پایگاه خبری عقاب نیوز :


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جامعه پزشکی کشور با حضور پررنگ و موثر خود در تمام صحنه های دوران دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، به ردای سفید طبابت رنگی تازه بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع فرماندهان و مسئولان جامعه پزشکی اداره بهداشت و درمان نزاجا، طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن یکم شهریورماه، سالروز ولادت دانشمند و طبیب برجسته جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی دانش پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که جامعه پزشکی کشور خدمات بسیار ارزنده ای به ویژه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی انجام داده است خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی کشور با حضور پررنگ و موثر خود در تمام صحنه های دوران دفاع مقدس، با سرخی خون شهادت خود، به ردای سفید طبابت رنگی تازه بخشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به چند مورد از وظایف پزشکان اشاره و در این خصوص افزود: احساس مسئولیت از مهمترین آداب پزشکی است چراکه  این احساس است که پزشک را وادار به انجام وظایف خود در مقابل بیمار می کند.

آل هاشم همچنین داشتن تقوای پزشکی، اهتمام به تشخیص بیماری، حفظ اسرار بیمار و  ایجاد امید و امید واری در دل بیماران را از جمله وظایف پزشگان برشمرد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ضمن تشکر از خدمات و ایثارگری های جامعه پزشکی به خصوص جامعه پزشگی ارتش تآکید کرد: جامعه پزشکان آجا در هرمقطع و زمانی که کشور نیاز به خدمات پزشکی داشته همواره جزء نخستین گروه هایی بوده که در صحنه حاضر و به امداد و نجات مجروحان پرداخته است.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 5:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی‌کل سپاه ازسرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.
 
خبرگزاری ایسنا: روابط عمومی‌کل سپاه ازسرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریزبوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز باردیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ طلب افزود.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هر گونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.
 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.

به گزارش ایلنا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع حجاج ارتشی طی سخنانی با بیان این که حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، تأکید کرد: حج یکی از بزرگترین و ارزنده ترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکار ناپذیری داشته و دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان می شود.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است.در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله، آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.

وی ادامه داد: مناسک حج، نژاد پرستی و تعصب های قومی را می شکند و با برداشتن محدودیت های جغرافیایی موجب می شود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهم ترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بوده، توجه ویژه ای به جایگاه و انجام مناسک حج داشته اند. ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبه های دیگر آن غلبه کند".


وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دل های خود انسان می دانند و دراین باره می فرمایند؛ ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم. این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند، تضعیف می کند، عظمت اسلام را به رخ می کشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار می سازد

 

 



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
ارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است

 رییس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش یکی از مهم کارآمدترین و سالم‌ترین دستگاههای کشور است و نقش در تامین منافع ملی کشور ایفا می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا گفت: سازمان عقیدتی سیاسی آجا از یادگارهای امام (ره) در طی 30 سال گذشته است که با برخورداری از رهنمودهای حکیمانه رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دستاوردهای فرهنگی زیادی در حفظ و صیانت کارکنان و ارتقای بنیه سیاسی و فرهنگی آنها داشته است.

وی ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی کرده‌اند و با اتخاذ رویکردهای جامع در حوزه تهدیدات دشمن دستاوردهای مهمی را با هدف حفظ قدرت انجام داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: با استفاده از اسناد فرادستی در تهیه چشم‌انداز سازمان اقدام کرده‌ایم و مسیر حرکت این سازمان را در فضای روشن جمهوری اسلامی تعیین شده است.

وی با اشاره به تجربیات کارشناسان فرهنگی و نیروهای متعهد گفت: برنامه های متعدد فرهنگی پیش بینی شده و در حال اجراست امروز در سایه رهنمودهای رهبری ارتش جمهوری اسلامی یک سازمان نظامی یافته متعهد است که بصیرت عمیق سیاسی از ویژگیهای بارز کارکنان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتش یکی از ثابت ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است و نقش مهمی در تامین منافع ملی ایفا می کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم از سوی او تاکید کرد: عنایت و اهتمام مسئولان و تصمیم گیرندگان در سطوح عالی ارتش به امور فرهنگی در حوزه نیروهای دفاعی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در لایحه سال گذشته بودجه رویکرد مناسب نسبت به بودجه دستگاه نظامی اتخاذ شد و این موضوع بر عملکرد سازمانهای نظامی تاثیر مستقیمی و بر توان دفاعی آنها موثر است.

آل هاشم تاکید کرد: در امور فرهنگی به توجه و عنایت بیشتر مسئولان نیاز است امیدواریم کاستی ها با توجه مسئولان مرتفع و شاهد بهبودی وضعیت فرهنگی باشیم.

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 12:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت پدر شهیدان سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی و سیدرضا یاسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ متن پیام بدین شرح است.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خانواده محترم و معزز یاسینی

سلام علیکم؛

فقدان پدر بزرگوارتان که  افتخار پرورش فرزندانی چون  امیرسرلشکر خلبان سیدعلیرضا و سیدرضا یاسینی و جانباز سرافراز سیدعباس یاسینی را درکارنامه حیات سراسر خیرشان دارند ما را نیز اندوهگین ساخت.

بدون تردید پرورش فرزندانی این چنین که با خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، جاودان شدند در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

اینجانب در پایان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده را از پروردگار متعال خواهانم.

 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا

سیدمحمدعلی آل هاشم

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گسترش امر به معروف را امری ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین فریضه استوار است و تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن هم احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی آل‌هاشم در مراسم پایانی نخستین گردهمایی آمران معروف و ناهیان از منکر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی رسیده و برهمین اساس نیز همچنان استوار است.

وی با اشاره به شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: از شرایط  اجرای این فریضه الهی، داشتن علم و آگاهی برای انجام این کار است و باید در هر شرایطی احتمال تاثیر‌گذاری را در نظر گرفت .

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به بیان برخی عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب در این راه، اهمیت دادن  به این موضوع و ریشه یابی، از بین‌بردن زمینه‌های منکرات و استفاده از روش‌های غیر‌مستقیم در اجرای امر به معرف و نهی از منکر از عوامل موفقیت در این کار است.

وی با اشاره به ابزارهای گوناگون که در این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پرهیز از سخت‌گیری و امیدوار کردن به رحمت خداوند از جمله ابزارهای مهم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، نباید فقط عذاب به مومنان را یادآوری کرد بلکه رحمت و مغفرت خداوند را نیز باید یادآوری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از نزدیکان خود آغاز کنیم و در این راه باید برای مردم اطمینان سازی انجام داده و از استدلال های درست و منطقی استفاده کنیم.

وی  افزود: از ویژگی‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی در گفتار و کردار است، آنچه  به دیگران می‌گویید، خود باید به آن عمل کنید و همچنین فرد آمر باید متعهد، مخلص، صبور و در مسیرش ثابت‌قدم باشد.



تاريخ : 18 / 5 / 1393برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

 صبح امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم طی سخنانی در آیین افتتاحیه مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان درجمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه، توسعه و ساخت مسجد را از رسالت‌های اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند و افزود: مسجد، یکی از پایگاه های مهم فرهنگی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همت فرمانده نیروی هوایی آجا در ساخت مسجد پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی خصوصاً مسجد عنایت و تأکید خاصی شده چرا که مسجد بهترین سنگر مبارزه با شبه ها،کجی ها و انحراف های فکری است و کلیه اهداف اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز در آن محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش، مساجد را مرکز مبارزه با دشمنان اسلام خواند و دراین باره تصریح کرد:‌ انقلاب ما نیز از مساجد آغاز شد و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نمود.
حجت الاسلام آل هاشم سپس با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با تکیه بر توان ارتباطی خود شیوه امپریالیسم خبری را دنبال می کند و هدف آن نیز ترور فرهنگی ملت هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یک سو بودن جریان بین‌المللی ارتباطات و محدود بودن تعداد کشورهای صاحب نفوذ در این عرصه را از مصادیق بارز امپریالیسم ارتباطی خواند و افزود: هجوم فرهنگی از طریق وسایل ارتباط جمعی مسیری است که دشمنان مدت هاست در آن گام بر داشته اند و با در اختیار داشتن انحصار جهانی رسانه‌ها، یک نوع امپریالیسم فرهنگی و خبری را در جهان حاکم کرده اند.

حجه الاسلام ال هاشم در پایان، با بیان این که خبرنگاران همواره در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند تأکید کرد: رسالت خبرنگاری رسالت خطیری است که می تواند سرنوشت جامعه جهانی را تغییر دهد

 



تاريخ : 16 / 5 / 1393برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۳۴ سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پنجمین جشنواره سراسری حدیث منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان در جمع خبرنگاران، گفت: در کنار درک مفاهیم قرآن کریم باید به عترت هم توجه داشته باشیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن  فعالیت‌های قرآنی در ارتش، گفت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش و فعالیت‌های گسترده و خوبی در زمینه ارتقا و گسترش معنویت در ارتش شده است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با 34 سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: پنج سال قبل به صورت ابتکاری و برای اولین بار در بین نیروهای مسلح جشنواره حدیث کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان ارتش برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوب کارکنان به ویژه خانواده‌ها روبرو شد و امروز که پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه لشکری برگزار شده است، باید در کنار درک و مفاهیم قرآن کریم به عترت هم توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با شکوه فراوان برگزار شد و خداوند متعال را شاکریم که کارکنان و خانواده‌های ارتش در ارتباط با فعالیت‌های معنوی در رده ممتاز قرار دارند و امیدواریم که در سال‌های بعد برنامه‌ریزی‌های بهتری در این خصوص داشته باشیم.

اخبار مرتبط با موضوع:

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری نسیم را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری موج را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه خبری تحلیلی عصر اهواز را اینجا کلیک کنید
 
 



تاريخ : 14 / 5 / 1393برچسب:, | 3:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید حوادث اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و رژیم نامشروع صهیونیستی با حمله به باریکه غزه نشان داد که به هیچ اصول و توافقی پایبند نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین اختتامیه همایش علمی تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به تحولات جاری منطقه و برشمردن تهدیدهای پیش رو، اظهار کرد: با کمال تأسف باید بگوییم در هفته‌های گذشته و در ماه مبارک رمضان، رژیم جعلی صهیونیستی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه انسانی، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در جنگی ناجوانمردانه، مردم بی‌گناه غزه را تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داد و فجایع دردناک دیگری را در کارنامه غیرانسانی خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه "تجاوز وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی که با حمایت مستقیم غرب و آمریکا و در سکوت مرگ‌بار دولت‌های عرب زبان منطقه در جریان است، یک نسل‌کشی تمام‌عیار به حساب می‌آید"، افزود: کشتار غیر نظامیان، تخریب مراکز دینی، مساجد، مدارس و مراکز درمانی از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در طول 28 روز گذشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده و امروز این رژیم جعلی، خطری بزرگ برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

آل‌هاشم، توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه را از درس‌های بزرگ تحولات اخیر در غزه برشمرد و تصریح کرد: بدون تردید فقط در سایه و حدت و انسجام می‌توان بر رژیم غاصب صهیونیستی فائق آمد و در مقابل ظلم‌های آشکار آن ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از دیگر درس‌های بزرگ مقاومت این بود که هرگونه گفت‌وگو و تلاش برای متوقف کردن جنایات این رژیم بی‌نتیجه است و فقط موجب گستاخی بیشتر آن می‌شود و امروز بر همه مسلمان بویژه روشنفکران و بر دوستداران فلسطین لازم است که خطر رژیم صهیونیستی را هشدار بدهند و دولت‌های منفعل و وابسته را وادار به مقابله با آن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وقایع دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: جنگ تحمیلی گرچه صدمات فراوانی از نظر انسانی و مادی برای کشور عزیزمان داشت اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی زیادی هم به همراه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این باره تصریح کرد: جنگ تحمیلی موجب خلق ارزش‌های عظیم اسلامی و انسانی شد و ملت ایران در پشت جبهه و رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه، ارزش‌های انسانی و اسلامی والایی را آفریدند که در تاریخ این کشور ماندگار شد. کتاب افتخار و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آنچنان قطور و زرین است که پرداختن به تمام صفحات این کتاب، زمان طولانی را می‌طلبد اما در این کتاب صفحات ایثار و غیورمردان توپخانه برجسته و نورانی است.

وی در پایان با بیان اینکه "در جنگ‌های گذشته توپخانه عامل و ابزار مهمی در صحنه‌های نبرد بوده و در جنگ‌های آینده نیز نقش مهمی دارد"، به تشریح نقش مهم توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: در روزهای دشوار و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در جبهه‌های نبرد و شرکت در صدها عملیات مستقیم و غیر مستقیم اوراق زرینی را در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط کرد.

 



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: خوشبختانه توپخانه و منابع غنی و قوی از گذشته در اختیار داریم که می‌ توانیم هنوز به آنها تکیه کنیم و توپخانه ما می‌تواند در درگیری‌ های آینده، نقش تعیین‌ کننده خود را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تسنیم ،  امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در همایش تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد با اشاره به فجایعی که در غزه در حال وقوع است، گفت: این روزها فجایع دردناک و عجیبی در غزه در حال جریان است به نحوی که چشم همه جهان، امروز به غزه دوخته شده است.


وی ادامه داد: جنایاتی که رژیم نحس و نجس صهیونیستی با حمایت‌های وقیحانه آمریکای جنایتکار در غزه انجام می‌دهد، برگ دیگری به پرونده سیاه آنها و لکه ننگ جدیدی به چهره شوم و خبیث آمریکای جنایتکار و رژیم نامشروع صهیونیستی است.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ایستادگی نیروهای مقاومت گفت: در طرف دیگر تیز مقاومت و ایستادگی عجیب و شگفت‌آور مدافعان غزه جلوه دیگری از کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ را به نمایش گذاشته است.
امیر موسوی با بیان اینکه اگرچه این جنایت‌ های رژیم صهیونیستی برای اولین بار نیست و برای آخرین بار هم به احتمال زیاد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که سرانجام باطل در برابر حق زانو خواهد زد و مظلوم، ظالم را منکوب خواهد کرد و سرانجام زمین میراث مظلومان خواهد بود اما این حوادث و وقایعی که در دنیا اتفاق می‌افتد بیش از پیش به ما ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن از لوازم اولیه حیات است.
وی با بیان اینکه برای قدرت، مؤلفه‌ها و عوامل متعددی را می‌شمارند، تأکید کرد: در کنار همه موارد، مؤلفه نظامی قدرت همواره از عوامل اصلی است و درست است که مؤلفه‌های گوناگون قدرت بر هم تأثیر متقابل و خطی دارند اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند و در بین همه آنها، مؤلفه نظامی مهمتر به چشم آمده است.
جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر سایر مؤلفه‌ها نتوانند اراده را تحمیل کنند و یا از تحمیل اراده طرف مقابل جلوگیری کنند، این مؤلفه نظامی است که سرنوشت‌ ساز می‌شود.
امیر موسوی با اشاره به ظهور و بروز مؤلفه نظامی در جنگ گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد، بالاترین سطح برای تولید علم و نظریه‌ پردازی علم جنگ است و درست است که در مورد جنگ عناصر متعددی دخیل هستند اما علم و هنر، کاربرد بهینه همه آنهاست که شرط لازم و کافی است و در این موضوع، دانشگاه جنگ مرجع علم و هنر جنگ است.
وی، دوران دفاع مقدس را یک مقطع بی‌ نظیر در تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: علاوه بر همه برجستگی‌ هایی که این مقطع وجود دارد، جنگ در واقع یک دانشگاه تمام عیار بود و یکی از مهمترین درس‌های این دانشگاه، هنر جنگ است و فرماندهان و استادان و نظریه‌پردازان این دانشگاه، عمل کنندگان در این حوزه بودند و آن چیزی را که سال‌ها آموخته بودند در میدان عمل اجرایی کردند و در بوته تجربه بر قناع آن افزودند و به نسل جوان نیز منتقل کردند.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه نقش توپخانه اظهار داشت: از حدود 2 دهه پیش فکر‌هایی در بین آدم‌های ذیربط نیروهای مسلح ایجاد شد که نقش توپخانه را ضعیف می‌دیدند و با استدلال‌هایی که داشتند این فکر خود را به یکسری دیگر از افراد می‌قبولاندند اما اتفاقاتی که این روزها در جهان و خصوصاً در منطقه ما در حال وقوع است و همچنین تغییری که نحوه درگیری‌ها وجود داشته و علاوه بر آنها، موضوع توپوگرافی‌ای که مرزهایمان می‌بینیم، نشان می‌دهد که ضعیف دانستن نقش توپخانه فکر درستی نبوده است.
موسوی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که در سلاح و تجهیزات توپخانه‌ای، فکرهای به‌ روزی داشته باشیم و خوشبختانه توپخانه و منابع غنی و قوی از گذشته در اختیار داریم که می‌ توانیم هنوز به آنها تکیه کنیم و توپخانه ما می‌تواند در درگیری‌های آینده، نقش تعیین‌ کننده خود را داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با امیر ولی‌ وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صحبت می‌کردم اشاره داشت که اولین دوره مشترک و مرکب در دانشگاه دافوس در حال اجرا و رو به پایان و دوره دوم آن نیز از اول مهرماه انشاءالله آغاز خواهد شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با انتشار پیامی درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرد، خلع سلاح مقاومت تصوری باطل است که هیچ گاه محقق نخواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، متن کامل پیام سردار قاسم سلیمانی به این شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

ألا تقاتلون قوما نکثوا أیمانهم وهموا بإخراج الرسول وهم بدؤوکم أول مرة أتخشونهم فالله أحق أن تخشوه إن کنتم مؤمنین. (التوبه 13)

دوستان عزیز فلسطینی در تمام فلسطین، در غزه و در پایداری و مقاومت! سلام، درود و رحمت پروردگار بر شما باد.

ای آنان که در این لحظات پرشکوه از تاریخ امت اسلامی و تاریخ انسانیت، بالاترین الگوی دلاورمردی و مقابله با تجاوزات دشمن علیه ملت قهرمان غزه را خلق کرده‌اید. ای آنان که به دشمن اشغالگر و تمامی حامیان و همدستان دور و نزدیکش که البته تعدادشان کم هم نیست، درس پایداری و مقاومت در راه حق و عزت را فهماندید. فلسطین قلب تپنده‌ای است که خون و حیات را در شریان بشریت گسیل می‌دارد تا بشریت در هر لحظه حیات و زندگی جدیدی را تجربه کند. این فلسطین است که به جهان پویایی می‌دهد و با خون فرزندان و کودکان مظلوم خویش درخت آزادی و آزادگی را آبیاری می‌کند. این فلسطین است که وجدان‌ها و ملت‌ها را از خواب عمیق غفلت بیدار می‌نماید.

فلسطین در این زمان حد فاصل حق و باطل، جور و عدالت و ظالم و مظلوم است.

فلسطین آتشفشانی الهی است که تنها با بیرون راندن اشغالگران غاصب، خاموش می‌شود.

سلام خداوند و رحمتش بر زنان و مردان پایداری که با صلابت خود باعث سرافرازی انسانیت و اعتلای پرچم اسلام شدند.

رحمت خدا بر شهدا، شهدای فلسطین و مقاومت،

سلام به رهبران مقاومت که نام خود را با قلم شرف در تاریخ فلسطین حک کردند؛ رهبرانی که هیچ گونه چانه‌زنی در مورد حقوق خود را نمی‌پذیرند و هرگز در برابر فشارها و دسیسه‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

سلام من به برادران عزیز، رهبران سیاسی حماس، جهاد اسلامی و تمامی گروه‌های مقاومت،

سلام و درود من به فرماندهان و مبارزان گردان‌های قسام، گروهان های قدس، گردان های ابوعلی مصطفی، گردان‌های شهدای الاقصی، تیپ‌های ناصر صلاح الدین و تمامی مجاهدان و جنبش های مقاومت موجود در این سرزمین

صحنه های دردناکی که در فلسطین شاهد هستیم، قلب ما را به درد می‌آورد و سینه را آکنده از غم می‌کند؛ غمی که در درون خود یک خشم عمیق را نهفته دارد، خشمی که در وقت مناسب آن را بر سر صهیونیست‌های مجرم خواهیم ریخت.

لعنت خدا بر کسانی که به شما ظلم کرده و می کنند.

لعنت خدا بر هر ظالمی باد که از این رژیم جنایتکار دفاع و حمایت کرده و می‌کند؛ به ویژه آمریکا که رأس ظلم و ستم در جهان است

لعنت خدا بر تمامی کسانی که راه امدادرسانی و کمک به شما را می‌بندند و در جنایات صهیونیست‌ها مشارکت می‌کنند.

لعنت خدا بر هر کسی که اندوه و مرارت شما را می بیند و با سکوت بزدلانه خود، به صهیونیست ها اجازه کشتار ملت مظلوم تان را می دهد. همه جهان باید بداند که خلع سلاح مقاومت یک تصور باطل، یک توهم دست‌نیافتنی و یک خواب آشفته است که هرگز جامه تحقق نخواهد پوشید. خلع سلاح مقاومت رویایی گزاف است که دفن خواهد شد.

ما در محضر خداوند عز و جل با شهدا عهد می بندیم که راه شان را ادامه دهیم و در این راه «لن نبدل تبدیلا»

همان طور که پیش از این به وظیفه دینی خود در قبال حمایت از مقاومت جامه عمل پوشاندیم، ادای این وظیفه را ادامه می دهیم و بر یاری مقاومت و همراهی اش تا لحظه پیروزی پافشاری می کنیم تا اینکه مقاومت زمین، هوا و دریا به جهنمی برای صهیونیست ها مبدل نماید. قاتلان و مزدوران باید بدانند که ما لحظه ای از حمایت مقاومت و پشتیبانی از ملت فلسطین دست نخواهیم کشید و در این مسیر ذره ای تردید نداریم.

به همگان می گوییم که ما عاشق شهادت هستیم. شهادت در راه فلسطین و شهادت به خاطر قدس نه تنها آرزویی است که هر مسلمان شرافتمندی آرزوی آن را دارد ؛ بلکه انسان های آزادیخواه نیز به انجام چنین کاری افتخار می کنند.

در این لحظه مهم از تاریخ امت اسلام، به تمامی برداران مسلمان می گوییم و به آنها سفارش می کنیم به جای جنگ با یکدیگر که تنها دشمن را خوشحال می کند و باعث از بین رفتن انرژی شان می گردد سلاح خود را، خون خود را، عزت خود را به خاطر دفاع از انسانیت و اسلام که در فلسطین خلاصه شده است، به کار گیرند. وحدت به خاطر فلسطین باعث رعب و وحشت دشمنان می گردد و جهان را برای اشغالگران فلسطین نا امن می کند.

عزت، سربلندی، پیروزی و توفیق الهی را برای تک تک مجاهدان، مبارزان، زنان و مردان شجاع و غیر تمند و پایدار در فلسطین عزیز آرزومندم.

واقتلوهم من حیث ثقفتموهم وأخرجوهم من حیث أخرجوکم (البقره 191)

قاتلوهم یعذبهم الله بأیدیکم ویخزهم وینصرکم علیهم ویشف صدور قوم مؤمنین (التوبه 14)»

 

 



تاريخ : 8 / 5 / 1393برچسب:, | 2:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در محور کرج ـ چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا اکبری اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مسافران از استان‌های تهران و البرز به سمت استان‌های شالی و شمال غربی کشور هم اکنون شاهد تعداد زیاد خودروها در محورهای برون‌شهری استان البرز هستیم.

وی تصریح کرد: حجم اصلی مسافرت‌ها در آزادراه تهران -کرج و همچنین جاده چالوس گزارش می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: براساس آخرین گزارش‌های مأموران پلیس راه هم اکنون باند شمالی آزاد راه کرج -قزوین، ‌محدوده امام زاده طاهر تا پل حصارک،‌ محور کرج- چالوس در مقاطع بیلقان، ‌تونل 7 و گچسر تا کندوان با ترافیک بسیار سنگینی مواجه هستیم.

اکبری عنوان داشت: براساس پیش‌بینی‌ها این حجم از تردد تا شامگاه امشب تداوم داشته و از ظهر پنجشنبه مسیر تردد خودروها از استان‌های شمالی به سمت تهران تغییر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه پلیس راه برای کنترل و روان سازی ترافیک در روزهای پایانی هفته نیز آمادگی لازم را نیز دارد، اضافه کرد: در همین راستا محدویت‌هایی نیز برای آخرین روز از تعطیلات یعنی جمعه پیش بینی شده که به زودی اعلام می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست تا علاوه بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به منظور تسهیل در تردد خودروها حوصله به خرج داده و با مأموران راهنمایی و رانندگی همکاری‌های لازم را داشته باشند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

یک روز ماه رمضان همراه با تکاوران - تبریز (عکس)

 

برای تماشای بقیه عکسها روی عکس بالا کلیک کنید

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز قدس، طی سخنانی روز جهانی قدس را یکی از یادگاران بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) دانست که نشان از ژرفای اندیشه های والای آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که طی قرون گذشته و با شکل گیری پدیده استعمار، بیگانگان و قدرت های استعماری همواره تلاش کرده‌اند با سیطره برجهان اسلام، اهداف و منافع استکباری و ظالمانه خود را تأمین نمایند افزود: بدون تردید بزرگ ترین توطئه و خیانت درطول تاریخ منطقه، جعل رژیم نژادپرست صهیونیستی از سوی قدرت های غربی در قلب جهان اسلام بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (رحمه الله علیه) که روز قدس را یک روز جهانی برشمردند، تصریح کرد: همانگونه که بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی نیز تأکید داشتند، مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

آل هاشم سپس به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: گرامی داشت روز قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش حضور نظام سلطه در منطقه به بهانه های مختلفی همچون مبارزه با تروریسم افزود: آمریکا که امروز خود در رأس نظام سلطه قرار دارد با گسترش حضور خود در منطقه و با کشتار و آوارگی مردم بی گناه در افغانستان و عراق،  آسیب های زیادی را به کشور های مسلمان منطقه وارد کرد و علیرغم ادعایشان در جنگ علیه تروریسم، امروز نه تنها شاهد گسترش این پدیده شوم در سطح منطقه هستیم بلکه این موضوع به خودی خود دروغ بودن ادعاهای دشمنان و ریاکاری آنان در حمایت از حقوق بشر، مردم سالاری و مقابله با تروریسم است.

آل هاشم در ادامه اهداف اصلی نظام سلطه در حمایت از گروههای تروریستی و به راه انداختن جنگ های داخلی در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق را، در حاشیه امن قرار دادن رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در راستای همین اهداف برخی از رژیم های مستبد و وابسته عربی نیز با خیانت به مردم فلسطین، با جبهه غربی صهیونیستی مشارکت و همراهی می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، وارد نمودن سوریه به یک جنگ تمام عیار را در راستای همین اهداف ذکر و عنوان کرد: سوریه در سال های اخیر با اتخاذ مواضع و سیاست های صحیح و انسانی همواره یکی از کشور های حامی محور مقاومت و بلکه خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی قرا داشته و از این رو دشمنان تلاش کردند با ایجاد خشونت و گسترش جنگ در سوریه، منافع و امنیت رژیم جعلی صهیونیستی را تأمین و تقویت نمایند و این همان توطئه ای بود که در مقابله آشکار با آرمان های فلسطین قرار داشت.

وی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمنان در سوریه و کشاندن دامنه تجاوز و خیانت خود به عراق تصریح کرد: دشمنان پس از شکست در جبهه سوریه در هفته های اخیر دامنه تجاوزات خود را به کشور عراق گسترش دادند و با تجهیز و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش، اهداف خود را در منطقه به گونه ای دیگر دنبال می کنند و در این بین گروه تروریستی داعش نیز با حمایت های برخی از کشورهای منطقه و با تکیه بر افکار و عقاید انحرافی سلفی و وهابی مرتکب جنایات ضد انسانی زیادی شده است که این موضوع نیز خود در راستای اهداف و منافع استکبار و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی دراین باره خاطرنشان کرد: آنچه امروز در صحنه عراق و سوریه جریان دارد جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ با تروریسم است، جنگ با گروهی که با تفکر انحرافی و برداشت سطحی از تعالیم عالیه اسلام ، ملعبه دشمنان اسلام و ابزار دولت های مستبد و وابسته به بیگانگان قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تأکید کرد: حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی تکفیری و مواضع و عملکرد این گروه های منحرف و جنایتکار نشان می دهد امروز این گروه ها کاملاً در خدمت استکبار و اهداف منطقه ای دشمنان اسلام قرار دارند چراکه هیچگاه مشاهده نشده است که این گروه ها علیه منافع و امنیت رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهند و اکنون سئوال بزرگ این است که آیا امروز، رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اسلام و مسلمانان نیست؟

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند؛ ما این گروه های فریب خورده را دشمن نمی دانیم بلکه حامیان آنان را دشمن می دانیم افزود: تحولات جاری در منطقه نباید موجب غفلت مسلمانان از مسئله اصلی جهان اسلام و آرمان های فلسطین شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که در روز های اخیر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه به راه انداخته و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی از حمله به غزه اهداف خاصی را دنبال می کند.     

حجت الاسلام آل هاشم، نابودی زیر ساخت های مقاومت، تقویت گروه های تروریستی تکفیری، ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی مانند فتح و حماس را از جمله این اهداف برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون تردید جنگ صهیونیست ها علیه غزه همانند  جنگ های پیشین دیر یا زود به پایان می رسد و اشغالگران نیز به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید و رسوایی و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت و در نزد افکار عمومی جهان بازنده خواهد شد.

وی درپایان ضمن تشکر از مردم غیور آذربایجان و تبریز که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس یک باردیگر وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را ثابت کردند گفت: پیشگامی مردم تبریز و آذربایجان در کلیهدحرکت های اسلامی دوران انقلاب همچون حرکت خودجوش آنان در 29 بهمن 56 که با هدایت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی انجام پذیرفت، فراموش نشدنی و ستودنی است.

وی همچنین حرکت خود جوش مردمی در 9دی سال 88 را که با هوشمندی و مدیریت نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در اعلام انزجار از بیگانگان و ضد انقلاب داخلی برگزار شد را از دیگر مصادیق وفاداری مردم خونگرم این منطقه به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری عقاب نیوز ::حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امسال روز جهانی قدس، روز همبستگی همه مسلمانان جهان با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم که در شانزدهمین نشست پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش سخن می گفت با اشاره به برخی از شاخص ها و درسهای مهم دفاع مقدس از جمله مدیریت و فرماندهی حضرت امام (ره) و نیز دوراندیشی ایشان، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: جنگ تا رفع فتنه از عالم و امروز هرچقدر که می گذرد به دوراندیشی ایشان بیشتر پی می بریم.

وی تصریح کرد: شما به دوراندیشی و پیش بینی حضرت امام (ره) در مورد مسأله فلسطین نگاه کنید. حضرت امام (ره) در 16 مرداد 1358 که مصادف بود با سیزدهم ماه مبارک رمضان با شروع تازه ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان طی پیامی فرمودند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام می گردد و عموم مسلمانان جهان ضمن اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین، در این روز راهپیمایی کنند و این نشان دهنده عمق درایت و دوراندیشی حضرت امام (ره) بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیستها در منطقه افزود: طی 16 روز گذشته رژیم صهیونیستی بار دیگر جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرده و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است و تا امروز بیش از 600 نفر از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیده اند و چندین بیمارستان مورد حمله قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: رژیم اشغالگر قدس از حمله اخیر خود به غزه سه هدف عمده یعنی نابودی زیرساخت های مقاومت، تقویت گروهک های تروریستی و تکفیری ها و ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی را دنبال می کند اما ما امیدواریم همچون پیروزی های قبلی در جنگ 22 روزه، جنگ 33 روزه و جنگ 8 روزه برای چهارمین بار نیز مردم مظلوم فلسطین، حزب الله لبنان و نیروهای حماس و مقاومت در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه به پیروزی بزرگ و ارزشمندی دست یابند.

وی در ادامه افزود: در روز جهانی قدس همه ما با حضور در راهپیمایی باشکوه و سراسری این روز حمایت قاطع خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی منطقه بار دیگر اعلام خواهیم نمود.

در این مراسم و قبل از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس حاضر در سالن در ارتباط با نقش و تاثیر نیروهای مختلف شرکت کننده در جنگ تحمیلی و یادآوری برخی حماسه های بی نظیر سالهای دفاع مقدس مطالبی را بیان کردند.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از امیر سرتیپ دوم ستاد عسگری، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش به عنوان یکی از چهره های پیشکسوت رسته مخابرات در سالهای دفاع مقدس که هم اکنون نیز در امر توسعه زیرساخت های فنی و تجهیزاتی امور فرهنگی آجا نظیر پایگاه اطلاع رسانی ارتش و مرکز مشاوره امور خانواده های آجا  نقش ارزنده ای برعهده دارد، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در شانزدهمین نشست هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که عصر روز گذشته در تالار غدیر حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار گردید؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا و تعدادی از رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و بیش از 50 تن از فرماندهان و پیشکسوتان سالهای دفاع مقدس حضور داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي:

برنامه هاي روز جهاني قدس در آذربايجان شرقي/پیام راهپیمایی، اتحاد مسلمانان است

 خبرگزاری بسیج: رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در آستانه روز جهاني قدس، با اعلام برنامه هاي اين شورا، گفت:
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران اصلی این راهپیمایی است.

حجت الاسلام حسين تقي زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، با اظهار تاسف از شهادت مردم مظلوم غزه و محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر قدس، گفت: تمهيدات لازم براي برگزاري باشكوه روز جهاني قدس از چندين ماه پيش انديشيده شده كه تبليغات و تنوير افكار عمومي به وسيله رسانه ها و فضاسازي شهري بخشي از آن هاست.

وي از آمادگي شركت واحد اتوبوسراني براي انتقال مردم روزه دار در روز قدس خبر داد و افزود: وظيفه سازماندهي راهپيمايي این روز را نیز سپاه عاشورا  بر عهده دارد که همزمان با راهپيمايي كارهاي تبليغي و فرهنگي در نظر گرفته شده  هم در طول مسيرهاي راهپيمايي اجرا مي شود.

حجت الاسلام تقي زاده با اظهار اميدواري از حضور گسترده مردم در راهپيمايي جمعه پایانی ماه رمضان نسبت به سال هاي گذشته با توجه به جنايات صهيونيست ها عليه مردم غزه، بيان كرد: راهپيمايي از ساعت 10:30 در سراسر استان آغاز و به مصلي هاي نماز سياسي- عبادي جمعه ختم مي شود.

وي ادامه داد: در تبريز هم اين راهپيمايي از ساعت 10:30 از مساجد و محلات آغاز و شركت كنندگان پس از طي كردن مسيرهاي 9 گانه، ساعت 11:30 در ميدان هاي فجر و ساعت تبريز حاضر شده و به صورت متمركز حضور پرشور خود را در سه راه طالقاني به وسيله رسانه هاي جمعي به جهانيان نشان مي دهند.

به گفته حجت الاسلام حسين تقي زاده سخنران اصلي راهپيمايي روز جهاني قدس تبريز، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران حجت الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم خواهد بود كه سخنراني وي به همراه قرائت قطعنامه داخل مصلي امام خميني(ره) اين كلانشهر اجرا مي شود.

وي اجراي سرود همگاني از سوي دانش آموزان را از ديگر برنامه هاي روز راهپيمايي دانست.

اين مقام مسئول با قدرداني از همكاري نيروي انتظامي، سپاه عاشورا، صدا و سيما، شركت واحد اتوبوسراني و شهرداري تبريز، از مردم خواست تا با توجه به شرايط حساس كنوني، با حضور به موقع و با اقتدار خود، صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان و مجامع بين المللي مسكوت برسانند.

وي اجراي فرمان امام خميني(ره)، پشتيباني از مردم مظلوم فلسطين و غزه براي تقويت روحيه آن ها، معطوف كردن نگاه جهانيان به راهپيمايي روز قدس و ايجاد تنفر و انزجار جهاني از رژيم جعلي اسرائيل و نشان دادن هويت و اقتدار اسلامي را از اهداف راهپيمايي روز جهاني قدس مردم آذربايجان برشمرد.

حجت الاسلام تقي زاده افزود: درس مهم راهپيمايي براي استكبار جهاني و رژيم اشغالگر قدس اين است كه مسلمانان جهان هنوز متحد بوده و بر شريعت پيامبر(ص) هستند.

 



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:, | 1:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تشییع پیکرخلبان شهید یاسر محمدیان که در حادثه سقوط هواپیمای آموزشی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل شد، صبح امروز در خرم آباد تشییع شد.

 

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 8:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خلبان آزاده دوران دفاع مقدس گفت: پس از پایان دوره آموزشی خلبانی در آمریکا به ۸ نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره‌ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا را دادند که ما آن را نپذیرفتیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امیرسرتیپ دوم خلبان جمشید اوشال از پیشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز جنگ تحمیلی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دوره آموزشی استاد خلبانی در کشور امریکا حضور داشتم.

وی ادامه داد: پس از پایان دوره به 8 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا با حقوق و مزایای بالا را دادند که هیچ کدام از ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

امیر اوشال اظهار کرد: از این تعداد خلبان چهار نفر شهید، دو نفر اسیر و 2 نفر تا پایان جنگ تحمیلی حضور داشتند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار کرد: خلبانان نیروی هوایی در آن زمان حاضر نشدند در قبال امکانات بالا دست از انقلاب و کشورشان بکشند و در چنین موقعیت هایی نقش ارزنده پرسنل نیروی هوایی آشکار شده است.

وی با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز رسمی جنگ گفت: در درگیری های کردستان و زمانی که ضد انقلاب دست به سوء استفاده از قوم کرد در کشور زده و اغتشاشاتی را ایجاد می کردند در چندین عملیات شرکت کردم که این عملیات ها منجر به آزادسازی بانه و شکست محاصره مهاباد، سردشت و شهرهای مرزی شد.

امیر اوشال با اشاره به دیگر نقش های نیروی هوایی در عملیات های جنگی  گفت: پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی و سپاه پاسدارن برای پاکسازی منطقه از دست تجزیه طلبان قبل از آغاز جنگ تحمیلی و در مبارزه با رژیم بعث عراق از دیگر اقدامات نیروی هوایی بود.

آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران با درایت امام(ره) و همت مردم کردستان توطئه شوم حزب بعث خنثی شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ در روز 31 شهریور 59 روز دوشنبه ساعت 13 و 40 دقیقه آغاز شد و در آن زمان آماده باش جنگی در پایگاه هوایی و فرودگاه تبریز حاکم بود و من تنها دو دقیقه بعد از اولین حمله برای پاسخ به حمله دشمن پرواز کردم.

امیر اوشال تصریح کرد: اولین ماموریت جنگی من یکم مهرماه سال 59 در خاک عراق بود و در پرواز 140 فروندی نیز یکی از خلبانان بودم و به طور کلی 20 ماموریت داخل خاک عراق داشتم و در مجموع 35 ماموریت را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشتم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نحوه اسارت خود در 25 مهرماه سال 59 گفت: در آن دوران برای انجام ماموریت به پایگاه هوایی دزفول انتقال پیدا کردم چراکه در آغاز جنگ دشمن به سمت خرمشهر و جنوب کشور پیشروی داشت و نیروی هوایی با تمام توان خود در مقابل دشمن ایستادگی کرد به طوری که در دو سه ماهه اول جنگ نیروی هوایی با 250 هواپیمای خود برای متوقف کردن ماشین جنگ دشمن تلاش کرد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و با هدف دشمن که جداسازی خوزستان از ایرا ن بود مقابله کرد و این اقدامات ارزشمند به همت تمام پرسنل نیروی هوایی انجام شد.

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:خبر خوش,سربازان متأهل,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

روزنامه خراسان

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود.

خبر خوش برای سربازان متاهل

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول، مقرر شده با توجه به آموزه های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور،به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود که این مرخصی قابل ذخیره نبوده و باید در همان زمان به سربازان اعطا شود.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:معافیت پزشکی,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آئین نامه جدید معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از اول مرداد ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈحجت اله واعظی نژاد ˈ گفت: با توجه به تصویب آئین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از سوی هیئت وزیران، این آئین نامه از اول مرداد ماه سال جاری توسط واحدهای وظیفه عمومی اجرایی می شود.

وی یادآور شد: مشمولانی که درخواست معافیت پزشکی خود را در ماه های گذشته و قبل از مرداد ماه سال جاری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس+10 ) به ثبت رسانیده و پرونده آنان در دست بررسی است، برابر آئین نامه سابق به درخواستشان رسیدگی می شود.

معاون مشمولان وامور معافیت های این سازمان افزود: چنانچه این افراد به هر دلیلی تاکنون نسبت به پیگیری پرونده خود اقدام نکرده اند ،می بایست تا قبل از اول مرداد ماه با مراجعه به وظیفه عمومی محل سکونتشان، درخواست پزشکی خود را پیگیری کند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به موفقیت های روز افزون ارتش در سطح نیروهای مسلح و حتی سطوح کشوری و بین المللی افزود: در ماه مبارک رمضان نزدیک به نه هزار کلاس قرآن برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلال بازدید از بیست دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان به جز سایر برنامه های فرهنگی برای کارکنان پایور و وظیفه، نزدیک به نه هزار کلاس در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران همه روزه اول ساعت خدمت برگزار شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به برگزاری هزار محفل انس با قرآن در طول سال گفت: در طول ماه مبارک رمضان معمولا در اکثر یگان ها، مخصوصا یگان های آموزشی، فرهنگی و دانشگاهی ارتش جمهوری اسلامی ایران محافل انس با قران را داشته ایم.

حجت الاسلام آل هاشم با رو به گسترش خواندن امور معنوی در سطح نیروهای مسلح افزود: در ارتباط با قرآن نه تنها این کلاس های ماه مبارک رمضان، بلکه 34 دوره مسابقات کارکنان پایور و وظیفه، 14 دوره مسابقات ویژه خانواده های کارکنان اعم از خواهران شاغل در ارتش و فرزندان کارکنان و همسران کارکنان و نیز 13 دوره مسابقات ویژه دانشجویان دانشگاه های افسری را پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزار کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در ارتش اذعان داشت: امروز ارتش در بحث قرانی نه تنها در داخل خود بلکه در سطح نیروهای مسلح بسیار فعال است و این فعالیت به این میزان محدود نشده و در سطح کشور و حتی سطوح بین المللی نفرات بسیاری را در بین ارتش های کشورهای اسلامی در چندین کشور و چندین سال شرکت داده است که این نفرات موفق به کسب امتیازات بسیار بالایی شده اند.

وی در ادامه افزود: ما در ارتباط با قران وظایف بسیار سنگینی را داریم، نه تنها باید قرآن را خوب بخوانیم و به فرزندانمان آموزش بدهیم بلکه باید در ارتباط با قران تدبر کنیم و در نهایت باید زمینه را برای عمل کردن به قران فراهم کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان به توصیه مقام معظم رهبری در ارتباط با تربیت ده میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تلاش است نسبت به سهمی که برایش قائل هستیم انشاالله حافظین خوبی را تربیت کند.

 لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

 لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

 لینک روزنامه جمهوری اسلامی  را اینجا کلیک کنید

 لینک  سایت جوان ایرانی  را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری مشرق را اینجا کلیک کنید

 لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی  بسیج پیشکسوتان جهاد وشهادت  را اینجا کلیک کنید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، فرهنگ قرانی در جامعه ما حاکم شده است.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار واحد مرکزی خبر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در مراسم افتتاح مجتمع تخصصی آموزش قران کریم نیروی زمینی ارتش افزود: قران کریم از همه جهت مبارک و موجب هدایت مردم است و الحمدالله امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و توجه ویژه حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به قرآن، فرهنگ قرانی در جامعه حاکم شده است.
وی با بیان اینکه در نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران، فعالیت های بسیار خوبی در عرصه قرآنی انجام می شود، گفت: کلاس های قرآن به شکل زیبا و در سطح گسترده در یگان های ارتش برگزار می شود و نیروی زمینی ارتش نیز در فعالیت های قرانی همیشه پیشتاز بوده است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در بحث برگزاری مسابقات قرانی نیز تاکنون 33 دوره از این مسابقات در ارتش برگزار شده است و وارد دوره سی و چهارم شده ایم .
حجت الاسلام ال هاشم در ادامه گفت: امسال بیش از ده هزار نفر از کارکنان ارتش در مراسم اعتکاف شرکت کردند و از آغاز ماه مبارک رمضان نیز 9 هزار کلاس قران در تمام یگان های ارتش در حال برگزاری است .
همچنین امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه راه اندازی این مجتمع قرانی در توسعه و گسترش فرهنگ قرانی می تواند مثمرثمر باشد، گفت: امروز اگر اقتدار و صلابتی وجود دارد به برکت تعالیم قرانی است و هر چه عزت ، اقتدار و موفقیت در جامعه کسب می کنیم در سایه قرآن است .
وی افزود : امروز فرهنگ قرانی در تمام لایه های زندگی ما جریان دارد.



تاريخ : 14 / 4 / 1393برچسب:, | 9:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی گفت:

در ماه مبارک رمضان باید شایستگی دعوت به میهمانی خداوند را در خود ایجاد کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید از مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی گفت: در ماه مبارک رمضان باید شایستگی دعوت به میهمانی خداوند را در خود ایجاد کنیم.

وی که در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان این مرکز سخن می گفت با بیان این که در ماه رمضان باید تمامی اعضا و جوارح انسان روزه­دار باشد، افزود: روزه­داری فقط نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه انسان با کارهایی که می کند باید خود را لایق حضور در میهمانی خداوند در این ماه مبارک سازد.     

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش، شرایط اجابت دعا در این ماه مبارک را برشمرد و گفت: ما باید شایستگی درخواست از درگاه الهی را داشته باشیم. یعنی این که خالصانه دعا کنیم، درخواست ما از خداوند همراه با ترس از اَعمالمان و امید به درگاه الهی باشد، درخواستمان از خداوند توأم با عشق و رغبت باشد و سعی در ارتباط بیشتر با خدا داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش به دلایل عدم استجاب دعا نیز اشاره کرد و گفت: این که دعای بعضی­ ها مستجاب نمی شود به این دلیل است که خود فرد شایستگی درخواست از خداوند را نداشته یا دعا همراه با طلب خیر نبوده و در درخواست از خداوند اخلاص نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه افزود: خداوند تبارک و تعالی مصلحت انسانها را بهتر از خودشان می­داند لذا گاهی اوقات آنچه را که ما از خدا درخواست نموده ایم را یا اجابت نکرده و یا به شکل دیگری آن را اجابت می کند که در نهایت به نفع انسان می باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در سخنانش در جمع کارکنان پایور، وظیفه و دانشجویان مرکز آموزش شهید انشائی نیروی زمینی به ویژگی های میهمانی خداوند در ماه رمضان نیز اشاه کرد و افزود: در این ماه، خداوند خود میهمانانش را دعوت کرده است. وسیله پذیرایی نیز شب قدر، نزول قرآن، فرود آمدن فرشتگان، استجابت دعا، لطافت روح و دوری از دوزخ است.

وی در ادامه، غذای اصلی این ماه را که برای رشد معنوی لازم است، غذای روح دانست و گفت: تلاوت قرآن کریم در ماه رمضان ثواب بسیار دارد و تلاوت یک آیه از آیات قرآن مانند تلاوت تمام آیات قرآن در ماه های دیگر است.    


 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم به روزه داران توصیه کرد از دروغ، مجادله، حسادت، معاشرت با فاسدان و سخن چینی دوری کرده و نسبت به نماز، صبر و صداقت توجه خاص داشته باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش به حوادث تروریستی در تیرماه سال­های ابتدایی انقلاب اشاره کرد و گفت: گروهک فرقان در تیرماه سال 1360 اقدام به بمب گذاری و ترور مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران کرد که به خواست خداوند این اقدام ددمنشانه آنها راه به جایی نبرده و سایه بابرکت مقام معظم رهبری بر سر این ملت مستدام  ماند تا هدایت و رهبری این نظام الهی را پس از ارتحال امام خمینی (ره) برعهده بگیرند و امروز که 25 سال از رحلت امام بزرگوار می گذرد، مقام معظم رهبری با همان صلابت و حکمت امام گونه این نظام اسلامی را هدایت می کنند.

وی همچنین به سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران بر فراز آبهای خلیج فارس توسط ناو آمریکایی وینسنس و کشته شدن بیش از 290 مسافر بی گناه این پرواز، بمب گذاری در حزب جمهوری اسلامی و به شهادت رسیدن شهید مظلوم دکتر بهشتی و 72 نفر از یاران ایشان اشاره کرد و افزود: کشورهایی که دم از حقوق بشر می زنند، تاکنون نشان داده اند که هیچ اعتقادی به این امر نداشته و ندارند. نمونه فعلی اش هم گروه تروریستی داعش است که با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مرتجع منطقه، دست به اقدامات وحشیانه ای در سوریه و عراق زده و چهره اسلام را مخدوش می کنند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم و فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه معاون رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران امروز شنبه هفتم تیرماه با حضور سردار جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی، سردار فضلی جانشین بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور، سردار ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، حجت الاسلام مصلحی رئیس سازمان روحانیت و دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش و رحماندوست نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حجت الاسلام آل هاشم رئیس عقیدتی سیاسی ارتش در این مراسم گفت: همه ما وظیفه داریم در راستای حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس قدم برداریم چرا که اگر امروز دفاع نظامی در میدان‌های جنگ وجود ندارد اما این نکته قابل توجه است که ما همگی به این فرهنگ محتاجیم فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که قابل تسخیر نیست.

وی ادامه داد: همه جوانان نسل جدید ما باید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا باشند. بنیاد حفظ آثار در ارتباط با انتظار این فرهنگ به جوانان و جامعه امروزی نقش ارزشمندی دارد با ثبت خاطرات و وصایای شهدا ضبط سخنان فرماندهان دوران دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدا می‌تواند قدم مثبتی در این راستا بردارد. همچنین تدوین و چاپ کتب در این حوزه بسیار موثر است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: راهیان نور نیز قدم مثبت دیگری در حفظ ارزشهای دفاع مقدس است که در ایام نوروز پیگیری می‌شود راهیان نور بهترین راه برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به شمار می‌آید. ما باید در همه حال آمادگی‌های لازم را داشته باشیم و این فرهنگ را حفظ کنیم تا در مواقع ضرورت از جوانان غیور و انقلابی استفاده کنیم.

در ادامه این مراسم سردار عبدالله روشن که به معاونت رئیس بنیاد و مدیرکل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان تهران منصوب شد طی سخنانی از اعتماد و انتخاب مسئولان مربوطه تشکر کرد و گفت: دفاع مقدس نقطه عطف کشور ما محسوب می‌شود دفاعی که فقط به نیروهای مسلح اتکا ندارد بلکه متعلق به همه آحاد ملت است انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل حاضر وظیفه حساسی به شمار می‌آید. حفظ این فرهنگ و به رخ کشاندن حماسه آفرینی‌ها پشتوانه عظیمی برای ملت به شمار می‌آید و نوعی نقش بازدارندگی ایفا می‌کند. دشمن در مقابل این فرهنگ توان مقابله را در خود نمی‌بیند وبه فکر هجوم و مقابله نمی‌افتد نه اینکه نخواهد بلکه نمی‌تواند.

وی ادامه داد: به دلیل رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس اگر بخواهیم کشور خود را بیمه کنیم باید به نشر ارزشها توجه ویژه‌ای داشته باشیم فرهنگ مقاومت امروزی با فتنه عظیمی که در جهان اسلام مواجه است از اهمیت بسیاری برخوردار است مردم ولایت‌مدار برای مقابله با کشور و آمادگی در برابر دشمن باید به آن توجه داشته باشند. همانگونه که امام و رهبری خواستار فرهنگ مقاومت بودند امیدوارم بتوانم در حد بضاعت خویش خدمات ناقابلی را تقدیم این عرصه کنم.

 



تاريخ : 2 / 4 / 1393برچسب:, | 12:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون تربیت آموزش ناجا با اشاره به تخلفات کارکنان نیروی انتظامی گفت: اگر مأموری مرتکب یکی از چهار جرم رشوه، موادمخدر، شرب خمر و مسائل اخلاقی شود بدون اغماض اخراج می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرفیع رفیعی‌نیا با تأکید بر جایگاه تربیت و آموزش در نیروی انتظامی اظهار کرد: ناجا در طول 30 سال خدمت آموزش‌های حین خدمت دارد و سعی می‌کند همواره آموزش‌ها به روز باشد.

وی ادامه داد: درجه‌داران با مدرک دیپلم امکان ادامه تحصیل دارند و در حال حاضر پنج تا شش هزار نفر در مجتمع‌های آموزشی در مراکز انتظامی استانها و مرزبانی در حال آموزش هستند.

معاون تربیت و آموزش ناجا با اشاره به اهم وظایف این معاونت گفت: تهیه و تبیین برنامه‌های درسی، مقررات آموزشی برنامه‌ریزی، اقدام شناسایی، ممیزی و جذب مدرسین و مربیان مورد نیاز، نظارت و پایش مستمر بر حسن اجرای آموزش‌ها و برنامه‌ریزی در جهت حفظ آمادگی جسمانی نیروی انتظامی بر عهده ما است؛ فرمانده ناجا نیز مدیریت بر مراکز اجرایی را به معاونت تربیت و آموزش واگذار کرده و در واقع این مهم دغدغه فرمانده نیرو نیز است.

به گفته وی، در حال حاضر 14 پادگان در سطح کشور آموزش درجه‌داری می‌دهند؛ همچنین هر کدام از کارکنان نیروی انتظامی که بخواهند ترفیع بگیرند باید یک تا شش ماه دوره بگذرانند.

رفیعی‌نیا به اهمیت تیراندازی در نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: این امر در پلیس بسیار مهم و متفاوت با دیگر نیروهای مسلح است چرا که در زمان اجرای مأموریت‌ مثلا در نقطه‌ای شلوغ مانند بازار مأمور ناجا هم باید به مردم و عدم آسیب‌رساندن به آنها توجه کند و هم سارق را با هدف‌گیری مناسب و نه به قصد مرگ وی متوقف کند.

وی در ادامه به راه‌اندازی مراکز تحقیقات کاربردی در پلیس‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون این مراکز در34 مرکز انتظامی استانها و 15 استان و هنگ مرزی با هدف تطبیق فعالیت‌های ناجا با پلیس‌های کشورهای دیگر و احصاء آخرین تجربیات انتظامی و در نهایت کم شدن فاصله میان بزهکاران و پلیس راه‌اندازی شده است.

وی به در معرض آسیب بودن مأموران ناجا اشاره کرد و گفت: اگر هر کدام از کارکنان نیروی انتظامی یکی از جرایم، شرب خمر، گرفتن رشوه، مواد مخدر و مسایل اخلاقی را انجام دهند بدون اغماض و چشم‌پوشی از نیرو اخراج می‌شوند.

معاون تربیت و آموزش ناجا خاطر نشان کرد: بعد از حادثه کهریزک سازماندهی بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها و همچنین آموزش دست‌اندرکاران مد نظر قرار گرفت.

رفیعی‌نیا در ادامه به فعالیت‌های آموزشی ناجا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه علوم انتظامی جزء دانشگاه‌های برتر دنیا است و دارای 370 عضو هیئت علمی است.

وی به تعاملات آموزشی ناجا با دیگر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: تهیه و تصویب بیش از 1000 عنوان برنامه تفصیلی ، 900 کتاب آموزشی و انتشار 35 عنوان کتاب آموزشی و شبیه‌سازی‌های‌ آموزشی که باعث صرفه‌جویی نیز می‌شود مستند به تجربیات خدمتی کارکنان از جمله: فعالیت‌های آموزشی نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: عده‌ای از افراد نیز از طریق هنرستان بهیاری و از کلاس دوم دبیرستان جذب نیروی انتظامی می‌شوند؛ هم‌اکنون در شهرهای اصفهان، مشهد، کرج و مرزن‌آباد مراکز آموزش درجه‌دارای داریم که هر مرکز با ظرفیت 2هزار و 500 نفر بین شش تا نه ماه دوره‌ آموزشی برگزار می‌کنند.

رفیعی‌نیا به همکاریهای آموزشی و انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه ایران برای توسعه بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج میلیارد تومان برای دوره‌های ارشد و دکتری در ناجا هزینه شد، همچنین ناجا به یگان‌های انتظامی قوه مجریه و قضاییه ارائه خدمات آموزشی دارد و با کشورهای اسلامی و همسایه تعاملات آموزشی برقرار کرده است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امیرخلبان عبدالکریم عصاره خلبان تیز پرواز هشت سال دفاع مقدس و مدیر فرودگاه دزفول در گذشت.
امیرخلبان عصاره درگذشت+عکس

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، خواجوی مدیرروابط عمومی فرودگاه دزفول با اعلام این خبرگفت: این رزمنده دوران دفاع مقدس که سالها درد و رنج ناشی از بیماری را تحمل کرده بود به دنبال تشدید بیماری در بیمارستان بعثت تهران بستری شد و سرانجام روز گذشته به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
وی افزود: امیر سرتیپ خلبان عبدالکریم عصاره متولد سال 1329 دزفول 37 سال در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت کرد و در طول هشت سال دفاع مقدس به عنوان خلبان هواپیمای جنگی در شناسایی و بمباران مواضع دشمن نقش بسزایی داشت بطوریکه بارها مورد تشویق قرار گرفت.
وی یکم خرداد سال 1389 از سوی شرکت فرودگاههای عقاب عسلویه به سمت مدیر فرودگاه دزفول منصوب شد.

خواجوی گفت : پیکر امیر سرتیپ خلبان عبدالکریم عصاره ساعتی پیش از طریق فرودگاه دزفول برای تشییع به این شهر منتقل شد.

وی افزود:پیکر این خلبان تیز پرواز ساعت 9 صبح فردا از مقابل منزلش در منطقه 86 هکتار دزفول تا گلزار شهدای بهشت علی این شهر تشییع می شود.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رییس دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: اطلاعاتی که ما در رابطه با جمشید دانایی‌فر داریم مبنی بر شهادت این فرد بوده که البته مدرک قاطعی در این راستا نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدی، درباره رسیدگی به پرونده عوامل ترور دادستان زابل گفت: عوامل ترور دادستان زابل 11 نفر بودند که سه نفر از عوامل اصلی این حادثه حکم‌شان اجرا شد که اجرایی شدن این حکم در محل وقوع حادثه، تاثیر بسیار خوبی در افزایش امنیت داشت.

وی ادامه داد: پرونده هشت متهم دیگر این پرونده هنوز در دادسرا در جریان است. تعدادی از این افراد بازداشت و تعدادی با قرار مناسب آزاد هستند و در صورت پایان رسیدگی قطعا حکم مناسب صادر خواهد شد.

رییس دادگستری سیستان و بلوچستان در مورد خبر پناهنده شدن جمشید دانایی‌فر و اینکه او شهید نشده، گفت: اطلاعاتی که به ما از طریق عوامل محلی رسیده حاکی از شهادت ایشان است گرچه سند متقنی در این راستا نداریم، اما سندی هم برای زنده بودن ایشان در دست نیست.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آرم ارتش

خبرگزاری تسنیم: مراسم تشییع پیکر فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش با حضور فرماندهان نیروی هوایی و رئیس دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ محمدحسن معین‌پور فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش صبح امروز با حضور امیر شاه‌صفی، حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سرلشگر حسنی سعدی معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح و حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ستاد مرکزی این نیرو برگزار شد.

مرحوم معین‌پور در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشکر ولی‌الله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی منصوب شد. 

در دوران فرماندهی مرحوم معین‌پور نیروی هوایی ارتش در عملیات‌هایی نظیر فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش مهمی به عهده داشت که بازپس‌گیری خرمشهر از نیروی بعثی عراق منجر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشیع جنازه امیر سرتیپ محمدحسن معین‌پور با اشاره به خدمات وی در این نیرو گفت: بنده از نزدیک شاهد خدمات و فعالیت‌های او بودند. 

وی شب و روز نمی‌شناخت و در دوران دفاع مقدس هم هرازچندگاهی به نقاط مختلف مناطق جنگی سفر و از نزدیک فعالیت‌های این نیرو را هدایت می‌کرد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی ادامه داد: وقتی که من خبر درگذرشت وی را شنیدم متاسف شدم، حقیقتا خاطرات فراوانی از ایشان داشتم. او یک دنیا عاطفه، مهربانی، صمیمیت و پشتکار داشت. خداوند روحش را شاد کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: وقتی که خدمت آقا (مقام معظم رهبری رسیدم) و خبر درگذشت وی را اعلام کردم، ایشان فرمودند به بازماندگان تسلیت و بگویید وی در موقعیت حساس کمک بزرگی به پیشرفت نیروی هوایی داشتند.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: شهید صیاد لحظه ای به چیزی غیر از ادای تکلیف فکر نکرد و قدمی خارج از مسیر ولایت برنداشت، ضمن آنکه الهی حرکت کرد و پاداش خود را که شهادت بود، از خدا گرفت.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در همایش گرامیداشت شهید سپهبد صیاد شیرازی در دانشگاه افسری امام علی (ع) نیروی زمینی، افزود: تحلیل شخصیت شهید صیاد شیرازی به آسانی ممکن نیست، شاید آیندگان به ابعاد و ویژگی های بیشتری از شخصیت این بزرگوار دست پیدا کرده و زوایای مختلف آن را مشخص کنند.

آل هاشم ادامه داد: تاریخ هر سرزمین نام مردان و زنان بزرگی را در خود محفوظ دارد که تأثیر عمیق و گسترده ای بر سرنوشت ملت خویش داشته اند؛ تأثیراتی که تاریخ یک ملت را ساخته و آن ملت را در میان سایر ملل سربلند و مفتخر کرده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه تاریخ ایران مملو از انسان های بزرگی است که افتخارهای بزرگی برای این سرزمین آفریده و نام ایران و ایرانی را در جهان پرآوازه ساخته اند؛ دوران دفاع مقدس را یکی از نقاط عطف تاریخ ایران اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام آل هاشم اعتلای نام و جایگاه ایران اسلامی را به برکت غیور مردانی مانند امیرسپهبد شهید صیاد شیرازی دانست که در دوران دفاع مقدس همچون ستاره ای درخشان، آسمان ایران اسلامی را روشن ساخته و بسیار زودتر از آنکه در باورها بگنجد، عروج کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: شهید صیاد قهرمانانه پای اندیشه متعالی اسلام و ولایت فقیه ایستاد و ضمن دفاع از آنها با شهادتش راه راستین خود را به نمایش گذاشت.

وی اضافه کرد: در نگاه اجمالی به شخصیت و سیره شهید صیاد شیرازی مجموعه ای از ویژگی های الهی یک انسان مومن ، مخلص و نظامی شجاع و فداکار و یک سرباز بی ادعا و مطیع برای کشور و نظام ولایت را مشاهده می کنیم؛ انسانی که سالها برای ارتقای فکر و اخلاق خود وقت صرف کرد و مخلصانه در مسیری قدم گذاشت که به عزت و افتخاری ابدی منتهی شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش وظیفه امروز نیروهای مسلح را بازخوانی و بازشناسی سیره و ابعاد شخصیت و ابعاد شخصیتی بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی و انتقال این اندیشه به نسل جوان جامعه دانست که به عنوان یک ضرورت فرهنگی و راهبردی موجب حفظ انقلاب و کشورمان می شود.

 

 



تاريخ : 27 / 3 / 1393برچسب:, | 1:43 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
امیر سرتیپ شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه با حضور در صنایع فجر شیراز از آخرین دستاوردهای صنعتی و دفاعی این صنایع بازدید کرد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ارتش، فرمانده نیروی هوایی ارتش و هیئت همراه با حضور در صنایع فجر شیراز از آخرین دستاوردهای صنعتی و دفاعی این صنایع بازدید کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش از فنآوری‌های بومی صنایع دفاعی کشور حداکثر بهره برداری را کرده و در شرایط مطلوبی به سر می برد.

امیر شاه‌‌صفی در این بازدید با تقدیر از مدیران، مسئولین و کارکنان صنایع فجر شیراز به خاطر تعامل مطلوب با نیروهای مسلح، خصوصاً نیروی هوایی ارتش و ابراز خرسندی از توانمندی های صنایع داخلی در زمینه تولید قطعات صنعت هوایی، خواستار همکاری هر چه بیشتر این صنعت با نیروی هوایی در اجرای مأموریت‌های خطیر محوله شد.

وی همچنین نقش صنعت دفاعی در کارآمدی و اقتدار نیروهای مسلح را حائز اهمیت دانست و افزود: نیروی هوایی ارتش تاکنون از تجهیزات و فنآوری های بومی صنعت دفاعی در آماده سازی ناوگان هوایی ارتش حداکثر بهره برداری را کرده است.

در این بازدید، فرمانده نیروی هوایی ارتش از پروژه های مختلف صنایع فجر شیراز بازدید و ابراز امیدواری کرد با ادامه تولیدات بومی این صنایع با اهمیت، روز به روز بر قدرت و قوت نیروهای مسلح کشور افزوده شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ما در منطقه مراقبت‌ها را بیشتر کرده‌ایم تا تسلط و اشراف کاملی بر منطقه داشته باشیم و در صورت لزوم پاسخی قاطع و به‌موقع به تهدیدات بدهیم.

آمادگی ارتش برای پاسخگویی قاطعانه به هرگونه تهدید/ افزایش مراقبت از مرزها

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در حاشیه مراسم جشن ازدواج ۸۰۰ زوج جوان سرباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش نه برای اتفاقات اخیر، بلکه به‌طور کلی، همیشه تحولات منطقه را رصد می‌کند؛ به‌خصوص تحولاتی که به‌نوعی مرتبط با تهدیدات بالقوه‌ای که منظور نظر ما است را همواره رصد می‌کنیم و در این رابطه هم تا به حال موفق بوده‌ایم.

وی یادآور شد: ما قبلاً هم در مرزها حضور داشتیم و امروز این حضور پررنگ‌تر شده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: هر آنچه در منطقه در حال وقوع است بخشی از برنامه نظام استکباری و شیطان بزرگ امریکا است.

حیدری با تأکید بر لزوم هوشیاری مسلمان جهان گفت: پیام ما این است امروز مسلمان جهان هوشیار و بیدار باشند و با طناب ایادی استکبار و صهیونیست داخل چاه نروند.

وی تأکید کرد: ارتش اکنون در آمادگی کامل به سر می‌برد و از لحاظ نظامی هر زمانی که فرمانده معظم کل قوا صلاح بدانند به وظایف و تکلیف قانونی خود عمل خواهد کرد.

جانشین فرمانده نزاجا اذعان کرد: ما در منطقه مراقبت‌ها را بیشتر کرده‌ایم تا تسلط و اشراف کاملی بر منطقه داشته باشیم و در صورت لزوم پاسخی قاطع و به‌موقع به تهدیدات بدهیم.

حیدری در پایان بیان کرد: اگرچه امروز ما تهدیدی را متوجه کشورمان نمی‌دانیم، چون ملت ایران بیدار هستند و همواره در رکاب و تحت امر ولایت قرار دارند؛ در این شرایط ارتش با حفظ و آمادگی توان دفاعی خود در آمادگی کامل به سر می‌برد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

دبیر ستاد ساماندهی فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد شورای شهر تهران از ثبت نام نیروهای داوطلب مردمی جهت دفاع از حریم ائمه اطهار و امامان معصوم(ع) جهت اعزام به کربلای معلا و نجف اشرف خبر داد.

محمد رضا زمردیان با اعلام این خبر گفت : سمن‌های عضو کارگروه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی این ستاد در حرکتی خود جوش و به دنبال درخواست‌های مکرر جوانان ولایی و انقلابی برای دفاع از حریم تشیع و بارگاه‌های ائمه معصومین علیه‌السلام اقدام به سازماندهی و ثبت نام داوطلبان دفاع از حریم تشیع نموده‌اند.

وی با اشاره به استقبال خودجوش مردمی جهت حضور در عرصه دفاع از حریم شیعه تاکید کرد: از زمان اعلام آغاز ثبت نام و تنها ظرف کمتر از ۲۴ ساعت تعداد ۴۲۰۰ نفر از عاشقان و لایت و مردم همیشه حاضر در صحنه ایران عزیزمان با ثبت نام در این سایت آمادگی خود را در اطاعت از فرامین رهبر معظم انقلاب اعلام کرده‌اند و در صورت نیاز و اذن ولی امر اماده اعزام به کربلای معلی و نجف اشرف هستند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

به دنبال ناآرامی‌های عراق،‌ وزیر دفاع آمریکا دستور داد تا ناو هواپیمابر "جورج بوش" به سمت خلیج فارس حرکت کند تا در صورت اقدام نظامی آمریکا در عراق در حالت آماده باش باشد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ناو هواپیمابر "جورج هربرت واکر بوش"، (جورج پوش پدر) یک ناو کلاس نیمیتز است که بزرگ‌ترین کشتی‌های جنگی جهان محسوب می‌شوند.

این ناو دو رآکتور هسته‌ای دارد و می‌تواند حدود 6000 خدمه را حمل کند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد: این حکم فرمانده کل قوا را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز به انجام گزینه‌های نظامی برای حفاظت از جان آمریکایی‌ها،‌ شهروندان و منافع در عراق وارد عمل شویم.

این ناور از سمت دریای عرب به سمت خلیج فارس در حرکت است و توسط یک رزم‌ناو مسلح به موشک‌های هدایت شونده و یک ناوشکن مسلح به موشک‌ همراهی می‌شود

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه هفته گذشته اعلام کرد که چند روز زمان نیاز است تا مشخص شود که آمریکا چگونه می‌خواهد به عراق که درگیر جنگ با شبه نظامیان است مقابله کند. با این‌حال وی بعدا در سخنانش اعزام نیروهای آمریکایی را به عراق منتفی دانست و گفت که هرگونه مداخله احتمالی بستگی به تلاش رهبران عراقی برای حل اختلافات دیرینه فرقه‌ای و سیاسی دارد.

در حالی‌که آمریکا عملیات‌های شناسایی در خاک عراق را با استفاده از پهپادها به درخواست دولت نوری مالکی، نخست وزیر عراق افزایش داده است،‌ وزارت دفاع آمریکا یک سری گزینه برای اوباما از جمله انجام حملات هوایی پیشنهاد داده است.

رزم‌ناو و ناوشکن اعزامی به سمت خلیج فارس، علاوه بر جنگنده و هلی‌کوپتر و سایر هواپیماها با موشک‌های پیچیده ضد کشتی و ضد هواپیما مجهز هستند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان حسین پور، جانشین فقید فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری در فرودگاه مهرآباد تشییع شد.

 

مراسم تشییع مرحوم امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین‌پور، جانشین فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز با حضور جمع کثیری از فرماندهان، همکاران و خانواده وی در محل آشیانه جمهوری اسلامی ایران (فرودگاه مهرآباد تهران) برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ خلبان علیرضا برخور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش ازجمله حاضران در این مراسم بودند.



 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مرحوم امیر حسین‌پور مأموریت‌های محوله خود را به نحو احسن انجام داد و بارها مورد تفقد مقام معظم رهبری قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی‌گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم خلبان رضا حسین‌پور، جانشین فرمانده آشیانه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرودگاه مهرآباد برگزار شد، اظهار داشت: امیرحسین‌پور با جدیت و دانش بالا سال‌های سال به نظام خدمت کرد و مأموریت‌های محوله خود را به نحو احسن انجام داد.

وی افزود: او علاوه بر دانش فنی از نظر تجربه مقام بالایی نیز برخوردار بود و تواضع و فروتنی از خصوصیات بارز وی محسوب می‌شد.

محمدی‌گلپایگانی تأکید کرد: بنده بارها شاهد بودم که مقام معظم رهبری شخصا ایشان را مورد تفقد قرار می‌دادند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به منظور درگذشت امیر حسین‌پور پیام تسلیتی صادر کردند که در آن آمده است درگذشت امیر سرافراز سرتیپ رضا حسین‌پور را به خانواده و همکاران محترم ایشان ابلاغ می‌نمایم و رحمت و غفران الهی را برای آن مرحوم و صبر و توفیق را برای بازماندگان مسئلت می‌نمایم.

گزارش تصویری



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم در جمع خبرنگاران:

موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به برکت حضور جوانان است


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی، به برکت جوانان حاصل شده است.
موفقیت‌های کشور در عرصه‌های مختلف به برکت حضور جوانان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه ششمین جشنواره جوان سرباز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره با تدبیر عالی ستاد کل نیروهای مسلح به مناسبت تجلیل از سربازان نمونه برگزارشده است.

وی افزود: مردم باید بدانند که اعزام جوانان به خدمت سربازی فرآیند بزرگی است و باید خانواده‌های سربازان به این موضوع افتخار کنند.

آل هاشم اذعان کرد: در هر نهادی افرادی هستند که از نظم و اقتدار خاصی برخوردارند، که مسئولیت‌پذیری و نظم، در دوره سربازی بر رفتار این افراد حاکم شده است.

وی با بیان اینکه جوانان باید بدانند سربازی، دانشگاه انسان‌سازی و شخصیت‌سازی است، افزود: اگر در جامعه امروز موفقیت‌های عظیمی در کشور ما صورت می‌گیرد به همت جوانان است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا خاطرنشان کرد: موفقیت‌های کشور در هشت سال دفاع مقدس، و عرصه‌های هسته‌ای، فرهنگی، سیاسی و نظامی به برکت جوانان حاصل شده است.

وی در پایان گفت: جوانان باید بیشتر دیده شوند و ما باید با برقراری ارتباط بیشتر با آن‌ها، در صحنه‌های فرهنگی و سیاسی به موفقیت‌های قابل قبول‌تری برسیم.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: واقعیت این است که موقعیت ایران اسلامی در طول مدیریت رهبر فرزانه انقلاب به شدت تحکیم یافته است.



ادامه مطلب
تاريخ : 13 / 3 / 1393برچسب:, | 11:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با اعیاد شعبانیه، روز گذشته فرماندهان عالیرتبه ارتش و سپاه در جلسه‌ای صمیمی تحت عنوان «جلسه اخوت» با یکدیگر دیدار کردند.

در این دیدار امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده ارتش، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، امیر محمدحسین دادرس معاون هماهنگ کننده ارتش، سردار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده سپاه، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریاییی ارتش، سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین، امیر محمدحسن حبیبیان، سردار کاظم محمدی، امیر محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر خرم طوسی جانشین معاون هماهنگ کننده ارتش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه حضور داشتند.

حاشیه جلسه فرماندهان ارتش و سپاه+عکس


در این دیدار تابلوی یادبودی منقش به آرم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران و عبارت «ید واحده» از سوی سرلشکر جعفری به سرلشکر صالحی اهدا شد و حاضران نماز ظهر را به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و نماز عصر را نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم اقامه کردند.

حاشیه جلسه فرماندهان ارتش و سپاه+عکس

حاشیه جلسه فرماندهان ارتش و سپاه+عکس


 در بنری که در این دیدار نصب شده بود، جمله‌ای از امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی قرار داشت که عبارت بود از: من در اینکه شما برادرها و فرماندهان ارتش و سپاه با هم هستید، «ید واحده» هستید، احساس سرافرازی می‌کنم.

حاشیه جلسه فرماندهان ارتش و سپاه+عکس
 


حاشیه جلسه فرماندهان ارتش و سپاه+عکس


 این دیدار صمیمانه در محل ستاد فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.  در این دیدار، برخلاف جلسات رسمی، فرماندهان برروی زمین نشستند و با هم عکس یادگاری گرفتند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امام‌ خمینی(ره) توانستند با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های خالصانه و صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شوند.
امام‌ خمینی(ره) سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شدند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت‌الاسلام والمسلمین "سیدمحمدعلی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان و مسئولین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به فرارسیدن بیست و پنجمین سالروز و آئین گرامیداشت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شخصیت حضرت امام خمینی(ره) را یک شخصیت ممتاز و کم نظیر در تاریخ بشریت دانست و افزود: ایشان توانستند با اندیشه‌های بلند الهی و تلاش‌های خالصانه و صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شوند.
 
نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه)شخصیت والا و جامع‌الاطرافی داشتند که تأثیرهای گسترده و عمیقی را در عصر معاصر و آینده جهان برجای گذاشتند.
 
حجت‌الاسلام آل هاشم سپس به ویژگی‌های شخصیتی امام راحل پرداخت و دراین خصوص یادآورشد: از ویژگی‌های امام خمینی(ره) می توان به جامعیت علمی ایشان، بُعد عرفانی،  اندیشه و سیره سیاسی، ساده‌زیستی و توجه به نظم و انضباط، اهمیت به علم و علم آموزی، مدیریت در زمان بحران، قاطعیت و شجاعت در دوران رهبری و قبل از آن، موقعیت شناسی و دشمن‌شناسی اشاره کرد که توانستند این نظام و انقلاب را به خوبی هدایت و راه آینده را برای نسل‌های بعد ترسیم کنند.
 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که دشمنان تصور می‌کردند بعد از ارتحال امام، کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام شده است، تصریح کرد: دشمنان انقلاب بعد از پیروزی انقلاب می‌گفتند تا امام خمینی(ره) رهبری این انقلاب را برعهد دارند نمی توان این انقلاب را شکست داد، فلذا برای یکسره کردن کار انقلاب بعد از ارتحال ایشان برنامه ریزی کرده بودند، اما کاری که خبرگان رهبری انجام داد کار بسیار فوق‌العاده‌ای بود، چرا که توانست در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین شخصیت را برای هدایت انقلاب اسلامی ایران انتخاب کند.
 
وی ادامه داد: اکنون 25 سال از رهبری معظم‌له می گذرد و از ابتدای دوره رهبری ایشان، ماهیت تهدیدهای دشمنان علیه انقلاب نیز دگرگون شده است، هرچندکشور درگیر جنگ نظامی نیست، اما ایران اسلامی بعد از رحلت امام با بحران‌های فراوانی از جمله تهدیدهای امنیتی، سیاسی و نظامی بزرگی مواجه بوده، به طوری که اگر برخی از این بحران ها در کشورهای دیگری اتفاق می افتاد قطعاً نظام سیاسی آن کشورها را ساقط و آسیب‌های بزرگی به آن کشورها وارد می‌کرد.
 
حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان این که بعد از اتمام جنگ تحمیلی و رحلت امام و  با وجود خرابی‌های گسترده‌ای که در اثر جنگ تحمیلی برای کشور به وجود آمد، خاطرنشان کرد: در آن شرایط بحرانی که حتی ذخایر ارزی کشورنیز به پایین ترین سطح خود رسیده بود، رهبرفرزانه انقلاب چنان مدبرانه تحول های داخلی و خارجی را مدیریت نمودند که جمهوری اسلامی ایران ضمن  فائق آمدن بر تمام مشکل‌ها، امروز جایگاه شایسته‌ای را در میان دولت‌ها و ملت‌ها دارد و این همه به برکت وجود و مدیریت شایسته رهبری امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) است و خداوند را شاکریم که در حادثه تلخ ششم تیرماه 1360 ایشان ماندند تا رهبری این انقلاب را بعد از امام راحل به دست بگیرند و  امروز شاهدیم که نظام ما با همان صلابت به پیش می‌رود.

 

 



تاريخ : 7 / 3 / 1393برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در جریان ماموریت ناوگروه بیست و چهارم نداجا در اقیانوس آرام، این ناوگروه با یک فروند ناوشکن آمریکایی به شماره بدنه DDG106 مواجه می‌شود.

  اسفند ماه سال 91 بیست و چهارمین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو بالگردبر خارک (لجستیکی) و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران سبلان برای اولین بار وارد اقیانوس آرام شده و پس از طی 13 هزار کیلومتر و 40 روز دریانوردی در این ماموریت، در اسکله شماره 7 بندر ژان ژیانگ ناوگان دریایی جنوبی چین پهلو گرفت.

در جریان این ماموریت (که بازتاب‌های زیادی نیز در رسانه های جهان پیدا کرد) و درست در هنگام عبور ناوگروه ایرانی از تنگه مالاکا، این ناوگروه با یک فروند ناوشکن آمریکایی به شماره بدنه DDG106 مواجه می‌شود.

موقعیت تنگه‌های استراتژیک مالاکا، هرمز و باب المندب


امیر دریادار حبیب‌الله سیاری اخیرا در گفتگویی به برخی جزئیات این مواجهه اشاره کرده و می‌گوید: «وقتی ناوگروه ما وارد اقیانوس ارام شد، ناو آمریکایی که در نزدیکی آنها قرار داشت، از ناوشکن ما پرسید شما اینجا چه کار می کنید؟»

 فرمانده ما در جواب به آنها می‌گوید: «شما خودتان اینجا چه کار می‌کنید؟ این منطقه به کشور ما نزدیک‌تر است تا شما.»

ناو آمریکایی که این نحوه پاسخگویی فرمانده ما را می‌بیند، موضع خود را تغییر داده و با لحن آرامتری می‌گوید: «ما قصد بدی نداشتیم و می‌خواهیم بدانیم مقصد شما کجاست؟»

این بار هم فرمانده ما جواب می‌دهد: «ما مشغول دریانوردی هستیم.»

ناو آمریکایی مجددا اظهار می‌دارد که ما فقط می‌خواستیم به شما بگوییم اگر قصد ورود به اقیانو س آرام را دارید، بدانید که این اقیانوس (به لحاظ جوی) خراب است و ممکن است با مشکل روبرو شوید که فرمانده ناوگروه ایرانی با اقتدار به آنها می گوید: «ما مرد دریاهای سخت هستیم.»

این مواجهه ناو آمریکایی و نحوه برخورد ناوگروه ایرانی با آنها در حالیست که در تاریخ 14 اسفند 89 نیز امیر سیاری در نشستی خبری که به منطور اولین حضور ناوگروه ارتش در دریای مدیترانه برگزار شد، با اشاره به مواجهه ناوگروه دوازدهم نداجا (متشکل از ناوشکن الوند و ناو لجستیکی خارک) با ناوگان دریایی رژیم صهیونیستی در حین این ماموریت گفت: نیروهای رژیم صهیونیستی از ناوگروه ما خواستند تا خودشان را معرفی کنند که ناوگروه ما به آنها اعلام کرد: «به شما ربطی ندارد و خفه شوید!» و پس از این، بدون اعتنا به درخواست رژیم صهیونیستی به مسیر خود ادامه داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: آنها خیلی تلاش کردند برای ما ایجاد مشکل کنند اما قرار نبود ما از این مسائل بترسیم و این اقدام ما موجب ناراحتی و حتی ترس رژیم صهیونیستی شد که وزیر جنگ آنها نیز به این امر اذعان کرد.

به گزارش فارس، ناوگروههای نداجا در طول 5 سال اخیر به منطور تامین امنیت خطوط تجاری ایران در آبهای بین المللی به انجام ماموریت در منطقه خلیج عدن اعزام می‌پردازند.

برخی از این ناوگروهها علاوه بر این ماموریت، در آبهای دریای مدیترانه، دریای سرخ و یا اقیانوس آرام نیز حاضر شده‌اند.

حضور در اقیانوس اطلس نیز در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

هم اکنون ناوگروه سی‌ام نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیکی بوشهر و ناوشکن الوند در حال انجام ماموریت در منطقه باب المندب و خلیج عدن است.