پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات شهادت مامور کلانتری 139 مرزداران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن خانچرلی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سرگرد محمد جلال کاشانی به تشریح جزئیاتی از شهادت وی پرداخت و گفت: این مامور وظیفه شناس دوشنبه شب حین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری 139 مرزداران با تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد کرده و به آنها فرمان ایست صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از اقدام مامور کلانتری درگیری میان شهید کاشانی با یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر آغاز می‌شود، افزود: متاسفانه در جریان درگیری متهم با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت مامور کلانتری کرده و وی را به شهادت می‌رساند.

خانچرلی با بیان اینکه این مامور وظیفه شناس در طول سه سال خدمت خود اقدامات و زحمات زیادی انجام داده بود، تصریح کرد: پلیس در برخورد با خاطیان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی لحظه‌ای کوتاهی نخواهد کرد و شهادت سرگرد کاشانی نیز نمونه بارزی از ایثارگری پلیس در این مسیر است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت این مامور کلانتری چندی پیش به دلیل اقداماتش مورد تشویق مالی قرار گرفته بود که وی این مبلغ را صرف امور خیریه کرده بود.



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: محور اصلی فعالیت‌های دشمنان جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر دیروز در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر مرکز آموزش پیاده شیراز ارتش دراستان فارس به بیان عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت دادن به پیشگیری در این زمینه از جمله این عوامل است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که ریشه‌یابی و از بین بردن زمینه‌های منکر ازدیگر عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید دنبال ریشه‌کن کردن منکرات باشیم و لازم است در این زمینه از روش‌های غیرمستقیم نیز استفاده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: باید در این راه برای رسیدن به هدف به صورت همه‌جانبه اقدام کرد.

آل‌هاشم با تأکید بر حفظ و رعایت حرمت و شخصیت افراد، تصریح کرد: در این راه باید از سخت‌گیری‌های بی‌جا پرهیز کرد و باید افراد را به رحمت و مغفرت خداوند امیدوار کرد.

وی با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده و نزدیکان خود آغاز کنند، اظهار کرد: این امر سبب افزایش تأثیر فعالیت های آنان خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید استدلالی، منطقی و دور از احساسات باشد.

آل‌هاشم با اشاره به ویژگی‌های آمران به معروف، افزود: آمران به معروف باید در گفتار و کردار خود هماهنگی داشته باشند و از اخلاص و تعهد برخوردار باشند.

وی با بیان این که داشتن تحمل و سعه‌صدر از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف است، تصریح کرد: آمران به معروف باید به حدود الهی پایبند بوده و به دستورهای شرع مقدس اسلام معتقد باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم در کنار مردم بودن و نه در مقابل مردم بودن آمران به معروف، گفت: در وضعیت کنونی، دشمنان اسلام برخورد سخت و نظامی با جمهوری اسلامی ایران را مفید نمی‌دانند و از طریق جنگ نرم که آرام و بی‌سروصداست وارد شده و به ترویج مدگرایی، فساد و فحشا و نا امید کردن جوانان به آینده کشور، تضعیف اصل و رأس نظام، ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسئولان و اقوام ایرانی پرداختند.

آل‌هاشم هدف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتقاد کردن نسل نو به دین و تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و سست کردن جوانان به آینده خود و کشورشان دانست و خاطرنشان کرد: عوض کردن ذهن مردم از اسلام و نا امید کردن جامعه از نظام سلطه در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

وی در پایان محور اصلی فعالیت‌های دشمنان را جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ خودی عنوان و تصریح کرد: خاموش کردن فعالیت جهادی، تغییر باورهای دینی و عادات حسنه مردم ایران، نا امید کردن شیفتگان حاکمیت اسلام در ایران در سطح جهانی، سعی در ارائه تصویری تاریک از آینده کشور ایران برای مردم و ایجاد شکاف میان ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه و مسئولان و تهی‌کردن انقلاب از محتوای اسلامی آن، ایجاد فضای سستی و نا امیدی در محیط‌های علمی و دانشجویی از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمنان است.

 

 



تاريخ : 27 / 7 / 1393برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی دستاورد عظیم دفاع مقدس است و به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 85 هزار بسیجی، 48 هزار ارتشی، 41 هزار سپاهی، 9 هزار و 300 هزار نیروی انتظامی و 2 هزار و 500 نفر از نیروهای جهاد سازندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین تمامی اقشار جامعه به عنوان بسیجی در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس 3 هزار و 117 نفر شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که نسبت به آمار موجود، 12 برابر بیشتر از سایر اقشار بود، از سوی دیگر 3 هزار و 100 نفر دانشجو نیز در این ایام به شهادت رسیدند بنابراین هیچ کس فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا را فراموش نمی‌کند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی 13 ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ 8 ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بنیاد حفظ آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات فرمانداران دفاع مقدس را منتشر کند

وی با اشاره به سایر برکات ارتش ‌افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هسته‌ای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پل‌های متحرک و موفقیت در زمینه‌های پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاری‌های ارتش ایجاد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: با توجه به همه‌ای موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاری‌ها، وصیت‌نامه‌ها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را منتشر کند.

شرق و غرب صدام را در جنگ تحمیلی همراهی کردند

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش ارتش جمهوری اسلامی به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایت‌های اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمک‌های مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.

آل هاشم با اشاره به ابعاد بین المللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است،در این رابطه هم اینک یک جنگ پیچیده‌تر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بی‌سر و صدا آمده و از راه‌های مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی، تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب می‌زند.

وی در خاتمه بیان کرد: با تلاش فراوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برای دومین مرتبه در 4 سال گذشته ارتش جمهوری اسلامی مقام نخست را در بین نیروهای مسلح به دست آورد.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.
تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همه ساله با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه‌های مختلفی در یکان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامیداشت فرمان تاریخی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز روحانیون، مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی در کشور، این نقش را بسیار پررنگ و مهم دانسته و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارتش را مدال افتخاری برای ارتشیان دانست و تدبیر بلند و الهی امام خمینی(ره) در حفظ ارتش به‌عنوان بازوی قدرتمند نظام و دستور تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی را یکی از وجوه مشترک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است.
ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با مرتبط دانستن دو رویداد مهم و تاریخ‌ساز غدیر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: در یک نگاه کلان و راهبردی ملاحظه می‌شود که هر دو رویداد در یک راستا قرار دارند و دارای وجوه اشتراک متعددی هستند و هدف هر دو رویداد پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انقلاب اسلامی در ایران که مبتنی براصول و آموزه‌های اسلامی و تدوین و اجرای قانون اساسی بر اساس تعالیم اسلامی است، پس از سال‌ها سلطه و استبداد داخلی و استعمار خارجی تشکیل شد. همچنین تأسیس حکومتی براساس مبانی اسلام، آن چیزی است که اسلام همواره برآن تاکید داشته و آن را زمینه‌ای برای اجرای احکام الهی معرفی کرده است.

وی دومین وجه اشتراک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی ایران را ترساندن مستکبران دانست و اذعان داشت: بدون تردید در هر دو حادثه تاریخی، مستکبران و زیاده خواهان به وحشت افتاده‌اند؛ زیرا منافع نامشروع آن‌ها با مخاطره مواجه شده است؛ به همین دلیل مستکبران با هر دو رویداد انقلاب اسلامی و غدیر به مقابله و دشمنی پرداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: غدیر و انقلاب اسلامی با تأکید بر حق به دنبال استقرار نظام حکومتی دینی بوده‌اند، اما تاکید بر حق همواره از سوی حق‌ستیزان مورد هجمه و مقابله قرار داشته است. پس از وقوع غدیر و انقلاب اسلامی نیز دشمنان اسلام این رویدادها را برنتابیدند و هرچه در توان داشتند در مقابله با این دو حادثه به‌کار گرفتند، که البته پس از غدیر دشمنان موفق به تضییع حق شدند، اما در انقلاب اسلامی به فضل پروردگار علی‌رغم همه خصومت‌ها و توطئه‌ها موفق به از بین بردن انقلاب اسلامی نشدند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر غدیر و مساله امامت و رهبری جامعه اسلامی دانست و افزود: این انقلاب زمینه‌ساز حاکمیت دینی شده، یعنی همان امتدادی که در آن غدیر رخ داده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از موضوع غدیر به‌عنوان عاملی وحدت‌بخش میان شیعه و سنی استفاده کرد، گفت: موضوع اصلی در غدیر حکومت و مدیریت مردم است، اسلام علاوه بر آنچه در مبانی نظری خود اهمیت بسیاری برای مدیریت امت قائل شده بلکه به لحاظ عملی و دینی یک تجربه روشن و شفاف را پیش روی بشریت قرار داده است.

وی افزود: از این رو مسلمانان بدون توجه به نوع مذهب خود باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که بدون تردید تشکیل حکومت اسلامی بسترهای لازم برای اجرای احکام الهی را فراهم می‌آورد و اجرای احکام و حدود الهی هدفی است که هم شیعه و هم سنی به آن معتقد و پایبند هستند؛ از این رو دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی، دو رویداد وحدت‌بخش بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم یکی از محورهای اصلی در تبلیغات دشمنان اسلام را در قرون اخیر، سکولاریزم و تبلیغ جدایی دین از سیاست دانست و اذعان داشت: دشمنان از تبلیغ سکولاریزم اهداف مهمی را دنبال می‌کنند، و آن کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است؛ به همین دلیل توجه به غدیر حافظ هویت اسلامی و حاکمیت اصول و موازین اسلامی در جامعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مساله غدیر را پاسخی به سکولارها و نصب علی(ع) را یک مساله مدیریتی برای جامعه معرفی می‌کنند، گفت: طبیعتاً اقشار و مذاهب در خصوص مدیریت جامعه اسلامی و امت واحده می‌باید نقش‌آفرینی داشته و همه مسلمانان در کشورهای اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور خود حساسیت داشته باشند و تابع سیاست‌های قدرت‌های مداخله‌گر و استکباری نباشند.

وی افزود: غدیر با تاکید بر تداوم راه حق و استمرار حاکمیت اسلام، موضوعی است که از ظرفیت بالایی برای حفظ و ارتقاء وحدت و انسجام مسلمانان برخوردار است؛ به‌طور کلی مساله غدیر از آنجا که مساله امامت و اداره جامعه اسلامی است، عاملی برای زنده نگه‌داشتن اسلام و تداوم حاکمیت اسلامی است.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شیخ حسنی، جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، روسای ادارت عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسنی طی سخنانی با بیان روایتی از امام علی (ع) درباره انتظارات مولی الموحدین از شیعیان، گفت: شیعیان جهان اگر می خواهند فرهنگ غدیر را توسعه داده و آن را کاربردی کنند، باید این فرهنگ در روش، راه و عملکردشان نمود داشته باشد.

وی در ادامه به انتظارات امیرالمومنین علی (ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: اولین انتظار ایشان از ما، هزینه کرد مال و جان در راه ولایت است همانگونه که حضرت خدیجه (س) از تمام اموالش در راه اسلام گذشت و 72 یار وفادار امام حسین (ع) در کربلا از جان خویش در راه اعتلای اسلام راستین گذشتند.

محمد حسنی، عشق ورزی را دومین خواست امام علی علیه السلام از شیعیان واقعی قلمداد کرد و گفت: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود. شیعه، هنر دوست داشتن را در خود دارد همانگونه که حضرت امیر(ع) در این زمینه می فرمایند " شیعیان ما کسانی هستند که به فکر همدیگر باشند و به هم عشق و مهر بورزند".

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، مبنا و پایه دوستی در میان شیعیان را ائمه اطهار و عملکرد آنها دانست و گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در این زمینه سرآمد همه هستند. این دو بزرگوار با تمام سختی هایی که در راه رسالت خود متحمل شدند هیچگاه بد کسی را نخواستند و حتی با دشمنان اسلام نیز با مهربانی و عطوفت برخورد می کردند.

محمد حسنی، داشتن اعتدال را یکی دیگر از پایه های فرهنگ غدیر دانست و افزود: شیعه راستین باید در تمامی مراحل زندگی خود اعتدال داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش، پاکی چشم، زبان، دست و فکر را از دیگر برکت های فرهنگ غدیر دانست: ائمه اطهار علیه السلام پیروان خود را به پاکی در همه جنبه های زندگی سفارش می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی که از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند و کتابی را در زمینه مدیریت فرهنگی با موضوع مهدویت، زمینه ساز ظهور تألیف کرده اند، تقدیر شد.

 

 



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد نقص فنی و برخورد با مانع دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده و اجساد شهدا قابل شناسایی است.

 خبرگزاری فارس: بعد از گذشت ۱۳ساعت لاشه هواپیمای ناجا کشف شد/ اعلام دلایل سقوط

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: نقص فنی و برخورد با مانع، دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده اجساد شهدا قابل شناسایی است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهان آسمان ، فوق العاده زیبا

 گروه شاهو تقدیم کرده به

سرلشکران خلبان مصطفی صغیری،محمد هاشم آل آقا،عباس دوران ،

و تمام شهدای غیور دفاع مقدس الخصوص نیروی زمینی،هوانیروز،پدافندهوایی،هوایی،دریایی ارتش،

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی زنجان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛، ظهر امروز پیام مهر توسط دانش‌آموزان و با حضور سردار علیرضا صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان در جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد پسران قرائت شد.

در این مراسم فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تاثیر فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک شهر در مورد رابطه متقابل تحصیل و فرهنگ رانندگی سخنرانی کرد.

گفتنی است، همزمان با هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی با حضور مسئولان استانی با ظرفیت پذیرش 200 دانشجو در محل سبزه‌میدان افتتاح شد.

زیر بنای دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی زنجان 600 متر مربع است و برای بهره‌برداری آن هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، ساختمان اداری امام رضا (ع) نیز با حضور مسئولان و با زیر بنای یک‌هزار و 550 متر مربع در 6 طبقه و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین منازل مسکونی پرسنل نیروی انتظامی با زیر بنای سه هزار و 250 متر مربع و اعتبار 22 میلیارد ریال در 19 طبقه از طرح‌های دیگر است که امروز افتتاح شد.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم افتتاح ساختمان جدید صندوق قرض الحسنه پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز در تمامی عملیات های دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس سرافراز بوده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 7:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهید فلاحی در شرایطی دشوار سرمایه ملی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد/ فلاحی نمونه کامل مدیریت جهادی است

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه شهید سرلشکر ولی الله فلاحی در شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد گفت: ما بخاطر صلابت شهید فلاحی وارد ارتش شدیم و ایشان الگو کامل مدیریت جهادی است که متاسفانه آنچنان که لازم و شایسته بوده معرفی نشده و شخصیت او مورد تحلیل قرار نگرفته است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم اولین یادواره بزرگداشت شهید سر لشگر فلاحی که در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بنده به عنوان سرباز کوچک ارتش اسلام از همه عزیزانی که در برگزاری این یادواره تلاش کردند تشکر می کنم.

وی افزود: سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یاد ماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی را با نمایندگان گروهک ها در تلویزیون دیدم و صحبتهای ایشان را در نماز جمعه شنیدم.

امیر موسوسی تصریح کرد: آن هیبت مردانه، صدای باصلابت و استحکام سخن که در عین اقتدار صداقت در آن موج می زد و وقتی حرف می زد گویی او نماد اقتدار و قدرت و اراده ملت ایران است که سخن می گوید آنچنان در من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام شدم و این عشق را همچنان در دل دارم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در شهریور 84 که به ریاست ستاد مشترک ارتش انتخاب شدم و وارد دفتر کارم شدم در آن 3 سال یکی از کارهای من نگاه کردن به تصویر شهید فلاحی بعنوان زینت بخش آن دفتر بود و فکر کردن به اینکه این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد.

وی افزود: شهید فلاحی ارتش را مداوا و تقویت کرد و دشمن را از خاک این کشور بیرون ریخت و ارتش را سرافراز کرد و نگهبان آن میراث گرانبها بود که با صبر و بردباری  و گذشت و فداکاری و مدیریت و دور اندیشی ارتش را به اینجا رساند.

امیر موسوسی اظهار داشت: من هر چقدر درباره شهید فلاحی مطالعه کردم دیدم چقدر درباره او نمی دانم.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بعد از تقدیر مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی مطالعاتی در این زمینه انجام دادم و در این یک هفته مطالعه در احوال شهیدو فلاحی دیدیدم برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کاملترین الگو در اینباره را در دو ونیم سال زمان حضور این شهید بزرگوار از پیروزی انقلاب تا مهر ماه 60 را می بینیم.

وی افزود: زمانی که سازمانی از هم گسیخته بود و با بحران های عجیبی دست و پنجه نرم می کرد کسی که آن سازمان را تحویل بگیرد و سامانی بدهد و وارد جنگ کند شهید فلاحی بود که در این مدیریت هرگز نباید شک کرد.مدیریت در شرایطی که مشکلات کمرشکن و استخوان خرد کن بود و خواب و خوراک را از انسان می گرفت.

امیر موسوی اظهار داشت: همسنگر شهید فلاحی در اهواز تعریف می کند که بعد از آن همه تلاش روزانه وی شب تا صبح چشم بر هم نمی گذاشت و فکر می کرد که چه کاری باید انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردی که از ثانیه ها  نگذرد و گله نکند و و خم به ابرو نمیاورد و هر حرفی از کمبودها نزند و سرمایه اش ایمان و اراده خلل ناپذیر، جدیت، قاطعیت و ایمان به موفقیت و پیروزی و خون پاکش باشد و مصداق استقامت در راه خدا باشد شهید فلاحی بود که نمونه کامل مدیریت جهادی است.

امیر موسوی گفت: بنده بعنوان یک محقق و مدرس دانشگاه در درس مدیریت به همه پژوهشگران و استادان علاقه مند به مدیریت جهادی پیشنهاد می کنم تا این دو و نیم سال مدیریت شهید فلاحی را به دقت مطالعه کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: برخی شهید فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف و علم نظامی، نبوغ جنگ و مقابله با آن و افسری بسیار شجاع و معتقد ذکر کردند و برخی انسانی مخلص در خدمت انقلاب و حاضر در خط مقدم رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع دانسته اند.

وی تصریح کرد: برخی او را فداکار ، میهن دوست، انقلابی، فدایی حضرت امام(ره)، و برخی از همشهریان و هم سن و سالهای او وی را نمازخوان، مودب، آگاه به مسائل شرعی و منظبط نامیده اند.

امیر موسوی اظهار داشت: برخی او را حم بردبار، دارای اخلاق پسندیده، سخنرانی قوی و با منطق، ساده زیست و مردمی، دارای آرامش فوق العاده و اعتقادات ریشه ای پابرجا و نفوذ معنوی بر دیگران دانسته و برخی وی را افسری ورزیده ، قوی بنیه، بسیار جدی و دارای پشتکار و اعتماد به نفس بالا و جنگجویی تمام عیار و آماده شهادت و عارف گفته اند.

وی افزود: اما آنچه جلب توجه می کند مظلومیت این شهید بزرگوار است که آنچنان که لازم و شایسته است معرفی و تجلیل نشده و شخصیت او به اندازه کافی مورد تحلیل قرار نگرفته است.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: دوشنبه که بر سر مزار او مراسمی برگزار شد اهالی طالقان گفته بودند که ما سالها منتظر شما بودیم چرا اینقدر دیر آمدید؟

وی افزود: برادر عزیزی می خواست فیلمی بسازد و ما فیلمنامه را در خور این شهید عزیز ندیدیم و به اوگفتیم: این فلاحی فیلمنامه تو آن  فلاحی نیست. او گفت شما باید از من متشکر باشید که بدون هیچ امکانتتی این فیلم را می سازم.وی حق داشت، برای اینکه ما شهید فلاحی را آنطور که باید نه شناسایی کرده و نه شناسانده بودیم.

امیر موسوی تصریح کرد: از همه نویسندگان ، خبرنگاران و علاقه مندان به مفاخر ایران در دفاع مقدس دعوت می کنیم تا گرد ناشناخته ها را از چهره این مرد بزرگ پاک کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شهید فلاحی و خانواده بزرگ او هیچج نیاز به ما ندارند اما جامعه و تاریخ ما سخت به شناختن شهید فلاحی نیازمند است . ما شهید زیاد داده ایم اما این شهید چیز دیگری است. پس چگونه می شود یک نفر به اینجا می رسد. او زنده است و زنده می ماند.

وی تصریح کرد: کوه های قهرمانپرور خطه طالقان باید به خود ببالند که چنیبن مردان بزرگی را در دامان خود پرورش داده اند و فرزندان برومند این خطه افتخار کنند که طالقانی هستند.

وی افزود: آروزی شهید فلاحی سربلندی و آقایی ایران اسلامی بود که برآورده شد.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: در پیشگاه خانواده معظم شهید فلاحی متعهد می شویم که همواره آرمانهای این مرد بزرگ یعنی اسلام ، قرآن کریم، ولایت، ارزشهای اسلامی، و ایران عزیز را با خون خود پاسداری خواهیم کرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از همسر شهید فلاحی و خانواده معظم ایشان با حضور امیر موسوی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد نماینده طالقان در مجلس  و تهامی استاندار البرز، تجلیل به عمل آمد و از تندیس شهید فلاحی ونرم افزار چند رسانه ای شهید فلاحی رونمایی شد.
 
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان نیروهای مسلح برای پیشبرد اهداف سازمانی خود باید دشمن‌شناس باشند و این مهم با افزایش بصیرت محقق می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز    به نقل از  خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان قرارگاه عملیاتی لشکر 28 و یگان‌های تابعه آن در سنندج اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده و لمس کرده که اسلام در حال پیشروی در تمام دنیاست و لذا با استفاده از جنگ نرم و تشکیل گروه‌های تروریستی درصدد خدشه‌دار نمودن چهره اسلام در جهان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، شما فرماندهان و عقیدتی سیاسی‌ یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها و مراسمات اثربخش جنگ نرم دشمن را خنثی کنید.

آل‌هاشم با برشمردن اهداف جنگ نرم دشمن، بیان کرد: اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی حفظ عقب‌ماندگی ملل اسلامی، به تباهی کشاندن نسل‏ها، فرونشاندن بیداری و هوشیاری رو به رشد جوانان و نوجوانان در جوامع اسلامی، پاسداری از وابستگی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی، به غارت بردن ثروت‏های ملی، مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) و جایگزین کردن فرهنگ الحادی غرب و ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و مجاز جلوه‌دادن فساد و گسترش آن در جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تهاجم در ارزش‏ها اینگونه است که ارزش‏های یک فرهنگ دیگر بخواهد وارد یک جامعه دیگر شود.  

وی یکی از عوامل اصلی در انجام فعالیت فرهنگی اثربخش را اتحاد و همدلی کارکنان دانست و بر حفظ و تقویت این مهم تاکید کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در مراسم افتتاح نمازخانه بیمارستان پیامبر رحمت (ص) گفت: مساجد در اسلام، بزرگترین نقش را در تقویت، تثبیت و توسعه زیرساخت‌هاى فرهنگ اسلامى داشته‌اند و نگهبانان و حافظان اسلام از این مکان مقدس، مانند دژى پولادین و استوار براى حفظ، بقا و پایدارى اسلام بهره جسته‏اند.

وی اضافه کرد: رهبر اصلى این کاروان هدایت، امام جماعت بوده است و مومنان به عنوان یاران و اصحاب، همراه با امام حرکت کرده‌اند و با برقرارى رابطه‏اى صمیمى و حفظ مناسبات و حقوق متقابل، این کانون الهى را گرم، فعال و تأثیرگذار نگه داشته‏اند و چون آبى زلال در بستر تاریخ جارى شده‏اند.

آل‌هاشم در ادامه به دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم دشمن را به چند دسته مانند شیطان، یهود، مشرکان، منافقان، کافران و بعضی از همسران و فرزندان تقسیم می‌کند. وی افزود: شیوه‌های کلی مبارزه دشمنان نیز از منظر قرآن مواردی آمده  است که از جمله ایجاد تردید و تحیر به منظور سست کردن اعتقادات، ایجاد اختلاف و تفرقه برای از بین بردن اتحاد و ایجاد شکاف در صفوف مستحکم مؤمنان و جنگ روانی اشاره کرد.

وی هدف دشمنان از چنین رفتارهایی را القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاءالله و دستورات الهی خواند و گفت: از سوی دیگر، قرآن کریم استراتژی‌های متعددی را برای مبارزه با دشمنان ارائه کرده است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از آیات قرآن به مسئله دشمن شناسی اختصاص دارد و این نشان از اهمیت این مقوله مهم دارد پس لازم است مسلمانان به قدرت ایمان، افزایش قدرت نظامی و ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی خود را تجهیز نمایند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود افزود: لازم است کارکنان نیروهای مسلح دشمن‌شناس باشند و این مهم به مطالعه، افزایش بصیرت و توجه به تعیین مسیر توسط فرمانده کل قوا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین امروز از عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه و بیمارستان پیامبر رحمت (ص) واقع در قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان بازدید کرد



 پایگاه خبری عقاب نیوز :




روابط عمومی کل سپاه در گذشت همسر حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی را تسلیت گفت

به گزارش سپاه نیوز؛ در پی درگذشت حاجیه خانم طاهره سعیدی همسر حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه روابط عمومی کل سپاه پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام روابط عمومی کل سپاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درگذشت همسر گرانقدر و مومن جنابعالی حاجیه خانم طاهره سعیدی را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن بانوی بزرگوار و با فضیلت، علو درجات و برای کلیه بازماندگان معزز صبر جمیل و تندرستی و طول عمر همراه با عزت و توفیق در خدمت به اسلام عزیز و ایران انقلابی را از درگاه خداوند متعال مسالت داریم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

93/7/7

گفتنی است مراسم تشییع پیکر مرحومه بانو طاهره سعیدی در تهران فردا سه شنبه مورخ 93/7/8 از ساعت 10 صبح در شهرک شهید محلاتی، بلوار جهاد، روبروی رستوران نور و نیز در شهر مقدس قم چهارشنبه مورخ 93/7/9 ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن مجتبی(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم آن مرحومه در روز چهارشنبه مورخ 93/7/9 از ساعت 16 الی 18 در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

 



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید دفاع مقدس را به اشکال هنری به مردم معرفی کنیم.

 
حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان معرفی کنیم تا الگوگیری کنند.


وی نقش صدا وسیما را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس پر رنگ توصیف کرد و گفت: مردم بویژه نسل جوان به راحتی با محصولات هنری ارتباط برقرار می کنند، از این رو باید ارزش های دفاع مقدس را در قالب های مختلف نظیر فیلم و سریال به مخاطب معرفی کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: هرچه که از جنگ تحمیلی می گذرد، همراهی و انس مردم ایران اسلامی با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر می شود.

آل هاشم ادامه داد: لازم است نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در تمام طول سال از ایثارگری ها، مردانگی ها و غیورمردی سربازان، شهدا و ایثارگران تجلیل کنیم زیرا عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران دفاع مقدس است.



 

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز : ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، یادداشتی به یادگار نگاشت.
 

  گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل از    دفاع پرس، متن یادداشت به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به آحاد مردم ایران اسلامی و سازمان‌ها و ادارات و به‌ویژه نسل جدید و جوان جامعه بسیار مؤثر و کارساز است.

امید است با هدایت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های خبرگزاری باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سید محمدعلی آل هاشم

۱۳۹۳/۷/۳



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به صورت علمی و پژوهشی وظیفه مهم اهل قلم و هنر است.

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به جامعه وظیفه اهل قلم و هنر است

 حجت الاسلام عباس محمد حسنی روز سه شنبه در یادواره شهدای جاویدالاثر بویژه سردار شهید حسین کفاشیان با اشاره به اینکه حدود یک هزار عملیات در دفاع مقدس انجام شد، افزود: هر کدام از این عملیات ها هزاران درس برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه درس های دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد، اگر بتوانیم به این توصیه عمل کنیم ایران اسلامی از هرگونه توطئه و دسیسه در امان خواهد ماند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نام، یاد، راه، مکتب و اندیشه شهیدان همیشه زنده است، ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را درکنار وحدت، همگرایی و دانش افروزی زنده نگه داریم، حرکت کشور به سمت قدرت برتر نظامی و اقتصادی مبتنی بر آموزه های اسلامی و انقلابی سرعت می گیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: نسل کنونی با دقت، وسواس و حساسیت باید زندگی چنین شهیدان را به عنوان آموزگاران مبارزه با استکبار جهانی مورد مطالعه قرار دهند.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی عده ای از سران ارتش وابسته به بیگانگان بودند اما بدنه ارتش، مومن، متدین، مردمی، میهن دوست و عاشق اسلام، مرجعیت و امام راحل (ره) بود بنابراین به فرمان امام خمینی (ره) پادگان ها را رها کرده و به مردم پیوستند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و از خودگذشگی، ظلم ستیزی و مقاومت را به نسل جدید در دهه چهارم انتقال دهیم، گفت: ما در هر مرحله از تاریخ نظام و انقلاب به مقاومتی از جنس خود، خاص و مشابه به مقاومت هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم.

سرهنگ اکبر شالچی زاده افزود: برای روشن شدن اذهان نسل سوم و چهارم انقلاب باید ریشه های مختلف تهاجم خارجی دشمنان در مقاطع مختلف دوران مقدس به آنان تبیین شود.

وی اظهار کرد: از انتقادات و کوتاهی های که در جامعه وجود دارد، عدم بازگویی روز شمار مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جدید است.

سردارشهید حسین کفاشیان در سال 1329 دیده به جهان گشود در جوانی وارد ارتش شد واین شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی هم به عنوان افسر اتش و هم به عنوان یک بسیجی همپای همرزمان خود از کیان انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.

این شهید به عنوان شهیدی بسیجی الگوی بارزی برای شهدای نیروهای مسلح و عامل وحدت این نیروها بود و با وجود خدمت در ارتش، در زمان مرخصی نیز به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل شرکت داشت و در این راه به فیض شهادت نایل شد.

سردار شهید حسین کفاشیان به عنوان فرمانده گردان امیرالمومنین(ع) لشکر عاشورا در روز 24 خرداد سال 66 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهید شد.

این شهید در فرازی از وصیت نامه خود آورده است که 'اگر شهادت نصیبم شد، در مراسم اسمی از شغل و عنوان من نبرند، می خواهم بسیجی باشم، روی سنگ قبرم فقط بسیجی بنویسند، درجه ام را هم ارتقا ندهند.'

شهرستان مراغه در جریان دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان این سازمان گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت در لوای ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز می‌باشد.

 

 

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نسیم  را اینجا کلیک کنید

لینک باشگاه خبرنگاران   را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را

 



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی ارتش فعال هستند.

به گزارش مشرق، امیر پوردستان صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع‌های مسکونی 232 واحدی شرکت تعاونی مهر فدک توس اظهار کرد: میلاد امام رضا(ع) را تبریک می‌گویم و به آقای ربیعی که با وجود مشغله زیاد در این مراسم حضور یافتند خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: آقای ربیعی مدال افتخاری بر سینه نظام هستند.

پوردستان گفت: طرح مسکن دار کردن ارتش جمهوری اسلامی طرحی است که در قانون اساسی آمده و به عهده شرکت‌های مسکن است و پروژه‌های زیادی در حال اجرا است مثل پروژه شهید بهشتی در اتوبان شهید بابایی تهران و یا پروژه چیتگر.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی شاغل هستند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت : مهم ترین ملاک و ویژگی یک برگزیده و ممتاز علم اوست و در آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه نمل نیز علم به عنوان یک حکومت سالم و نیرومند مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در دوازدهمین دوره همایش کارکنان ممتاز نزاجا اظهار کرد: یکی از سنت‌های پروردگار حفظ اسرار، حفظ آبروی مؤمن و مدارا کردن با مردم و صبر در زمان جنگ و در برابر مسائل و مشکلات مادی زندگی بوده است.

وی افزود: خداوند منان از میان فرشتگان و از میان مردم رسولانی را برگزید و این رسولان از آلودگی، خصومت و خصوصیت بد به دورند و برگزیده قرآن کسی است که به اصلاح رسیده و در جهت رشد جامعه خود گام بر می‌دارد و باید خودش دارای ویژگی‌های خاصی باشد و این شخصیت‌ها از محیط تأثیر نمی‌گیرند، بلکه تأثیر گذار بر محیط هستند و برگزیدگان الهی نیز اینگونه بودند.

آل هاشم تصریح کرد: مهم ترین ملاک و ویژگی یک برگزیده و ممتاز علم اوست و در آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه نمل نیز علم به عنوان یک حکومت سالم و نیرومند مطرح شده و نخبگانی که حکومت می‌کنند باید دارای این ویژگی باشند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های ممتازین اطاعت خدا، امام زمان (عج) و  ولی فقیه بوده و باید بنده مستقیم خدا باشیم و در طریق حق گام برداریم.

رئیس سازمان عقدیتی سیاسی آجا خاطرنشان کرد: شکرگزاری، توبه و استغفار از جمله بارزترین ویژگی‌های برگزیدگان الهی بوده و وی همیشه یاد خدا را دارد و فرد برگزیده و ممتاز همیشه خودش را در محضر خدای متعال می‌بیند و سعی می‌کند که مرتکب خطا نشود و اگر هم شد به دنبال توبه است.

آل هاشم بیان کرد: از نخستین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون چنین صمیمیتی میان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات آجا برقرار بوده و همدلی خوبی در راس فرماندهی آجا با مسئولان نیروی زمینی و کلیه پرسنل و نیروهای تحت امرشان برقرار است.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
 
پایگاه خبری عقاب نیوز ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باورهای سیاسی و دینی جامعه به‌ویژه جوانان ما با ابزارهای فرهنگی دشمنان هدف‌گیری شده است.
 
 
 
  لینک خبرگزاری دفاع مقدس  را اینجا کلیک کنید
  لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید
  لینک خبرگزاری تسنیم  را اینجا کلیک کنید 
  لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید 
  لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید 
  لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش  را اینجا کلیک کنید 
  لینک پایگاه حبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید
  لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید
  لینک افسران جوان جنگ نرم را اینجا کلیک کنید



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :


حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جامعه پزشکی کشور با حضور پررنگ و موثر خود در تمام صحنه های دوران دفاع مقدس، با تقدیم خون خود، به ردای سفید طبابت رنگی تازه بخشید.

به گزارش خبرگزاری مهر،حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع فرماندهان و مسئولان جامعه پزشکی اداره بهداشت و درمان نزاجا، طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن یکم شهریورماه، سالروز ولادت دانشمند و طبیب برجسته جهان اسلام، شیخ الرئیس ابوعلی سینا و روز پزشک تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی دانش پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که جامعه پزشکی کشور خدمات بسیار ارزنده ای به ویژه در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی انجام داده است خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی کشور با حضور پررنگ و موثر خود در تمام صحنه های دوران دفاع مقدس، با سرخی خون شهادت خود، به ردای سفید طبابت رنگی تازه بخشید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه به چند مورد از وظایف پزشکان اشاره و در این خصوص افزود: احساس مسئولیت از مهمترین آداب پزشکی است چراکه  این احساس است که پزشک را وادار به انجام وظایف خود در مقابل بیمار می کند.

آل هاشم همچنین داشتن تقوای پزشکی، اهتمام به تشخیص بیماری، حفظ اسرار بیمار و  ایجاد امید و امید واری در دل بیماران را از جمله وظایف پزشگان برشمرد.

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان ضمن تشکر از خدمات و ایثارگری های جامعه پزشکی به خصوص جامعه پزشگی ارتش تآکید کرد: جامعه پزشکان آجا در هرمقطع و زمانی که کشور نیاز به خدمات پزشکی داشته همواره جزء نخستین گروه هایی بوده که در صحنه حاضر و به امداد و نجات مجروحان پرداخته است.



تاريخ : 2 / 6 / 1393برچسب:, | 5:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی‌کل سپاه ازسرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.
 
خبرگزاری ایسنا: روابط عمومی‌کل سپاه ازسرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه ای اعلام کرد: یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی پس از رهگیری توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد اصابت موشک قرار گرفت و سرنگون شد.

براساس این اطلاعیه هواپیمای منهدم شده از نوع پنهانکار و رادار گریزبوده و قصد نفوذ به حریم منطقه‌ هسته ای نطنز را داشت که با هوشیاری و اقدام به موقع شبکه پدافندی، قبل از ورود به منطقه مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفت.

این اطلاعیه افزوده است: این اقدام شیطنت‌آمیز باردیگر خوی ماجراجویی رژیم صهیونیستی را آشکارتر و برگ سیاه دیگری به پرونده سراسر جنایت و خباثت این رژیم جعلی و جنگ طلب افزود.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درکنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی برای دفاع از ملت شریف و سرزمین اسلامی ایران از آمادگی همه جانبه و قاطع برخوردار بوده و حق هر گونه واکنش و مقابله به مثل را برای خود محفوظ می داند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.
 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حج امسال با توجه به اتفاقات اخیر در منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که دشمنان اسلام با نام اسلام حرکاتی را انجام داده اند و هدف آنان نیز مخدوش کردن چهره اسلام است.

به گزارش ایلنا؛حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم صبح امروز در جمع حجاج ارتشی طی سخنانی با بیان این که حج از نگاه اسلام به خودی خود عبادت بزرگی است، تأکید کرد: حج یکی از بزرگترین و ارزنده ترین فیوضات الهی در ابعاد اجتماعی است که در ساختن فرد و جامعه اسلامی نقش بسیار موثر و انکار ناپذیری داشته و دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که مناسک بزرگ حج دارای ابعاد مختلفی است، افزود: یکی از ابعاد مناسک حج، ابعاد سیاسی و اجتماعی آن است که باعث برقراری ارتباط میان مسلمانان جهان و وحدت و همدلی میان آنان می شود.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: در حقیقت مراسم حج و خانه خدا باعث پیوند مسلمانان با یکدیگر و بهترین وسیله برای وحدت میان آنان است.در حج، روح عبادت، توجه به خدا و خلق خدا، یک رنگی، یکسان بودن پوشش، حرکت دست جمعی و منظم، انجام اعمال و عبادات به سوی یک نقطه یعنی قبله، آن چنان به هم آمیخته اند که گویا مسلمانان اعضای یک پیکرند و در جهت یک هدف گام بر می دارند.

وی ادامه داد: مناسک حج، نژاد پرستی و تعصب های قومی را می شکند و با برداشتن محدودیت های جغرافیایی موجب می شود تا مسلمانان هر ساله در یک محل گردهم آیند و با برگزاری مراسم مشترک به ریسمان الهی چنگ بزنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سپس به مهم ترین تأثیرهای حج پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: حج موجب قرب خداوند، مساوات و عدم تبعیض و باعث کنترل کردن شهوات، گناهان، جدال و دعوا می شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) که احیاگر حج ابراهیمی در چند سده اخیر بوده، توجه ویژه ای به جایگاه و انجام مناسک حج داشته اند. ایشان در خصوص اهمیت حج می فرمایند" فریضه حج در میان فرایض از ویژگی خاصی برخوردار است و شاید جنبه سیاسی و اجتماعی حج بر جنبه های دیگر آن غلبه کند".


وی در پایان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب درخصوص حج افزود: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز اولین تأثیر حج را در درون امت اسلامی و در دل های خود انسان می دانند و دراین باره می فرمایند؛ ما به حج احتیاج داریم تا روحیه خود را تقویت کنیم. این وحدت اسلامی روحیه دشمن را در هم می شکند، تضعیف می کند، عظمت اسلام را به رخ می کشد و وحدت امت اسلامی را در مقابل دشمن آشکار می سازد

 

 



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 2:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا
ارتش یکی از سالم‌ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است

 رییس عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش یکی از مهم کارآمدترین و سالم‌ترین دستگاههای کشور است و نقش در تامین منافع ملی کشور ایفا می‌کند.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم ریاست عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در اولین جشنواره خانواده‌های موفق آجا گفت: سازمان عقیدتی سیاسی آجا از یادگارهای امام (ره) در طی 30 سال گذشته است که با برخورداری از رهنمودهای حکیمانه رهبری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود دستاوردهای فرهنگی زیادی در حفظ و صیانت کارکنان و ارتقای بنیه سیاسی و فرهنگی آنها داشته است.

وی ادامه داد: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش در سالهای اخیر تلاش‌های زیادی کرده‌اند و با اتخاذ رویکردهای جامع در حوزه تهدیدات دشمن دستاوردهای مهمی را با هدف حفظ قدرت انجام داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم اظهار کرد: با استفاده از اسناد فرادستی در تهیه چشم‌انداز سازمان اقدام کرده‌ایم و مسیر حرکت این سازمان را در فضای روشن جمهوری اسلامی تعیین شده است.

وی با اشاره به تجربیات کارشناسان فرهنگی و نیروهای متعهد گفت: برنامه های متعدد فرهنگی پیش بینی شده و در حال اجراست امروز در سایه رهنمودهای رهبری ارتش جمهوری اسلامی یک سازمان نظامی یافته متعهد است که بصیرت عمیق سیاسی از ویژگیهای بارز کارکنان ارتش جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: ارتش یکی از ثابت ترین و کارآمدترین دستگاههای کشور است و نقش مهمی در تامین منافع ملی ایفا می کند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن و جنگ نرم از سوی او تاکید کرد: عنایت و اهتمام مسئولان و تصمیم گیرندگان در سطوح عالی ارتش به امور فرهنگی در حوزه نیروهای دفاعی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در لایحه سال گذشته بودجه رویکرد مناسب نسبت به بودجه دستگاه نظامی اتخاذ شد و این موضوع بر عملکرد سازمانهای نظامی تاثیر مستقیمی و بر توان دفاعی آنها موثر است.

آل هاشم تاکید کرد: در امور فرهنگی به توجه و عنایت بیشتر مسئولان نیاز است امیدواریم کاستی ها با توجه مسئولان مرتفع و شاهد بهبودی وضعیت فرهنگی باشیم.

 



تاريخ : 26 / 5 / 1393برچسب:, | 12:46 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پی درگذشت پدر شهیدان سرلشکر خلبان سیدعلیرضا یاسینی و سیدرضا یاسینی، پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ متن پیام بدین شرح است.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

خانواده محترم و معزز یاسینی

سلام علیکم؛

فقدان پدر بزرگوارتان که  افتخار پرورش فرزندانی چون  امیرسرلشکر خلبان سیدعلیرضا و سیدرضا یاسینی و جانباز سرافراز سیدعباس یاسینی را درکارنامه حیات سراسر خیرشان دارند ما را نیز اندوهگین ساخت.

بدون تردید پرورش فرزندانی این چنین که با خلق حماسه های ماندگار و بی نظیر در دوران دفاع مقدس، جاودان شدند در سایه هدایت و توجه پدری ولایی و مؤمن شکل گرفته و به بار نشسته است.

اینجانب در پایان غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت برای بازماندگان آن عزیز سفر کرده را از پروردگار متعال خواهانم.

 
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ج.ا.ا

سیدمحمدعلی آل هاشم

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش گسترش امر به معروف را امری ضروری دانست و گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین فریضه استوار است و تنها راه مقابله با جنگ نرم دشمن هم احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی آل‌هاشم در مراسم پایانی نخستین گردهمایی آمران معروف و ناهیان از منکر یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گلستان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران و جنگ تحمیلی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به پیروزی رسیده و برهمین اساس نیز همچنان استوار است.

وی با اشاره به شرایط اجرای امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: از شرایط  اجرای این فریضه الهی، داشتن علم و آگاهی برای انجام این کار است و باید در هر شرایطی احتمال تاثیر‌گذاری را در نظر گرفت .

حجت‌الاسلام آل‌هاشم به بیان برخی عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب در این راه، اهمیت دادن  به این موضوع و ریشه یابی، از بین‌بردن زمینه‌های منکرات و استفاده از روش‌های غیر‌مستقیم در اجرای امر به معرف و نهی از منکر از عوامل موفقیت در این کار است.

وی با اشاره به ابزارهای گوناگون که در این راه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار کرد: پرهیز از سخت‌گیری و امیدوار کردن به رحمت خداوند از جمله ابزارهای مهم در ترویج امر به معروف و نهی از منکر است، نباید فقط عذاب به مومنان را یادآوری کرد بلکه رحمت و مغفرت خداوند را نیز باید یادآوری کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر را باید از نزدیکان خود آغاز کنیم و در این راه باید برای مردم اطمینان سازی انجام داده و از استدلال های درست و منطقی استفاده کنیم.

وی  افزود: از ویژگی‌های اجرای امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی در گفتار و کردار است، آنچه  به دیگران می‌گویید، خود باید به آن عمل کنید و همچنین فرد آمر باید متعهد، مخلص، صبور و در مسیرش ثابت‌قدم باشد.



تاريخ : 18 / 5 / 1393برچسب:, | 11:34 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طی مراسمی با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

 صبح امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم طی سخنانی در آیین افتتاحیه مسجدالنبی پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان درجمع فرماندهان و کارکنان این پایگاه، توسعه و ساخت مسجد را از رسالت‌های اصلی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خواند و افزود: مسجد، یکی از پایگاه های مهم فرهنگی است که نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی دارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن قدردانی از تلاش و همت فرمانده نیروی هوایی آجا در ساخت مسجد پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان، به اهمیت و جایگاه مساجد در اسلام پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام به ساخت اماکن فرهنگی و عبادی خصوصاً مسجد عنایت و تأکید خاصی شده چرا که مسجد بهترین سنگر مبارزه با شبه ها،کجی ها و انحراف های فکری است و کلیه اهداف اخلاقی و اجتماعی جامعه اسلامی نیز در آن محقق می شود.

نماینده ولی فقیه در ارتش، مساجد را مرکز مبارزه با دشمنان اسلام خواند و دراین باره تصریح کرد:‌ انقلاب ما نیز از مساجد آغاز شد و در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش مهمی ایفا نمود.
حجت الاسلام آل هاشم سپس با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد ماه، سالروز شهادت شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تمام فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی تبریک گفت.

وی تصریح کرد: نظام سلطه با تکیه بر توان ارتباطی خود شیوه امپریالیسم خبری را دنبال می کند و هدف آن نیز ترور فرهنگی ملت هاست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یک سو بودن جریان بین‌المللی ارتباطات و محدود بودن تعداد کشورهای صاحب نفوذ در این عرصه را از مصادیق بارز امپریالیسم ارتباطی خواند و افزود: هجوم فرهنگی از طریق وسایل ارتباط جمعی مسیری است که دشمنان مدت هاست در آن گام بر داشته اند و با در اختیار داشتن انحصار جهانی رسانه‌ها، یک نوع امپریالیسم فرهنگی و خبری را در جهان حاکم کرده اند.

حجه الاسلام ال هاشم در پایان، با بیان این که خبرنگاران همواره در خط مقدم مقابله با جنگ نرم قرار دارند تأکید کرد: رسالت خبرنگاری رسالت خطیری است که می تواند سرنوشت جامعه جهانی را تغییر دهد

 



تاريخ : 16 / 5 / 1393برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با ۳۴ سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه پنجمین جشنواره سراسری حدیث منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان در جمع خبرنگاران، گفت: در کنار درک مفاهیم قرآن کریم باید به عترت هم توجه داشته باشیم.

وی ضمن مثبت ارزیابی کردن  فعالیت‌های قرآنی در ارتش، گفت: از اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تلاش و فعالیت‌های گسترده و خوبی در زمینه ارتقا و گسترش معنویت در ارتش شده است و امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با 34 سابقه در خصوص فعالیت‌های قرآنی، کارنامه درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه افزود: پنج سال قبل به صورت ابتکاری و برای اولین بار در بین نیروهای مسلح جشنواره حدیث کارکنان، خانواده‌ها و دانشجویان ارتش برگزار شد که خوشبختانه با استقبال خوب کارکنان به ویژه خانواده‌ها روبرو شد و امروز که پنجمین جشنواره سراسری حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور منتخبین کارکنان پایور، وظیفه، خواهران شاغل، دانشجویان دانشگاه‌های ارتش و خانواده کارکنان با حضور فرماندهان و مسئولان عالی رتبه لشکری برگزار شده است، باید در کنار درک و مفاهیم قرآن کریم به عترت هم توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در پایان خاطرنشان کرد: این جشنواره با شکوه فراوان برگزار شد و خداوند متعال را شاکریم که کارکنان و خانواده‌های ارتش در ارتباط با فعالیت‌های معنوی در رده ممتاز قرار دارند و امیدواریم که در سال‌های بعد برنامه‌ریزی‌های بهتری در این خصوص داشته باشیم.

اخبار مرتبط با موضوع:

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه مردمی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری نسیم را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری دفاع مقدس را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید
لینک خبرگزاری موج را اینجا کلیک کنید
لینک پایگاه خبری تحلیلی عصر اهواز را اینجا کلیک کنید
 
 



تاريخ : 14 / 5 / 1393برچسب:, | 3:58 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید حوادث اخیر غزه یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و رژیم نامشروع صهیونیستی با حمله به باریکه غزه نشان داد که به هیچ اصول و توافقی پایبند نیست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در آئین اختتامیه همایش علمی تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) با اشاره به تحولات جاری منطقه و برشمردن تهدیدهای پیش رو، اظهار کرد: با کمال تأسف باید بگوییم در هفته‌های گذشته و در ماه مبارک رمضان، رژیم جعلی صهیونیستی با زیر پا گذاشتن اصول اولیه انسانی، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر در جنگی ناجوانمردانه، مردم بی‌گناه غزه را تحت شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین حملات خود قرار داد و فجایع دردناک دیگری را در کارنامه غیرانسانی خود ثبت کرد.

وی با بیان اینکه "تجاوز وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی که با حمایت مستقیم غرب و آمریکا و در سکوت مرگ‌بار دولت‌های عرب زبان منطقه در جریان است، یک نسل‌کشی تمام‌عیار به حساب می‌آید"، افزود: کشتار غیر نظامیان، تخریب مراکز دینی، مساجد، مدارس و مراکز درمانی از جمله جنایات رژیم صهیونیستی در طول 28 روز گذشته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش خاطرنشان کرد: انفعال مجامع بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل موجب گستاخی رژیم صهیونیستی شده و امروز این رژیم جعلی، خطری بزرگ برای امنیت منطقه و جهان محسوب می‌شود.

آل‌هاشم، توجه به وحدت و پرهیز از تفرقه را از درس‌های بزرگ تحولات اخیر در غزه برشمرد و تصریح کرد: بدون تردید فقط در سایه و حدت و انسجام می‌توان بر رژیم غاصب صهیونیستی فائق آمد و در مقابل ظلم‌های آشکار آن ایستاد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: از دیگر درس‌های بزرگ مقاومت این بود که هرگونه گفت‌وگو و تلاش برای متوقف کردن جنایات این رژیم بی‌نتیجه است و فقط موجب گستاخی بیشتر آن می‌شود و امروز بر همه مسلمان بویژه روشنفکران و بر دوستداران فلسطین لازم است که خطر رژیم صهیونیستی را هشدار بدهند و دولت‌های منفعل و وابسته را وادار به مقابله با آن کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح وقایع دوران دفاع مقدس پرداخت و یادآور شد: جنگ تحمیلی گرچه صدمات فراوانی از نظر انسانی و مادی برای کشور عزیزمان داشت اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی زیادی هم به همراه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این باره تصریح کرد: جنگ تحمیلی موجب خلق ارزش‌های عظیم اسلامی و انسانی شد و ملت ایران در پشت جبهه و رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه، ارزش‌های انسانی و اسلامی والایی را آفریدند که در تاریخ این کشور ماندگار شد. کتاب افتخار و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس آنچنان قطور و زرین است که پرداختن به تمام صفحات این کتاب، زمان طولانی را می‌طلبد اما در این کتاب صفحات ایثار و غیورمردان توپخانه برجسته و نورانی است.

وی در پایان با بیان اینکه "در جنگ‌های گذشته توپخانه عامل و ابزار مهمی در صحنه‌های نبرد بوده و در جنگ‌های آینده نیز نقش مهمی دارد"، به تشریح نقش مهم توپخانه ارتش در دوران جنگ تحمیلی پرداخت و خاطرنشان کرد: در روزهای دشوار و سرنوشت‌ساز دفاع مقدس، توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فعال در جبهه‌های نبرد و شرکت در صدها عملیات مستقیم و غیر مستقیم اوراق زرینی را در کارنامه دفاع مقدس ثبت و ضبط کرد.

 



تاريخ : 13 / 5 / 1393برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: خوشبختانه توپخانه و منابع غنی و قوی از گذشته در اختیار داریم که می‌ توانیم هنوز به آنها تکیه کنیم و توپخانه ما می‌تواند در درگیری‌ های آینده، نقش تعیین‌ کننده خود را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تسنیم ،  امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در همایش تبیین نقش توپخانه در دفاع مقدس که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد با اشاره به فجایعی که در غزه در حال وقوع است، گفت: این روزها فجایع دردناک و عجیبی در غزه در حال جریان است به نحوی که چشم همه جهان، امروز به غزه دوخته شده است.


وی ادامه داد: جنایاتی که رژیم نحس و نجس صهیونیستی با حمایت‌های وقیحانه آمریکای جنایتکار در غزه انجام می‌دهد، برگ دیگری به پرونده سیاه آنها و لکه ننگ جدیدی به چهره شوم و خبیث آمریکای جنایتکار و رژیم نامشروع صهیونیستی است.
جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به ایستادگی نیروهای مقاومت گفت: در طرف دیگر تیز مقاومت و ایستادگی عجیب و شگفت‌آور مدافعان غزه جلوه دیگری از کَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلیلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً کَثیرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ را به نمایش گذاشته است.
امیر موسوی با بیان اینکه اگرچه این جنایت‌ های رژیم صهیونیستی برای اولین بار نیست و برای آخرین بار هم به احتمال زیاد نخواهد بود، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که سرانجام باطل در برابر حق زانو خواهد زد و مظلوم، ظالم را منکوب خواهد کرد و سرانجام زمین میراث مظلومان خواهد بود اما این حوادث و وقایعی که در دنیا اتفاق می‌افتد بیش از پیش به ما ثابت می‌کند که قدرت و قدرتمند بودن از لوازم اولیه حیات است.
وی با بیان اینکه برای قدرت، مؤلفه‌ها و عوامل متعددی را می‌شمارند، تأکید کرد: در کنار همه موارد، مؤلفه نظامی قدرت همواره از عوامل اصلی است و درست است که مؤلفه‌های گوناگون قدرت بر هم تأثیر متقابل و خطی دارند اما هیچ‌کدام از آنها نمی‌توانند تعیین‌کننده باشند و در بین همه آنها، مؤلفه نظامی مهمتر به چشم آمده است.
جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: اگر سایر مؤلفه‌ها نتوانند اراده را تحمیل کنند و یا از تحمیل اراده طرف مقابل جلوگیری کنند، این مؤلفه نظامی است که سرنوشت‌ ساز می‌شود.
امیر موسوی با اشاره به ظهور و بروز مؤلفه نظامی در جنگ گفت: دانشگاه فرماندهی و ستاد، بالاترین سطح برای تولید علم و نظریه‌ پردازی علم جنگ است و درست است که در مورد جنگ عناصر متعددی دخیل هستند اما علم و هنر، کاربرد بهینه همه آنهاست که شرط لازم و کافی است و در این موضوع، دانشگاه جنگ مرجع علم و هنر جنگ است.
وی، دوران دفاع مقدس را یک مقطع بی‌ نظیر در تاریخ کشور عنوان کرد و افزود: علاوه بر همه برجستگی‌ هایی که این مقطع وجود دارد، جنگ در واقع یک دانشگاه تمام عیار بود و یکی از مهمترین درس‌های این دانشگاه، هنر جنگ است و فرماندهان و استادان و نظریه‌پردازان این دانشگاه، عمل کنندگان در این حوزه بودند و آن چیزی را که سال‌ها آموخته بودند در میدان عمل اجرایی کردند و در بوته تجربه بر قناع آن افزودند و به نسل جوان نیز منتقل کردند.
جانشین فرمانده کل ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه نقش توپخانه اظهار داشت: از حدود 2 دهه پیش فکر‌هایی در بین آدم‌های ذیربط نیروهای مسلح ایجاد شد که نقش توپخانه را ضعیف می‌دیدند و با استدلال‌هایی که داشتند این فکر خود را به یکسری دیگر از افراد می‌قبولاندند اما اتفاقاتی که این روزها در جهان و خصوصاً در منطقه ما در حال وقوع است و همچنین تغییری که نحوه درگیری‌ها وجود داشته و علاوه بر آنها، موضوع توپوگرافی‌ای که مرزهایمان می‌بینیم، نشان می‌دهد که ضعیف دانستن نقش توپخانه فکر درستی نبوده است.
موسوی خاطرنشان کرد: ما نیاز داریم که در سلاح و تجهیزات توپخانه‌ای، فکرهای به‌ روزی داشته باشیم و خوشبختانه توپخانه و منابع غنی و قوی از گذشته در اختیار داریم که می‌ توانیم هنوز به آنها تکیه کنیم و توپخانه ما می‌تواند در درگیری‌های آینده، نقش تعیین‌ کننده خود را داشته باشد.
وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با امیر ولی‌ وند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صحبت می‌کردم اشاره داشت که اولین دوره مشترک و مرکب در دانشگاه دافوس در حال اجرا و رو به پایان و دوره دوم آن نیز از اول مهرماه انشاءالله آغاز خواهد شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده سپاه قدس انقلاب اسلامی ایران با انتشار پیامی درباره حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأکید کرد، خلع سلاح مقاومت تصوری باطل است که هیچ گاه محقق نخواهد شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، متن کامل پیام سردار قاسم سلیمانی به این شرح است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

ألا تقاتلون قوما نکثوا أیمانهم وهموا بإخراج الرسول وهم بدؤوکم أول مرة أتخشونهم فالله أحق أن تخشوه إن کنتم مؤمنین. (التوبه 13)

دوستان عزیز فلسطینی در تمام فلسطین، در غزه و در پایداری و مقاومت! سلام، درود و رحمت پروردگار بر شما باد.

ای آنان که در این لحظات پرشکوه از تاریخ امت اسلامی و تاریخ انسانیت، بالاترین الگوی دلاورمردی و مقابله با تجاوزات دشمن علیه ملت قهرمان غزه را خلق کرده‌اید. ای آنان که به دشمن اشغالگر و تمامی حامیان و همدستان دور و نزدیکش که البته تعدادشان کم هم نیست، درس پایداری و مقاومت در راه حق و عزت را فهماندید. فلسطین قلب تپنده‌ای است که خون و حیات را در شریان بشریت گسیل می‌دارد تا بشریت در هر لحظه حیات و زندگی جدیدی را تجربه کند. این فلسطین است که به جهان پویایی می‌دهد و با خون فرزندان و کودکان مظلوم خویش درخت آزادی و آزادگی را آبیاری می‌کند. این فلسطین است که وجدان‌ها و ملت‌ها را از خواب عمیق غفلت بیدار می‌نماید.

فلسطین در این زمان حد فاصل حق و باطل، جور و عدالت و ظالم و مظلوم است.

فلسطین آتشفشانی الهی است که تنها با بیرون راندن اشغالگران غاصب، خاموش می‌شود.

سلام خداوند و رحمتش بر زنان و مردان پایداری که با صلابت خود باعث سرافرازی انسانیت و اعتلای پرچم اسلام شدند.

رحمت خدا بر شهدا، شهدای فلسطین و مقاومت،

سلام به رهبران مقاومت که نام خود را با قلم شرف در تاریخ فلسطین حک کردند؛ رهبرانی که هیچ گونه چانه‌زنی در مورد حقوق خود را نمی‌پذیرند و هرگز در برابر فشارها و دسیسه‌ها سر تسلیم فرود نمی‌آورند.

سلام من به برادران عزیز، رهبران سیاسی حماس، جهاد اسلامی و تمامی گروه‌های مقاومت،

سلام و درود من به فرماندهان و مبارزان گردان‌های قسام، گروهان های قدس، گردان های ابوعلی مصطفی، گردان‌های شهدای الاقصی، تیپ‌های ناصر صلاح الدین و تمامی مجاهدان و جنبش های مقاومت موجود در این سرزمین

صحنه های دردناکی که در فلسطین شاهد هستیم، قلب ما را به درد می‌آورد و سینه را آکنده از غم می‌کند؛ غمی که در درون خود یک خشم عمیق را نهفته دارد، خشمی که در وقت مناسب آن را بر سر صهیونیست‌های مجرم خواهیم ریخت.

لعنت خدا بر کسانی که به شما ظلم کرده و می کنند.

لعنت خدا بر هر ظالمی باد که از این رژیم جنایتکار دفاع و حمایت کرده و می‌کند؛ به ویژه آمریکا که رأس ظلم و ستم در جهان است

لعنت خدا بر تمامی کسانی که راه امدادرسانی و کمک به شما را می‌بندند و در جنایات صهیونیست‌ها مشارکت می‌کنند.

لعنت خدا بر هر کسی که اندوه و مرارت شما را می بیند و با سکوت بزدلانه خود، به صهیونیست ها اجازه کشتار ملت مظلوم تان را می دهد. همه جهان باید بداند که خلع سلاح مقاومت یک تصور باطل، یک توهم دست‌نیافتنی و یک خواب آشفته است که هرگز جامه تحقق نخواهد پوشید. خلع سلاح مقاومت رویایی گزاف است که دفن خواهد شد.

ما در محضر خداوند عز و جل با شهدا عهد می بندیم که راه شان را ادامه دهیم و در این راه «لن نبدل تبدیلا»

همان طور که پیش از این به وظیفه دینی خود در قبال حمایت از مقاومت جامه عمل پوشاندیم، ادای این وظیفه را ادامه می دهیم و بر یاری مقاومت و همراهی اش تا لحظه پیروزی پافشاری می کنیم تا اینکه مقاومت زمین، هوا و دریا به جهنمی برای صهیونیست ها مبدل نماید. قاتلان و مزدوران باید بدانند که ما لحظه ای از حمایت مقاومت و پشتیبانی از ملت فلسطین دست نخواهیم کشید و در این مسیر ذره ای تردید نداریم.

به همگان می گوییم که ما عاشق شهادت هستیم. شهادت در راه فلسطین و شهادت به خاطر قدس نه تنها آرزویی است که هر مسلمان شرافتمندی آرزوی آن را دارد ؛ بلکه انسان های آزادیخواه نیز به انجام چنین کاری افتخار می کنند.

در این لحظه مهم از تاریخ امت اسلام، به تمامی برداران مسلمان می گوییم و به آنها سفارش می کنیم به جای جنگ با یکدیگر که تنها دشمن را خوشحال می کند و باعث از بین رفتن انرژی شان می گردد سلاح خود را، خون خود را، عزت خود را به خاطر دفاع از انسانیت و اسلام که در فلسطین خلاصه شده است، به کار گیرند. وحدت به خاطر فلسطین باعث رعب و وحشت دشمنان می گردد و جهان را برای اشغالگران فلسطین نا امن می کند.

عزت، سربلندی، پیروزی و توفیق الهی را برای تک تک مجاهدان، مبارزان، زنان و مردان شجاع و غیر تمند و پایدار در فلسطین عزیز آرزومندم.

واقتلوهم من حیث ثقفتموهم وأخرجوهم من حیث أخرجوکم (البقره 191)

قاتلوهم یعذبهم الله بأیدیکم ویخزهم وینصرکم علیهم ویشف صدور قوم مؤمنین (التوبه 14)»

 

 



تاريخ : 8 / 5 / 1393برچسب:, | 2:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در محور کرج ـ چالوس خبر داد.

به گزارش مشرق، رضا اکبری اظهار داشت: با توجه به حجم بالای مسافران از استان‌های تهران و البرز به سمت استان‌های شالی و شمال غربی کشور هم اکنون شاهد تعداد زیاد خودروها در محورهای برون‌شهری استان البرز هستیم.

وی تصریح کرد: حجم اصلی مسافرت‌ها در آزادراه تهران -کرج و همچنین جاده چالوس گزارش می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز افزود: براساس آخرین گزارش‌های مأموران پلیس راه هم اکنون باند شمالی آزاد راه کرج -قزوین، ‌محدوده امام زاده طاهر تا پل حصارک،‌ محور کرج- چالوس در مقاطع بیلقان، ‌تونل 7 و گچسر تا کندوان با ترافیک بسیار سنگینی مواجه هستیم.

اکبری عنوان داشت: براساس پیش‌بینی‌ها این حجم از تردد تا شامگاه امشب تداوم داشته و از ظهر پنجشنبه مسیر تردد خودروها از استان‌های شمالی به سمت تهران تغییر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه پلیس راه برای کنترل و روان سازی ترافیک در روزهای پایانی هفته نیز آمادگی لازم را نیز دارد، اضافه کرد: در همین راستا محدویت‌هایی نیز برای آخرین روز از تعطیلات یعنی جمعه پیش بینی شده که به زودی اعلام می‌شود.

وی در پایان از مردم خواست تا علاوه بر رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و به منظور تسهیل در تردد خودروها حوصله به خرج داده و با مأموران راهنمایی و رانندگی همکاری‌های لازم را داشته باشند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

یک روز ماه رمضان همراه با تکاوران - تبریز (عکس)

 

برای تماشای بقیه عکسها روی عکس بالا کلیک کنید

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در اجتماع بزرگ مردم تبریز در راهپیمایی روز قدس، طی سخنانی روز جهانی قدس را یکی از یادگاران بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(رضوان الله تعالی علیه) دانست که نشان از ژرفای اندیشه های والای آن عزیز و نگرش راهبردی ایشان به مسائل جهان اسلام دارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که طی قرون گذشته و با شکل گیری پدیده استعمار، بیگانگان و قدرت های استعماری همواره تلاش کرده‌اند با سیطره برجهان اسلام، اهداف و منافع استکباری و ظالمانه خود را تأمین نمایند افزود: بدون تردید بزرگ ترین توطئه و خیانت درطول تاریخ منطقه، جعل رژیم نژادپرست صهیونیستی از سوی قدرت های غربی در قلب جهان اسلام بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سخنان امام خمینی (رحمه الله علیه) که روز قدس را یک روز جهانی برشمردند، تصریح کرد: همانگونه که بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی نیز تأکید داشتند، مسئله فلسطین منحصر به اشغال بخشی از یک سرزمین نیست، بلکه قضیه فلسطین نمادی از درگیری جبهه کفر و استکبار با اسلام است.

آل هاشم سپس به اثرگذاری روز جهانی قدس در روشنگری افکار عمومی جهانیان نسبت به مسئله فلسطین پرداخت و دراین باره خاطرنشان کرد: گرامی داشت روز قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، امروز خود به عامل بسیار مهمی در جهت حفظ آرمان فلسطین و شکست توطئه های استکبار در منطقه تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش حضور نظام سلطه در منطقه به بهانه های مختلفی همچون مبارزه با تروریسم افزود: آمریکا که امروز خود در رأس نظام سلطه قرار دارد با گسترش حضور خود در منطقه و با کشتار و آوارگی مردم بی گناه در افغانستان و عراق،  آسیب های زیادی را به کشور های مسلمان منطقه وارد کرد و علیرغم ادعایشان در جنگ علیه تروریسم، امروز نه تنها شاهد گسترش این پدیده شوم در سطح منطقه هستیم بلکه این موضوع به خودی خود دروغ بودن ادعاهای دشمنان و ریاکاری آنان در حمایت از حقوق بشر، مردم سالاری و مقابله با تروریسم است.

آل هاشم در ادامه اهداف اصلی نظام سلطه در حمایت از گروههای تروریستی و به راه انداختن جنگ های داخلی در کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق را، در حاشیه امن قرار دادن رژیم صهیونیستی دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه در راستای همین اهداف برخی از رژیم های مستبد و وابسته عربی نیز با خیانت به مردم فلسطین، با جبهه غربی صهیونیستی مشارکت و همراهی می کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، وارد نمودن سوریه به یک جنگ تمام عیار را در راستای همین اهداف ذکر و عنوان کرد: سوریه در سال های اخیر با اتخاذ مواضع و سیاست های صحیح و انسانی همواره یکی از کشور های حامی محور مقاومت و بلکه خط مقدم نبرد با دشمن صهیونیستی قرا داشته و از این رو دشمنان تلاش کردند با ایجاد خشونت و گسترش جنگ در سوریه، منافع و امنیت رژیم جعلی صهیونیستی را تأمین و تقویت نمایند و این همان توطئه ای بود که در مقابله آشکار با آرمان های فلسطین قرار داشت.

وی در ادامه با اشاره به ناکامی دشمنان در سوریه و کشاندن دامنه تجاوز و خیانت خود به عراق تصریح کرد: دشمنان پس از شکست در جبهه سوریه در هفته های اخیر دامنه تجاوزات خود را به کشور عراق گسترش دادند و با تجهیز و پشتیبانی از گروه تروریستی داعش، اهداف خود را در منطقه به گونه ای دیگر دنبال می کنند و در این بین گروه تروریستی داعش نیز با حمایت های برخی از کشورهای منطقه و با تکیه بر افکار و عقاید انحرافی سلفی و وهابی مرتکب جنایات ضد انسانی زیادی شده است که این موضوع نیز خود در راستای اهداف و منافع استکبار و رژیم صهیونیستی قرار دارد.

وی دراین باره خاطرنشان کرد: آنچه امروز در صحنه عراق و سوریه جریان دارد جنگ شیعه و سنی نیست بلکه جنگ با تروریسم است، جنگ با گروهی که با تفکر انحرافی و برداشت سطحی از تعالیم عالیه اسلام ، ملعبه دشمنان اسلام و ابزار دولت های مستبد و وابسته به بیگانگان قرار گرفته اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش تأکید کرد: حمایت های آمریکا و رژیم صهیونیستی از گروه های تروریستی تکفیری و مواضع و عملکرد این گروه های منحرف و جنایتکار نشان می دهد امروز این گروه ها کاملاً در خدمت استکبار و اهداف منطقه ای دشمنان اسلام قرار دارند چراکه هیچگاه مشاهده نشده است که این گروه ها علیه منافع و امنیت رژیم صهیونیستی اقدامی انجام دهند و اکنون سئوال بزرگ این است که آیا امروز، رژیم صهیونیستی دشمن اصلی اسلام و مسلمانان نیست؟

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که فرمودند؛ ما این گروه های فریب خورده را دشمن نمی دانیم بلکه حامیان آنان را دشمن می دانیم افزود: تحولات جاری در منطقه نباید موجب غفلت مسلمانان از مسئله اصلی جهان اسلام و آرمان های فلسطین شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان این که در روز های اخیر رژیم صهیونیستی جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه به راه انداخته و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در مقطع کنونی از حمله به غزه اهداف خاصی را دنبال می کند.     

حجت الاسلام آل هاشم، نابودی زیر ساخت های مقاومت، تقویت گروه های تروریستی تکفیری، ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی مانند فتح و حماس را از جمله این اهداف برشمرد و خاطرنشان کرد: بدون تردید جنگ صهیونیست ها علیه غزه همانند  جنگ های پیشین دیر یا زود به پایان می رسد و اشغالگران نیز به هیچ یک از اهداف خود نخواهند رسید و رسوایی و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت و در نزد افکار عمومی جهان بازنده خواهد شد.

وی درپایان ضمن تشکر از مردم غیور آذربایجان و تبریز که با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس یک باردیگر وفاداری خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه را ثابت کردند گفت: پیشگامی مردم تبریز و آذربایجان در کلیهدحرکت های اسلامی دوران انقلاب همچون حرکت خودجوش آنان در 29 بهمن 56 که با هدایت شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی انجام پذیرفت، فراموش نشدنی و ستودنی است.

وی همچنین حرکت خود جوش مردمی در 9دی سال 88 را که با هوشمندی و مدیریت نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری در اعلام انزجار از بیگانگان و ضد انقلاب داخلی برگزار شد را از دیگر مصادیق وفاداری مردم خونگرم این منطقه به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

پایگاه خبری عقاب نیوز ::حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امسال روز جهانی قدس، روز همبستگی همه مسلمانان جهان با مردم مظلوم غزه و حمایت از مقاومت اسلامی در منطقه است.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوزبه نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام آل هاشم که در شانزدهمین نشست پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش سخن می گفت با اشاره به برخی از شاخص ها و درسهای مهم دفاع مقدس از جمله مدیریت و فرماندهی حضرت امام (ره) و نیز دوراندیشی ایشان، افزود: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: جنگ تا رفع فتنه از عالم و امروز هرچقدر که می گذرد به دوراندیشی ایشان بیشتر پی می بریم.

وی تصریح کرد: شما به دوراندیشی و پیش بینی حضرت امام (ره) در مورد مسأله فلسطین نگاه کنید. حضرت امام (ره) در 16 مرداد 1358 که مصادف بود با سیزدهم ماه مبارک رمضان با شروع تازه ای از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در لبنان طی پیامی فرمودند: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام می گردد و عموم مسلمانان جهان ضمن اعلام همبستگی خود با مردم مظلوم فلسطین، در این روز راهپیمایی کنند و این نشان دهنده عمق درایت و دوراندیشی حضرت امام (ره) بود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به جنایات اخیر صهیونیستها در منطقه افزود: طی 16 روز گذشته رژیم صهیونیستی بار دیگر جنگ جدیدی را علیه مردم مظلوم غزه آغاز کرده و رمضان خونینی را برای فلسطینیان رقم زده است و تا امروز بیش از 600 نفر از مردم مظلوم غزه به شهادت رسیده اند و چندین بیمارستان مورد حمله قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: رژیم اشغالگر قدس از حمله اخیر خود به غزه سه هدف عمده یعنی نابودی زیرساخت های مقاومت، تقویت گروهک های تروریستی و تکفیری ها و ایجاد اختلاف بین گروه های فلسطینی را دنبال می کند اما ما امیدواریم همچون پیروزی های قبلی در جنگ 22 روزه، جنگ 33 روزه و جنگ 8 روزه برای چهارمین بار نیز مردم مظلوم فلسطین، حزب الله لبنان و نیروهای حماس و مقاومت در این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه به پیروزی بزرگ و ارزشمندی دست یابند.

وی در ادامه افزود: در روز جهانی قدس همه ما با حضور در راهپیمایی باشکوه و سراسری این روز حمایت قاطع خود را از مسلمانان مظلوم فلسطین و مقاومت اسلامی منطقه بار دیگر اعلام خواهیم نمود.

در این مراسم و قبل از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس حاضر در سالن در ارتباط با نقش و تاثیر نیروهای مختلف شرکت کننده در جنگ تحمیلی و یادآوری برخی حماسه های بی نظیر سالهای دفاع مقدس مطالبی را بیان کردند.

در ادامه این مراسم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از امیر سرتیپ دوم ستاد عسگری، معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات ارتش به عنوان یکی از چهره های پیشکسوت رسته مخابرات در سالهای دفاع مقدس که هم اکنون نیز در امر توسعه زیرساخت های فنی و تجهیزاتی امور فرهنگی آجا نظیر پایگاه اطلاع رسانی ارتش و مرکز مشاوره امور خانواده های آجا  نقش ارزنده ای برعهده دارد، تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، در شانزدهمین نشست هم اندیشی پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش که عصر روز گذشته در تالار غدیر حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار گردید؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد ابراهیم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آجا و تعدادی از رؤسای ادارات عقیدتی سیاسی ارتش و بیش از 50 تن از فرماندهان و پیشکسوتان سالهای دفاع مقدس حضور داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي:

برنامه هاي روز جهاني قدس در آذربايجان شرقي/پیام راهپیمایی، اتحاد مسلمانان است

 خبرگزاری بسیج: رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي در آستانه روز جهاني قدس، با اعلام برنامه هاي اين شورا، گفت:
رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران اصلی این راهپیمایی است.

حجت الاسلام حسين تقي زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، با اظهار تاسف از شهادت مردم مظلوم غزه و محكوم كردن جنايات رژيم اشغالگر قدس، گفت: تمهيدات لازم براي برگزاري باشكوه روز جهاني قدس از چندين ماه پيش انديشيده شده كه تبليغات و تنوير افكار عمومي به وسيله رسانه ها و فضاسازي شهري بخشي از آن هاست.

وي از آمادگي شركت واحد اتوبوسراني براي انتقال مردم روزه دار در روز قدس خبر داد و افزود: وظيفه سازماندهي راهپيمايي این روز را نیز سپاه عاشورا  بر عهده دارد که همزمان با راهپيمايي كارهاي تبليغي و فرهنگي در نظر گرفته شده  هم در طول مسيرهاي راهپيمايي اجرا مي شود.

حجت الاسلام تقي زاده با اظهار اميدواري از حضور گسترده مردم در راهپيمايي جمعه پایانی ماه رمضان نسبت به سال هاي گذشته با توجه به جنايات صهيونيست ها عليه مردم غزه، بيان كرد: راهپيمايي از ساعت 10:30 در سراسر استان آغاز و به مصلي هاي نماز سياسي- عبادي جمعه ختم مي شود.

وي ادامه داد: در تبريز هم اين راهپيمايي از ساعت 10:30 از مساجد و محلات آغاز و شركت كنندگان پس از طي كردن مسيرهاي 9 گانه، ساعت 11:30 در ميدان هاي فجر و ساعت تبريز حاضر شده و به صورت متمركز حضور پرشور خود را در سه راه طالقاني به وسيله رسانه هاي جمعي به جهانيان نشان مي دهند.

به گفته حجت الاسلام حسين تقي زاده سخنران اصلي راهپيمايي روز جهاني قدس تبريز، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران حجت الاسلام سيد محمدعلي آل هاشم خواهد بود كه سخنراني وي به همراه قرائت قطعنامه داخل مصلي امام خميني(ره) اين كلانشهر اجرا مي شود.

وي اجراي سرود همگاني از سوي دانش آموزان را از ديگر برنامه هاي روز راهپيمايي دانست.

اين مقام مسئول با قدرداني از همكاري نيروي انتظامي، سپاه عاشورا، صدا و سيما، شركت واحد اتوبوسراني و شهرداري تبريز، از مردم خواست تا با توجه به شرايط حساس كنوني، با حضور به موقع و با اقتدار خود، صداي اعتراض خود را به گوش جهانيان و مجامع بين المللي مسكوت برسانند.

وي اجراي فرمان امام خميني(ره)، پشتيباني از مردم مظلوم فلسطين و غزه براي تقويت روحيه آن ها، معطوف كردن نگاه جهانيان به راهپيمايي روز قدس و ايجاد تنفر و انزجار جهاني از رژيم جعلي اسرائيل و نشان دادن هويت و اقتدار اسلامي را از اهداف راهپيمايي روز جهاني قدس مردم آذربايجان برشمرد.

حجت الاسلام تقي زاده افزود: درس مهم راهپيمايي براي استكبار جهاني و رژيم اشغالگر قدس اين است كه مسلمانان جهان هنوز متحد بوده و بر شريعت پيامبر(ص) هستند.

 



تاريخ : 26 / 4 / 1393برچسب:, | 1:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تشییع پیکرخلبان شهید یاسر محمدیان که در حادثه سقوط هواپیمای آموزشی ارتش به درجه رفیع شهادت نائل شد، صبح امروز در خرم آباد تشییع شد.

 

 

 



تاريخ : 24 / 4 / 1393برچسب:, | 8:9 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خلبان آزاده دوران دفاع مقدس گفت: پس از پایان دوره آموزشی خلبانی در آمریکا به ۸ نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره‌ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا را دادند که ما آن را نپذیرفتیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، امیرسرتیپ دوم خلبان جمشید اوشال از پیشکسوتان و آزادگان دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز جنگ تحمیلی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در دوره آموزشی استاد خلبانی در کشور امریکا حضور داشتم.

وی ادامه داد: پس از پایان دوره به 8 نفر از خلبانان نیروی هوایی که در این دوره ها شرکت کرده بودند پیشنهاد ماندن در ارتش آمریکا با حقوق و مزایای بالا را دادند که هیچ کدام از ما این پیشنهاد را نپذیرفتیم.

امیر اوشال اظهار کرد: از این تعداد خلبان چهار نفر شهید، دو نفر اسیر و 2 نفر تا پایان جنگ تحمیلی حضور داشتند.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی اظهار کرد: خلبانان نیروی هوایی در آن زمان حاضر نشدند در قبال امکانات بالا دست از انقلاب و کشورشان بکشند و در چنین موقعیت هایی نقش ارزنده پرسنل نیروی هوایی آشکار شده است.

وی با اشاره به حضور خود در عملیات های مختلف قبل از آغاز رسمی جنگ گفت: در درگیری های کردستان و زمانی که ضد انقلاب دست به سوء استفاده از قوم کرد در کشور زده و اغتشاشاتی را ایجاد می کردند در چندین عملیات شرکت کردم که این عملیات ها منجر به آزادسازی بانه و شکست محاصره مهاباد، سردشت و شهرهای مرزی شد.

امیر اوشال با اشاره به دیگر نقش های نیروی هوایی در عملیات های جنگی  گفت: پشتیبانی هوایی از نیروی زمینی و سپاه پاسدارن برای پاکسازی منطقه از دست تجزیه طلبان قبل از آغاز جنگ تحمیلی و در مبارزه با رژیم بعث عراق از دیگر اقدامات نیروی هوایی بود.

آزاده سرافراز دوران دفاع مقدس گفت: در آن دوران با درایت امام(ره) و همت مردم کردستان توطئه شوم حزب بعث خنثی شد.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: جنگ در روز 31 شهریور 59 روز دوشنبه ساعت 13 و 40 دقیقه آغاز شد و در آن زمان آماده باش جنگی در پایگاه هوایی و فرودگاه تبریز حاکم بود و من تنها دو دقیقه بعد از اولین حمله برای پاسخ به حمله دشمن پرواز کردم.

امیر اوشال تصریح کرد: اولین ماموریت جنگی من یکم مهرماه سال 59 در خاک عراق بود و در پرواز 140 فروندی نیز یکی از خلبانان بودم و به طور کلی 20 ماموریت داخل خاک عراق داشتم و در مجموع 35 ماموریت را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشتم.

خلبان پیشکسوت نیروی هوایی با اشاره به نحوه اسارت خود در 25 مهرماه سال 59 گفت: در آن دوران برای انجام ماموریت به پایگاه هوایی دزفول انتقال پیدا کردم چراکه در آغاز جنگ دشمن به سمت خرمشهر و جنوب کشور پیشروی داشت و نیروی هوایی با تمام توان خود در مقابل دشمن ایستادگی کرد به طوری که در دو سه ماهه اول جنگ نیروی هوایی با 250 هواپیمای خود برای متوقف کردن ماشین جنگ دشمن تلاش کرد و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرد و با هدف دشمن که جداسازی خوزستان از ایرا ن بود مقابله کرد و این اقدامات ارزشمند به همت تمام پرسنل نیروی هوایی انجام شد.

 



تاريخ : 23 / 4 / 1393برچسب:خبر خوش,سربازان متأهل,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:40 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

روزنامه خراسان

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود.

خبر خوش برای سربازان متاهل

بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر مقامات مسئول، مقرر شده با توجه به آموزه های اسلامی و اقتضائات راهبردی کشور،به کلیه سربازان نیروهای مسلح در سراسر کشور که همسر آنها در طول مدت خدمت آنها، فرزندی به دنیا آورد دو هفته مرخصی اجباری تشویقی اعطا شود که این مرخصی قابل ذخیره نبوده و باید در همان زمان به سربازان اعطا شود.



تاريخ : 22 / 4 / 1393برچسب:معافیت پزشکی,پایگاه خبری عقاب نیوز, | 3:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آئین نامه جدید معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از اول مرداد ماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

 

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ˈحجت اله واعظی نژاد ˈ گفت: با توجه به تصویب آئین نامه جدید معاینه و معافیت پزشکی مشمولان خدمت وظیفه عمومی از سوی هیئت وزیران، این آئین نامه از اول مرداد ماه سال جاری توسط واحدهای وظیفه عمومی اجرایی می شود.

وی یادآور شد: مشمولانی که درخواست معافیت پزشکی خود را در ماه های گذشته و قبل از مرداد ماه سال جاری از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی( پلیس+10 ) به ثبت رسانیده و پرونده آنان در دست بررسی است، برابر آئین نامه سابق به درخواستشان رسیدگی می شود.

معاون مشمولان وامور معافیت های این سازمان افزود: چنانچه این افراد به هر دلیلی تاکنون نسبت به پیگیری پرونده خود اقدام نکرده اند ،می بایست تا قبل از اول مرداد ماه با مراجعه به وظیفه عمومی محل سکونتشان، درخواست پزشکی خود را پیگیری کند.