماندگی آل‌سعود بود، تصریح کرد: عربستان سعودی با شهادت این روحانی و شیعی انقلابی بیش از هر زمان دیگری به سمت اضمحلال حرکت کرد. شهید کردن فردی که از لحاظ سیاسی و ایدئولوژیکی در تضاد با آل سعود بود و از طرفی مورد حمایت شیعیان جهان موازنه قدرت را علیه عربستان خواهد کشید.
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به این‌که شهادت شیخ نمر موجی از اعتراضات بین‌المللی را روانه آل‌سعود خواهد کرد، گفت: حاکمان آل سعود برای رهایی از بن بست سیاسی سعی در فرافکنی افکار داخلی و منطقه ای خویش دارند، اعدام فردی مجتهد با نام تروریست اوج خباثت این رژیم سفاک است.
آیت الله‌ آل‌هاشم با بیان این‌که این جنایت منطقه را به بی ثباتی هدایت خواهد کرد، افزود: اضمحلال درونی نظام فاسد آل‌سعود در آینده‌ای نه چندان دور رقم خواهد خورد، البته تاریخ نشان داده هر گاه ملتی برای استقلال، آزادی و عزت خود شهید تقدیم کند، پیروزی نهایی را کسب کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح جنایات رژیم آل‌سعود در دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: پس از بهار عربی، عربستان برای رهایی از نفوذ آن در داخل اقدام به تحرکات منطقه ای در بحرین و یمن و سوریه کرد که این مدل برای حاکمان در حال سقوط قابل پیش بینی است
امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که عربستان دچار اشت
باه محاسباتی و استراتژیکی شده است، گفت: اشتباهات محاسباتی در چندین مدل آل سعود را در آینده نزدیک به پرتگاه نزدیک خواهد کرد، شهادت شیخ جهادگر و انقلابی شیعه عامل اصلی در بیداری دیگر ملت‌های جهان خواهد بود.
وی با انتقاد از واکنش خنثی و منفعلانه سازمان کنفرانس اسلامی و نهادهای حقوق بشری در قبال جنایات آل‌سعود تصریح کرد: آل سعود جهت حفظ خود با این اقدام شیعیان را به مجادله تاریخی می طلبد، غافل از این‌که این رژیم به زودی از درون فرو خواهد پاشید.



 
 رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: 9 دی روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران داخلی و خارجی و مصداق بارز "ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" بوده است.

9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در مراسم 9 دی که در مصلای امام خمینی ارومیه برگزار شد اظهار کرد: حماسه 9 دی به همگان نشان داد که با گذشت بیش از 30 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی مردم شریف ایران اسلامی کماکان پایبند به ارزش‌ها و لبیک گوی ولی فقیه زمان هستند و از اسلام و انقلاب به خوبی پاسداری می‌کنند.

وی اظهار کرد: ماجرای فتنه 88 نتیجه طراحی بیگانگان در خارج از مرزها و برنامه ریزی طولانی مدت و پیچیده سرویس های اطلاعاتی و دشنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران بوده که برخی عناصر داخلی آگاهانه و برخی با ناآگاهی و بی بصیرتی قطعات جدول دشنان را تکمیل کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فتنه 88 آزمون بزرگی برای ملت قهرمان ایران اسلامی بود که درس و عبرت زیادی در برداشت.

وی با بیان اینکه بصیرت یعنی شناخت لحظه‌ها، مطلع شدن از دیروز، امروز و فردا افزود: اگر انسان بصیرت نداشته باشد در لحظات خاص و بحرانی تشخیص برایش ممکن نیست لذا بصیرت را باید افزایش دهیم و در لحظات حساس و بحرانی درست وارد عمل شویم.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: ملت هوشیار و بصیر ایران اسلامی در 9 دی یک بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی و نظام و آرمان‌های امام راحل تجدید عهد و توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه از بازخوانی و تحلیل ابعاد و اهداف فتنه 88 در مناسبت‌های مختلف ضروری است، اظهار کرد: فراموشی فتنه 88 و متعاقب آن فراموشی حماسه 9 دی موجب تحمیل هزینه‌های دیگری برای نظام است لذا مقام معظم رهبری بارها به یادآوری این حرکت و براندازی فتنه گران تاکید کرده تا مورد غفلت قرار نگیرد.

وی به اقدامات فتنه گران در سال 88 اشاره کرد و گفت: هجمه به ارزش‌های دینی و اعتقادی، زیر سوال بردن نهادهای قانونی نظام و به کار بردن شعارهای ساختار شکن برای از بین بردن حرمت‌ها و مرزها و از بین بردن ساختارهای سیاسی کشور از اقدامات فتنه گران در سال 88 بوده است.

آل هاشم افزایش فشار و تشکیل تحریم‌ها، افزایش مطالبات دشمن در موضوع هسته‌ای و افزایش امور دشمن در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی از پیامد های فتنه 88 عنوان کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به دستاوردهای حماسه 9 دی اشاره کرد و گفت: اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری، تقویت پیوند ناگسستنی مردم از انقلاب و نظام اسلامی و آشکار کردن نقش بصیرت و ولایت مداری مردم در مقابل توطئه دشمنان و تمسک مردم به ایمان و اعتقادات دینی با اقدامات ضد دینی دشمنان از اثرات و دستاوردهای حماسه 9 دی سال 88 است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند پس از اجرایی شدن برجام از طریق سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به جمهوری اسلامی و دستگاه‌های تصمیم گیرنده و تصیم ساز نفوذ کنند و به هدف شوم خود برسند اما باید همگان بصیرت داشته و هوشیار باشیم.

آل هاشم با بیان اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم و هر رای بیشتر مرم سیلی محکمی بر آمریکاست افزود: با وحدت و انسجام در انتخابات حاضر شویم و کاندیدای اصلح و خدمتگزار را انتخاب کنیم.

 

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید : افزایش تحریم یکی از تبعات فتنه 88 بود

لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید : 9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است

لینک خبرگزاری مهر را  اینجا کلیک کنید : نماینده ولی فقیه و رئیس عقیدتی سیاسی ارتش:۹ دی روز پیروزی ملت ایران در برابر فتنه گران خارجی و داخلی بود

لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید: ۹ دی روز پیروزی ملت ایران اسلامی در برابر دشمنان است

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید: حجت الاسلام آل هاشم : 9 دی بیانگر تجدید بیعت با نظام و آرمان های انقلاب است



تاريخ : 28 / 9 / 1394برچسب:, | 12:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: با توجه به شرایط پایدار جوی و بروز پدیده آلودگی هوا مدارس شهر تهران در كليه مقاطع تحصيلی یکشنبه تعطیل است.
تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی مدارس تهران طی 2 روز آینده
ثقفی سخنگوي آموزش و پرورش تهران در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: براساس بررسي های به عمل آمده کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت، مهدکودک ها، پیش دبستانی ها و كليه مدارس مناطق  19 گانه شهر تهران فردا یکشنبه تعطیل است.
 
مسعود ثقفی گفت: با توجه به شرایط پایدار جوی و بروز پدیده آلودگی هوا و مصوبه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوا، تمامی مدارس مناطق 19 گانه شهر تهران در مقاطع مختلف و مهدهای کودک و پیش دبستانی فردا يكشنبه تعطيل مي باشد.  
 
در صورت اتخاذ هر تصميم جديدي در خصوص روز هاي آينده مراتب به اطلاع عموم خواهد رسيد .



تاريخ : 27 / 8 / 1394برچسب:, | 10:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

پسر معروف این روزهای دنیای مجازی دستگیر شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان: چند روز پیش یکی از بحث های داغ فضای مجازی مربوط به پسری می شد که ده ها عکس از وی به همراه دختران  در شبکه های اجتماعی پخش شده بود.

شخص مورد نظر در کلیپ منتشره از خود در فضای مجازی ادعا کرده زنان حاضر در عکس بستگان وی (خواهر، زن داداش، دختر خاله و دختر عمه هایش ) هستند و گوشی وی چند روز پیش گم شده و عکس های ذخیره شده بر روی آن به سرقت رفته است.

این فرد اظهار داشته به دنبال عامل انتشار تصاویر شخصی خود در فضای مجازی است اما همانطور که از شواهد پیداست احتمالا تنها فرد مظنون در انتشار عکس ها در فضای مجازی خود این شخص است که با انتشار کلیپی قصد سرپوش گذاشتن بر اعمال ضد اسلامی خود را داشت.

گفتنی است؛ دو روز پیش سردار ساجدی نیا اعلام نموده بود: هنوز شخصی برای شکایت از این شخص مراجعه  نکرده ضمن آن که افرادی که عفت عمومی را جریحه دار می کنند متعاقبا با آن ها برخورد خواهد شد.

مرکز اطلاع رسانی تهران بزرگ درباره پسر معروف فضای مجازی گفت: به دنبال شکایت خانم هایی که عکس آنان منتشر شده بود، متهم روز گذشته توسط پلیس فتا دستگیر شد.

همچنین متهم در بازجویی‌های به جرم اعتراف کرد و گفت: هیچ وقت فکر نمی‌کردم که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شوم، من این کار‌ها را برای خودنمایی و معروف شدن انجام دادم.

گفتنی است، شایعه دخترانی که عکس‌هایشان در تلگرام منتشر شده است،‌ صحت ندارد و تحقیقات از متهم همچنان ادامه دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز::

امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه توهین به مردم آذربایجان، قلب‌ها را جریحه‌دار کرد و گفت: توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به بهانه موضوع فیتیله به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار غیرقابل گذشت و بخشودنی است.

خبرگزاری فارس: توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است/ مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از    خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محمدتقی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر ضمن محکوم کردن توهین برنامه فیتیله به آذری‌ها، و تقدیر از صدور بیانیه آیت‌الله شبستری نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و مسئولان در محکومیت این امر اظهار داشت: این بیانیه‌ها موجب عذرخواهی رئیس رسانه ملی و عوامل این برنامه شد و امیدواریم با نظارت بیشتر مسئولان امر دیگر شاهد این گونه برنامه‌ها نباشیم.

وی افزود: در این اتفاقات یک عده سودجو و فرصت‌طلب و عوامل بیگانه از جمله شبکه‌های ماهواره‌ای با سوءاستفاده از موضوع برای ضربه زدن به نظام و انقلاب استفاده کردند.

امام جمعه موقت تبریز توهین یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای معاند نظام و وحدت ایران به بهانه این موضوع به پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه(س) و ائمه اطهار قلب‌های همه آذربایجانی‌ها که عاشق ائمه و پیامبر بوده و هستند را جریحه‌دار کرد.

وی ادامه داد: توهین این شبکه به مقدسات مردم مسلمان غیرقابل گذشت و نابخشودنی است.

آیت‌الله آل‌هاشم ضمن محکوم کردن اقدام موهن این شبکه ماهواره‌ای توسط مردم غیور آذربایجان اظهار داشت: مردم آذربایجان عاشق اهل بیت، ولایت‌فقیه و معتقد به آن هستند و به هیچ وجه و در هیچ شرایطی از اهل بیت و ولی فقیه زمان خود جدا نشده و نخواهند شد.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید مجدد بر هوشیاری مردم در مقابل توطئه‌پردازی‌ها برای سواستفاده از این ماجرا گفت: مردم با هوشیاری و پایبندی به قانون جواب دشمن را می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام عظمای ولایت در جمع دانشگاهیان اشاره کرد و از تلاشگران در عرصه پیشرفت و علم کشور قدردانی کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه در موقعیت حساس و مهمی قرار گرفته‌ایم و بعد از مذاکرات هسته‌ای آمریکا به دنبال نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است، تصریح کرد: خطر نفوذ دشمن در دوران پسابرجام جدی بوده و باید هوشیار بود.

وی خاطرنشان کرد: با رهبری و هدایت‌های رهبری قطعا دشمن در توطئه نفوذ نیز ناکام مانده و راه به جایی نخواهد برد که کنار این امر بصیرت و هوشیاری و تبعیت از ولی فقیه لازم و ضروری است.

آل‌هاشم با بیان اینکه مردم مسلمان و انقلابی ایران پیرو رهبری هستند گفت: ولایتمداری مسیر خیر و صلاح و سعادت است و در این شرایط ضروری است با حفظ هوشیاری گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب باشیم.

امام جمعه موقت تبریز بر گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه که زیر بنای محکمی برای تقویت بنیه فکری و اعتقادی به ویژه جوانان است، گفت: مردم اوقات‌ خود را به بطالت نگذارند و کتاب و کتابخوانی را در خانواده ترویج و فرهنگ‌سازی کنند.

 

خبرگزاری مهر : آذری‌ها هرگز از ولایت فقیه جدا نمی‌شوند/ آمریکا به دنبال نفوذ است

خبرگزاری جمهوری اسلامی : ملت آذربایجان توهین به پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (س) را محکوم می کند

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران:: توهین برخی شبکه‌های ماهواره‌ای معاند به مقدسات محکوم است

خبرگزاری صدا و سیما:: ضرورت هوشياري مردم آذربايجان در برابر دشمنان

باشگاه خبرنگاران جوان ::توهین شبکه‌ معاند به پیامبر(ص) به بهانه فیتیله محکوم است

پایگاه اطلاع رسانی صاعقه: مردم آذربایجان عاشق اهل‌بیت هستند

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز::

 پایگاه خبری عقاب نیوز :رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از  خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)-منطقه خراسان- حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم «اختتامیه آمران به معروف و ناهیان از منکر» ، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید ابتدا از خود و خانواده خود آغاز کنیم و در اجرای این فریضه باید در کنار مردم باشیم که نتیجه عکس نگیریم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بارها بر تذکر لسانی تاکید کرده‌اند و آن را وظیفه همگانی اعلام نموده‌اند»، یادآور شد: با اخلاق و رفتار پسنده می‌توان امر به معروف را در جامعه اشاعه داد.

آل‌هاشم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امر به حفظ نظام، اصل امر به معروف است»، یادآور شد: تلاش آمریکا ابزاری برای مهار راهبردی ایران و ایجاد زیرساخت‌ها برای نفوذ در کشور است.

وی با بیان اینکه «مقام معظم رهبری بر راه‌های مختلف نفوذ سیاسی و فرهنگی تاکید داشته‌اند»، تصریح کرد: نفوذ فرهنگی و سیاسی بسیار خطر ناک هستند که باید از آن مراقبت و مردم را دعوت به امر به معروف کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه «هوشیاری، هوشمندی، مراقبت و مواظبت از راه‌های دعوت به معروف برای جلوگیری از نفوذ دشمن است»، عنوان کرد: دشمن 37 سال است که تلاش می‌کند در ایران نفوذ کند و باورهای اسلامی و دینی مردم را تغییر دهد.

آل هاشم با اشاره به اینکه «دشمن تلاش می‌کند مردم را از دین دور کند»، خاطر نشان کرد: تغییر ذائقه فرهنگی و اجتماعی یکی از راه‌های نفوذ دشمن در بحث نفوذ فرهنگی است و دشمن به دنبال آن است که از طریق ترویج فرهنگ غرب و مصرف کالا و محصولات فرهنگی‌اش به اهداف خود برسد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: دشمن درصدد است در دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر نفوذ کند و مقام معظم رهبری هم بر این مساله تاکید و حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: تلاش استکبار در مقابل موفقیت‌های ایران و در راس آن برجام در سایه تلاش مجاهدین عرصه هسته‌ای کشور است اما آنان می‌خواهند از این پروژه بهره برداری سیاسی کنند و در جهت تضعیف نظام اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه «اختلاف افکنی بین دولت و ملت از مهم‌ترین راه های نفوذ دشمن است»، یادآور شد: ایجاد فاصله بین دولت و ملت، فاصله گرفتن از ارزش های انقلاب، ایجاد دو دستگی بین مردم و فعال کردن شبکه حامیان غرب در ایران از دیکر راه های نفوذ است.

وی عنوان کرد: باید مردم را با توطئه دشمن آشنا کنیم و روحیه انقلابی آنان را تحکیم بخشیم و حرکت مستمر به به سمت تحقق آرمان‌های انقلابی داشته باشیم که برای اجرای این تدابیر یک دستور العمل اجرایی لازم است و آن هم تبیین راه‌های سابقه سیاه آمریکا و خیانت‌هایی است که از همان روز آغاز پیروزی انقلاب نسبت به فرهنگ و اقتصاد ایران آغازشد.

آل هاشم تحکیم باورها و ارزش‌های انقلابی در جامعه، اعتماد توده‌ها به لیاقت نام جمهوری اسلامی ایران، تحکیم وحدت، انسجام و همبستگی در بین مردم و مسئولین، هوشیاری و هوشمندی و آینده نگری در مقابل توطئه‌های دشمن از جمله راه‌های مقابله با خیانت دشمن خواند و یادآور شد: با خود اتکایی می‌توانیم از وابستگی به دشمن جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «رفع شر از جانب استکبار و ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن امر به معروف و نهی از منکر است»، تصریح کرد: بنابراین تنها راه ردفع شر از استکبار، مقاومت و ایستادگی است و این ایستادگی الزماتی دارد که یکی از این الزامات وحدت مسلمانان جهان است.

آل هاشم ادامه داد: در فاجعه منا اگر تمامی کشورهای مسلمان که حاجیان خود را از دست داده بودند، در مقابل عربستان ایستادگی می‌کردند، عربستان کوتاه می‌آمد اما فقط ایران بود که با صدای با صلابت مقام معظم رهبری در برابر خودسری‌های عربستان ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه «وحدت و انسجام داخلی باید حفظ شود و همگان باید حول یک هدف و محور رهبری حرکت کنیم»، عنوان کرد: یکی دیگر از الزامات، اقتدار نیروهای مسلح است.

وی ارتقاء فعالیت‌های قرآنی، حفظ روحیه انقلابی، موضع‌گیری صریح در برابر دشمن، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی را از دیگر الزامات ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن اعلام کرد و یادآور شد: برخی تصور می‌کنند که برجام به تصویب رسید اقتصاد ما به سرعت درست می‌شود در صورتی که حل مسائل اقتصادی در گرو پیاده شدن اقتصاد مقاومتی است.

آل‌هاشم اظهار کرد: پیاده شدن اقتصاد مقاومی مستلزم آن است که اقتصاد در دست دولت نباشد، بانک‌های کشور به کمک اقتصاد بیایند، اسراف را کنار بگذاریم، کسانی که توانایی سرمایه‌گذاری دارند وارد عرصه اقتصادی شوند وتولید داخلی را گسترش دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه «باید فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم و وابستگی به نفت را قطع نماییم»، افزد: یکی از خیانت‎های رژیم گذشته به اقتصاد ایران، وابستگی به نفت بود که با کمک مسئولین این وابستگی قطع شد.

وی با تاکید بر پیشرفت علمی در عرصه های گوناگون به ویژه عرصه هسته‌ای یادآور شد: هر کس که ادعا کند در مسیر امام (ره) حرکت می‌کند باید امروز به فرمایشات رهبری جامعه عمل بپوشاند.

 

انتهای پیام



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: انقلاب اسلامی تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا گذاشته است

 

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه‌های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دومین همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان دانشگاه‌های افسری آجا گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین الملل برجای گذاشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ارائه الگوی مردم سالاری دینی که مبتنی بر آموزه های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و عملی نظام استکبار را نفی کرد و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار پرداخت، افزود: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی (ص) در ایران، منافع خود را در خطر می دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و حجمه گسترده امنیتی و نظامی را علیه ملت ایران تدارک دیدند حتی تحریم و جنگ اقتصادی را نیز از منظر خود دور نگاه نداشتند اما با این وجود با گذشت بیش از 37 سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرده و ملل مسلمان جهان را به آینده ای روشن امیدوار ساخته است.

آل هاشم در ادامه گفت: اکنون که ما در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی غرب و جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا را که ناشی از سیاستگذاری های غلط غرب است فرا گرفته. ادامه جنایت های رژیم صهیونیستی نیز وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده قرار داده است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد نمودند لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می طلبد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن همان مولفه های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می کند.

آل هاشم گفت: سیاستمداران آمریکا امروز آشکارا از دخالت در انتخابات صحبت می کنند و لذا در این دوران مهم و حساس درک صحیح رویدادها از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که درک صحیح از وضعیت بین المللی و داخلی، در آینده کشور تعیین کننده است.

وی در ادامه وظیفه استادان و فرماندهان ارتش به عنوان ارکان اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن را دارای اهمیت و حساسیت بسیار بالا دانست و گفت: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به دانشجویان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت گرایی در خنثی سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهر به دانش و تجهیزات پیشرفته می باشد.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم دانشجویان تحت تأثیر سیره عملی فرماندهان قرار می گیرند و فرماندهانی که به صورت مستقیم با دانشجویان در ارتباط هستند در ساختن نسل آینده نقش بی بدیلی دارند، گفت: یکی از مولفه های معنویت در کارکنان، بصیرت است و رهبری در سال های اخیر همواره بر بصیرت سیاسی و دینی کارکنان به ویژه قشر دانشجو و جوان تأکید فرموده اند و می فرمایند "در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا خود آگاه به دشمن کمک می کنید".

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش گفت: امروز، علی رغم خشونت در منطقه و در حالی که کشورهای منطقه در حال سوختن در آتش خشونت و تروریسم هستند، جمهوری اسلامی ایران از ثبات و امنیت خوبی برخوردار است و بدون تردید این امنیت و اقتدار در عرصه های مختلف در پرتو مجاهدت های فرزندان این ملت به دست آمده است. البته لازمه تداوم این وضعیت، افزایش بصیرت سیاسی و معنوی به ویژه در بین دانشجویان و جوانان است.

انتهای پیام/



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فارس: «مرگ بر آمریکا» شعار ملی و همیشگی ما خواهد ماند/مجوز تامین شبیه‌سازها بنام نهاجا ثبت شود

 

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :فرمانده کل ارتش گفت: شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان شعار ملی همیشه برای ما خواهد ماند و این مرگ بر آمریکا و مرگ بر قلدری باید در یک باور ملی تجلی پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه بازدید از سامانه شبیه‌ساز جنگنده میگ 29 که به تازگی توسط نیروی هوایی ارتش تولید شده است، طی سخنانی اظهار داشت: تمام فرمایشات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در این خلاصه می‌شود که همانطور که اهل بیت با آن وضعیت فریب یزید را نخوردند امروز نیز ما فریب استکبار جهانی به سرکردگی و قلدری آمریکای جنایتکار را نخوریم و نخواهیم خورد.

صالحی تأکید کرد: شعار «مرگ بر آمریکا» به عنوان شعار ملی همیشه برای ما خواهد ماند و این مرگ بر آمریکا و مرگ بر قلدری باید در یک باور ملی تجلی پیدا کند.

فرمانده کل ارتش همچنین با اشاره به شبیه ساز جدید میگ 29 گفت: در نیروی هوایی ارتش این باور تجلی پیدا کرده و آن هم ساخت عالی‌ترین و پیچیده‌ترین شبیه‌سازهای دنیاست.

وی در پایان اظهار داشت: از مراجع فنی و مصوب کشور می‌خواهم لایسنس مربوط به تأمین شبیه‌سازها در کشور را به نام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/