تاريخ : 14 / 1 / 1394برچسب:, | 3:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تبریز گفت: تحقق شعار « دولت و ملت، همدلی و همزبانی » به نگرش جامع و وسیعی از سوی مردم و مسوولان نیاز دارد.

آیت الله محمدتقی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه تبریز، با تاکید بر اینکه انتخاب شعار امسال از جانب رهبری بسیار مهم و تعیین کننده است، افزود: همه باید دست در دست هم داده و برای تحقق آرمان ها و اهداف رهبری تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: همدلی و همزبانی بین دولت و ملت تامین کننده و تشکیل دهنده اصلی عنصر وحدت در جامعه است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم.

آیت الله آل هاشم ادامه داد: باید توجه داشت در سایه همدلی، وفاق ، صمیمیت و وحدت می توان به اهداف بزرگتری دست پیدا کرد.

وی گفت: پیشرفت جامعه، عدالت اجتماعی و قضایی، تقویت استعدادهای علمی و معنوی و ایمان مردم در سایه عمل به شعار سال قابل تحقق است.

خطیب جمعه موقت تبریز با اشاره به تحولات یمن و مبارزات مردم رنج دیده و مقاوم این کشور برای رهایی از یوغ استبداد، اظهار کرد: قیام مردم این کشور اسلامی علیه حکومت جور ناشی از نسیم بیداری اسلامی در منطقه بوده و مردم این کشور خواسته های انسانی و اسلامی خود را اعلام می کنند.

آیت الله آل هاشم اضافه کرد: جنبش انصار الله یمن نیز براساس خواست مردم حرکت می کند اما این تحرکات مثبت برای آمریکا و نظام سلطه خوش نیامده و به وسیله رژیم آل سعود مردان و زنان و کودکان بی دفاع یمنی را مورد حملات سنگین هوایی قرار می دهند.

وی با محکوم کردن جنایات آل سعود در یمن خواستار توقف سریع این حملات شد.



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 9:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کارشناسان يونجه را بعلت دارا بودن آهن براي درمان بيماري راشيتيسم تاثیرگذار می‌دانند.

 

اصغر نقشی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: یونجه حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است.

وی تصریح کرد: علاوه بر این ریشه گیاه یونجه قابلیت آن را دارد که تا عمق 18 متری زمین هم پیشروی کرده و ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتری را از خاک جذب کند.

نقشی ادامه داد: نرم شدن سینه و تسکین سرفه با مصرف روزی دو  فنجان دَم کرده تخم یونجه دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: گیاه یونجه را به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها سلطان مواد خوراکی می‌نامند.

وی اظهار داشت: اين گياه ۲ برابر اسفناج آهن دارد و به همين علت در برخي كشورها جايگزين اسفناج شده و استفاده از آن به صورت پودر، كپسول و قرص نيز معمول شده است.

نقشی تاکید کرد: ويتامين  ث موجود در یونجه  2 برابر جعفري و 4 برابر ليموترش است و عوارض كمبود ويتامين ث با خوردن يونجه از بين مي رود



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 8:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با بارش برف و وزش باد شدید وضعیت جوی این استان تغییر می کند.

 

محمد علی مسلمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از امروز بعد از ظهر، هوای این استان شاهد افزایش ابر و وزش باد و به تدریج همراه با بارندگی خواهد بود.

وی یادآورشد: برای چهارشنبه و پنجشنبه این هفته وضعیت جوی ناپایدار، همراه با بارش برف و باران و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

مسلمی اظهار کرد: انتظار می رود برای روز چهارشنبه هوا به طور عمده ابری همراه با بارش برف و باران و برای پنجشنبه نیز ادامه این وضعیت جوی همراه با وزش باد شدید باشد.

این کارشناس سازمان هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا از روز جمعه کاهش می یابد.

وی خاطر نشان کرد: طی دو روز آینده نیز حداکثر دمای هوا شاهد کاهش تدریجی خواهد بود اما حداقل دما کاهش نمی یابد.

مسلمی ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته قیدار با چهار درجه زیر صفر سردترین شهر و آببر با 13 درجه بالای صفر گرمترین شهر استان زنجان بود.



تاريخ : 4 / 1 / 1394برچسب:, | 5:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: برای تسکین درد دندان نعناع را در دهان قرار داده و جویده شود.

سعیده علیزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: نعناع برای هضم و سنگینی معده می‌تواند مفید باشد و به دلیل داشتن ویتامین ب1 و ب2 اشتها آور و سرشار از فولات است.

وی تشریح کرد: گل، برگ و ساقه نعناع ارزش دارویی دارند.

علیزاده ادامه داد: برگ نعناع با افزایش سوخت و ساز بدن، چربی اضافه بدن را می سوزاند.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: روغن طبیعی نعناع، علایم معده درد، گرفتگی عضلانی و سندروم روده تحریک پذیر را تسکین می دهد.

وی اظهار داشت: چای نعناع علاوه بر انرژی زا بودن، حرارت اضافه بدن را خارج کرده و سرماخوردگی و سرفه فصلی را نیز درمان می کند.

علیزاده تاکید کرد: کارشناسان نوشیدن دَم کرده نعناع در تمیز نمودن کبد، رقیق شدن صفرا و کاهش کلسترول خون موثر می دانند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی سال 94 را سالی توام با موفقیت بهروزی و سربلندی برای ملت مسلمان و بصیر ایران اسلامی آرزو نمود و آغاز بهار فاطمی را به خانواده بزرگ ارتش و سایر کارکنان نیروهای مسلح تبریک گفت.

 

 

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از خبرنگار اعزامی دفاعی امنیتی دفاع پرس، به مناطق عملیاتی جنوب،  امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش طی پیام اختصاصی به خبرگزاری دفاع مقدس اعلام کرد: آغاز بهار 94 که سالی پر رونق ترو موفقیت آمیز تر از گذ شته  در عرصه های مختلف علمی فرهنگی آموزشی سیاسی و نظامی را میتواند برای ملت مسلمان ایران به ارمغان آورد.

بدین وسیله این عید باستانی را به آحاد هموطنان، ارتشیان و سایر نظامیان نیروهای مسلح تبریک و تهنیت میگویم.

وی در ادامه این پیام از سلحشوری و حماسه آفرینی های مردان همیشه موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران خاصه دلیرمردان عرصه ی دفاع هوایی در حوزه های داخلی و خارجی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

امیر شاه صفی در خاتمه این پیام آورده است: این انتظار میرود که این دستاوردها و توفیقات به قلل مرتفع پیروزی قطعی تبدیل شود که انشالله در سال 94 این برآیندهای امیدوارانه ، همدلی و همزبانی بیشتری میان کلیه دستگاه ها، دولت و جامعه ایجاد خواهد نمود، تا رهنمودهای نورانی مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا (مدظله العالی) که در ابتدای سال بر آن تاکید فرمودند به منصه ی ظهور برسد.

 

اللهم عجل لولیک الفرج

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره)؛
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) و ترحیم همشیره مکرمه حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزار شد .

در شب شهادت ریحانه‌ی رسول، حضرت زهرای بتول سلام الله علیها مراسم عزاداریِ دخت گرامی پیامبر اسلام و همچنین مجلس ترحیم و بزرگداشت بانوی انقلابی سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور سران قوا، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین عالی به تبیین شخصیت والای ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ذکر مصائب و مناقب ایشان پرداخت و آقایان انسانی و کریمی در سوگ شهادت بانوی عصمت و طهارت مدیحه سرایی کردند.
مراسم عزاداری شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها تا جمعه هفتم فروردین 1394 در حسینیه امام خمینی(ره) ادامه دارد.



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 10:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پادشاه عربستان سعودی در پیامی، درگذشت والده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری را به وی تسلیت گفت.
 
 پادشاه عربستان سعودی در پیامی، درگذشت والده حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری را به وی تسلیت گفت.
 
متن پیام ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود به این شرح است:
 
«بسم الله الرحمن الرحیم
 
عالیجناب دکتر حسن روحانی
 
رییس جمهوری اسلامی ایران
 
با کمال تاسف خبر درگذشت والده‌ی جنابعالی «رحمه الله علیه» را دریافت نمودم. بدین وسیله مراتب تسلیت خود را ابراز داشته و برای ایشان رحمت و مغفرت و بهشت جاوید مسالت می‌نمایم.
 
ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود
 
خادم الحرمین الشریفین» 
 



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 9:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سلام دوستان عزیزم. سال نو مبارک. شرمنده از بابت تاخیر در عرض تبریک. سفر هستم. جای شما خالی. الان بعد از چهار روز تلگرام رو چک کردم و از دیدن عکس آزاده نامداری شوک شدم.
 
انتخاب: رضا رشید پور مجری سابق تلویزیون نوشت:
 
سلام دوستان عزیزم. سال نو مبارک. شرمنده از بابت تاخیر در عرض تبریک. سفر هستم. جای شما خالی. الان بعد از چهار روز تلگرام رو چک کردم و از دیدن عکس آزاده نامداری شوک شدم.
 
من بیش از ده ساعت با ایشون در مورد انتشار این عکس و یک سری مستندات فوق محرمانه دیگه صحبت کرده بودم. به من قول داده بودن که این کارو نکنن. حتما اتفاق مهمی افتاده که زدن زیر قولشون. من خیلی از ایران دورم و دسترسی بهشون ندارم. فقط خواهش میکنم که اصلا قضاوت نکنید. ماجرا خیلی خیلییییییی پیچیده س. باید فضارو آروم کرد. وگرنه فاجعه ای در راه خواهد بود...
 



تاريخ : 3 / 1 / 1394برچسب:, | 12:45 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت.

پیام رئیس مجلس در پی بازگشت پیکر شهید دانایی فر

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی شهادت و بازگشت پیکر شهید دانایی فر را تسلیت گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مرزبان سرافراز و دلاور گروهبان دوم جمشید دانایی فر توسط گروهک تروریستی جیش العدل را به پیشگاه فرماندهی کل قوا، ملت شریف ایران و خانواده صبور ایشان تبریک و تسلیت عرض می کنم.

در طول یکسال گذشته شایعات بی اساسی درباره وضعیت شهید دانایی فر از سوی دشمنان طرح ریزی شد که بیانگر مظلومیت و مقاومت این عزیز جان بر کف و سرباز وطن در برابر توطئه آنان می باشد.

اینک که پیکر مطهر این شهید قهرمان به کشور بازگشته است از تلاش شبانه روزی و مستمر اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در دستگیری عوامل شهادت و شناسایی و انتقال پیکر بزرگوار شهید دانایی فر تقدیر کرده، امیدوارم روح متعالی این رزمنده قهرمان مشمول علو درجات در پیشگاه خداوند متعال شود.

علی لاریجانی- رئیس مجلس شورای اسلامی



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 10:9 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک روز با حجت الاسلام آل هاشم؛

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

دید و بازدیدهای نماینده ولی فقیه در ارتش با سربازان/ از دهلاویه تا صفر مرزی

سربازان پایگاه‌های چزابه، فکه اصلی و گردان‌های مرزی را دیدم که با دیدن نماینده مقام معظم رهبری در ارتش جان تازه‌ای گرفتند تا در راستای اعتلای نظام و تحقق دغدغه‌های فرماندهی معظم کل قوا با اتکا به توانمندی‌های بالقوه و توجه به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی گام های ارزنده‌ای بردارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور، دهلاویه سرزمین مردان جنگ های نامنظم و یادمان وزیر مدبر و حکیم دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شهید مصطفی چمران حال و هوای خاصی داشت. تا به حال این همه استقبال، بغض پنهان در گلو و تجدید پیمان عشاق با دلاورمردان عرصه صیانت از اقتدار و شهادت طلبی و عرصه تقابل با منافقین ندیده بودم.

پس از ادای احترام به مقام شامخ این بزرگواران و تجلیل از این تلاش‌ها و حماسه‌آفرینی‌ها به سمت چزابه رهسپار شدیم. در راه حرکت به سمت چزابه دیدن برخی از صحنه‌ها یک حالت حزن و اندوهی ایجاد می‌کند؛ چرا که هنوز مناطقی وجود دارند که از حالت جنگی خارج نشده و هنوز رنگ و لعاب آن حماسه آفرینی‌ها را دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین مستقر در استان خوزستان به شهدای این منطقه ادای احترام کردند. در جریان این بازدید تئاتر آیینی دفاع مقدس تحت عنوان "محرم 59" ویژه حماسه‌آفرینی‌های سوسنگرد، دهلاویه و چزابه به نمایش درآمد و یکی از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت هم این عملیات های شجاعانه را روایت کرد.

پس از چزابه جاده فکه پیش رو بود؛ پایگاه پرچم نزدیک‌ترین پایگاه مرزی به عراق است که سربازان تلاشگر ارتش جمهوری اسلامی به همراه فرماندهان خود از مرزهای جمهوری اسلامی صیانت می‌کنند و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اهداء عیدی از این تلاش ها تقدیر کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با آن ها عکس یادگاری گرفت. این اتفاق افتاد و انگار سربازان جان تازه‌ای برای ادامه خدمت گرفتند.

در جاده فکه قرار گرفتیم؛ در مسیر پاسگاه مرزی صفریه جایی که عراق از ابتدای جنگ سینه به سینه با تیپ 3 لشکر 92 زرهی ارتش به نبرد پرداخت. شهید مخبری فرمانده قهرمان و یارانش برای فتح چزابه تا تپه های الله اکبر پیش رفتند و این موقعیت را از دشمن بازپس گرفتند.

در کنار یادمان شهید آوینی و شهدای گردان حنظله جایی که تخریب‌چی‌های قهرمان ما در کانالی اسیر شدند و تا آخرین لحظه هم از مجاهدت دست برنداشتند و به مقام والای شهادت نایل آمدند. پایگاه 386 روبروی خاک عراق را دیدیم که نماینده ولی فقیه در ارتش برای تبریک سال نو و خسته نباشید به سربازان با فرمانده جوان این پایگاه هم کلام شد و از او به خاطر نظم و انسجام موجود در این فضای نظامی و آرایش مناسب سربازان تقدیر و تشکر کرد.

پایگاه 382(گردان 799) جایی بود که هنوز آثار رزمندگان والفجر مقدماتی در سنگرهای سیمانی آن موجود است. چرا که مسئولین تفحص، شهدای این عملیات را در این موقعیت پیدا می کنند. در ادامه این مسیر ضمن تجلیل از سربازان نمونه ارتش به پایگاه 381 که به گردان خط شکن در دفاع مقدس معروف است و در اوایل جنگ مأمن منافقین بوده که از این رو مردم منطقه آن را به نام "مریم" نیز می شناسند.

این یگان در جنگ تحمیلی در دست منافقین بوده و مسعود و مریم رجوی خائن برخی از اسناد جنگی را به دستور ابوالحسن بنی صدر خائن در اختیار صدام و شورای عالی دفاع عراق قرار می‌دادند. در این پایگاه استقرار پیدا کردیم و ضمن صرف ناهار از عوامل نمونه این یگان نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان این بازدیدها حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با مسئولین، سربازان و عوامل رسانه ای عکس یادگاری گرفت و منطقه فتح المبین را به یاد جانبازی‌ها و در ادامه ایثارگری‌های آن مردان بی ادعا در رأس آن ها شهید صیاد شیرازی ارج نهادیم.

بازدید از یادمان های معروف و استقبال پرشور مردم ولایتمدار و غیور ایران اسلامی این پیام را مخابره می‌کند که در سال 94 می توانیم به این پیشرفت‌ها و توسعه‌ها در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و سیاسی در سطح داخلی و بین المللی خاصه مذاکرات هسته ای دست یابیم.

حقیقتاً برای من به عنوان عضو کوچکی از اصحاب رسانه با گپ و گفت میدانی با مردم شهیدپروری که به سفر سرزمین های نور آمده بودند این هدف را از تجدید پیمان‌ها و تجلیل‌ها از مقام والای شهدا دارند که راه آن مردان بی ادعا را بپیمایند تا پرچم ولایت در اقصی نقاط جهان به اهتزاز درآید.

مقاومت، ایثار و از خودگذشتگی پیام‌هایی بود که مردم در این دید و بازدیدها به جهان می دهند که در ایام نوروز به جای گردش‌ها و تفریح‌های مادی به این یادمان‌ها و مناطق عملیاتی آمدند تا بگویند شهدا شعور مرموزی هستند که تا ابد زنده هستند.

مجتبی برزگر

 

 



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 9:54 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی درگذشت خواهر مقام معظم رهبری را به ایشان و خانواده آن مرحومه تسلیت گفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، متن این پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

محضر مبارک مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین جهان

حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)

درگذشت همشیره محترمه و مومنه حضرتعالی "بانوسیده فاطمه حسینی خامنه‌ای" که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به رحمت الهی پیوست را از طرف کارکنان و روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده، رحمت و مغفرت الهی را برای آن بانوی بزرگوار، صبر و اجر برای بازماندگان و طول عمر با عزت و عظمت حضرتعالی را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.



تاريخ : 2 / 1 / 1394برچسب:, | 4:56 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

رییس جمهوری در پیامی به رهبر معظم انقلاب اسلامی، درگذشت مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» را به معظم له، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت گفت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
إنا لله و إنا الیه راجعون
حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی)
رهبر معظم انقلاب اسلامی

درگذشت همشیره مومنه و مکرمه، مرحومه حاجیه خانم «سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای» موجب تاثر و تالم گردید.
این ضایعه را به حضرتعالی، خاندان معزز و عموم بازماندگان تسلیت عرض می کنم. از خداوند متعال، رحمت واسعه و حشر آن بانوی پرهیزگار با جدّه بزرگوار سادات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، صبر و اجر برای همه مصیبت دیدگان و سلامتی و توفیق روز افزون برای حضرتعالی مسالت می نمایم.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت ملت و دولت تحقق می‌یابد.

اقتصاد مقاومتی با همدلی بین دولت و ملت تحقق می‌یابد/ موفقیت دولت در گروه همزبانی بین مردم است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی دفاع پرس اعزامی به مناطق عملیاتی راهیان نور، پیرامون نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به وحدت ملت و دولت در قالب همدلی و همزبانی اشاره کردند. برداشت ما از این پیام مدبرانه و حکیمانه این است که ما هم در سطح داخلی و هم در سطح خارجی در سال جاری نیاز به وحدت و انسجام بیشتر داریم.
 
وی افزود: سال ۹۴ سال پایانی مذاکرات هسته‌ای است که بالاخره باید روی این میز همه‌چیز نهایی و مشخص شود. همدلی و همزبانی مسئولین در این راستا به‌کار می‌آید. نتیجهٔ آن به دستاورد مهم عزت، افتخار و اطلاعت‌پذیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این موضوع مهم و حساس بین‌المللی ختم می‌شود.
 
آل هاشم تصریح کرد: اما در موضوع داخلی بیش از هر عرصه و موقعیت دیگری این نیاز مبرم احساس می‌شود. چراکه امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را پیش رو داریم. امیدواریم با این همدلی بتوانیم با اتکا به حضور پرشور مردم این انتخابات را در سطح گسترده‌ای برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: هرچه گسترهٔ این همدلی‌ها و همزبانی‌ها بیشتر باشد، متقابلاً صمیمیت، همدلی و وحدت میان مردم و دولت افزایش می‌یابد و مطمئناً در برگزاری هرچه باصلابت‌تر این انتخابات نقش بسیار مهم و بسزایی را ایفا خواهد کرد.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان داشت: با توجه به تأکیدات فراوان مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته نسبت به توسعه و رونق بخش‌های اقتصادی کشور، حقیقتاً تنها را عزت‌افزایی رعایت و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. این اقتصاد مقاومتی با همدلی و وحدت مردم تحقق می‌یابد.
 
وی اضافه کرد: دولت باید تلاش کند وابستگی به نفت را به حداقل برساند و مردم نیز در راستای رونق بخش تولید داخلی تلاش کنند. این همدلی‌ها باید موجبات استفاده بهینه از امکانات پیشرفت اقتصادی را فراهم آورد.
 
آل هشام تاکید کرد: ما برای استفاده بهینه از اقتصاد کشور و رونق اقتصاد و افزایش عزت منطقه‌ای، نیاز به توسعهٔ عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. داریم.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر همدلی و همزبانی که لازم و ملزوم یکدیگر هستند در میان مردم تقویت شود، قطعاً دولت به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا خواهد کرد.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : اقتدار تیم مذاکره کننده هسته ای ایران را حاصل ظرفیت ایجاد شده در دوران دفاع مقدس است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما ، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح نمایشگاه هوایی راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری دزفول افزود : تیم مذاکره کننده هسته ای به برکت خون شهدا از حقوق ملت ایران دفاع می کند.
وی همچنین با تاکید بر تبیین دستاوردهای دوران دفاع مقدس برای نسل جوان افزود : یکی از دستاوردهای مهم رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس است که موجب شد جوانان این مرز و بوم به پیشرفت های مهمی در زمینه های مختلف علمی از جمله هسته ای دست یابند.
نماینده ولی فقیه در ارتش به دستاوردهای مهم جهاد خودکفایی نیروی هوایی اشاره کرد و گفت: این موفقیت ها حاصل خودباوری و اعتماد به نفسی است که رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس آنرا محقق کردند.
حجت الاسلام آل هاشم افزود : تولید انواع تجهیزات پیشرفته نظامی در وزارت دفاع ، موجب اقتدار نیروهای نظامی شده که این پیشرفت و موفقیت حاصل ترویج تفکر بسیجی در نیروهای متخصص و متعهد این وزارت است.
وی تبیین این دستاوردها برای کاروان های راهیان نور را ضروری دانست و گفت: حضور کاروان های راهیان نور در مناطق عملیاتی فرصتی برای تبیین دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس است که باید غنیمت شمرده شود.
رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه از دست اندر کاران کاروان های راهیان نور خواست تا با بهره گیری از ظرفیت بالای هنر و ادبیات برای انتقال فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه تلاش کنند.
وی همچنین حرکت راهیان نور را حافظ اقتدار نظام اسلامی دانست و اظهار داشت : راهیان نور حافظ عزت و استقلال میهن اسلامی بوده که همچون دژی مستحکم قابل تسخیر نیست.
دوازدهمین نمایشگاه هوایی راهیان نور از یکم تا 11 فروردین ماه 94 برای بازدید کاروان های راهیان نور برپاست.
در این نمایشگاه انواع هواپیمای شکاری ، ترابری و بالگرد ، انواع موشک و نیز تجهیزات پیشرفته هوایی به نمایش گذاشته شده است.

 

 



تاريخ : 27 / 12 / 1393برچسب:, | 11:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است و به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم که چگونه هم‌سن و سالان‌ آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه سفرهای راهیان نور بهترین راه برای آشنا شدن نسل جوان با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به مردم به‌ویژه نسل جوان وظیفه همه است و باید در این عرصه به‌صورت گسترده و تاثیرگذار عمل نماییم.
وی ادامه داد: اعتقاد همه کسانی که در جبهه حضور داشته‌اند این است که نسل‌های جوان باید از نزدیک  مناطق عملیاتی را ببینند و با فرهنگ غنی دفاع مقدس آشنا شوند چرا که همه ما نیازمند این فرهنگ و روحیه بسیجی و جهادی هستیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر این موضوع که اقتدار ما در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه بین‌المللی برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس است، تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات گسترده و وسیع دشمنان علیه کشور، جوانان ما از ارزش های بسیاری بهره‌مند هستند که به وضوح می‌توانید این حضور را در نماز جمعه‌ها، مراسم اعتکاف و سایر عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی ببینید که این از برکت فرهنگ دفاع مقدس است.
حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: راهیان نور حافظ اقتدار و عزت ایران است که به این وسیله می‌توانیم به جوانان‌مان بیاموزیم چگونه هم‌سن و سالان آنها در آن دوران حماسه‌آفرینی کرده‌اند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر لزوم حفظ اقتدار و عظمت هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: ما امیدواریم کسانی که در آن دوران حضور داشتند در این سفرهای معنوی و فرهنگی با روایت آن روزهای تکرار نشدنی، مردم به‌ویژه نسل جوان را با فرهنگ مقدس شهادت و مقاوت آشنا کنند.
وی همچنین گفت: توصیه ام به راویان راهیان نور این است که بدون تحریف، واقعیت های آن دوران مقدس را به مردم و نسل جوانی که جنگ را ندیده‌اند، معرفی کنند.
حجت‌الاسلام آل هاشم همچنین در خصوص نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ دفاع مقدس و سفرهای معنوی و فرهنگی راهیان نور بیان کرد: صدا و سیما در حد و توان خود به این دو مقوله مهم پرداخته است؛ اما تنها با صدا و سیما این موضوع حل نمی‌شود و باید تمامی سازمان‌ها، ارگان‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید وارد میدان شوند تا بتوانیم آنطور که در شأن آن سال‌های حماسه‌سازی است، ظاهر شویم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در این عرصه موفق شویم و به وظیفه خود عمل کنیم، باید از تمام ابزارها و هنرها استفاده کنیم و صدا و سیما نیز باید به کمّیت و کیفیت در برنامه‌های دفاع مقدسی بپردازد و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به‌خوبی نمایش دهد. ما نیز به‌عنوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که دارای آرشیو عکس و فیلم بسیار عظیمی هستیم با رسانه ملی همکاری لازم را خواهیم داشت.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تشریح برنامه‌های ارتش در زمینه راهیان نور گفت: روز 28 اسفند سال جاری با حضور اینجانب افتتاح نمایشگاه هوایی پایگاه چهارم شکاری دزفول را خواهیم داشت که برنامه‌ای بسیار زیبا و دیدنی است و از پیشکسوتان نیروی هوایی نیز دعوت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش، حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان این گفت‌و‌گو افتتاح نمایشگاه‌ دریایی نداجا و نمایشگاه پدافند هوایی اهواز را نیز از دیگر برنامه‌های ارتش دانست و گفت: در تمامی قسمت‌های مناطق عملیاتی جنوب ایستگاه‌های صلواتی برپا کرده‌ایم و در پادگان‌های حمید، دژ خرمشهر و پایگاه فرهنگی شهید صیاد شیرازی، پذیرای زائران محترم و عزیز کشورمان که برای حضور در این  اماکن ثبت نام کرده اند هستیم. همچنین در یادمان های رمضان، دهلاویه و چزابه نیز میزبان میهمانان نوروزی راهیان نور خواهیم بود.

 



تاريخ : 26 / 12 / 1393برچسب:, | 10:42 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران با تاکید بر اینکه 90 درصد کمبود آهن در دختران به دلیل نامنظم بودن دوران قاعدگی آنها است، گفت: دختران باید به اختلالات دوران قاعدگی بسیار توجه کنند زیرا تپش قلب، افت فشار خون و ضعف مفرط از شدیدترین عوارض کمبود آهن است.

دکتر مصطفی انوری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه برای رفع مشکل کمبود آهن ابتدا باید علت آن در فرد مشخص شود، گفت: 90 درصد کمبود آهن در دختران به دلیل نامنظم بودن دوران قاعدگی در آنها است.

وی تصریح کرد: نامنظم بودن دوران قاعدگی، خونریزی نامنظم و طولانی‌تر از حد معمول منجر به کم خونی و فقر آهن در دختران می‌شود که علائم مبتلایان به کمبود آهن ضعف، تپش قلب و سرگیجه است.

این متخصص داخلی در خصوص راهکار درمان کمبود آهن بیان کرد: برای درمان کمبود آهن ابتدا باید به اساسی‌ترین بخش درمان که مراجعه به پزشک و رفع اختلالات ناشی از دوران قاعدگی است، توجه شود و مرحله بعد دارو درمانی است که در صورت شدید بودن کمبود آهن از آمپول آهن اما در صورت خفیف بودن آن از ترکیبات آهن به همراه فولیک اسید استفاده می‌شود.

انوری با اشاره به اینکه درمان دیرهنگام کمبود آهن در فرد منجر به تپش قلب و نارسایی قلبی می‌شود، گفت: مصرف قرص آهن در صورت ضرورت و کمبود آهن در فرد، منجر به افزایش وزن نمی‌شود.

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران کمبود آهن را در بزرگسالان و افراد سنین بالا مشکل سازتر دانست و افزود: کمبود آهن در افراد جوان با فعالیت استخوانی مناسب، سریع‌تر درمان می‌شود اما افراد در سنین متوسط به کندی به درمان جواب می‌دهند و به همین نسبت کمبود آهن در افراد سنین بالا ممکن است درمان نشود.

انوری با اشاره به اینکه افراد در سنین پایین بهتر و سریع‌تر به درمان کمبود آهن جواب می‌دهند، گفت: شدیدترین عارضه کمبود آهن که باعث آنمی می‌شود تپش قلب، افت فشار خون و ضعف مفرط است.

این متخصص داخلی در خصوص راه‌های تشخیص کمبود آهن در افراد اظهار کرد: اندازه‌گیری آهن خون ساده‌ترین روش تشخیص کمبود آهن است که باید همراه با اندازه‌گیری فریتین خون باشد و در صورت پایین بودن آهن و هموگلوبین، فرد دارای آنمی از نوع فقر آهن است.

انوری یادآور شد: افراد بویژه دختران جوان باید نسبت به مقدار خون دوران قاعدگی، طول دوران قاعدگی و زمان آن بسیار دقیق باشند تا با مشاهده اختلال در این دوران به سرعت به پزشک زنان مراجعه کنند و آن اختلال را رفع کنند تا از بروز کمبود آهن جلوگیری کنند.

نایب رییس جامعه متخصصان داخلی ایران در پایان خاطر نشان کرد: هر گونه خونریزی غیرطبیعی در انسان بویژه در این مورد باید به سرعت پیگیری شود تا ابتدا علت آن بررسی و سپس درمان شود.

 

 



تاريخ : 26 / 12 / 1393برچسب:, | 10:32 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جاده قدیم رشت – قزوین محدوده نقله بر، امامزاده هاشم به رودبار بسته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی گیلان گفت: هردو مسیر  این محور ساعت 3 و 30 دقیقه  بامداد امروز به دلیل ریزش کوه بسته شد.

ایران پرست افزود: ماموران  راهداری درتلاشند این محور تا ظهر امروز بازگشایی شود.  وی در عین حال از رانندگان خواست تا بازگشایی کامل  از محور آزاده راه رشت – قزوین رفت وآمد کنند.



تاريخ : 25 / 12 / 1393برچسب:, | 1:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم از تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، کارگروه تبیین نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس صبح امروز در سالن غدیر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس این سازمان و سردار مرتضی قربانی رئیس سازمان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام آل هاشم ضمن اعلام خبر تحویل اولین سری از اسناد نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دوران دفاع مقدس به موزه دفاع مقدس اظهار داشت: یکی از اقدامات ارزشمند و شایسته موزه دفاع مقدس ایجاد موزه دفاعی با محوریت نقش روحانیت در دوران حماسه و جنگ است .

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تا کنون در این خصوص 2032 اثر توسط سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تحویل موزه دفاع مقدس شده است، خاطرنشان کرد: این اسناد در قالب عکس، فیلم، پایان نامه، مقاله، کتاب، بولتن و مصاحبه است که با جمع بندی نهایی تحویل موزه دفاع مقدس شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکیدکرد: در این رابطه از خاطرات پیشکسوتان روحانی و نظامی که در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند نیز استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد هرچند در ابتدای راه هستیم اما در این حوزه یعنی بررسی نقش روحانیت و عقیدتی سیاسی در دفاع مقدس کارهای ارزشمند و شایسته ای انجام شده است.



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 9:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جمشید مشایخی چهارشنبه 20 اسفند پس از شرکت در مراسمی که برای تقدیر از او برگزار شد، در راه بازگشت به خانه از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران؛ جمشید مشایخی چهارشنبه 20 اسفند پس از شرکت در مراسمی که برای تقدیر از او برگزار شد، در راه بازگشت به خانه از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد.

او هم‌اکنون در خانه در حال استراحت است. مشایخی پیش از این نیز دچار شکستگی پا شده است.



تاريخ : 24 / 12 / 1393برچسب:, | 8:43 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

طبق گزارش یکی از روزنامه‌های امروز کشور، سازمان ملل متحد دو دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس به دولت جمهوری اسلامی ایران اهدا کرده است.

 

به گزارش ایسنا، روزنامه خراسان نوشت: بر اساس نامه یکی از مسئولان مهم اجرایی به مدیران ارشد اجرایی، اعلام شده است که با توجه به اهدای دو دستگاه وانت تویوتا هایلوکس تک کابین از سوی سازمان ملل به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت کشورمان، شرایطی فراهم شود تا امکان ورود، ترخیص قطعی و شماره‌گذاری این خودروهای اهدایی با رعایت ماده 12 قانون مالیات بر ارزش افزوده، بدون پرداخت مالیات و برخی از عوارض قانونی مصوب، فراهم شود