تاريخ : 7 / 3 / 1393برچسب:, | 9:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه جانشینی فرماندهی نیروی انتظامی سردار سرتیپ حسین اشتری به عنوان این سمت منصوب شد و سردار سرتیپ احمدرضا رادان به عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز سردار مجرد رئیس بازرسی ناجا در مراسم تودیع و معارفه جانشینی فرمانده‌ای نیروی انتظامی که با حضور سردار احمدی مقدم در ستاد فرمانده‌ای ناجا  برگزار شد  طی احکام جداگانه‌ای سردار سرتیپ حسین اشتری را به عنوان جانشین فرمانده نیروی انتظامی قرائت کرد و سردار احمدرضا رادان نیز جانشین اسبق فرمانده نیروی انتظامی به عنوان رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با استفاده از مزایای جایگاه قبلی منصوب شد. 

همچنین سردار سرتیپ دوم غلام‌رضا رضائیان‌فر به مدت سه سال رئیس پلیس اطلاعات و امنیتی ناجا و همچنین سرهنگ پرویز آهی برای  سه سال به عنوان فرمانده پشتیبانی قرارگاه ستاد ناجا منصوب شدند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر دیروز زمان دفاع بود، امروز دوران مقاومت و ایستادگی است و فقط با این دو مولفه می توانیم در مقابل زیاده خواهی های قدرت های استکباری بایستیم و از دستاورد های انقلاب و دفاع مقدس پاسداری و حراست کنیم.

 

به گزارش روز شنبه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» این مطلب را در آئین بزرگداشت عملیات پیروزمند بیت المقدس که در سالن همایش های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با حضور فرماندهان و کارکنان این سازمان برگزار شد عنوان کرد.

وی گفت: هر ملتی در طول تاریخ خود با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است و سخت ترین مرحله حیات یک ملت و در عین حال ماندگارترین و اثرگذارترین این مراحل، دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، آرمان ها، اندیشه ها و باورهایش است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به دنبال آن برچیده شدن نظام ستم شاهی، ارزش های جدیدی را پیش روی ملت ایران قرار داد، تصریح کرد: ملت ایران با بازگشت به فرهنگ اسلامی و ملی خویش به مقابله با زیادی خواهی ها برخاست و در این بین حمله رژیم تا بُن دندان مسلح بعثی که با حمایت های تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب و شرق در کنار حمایت های مالی اعراب به وقوع پیوست، بارزترین تهاجم به ملت نوپای جمهوری اسلامی ایران بود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: امروز که سوم خرداد است باید این حماسه عظیم ملت ایران را فراموش نکنیم، چرا که دوران ارزشمند دفاع مقدس برگ زرینی برکتاب افتخارات مردم این سرزمین و ایران و ایرانی است که توانست با عبور عزتمندانه از این پیچ تاریخی، خود را در جهان سرافراز نشان دهد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش عملیات آزاد سازی خرمشهر که با تکیه بر علم و ایمان نیروهای داخلی انجام شد را به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ معاصر ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: همه می دانند در آغاز جنگ چگونه غرب و شرق و حتی برخی اعراب از صدام حمایت می کردند و در واقع این خدا بود که این پیروزی را رقم زد و ملت ایران را سربلند کرد و به همین دلیل بود که امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه)فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و یا در جای دیگر فرمودند «فتح خرمشهر، فتح خاک نیست، فتح ارزش های انسانی است».

حجت الاسلام آل هاشم از سالروز عملیات آزادسازی خرمشهر به عنوان یک روز ملی شناخته شده در کشور یاد کرد و گفت :از این روز به بعد بود که جنگ از حالت تدافعی به حالت تهاجمی تغییر مسیر داد و سرآغازی بر پیروزی های پیاپی بعدی ما شد و باعث گردید تا مجامع بین المللی که قبل از این پیروزی حرف های دیگری می زدند درصدد متوقف کردن جنگ برآیند و قطعنامه های مختلفی را صادر کنند.

وی به تشریح حوادث مرتبط با خرمشهر پرداخت و دراین خصوص یادآور شد: خرمشهر در چهارم آبان 59 در پی 35 روز پایداری و جانفشانی به اشغال نیروهای صدام درآمد که در این مدت جنگ تن به تن میان رزمندگان اسلام و نیروهای رژیم بعثی رخ داد و تکاوران نیروی دریایی ارتش مستقر در خرمشهر و دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) از جمله کسانی بودند که در همان جنگ 35 روزه روزهای نخست دفاع مقدس حضور داشتند.

وی ادامه داد: خرمشهر به مدت 578 روز و یا 19ماه در تصرف بعثی ها بود که در عملیات غرور آفرین بیت المقدس این شهر آزاد شد و پس از آزاسازی خرمشهر در چنین روزی یعنی سوم خرداد ماه، پرچم ایران اسلامی در مسجد جامع و پل این شهر به اهتراز درآمد و رزمندگان اسلام در نخستین اقدام خود به برپایی نماز شکر در مسجد جامع این شهر پرداختند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که آزاد سازی خرمشهر آثار و پیامدهای مثبتی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشت، افزود: افزایش همبستگی و همدلی ملی، انسجام نیروهای داخلی، تغییر توازن قوای منطقه ای به سود ایران اسلامی و ایجاد امید درمیان ملت ها و نیروهای انقلاب در نقاط مختلف جهان از جمله این آثار بود.

وی با یادآوری این نکته که اکنون سال ها از دفاع مقدس می گذرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه آن گونه که شایسته حماسه آفرینی و دلاورمردی های ملت قهرمان ایران است، ارزش های آن دوران به نسل جوان جامعه منتقل نشده است و باید به این نکته توجه داشته باشیم که آینده کشور و ملت در گرو شناخت صحیح و دقیق ارزش های دوران دفاع مقدس و پاسداری و انتقال آن به نسل جدید جامعه است و در این بین راهیان نور بهترین راه انتقال این فرهنگ به شمار می آید.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: فراموش نکنیم آن روز قدرت های بزرگ با حمایت از دشمنان انقلاب، پیروزی ما را در جبهه ها غیر ممکن می دانستند و حتی برای شهرهای جنوبی ما استاندار و بخشدار تعیین کرده بودند اما ملت ایران به لطف خدا پیروز شد چراکه هدف ما کمک به دین خدا بود و این پیروزی نیز وعده الهی به یاری کنندگان دین خداست .

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اضافه کرد: ما درجنگ توانستیم استقلال و حاکمیت ارضی خود را از گزند تعرض بیگانگان حفظ کنیم و امروز نیز همان قدرت ها، پیروزی ما را در عرصه های گوناگون علمی، فناوری و هسته ای بر نمی تابند و به تهدید، تحریم و فشار علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متوسل شدند غافل از این که ملت ایران اسلامی تجربه هشت سال دفاع مقدس و 35 سال ایستادگی و مقاومت را در مقابل زورگویان، پیش روی خود دارد و همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز به زیبایی اشاره فرموند« رمز پیروزی ما در این مقطع، ایستادگی و مقاومت است».

وی با اشاره به ایستادگی ملت قهرمان ایران اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ما با همان اراده سال های دفاع مقدس، در جبهه های علمی، فرهنگی و اقتصادی به مدد دانش و ایمان نیروهای داخلی به پیروزی نهایی خواهیم رسید و اگر دیروز زمان دفاع بود امروز دوران مقاومت و ایستادگی است و فقط با این دو مولفه می توانیم در مقابل زیاده خواهی ها قدرت های استکباری از دستاورد های انقلاب و دفاع مقدس پاسداری و حراست کنیم.

 

 



تاريخ : 28 / 2 / 1393برچسب:, | 2:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نیروی هوایی ارتش خبر منتشر شده در برخی سایت ها و مطبوعات در خصوص خلبان دستگیر کننده ریگی را تکذیب کرد.

 

به گزارش نیروی هوایی ارتش، در پی انتشار خبری در سایت ها، خبرگزاری ها و مطبوعات با موضوع «خلبانی که هواپیمای ریگی را نشاند»، روابط عمومی نیروی هوایی ارتش با بی اعتبار دانستن این خبر اعلام کرد: انتشار هرگونه جزئیاتی از این دست از عملیات هوایی دستگیری شرور عبدالمالک ریگی و ذکر اسامی خلبانان شرکت کننده در این عملیات مردود بوده و فاقد واقعیت است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تفاهم‌نامه آموزشی و اطلاع رسانی امضا می‌کند.

خبرگزاری فارس: افزایش همکاری رادیو معارف با ارتش جمهوری اسلامی

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مدیر رادیو معارف ضمن قدردانی از فعالیت‌های این رسانه دینی بر افزایش تعامل و همکاری هر چه بیشتر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با رادیو معارف تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ضمن تاکید بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های رسانه‌ای رادیو معارف در تعالی و بصیرت افزایی پرسنل کادر و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: برنامه‌سازی از توصیه‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان منشور راهبردی حوزه فرهنگ از جمله نکات مورد اهتمام بیش از پیش رادیو معارف و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواهد بود.

وی با اشاره به حضور نیروهای مومن و متدین در بدنه ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: رادیو معارف می‌تواند بستر بسیار مناسبی برای ارتقای بینش و معرفت دینی مخاطبان خود بویژه در نیروهای مسلح باشد.

مدیر رادیو معارف نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در شبکه سراسری معارف، تهیه برنامه در مورد زندگی سرداران شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب برنامه‌های «شاهد»، «مقاومت»، «مجله روز» و «باغ تماشا» را از اقدامات انجام شده با همکاری ارتش جمهوری اسلامی برشمرد و بر ادامه این همکاری تاکید کرد.

وی همچنین برنامه‌ریزی برای دوره آموزش از طریق رادیو و فضای مجازی برای کارکنان ارتش جمهوری اسلامی را از جمله اقدامات در دست اجراء برشمرد.

در پایان این دیدار طرفین بر تهیه پیش‌نویس تفاهم نامه اطلاع رسانی و آموزشی تاکید کردند.



تاريخ : 14 / 2 / 1393برچسب:, | 4:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از نجات یک فروند نفتکش هندی توسط ناو گروه ۳۰ نداجا در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، دریادار سیاوش جره گفت: یک فروند نفتکش هندی به نام "jok  lok" در دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بوده است که مورد حمله 7 فروند قایق تندرو دزدان دریایی قرار می گیرد.


وی افزود: با اعلام درخواست کمک از نفتکش مذکور، ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام سرعت به سمت مورد نظر حرکت می کند و با حضور به موقع با دزدان دریایی درگیر می شود و آنان را متواری می کند.
وی تصریح کرد: در این حمله خوشبختانه آسیبی چندانی به نفتکش وارد نشده و نفتکش هندی به صوب مقصد عزیمت کرد که کاپیتان نفتکش در تماس بیسمی از ناوگروه ایران تقدیر و تشکر کرد.


ناوگروه سی ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «الوند» و ناو پشتیبانی رزمی «بوشهر» است که در چند روز آینده در بندر سودان پهلو خواهد گرفت.



تاريخ : 12 / 2 / 1393برچسب:, | 10:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: هیئت معارف جنگ که از یادگاران شهید سپهبد صیاد شیرازی است، به لحاظ اعتقاداتی و آموزشی تاثیری شگرف به خصوص بر دانشجویان ارتشی دارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ، حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم بر لزوم گسترش فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان تاکید کرد و گفـت: حضرت آقا بارها بر این نکته که نسل جوان امروز باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند تاکید داشته‌اند و این وظیفه ما و سایر مسئولان لشکری و کشوری است که در این زمینه اقدامات لازم را داشته باشند.

وی افزود: یکی از خصوصیات انسان فراموشی است. غفلت و سرگرم شدن به زندگی روزمره گذشته را از یاد می‌برد. لذا برگزاری یادمان‌ها و برنامه‌هایی که یاد شهدا و راه آنان را نشان دهد، مخصوصا برای جوانان و دانشجویان بسیار مهم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بر همین اساس به برگزاری مراسم هجدهمین دوره هیئت معارف جنگ اشاره کرد و گفت: ارزش و اهمیت کار شهدا را باید در جامعه تبیین و روشن کنیم و هیئت معارف جنگ که از یادگاران شهید سپهبد صیاد شیرازی است به لحاظ اعتقاداتی و آموزشی تاثیری شگرف بخصوص بر دانشجویان ارتشی دارد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آیین اختتامیه گروه معارف جنگ دانشجویان دانشگاههای افسری آجا چهارشنبه شب در حسینیه شهید همت دوکوهه با حضور جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار ایرنا فرمانده نیروی زمینی ارتش در این آیین در سخنانی گفت:شهدا با از خود گذشتگی و رشادت عزت و عظمت و آبرو را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.

امیر سرتیپ ˈاحمد رضا پوردستانˈ با تشریح بخش هایی از عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت:این عملیات یکی از سخت ترین و پیچیده ترین عملیاتهای دفاع مقدس بود که دستاوردهای بسیار بزرگی برای نظام به دنبال داشت.

وی افزود:وقتی رژیم بعثی عراق با 12 لشکر زرهی مکانیزه و پیاده مرزهای کشور ایران را مورد تجاوز قرار داد ملت بزرگ ایران اسلامی یک صدا به ندای رهبر لبیک گفت و جبهه ها را پر کرد و امروز هم ملت بزرگ ایران اسلامی پشت سر مقام عظمای ولایت ایستاده و وی را تنها نمی گذارد.

امیر پوردستان گفت:شهدا و ایثارگران و تلاش گران دوران دفاع مقدس مایه افتخار و عزت ایران اسلامی هستند و اقتدار و سربلندی نظام اسلامی در عرصه بین المللی مرهون خون شهداست.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز برگزاری چنین برنامه های آموزشی و فرهنگی برای نیروهای نظامی را اقدامی برای یادآوری رشادت ها و ایثارگری رزمندگان در دوران دفاع مقدس دانست.

حجت الاسلام ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ شهدا را مایه افتخار و عزت ایران اسلامی دانست و افزود: با پایان دوران دفاع مقدس نباید ایثار گری شهدا به فراموشی سپرده شود.

وی بر ضرورت حفظ ارزش های دفاع مقدس و تبیین اهداف والای شهدا تاکید کرد.

در این مراسم با لوح سپاس از جمعی از سرداران دوران دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا تجلیل شد.

دوره یک هفته ای معارف دانشجویان دانشگاههای افسری آجا به مدت یک هفته در دوکوهه برگزار شد.

 

 



تاريخ : 2 / 2 / 1393برچسب:, | 12:44 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، سردار حمید صدرالسادات درباره سربازانی که ممکن است حین انجام خدمت سربازی واجد بهره‌مندی از معافیت شوند، گفت: اگر فردی مشغول سربازی باشد و در حین خدمت یکی از شرایط انواع معافیت را پیدا کند، باید به وظیفه عمومی محل اعزام خود مراجعه کرده و شرایط خود را تشریح کند.
 
وی افزود: به عنوان مثال ممکن است فردی حین خدمت پدرش را از دست داده و مشمول شرایط بهره‌مندی از کفالت مادر شود یا اینکه در بررسی سوابق جبهه پدرش، مشخص شود که واجد این شرایط بوده است.
 
رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه پس از مراجعه متقاضی به وظیفه عمومی محل اعزام، شرایط وی برای اعطای معافیت از سربازی بررسی می‌شود، گفت: در صورتی که فرد واجد این شرایط باشد و این شرایط به اثبات وظیفه عمومی برسد، ابلاغیه ترخیص و اعطای معافیت از سربازی، برای وی صادر می‌شود.



تاريخ : 31 / 1 / 1393برچسب:, | 1:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشمرئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش با اقتدار خود پاسخ اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری را داده و در صف مقدم وفاداری به نظام و امام راحل است.

 

 

 

 

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه ارتش در همه عرصه‌ها پیشرفت کرده و این پیشرفت را مرهون خون شهدا و وجود فرماندهی معظم کل قوا و هدایت‌های ایشان است، گفت: حماسه آفرینی‌های کارکنان ارتش در دوران انقلاب و دفاع‌مقدس ثابت کرد که ارتش شایسته اعتماد امام (ره) و حمایت های رهبری است.

وی افزود: حماسه آفرینی‌های کارکنان ارتش در انقلاب و دفاع مقدس باعث شد تا امام (ره) در آخرین پیام خود قبل از ارتحال‌شان که در 29 فروردین 68 صادر فرمودند از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب‌الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخار و مدال بزرگی برای ارتشیان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تصریح کرد: ارتش با اقتدار خود پاسخ اعتماد امام راحل و مقام معظم رهبری داده است، چرا که ارتش در صف مقدم وفاداری به نظام و امام راحل است و امروز با اتکا به توان داخلی به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته که نمونه‌های آن را هم در رژه ارتش و هم در رزمایش‌های مختلف مشاهده کردیم.



تاريخ : 29 / 1 / 1393برچسب:روز ارتش,ژنرالهای حزب الله,عقاب نیوز,, | 3:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حزب‌اللَّه، يعنى كسى كه هم از امكانات خداداد بهترين استفاده را مى‌كند - از دانش استفاده مى‌كند، از خرد و انديشه استفاده مى‌كند، از نيروهاى انسانى استفاده مى‌كند، از ابتكار و تجربه استفاده مى‌كند
به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مقام عظمای ولایت، حضرت آیت الله خامنه ای، به تاریخ 5 مهر ماه 1376 شمسی، در جریان «مانور ذوالفقار» خطاب به ارتشیان شرکت کننده در این مانور فرمودند:

«...جا دارد كه امروز ارتش جمهورى اسلامى ايران را «حزب‌اللَّه» بناميم؛ ارتش حزب‌اللَّه. «الا انّ حزب‌اللَّه هم‌المفلحون». حزب خدا مفلح و رستگار است. حزب خدا غالب و پيروز است. هر چه مى‌توانيد، در اين خطِّ حزب‌اللّهى جلو برويد. حزب‌اللَّه، يعنى كسى كه هم از امكانات خداداد بهترين استفاده را مى‌كند - از دانش استفاده مى‌كند، از خرد و انديشه استفاده مى‌كند، از نيروهاى انسانى استفاده مى‌كند، از ابتكار و تجربه استفاده مى‌كند، از تجربه هشت سال دوران دفاع مقدس بيشترين استفاده‌ها را مى‌كند - و هم ارزشهاى انسانى و الهى را كه اسلام به او آموخته است، گرامى مى‌دارد و آن را مايه پيشرفت خود به حساب مى‌آورد و به آن تكيه مى‌كند و با آن سرافراز است...»

گروه جهاد و مقاومت مشرق، هم زمان با «روز ارتش جمهوری اسلامی»، به یاد همه رزمنده‌گان پاک‌باز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ، یاد و خاطره امیرانِ شهید ارتش را گرامی می دارد. آنان که با گذر از  مقرراتی که برای حفظ جانشان ایجاد شده بود، بی مهابا، تن به طوفان آتش و خون زدند و  با خون خود، اثبات کردند که مرام و مسلک بسیجی، در هیچ یگان و سازمانی محصور و منحصر نمی شود.
پاینده باد نام و یاد امیرانِ بسیجی حزب الله
روحمان با یادشان شاد
 
تصاوير/ اینان ژنرال های «حزب الله» اند
شهید ولی الله قرنی، اولین فرمانده ارتش جمهوری اسلامی
تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید ولی الله فلاحی، فرمانده ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی


تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید جواد فکوری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید سید موسی نامجو، فرمانده دانشکده افسری ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید منصور ستاری، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید عباس بابایی، فرمانده عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید حسن آبشناسان، فرمانده لشکر23 نوهد (نیروی ویژه هوابرد)

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید حسن اقارب پرست، فرمانده‌ی عملیات لشکر92 زرهی خوزستان

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید سید مسعود منفرد نیاکی، جانشین اداره‌ی عملیات ارتش جمهوری اسلامی

تصاوير/ ژنرال های «حزب الله»
شهید علی صیاد شیرازی، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سال های دفاع مقدس

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس جمهوری صبح امروز (جمعه) در مراسم رژه روز ارتش، ارتش جمهوری اسلامی ایران را به حق نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری دانست و گفت: ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سخت ترین روزهای این میهن و نظام، کشور را تنها نگذاشت.

متن کامل سخنان رییس جمهوری در مراسم رژه روز ارتش:

ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است

متن کامل سخنان حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد الله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا و نبینا محمد و آله طاهرین و صحبه المنتجبین
روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که مقارن است با ایام ولادت با سعادت دخت نبی گرامی اسلام، حضرت فاطمه(س) به همه ملت بزرگ ایران،رهبری معظم و همه نیروهای مسلح و به ویژه آحاد پرسنل فداکار ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
این روز یادگار امام راحل است. در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب، گروهک هایی که به صورت شبه انقلابی در جامعه ظهور و بروز داشتند نعره انحلال ارتش را مطرح کردند.و این امام بزرگوار رضوان اله تعالی علیه بود که ارتش را امید ملت لقب داد و روز ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ را به عنوان روز ارتش نامگذاری کرد.
ارتش جمهوری اسلامی ایران که فرزندان به حق این آب و خاک هستند، به حق نهاد حرفه ای دفاع از میهن اسلامی اند . ارتش بدون نگاه به خط کشی های سیاسی ، حزبی و فرقه ای همواره دفاع از آب و خاک و میهن عزیز و نظام مردمی را به عنوان هدف والای خود مد نظر قرار داده است .

ارتش در سخت ترین روزها مردم و نظام را تنها نگذاشت
این ارتش همان نیروهایی هستند که پس از ۵۰ سال تبلیغ دیگران در پادگان ها، آن روز که پای اسلام و مردم و انقلاب به میان آمد، خود را کنار مردم و انقلاب اسلامی قرار داد و افتخاری چون ۱۹ بهمن و ۲۱ بهمن را آفرید و انقلاب اسلامی پیروز شد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم در سخت ترین روزها مردم و میهن و نظام کشور و نظام را تنها نگذاشتند.
در ماه های اولیه سال ۵۸ نیروی زمینی ارتش ، نیروی هوایی و هوانیروز در مناطقی که آشوب طلبان می خواستند به تحریک قدرت های بیگانه کشور را دچار مشکل کنند، با حضور و فداکاری، لیاقت و صلاحیت خود را به جامعه و مردم نشان دادند . ارتش به حق، نماد اسلام خواهی، میهن دوستی و مردم سالاری است و در همه صحنه های ۳۵ سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب، در فراز و نشیب در خط مقدم دفاع از کشور و نظام و میهن و رهبری قرار گرفت .ارتش در دوران دفاع ۸ ساله سینه سپر کرد و به وظیفه و شرف و مردانگی و عزت خود عمل کرد.
ارتش در صدها عملیات بزرگ و کوچک حضور پیدا کرد و آنجا که سپاه پاسدران انقلاب اسلامی طراح عملیات بود، در کنار سپاه ایستاد. با توپخانه و نیروی هوایی و هوانیروزش و واحدهای پیاده و زره ای اش در جنگ تحمیلی در برابر متجاوزان مقاومت کرد و فرماندهان عزیزی را در این راه تقدیم کرد.
از نامجو و فلاحی و فکوری گرفته تا کشوری و شیرودی و بابایی و ستاری و صیاد شیرازی و ده ها فرمانده بزرگ را در این راه تقدیم کرد.

ارتش همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است
امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران خودکفاست، ارتشی است که از فناوری های نو برخوردار است و در عین حال که در کنار دانش و فناوری، دانش محور است، همواره اخلاق مدار و ولایت مدار بوده است . عشق آحاد پرسنل به قرآن مجید ، فرهنگ اسلام ، پیامبر بزرگوار، اهل بیت عصمت و طهارت و ولایت فقیه نشانگر ولایتمداری این نهاد نظامی مردمی انقلابی است.
اگر امروز نیروهای دیپلماسی شما و افسران میدان صلح در مبارزه سیاسی و مذاکره منطقی با قدرت ها در صحنه جهانی حضور دارند و در مذاکره با قدرت های بزرگ، شجاعانه از منافع کشور دفاع می کنند، پشتوانه آنها رای و نظر مردم، هدایت های رهبری و اقتدار نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران است. در مذاکرات به دنیا اعلام کردیم و می کنیم که ما اهل تجاوز نیستیم . اهل جنگ نیستیم، اهل منطق و گفت و گو هستیم .
ما به کشوری تجاوز نمی کنیم اما در برابر هر تجاوزی قاطعانه می ایستیم. این حمایت نیروهای مسلح ، اقتدار نیروهای مسلح و حمایت مردم دلیر ماست که مسئولان مذاکره کننده را در خط مقدم دیپلماسی توانمند ساخته است تا از منافع ملی کشور به خوبی دفاع کنند.

ارتش به وصیت امام (ره) عمل کرده است
ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده که به وصیت امام راحل عمل کرده است که او فرمود : نیروهای مسلح در کار سیاسی مداخله نکنند. ضمن اینکه نیروهای ارتش کاملا به مسائل سیاسی آگاهی دارند و باید داشته باشند اما هرگز در دسته بندی های سیاسی و بازی های سیاسی مداخله نمی کنند. ارتش هرگز از ملت و دولت منتخب مردم سهم خواهی نکرده است. همواره دنبال دفاع از میهن و کشور و انقلاب و نظام بوده است. ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح لنگر ثبات منطقه اند و پایه و پایگاهی برای ثبات کل منطقه آشوب زده خاورمیانه هستند .

نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت منطقه اند
امروز همسایگان ما باید بدانند ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح حامی ثبات و امنیت در کل منطقه هستند . همه کشورهای منطقه که می خواهند مستقل زیست کنند و در ثبات کامل باشند می توانند به نیروهای مسلح این سرزمین اتکاء کنند.
نیروهای مسلح ایران زمین ما کسانی اند که همواره در کنار مردم هستند و در مسیری که خواست مردم است به عنوان نیروی مسلح مردمی از امنیت کشور دفاع کرده و می کنند. مانند ارتش برخی از کشورهای دیگر نیستند که اگر انقلاب و قیامی رخ داد وارد صحنه شوند و مردم را کنار بزنند و به فکر تصاحب قدرت باشند.
در سی و چند سالی که از انقلاب گذشته است، برخلاف برخی از کشورهای منطقه هرگز شاهد دولت نظامی نبوده ایم. همواره گردش قدرت در کشور ما بی خشم و خشونت و در چارچوب قانون انجام گرفته است. نیروهای مسلح ما نیروهای وظیفه شناسی هستند .

همواره در پی نیروهای مسلح بازدارنده بوده ایم
ارتش در همه امور اقتدار و انضباط دارد. حتی در امور مالی برای صرف هر ریال در ارتش شناسنامه وجود دارد. نیروهای مسلح ما از جمله ارتش ما قدرت اصلی شان اتکاء به معنویت و ایمان است. امروز می بینید که در سایه ایمان و معنویت و اخلاق و همچنین فناوری های روز، ارتش به عنوان ارتشی مجهز و بازدارنده است که همواره هم در این کشور در پی نیروی مسلح باز دارنده بوده ایم.
ما در طول ۲۰۰ سال گذشته به کشوری تجاوز نکرده ایم اما همواره در برابر تجاوز دیگران به خوبی مقاومت کرده ایم. وجود و حضور همه نیروهای مسلح، وحدت و اتحاد و هماهنگی و برادری حاکم بین آنان و فرماندهی واحد توام با معنویت است که در این جا ایمان و اسلام و دفاع از میهن و منافع ملی را مشاهده می کنیم که همواره توانسته قدرتی بازدارنده در برابر چشم طمع دیگران باشد.
تردیدی وجود ندارد که ایران اسلامی و نظام اسلامی با وجود چنین فرزندان دلیر و شجاعی هرگز اجازه نخواهند داد که تجاوزی را در این کشور شاهد باشیم. کاری که نیروهای مسلح ما در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن در آمادگی و حضور خود در صحنه های مختلف نشان دادند دشمن را آگاه کرد که این سرزمین سرزمین، شیران است و به هیچ قدرت و ابرقدرتی اجازه نخواهند داد نسبت به این سرزمین قصد شوم داشته باشد.

وحدت مردم و نیروهای مسلح ارتباطی طلایی است
بی تردید وحدتی که میان مردم و نیروهای مسلح وجود دارد ارتباطی طلایی است که امروز به خاطر آن رابطه طلایی به جشن و سرور نشسته ایم .
روز ارتش یعنی روز قدرت ملت ایران ، روز ارتش یعنی روز اتکاء مردم به نیروی مسلح مردمی ، اسلامی ، فداکار و ایثارگر .
روز ارتش یعنی روز نشاط و شادابی همه نیروهای مسلح و روز ارتش به معنای وحدت و اتحاد بیشتر در میان صفوف مستحکم نیروهای مسلح است .
بی تردید، ارتش اسلامی ما امروز کلمه ای طیبه و شجره طیبه است که ریشه هایش مستحکم است، اَصلُها ثابِت و فَرعُها فِی السماء.
ارتش در همه صحنه ها برای ایثار و فداکاری حاضر است. همه مرزهای کشور ما و قلب کشور ما در امنیت است؛ به خاطر وجود نیروهای مسلح در کنار فرماندهی عالم و فقیهی که می تواند معنویت نیروهای مسلح را بیش از پیش حافظ باشد. به امید پیروزی همه ملت ایران و از جمله نیروهای مسلح در تمام صحنه ها از جمله صحنه فرهنگ و اقتصاد که امسال سال فرهنگ و اقتصاد است .
دولت از مردم و همه نیروهای مسلح می خواهد تا فرصت لازم برای بازسازی اقتصاد ملی و توسعه فرهنگی و اجتماعی را به دولت منتخب خودشان بدهند و با حضورشان در همه صحنه ها امسال شاهد اجرای سیاست های مقاومتی و فعالیت بیشتر در عرصه های اقتصادی و فرهنگی باشیم .
ان شاءالله به حول و قوه الهی.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

 



تاريخ : 24 / 1 / 1393برچسب:, | 11:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهید سپهبد علی صیاد شیرازی توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند بزند و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» روز یکشنبه در جمع کارکنان این سازمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صیاد شیرازی این مطلب را عنوان کرد.

وی شهید صیاد شیرازی را یکی از مردان مخلص خدا، انسانی مومن و متدین، نظامی شجاع و وارسته و فرمانده دلاور میدان های نبرد حق علیه باطل معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام نقش محوری در دوران انقلاب و دفاع مقدس بویژه در پاکسازی مناطق غرب کشور مانند کردستان و آذربایجان غربی به عنوان فرمانده آن مناطق ایفا کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش به خصوصیات شخصیتی و ولایت مداری شهید صیاد شیرازی اشاره کرد و افزود: مجموع ویژگی های شخصیتی آن شهید والامقام باعث شد تا بنی صدر او را از کار و مسوولیتی که داشت برکنار کنند، اما بعد از خلع بنی صدر، شهید صیاد به دلیل همان ویژگی ها و با حکم امام راحل به عنوان فرمانده نیروی زمینی منصوب شد و توانست فرهنگ ارتش و سپاه را به یکدیگر پیوند زده و وحدت میان نیروهای مسلح را مستحکم تر کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی، به تمام ارتشیان و با بیان اینکه این روز یکی از یادگاران امام راحل(ره) است، ادامه داد: اول انقلاب دشمنان شعار «ارتش آمریکایی منحل باید گردد و ارتش خلقی ایجاد باید گردد» را با قصد خلع سلاح انقلاب مطرح می کردند، اما امام خمینی(ره) ارتش و بدنه آن را خوب می شناختند، بدنه ای که شهدای گرانقدری همچون شهید ستاری، شهید نامجو، شهید بابایی و دیگر شهدا و افسران غیرتمند جوان و درجه داران با ایمان و سربازان وفادار به کشور را در خود داشت.

آل هاشم ادامه داد: ارتش به انقلاب پیوند خورده بود و در طول دفاع مقدس خود را نشان داد و باعث شد تا امام (ره) درآخرین پیام خود قبل از ارتحالشان که در 29 فروردین 68 صادر فرموندند، از ارتشیان به دلیل این حماسه بزرگ تجلیل کنند و در این راستا رهبر فرزانه انقلاب نیز ارتش را ارتش حزب الله و کلمه طیبه نامیدند و این افتخاری برای ارتش است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و گرامیداشت یاد و خاطره وی، شهید سیدمرتضی آوینی را شهید هنر نامید و تصریح کرد، به روح بلند این شهید که سالروز شهادتش به نام روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده درود می فرستیم.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان از تایید حکم دادگاه بدوی برای عاملان ترور دادستان زابل خبر داد.

محمد مرزیه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: پس از ابلاغ حکم دادگاه بدوی، متهمان به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد.

وی ادامه داد: بعد از بررسی حکم صادره از سوی دیوان عالی کشور، حکم اعدام سه نفر از عاملان ترور دادستان زابل تایید شد.

دادستان زاهدان بیان کرد: حکم صادره به زودی اجرا می‌شود، اما زمان دقیق آن مشخص نیست

مرزیه با بیان اینکه پنجم اسفندماه اولین جلسه دادگاه متهامان این پرونده برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه نماینده مدعی‌العموم برای سه نفر از متهمان این پرونده از باب محاربه تقاضای اعدام کرد.

به گزارش ایسنا، موسی نوری قلعه 15 آبان ماه سال 92 هنگام عزیمت به محل کار خود از سوی افرادی با شلیک چند گلوله به شهادت رسید.

 

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 10:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رزمایش مشترک دریایی امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران با کشور سلطنتی عمان در آب‌های دریای عمان برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران‌، به نقل از نیروی دریایی ارتش، ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران که از جمعه گذشته در بندر سلطان قابوس مسقط حضور دارد به همراه ناوهای امدادی نیروهای مسلح سلطنت عمان، چهارمین رزمایش مشترک امداد و نجات نیروی دریایی دو کشور را در آب های عمومی سلطان نشین عمان آغاز کرده‌اند.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در این خصوص گفت: در این رزمایش، ناوگروه جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن الوند، ناو موشک انداز شمشیر، ناو لجستیکی بوشهر و بالگرد AB212 از نیروی دریایی ارتش و یدک کش سفیر 3 حضور دارند.

وی افزود: این ناوگروه قبل از برگزاری رزمایش جلسات هماهنگی و برنامه ریزی را با ناوگروه کشور عمان انجام داد که در این دو روز بازدیدهای دوجانبه و مسابقات ورزشی و قرآنی نیز صورت گرفت.

دریادار جره ادامه داد: هم اینک یگان‌های شرکت کننده ایرانی و عمانی در این منطقه عملیات امداد و نجات را تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول این رزمایش تمرین‌های راهکنشی(تاکتیکی) نظیر تمرین سوختگیری در دریا، تغییر آرایش، همراهی(اسکورت) کاروان، مخابرات در دریا، عملیات یدک و  تمرین لنگر انداختن در صورت بندی انجام شد و در مرحله دوم تمرین ها، تخصص امداد و نجات انجام می شود که واکنش سریع در مقابل سوانح دریایی و نجات شناور و نیروهای انسانی آسیب دیده از اهداف این مرحله رزمایش است.

معاون عملیات نیروی دریایی افزود: ناوگروه ایران پس از پایان این رزمایش به بندرعباس بازخواهد گشت.

گفتنی است همزمان با آغاز رزمایش مشترک ناو گروه امداد و نجات جمهوری اسلامی ایران در آب های دریای عمان، یازدهمین اجلاس کمیته نظامی مشترک ایران و عمان در مسقط با حضور فرماندهان ارشد نظامی نیز آغاز به کار کرد.

در این اجلاس، آخرین روند فعالیت‌های مشترک و همکاری‌های نظامی دو کشور که در گذشته به توافق رسیده بود مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای توافقات جدید و ارتقای آن گفت‌وگو خواهد شد.

دو طرف همچنین در این نشست، موضوعات مندرج در برنامه کاری را که شامل تقویت همکاری‌های دوجانبه با موضوعات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، همچنین امور مرزبانی و دریابانی مورد بررسی قرار داده و ابراز امیدواری کردند تا با توسعه مناسبات دوجانبه شاهد تحکیم روابط در زمینه همکاری‌های نظامی ایران و عمان باشند.

همچنین پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی که نیاز به حمایت بنادر عمان دارند، رزمایش‌های مشترک به ویژه رزمایش‌های امداد و نجات و زمینه‌سازی رزمایش‌ها در سطح بالاتر، حضور تیم‌های نیروهای مسلح دو کشور برای بازدید از نیروهای یکدیگر؛ بخشی از گفت‌وگوهای دوجانبه کمیته نظامی مشترک ایران و عمان به شمار می‌رود.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 7:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرزند گروهبان جمشید دانایی‌فر پیش از به اسارت درآمدن پدرش به دنیا آمد. گروهبان جمشید دانایی‌فر فرزند خود را ندیده است. بهمن‌ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی در مرز پاکستان توسط جیش‌العدل به گروگان گرفته شدند. روز چهارم فروردین (۲۴ مارس) گروه جیش‌العدل اعلام کرد که یکی از مرزبانان گروگان گرفته‌شده به نام جمشید دانایی‌فر را کشته است. با این حال هنوز هیچ فیلم یا عکس تایید‌شده‌ای از جسد این مرزبان ایرانی منتشر نشده است.
 
 



تاريخ : 17 / 1 / 1393برچسب:, | 9:47 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رامین حضرتی، سجاد زاهانی، محمد نظامی و جمشید تیموری چهار تن از پنج مرزبان ایرانی که 17 بهمن ماه 1392 توسط گروهک تروریستی جیش العدل در جنوب سیستان و بلوچستان ربوده شدند، امروز (17 فروردین 1393) به کشور بازگشتند.



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 12:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز صورت گرفت،

دیدار رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با روحانیون بازنشسته آجا در تبریز


به گزارش خبرنگار دفاعی پایگاه خبری عقاب نیوز  از تبریز حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحانیون بازنشسته ارتش در شهرستان تبریز دیدار کرده و از نزدیک با آنها به گفت وگو پرداختند.

ایشان ضمن تبریک سال نو  به این عزیزان و خانواده های آنها ، برایشان آرزوی سلامت و سعادت نمودند.

این دیدار همراه با صرف صبحانه و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

 

 





تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

کارت‌های پایان خدمت قدیمی تا پایان بهار امسال دارای اعتبار بوده و پس از آن از درجه اعتبار ساقط می‌شوند.

به گزارش مشرق، برابر تصمیمات اتخاذ شده مهلت اعتبار کارت‌های پایان خدمت قدیمی که پیش از این تا پایان سال 92 اعلام شده بود تا پایان بهار امسال تمدید شده است و پس از این تاریخ این کارت‌ها از درجه اعتبار ساقط شده و خدماتی به آنان تعلق نخواهد گرفت بنابراین متقاضیان تعویض کارت‌های پایان خدمت باید برای تعویض کارت‌های خود به دفاتر پلیس + 10 سراسر کشور مراجعه کنند.

همچنین آن‌دسته از دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نیز باید توجه داشته باشند که کارت‌شان از درجه اعتبار ساقط شده و دیگر خدماتی به آن ارائه نمی‌شود اما تعویض آنها همچنان در حال اجراست و متقاضیان باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند.



تاريخ : 8 / 1 / 1393برچسب:, | 9:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی واگذاری مأموریت تأمین امنیت مرزی سراوان به سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری از نوار مرزی این منطقه بازدید کرد.

 خبرگزاری فارس: واگذاری تأمین امنیت ۳۰۰ کیلومتر از مرز سراوان به سپاه/ بازدید سردار جعفری از منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سپاه نیوز، در پی واگذاری مأموریت مرزبانی و تأمین امنیت مرزی منطقه سراوان در استان سیستان و بلوچستان به نیروی زمینی سپاه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میزان آمادگی نیروهای قرارگاه قدس برای اجرای این مأموریت بازدید به عمل آورد.

بنابه این گزارش، پس از اقدام گروهک های تروریستی و وابسته به دشمنان ملت ایران در شهادت 14 تن از مرزبانان کشور و نیز ربایش 5 تن دیگر از نیروهای مرزبانی، با توجه به تصمیم گیری ها و هماهنگی های به عمل آمده به منظور تداوم اقدامات مؤثر در مقابله با تهدیدات مرزی ناشی از برخی تلاش ها و فعالیت های گروهک های تروریستی و اشرار مسلح در نوار مرزی استان سیستان و بلوچستان، مأموریت تأمین امنیت مرزی 300 کیلومتر از منطقه سراوان به قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه واگذار گردید.

این گزارش افزوده است: بازدید فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از میزان آمادگی های مرزبانی بیانگر ایجاد وضعیتی است که شرایط را برای اقدامات و فعالیت های تروریستی و خرابکارانه معاندین و گروهک های تروریستی سخت و ضریب امنیتی منطقه را با مشارکت و همکاری طوائف و مردم بومی ارتقا خواهد بخشید.

سرلشکر محمد علی جعفری در حین بازدید از یگان های تأمین کننده امنیت مرزی سپاه با اشاره به اهمیت اشراف اطلاعاتی به ایجاد چتر مراقبت و کنترل در نوار مرزی و هماهنگی ها و هم افزایی های موجود بین سپاه و سایر نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بر اهتمام پاسداران انقلاب برای مقابله قاطعانه و کوبنده با هر گونه تلاشی که بخواهد امنیت و آرامش موجود در این منطقه را به مخاطره بیاندازد تأکید کرد.

فرمانده کل سپاه همچنین خاطر نشان کرد: گروهک های تروریستی و ضد انقلاب به خوبی می دانند که در بین مردم فاقد هر گونه جایگاهی بوده و اقدامات وحشیانه و ضد انسانی آنان که با پشتیبانی و حمایت بیگانگان و سرویس های جاسوسی غربی ـ صهیونیستی صورت می پذیرد تغییری در وضعیت آنان ایجاد نکرده و همواره موجب انزجار و تنفر ملت ایران خواهند بود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز ،حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در اولین روزهای سال جدید ضمن حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور، از دستاوردها و فعالیتهای فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مناطق بازدید کرده بود، در گفتگو با خبرنگار گروه دفاع و امنیت مشرق به تشریح این بازدید و نیز تحلیل خود از نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری پرداخت.

وی با اشاره به حضور چند روزه خود در یادمان های جنگ تحمیلی و افتتاح نمایشگاه بزرگ زهرائیان نیروی زمینی ارتش در کنار مقبره ‌الشهدای اندیمشک و نمایشگاه راهیان نور نیروی دریایی ارتش در خرمشهر گفت: بنده در این سفر، اکثر نمایشگاهها، یادمان ها و پادگان های ارتش را بازدید کرده و به عینه دیدم که فعالیتهای فرهنگی بسیار چشم گیری در این منطقه انجام شده است.

آل هاشم با بیان اینکه اینگونه اقدامات فرهنگی بسیار مهم بوده و بایستی با فعال کردن هر چه بیشتر این ظرفیت ها، از مقام شامخ شهیدان تجلیل کرد، افزود: سنت حسنه بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، از تحریف و فراموشی حقایق جنگ تحمیلی جلوگیری می کند و در عین حال، بایستی به منظور تقویت این روحیه به اقداماتی همچون جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و همچنین جمع آوری وصیت نامه شهدا و تقدیر از خانواده شهدا پرداخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تقدیر از حضور چشمگیر و میلیونی مردم کشورمان در این مناطق تاکید کرد: باید از خانواده ها و همه افرادی که به این مکان ها آمده اند جدا تشکر کنم و باید از همه تقدیر ویژه کرد. آنها می توانستند در این ایام تعطیل در کنار خانواده و در شهر خود باشند اما به مناطق عملیاتی 8 سال دفاع مقدس آمدند تا از شهدا تجلیل کنند.

وی در ادامه این گفتگو با تشریح برنامه های فرهنگی ارتش در ایام نوروز برای بازدیدکنندگان از سرزمین های نور اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس، تلاش های خوبی را در این زمینه انجام داده است. بر این اساس، نیروی زمینی ارتش در یادمان زید، چزابه و دهلاویه حضور پرنگی دارد و به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازند. نیروی هوایی ارتش نیز در پایگاه چهارم شکاری دزفول نمایشگاه فوق العاده ای را برپا کرده و در این نمایشگاه علاوه بر نمایش دستاوردهای خود به بیان رشادتها و خاطرات زمان دفاع مقدس از زبان خلبانان و افرادی که در زمان جنگ حضور داشتند پرداخته می شود. پایگاه دریایی خرمشهر نیز با به راه انداختن نمایشگاهی به میزبانی از بازدیدکنندگان می پردازد و از تمامی پایگاه های نیروی دریایی کشور ، افرادی در این نمایشگاه حضور دارند و برخی نیروهای نداجا که در زمان جنگ حضور داشتند به بیان خاطرات خود از آن سالها می پردازند.

به گفته حجت الاسلام آل هاشم، قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز در اهواز اقدام به برپایی نمایشگاهی کرده و به نمایش برخی از دستاوردهای خود پرداخته است چراکه پدافند هوایی ارتش نیر در زمان جنگ عملکرد بسیار درخشانی از خود به جای گذاشت و تنها در عملیات والفجر 8 و در منطقه فاو توانست بیش از 70 فروند جنگنده دشمن را ساقط کند. همچنین ارتش از تعدادی از گروههای زیارتی که از قم به منطقه آمده اند میزبانی می کند و در سه پادگان میش داغ ، حمید و دژ نیز به اجرای برنامه های گونان از جمله اجرای رزم شبانه می پردازد که با استقبال گسترده بازدید کنندگان مواجه شده است.

باید فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد کنیم

این مقام مسئول در نیروهای مسلح در بخش دیگری از گفتگوی خود با مشرق با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با تصریح بر این نکته که تذکرات رهبر انقلاب در حوزه فرهنگ و اقتصاد مربوط به دوره کنونی نیست و ایشان بارها در مناسبت‌های مختلف راهکارهای حل مشکلات اقتصادی و رفع نواقص فرهنگی را مطرح کرده ‌اند، یادآور شد: انقلاب اسلامی در حقیقت انقلابی بر پایه فرهنگ بوده است و بر این اساس، دشمنان ما امروز مسئله فرهنگ را هدف قرار داده اند. این درست است که گاهی از روی میز بودن گزینه نظامی صحبت می کنند اما آنها به این نتیجه رسیده اند که برخورد سخت با جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه ساز است و به همین دلیل از طریق نرم هجمه می کنند.

وی اموری مانند ایجاد اختلاف بین برادران اهل تشیع و تسنن، تضعیف مسئولین از طریق تبلیغات، ترویج فساد و مواد مخدر در بین جوانان و جامعه را از جمله متداول ترین اقدامات دشمنان در راستای جنگ نرم دشمنان عنوان کرد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از 20 سال پیش تاکنون درباره تهاجم فرهنگی دشمن هشدار داده و در طول زمان از آن با الفاظی چون شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم یاد کرده اند، خاطرنشان کرد: مقوله فرهنگ وظیفه یک دستگاه و یک ارگان نیست بلکه بایستی تمام مسئولین و نهادهای مربوط پای کار بیایند و حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش در این زمینه وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

آل هاشم تاکید کرد: البته در این بخش نیز بایستی با مدیریتی جهادی و عزمی ملی وارد کار شویم و از 4 طریق در این مسئله عمل کنیم: "دعوت به خدا در جامعه، خروج جامعه از ظلمات و هدایت به سمت نور، ایجاد تقوا در بین مردم و در آخر بحث اقامه قرآن در جامعه". البته بحمدالله امروز فرهنگ قرآنی در جامعه رونق یافته تا جایی که مقام معظم رهبری فرمودند که در ایران ما بایستی 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

این صاحب نظر عرصه فرهنگی با اشاره به تاکیدات ویژه مقام مهظم رهبری بر مقوله فرهنگ افزود: در حوزه فرهنگ باید مراقب نفوذ دشمن باشیم و البته از افراط و تفریط در دین جلوگیری کنیم. بایستی فضای حیات معنوی را در جامعه ایجاد و جوی از بندگی، اخلاص، تقوا و خدا ترسی را در جامعه رواج دهیم. این جو خود می تواند به شکل یک ترمز نیرومند در برابر هوی و هوس دنیوی باشد.

پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن در عرصه اقتصاد بسیار مهم است

وی با بیان اینکه بخش دیگری از تاکیدات رهبر انقلاب برای نامگذاری سال جدید، موضوع اقتصاد بود، گفت: در حوزه مسائل اقتصادی، بایستی توجه کنیم که از ابتدای انقلاب اسلامی در تحریم اقتصادی هستیم اما آنچه پس از سال 1390 به اینسو رخ داده یک جنگ اقتصادی بر علیه جمهوری اسلامی ایران است. بایستی به این نکته توجه شود که شرایط فعلی ما را شاید هیچ کشوری تجربه نکرده باشد و بایستی نظریه پردازان و اقتصاد دانان ما با توجه به این شرایط به دنبال روش های جدید باشند.

آل هاشم تاکید کرد: در حوزه اقتصاد مقاوتی ما با 4 محور در اقتصاد روبرو هستیم، یکی بحث اقتصاد موازی است که در این بحث بایستی همانند اوایل انقلاب که با توجه به نیاز به تاسیس نهادهای خاصی مثل کمیته و یا سپاه اقدام شد به تاسیس نهادهایی اقدام شود تا کارهایی را که ممکن است در حوزه اقتصاد مقاومتی توسط نهادهای فعلی نتوان انجام داد، به انجام برسد. بحث بعدی اقتصاد ترمیمی است که بایستی در آن به ترمیم و بازسازی آسیب های وارد شده به سیستم اقتصادی کشور و همچنین به باز تعریف سیاستهای اقتصادی پرداخت. سومین مسئله بحث اقتصاد دفاعی است که در آن بایستی به شناخت روشهای آسیب زدن و آفند دشمن، پدافند شناسی و پیش بینی استراتژی دشمن پرداخت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی اضافه کرد: اما آخرین محور، مربوط یک اقتصاد الگو در اقتصاد مقاومتی است که طرحی زودگذر و پدافندی نیست بلکه بایستی طولانی مدت بوده و ایران را به عنوان اقتصاد اول منطقه معرفی کند و در عین حال الهام بخش برای سایر کشورها باشد. معظم له در این بخش بر الزاماتی همچون مردمی کردن و ورود بخش خصوصی به اقتصاد تاکید کرده اند. در عین حال باید مردم و کل جامعه را نیز به سمت پرهیز از اسراف و مدیریت مصرف سوق داد.

وی در پایان گفتگوی خود با مشرق در خصوص برنامه های فرهنگی ارتش بر مبنای نامگذاری سال جدید اظهار داشت: در این زمینه اتاق های فکر ما در حال کار و بررسی هستند که این مسئله تا اواسط فرودین ماه ادامه دارد و انشالله پس از این بررسی ها در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "تنها راه مقابله با دشمن، پیگیری مسائل فرهنگی است"، گفت: مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری سال 93 به عنوان "اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی"، خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد موضوعی بسیار مهم است. امروزه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های اقتصادی خود با مسائل و مفاهیمی مواجه است که تاکنون به هیچ عنوان در عرصه‌های نظری و عملی مشابه واقعی نداشته است.

وی با بیان اینکه "هر کشوری پرچم استکبارستیزی را استوار کند، نیازمند الگوسازی در عرصه‌های اقتصادی خود خواهد بود"، تصریح کرد: بر این اساس، خود انقلاب اسلامی مکلف به نوعی نوآوری،‌ ابتکار، نظریه‌پردازی و الگوسازی در عرصه‌های جدید اقتصادی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه "اقتصاد مقاومتی یکی از این نوآور‌ی‌ها به حساب می‌آید"، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری طی سالیان اخیر بارها مطرح کرده‌اند، ما باید یک اقتصاد مقاومتی و واقعی در کشور بوجود بیاوریم؛ چراکه این یک واقعیت است که چنانچه کشور در مقابل فشارهای خارجی از جمله تحریم‌ها مقاومت مدبرانه‌ای از خود نشان دهد، نه فقط روند حربه‌های آنها را کُند می‌کند بلکه استفاده از این حربه‌ها را در سال‌های آینده امکان‌ناپذیر خواهد کرد.

آل‌هاشم با تاکید بر اینکه "اقتصاد موضوع بسیار با اهمیتی است"، گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری دارای الزاماتی است. کاهش وابستگی به نفت از جمله همین الزامات است. همچنین، مردمی کردن اقتصاد و توانمندسازی بخش خصوصی و تشویق بخش خصوصی به فعالیت‌های اقتصادی و مدیریت مصرف از جمله دیگر الزاماتی است که برای بحث اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه "مدیریت مصرف به معنای مصرف متعادل و پرهیز از اسراف است"، تاکید کرد: نه تنها دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بلکه مردم نیز باید به مدیریت مصرف و مصرف متعادل منابع طبیعی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه مدیریت در مصرف امروزه به عنوان یک جهاد به حساب می‌آید. امروز پرهیز از اسراف، بی‌شک در مقابل دشمنان یک حرکت جهادی نامیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به مطرح شدن موضوع فرهنگ در شعار سال 93، گفت: مسأله فرهنگ مسأله‌ای به مراتب مهمتر از مسائل اقتصادی است. فرهنگ از این جهت دارای اهمیت است که نظام ما با انقلابی فرهنگی روی کار آمده است. انقلاب اسلامی ایران از نخستین روزهای پیروزی تاکنون همواره مورد تهاجم فرهنگی دشمنان قرار گرفته است.

آل‌هاشم با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم توجه همه‌جانبه به بحث فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از 20 سال قبل همواره به بحث تهاجم فرهنگی و مباحثی نظیر شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم اشاره کرده‌اند و تاکید داشته‌اند که باید به فرهنگ توجه ویژه‌ای شود. ایشان در مقاطع مختلف هشدارهای لازم را به مردم و مسئولان در این زمینه داده‌اند

وی با بیان اینکه "امروز دشمن می‌خواهد عقیده و اراده جوانان و مردم کشور را مورد حمله قرار دهد"، اظهار کرد: ما باید در داخل کشور فعالیت‌های فرهنگی خود را گسترش دهیم و در عرصه فرهنگی روز به روز در مقابل هجمه‌های عظیم دشمن فعال‌تر از گذشته باشیم؛ چراکه دشمن قصد دارد از طریق ترویج فساد، بی‌بندباری، فحشا،‌ بی‌حجابی و مواد مخدر جوانان ما را از ما بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین با بیان اینکه "دشمن قصد ایجاد اختلاف میان مسئولان و همچنین برادران اهل تسنن و تشیع و اقوام ایرانی را دارد"، گفت: به جز از طریق پیگیری مسائل فرهنگی، هیچ راهی برای مقابله اینگونه اقدامات دشمن وجود ندارد. ما باید فعالیت‌های فرهنگی خود را روز به روز گسترش دهیم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم. ما باید اهداف فرهنگی خود را روشن کنیم و با اولویت قرار دادن آنها در مقابل دشمن ایستادگی کنیم.

وی اضافه کرد: دعوت به سوی خدا و خارج کردن مردم از ظلمات و حرکت به سوی نور، باید یکی از اهداف و اولویت ما در سال جدید باشد. مراقبت از نفوذ و رخنه فرهنگی دشمن و همچنین جلوگیری از غلو و افراط در دین و ایجاد حیات معنوی در جامعه، از جمله اهدافی است که باید در سال جدید و سال‌های آتی مورد توجه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه "موضوع فرهنگ، مسأله‌ای مختص به یک وزارتخانه و سازمان نیست"، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان، بویژه روحانیون،‌ دانشگاهیان و معلم‌ها باید به نهادینه‌سازی فرهنگ در جامعه کمک کنند.

آل‌هاشم در پایان گفت: امیدوارم همگی بتوانیم در راستای تحقق بخشیدن به اوامر و رهنمودهای مقام معظم رهبری تلاش کنیم تا همانگونه که در سال گذشته با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری و همچنین روز قدس و راهپیمایی روز 22 بهمن، در حماسه سیاسی موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردیم، امسال نیز شاهد شکوفایی‌های گسترده‌ای در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی باشیم.

 

 



تاريخ : 4 / 1 / 1393برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زاهدان - ایرنا - معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان خبر شهادت یکی از مرزبانان ربوده شده ایرانی توسط گروهک تروریستی را تایید کرد.

 علی اصغر میرشکاری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده خبر شهادت یکی از پنج مرزبان ایرانی تایید شده است.

وی افزود: ˈجمشید دانایی فرˈ تنها درجه دار از میان پنج مرزبان ربوده شده به شهادت رسیده است.

گروهک تروریستی رباینده پنج مرزبان ایرانی از منطقه مرزی جکیگور در جنوب سیستان و بلوچستان یکشنبه شب ادعا کرد که یکی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر را به شهادت رسانده است.

اعضای گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل 17 بهمن ماه گذشته پنج مرزبان ایرانی را در منطقه جکیگور شهرستان سرباز در جنوب سیستان و بلوچستان ربودند.

ˈموسی دانایی فرˈ برادر کوچکتر مرزبان جمشید دانایی فر گفت: جمشید دانایی فر متولد 1366 محمد آباد سیستان و دارای مدرک دیپلم است که از سه سال پیش در مرزبانی مشغول به خدمت شده است.

وی افزود: جمشید دوسال پیش ازدواج کرده و نخستین فرزندش 10 روزه است و هنوز پدر و فرزند، یکدیگر را ندیده اند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در اندیمشک:

 جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد

به گزارش خبرنگار دفاعی عقاب نیوز از اندیمشک ، حجة الاسلام سید محمد علی آل هاشم رئیس  سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران  در  مراسم افتتاح نمایشگاه راهیان نور زهراییان نزاجا در اندیمشک ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک سال جدید و آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران و مردم شریف ایران با اشاره به دیدارهای چندروز اخیر مقام معظم رهبری که تأکید بر مسائل فرهنگی و اقتصادی و راهیان نور را داشته اند به چند نکته اشاره نمودند .

آل هاشم گفت : انقلاب ما انقلاب فرهنگی و متکی به مسائل فرهنگی است و مسئله فرهنگ به همه نهادها،سازمانها و مردم اشاره دارد لذا باید همگان در راستای این فرهنگ غنی گام برداشته و به سوی اسلامی شدن و مکتبی شدن جامعه حرکت نماییم.

وی گفت : حوزویان و دانشگاهیان باید در این قضیه از خود تلاش بیشتری نموده زیرا دشمنام فرهنگ مارا مورد هدف قرارداده اند. درست است که تهدید نظامی داریم اما هدف اصلی دشمن دگرگونی فرهنگی و تغییر فرهنگی ما به ویژه نسل جوان امروز ما است و بیشتر از تهدید نظامی بحث تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مطرح است .

وشیوه های این جنگ نرم می توان به مدگرایی ، اختلاف افکنی بین قومیتها و مسئولین از طرق مختلف اشاره نمود که ترویج فرهنگ جهاد و شهادت میتواند سدی در برابر این هجمه های سنگین باشد ومباحث راهیان نور یکی از مهمترین شیوه های مقابله و ایستادگی در این سنگر فرهنگی است .

نماینده ولی فقیه در ارتش در پایان اشاره کرد ،جامعه ما اکنون نیاز به دفاع سیاسی و فرهنگی از سنگر اندیشه های دفاع مقدس دارد که دراین اندیشه ها گذشت  زمان تأثیری ندارد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور حجة الاسلام سید محمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نمایشگاه بزرگ زهرائیان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  نمایشگاه بزرگ زهرائیان صبح امروز پنج‌شنبه با حضور حجت‌الاسلام محمد علی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در ارتش  و مقامات لشکری از ارتش و سپاه و کشوری استان خوزستان در کنار مقبره‌الشهدای اندیمشک افتتاح شد.

در این نمایشگاه آخرین تجهیزات و ادوات جنگی نیروی زمینی ارتش به نمایش گذاشته شده است و علاوه بر آن نیز کارهای فرهنگی و آشنا کردن جوانان با فرهنگ جهاد و شهادت نیز در این نمایشگاه صورت می‌گیرد.

 



تاريخ : 19 / 12 / 1392برچسب:, | 6:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام و المسلمین ˈسیدمحمدعلی آل هاشمˈ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : وظیفه ذاتی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نزدیک کردن دل ها بسوی خداست و روحانیون مرزبانان اصلی فرهنگ دینی در این حوزه هستند.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، وی این مطلب را در اختتامیه دهمین گردهمایی روحانیون آجا با حضور آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در مرکز همایش های کوثر این سازمان اعلام کرد.

آل هاشم ضمن اشاره به دغدغه های اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد: روحانیون به عنوان مرزبانان اصلی مسائل فرهنگی باید نگاهی جدید به مسائل فرهنگی داشته باشند و با استفاده از ابزار و روش های نو، آحاد کارکنان نیروهای مسلح، به ویژه جوانان و سربازان را از تهاجم و ناتوی فرهنگی مصون نگاه دارند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به تلاش ها و اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان مطبوعش در خصوص مسائل فرهنگی تصریح کرد: امروز در ارتش، ما نگاهی جدید در حوزه های مختلف فرهنگی از جمله مباحث قرآنی و موضوعات متنوع مربوط به خانواده کارکنان را دنبال می کنیم و در این خصوص با برنامه ریزی ˈطرح تدبرˈ در حوزه مفاهیم قرآنی و راه اندازیˈمرکز مشاوره خانوادهˈ برای کارکنان، گام های خوبی برداشته ایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده دشمنان در حوزه جنگ نرم خاطرنشان کرد: کارکنان ارتش باید آگاه ترین افراد به مسائل سیاسی و فرهنگی جامعه باشند تا بتوانند در شرایط بحرانی و نیاز تصمیم درست بگیرند که البته این امر از وظایف اصلی سازمان عقیدتی سیاسی آجا در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است.

آل هاشم با بیان این که سازمان عقیدتی سیاسی یک سازمان روحانی محور است، افزود: هدف اصلی این سازمان گسترش فعالیت فرهنگی و نزدیک کردن دلهای کارکنان بسوی خداست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به تشریح نقش روحانیت و رسالت ذاتی آنان در حوزه جنگ نرم پرداخت و مواردی را در این خصوص عنوان کرد.

وی همچنین ضمن تشریح اقدامات انجام شده در خصوص برگزاری دهمین گردهمایی روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآورشد: مقدمات برگزاری این گردهمایی پیشتر با برگزاری همایش های مرتبط درسطح ادارات تابعه صورت گرفته بود که روز گذشته (یکشنبه) روحانیون حاضر در این گردهمایی محضر مبارک رهبر فرزانه انقلاب شرفیاب شدند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: این سازمان در مقایسه با سایر نهادهای مشابه، کمترین آفت را داشته است.


به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دهمین همایش سراسری روحانیان ارتش افزود: تعامل خوبی با شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور داریم و روحانیان حاضر در این سازمان در نقاط محروم به عنوان امامان موقت جمعه با ائمه جمعه همکاری دارند.
وی به دستاوردهای این سازمان برای خانواده ارتش اشاره کرد و گفت: در همین خصوص قدم های قابل توجهی در افزایش بصیرت و معرفت کارکنان ارتش برداشته شده است.
آل هاشم با اشاره به اینکه کمترین آفت ها را در سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش داشته ایم در عین حال همه روحانیان فعال در این سازمان را به رعایت ذی طلبگی دعوت کرد.



تاريخ : 17 / 12 / 1392برچسب:, | 2:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پرستاران در لحظات بحرانی خدمات شایانی را به مردم کشور عزیزمان عرضه کرده‌اند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در مراسم روز پرستار که در بیمارستان فجر پایگاه دوم شکاری تبریز و با حضور فرماندهان و مسئولان ارشد این یگان برگزار شد، به اهمیت و ارزش پرستاری در اسلام اشاره کرد و افزود: از زمان پیدایش بشر حرفه مقدس پرستاری در عرصه گیتی نمایان شده و پرستاران در زمان‌های بحرانی مانند بلایای طبیعی و جنگ خدمات شایانی را ارائه کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به آیه‌هایی از قرآن کریم، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید هرکس انسانی را حیات بخشد و مانند پرستاران در احیا و مراقبت از بیمار تلاش کند، مانند آن است که به همه انسانیت خدمت کرده است.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از پرستاران شاخص پایگاه دوم شکاری تبریز تجلیل شد.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

جوانان را با فرهنگ شهدا آشنا کنیم / خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفت‌وگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه اگر رشادت ها و خدمات شهدا را به خوبی انتقال دهیم و به قالب های کلیشه ای و بیان سطحی محدود نشویم  بهترین نتایج را در راه ترویج ارزش ها به جوانان خواهیم داشت، اظهار کرد: همه‌ی ما مدیون شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم و یکی از وظایف ما برای ادای دین به این بزرگواران شناساندن تمامیت شهدا و جانبازان به نسل های آینده است.

 

فرهنگ انقلاب و ارزش های دفاع مقدس کشور را بیمه کرده است

نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: فرهنگ انقلاب و ارزش های دفاع مقدس است که در بحرانی ترین شرایط، کشور و مردم ما را بیمه کرده است،  باید این ارزش ها و فرهنگ را به خوبی و درستی به نسل هایی که نه جنگ را دیده اند و نه آن را حس کرده اند انتقال دهیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با برشمردن راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های جوان تصریح کرد: یکی از مهمترین راه های انتقال ارزش های دفاع مقدس، حفظ و نشر دستاوردهای دفاع مقدس است که با برگزاری یادواره ها، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران و جانبازان می توان به درستی آن را انتقال داد.

دفاع مقدس تمام شده است اما فرهنگش تمام نشدنی ست

وی تصریح کرد: درست است که دفاع مقدس تمام شده است اما فرهنگ دفاع مقدس تمام نشدنی ست وباید آن  را در تمام زوایای زندگی رعایت کنیم، دفاع فرهنگی و دفاع سیاسی همچنان ادامه دارد، فرهنگ دفاع مقدس مانند دژی مستحکم است که به هیچ وجه قابل تسخیر و فتح نمی باشد.

خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل هاشم در ادامه با بیان این که خانواده های شهدا آیات مجسم ایثار و فداکاری هستند، اذعان کرد: رسانه ها نقش بسیار مهمی در بازنویسی اوج افتخارات کشور دارند که باید  این ارزش ها را به تمام و کمال به گوش نسل های آینده و جهانیان برسانند.

وی در ادامه تشریح کرد: حقیقت امر این است که انسان موجودی فراموش کار است و با گذشت زمان خاطرات انسان‌ها از بین می رود اما کاروان‌های راهیان نور یا مناسبت هایی مانند روز ارتش، هفته دفاع‌مقدس، روز بسیج و... در اصل یادآور رشادت ها و ایثارگری های آن دوران است که به لحاظ فرهنگی بسیار مهم هستند که باید با برگزاری اردوهای فرهنگی راهیان نور، فرهنگ شهادت و مقاومت را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

جوانان را با فرهنگ شهدا آشنا سازیم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: با اتمام دوران دفاع مقدس نباید شهدا و ایثارگری های آنان را فراموش کنیم چرا که نسل جدیدی که با آن روبرو هستیم با همین خاطرات است که شهدا و ارزش های آنان را می شناسند، پس باید این نسل را با فرهنگی که شهدا به آن پایبند بودند آشنا کنیم و ارزش کار آن ها در جامعه به خوبی به تصویر بکشیم تا یک جامعه سالم و اسلامی داشته باشیم.

حجت الاسلام‌والمسلمین آل هاشم با اشاره به لزوم انجام کارهای فرهنگی در راستای خواسته‌های نسل جوان افزود: باید توجه ویژه‌ای به نسل جوان شود و با تدوین برنامه های جامع در خصوص آگاه سازی این عزیزان نسبت به هجمه های دشمنان، با راه اندازی پایگاه های اینترنتی و فرهنگی و ارتباط دائم و مستمر با این نسل و پاسخ به پرسش ها و شبهات ذهنی آنان، با توجه به توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی آنان را برای دفاع از ارزش ها ی دفاع مقدس آگاه کنیم.

 



تاريخ : 8 / 12 / 1392برچسب:, | 12:51 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یادواره شهدا

اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش با عنوان «براوج پرگشودگان» در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان براوج پرگشودگان صبح امروز با همکاری و مشارکت شهرداری تهران در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار شد. 

در این برنامه امیر خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش، ایازی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام صبری رئیس عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران، علی دهکردی بازیگر سینما و تلویزیون، حسن بیادی و الهه راستگو عضو شورای شهر تهران حضور داشتند.

سخنران ویژه این مراسم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بود. 

در اولین یادواره شهدای نیروی هوایی ارتش با حضور امیر برخور، آل‌هاشم، مرتضی طلایی و حسن بیادی از امیر برات‌پور لیدر پروازی عملیات h3 و تعدادی از خانواده‌های شهدای نیروی هوایی ارتش تقدیر به عمل آمد. 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، امیر خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش پس از تقدیر از خانواده شهدای نیروی هوایی، گفت: غیرت، شرف و ادب سربازی و آموخته‌های 30 سال پروازم حکم می‌کند برای سخن از بزرگان اذن بگیرم.

وی با اجازه از خانواده شهدا اظهار داشت: صدای غرش هواپیماهای همسران شما که توسط کارکنان زحمتکش فنی در دوران دفاع مقدس به پرواز درآمد و بمب‌هایی بر سر دشمن ریختند، هنوز در گوش آنهاست. 

برخور ضمن تشکر و قدردانی از پیشکسوتان خود از جمله امیر بقایی، افزود: امیر بقایی دلاورمردی است که به تنهایی 20 هزار بمب را بر سر دشمن ریخت. 

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش از نقش‌آفرینی سیدجواد هاشمی و علی دهکردی در فیلم‌های دفاع مقدس تقدیر و تشکر کرد و فیلم سینمایی از کرخه تا راین با بازی علی دهکردی را اولین تحول در فیلم دفاع مقدس عنوان کرد. 

امیر برخور با اشاره به فداکاری شهدا در دوران 8 سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اگر من و شما افتخار حضور در کشور جمهوری اسلامی ایران را داریم به خاطر خون شهدا و آزادگان و رزمندگان است. 

وی در خصوص برگزاری این برنامه افزود: باید از شهردار محترم تهران خلبان قالیباف، شورای شهر، برج میلاد و شهرداری منطقه 2 برای برگزاری این مراسم تشکر کنم که نشان دادند شهدا متعلق به کشور جمهوری اسلامی ایران هستند.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان سخنانش یاد و خاطره سیدالاسراء حسین لشکری را نیز گرامی داشت. 

پس از پایان سخنان امیر خلبان علیرضا برخور حامد زمانی به اجرای برنامه (آهنگ گزینه‌های روی میز و رسولان راز خورشید) پرداخت.

 

 



تاريخ : 7 / 12 / 1392برچسب:, | 2:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس جمهوری ظهر امروز (چهارشنبه) در دومین روز از سفر استانی خود به هرمزگان، پس از دیدار عمومی با مردم جاسک از مرکز فرماندهی منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش حمهوری اسلامی ایران بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این بازدید ضمن تجلیل از فداکاری ها و تلاش های دریادلان نیروی دریایی ارتش در جریان چگونگی فعالیت ها و ماموریت های این نیرو در مناطق دریایی جنوب کشور قرار گرفت.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در این بازدید گزارشی از روند فعالیت ناوگروههای اعزامی این نیرو و چگونگی فعالیت های تیم های تکاور و تفنگدار نداجا، وضعیت منطقه عملیاتی تحت مسوولیت قرارگاه مقدم نداجا، محورهای گشت نیروی دریایی ارتش، وضعیت یگان های نظامی، تجاری و نفتکش متردد به بنادر کشور و چگونگی ماموریت های تیم های اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش به رییس جمهوری ارائه کرد.



تاريخ : 1 / 12 / 1392برچسب:, | 4:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مقامات آمریکا اگرچه از گزینه نظامی سخن می‌گویند، اما اذعان دارند که این شیوه پر هزینه است، بنابراین تلاش می کنند تا از طریق گسترش جنگ نرم، زمینه‌های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع فرماندهان و کارکنان مرکز آموزش پشتیبانی نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه "فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای ایران بهانه است و تمام تلاش دشمنان در جهت از بین بردن نظام اسلامی است"، افزود: مذاکره‌کنندگان ما باید هوشیار باشند و با رعایت سه اصل عزت، حکمت و مصلحت مذاکرات خود را پیگیری کنند.

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکا درباره گزینه نظامی، خاطرنشان کرد: اگرچه آمریکایی‌ها از روی میز بودن گزینه‌های نظامی سخن می‌گویند اما اذعان دارند که این شیوه پر هزینه است و به همین دلیل می‌خواهند با گسترش جنگ نرم، زمینه‌های برخورد سخت و نظامی را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با برشمردن زمینه‌های پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: 50 سال قبل مردی در تاریخ ایران طلوع کرد که نقش او در نوع خود در جهان کم‌نظیر است. او پرچم استقلال و آزادی ایران را به تنهایی بر دوش کشید بدون آنکه واهمه‌ای از قدرت‌ها داشته باشد.

وی تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی، تاریخ ایران دو نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت را نیز پشت سر گذاشته بود که هر کدام از این وقایع در کمتر از یک سال به بیراهه رفت و به شکست انجامید، اما امام راحل توانست در کمتر از 15 سال نهضت اسلامی را به ثمر برساند.

آل‌هاشم در ادامه به حرکت تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن 56 اشاره کرد و افزود: تظاهرات شجاعانه مردم تبریز در آن روز، در ادامه حرکت شجاعانه مردم قم بود که یکی از حلقه‌های مهم در تاریخ انقلاب است.

وی با مرور تاریخ معاصر ایران، اظهار کرد: بررسی تحلیلی تاریخ معاصر کشور از لحاظ گوناگون حائز اهمیت است؛ چراکه ایران با وجود اینکه کشوری مسلمان و دارای ظرفیت‌های بالقوه بود، اما به عنوان یک کشور مهم و تأثیرگذار شناخته نمی‌شد و آنچه از ایران در افکار عمومی وجود داشت وابستگی و سرسپردگی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، انقلاب اسلامی ایران را از جمله تحولات مهم قرن بیستم دانست و افزود: وقوع این انقلاب، بسیاری از نظریه‌پردازان را شگفت‌زده کرد و لازم است همه کسانی که در این زمینه صاحب نظر هستند به ابعاد و علل وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بپردازند.

آل‌هاشم با اشاره به برخی تلاش‌ها برای قرار دادن نام انقلاب اسلامی ایران در کنار سایر انقلاب‌ها، خاطرنشان کرد: آنچه نظریه‌پردازان در عمل دیدند با واقعیت‌ها فاصله داشت، چراکه علت انقلاب در برخی از کشورها فرد، حزب، گروه یا کودتای نظامی بود اما در ایران این‌گونه نشد و موتور محرکه آن، اسلام و رهبری آن بود.

وی با بیان اینکه "تحولات قبل و بعد از انقلاب نشان داد که دو عامل اصلی، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود"، خاطرنشان کرد: به جز رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، مذهب و مردم از جمله عواملی بودند که موجب پیروزی انقلاب اسلامی در ایران شدند.

آل‌هاشم در ادامه افزود: امام(ره) همچون آفتاب حیات‌بخشی بودند که در سیاه‌ترین دوران ستمگری طاغوتیان، بر قلب محرومان نور امید پاشید و مردم را به پیکار به با تاریکی‌ها برانگیخت و جامعه را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد.

وی با تأکید بر اینکه در مورد امام خمینی(ره) کم گفته و شنیده‌ایم، اظهار کرد: شناساندن زوایای مختلف روحیه و تفکر امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) از وظایف کسانی است که ایشان را درک کرده اند، چرا که این مرد بزرگ با چپاولگران شرق و غرب مبارزه ای بی امان کرد و جامعه اسلامی را به هویت اصلی خود بازگرداند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: امام خمینی(ره) قرآن را از فضای مقبره‌ها و مجالس ختم، به صحنه زندگی و اجتماع آورد و مسلمانان را به چنگ زدن به این ریسمان الهی فراخواند و بحمدالله در این 35 سال، جوانان ما در مجامع بین‌الملی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حادثه مسجد ابوذر، تأکید کرد: خدا را شاکریم فردی جایگزین امام راحل شد که با همان صلابت راه ایشان را ادامه می‌دهد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به تلاش دشمنان برای سرنگونی انقلاب اسلامی از طریق جنگ و ترور اشاره کرد و گفت: آنها وقتی از این راه‌ها به موفقیت نرسیدند از طریق نظامی وارد شدند و با تجیهزات زرهی و اطلاعاتی بلوک شرق و غرب، تلاش کردند این انقلاب نوپا را از بین ببرند.

آل‌هاشم افزود: امروز هم تمام تلاش دشمنان برای محدود کردن جمهوری اسلامی ایران در موضوع فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای بهانه است، چراکه آنها با اسلام و اصل انقلاب مخالفند و از این راه می‌خواهند نظام ما را از بین ببرند؛ بنابراین مقام معظم رهبری اخیرا فرمودند از اول به نتیجه مذاکرات خوشبین نبودم، اما مخالف مذاکره نیستم.

وی با خطاب قرار دادن مذاکره‌کنندگان، اظهار کرد: مذاکره‌کنندگان ما باید هوشیار باشند و بر اساس حقوق ملت و رعایت خطوط قرمز نظام به مذاکرات ادامه دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با اشاره به هشدار مقام معظم رهبری درباره تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در طول 20 سال گذشته، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال این است که از طریق فرهنگی، جوانان و خانواده‌های ما را از هم بپاشد، در نتیجه باید درباره فعالیت‌های فرهنگی هوشیار بود.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور غرفه ارتش به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر شد.

 

در دومین نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با شرکت بیش از 200 نهاد مردمی و مؤسسه قرآنی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر برگزار شده بود؛ غرفه ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمدطاهر محمدی پیام، مدیر امور قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اعلام خبر فوق افزود: دومین نمایشگاه دستاوردهای موسسات قرآنی کشور که از ششم بهمن ماه در مجتمع 13 آبان (محل سابق لانه جاسوسی امریکا) برگزار گردید، فرصت مناسبی بود تا عموم هموطنان عزیز با فعالیت ها و دستاوردهای فرهنگی قرآنی نهادها و مؤسسات قرآنی مختلف از جمله ارتش بیشتر آشنا شوند و درکنار آن تعامل بین خود این مؤسسات نیز با افزایش چشمگیری روبرو گردد که بحمدالله نتایج بسیار خوبی به همراه داشت

وی در ادامه افزود: در غرفه ارتش در این نمایشگاه آثار مختلفی در زمینه سیر فعالیت ها در زمبنه های آموزشی، مسابقات، محافل و مجالس قرآنی طی 35 سال فعالیت ارتش در این حوزه، نمونه آثار قرآنی کارکنان پایور و وظیفه و خانواده های محترم کارکنان ارتش و معرفی چهره های شاخص قرآن و حدیث ارتش ارائه شده بود.

لازم به ذکر است، در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای مؤسسات قرآنی کشور که با حضور جمع کثیری از مسئولان، متولیان و دست اندرکاران امور قرآنی کشور برگزار شد از همکاری شایسته آجا با اتحادیه مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی بویژه تلاش های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حوزه فعالیت های قرآنی تقدیر به عمل آمد و غرفه فرهنگی در این نمایشگاه نیز به عنوان غرفه برتر در زمینه توجه به محتوا و پژوهش و چیدمان مطلوب معرفی گردید.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم در 22 بهمن هر سال جهانیان را شگفت‌زده می‌کنند.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در جمع مردمی که برای مراسم گرامیدشت سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در میدان انقلاب ارومیه حضور یافته بودند، با بیان این مطلب، افزود: امروز مردم ما با حضور خود بار دیگر با آرمان‌های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تجدید میثاق کردند و یاد شهدا را گرامی داشتند.

وی تصریح کرد: در گذشته ایران کشوری سر سپرده و وابسته بود اما انقلاب اسلامی کشور ما را به قدرت بلامنازعی در جهان بدل کرده است

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ملت ایران امروز نیز آمده‌اند تا با حضور خود پاسخ محکمی به استکبار جهانی بدهند، انقلاب اسلامی نظریه‌پردازان سیاسی جهان را شگفت‌زده کرده است و آن‌ها هنوز بعد از 35 سال موفق به تحلیل این انقلاب نشده‌اند.

آل‌هاشم با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار کرد: وجود رهبری کم‌نظیر مانند امام خمینی (ره) و ویژگی‌هایی که آن بزرگوار داشتند عامل اصلی پیروزی انقلاب بود، امام همواره بر پیوند دین و سیاست، ایمان و تقوا و مبارزه با استکبار تاکید داشتند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: باید با حفظ وحدت دشمنان را در رسیدن به هدفشان که اختلاف‌افکنی در بین ملت ما است ناکام بگذاریم، مخصوصا در این استان باید بسیار مراقب بود؛ چرا که دشمن قصد ایجاد اختلاف بین اهل تسنن و تشیع را دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان با جنگ نرم و ترویج بی بند و باری، مد گرایی، مواد مخدر و برنامه‌ریزی برای تضعیف اصل ولایت فقیه، نظام و مسئولان می‌خواهند زمینه را برای برخورد سخت فراهم نمایند

آل‌هاشم با اشاره به نقش پررنگ مردم آذربایجان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم شهیدپرور آذربایجان تا پای جان برای پیروزی انقلاب اسلامی ایستادگی کردند و در دوران دفاع مقدس نیز نقش بسیار حساسی را ایفا نمودند، همین مردم امروز نیز مانند گذشته آماده فداکاری در راه دفاع از نظام و مقام معظم رهبری هستند

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تاریخ آذربایجان باید به خوبی تحلیل و بررسی شود، یکی از افرادی که نقش بسیار مهم و کلیدی در مبارزات آن دوران داشت حجت‌الاسلام غلامرضا حسنی بود.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امام راحل شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی را تمام و کمال محقق کرد .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه سمنان، حجت الاسلام آل هاشم در یادواره سرداران شهید سپاه،ارتش و نیروی انتظامی شهرستان شاهرود که در «حسینیه اعظم» مدرسه قلعه شاهرود برگزار شد با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تبریک میلاد امام عسگری(ع)،به دوران ستمشاهی و مشکلات ملت ایران در آن زمان اشاره کرد و گفت: دوران ستمشاهی دوران ذلت، خاری، بندگی و بردگی ملت برای بیگانگان و استعمارگران شرق و غرب عالم بود و ما از خود اختیار هیچ کاری را نداشتیم و شاه ما بنده آمریکا و استکبار بود.

وی افزود: امام راحل با درک شرایط دوران طاغوت قیام خود را از خرداد 1342 با اعتراض به قوانین شاه آغاز کرد و با روشنگری و بیدار کردن توده مردم قیام جهانی خود را آغاز کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفتد: با اتحاد و همدلی مردم و با قدرت ایمان و اراده راسخ و هدایت های امام بزرگوارمان انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 پیروز و طومار پادشاهی 2500 ساله از این رخت بست.امام راحل شعار استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی را تمام و کمال با انقلاب اسلامی خود در جامعه ایران محقق کرد و قدرت خودباوری و ایستادگی را به ملت بزرگ ایران تزریق و شعار نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی را در جامعه نهادینه کرد.

آل هاشم با اشاره به ثمره‌های انقلاب اسلامی ایران گفت: بیداری اسلامی‌ای که ما امروز شاهد آن هستیم یکی از ثمرات انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل است که امروز کشورهای اسلامی را در بر گرفته است. بیدار کردن دلهای مُرده جهان در مبارزه با استکبار و طاغوت ثمره دیگر انقلاب اسلامی است که ما امروز در سراسر دنیا و حتی در آمریکا شاهد آن هستم و مردم با قدرت از حقوق خود دفاع و خواستار آن هستند.القای روحیه امید و عدم وابستگی کشور به قدرت‌های دنیا،امام را شخصیتی برجسته و والا معرفی کرده که در طول تاریخ نام و یاد ایشان همواره در نسل‌های بعدی انقلاب جاودان خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره دستاوردهای مختلف کشور در عرصه‌های مختلف گفت: شناخت و آگاهی دشمنان از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و ایرانی برای دستیابی به جایگاه برتر و کسب همین موفقیت‌ها بوده و هست که نگرانی او را در پی‌داشته است. ریشه تمام عداوت‌های بیگانگان را باید در این نکته یعنی انسجام مردم برای الگوسازی و رشد و پیشرفت همه جانبه کشور جستجو کرد.هرگز نباید اجازه بدهیم که تبلیغات رسانه‌ای از جمله ماهواره‌ها و لفاظی‌های عوام‌فریبانه کسانی که با هزاران شگرد گوناگون تلاش دارند تا منافع مردم و کشور بزرگ ایران را هدف قرار دهند، ما را فریب داده و از مسیر خود منحرف سازد.

وی با اشاره به نقش رهبری فرزانه انقلاب گفت: اگر ما امروز ایران مقتدر در منطقه و حتی دنیا داریم به برکت هدایت‌ها و ارشادات و رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

وی رمز اقتدار و صلابت ایران اسلامی را بصیرت و ولایت دانست و عنوان کرد: ملت ما با بصیرت و هوشیاری و پیروی از ولایت همچنان قدرتمند و با اقتدار ایستاده و دشمنان از توطئه‌های خود طرفی نخواهند بست.

این یادواره به یاد سرداران شهید سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و از جمله سرداران شهید حسین عرب عامری، حسین غنیمت‌پور،کشاورزیان،علیاری،پژوهنده و 20 سردار شهید دیگر سپاه اسلام برگزار شد.

 

 



تاريخ : 21 / 11 / 1392برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوی اسلامی با اشاره به ایثارگری های کارکنان ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس، گفت: ارتش به درستی نشان داد که شایسته اعتماد امام (ره) و حمایت رهبر معظم انقلاب است.

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید محمدعلی آل هاشم ˈ در جمع کارکنان و فرماندهان هوانیروز ارتش در استان کرمان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، این مطلب را بیان کرد.

آل هاشم با بررسی عوامل شکل گیری نهضت اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی(ره)، اظهارداشت: باید به ابعاد گوناگون انقلاب اسلامی ایران که از آن به عنوان معجزه قرن 20 یاد می شود بیشتر پرداخته شود تا نسل جوان به خوبی با آن آشنا شود.

وی به نقش ارتش به عنوان عامل تسریع کننده در پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: بجز فرماندهان معدود سر سپرده نظام پهلوی، بدنه ارتش بدنه بسیار سالمی بود که امام خمینی(ره) خوب آنها را شناخت و به همین دلیل بود که فرمودند ˈ ارتش باید بماندˈ.

آل هاشم با بیان این که امام خمینی (ره) شناخت خوبی نسبت به بدنه ارتش داشتند، گفت: به همین دلیل امام راحل با زمزمه هایی که خواستار انحلال ارتش بود مخالفت کردند و در مقابل این اعتماد، ارتش نیز در هشت سال دفاع مقدس ثابت کرد که شایستگی اعتماد امام امت را داشت که ارتش را شجره طیبه و ارتش حزب الله نامیدند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایا و لوح سپاس از تعدادی خانواده های معظم شهدای هوانیروز ارتش در استان کرمان تقدیر شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن یوم الله 22 بهمن، اطلاعیه ای صادر کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این اطلاعیه‌ ضمن گرامیداشت خجسته سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) از آحاد ملت سرافراز، کارکنان نیروهای مسلح به ویژه کارکنان ولاییتمدار ارتش به منظور حضور گسترده و انقلابی در راهپیمایی سراسری ۲۲ بهمن دعوت به عمل آمده است.

در بخشی از این اطلاعیه از انقلاب اسلامی ایران به عنوان معجزه قرن بیستم یاد و تصریح شده است: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تمام معادلات منطقه ای و بین المللی کاخ نشینان و حامیان آنان را برهم ریخت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عنوان پرچمدار حمایت از مظلومان و  مبارزه با زورگویان جهان معرفی نمود.

در ادامه این اطلاعیه خاطرنشان شده است: جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران امسال در شرایطی برگزار می شود که لزوم هوشیاری و وحدت ملت و مسئولان بیش از پیش ضروری است و می تواند موجب بالندگی پیش از پیش دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی ایران شود.

در پایان این اطلاعیه ضمن تبریک فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، تصریح شده است:کارکنان ولایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن پاسداشت خون شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و گرامیداشت یاد و خاطره دوران غرور آفرین انقلاب به ویژه پیوستن تاریخ ساز ارتش به امام امت و انقلاب، این ایام فرخنده را به محضر مبارک حضرت ولی عصر(عج)، فرماندهی معظم کل قوا و آحاد ملت شهید پرور ایران اسلامی تبریک گفته، بیعت مجدد خود را با آرمان های والای شهدا وامام شهدا  اعلام می دارد و از آحاد ملت سرافراز دعوت می نماید تا بار دیگر عزت و عظمت انقلاب اسلامی ایران را با حضور گسترده و انقلابی خود در راهپیمایی با شکوه و دشمن شکن ۲۲ بهمن در برابر چشم جهانیان به نمایش بگذارند.



تاريخ : 10 / 11 / 1392برچسب:, | 4:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امر به معروف از مهم ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی و از راهکارهای پیشگیری قبل از گناه است.

 

 

 

به گزارس پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در دومین همایش سراسری واحدهای امر به معروف و نهی از منکر نیروی هوایی ارتش افزود: مهم ترین علت آن که امر به معروف از راه های پیشگیری قبل از گناه به شمار می رود ، این است که سبب جلوگیری از لغزش ها یا به حداقل رساندن آن ها می شود.

وی با اشاره به روایات اسلامی در این باره، گفت: همیشه اصل بر پیشگیری است و باید پیشگیری کنیم تا کسی تخلف نکند. امر به معروف و نهی از منکر فریضه دینی است و همه انسان ها باید به آن توجه داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تاکید بر ضرورت امر به معروف برای تمام انسان ها گفت: همه نیاز دارند تا خطاهایشان را به آنها متذکر شویم البته باید طوری رفتار کنیم که شخص متخلف خودش متوجه اشتباهش بشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: امروز، همه ما باید در بحث تذکر لسانی به توصیه علما، بزرگان و رهبر معظم انقلاب نیز است، شرکت کنیم، زیرا رهبر انقلاب می فرمایند: ˈهمین امر به معروف و نهی از منکر لسانی است که جامعه را اصلاح می کندˈ.

وی اظهار داشت: امروز محیط های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی ایران سالم ترین مکان در میان مکان های زندگی نظامیان و تمام جامعه است که این اتفاق به لطف زحمات مسوولان آمران به معروف، عزیزان عقیدتی سیاسی و حمایت فرماندهان حاصل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با اشاره به حماسه 19 بهمن و بیعت نیروی هوایی با امام گفت: حرکت نیروی هوایی ارتش در روز 19 بهمن در تسریع بخشیدن به تحقق انقلاب نقش بسیار مهمی داشت و رژیم ظاغوت را از پیوستن نیروی هوایی به آنان نا امید کرد و به واقع کمر آنها را شکست.

 



وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب هم با گذشت 25 سال از مدت رهبری شان، همچنان و مانند امام راحل، انقلاب را با قدرت و صلابت به جلو می برند و از خداوند متعال می خواهیم به امید باری تعالی صحیح و سالم به امام عصر (عج) تحویل دهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نباید این مساله را از یاد برد که نیروی هوایی ارتش در بحث امر به معروف و نهی از منکر از نیروهای نمونه ارتش است که جا دارد به این دلیل از فرمانده این نیرو و دیگر دست اندرکاران گرامی تقدیر کنیم.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روز به روز عمیق تر و مستحکمتر می شود.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران ،حجت الاسلام والمسلمین « سیدمحمدعلی آل هاشم » روز چهارشنبه در همایش ˈعاشورائیان عصرغیبتˈ که با حضور فرماندهان عالی رتبه نیروی زمینی ارتش در ستاد این نیرو برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

آل هاشم با اشاره به فرارسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، به بررسی علل و مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های منطقه پرداخت.

وی اظهار داشت: خلاف آنچه در سایر کشورها شاهدیم، در انقلاب اسلامی ایران، این اسلام بود که مردم را به خیابان ها آورد و باعث پیروزی انقلاب شد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که برخی افراد سعی می کنند انقلاب را در راستای منافع خود تحریف کنند، افزود: هرچند برخی سعی کرده و دارند تا انقلاب اسلامی ایران را در ردیف سایر انقلاب ها و تحولات دنیا قرار دهند اما در عمل نظرات آنها با واقعیت های موجود، فاصله بسیاری دارد زیرا موتور محرکه انقلاب ما ˈ اسلام ˈ و ˈ نقش بی بدیل رهبری ˈ بوده است.

آل هاشم در ادامه به نقش و جایگاه رهبری در پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین عامل در شکل گیری نهضت اسلامی و پیروزی آن در بهمن 57، نقش ولایت فقیه و رهبری توانمند امام خمینی(ره) بود.

وی سپس به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: احیای اسلام، دینمداری، معنویت گرایی، بیداری اسلامی در کنار عزت و استقلال، از جمله دستاوردهایی هستند که انقلاب اسلامی برای ما به ارمغان آورد.

آل هاشم اظهارداشت: ایران در گذشته همواره در راستای منافع غرب عمل می کرد اما با پیروزی انقلاب اسلامی، ما شاهد استقلال در سیاست ها هستیم و امروز می توان ادعا کرد که ایران اسلامی یکی از مستقل ترین کشورهای جهان است.

وی در ادامه به مذاکرات هسته ای میان ایران و کشورهای1+5 اشاره کرد و گفت: امروز آنچه که مورد بهانه جویی دشمن قرار گرفته ، در ظاهر فعالیت های هسته ای ماست اما به وضوح روشن است که حساسیت برروی برنامه اتمی کشور صرفاً برای تحت فشار قرار دادن ایران است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: آنچه واقعاَ موجب نگرانی در جبهه دشمن شده است نه فعالیت های هسته ای، بلکه موقعیت راهبردی جمهوری اسلامی ایران در منطقه است که روز به روز عمیق تر و مستحکم تر می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، درک صحیح از موقعیت و شناخت وظیفه را در شرایط فعلی از مهمترین مسائل برشمرد و تصریح کرد: باید موقعیت کشور را در برابر تهدیدهای دشمن بشناسیم و بر روی مولفه های بصیرت تأکید داشته باشیم چرا که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، بصیرت همانند قطب نمایی است که می تواند جهت صحیح حرکت ما را تعیین و تضمین کند.

آل هاشم با بیان این که امروز نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران رسالت خطیری را برعهده دارند، تصریح کرد: فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در دو جبهه، جنگ نرم و سخت قرار دارند و دشمن که در سال های اخیر جنگ سخت علیه ایران را پرهزینه ارزیابی کرده، جنگ نرم را با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی و باورها به شدت دنبال می کند.

 

 



تاريخ : 8 / 11 / 1392برچسب:, | 7:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انسان همیشه نیازمند تذکر است و کسانی که امر به معروف می‌کنند ملزم به رعایت اخلاق اسلامی بوده و بایستی امر به معروف و نهی از منکر را یک عبادت الهی بدانند.
 

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، آئین اختتامیه ششمین همایش امر به معروف و نهی از منکر ارتش در استان هرمزگان امروز با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به میزبانی منطقه یکم نیروی دریایی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم وقوع انقلاب اسلامی ایران را از تحولات عظیم قرن بیستم عنوان کرد و گفت: انقلاب ما یکی از برکات امر به معروف و نهی از منکر است.

وی بررسی تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی ایران را از جهات بسیاری حائز اهمیت دانست و افزود: حضور و سلطه استعمارگران و قدرت‌های بیگانه جریان‌های مختلف سیاسی و فرهنگی اوضاع اقتصادی و وضعیت توسعه و آبادانی کشور باعث شد علیرغم امکانات بالفعل و بالقوه‌ای که در کشور وجود داشت، ایران به‌عنوان یک کشور تاثیرگذار شناخته نشود اما امروز ایران سرافراز در مجامع بین‌المللی شناخته شده و اثرگذار در تمامی معادلات منطقه‌ای و جهانی است که این میسر نمی‌شد مگر بواسطه و به برکت امر به معروف و نهی از منکر.

آل‌هاشم با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در سایه امر به معروف و نهی از منکر بدست آمد، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از نجف مردم ایران را هدایت کرده، امر به توحید راه راست و نهی از راه باطل گمراهی و طاغوت کردند تا اینکه انقلاب به پیروزی رسید و امروز باگذشت 25 سال از ارتحال امام خمینی(ره) انقلاب ما در همان مسیر است و با همان صلابت راه خود را ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی سعی کرده‌اند انقلاب اسلامی را در ردیف سایر انقلاب‌ها و تحولات معمول دنیا قرار دهند، گفت: با اینکه 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد اما هنوز علل، عوامل و ویژگی‌های اصلی به نتیجه رسیدن این انقلاب کبیر روشن نشده است از این رو لازم است همه صاحبنظران ابعاد و اهداف این رویداد بزرگ قرن بیستم که مصداق بارز دو واجب امر به معروف و نهی از منکر است را بررسی کنند.

آل‌هاشم با تأکید بر لزوم معرفی حضرت امام خمینی(ره) به نسل جوان از ایشان به عنوان یک اسطوره یاد کرد و اظهار داشت: امام (ره) چون آفتاب حیات بخش سیاه‌ترین دوران و در روزگار طاغوت بر قلب‌های افسرده و نا امید مردم جامعه روح امید بخشیدند و آنها را به پیکار با ظلمت و تاریکی برانگیخت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همگان را به اجرای دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دعوت و تصریح کرد: انسان همیشه نیازمند تذکر است و کسانی که امر به معروف می‌کنند، ملزم به رعایت اخلاق اسلامی بوده و بایستی امر به معروف و نهی از منکر را یک عبادت الهی بدانند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر تضمین‌کننده حیات و ضامن دوام و استحکام حکومت اسلامی است، گفت: برخورد با متخلفین وظیفه مسئولان ذیربط است و دیگران بایستی تذکر لسانی را وظیفه خود دانسته و بدانند که برای امر به معروف و نهی از منکر باید خود را کنار مردم قرار دهند و نه در مقابل آنان.

در ابتدای این مراسم دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در سخنانی ضمن خیر مقدم به میهمانان حاضر در همایش گفت: یقیناَ نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و نهادینه کردن فرهنگ غنی اسلامی در سیمای امر به معروف و نهی از منکر دیده می‌شود که در کنار سایر واجبات ازجمله نماز جهاد و ... قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: خداوند را شاکریم که جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در مملکت اسلامی و سازمان‌های نظامی بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به تدابیر و نگاه بلند فرماندهی معظم کل قوا در جایگاه قابل توجهی قرار گرفته است.

در ادامه حجت‌الاسلام محمد مظفری نژاد معاون نظارت و ارزشیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به تشریح اهداف برپایی همایش پرداخت و گفت: بنا به تدبیر رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش فریضه بزرگ و الهی امر به معروف و نهی از منکر در سطح نیروهای زمینی، پدافند هوایی و دریایی ارتش مورد توجه قرار گرفته و در همین راستا و به منظور ارتقا کارایی و اثر‌گذاری هرچه بیشتر این فریضه همایش‌هایی در سطح ارتش برگزار شده که تا‌کنون پنج همایش در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، اصفهان، خوزستان، کرمان و امروز هم ششمین همایش آن در بندرعباس به میزبانی نداجا برگزار شد.

در پایان به نفرات شرکت کننده درکارگاه آموزشی وجوانان فعال در عرصه امربه معروف ونهی ازمنکر لوح تقدیر و هدیه اعطا شد.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز دشمنان و مستکبران شبانه‌روز درصدد نفوذ بین اقوام و مذاهب گوناگون مسلمانان به منظور تفرقه‌افکنی بین آنها هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم تجلیل از خدمات ارزشمند جانشین فقید این سازمان، مرحوم حجت الاسلام نیکبخت، طی سخنانی به بررسی و تحلیل تاریخ معاصر ایران پرداخت و گفت: تاریخ معاصر ایران از جهات بسیاری حائز اهمیت بوده و برای همه عبرت آموز است.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه به چگونگی نفوذ و حضور سلطه‌گران و قدرتهای زیادی‌خواه در گذشته ایران اشاره و در خصوص اوضاع اقتصادی آن زمان، خاطرنشان کرد: اوضاع اقتصادی آن دوران از دو جنبه توسعه و آبادانی به گونه ای بود که علیرغم وجود امکانات باالفعل و بالقوه در کشور، ایران به عنوان یک کشور مسلمان، تأثیرگذار و مهم در منطقه شناخته نمی شد و آنچه از ایران در افکار عمومی و در محافل بین المللی وجود داشت، وابستگی و سرسپردگی بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از تحولات عظیم قرن بیستم بود، تصریح کرد: وقوع این انقلاب بسیاری از نظریه پردازان را شگفت زده کرد به گونه‌ای با گذشت قریب به 35 سال از وقوع آن، هنوز بسیاری از عوامل و ابعاد انقلاب به خوبی برای همه روشن نشده و لازم است که در این خصوص نخبگان و اندیشمندان ابعاد این پدیده و معجزه قرن را تشریح کنند.

آل هاشم برکات و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون حرکت تاریخی امام راحل دانست و افزود: امام خمینی( رضوان الله تعالی علیه) آفتاب حیات بخشی بود که در روزگار ستمگری طاغوتیان، بر قلب های جامعه نور امید پاشید و جامعه را از ظلمت به سوی نور، هدایت کرد؛ از این رو، در دهه مبارک فجر باید عظمت ابعاد وجودی امام خمینی(ره) را برای نسل جوان به خوبی تشریح و بیان کرد.

وی در ادامه در خصوص ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ایشان از کانون جوشان حوزه و از بطن مردم عدالت خواه برآمد و به یاری خدا کاخ ستمشاهی را درهم کوبید و قرآن را از فضای مقبره و مجالس ختم به صحنه زندگی اجتماعی مردم آورد.

وی افزود: ایشان به جامعه ما اعتماد به نفس و شجاعت بخشید و زنان را از منجلاب فسادی که به دست خاندان پهلوی بستر سازی شده بود نجات داد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید بر وحدت و تشکیل امت واحده اسلامی را یکی از خواسته های امام راحل برشمرد و دراین باره تصریح کرد: امروز دشمنان و مستکبران شبانه روز درصدد نفوذ بین اقوام و مذاهب گوناگون مسلمانان به منظور تفرقه افکنی بین آنها هستند و لازم است به این خواسته امام عزیز یعنی «وحدت» بیشتر از گذشته توجه شود چراکه ایشان معتقد بودند مسلمانان از هرملت و مذهبی که باشند با هم برابرند و نباید درگیر فتنه نزاع و بدبینی شوند.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره تمام شهدا انقلاب و جنگ تحمیلی افزود: خداوند را شاکریم که عنایت فرمود در جریان حادثه تروریستی مسجد ابوذر تهران در سال 1360 رهبر فرزانه انقلاب سالم ماندند و کشتی انقلاب را به گونه ای هدایت کند که صلابت گذشته و اقتدار روز افزون آن، امروز مورد هراس دشمنان باشد و البته صدور فرهنگ انقلاب در قالب حرکت مسلمانان منطقه حکایت از این موضوع دارد.