تاريخ : 17 / 6 / 1395برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

درپی درگذشت همسر فرمانده کل ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پیامی این مصیبت را به سرلشکر صالحی تسلیت گفت.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش  به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

(انالله و انا الیه راجعون)

برادر گرامی، امیرسرلشکرستاد عطاءالله صالحی

 فرمانده محترم کل ارتش جمهوری اسلامی ایران

 خبر درگذشت همسر مکرمه‌ و بانوی مومنه تان واصل و موجب تأثر خاطر گردید.

اینجانب این ضایعه مؤلمه را خدمت جنابعالی و فرزندان گرامی تسلیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای آن فقیده سعیده و همسر فداکار رحمت و غفران واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل توأم با عزت و سعادت آرزومندم.

 

سید محمد علی آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

 



تاريخ : 17 / 5 / 1395برچسب:, | 8:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

سؤال. رقص مردان در برابر زنانی که از محارم آنان هستند و همچنین رقص زنان در برابر مردانی که از محارم آنان هستند، اعم از این‌که سببی باشند یا نسبی، چه حکمی دارد؟

جواب: در رقص حرام فرقی بین مرد یا زن نیست و همچنین فرقی نمی کند که در برابر محرم باشد یا در برابر نامحرم.

اجوبة الاستفتائات، سؤال ۱۱۷۸



تاريخ : 17 / 5 / 1395برچسب:, | 2:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

لباس روحانیت

یک روحانی درباره این‌که گفته می‌شود شهر منچستر انگلیس بزرگ‌ترین تولیدکننده لباس روحانیت در دنیاست، گفت: این موضوع شایعه‌ای بیش نیست، دروغ محض و یکی از تهمت‌هایی است که به روحانیت می‌زنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد پیکری در گفت‌وگو با ایسنا درباره لباس روحانیت، اظهار کرد: برخی افراد در دوره‌ای برای درمان به انگلستان می‌رفتند و از آنجا که این کشور، زمانی بزرگ‌ترین تولیدکننده پارچه در دنیا بوده است، پارچه می‌خریدند و به قم می‌آوردند تا برای‌شان لباس بدوزند. این موضوع که منچستر بزرگ‌ترین تولیدکننده لباس روحانیت است، مدتی سر زبان‌ها افتاد، در حالی که پارچه و لباس از نجف و قم تهیه می‌شود و پارچه‌ها انگلیسی نیستند.  

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) ادامه داد: در حال حاضر به‌دلیل تکنولوژی‌ای انگلستان در صنعت بافت، بهترین و گران‌ترین پارچه‌ها به این کشور متعلق است؛ اما از نظر اقتصادی، بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لباس در دنیا، به‌جز لباس روحانیت، ترکیه و چین هستند.  

او توضیح داد: بهترین و بیشترین عباها از نظر کیفیت و کثرت در نجف و کربلا تولید و در قم توزیع می‌شود. پارچه عمامه نیز جنس‌های مختلفی دارد؛ اما بهترین جنس آن هندی است که چون نازک و خنک است، هنگامی که بر سر بسته می‌شود، اذیت نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری همچنین درباره استفاده روحانی‌ها از عطری به نام «تیروز» اظهار کرد: در اوایل انقلاب، استفاده از عطر «تیروز» بین انقلابیون متدین مُد شد و هیچ‌کسی هم نمی‌دانست این عطر در کدام کشور تولید می‌شود. برخی نیز با این‌که خیلی دین‌دار بودند، از این عطر خوش‌شان نمی‌آمد و با مُد هم مخالف بودند.

لباس روحانیت در معارف دینی ریشه ندارد

این مدرس دانشگاه در پاسخ به این‌که آیا مُد در جامعه روحانیت جایگاهی دارد؟ توضیح داد: مُد برای انسان است و به معنای عرف است که گاهی وارداتی یا خودساخته می‌شود و گاهی هم به‌تدریج با توجه به دقت مردم، به رفتار آن‌ها وارد می‌شود. مد به قشر خاصی اختصاص ندارد و بسیاری از مردم دنیا در لباس، تابع مُد هستند و این موضوع با کسی که خودش را برای مد می‌کُشد، فرق می‌کند. اگر کسی گرفتار مد شود عیب است.

او بیان کرد: لباس روحانیت در معارف دینی ریشه ندارد، بلکه در تاریخ متدینان ریشه دارد؛ بین دین و متدینان نیز تفاوت وجود دارد، مثل این‌که بین علم پزشکی و پزشکان فرق باشد. برخی رفتارها در میان پزشکان وجود دارد که در اصل علم پزشکی نیست. برای مثال، مدل نسخه نوشتن یا وقت دادن به بیماران در علم پزشکی نیست، اما در سنت‌های پزشکان وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری با بیان این‌که لباس روحانیت در رفتار اهل علم ریشه دارد، افزود: لباس روحانیت جرییاتی دارد که «ملیتی» است و بین روحانی شیعه ساکن لبنان با روحانی شیعه ساکن ایران تفاوت می‌کند، گرچه هر دو روحانی قبا، عبا و عمامه دارند، اما مدل لباس پوشیدن آن‌ها متفاوت است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) درباره رنگ لباس روحانیت نیز توضیح داد: رنگ لباس روحانیت هم به همین شکل است؛ بخشی از رنگ لباس‌ها به روحانیت اختصاص ندارد و شامل همه مردم می‌شود و توصیه دین است. در دین توصیه شده که بیشتر از لباس سفید استفاده شود و مکروه است کسی با لباس‌هایی که از فرق سر تا نوک پا مشکی است، نماز بخواند.

او با بیان این‌که بهتر است با لباس سفید نماز بخوانیم، اظهار کرد: این رنگ و دخالت آن در لباس به روحانیت اختصاص ندارد و به همه‌ی مردم مربوط است؛ چه روحانیت و چه غیر روحانیت باید در پوشش خود و انتخاب رنگ، فرهنگ عمومی کشور را رعایت کنند. خلاف فرهنگ عمل کردن، یعنی خلاف ذائقه‌ی مردم رفتار کردن. مردم در استانی مانند گیلان، لرستان و مازندران تنوع رنگ را می‌پسندند و اگر کسی از رنگ‌های شاد استفاده کند، عرف محسوب می‌شود و مشکلی هم ندارد؛ اما این موضوع را مردمی که در شهر زندگی می‌کنند، نمی‌پسندند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری گفت: ما بین روحانیت، کسانی را داشتیم که به مدارج بالای اجتهاد و حتی مرجعیت رسیدند، اما عمامه بر سر نمی‌گذاشتند و فقط هنگام نماز، به پیروی از پیغمبر (ص) این کار را می‌کردند. مرحوم آقا رحیم ارباب هم عبا داشت و کت بلند بر تن می‌کرد، اما به جای عمامه، کلاه بر سر می‌گذاشت و هنگام نماز خواندن به جای کلاه، دور سرش عمامه می‌پیچید.

تفاوت لباس زنان و مردان روحانی

این مدرس دانشگاه همچنین درباره تفاوت لباس زنان و مردان، اظهار کرد: لباس روحانیت برای مردان روحانی به مرور زمان نماد شده است. البته رأی‌گیری، انتخابات یا آیه و حدیثی که پشتوانه آن باشد، وجود نداشته و این اتفاق به‌تدریج افتاده است؛ اما زنان طلبه مانند زنان غیرطلبه لباس می‌پوشند و اتفاقا این موضوع به اصالت نزدیک‌تر است، چون لباس، سواد نمی‌آورد.

او افزود: قرن‌ها پیش، استفاده از لباس مخصوص به قاضی‌ها تکلیف شده بود، سپس علما از مدل کلاه و دستمالی که قاضی‌ها به‌سر می‌بستند، استفاده می‌کردند. نوع لباسی که قاضی‌ها می‌پوشیدند با دیگران متفاوت بود. بعدها اهل علم مانند قاضی‌ها لباس پوشیدند و کم‌کم لباس اهل علم جدا شد. در حال حاضر در کشورهای اروپایی، شخصی که قاضی است فقط هنگامی که می‌خواهد در دادگاه بنشیند، لباس مخصوص قضات را به تن می‌کند. کسی که قاضی است به‌دلیل آن‌که می‌خواهد حکم کند، مانند حاکمان لباس بر تن می‌کند، این موضوع کم‌کم به علما نیز سرایت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری اضافه کرد: در حال حاضر لباس روحانیت به‌دلیل نماد بودن در فرهنگ عمومی جامعه، قابل احترام است. نماد باطنی به نام دین است. هرچند مهم‌تر از فرم و تاریخچه لباس، رفتار صاحب لباس است. اگر کسی می‌خواهد درباره لباس روحانیت صحبت کند، باید بیشتر به این جنبه بپردازد که روحانی هم یک انسان است و یک انسان حق زندگی دارد و حق دارد با خانواده‌اش تفریح کند.

اگر  یک روحانی لباس روحانیت نپوشد، گناه کبیره نکرده است

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: اگر زمانی که یک روحانی با خانواده‌اش بیرون می‌رود، لباس روحانیت نپوشد، گناه کبیره نکرده، چون این لباس، نماد صنفی آن فرد است. حتی اگر با لباس رسمی خود، به صف نان هم برود، باز هم اشکالی ندارد. چیزی که ماجرا را حساس می‌کند، رفتارهاست.

او افزود: جامعه‌ی ما و قشر روحانیت رفتار متقابلی با هم دارند که هر دو باید رفتارشان را نسبت به کامل شدن تعالی ببخشند. مردم باید بدانند روحانی یک انسان است و هنگامی که لباس رسمی به تن دارد نباید کاری کند که برای دین بد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری درباره این‌که لباس روحانیت چطور در برابر سرما و گرما مقاومت می‌کند، توضیح داد: در زیر قبا، جلیقه‌ای است که زیر آن نیز لباسی بلند و روی آن، عبا می‌پوشند و جلوی سرما گرفته می‌شود. اگر به جای یک لباس کلفت، سه لباس نازک بپوشیم، در حقیقت پنج لایه ایمنی ایجاد کرده‌ایم، زیرا بین سه لباس، دو لایه هوا قرار می‌گیرد.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: لباس روحانیت روی اصولی دوخته می‌شود، مثلا زیر بغل لباس روحانیت کمی باز است، اما برخی فکر می‌کنند که پاره است، در حالی که آن روزنه‌ای است که در تمام قباها وجود دارد. زمانی که لباس بلندی دوخته می‌شود، به ورود و خروج هوا نیاز دارد. این موضوع به لباس روحانیت اختصاص ندارد و لباس‌های بلند در همه جای دنیا از جمله لباس کشیش‌ها، خاخام‌ها و حتی لباس رسمی شب برای خانم‌ها نیز چنین است؛ اما خیاط‌ها براساس فرمول‌های خود، آن را می‌دوزند و روزنه‌ای برای ورود و خروج هوا قرار می‌دهند.

او بیان کرد: لباس رسمی روحانیت که در فرهنگ ما وجود دارد، شامل عبا، قبا و عمامه است. گاهی برخی روحانی‌ها به جای قبا، از لباده استفاده می‌کنند که فرقش با قبا این است که قبا دگمه دارد، اما لباده دگمه ندارد، یقه‌ی قبا بسته نیست، اما یقه لباده تا بالا بسته است. گاهی در فصل زمستان، لباده را روی قبا می‌پوشند و به عنوانی بالاپوش حساب می‌شود.    

مدیر مدرسه علمیه امام علی ابن ابیطالب (ع) اظهار کرد: روحانی‌ها در زمان قدیم، شالی دور کمر می‌بستند. بعدها آن شال، شاخصه فکری فرد شد که برخی از آن‌ها عرفا و صوفی‌ها بودند. در اشعار عرفانی هم به آن اشاره شده، ولی حالا ما آن شال را نمی‌بندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پیکری گفت: مهم‌تر از لباس روحانیت، اخلاق و رفتار روحانی‌هاست و در روز قیامت، آدم‌ها را به رفتارشان می‌شناسند. در روز حساب، ما را به‌دلیل کم بودن پارچه عمامه مورد پرسش قرار نمی‌دهند، بلکه از این‌که از عمامه روی سرمان به نفع دین، مردم یا خودمان چه استفاده‌ای کردیم، مورد پرسش قرار می‌دهند.

ایسنا - کبریا حسین‌زاده

 



تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 8:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس سازمان صدا و سیما در پیامی به مناسبت روز خبرنگار، با تجلیل از مقام خبرنگاران، آنان را "راویانی صادق" توصیف کرد که پرتلاش و بی‌وقفه در عرصه اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «علی عسکری» در پیام خود جایگاه رفیع رسانه ملی را در عرصه اطلاع‌رسانی، مرهون تلاش خبرنگارانی دانسته است که در شبکه‌های ملی و بین‌المللی و در مقاطع حساس توانسته‌اند با جریان یک‌سویه رسانه‌های کشورهای سلطه‌گر، مقابله و حقایق را افشا کنند.

علی عسکری رئیس رسانه ملی روز خبرنگار را تبریک گفت
متن پیام رئیس سازمان صدا و سیما به مناسبت روز خبرنگار به شرح ذیل است:
«به نام خدا
"ن، والقلم و ما یسطرون"
17مرداد، روز بزرگداشت راویان صادق جامعه، چشمان تیزبین و زبان‌های حقیقت‌جویی است که پرتلاش و بی‌وقفه در عرصه اطلاع‌رسانی گام برمی‌دارند. این روز، پاسداشت پرچمداران وادیِ قلم و آگاهی است؛ کسانی که به حرمت قلم، سعی در نگاشتن حقیقت دارند و برای دسترسی، تولید، توزیع و انتشار صحیح اطلاعات از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند.
مجاهدان دلسوزی که وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش‌اند و به انحصارطلبان رسانه‌ای جهات ثابت کرده‌اند که صدای حق و حقیقت هیچگاه خاموش‌شدنی نیست.
بدون شک جایگاه رفیع فعلی رسانه ملی در عرصه اطلاع رسانی، مرهون تلاش خبرنگارانِ عزیزی است که در شبکه‌های ملی و بین‌المللی و در مقاطع حساس توانسته‌اند با جریان یک‌سویه رسانه‌های کشورهای سلطه‌گر، مقابله کرده و حقایق را افشا نمایند.
ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار رسانه ملی، از درگاه حضرت حق برای تمامی طلایه‌داران عرصه خبر، سلامتی و توفیق تلاشی آگاهانه و سرشار از صداقت مسئلت دارم.»



تاريخ : 16 / 5 / 1395برچسب:, | 8:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

یک خانواده افغان دختر 6 ساله خود را در ازای دریافت یک بز به عقد پیرمرد 55 ساله درآوردند.
معاوضه دختر 6 ساله با بز +تصاویر
 
 یک دختر 6 ساله افغان به نام غریب‌گل از جانب خانواده‌اش مجبور شد که پای سفره عقد با مرد 55 ساله بنشیند.
 
بنا به گفته پدر این دختر، او برای اینکه خانواده خود را از گرسنگی نجات دهد، مجبور شده است که دختر خود را با یک بز، برنج، روغن و شکر عوض کند.
طی شکایت‌های بستگان این خانواده افغان، هم پدر دختر و هم فرد 55 ساله که قصد عقد با دخترک 6 ساله را داشت دستگیر شدند.
 
دفتر کار زنان افغانستان با شکایت از این دو فرد خواستار طلاق دختر از مرد و صلب حقوق پدری از پدر غریب‌گل شدند.



تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 7:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس رسانه ملی در حکمی حجت الاسلام والمسلمین سیدرمضان موسوی مقدم را به سمت «قائم مقام رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران» منصوب کرد.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در بخشی از حکم دکتر علی عسکری خطاب به آقای موسوی مقدم آمده است:« پیگیری اجرای سیاست های رسانه ملی؛ ‌حفظ انسجام مدیریتی و ایجاد هماهنگی‌های بین‌بخشی در جهت اعمال مدیریت یکپارچه و کارآمد؛ تقویت روحیه امید و نشاط در کارکنان با هدف همگرایی؛ کمک به افزایش بهره وری سازمان و اجرای مأموریت های ویژه محوله؛ ایجاد هماهنگی درون‌سازمانی و حمایت از بخشهای مختلف برای تحقق اهداف رسانه ملی؛ کمک به حل چالش‌ها و مشکلات پیش رو و ارائه راهکارهای عملیاتی؛ تعامل سازنده با دیگر سازمان‌ها و نهادها به‌ویژه دستگاه های فرهنگی برای افزایش ارتباطات برون‌سازمانی » از جمله مأموریت‌های جنابعالی است. 
دکتر علی عسکری در حکم انتصاب حجت الاسلام والمسلمین موسوی مقدم، معاونان و مدیران صداوسیما را ملزم به رعایت ارتباط سازمانی با قائم رئیس رسانه ملی کرد.



تاريخ : 15 / 4 / 1395برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: تمهیدات ویژه ترافیکی ویژه عید سعید فطر و طرح تابستانه از امروز آغاز می شود.

سردار تقی مهری رئیس پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تمهیدات ترافیکی پلیس در تعطیلات عید فطر گفت: نیروی انتظامی بویژه پلیس راهنمایی و رانندگی برای برقراری نظم و امنیت در تعطیلات عید فطر طرح های ویژه ترافیکی را با هماهنگی همه دستگاه های امدادی و خدماتی پیش بینی کرده است.
 
وی در ادامه افزود: بر همین اساس طرح های در نظر گرفته شده توسط اورژانس، هلال احمر و سازمان راهداری با محوریت پلیس راهور از روز سه شنبه به مرحله اجرا در می آید و تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.
 
سردار مهری تصریح کرد: همزمان با تعطیلات عید فطر، طرح تابستانه نیز اجرا می شود که تا سوم مهرماه ادامه دارد.
 
رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بنابر تدبیر فرماندهی ناجا از سایر بخش های انتظامی به پلیس راهور به منظور برقراری نظم و امنیت کمک شده است، تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم تمام تجهیزاتی که در اختیار پلیس راهنمایی و رانندگی است را در طرح های ترافیکی عید فطر و تابستانه به کار گیریم.
 
وی گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو،  خروج مردم از کلان شهر ها بویژه تهران به سمت محورهای شمالی و شهر های زیارتی افزایش می یابد، قطعا جاده های ما ظرفیت این حجم تردد را نخواهد داشت بنابراین از مسافران خواهش می کنیم صبر و حوصله به خرج دهند و به تذکرات همکاران پلیس توجه کنند.
 
سردار مهری با اشاره به اینکه پلیس خط قرمزی را برای این ایام تعریف کرده است، گفت: پلیس راهور ناجا بدون اغماض با کسانی که دچار تخلفات حادثه ساز شوند برخورد خواهد کرد و آنان را برابر قانون متوقف می کند.
 
رئیس پلیس راهور ناجا در پایان یادآور شد: هموطنان می توانند قبل از سفر از طریق تماس با مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک به شماره 88255555 از وضعیت جاده ها مطلع شوند.
 
 



تاريخ : 14 / 4 / 1395برچسب:, | 7:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: عباس کیارستمی در گذشت

عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر امروز در گذشت.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعداز ظهر امروز در گذشت.

بر پایه این گزارش این کارگردان برجسته ایرانی که برای درمان بیماری سرطان خود ایران را به مقصد فرانسه برای ادامه مداوا ترک کرد. این در شرایطی بود که کیارستمی چندین ماه در ایران بستری بود و در جریان درمان وی وزیر بهداشت نیز به دیدار وی رفت و از نزدیک بر نحوه درمان این کارگردان نام آشنای ایرانی نظارت داشت.



تاريخ : 14 / 4 / 1395برچسب:, | 4:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

فرهنگستان زبان و ادب فارسی طیّ نامه‌ای به نیروی انتظامی اعلام کرد به کار بردن نام «نوتِلابار» برای مغازه‌هایی که اخیراً در سطح شهر دایر شده‌اند، خلاف قانون «ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» است و مطابق قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا، فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین اعلام کرد نام «نان داغ، شکلات داغ» را برای این اماکن پیشنهاد و توصیه می‌کند که صاحبانِ این مغازه‌ها از آن استفاده کنند.
 
متن نامۀ دکتر غلامعلی حدّاد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، به سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، بدین شرح است:
بسمه‌تعالی
 
سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری
 
فرمانده محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
 
با سلام،
 
متأسفانه اخیراً اماکنی با عنوان Nutellabar در سطح شهر تهران گسترش یافته است. در این مغازه‌ها شکلات را همراه با نان خاصّی (کرپ) عرضه می‌کنند و علاوه بر آن ممکن است بستنی و از این قبیل مواد خوراکی نیز عرضه شود. این نام را از نام تجاری محصولی با عنوان Nutella گرفته‌اند. پیشنهاد فرهنگستان برای این مغازه‌ها «نان داغ، شکلات داغ» است، که چنانچه صاحبان آن‌ها موافق باشند می‌تواند به‌جای نوتلابار به کار رود.
 
به‌هرحال، نام‌گذاری این مغازه‌ها مغایر با قانون ممنوعیّت به‌کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه است و لازم است تغییر یابد. تقاضا دارد دستور فرمایید رسیدگی شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز:

خبرگزاری فارس: اولین پیام رئیس جدید ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر آزادی کامل سرزمین‌های اسلامی

سرلشکر محمد باقری به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیام تبریکی به مقامات کشوری و لشکری صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر ویژه رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر پیام تبریکی از سوی سردار سرلشکر محمد باقری خطاب به مقامات کشوری و لشکری صادر شد.

در این پیام آمده است: فطر تحفه و هبه الهی است که چون نعیمی عمیم از افلاک بر خاک نشینان قدرشناس شب‌های بیداری و همنشینی با قرآن در فضیلت رمضان می‌بارد و شمیم لطف از نسیم رحمتش جان شیفتگان حق تعالی را صفا داده و دل‌های مکدر را به آینه کرامت جلا می‌بخشد.

این پیام می‌افزاید: کروبیان نیز عالمیان را در سایه بال اقبال حضرت غفور گرفته و منشور قبولی به معراجیان اعطا می‌کنند. در این رنگین‌کمان الهی، پارسایی، تقوا و معرفت، شیرین‌ترین دستاوردهایی است که به بار می‌نشیند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: انشاالله از اسرار رمضان و عید فطر بهره جسته و معرفت آن ما را به اسرار شریعت در جهت تقرب به حقیقت نزدیک سازد. فرا رسیدن عید سعید فطر بهار بیداری و عشق در بیکرانه راز و نیاز و نیل به محبوب و دیدار جمال دل‌آرای حضرت دوست بر شما و همکاران گرامیتان مبارک باد.

سلامتی و توفیق روزافزون جنابعالی و خانواده محترم‌تان در خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحت شعاع پربرکت امام عصر حضرت مهدی (ع) عجل‌الله تعالی فرجه الشریف با زعامت نائب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز و همچنین سربلندی ملت‌های اسلامی را در اعتصام به حبل‌الله، وحدت و پیروزی در برابر دشمنان اسلام و آزادی کامل سرزمین‌های اسلامی از دست اشغالگران را از خداوند متعال خواستارم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر پاسدار محمد باقری



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از   دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس در مصلای این شهر طی سخنانی به تشریح اهمیت و اثرگذاری این روز بر افکار عمومی جهانیان و معادلات منطقه ای و بین المللی پرداخت و با بیان این که روز جهانی قدس یکی از یادگاران ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، افزود: نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان از سوی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به نام روزجهانی قدس که نشان از عمق اندیشه های آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان دارد تمام تبلیغات و توطئه های سیاسی دشمنان در به حاشیه راندن و فراموشی مسئله فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس را به بن بست کشاند و موجب احیاء دوباره آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی    (رضوان الله تعالی علیه) مبنی بر این که روز قدس یک روز جهانی است، تصریح کرد: روز قدس، روز همبستگی مسلمانان جهان علیه جبهه کفر و استکبار است و همانگونه که امام راحل نیز تأکید داشته اند؛ مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به اهمیت برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی قدس در اقصی نقاط جهان اشاره و جلوگیری از فراموش شدن مسئله فلسطین، وحدت و یکپارچگی جهان اسلام در حمایت از مردم مظلوم و ستم دیده فلسطین، آشکارشدن جنایات رژیم صهیونیستی و زیر سوال رفتن دولت های مرتجع و غرب گرای جهان اسلام را از جمله مواردی دانست که اهمیت برگزاری روز جهانی قدس را بیشتر از گذشته نمایان می کند.

وی همچنین به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و در این باره، افزود: گرامیداشت این روز و اعلام حمایت از ملت مظلوم و ستم دیده فلسطین امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان های فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، امروز منطقه و جهان اسلام دوران حساس و سرنوشت سازی را طی می کند که در آن برخی از دولت های عربی که داعیه رهبری جهان اسلام را دارند با حمایت و پشتیبانی از تروریسم تکفیری- صهیونیستی، کاملاً در راستای اهداف و سیاست های دشمنان اسلام گام بر می دارند که البته در آینده ای نه چندان دور خود نیز گرفتار آتشی خواهند شد که برافروخته اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که بزرگ ترین خیانت و توطئه در طول تاریخ منطقه، بی شک جعل رژیم صهیونیستی و تحمیل آن بر منطقه است، افزود: درباره سرنوشت رژیم پوسیده صهیونیستی همین نکته بس که مقام معظم رهبری (مدظله العالی)بشارت اضمحلال و نابودی آن را داده و فرموده اند؛ برخی از صهیونیست ها گفته اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته ای، 25 سال از دغدغه ایران آسوده شده ایم که ما به آنها می گوئیم شما 25 سال آینده را اصولاً نخواهید دید و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه به تشریح فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص راهبرد نفوذ دشمنان به ویژه در دوران بعد از توافق هسته ای پرداخت و دراین باره تصریح کرد: همانگونه که معظم له نیز تأکید دارند، راهبرد دشمن در این برهه برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران، راهبرد نفوذ است و ضروری است همه مردم و مسئولان ضمن شناخت راهکار و راهبرد دشمن، بصورت آگاهانه به مقابله با آن بپردازند.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: البته در این زمینه نکاتی وجود دارد، اول این که دشمن پس از مذاکرات هسته ای و برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و نکته دوم این که در تبیین روش مقابله با دشمن، فرماندهی معظم کل قوا، جهاد کبیر را مطرح فرموده اند که مفهوم آن عدم تبعیت و پیروی از دشمن است که لازم است این مفهوم بیش از پیش مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد چراکه بدون تردید دشمن غیرقابل اعتماد است و همواره از هر فرصتی برای ضربه زدن و آسیب رساندن به نظام و انقلاب استفاده می کند.

وی در خصوص نکته سوم خاطر نشان کرد: نکته سوم این که شرایط و اقتضائات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به گونه ای است که با جهاد کبیر می توان توطئه های دشمن را خنثی نمود چراکه دشمن همواره به دنبال نقض استقلال، تسلیم و تبعیت نظام است و اساساً هدف کلی آنان از طرح مذاکرات درباره مسائل منطقه و سایر موضوعات، تسلط برایران و تابع نمودن نظام اسلامی ایران است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان ضمن تشکر از حضور گسترده مردم آذربایجان و تبریز در راهپمایی روز قدس از زحمات و روشنگری های نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در مقاطع حساس و مناسبت های مختلف قدردانی کرد.



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 6:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

کمرویی می تواند ارثی یا منشا تربیتی داشته باشد اما در هر صورت قابل درمان است.

ربابه غفارتبریزی روان شناس در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه انسان ها دارای سرشت های متفاوتی هستند، اظهار داشت: برخی انسانها آرام و درونگرا و برخی دیگر برونگرا هستند. خجالتی بودن می تواند وراثتی باشد یعنی کسی که پدر و مادر خجالتی دارد، خودش نیز به این اختلال دچار می شود.
 
وی  ادامه داد: نوع تربیت و محیط خانواده نیز می تواند در بروز این حالت موثر باشد. افرادی که در کودکی توسط خانواده یا همسالان تحقیر شده و مورد سرزنش قرار گرفته اند در بزرگسالی نیز از حضور در جمع و بیان عقیده احساس ناراحتی کرده و دچار اضطراب خواهند شد.
 
غفارتبریزی درباره روش های درمان کمرویی گفت: برای رفع این اختلال  خانواده ها باید شبکه اجتماعی شان را گسترده تر کنند یعنی با دوستان و آشنایان بیشتری معاشرت کرده و روابط اجتماعی شان را افزایش دهند تا فرزندانشان با افراد بیشتری آشنا شده و ترس از حضور در جمع نداشته باشند.
 
وی افزود: والدین باید به کودکانشان اجازه اظهارنظر داده و احساسات آنها را سرکوب نکنند، همچنین فرزندانشان را به حضور در مجامع عمومی و شرکت در فعالیت های دسته جمعی ترغیب کنند تا از این طریق به صورت عملی  مهارت های برقراری ارتباط را بیاموزند.
 
این کارشناس در پایان گفت: اگر کسی دچار کمرویی مفرط باشد و این حالت باعث اضطراب بیش از حد شده و فعالیت های روزمره  او را تحت تأثیر قرار می دهد باید به روان شناس مراجعه کرده و تحت درمان قرار بگیرد.



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 6:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.

امامی روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اصول آشنایی قبل از ازدواج گفت: گاهی برخی از افراد به ویژه دختران جوان  هرگونه مراوده و روابط  دوران مجردی را به منزله آشنایی و مقدمه ای برای ازدواج تلقی کرده و به امید اینکه این رابطه به ازدواج ختم خواهد شد کماکان در صدد ادامه دادن آن هستند.
 
وی ادامه داد: اصول آشنایی قبل از ازدواج این است که با آگاهی کامل خانواده ها صورت بگیرد و طرفین با هم مراودات خانوادگی داشته و درباره مسائل اساسی زندگی مشترک با هم به تبادل نظر بپردازند و با اخلاق و روحیات یکدیگر در یک چارچوب خاص آشنا شوند.
 
این کارشناس با اشاره به اینکه قصد و نیت طرفین از این معاشرت ها  فقط باید ازدواج باشد، گفت: گاهی برخی دختران و پسران بدون اطلاع خانواده ها اقدام به برقراری ارتباط می کنند، در حالیکه این پسر قصد ازدواج ندارد و صرفاً برای وقت گذرانی وارد این رابطه شده است.
 
امامی تصریح کرد: اینگونه روابط  بی ضابطه به این دلیل که از روی احساسات آنی و زودگذر شکل گرفته و عقل و منطق در آن جایی ندارد در نهایت به شکست عاطفی منجر خواهد شد.
 
وی افزود: در این موقعیت ها دختران باید برای پی بردن به نیت طرف مقابل از وی بخواهند که حتماً خانواده هایشان را در جریان این آشنایی قرار دهند و اگر وی از این کار سر باز زد، خود را از این رابطه کنار کشیده و به آن پایان دهند.
 
این کارشناس در پایان تأکید کرد: در مرحله اولیه و مقدماتی برای ازدواج، صداقت باید مِلاک کار هر 2 نفر باشد و هیچکدام نباید سعی کنند با پنهان کاری و بهتر جلوه دادن خود از آن چیزی که هستند، بخواهند دیگری  را تحت تأثیر قرار داده و وی را برای دادن پاسخ مثبت مجاب کنند زیرا ممکن است این مسئله بعد از ازدواج و در طول زندگی مشترک برایشان مشکل آفرین شود.
 



تاريخ : 8 / 3 / 1395برچسب:, | 3:48 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" ۴۶ درصد افزایش یافته است.

در رده بندی که به سفارش آسوشیتدپرس انجام شده، یک ایرانی ـ آمریکایی با درآمد سالیانه بیش از ۹۴ میلیون دلار در صدر لیست مدیران پردرآمد در ایالات متحده آمریکا قرار گرفت.

دارا خسروشاهی مدیرعامل ۴۷ ساله آژانس مسافرتی اینترنتی "اکسپدیا" (Expedia) در رده‌بندی درآمد سالیانه مدیران عامل شرکت‌های بزرگ در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی جایگاه اول را به خود اختصاص داده است.

دارا خسروشاهی در سال ۱۹۹۱ لیسانس مهندسی بیوالکتریک خود را از دانشگاه براون گرفت.

او از ۲۰۰۵ به عنوان مدیر شرکت اکسپیدیا بزرگترین شرکت مسافرتی آنلاین جهان مشغول به کار است. این شرکت در سایه رهبری او فعالیتش را به ۶۰ کشور گسترش داده‌است.

یک ایرانی - آمریکایی پردرآمدترین مدیرعامل در آمریکا (+عکس)

موسسه داده‌پرداز "اکوئیلار" در پژوهشی که به سفارش خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده درآمد سالیانه خسروشاهی را در مجموع ۶/ ۹۴ میلیون دلار برآورد کرده است. در این مبلغ البته سهام و اعتبارات نیز مورد نظر قرار گرفته‌اند.

البته ارزش آن بخش از درآمد سالیانه خسروشاهی که به شکل سهام موجود است به چگونگی رشد بلندمدت ارزش سهام شرکت "اکسپدیا" وابسته است. اما با امضای یک قرارداد جدید ۴ ساله پیش‌بینی می‌شود که درآمد سالیانه این شرکت رشدی ۸۸۱ درصدی داشته باشد.

از زمان شروع کار خسروشاهی ارزش سهام این شرکت ۴۴۱ درصد رشد کرده است. تنها در سال گذشته میلادی ارزش سهام "اکسپدیا" ۴۶ درصد افزایش یافته است.

اما حضور مدیران دیگر رده‌بندی درآمد آسوشیتدپرس در کنار خسروشاهی کم‌رنگ‌تر به نظر می‌رسند. لسلی مون‌وس از "سی‌بی‌اس" با ۴/ ۵۶ میلیون دلار و فیلیپ دامن از "ویاکام" با ۱/ ۵۴ میلیون دلار درآمد در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

رابرت ایگر مدیرعامل شرکت "دیزنی" با ۵/ ۴۳ میلیون دلار درآمد سالیانه در رده پنجم و ماریسا مایر مدیرعامل کمپانی "یاهو" با ۳۶ میلیون دلار در جایگاه هشتم قرار دارند.

 



تاريخ : 7 / 3 / 1395برچسب:, | 5:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

کارلوس کی روش اسامی بازیکنان منتخبش برای دو دیدار آینده تیم ملی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال ایران 23 بازیکن منتخبش برای بازی با مقدونیه و قرقیزستان را اعلام کرد.

در این فهرست بازیکنان استقلال و ذوب آهن به علت حضور در دیدار پایانی جام حذفی وجود ندارد و آندرانیک تیموریان، وریا غفوری و رحیم زهیوی هم به علت مصدومیت خط خورده اند.

نیما میرزازاد دروازه‌بان تیم جوانان هم که در فهرست قبلی بود، این بار دعوت نشده است.

این 23 نفر باید 12 ظهر روز یکشنبه در هتل آزادی حضور یابند.

1- علیرضا حقیقی
2- علیرضا بیرانوند
3- محمدرضا اخباری
4- دانیال ماهینی
5 - رامین رضاییان
6 - سید جلال حسینی
7- پژمان منتظری
8- محمد طیبی
9- مرتضی پورعلی گنجی
10-  میلاد محمدی
1 1 - احسان حاج صفی
12- کمال کامیابی نیا
13- عزت الله پورقاز
14- سعید عزت اللهی
15- داریوش شجاعیان
16- مهدی ترابی
17- علیرضا جهانبخش
18- اشکان دژاگه
19- مسعود شجاعی
20 - وحید امیری
21- مهدی طارمی
22 - سردار آزمون
23 - کریم انصاری فرد

تیم ملی روز 13 خرداد با مقدونیه و روز 18 خرداد با تیم قرقیزستان بازی خواهد کرد. این بازی ها دوستانه اند و در آزادی برگزار می شوند.

 



تاريخ : 7 / 3 / 1395برچسب:, | 4:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

پوتین گفت: مسکو همواره پشتیبان همکاری برای حل مشکلات مسلمانان است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه این کشور را به عنوان متحد جهان اسلام اعلام کرد و گفت که مسکو همواره پشتیبان همکاری برای حل مشکلات مسلمانان است.

به گزارش ایرنا، پوتین امروز (جمعه) در نشست گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام اعلام کرد: روسیه از موضع فعال کشورهای اسلامی برای پابرجا شدن اصول عدالت و اولویت قانون در روابط بین الملل حمایت می کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: مسکو همواره متحد مطمئن جهان اسلام بوده و آماده است در حل مسائل مبرم به مسلمانان کمک کند.

رئیس جمهور روسیه همچنین ابراز امیدواری کرد نشست کنونی گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام به تقویت اعتماد و تعامل بین مسکو و کشور های اسلامی کمک کند.

روسیه عضو ناظر سازمان همکاری اسلامی است که با 57 کشور از چهار قاره بزرگترین سازمان بین المللی پس از سازمان ملل متحد به شمار می رود و همکاری های نزدیکی با این سازمان دارد.
براساس آمارهای اعلام شده در روسیه بیش از 15 میلیون مسلمان زندگی می کنند که بیشتر در مناطق قفقاز و ولگا سکونت دارند و در آمارهای غیررسمی جمعیت مسلمانان بیشتر برآورد شده است.
نشست های گروه نگرش راهبردی روسیه و جهان اسلام با هدف همگرایی بیشتر و همکاری در حل مسائل منطقه ای و همچنین توجه به حقوق و قوانین اجتماعی برگزار می شود.



تاريخ : 7 / 3 / 1395برچسب:, | 3:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.
 
 سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات سخیف عادل جبیر وزیر خارجه عربستان درباره روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگترین عامل و حامی بی ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است.

جابری انصاری افزود: حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست ها و افراط گرایانی است که عراق و منطقه را با بی ثباتی و نا امنی مواجه کرده اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه از عادل جبیر خواست به جای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین المللی به عنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش نا امنی در جهان شناخته می شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

  پایگاه خبری عقاب نیوز:مراسم چهلمین روز شهادت اولین تکاور ارتشی مدافع حرم، شهید مجتبی یداللهی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 30 / 2 / 1395برچسب:, | 4:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:  حجت الاسلام محمد حسنی با حضور در جمع گزینشگران دانشگاه های افسری ارتش از روند انجام گزینش در بین داوطلبین خدمت در آجا بازدید نمود.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز:

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز:  حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم تصریح کرد: امروز، دشمنان سعی دارند با ناامید کردن جوانان به آینده و ایجاد یأس در دل آنان، نیروی عظیم و سازنده جوانان را به انفعال بکشانند.



ادامه مطلب