تاريخ : 12 / 9 / 1393برچسب:, | 9:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
آب سردی که فرمانده ارتش روی سر خلبانان ریخت .

روز گذشته جدیدترین دستاوردهای نیروی دریایی ارتش با حضور سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش و دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی رونمایی شدند. در جریان بازدید فرمانده کل ارتش از دستاوردهای بالگردی نداجا، وی همانگونه که در تصویر زیر مشخص است بر سر تعدادی از خلبانان آب سرد ریخت.

 
 



تاريخ : 10 / 9 / 1393برچسب:, | 11:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بسیج مدرسه عشق است و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن‌را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند؛ چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. (امام خمینی)

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ سرهنگ سعید علیزاده فرمانده پشتیبانی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادداشتی آورده است: بسیج یعنی آماده شدن برای یک سفر طولانی و برای امری مهم که امام(ره) در آن زمان بسیار حساس این فرمان الهی را پیاده کرد. بسیج می‌تواند با استفاده از عظیم‌ترین و ارزشمندترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی، اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل دهد که در کمترین زمان این فرمان عملی شد. بدیهی است که حیات یک جامعه و بروز تغییرات و ایجاد فعل و انفعالات در راهیابی به‌سوی کمال و تعالی، توسط جوانان صورت می‌گیرد و این واقعیت انکارناپذیر است؛ زیرا همین جوانان می‌توانند برای پویایی یک جامعه کمک کنند؛ به‌خصوص زمانی که یک کشور از یک انقلاب فارغ می‌شود برای پیشرفت نیاز است که رهبر انقلاب فرمان بسیج عمومی بدهد.

جوانان می‌توانند همچون اهرمی نیرومند و نیروی محرکه‌ای قوی، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن، اختراعات و ابتکارات را فراهم آورده، تکامل اجتماعی، آسایش، امنیت، رفاه و نیکبختی را در جامعه خویش پی‌ریزی نمایند. بی‌دلیل نیست که بخش اعظم برنامه‌ریزی‌ها و سرمایه‌گذاری‌های حکومت‌های سلطه‌گر، به‌ویژه استعمارگران غربی، در زمینه‌ی کنترل و خط دادن به جوانان اجتماعات خود و جوامع تحت سلطه انجام می‌شود و پیداست که هدف، مهار فکر و ذهن جوانان و هدایت آن‌ها به جهت‌های مورد نظر است، تا قدرت تفکر و تعقل و پویایی این قشر به حدی تضعیف شود، که خطری برای زورمداران محسوب نشود و هرگاه معدودی سالم باقی بمانند، قابل کنترل و سرکوب باشند.

استعمارگران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام، مکتبی الهی، کامل و جواب‌گوی تمام نیاز بشر و دارای جهان‌بینی وسیع و پویا است و احکام آن جهان‌شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان است، و در میان پیروان مذاهب اسلامی، شیعیان ظلم‌ستیزترین مسلمانان هستند. از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک و از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی‌ترین کشورهای دنیا است و مهد شیعه به حساب می‌آید، و از دیرباز مورد طمع قدرت‌های شیطانی دنیا به شیوه‌های مختلف بوده است.

به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع شد و منافع آنان به خطر افتاد. ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکال به خداوند متعال و با بهره‌گیری از استعدادهای بالقوه خود و بهره‌مندی از امکانات کشور به زعامت رهبر کبیر انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایده بیداری ملت‌ها و آزادی انسان‌ها از بند استثمار و استعمار به ترویج اسلام ناب پرداخت و ملل دیگر دنیا نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، پرچم مخالفت و ستیز با حضور ابرقدرت‌ها و ایادی آنان در ممالک خویش را برافراشتند. استعمارگران، منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع، به ریشه متوجه شده، از هیچ دشمنی و شرارت علیه آن فروگذار نکردند.

یکی از خطراتی که انقلاب نوپای اسلامی را تهدید می‌کرد، حمله نظامی بود؛ امام(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند: باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، اگر مسائلی برای ما پیش بیاید، هرچه هم سخت باشد، باید تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه‌اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد... همه‌جا باید اینطور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که 20 میلیون جوان دارد، 20 میلیون تفنگدار داشته باشد و ارتش 20 میلیونی داشته باشد...

هنوز از صدور این فرمان الهی یک سال سپری نشده بود که رژیم پلید صدام در اجرای دستور اربابان خویش با تمام قوا ایران را مورد آماج قرار داد. انقلاب اسلامی در آن شرایط بحرانی ناشی از دگرگونی‌ها و تغییر و تحولات، هیچ‌گونه آمادگی لازم را برای مقابله با متجاوز نداشت. دشمن در همان روزهای اول با مردمی مواجه شد که با دست خالی به دفاع از کیان مقدس نظام اسلامی برخاسته واز ایثار جان خویش دریغ نمی‌کردند.

جوانان ایران اسلامی به فرمان رهبر فقید خود در پایگاه‌های مقاومت تحت عنوان بسیجی گرد آمده و با اشاره ایشان به جبهه‌های نبرد هجوم می‌بردند و تا آخرین قطره خون خویش ایستادگی و مقاومت می‌کردند.

در طول هشت سال دفاع، بسیج آن چنان درخشید که دشمنان اعتراف کردند که قدرتی که در بسیج نهفته است توان مقابله با یکایک ارتش‌های کلاسیک جهانی را دارد. بسیج وظیفه جذب آموزش و سازماندهی نیروهای مردمی و اعزام آن‌ها به جبهه‌های نبرد را بر عهده داشت و توانست جمعیت مؤمن و صاحب ارزشی را از امت حزب‌الله در درون خود بپروراند و پایه‌ریزی ارتش مردمی را دنبال کند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس بسیجیان مظلوم و سلحشور جبهه‌های توحید به همراه امت شهیدپرور از این آزمایش الهی سر بلند و پیروز بیرون آمدند، بعد از خاتمه جنگ تحمیلی در آبادانی یا هر کاری که در کشور نیاز به نیروی فوق‌العاده داشت و بسیج شرکت فعال داشته کمک‌حال دولت و مردم بوده است.

 

 



تاريخ : 9 / 9 / 1393برچسب:, | 12:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش:
روحیه مقاومت و ایستادگی مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح است/ نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی آمادگی‌های خود را دائماً افزایش دهند
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش، روحیه مقاومت و ایستادگی را مایه آبرو و اعتبار نیروهای مسلح خواندند و خاطرنشان کردند: نیروی دریایی باید با افزایش روزآمد آمادگیها و تواناییهای نظامی، و همچنین تقویت انگیزه‌های ایمانی و روحیه فداکاری، نقش بزرگ و مهم خود را در حفظ امنیت ملی و دفاع عمومی و حفاظت از حصار مستحکم کشور استمرار دهد.
فرمانده کل قوا، تقویت روزافزون روحیه ی عزم و آمادگی برای فداکاری را ضروری برشمردند و گفتند: درس قرآن کریم به ما این است که اگر ایمان قوی و روحیه ایستادگی وجود داشته باشد، حتی با امکانات و تجهیزات محدود نیز امکان غلبه و پیروزی بر دشمن وجود دارد.
ایشان با اشاره به مرزهای گسترده آبی کشور و سرمایه‌گذاری وسیع دشمن در این منطقه، خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح ما باید بدون در نظر گرفتن محاسبات سیاسی، آمادگیهای خود را دائماً افزایش داده و با شناسایی خلأهای خود و همچنین بررسی امکانات و نقاط ضعف دشمن، برنامه‌ریزی های راهبردی انجام دهند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای، دوران صلح را فرصت مغتنمی برای خدمت نیروهای مسلح در بخشهای علمی، سازندگی و افزایش بازدارندگی خواندند و گفتند: مسئله آبادسازی سواحل مکران نیز جزء همین کارهای اساسی است که باید با همکاری دولت، برنامه‌های مورد نظر در این منطقه با سرعت بیشتری دنبال شود.
فرمانده کل قوا در پایان سخنان خود با اشاره به فداکاریهای نیروی دریایی در مقاطع مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس، افزودند: نیروی دریایی هم برای نیروهای مسلح و هم برای کشور مایه آبرو و عزت بوده و یاد شهدای این نیرو از جمله شهدای فداکار ناوچه پیکان همواره در تاریخ این کشور ماندگار خواهد بود.
پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش ضمن گرامیداشت سالروز هفتم آذر گفت: ارتقای آمادگی رزمی و توان رزمی نداجا، افزایش سطح ایمنی، تمرکز بر آموزش های علمی، اثبات اقتدار نیروی دریایی در عرصه عمل و انتقال فرهنگ اسلامی ایرانی به آن سوی مرزهای سرزمینی، حضور اثربخش در آب‌های آزاد و کمک به کشتی های سایر کشورها و استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران با هدف آباد سازی منطقه از جمله اقدامات و برنامه های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:
در سال های پس از انقلاب بسیج ثابت کرد در روز بحران کارساز و سرنوشت ساز است

حجت الاسلام آل هاشم گفت: دفاع مقدس برکات فراوانی برای ملت ایران اسلامی داشت که از جمله آن می توان به نمایان شدن چهره های ریاکار قدرت های استکباری و آشکار شدن اهداف ضد بشری آنها اشاره کرد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم معارفه رییس جدید  اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش که صبح امروز با حضور امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمع دیگری از فرماندهان و مسئولین این نیرو برگزار شد با تبریک هفته بسیج گفت: بهترین تعبیر در مورد بسیج همان تعبیر امام راحل(ره) است که فرمودند: بسیج لشگر مخلص خداست.

 

وی با بیان اینکه ما به فرهنگ بسیج احتیاج داریم افزود: در این سی و شش سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بسیج نشان داده که در روز بحران، کارساز و در روز های حساس و سرنوشت ساز کار بسیج بسیار مهم و به یاد ماندنی است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امیدواریم با تلاش همه جانبه فرهنگ بسیج در بین خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح ترویج شود.

 

وی همچنین با تبریک روز نیروی دریایی گفت: نیروی دریایی ارتش هم همانند قهرمانان نیروی هوایی ارتش، در آغازین روز های دفاع مقدس کاری کرد که نیروی دریایی رژیم بعثی عراق تا آخر جنگ نتوانست سازماندهی خود را به دست بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه عزت و محبوبیت کنونی نیروهای مسلح نتیجه ایثارگری های آنها در دوران دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: اگر امروز نیروی هوایی در بین مردم تجلیل و تکریم می شود نتیجه ایثار و فداکاری های شهیدانی چون شهیدسرلشگر خلبان عباس بابایی است.

 

وی افزود: ما در طول دفاع مقدس صدمات مادی و معنوی زیادی را دیدیم ولی پیامدهای مثبت و معنوی فراوانی نصیب ما شد و موجب خلق ارزشهای والای اسلامی و انسانی شد.

 

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: قدرتهای استکباری داعیه دموکراسی و حقوق بشر را داشتند که در طول دفاع مقدس با تجهیز صدام به سلاح های کشتار جمعی و جنایت علیه انسانهای مظلوم، خود را رسوا کردند.

 

وی افزود: دفاع مقدس خوباوری و خوداتکایی را به ملت ایران آموخت و موجب اعتماد به نفس این ملت بزرگوار شد که نمونه بارز این خوداتکایی را در نیروی هوایی شاهد هستیم.

 

شایان ذکر است در این مراسم از زحمات و تلاشهای حجت الاسلام ولی الله صبری رئیس سابق اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش تجلیل شد و حجت الاسلام والمسلمین احمد جلیلی صفت نیزبه سمت ریاست جدید اداره عقیدتی سیاسی این نیرو منصوب شد.

 

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امنیت و پیشرفت امروز نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون خون شهدا است که باید قدردان شهدا باشیم.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین، سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مراسم تشییع مادرشهید سرلشکر خلبان عباس بابایی به استان سفر کرده بود با نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد

آل هاشم، در این دیدار یاد و خاطره شهدای سرافراز نظام مقدس جمهوری اسلامی به خصوص استان قزوین را گرامی‌داشت و اظهار کرد: شهدای استان قزوین شهدای ممتاز وبرجسته‌ای هستند که از نمونه‌های آن می‌توان به شهید سرافراز شهید عباس بابایی و شهید لشگری اشاره کرد. مادر شهید عباس بابایی هم که مادری صبور و فداکار بود توانست فرزندی را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کند که امروز افتخار شهر قزوین و افتخار این نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم استان قزوین با حضور باشکوه خود در مراسم تشییع این مادر شهید یک بار دیگرعشق و ارادت خود را به خانواده‌ه ای شهدا به‍‌ویژه شهید عباس بابایی نشان دادند.

آیت‌الله باریک‌بین امام جمعه قزوین در ادامه ضمن قدردانی از حضور مسئولان کشوری و لشکری در مراسم تشییع این مادر،از خداوند مغفرت و برای بستگان آرزوی سلامتی کرد و یادآور شد: شهید خلبان عباس بابایی نمونه کامل یک انسان بزرگ بود که توانست در دوران حماسه وایثار با ماموریت‌های خود دشمنان را از رسیدن به اهداف وبرنامه‌های خود ناکام بگذارد.

 

 

 



تاريخ : 27 / 8 / 1393برچسب:, | 12:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
بنا به اعلام سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، مشمولان غایبی که تا ۲۲ بهمن امسال برای خدمت سربازی مراجعه کنند، اضافه خدمتشان بخشیده می‌شود.

به گزارش مشرق، این سازمان اعلام کرد: به مناسبت عید غیر خم اضافه خدمت سه تا شش ماهه مشمولینی که در حال خدمت هستند و یا تا بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ خود را معرفی می‌کنند بطور کامل بخشیده شده است که ملاک محاسبه این بخشش اضافه خدمت تاریخ ثبت درخواست اعزام به خدمت مشمولان تا تاریخ بیست و دوم بهمن ماه ۹۳ می‌باشد.

بخشش اضافه خدمت صرفا مربوط به اضافه خدمت سنواتی و دفترچه‌ای است که بعلت عدم معرفی به موقع از سوی وظیفه عمومی اعمال می‌شود.

لازم به ذکر است، بخشش غیبت‌های حین خدمت برابر مقررات آئین نامه انضباطی است و در اختیار فرماندهان سازمان مربوطه است.

بعد از این مهلت اعلام شده، با مشمولان غایب و کسانی که این افراد را بکارگیری می‌کنند در چارچوب قانون برخورد جدی صورت می‌گیرد، بطوریکه بکارگیرندگان سربازان غایب به ازای هر سرباز، هزینه سالانه یک سرباز و به ازای بکارگیری دو سرباز و بیشتر باید هزینه سالانه سه سرباز را پرداخت نمایند و با مشمولان غایب نیز برخورد قانونی ازجمله دستگیری و...، خواهد شد.



تاريخ : 26 / 8 / 1393برچسب:, | 3:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی وجود مخدری به نام «ماشروم» در کشور را تأیید نکرد.

سردار علی مویدی در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره این‌که گفته می‌شود مخدر جدیدی به نام ماشروم در کشور استعمال می‌شود اظهار کرد: وجود مخدری به نام ماشروم در کشورمان تأیید نمی‌شود.

وی با بیان این‌که پلیس به عنوان تنها مرجع تخصصی اعلام مواد مخدر در جامعه است گفت: ممکن است موارد مختلفی در سراسر جهان استعمال شود، اما این ماده وارد کشور ما نشده و همان‌طور که گفتم چنین ماده‌ای را تأیید نمی‌کنم.

مویدی در ادامه از کشف 272 تن انواع مواد مخدر از سوی نیروی انتظامی طی هفت ماهه امسال خبر داد و گفت: تریاک و حشیش در صدر این کشفیات بوده است و استان کرمان نیز دارای بیشترین کشفیات بوده است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی درباره وضعیت رصد اعتیاد و مواد مخدر در سطح جهان نیز گفت: بحث مواد مخدر در کشورها را به روز رصد می‌کنیم و اطلاعات ما لحظه‌ای است. به همین دلیل همکاران ما در حوزه جمع‌آوری اطلاعات فعال هستند و اطلاعات کاملی از وضعیت مواد مخدر در ایران و سراسر جهان داریم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده معظم کل قوا در مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های افسری ارتش:
نيروهاي مسلح ایران در تمام عرصه‌های مسئولیت و رزم‌آوری سنگ تمام خواهند گذاشت/ دشمنان با ساختن گروه‌هاي مسلح به‌نام اسلام و قتل عام بي‌گناهان اسلام هراسی می‌کنند
هشتمین مراسم مشترک دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (دوشنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده کل قوا، در دانشگاه افسری امام علی(ع) برگزار شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان مراسم، در محل یادمان شهدا حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات شهدای گرانقدر دفاع مقدس را از خداوند متعال مسئلت کردند.
فرمانده کل قوا سپس از یگان‌های حاضر در میدان سان دیدند.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين مراسم، نيروهاي مسلح را از پايه هاي اقتدار هر کشوري خواندند و تاکيد کردند: لازمه اقتدار واقعي در نيروهاي مسلح، همراه شدن ايمان، بصيرت، عزم راسخ و احساس مسئوليت واقعي در کنار نيروي انساني مجهز به آموزش هاي روزآمد و تجهيزات پيشرفته است.
ايشان همچنين دنياي امروز را تشنه پيام آزاديبخش اسلام ناب دانستند و گفتند: بدخواهان و زورگويان جهاني، تلاش مي کنند تا با استفاده از هنر، سياست، نظامي گري و همه ابزارها، مانع شنيده شدن نداي اسلام ناب شوند اما اين ندا شنيده شده است و نشانه‌ی آن هم، هراس روزافزون قدرت هاي استکباري است.
رهبر انقلاب اسلامي با تاکيد بر لزوم برخورد عميق و غير سطحي با موضوع اقتدار در نيروهاي مسلح، افزودند: تعداد زيادِ نيروي انساني و آموزش و تجهيزات نظامي پيشرفته، به تنهايي موجب اقتدار نيروهاي مسلح يک کشور نمي شوند بلکه بايد انگيزه و معنويت و عزم و درکِ حقيقت مسئوليت بر رفتارها و جهت گيري ها حاکم باشد.

فرمانده کل قوا با اشاره به قابليت هاي معنوي و توانايي هاي علمي و قدرت ابتکار و عزم راسخ نيروهاي مسلح کشور در هشت سال دفاع مقدس، خاطر نشان کردند: دنيا بر روي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران حساب باز مي کند و آن را جدي مي گيرد، زيرا مي داند که هر جا عرصه مسئوليت و رزم آوري باشد، نيروهاي مسلح سنگ تمام خواهند گذاشت.
ايشان با اشاره به افتخارات دانشگاه افسري امام علي (ع) و شهداي گرانقدر اين دانشگاه، خطاب به دانشجويان افسري گفتند: خود را در اين مجموعه پر برکتِ علمي و نظامي، براي اعتلاي روزافزون نيروهاي مسلح بعنوان يکي از ارکان اقتدار کشور، آماده کنيد و همچون محققان و دانشمندانِ جوان که با علم و ابتکار، پديده هاي علمي را عرضه مي کنند، با بهره گيري از اندوخته هاي علمي و ابتکار و ارائه پديده هاي نظامي و نوين، سازمان نظامي کشور را به اوج اعتلاء برسانيد.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اينکه بشريت بيش از هر زمان ديگر نيازمند پيامِ اسلامي ملت ايران است، خاطر نشان کردند: افزون طلبان و زورگويان جهاني که از جاذبه پيام رهايي بخش اسلام ناب و تهديد شدن منافع خود بشدت نگرانند، از همه ابزارها بويژه ابزارهاي هنري بهره گرفته اند تا مردم دنيا را از اسلام بترسانند.
حضرت آيت الله خامنه اي ساختن گروههاي مسلح به نام اسلام و حکومت اسلامي، و قتل عام انسان هاي بيگناه بوسيله اين گروهها را نمونه ديگري از روشهاي دشمنان براي اسلام هراسي برشمردند و افزودند: پيام اسلام ناب براي انسانيت، پيام آسايش، عزت، سربلندي و زندگي همراه با امن و امان است و بدخواهان نمي خواهند، ملت ها با اين پيام آشنا شوند.
ايشان خطاب به دانشجويان دانشگاه افسري امام علي (ع) تاکيد کردند: نسل پيش از شما پيام اسلام ناب را در ميدان هاي نبرد و سياست و انقلاب، سردست گرفت و آن را به دنيا نشان داد، و اينک شما وارثان آن شهداي بزرگوار و مردان عظيم القدر هستيد تا اين پيام را به جهانيان عرضه کنيد.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرتیپ دوم فولادی فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، ضمن خیر مقدم، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و تربیتی این دانشگاه در محورهای «رشد ایمان و بصیرت دینی»، «ارتقای کیفیت و روزآمدی آموزشها» و «خلاقیت و نوآوری» بیان کرد.
در این مراسم به فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاههای افسری ارتش و همچنین یکی از مادران شهدا، یک جلد کلام الله مجید و هدایایی اعطا شد و نماینده دانشجویان جدید و فارغ التحصیل نیز، سردوشی و درجه خود را از دست فرمانده کل قوا دریافت کردند.
در ادامه این مراسم دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش طرح میدانی «وارثان شهدا» را اجرا کردند.
در پایان این مراسم، یگانهای حاضر در میدان ضمن اجرای عملیات اعتماد به نفس، از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 



تاريخ : 25 / 8 / 1393برچسب:, | 10:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با صدور پیامی ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی، مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام شهید سرلشگر عباس بابایی را تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران متن پیام بدین شرح است:

اینجانب ضایعه درگذشت بانوی مکرمه و مومنه سرکار خانم فاطمه خوئینی مادر خلبان سرافراز ارتش اسلام سرلشگر عباس بابایی،که در ایام شهادت سرور و سالارشهیدان، حضرت اباعبدالحسین(ع) (س) به دیدار فرزند شهیدش شتافت را از صمیم قلب و از سوی آحاد کارکنان آجا تسلیت عرض نموده و برای روح پاک این سعیده جلیله مغفرت و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر مسئلت می نمایم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از این پیام خود با اشاره به فداکاری و از خود گذشتگی خانواده معظم شهدا که خالصانه و برای رضای حضرت حق از عزیزترین سرمایه های زندگی خویش گذشتند تصریح کرده است: جا دارد با نکوداشت یاد و خاطره این بانوی بزرگوار که از دامان پاکش مردی مومن و جوانمرد پا به عرصه شهادت نهاد، مراتب ارادت و تکریم خود را به خانواده بزرگ شهدا ابراز نمائیم.



تاريخ : 23 / 8 / 1393برچسب:, | 1:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیرپور دستان گفت: اگر تهدیدی جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار دهد فرزندان سرباز ایران این قابلیت، استعداد و توان این را دارند که این تهدیدها را در نطفه خفه کنند و اگر تهدیدی شکل بگیرد تهدید کننده را از کرده خود پشیمان بکنند.

به گزارش مشرق، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پنجشنبه شب در دوازدهمین یادواره شهدای شهرک شاطره- اسلامشهر- حضور یافت.



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 8 / 1393برچسب:, | 2:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در پی اعلام فرمانده نیروی هوا فضای سپاه مبنی بر به پرواز در‌آمدن هواپیمای RQ 170 ایرانی، فیلم پرواز این هواپیما امروز منتشر شد.
 
صبح امروز سردار حاجی‌زاده ضمن اعلام نمایش تصاویر به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، گفت:  از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، افزود: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه‌ها را بومی کرده و وارد مأموریت هم بشویم، اما اجرای مأموریت‌های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 9:49 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

وزیر دفاع طی حکمی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) را منصوب کرد.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار سرتیپ "حسین دهقان" وزیر دفاع طی حکمی مدیرعامل جدید سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) را منصوب کرد.

در مراسم معارفه "مصطفی اثباتی" مدیرعامل جدید ساتا، سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های سردار "حسین دقیقی" مدیرعامل سابق ساتا، این سازمان را یک سازمان چند بعدی خواند که فرا‌تر از فعالیت‌های ارزشمند و گسترده خدماتی و اقتصادی خود دارای ابعاد اجتماعی و فرهنگی در سطح جامعه است.  

وی افزود: این سازمان به جهت گستردگی، مستلزم مدیریتی خاص است که موضوع رضایتمندی جامعه هدف به عنوان یک شاخص و تعامل و ارتباط متقابل با آن‌ها از الزامات آن محسوب می‌شود.  

سردار دهقان تصریح کرد: فعالیت‌های صورت گرفته در ساتا طی چند سال گذشته توانسته این سازمان را در بازار سرمایه به یک جایگاه ویژه اقتصادی و ارزشمند نائل کند به گونه‌ای که این سازمان هم‌اکنون به عنوان یک سازمان اطمینان‌‌بخش و فعال در عرصه اقتصاد ملی دارای نقش‌آفرینی ویژه است.  

وی با اشاره به اینکه از ساتا انتظارات و خواسته‌هایی وجود دارد که توجه به سطح سلامت جامعه هدف و رفع نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها در حوزه‌های درمانی و بیمه‌ای از اولویت‌های آن به شمار می‌رود، افزود: هم‌اکنون فعالیت‌های ارزشمند و مهمی برای رفع نیازهای جامعه هدف صورت گرفته اما این اقدامات تا رسیدن به سطح مطلوب کافی نبوده و با آن فاصله دارد.  

وزیر دفاع گفت: توجه بیش از پیش به حوزه روان‌شناختی جامعه هدف، بررسی سنجه‌های رضایتمندی و اینکه همه اقدامات برنامه‌های سازمان بایستی متکی بر مطالعات و تحقیقات کار‌شناسی باشد از جمله نکات قابل توجه در این سازمان است.  

سردار دهقان با بیان اینکه با اجرایی‌شدن نظام نوین بازنشستگی می‌توانیم بار مالی بزرگی را از دوش دولت برداریم، تصریح کرد: با تصویب اساسنامه ساتا و نیز هویت‌بخشی به صندوق بازنشستگی نیروهای مسلح و دستیابی به مطالبات، سرمایه‌گذاری و ورود به حوزه‌های اقتصادی سودآور، می‌توان از منابع حاصله در آینده حقوق و مزایای بازنشستگان را به طور کامل پرداخت کرد.  

وزیر دفاع در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در اجرای فرایندهای مدیریتی، توجه به مدیریت محیط یکی از محورهای تعیین‌کننده و مهم در سطح تصمیمات راهبردی سازمان بوده و درک و شناخت نسبت به محیط و توجه به پیامدهای آن از نکات قابل توجه است و هیچ فعالیتی در سازمان نبایستی توسعه یابد مگر اینکه پیامدهای کوتاه و بلندمدت آن برنامه به طور دقیق مورد توجه و بررسی کار‌شناسی قرار گیرد.

 



تاريخ : 20 / 8 / 1393برچسب:, | 1:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پس از آزاد سازی سوسنگرد اجباراً من را بازنشست کردند. همه‌اش به خاطر خیانت‌های بنی‌صدر بود. چون می‌خواست ارتش با نیرهای مردمی همکاری نکند. اما من این کار را کردم.

سوسنگرد «سرتیپ قاسمی» را فراموش نمی‌کند

امیر سرتیپ دوم غلامرضا قاسمی فرمانده «لشکر92 اهواز» در دوران دفاع مقدس و یکی از فاتحان شهر سوسنگرد است که روز دوم اردیبهشت ماه سال 1391 به یاران شهیدش پیوست.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، آمیخته با رشادت و آزادیبخشی و رهایی بخشی است . قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، صادق خرازی، سفیر پیشین ایران در لندن و سازمان ملل در مطلبی که در صفحه فیسبوک منتشر کرده است، نقل قولی از اوباما و جان کری رئیس جمهوری و وزیر خارجه آمریکا درباره حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس آورده است که متن این یادداشت را می خوانید:

بنام خدا
خواستم امروز در مورد وجودی عزیز و دُرِّ یگانه ای بنویسم.

باخود گفتم اورا با عنوان "سردار" خطاب کنم ، دیدم سپاهیان "قدرتمند" و با صلابت و شایسته برخوردار از این عنوان کم نیستند.خواستم برایش از پیشوند "آقا " استفاده کنم ،دودل شدم چرا که بازهم هستند فرزانگانی که زیبنده آنند.

عنوان دیگری جستم.با خود گفتم او کسی است که بسیاری از "سیاست پیشگان" و"سیاست سازان"در حوزه پیرامونی مان از او دراندیشه ولرزانند. امروزه او بسیاری از مرزهای عالم اسلام یعنی از یمن گرفته تا دشت قبچاق وسرزمین اویغورها، از مدیترانه و دجله و وفرات هلال خصیب تا رود سند و کشمیر ، وبا عشق به ایران و ایرانیت،اسلام و ائمه اطهار سلیمان وار بر قالیچه باور و شهادت و جهاد سوار، وهفت اقلیم را در می نوردد.

 بقول ملک الشعرای بهار:

وز پس اسلام رو وانگه ببینی بی خلاف // "کز حلب تا کاشغر میدان سلطان سنجر است"
این همان ملک است کاندر باستان بینی در او // داریوش از مصرتا پنجاب فرمان گستر است
از خدا غافل مشو یک لحظه در هر کارکرد // چون تو باشی با خدا هرجا خدایت یاور است

او همان کسی است که اوباما ریس جمهور ایالات متحده درباره او به العبادی نخست وزیر جدید عراق گفته است:" او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه ای قایل هستم".یااینکه جان کری وزیرخارجه امریکا به دکتر جواد ظریف وزیرامورخارجه ایران اسلامی گفته است که اگر برای یکبارهم شده مایل است او را ببیند.

ولی با همه این اوصاف این سرباز وطن اسلامی خود را "سیاستمدار" نمیداند.

او روستا زاده ای نجیب و مهربان ودرد کشیده ای ازطبقات فرودست خطه کرمان است.با اینکه عنوان رسمی او "سردار سرلشگر قاسم سلیمانی " است و موجب عزت جمهوری اسلامی ایران نیز هست، ولی مردم کوچه و بازار و همرزمانش اورا بنام "حاج قاسم " میشناسند.چرا که او انسان "مخلص "و "مردمی" است.ولی خوب در این دور و زمانه تعداد"حاجیان" هم کم نیستند.

پس چه کنم؟ چه بنامم اورا ؟ با چه صفاتی و چگونه خطابش کنم؟... ولی مثل اینکه زیاد هم مشکل لاینحلی نیست. بگذارید صفات اور اکه بر شمردم ردیف کنم.او "قوی وقدر"است.او "آقا"است.او "سردار" و "سپهسالار" ودر عین حال "سیاستمدار"است.او "مخلص" و "مردمی" است.اگر حروف اول این صفات را که او متصف به آن است سرهم کنم مشکل حل میشود.
آری قاسم قاسم است.به عنوان و لقب و صفت نیاز ندارد.

قاسم محسنات بسیار زیادتری هم دارد. او به هیچ خط و سیاستی وابسته نیست.انسانی مستقل وهوشمند و کامل است.چون او در سایه خانواده دهقانی پرورش یافته بخوبی رمز و راز پیوند و قلمه زدن و تکثیر نهال و درخت را میداند. اکنون او خود را تکثیر کرده است.بدان معنی که هزاران هزار نهال قاسم سربدار در زیر دست او بدرختان تنومندی بدل گشته اند که امروزه در جهان اسلام آماده جانفشانی هستند. سلامتی و عزت و موفقیت او ارزوی همه انسان های فرهیخته و دلسوز عالم است .

نام او در کانون سیاست و قدرت و درجهان اسلام، امیخته با رشادت و ازادیبخشی و رهایی بخشی است . قاسم سرمایه جاودانه جهان اسلام و هدیه بی نظیر خداوند به همه ایرانیان و محرومان جهان اسلام است.
پس سلام بر قاسم.خدا نگهدارت قاسم

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در عملیات خیبر در جزیره مجنون به شهادت رسیده بودند در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) تشییع و به خاک سپرده شد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 8 / 1393برچسب:, | 10:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

 

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» صبح شنبه در آیین تشییع و خاکسپاری دو شهید گمنام دفاع مقدس در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: شهدا در زمانیکه نظام و ملت به خدمات آنها نیاز داشت، با بصیرت و عشق به ولایت در مسیر جهاد حرکت کردند و جان خود را در راه اهداف و آرمان های متعالی اسلام و حفظ دین و میهن اسلامی فدا کردند.

وی ادامه داد: بدون تردید اگر فرهنگ شهادت و شهادت طلبی و علاقه جوانان ایران اسلامی به شهادت نبود، امروز از اسلام چیزی برای ما باقی نمی ماند.

آل هاشم گفت: همه نعمت ها از جمله نعمت دین و ولایت به برکت نهضت کربلا و وجود نازنین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نصیب ملت ایران شده که در این راه بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز نقش حائز اهمیتی داشته اند.

وی افزود: فلسفه شهادت برگرفته از حماسه کربلاست و شهدای دفاع مقدس نیز با گام نهادن در مسیر مولا و مقتدای خود، با اخلاص، برای حفظ دین اسلام و ترویج دستورات آن جان خود را فدا کردند.

آل هاشم گفت: فرهنگ عاشورا به برکت خون شهدا به ما رسیده و می تواند این ملت و کشور را از گزند دشمنان قسم خورده نظام اسلامی حفظ کند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروزه دشمنان با تمام توان برای زدودن این فرهنگ تلاش می کنند و در جبهه جنگ نرم برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی برنامه های مختلفی را در دستور کار دارند که باید تلاش کنیم با فرهنگسازی و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه آنها بویژه در محیط های نظامی، بخشی از وظایف جامعه را نسبت به شهدا احیا کنیم.

وی با بیان اینکه همه مدیون شهدا هستیم، گفت: این خلاقیت ها، شکوفایی ها و اعتماد به نفس ها پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و دوران دفاع مقدس به واسطه این شهدا به دست ما رسیده است.

آل هاشم افزود: اکنون مداحان و مبلغان دینی باید از فرصت محرم و صفر برای گسترش مبانی دینی و معرفی شعائر اسلامی استفاده کنند تا جوانان با فلسفه قیام عاشورا و شخصیت بی بدیل حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آشنا شوند.

وی گفت: وظیفه ما اکنون، استمرار راه شهدا و پایداری در مسیر پرافتخار ولایت است تا اجازه ندهیم دشمنان قسم خورده این آب و خاک به این کشور آسیبی برسانند.

آل هاشم ادامه داد: امروز موقعیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان اسلام بی نظیر است که این مهم در پرتو رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است.

وی با بیان اینکه امسال 13 آبان مصادف با روز عاشورای حسینی است، افزود: اکنون کینه های دشمنان نسبت به انقلاب و اسلام شدت و نیز فشارهای آنان بر ملت قهرمان ایران افزایش یافته و مقاومت تنها راه حفاظت از دستاوردهای انقلاب و خون شهداست.

 



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 11:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور گفت: با آغاز پروازهای شبانه پرنده‌های نیروهای نظامی و انتظامی کشور، خواب از اشرار و گروهک‌های تروریستی ربوده می‌شود.
 
 معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور گفت: با آغاز پروازهای شبانه پرنده‌های نیروهای نظامی و انتظامی کشور، خواب از اشرار و گروهک‌های تروریستی ربوده می‌شود.

علی خلیل‌آبادی اظهار کرد: به‌دنبال تحرکات گروه‌های تروریستی، با توجه به اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی و انتظامی و به‌منظور محدود‌کردن هر چه بیشتر تحرکات آنان از این پس پرواز شبانه پرنده‌های کشور در منطقه جنوب‌شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان عرصه را بر خود فروختگان و گروهک‌های معاند تنگ‌تر می‌کند.

وی افزود: آغاز مانور عملیاتی پرنده‌های نیروهای نظامی کشور در منطقه سیستان و بلوچستان هشداری برای اشرار و گروه‌های خود فروخته است، نیروی‌های نظامی و امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی هر جا که پای امنیت ملی کشور در بین باشد با اقتدار کامل ورود و توطئه را در نطفه خفه می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه قدس جنوب‌شرق کشور خاطرنشان کرد: از این پس به‌طور متناوب، پروازهای شبانه برای کنترل و اشراف کامل‌تر مرزهای استان سیستان و بلوچستان انجام می‌شود.



تاريخ : 1 / 8 / 1393برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مسجد جعفر طیار پایگاه شهید بابایی اصفهان با تسلیت درگذشت عالم ربانی آیت الله مهدوی کنی گفت: این یار صدیق امام راحل دارای سجایای اخلاقی بسیار و به حق معلم اخلاق بود.
به گزارش روابط عمومی نهاجا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز گذشته در دیدار با پرسنل پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان با توجه به درگذشت این عالم بزرگوار به برخی از سجایای اخلاقی وی اشاره کرد و گفت: مرحوم مهدوی کنی هیچگاه بدی را با بدی پاسخ نداد و با عموم مردم، با محبت رفتار می کرد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از عفو و گذشت، احترام به قوانین کشور و فرو بردن خشم، به عنوان دیگر نکات مثبت اخلاقی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد.
وی همچنین به حدیثی از امیر المؤمنین علی (ع) اشاره کرد و افزود: مطابق آموزه های ائمه اطهار (ع) انسان ابتدای خلقتش نقطه ای بی مقدار و در زمان مرگ هم لاشه ای بد بو است، بنابراین انسان هیچ گاه نباید تکبر بورزد.
نماینده ولی فقیه خاطر نشان کرد: باید از انجام کارهای بیهوده خصوصاً در بین خانواده اجتناب کرد، نمونه بارز این کارهای بیهوده استفاده بیش از حد از نرم افزارهای ارتباطی جدید است که در دراز مدت آسیب جدی به کانون خانواده وارد می کند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مسوول دفتر جانشین فرمانده کل قوا در نیروی انتظامی گفت: عوامل اقدام اسیدپاشی در اصفهان شناسایی شدند و ارتباطی با موضوع بی حجابی نداشتند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سردار «عبدالله محمودزاده» صبح پنجشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر حضرت آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران در رابطه با شناسایی عوامل اقدام به اسیدپاشی در اصفهان افزود: عوامل این اقدام شناسایی شدند و هیچگونه ارتباطی با موضوع بی حجابی نداشتند.

وی همچنین تاکید کرد: نخستین گروهی که وارد عمل در این مورد شد، نیروی انتظامی است.

به گفته وی، افرادی که مورد اسیدپاشی قرار گرفته اند از خانواده های مذهبی بوده اند.

اقدام برخی عوامل ناشناس طی هفته های اخیر در اسید پاشی به مردم به ویژه زنان در اصفهان موجی از نفرت در میان مردم ایجاد کرده است .

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اقدامی انسان دوستانه روز گذشته جشمان سهیلا جورکش یکی از قربانیان این اسید پاشی را معاینه و دستورات لازم را صادر کرد.

چشم این مصدوم امروز توسط پزشکان جراحی شد .



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: آخرین مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت تا پایان سال جاری است و از ابتدای سال 94 کارتهای پایان خدمت قدیمی فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن، هیچ کار اداری انجام نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی با اشاره به تاریخچه شروع صدور کارت های هوشمند پایان خدمت و معافیت، اظهار کرد: با توجه به اینکه پیش از این صدور کارتهای معافیت از خدمت به صورت تمرکزی به عهده سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده، لذا براساس تصمیم ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شد تا کارتهای پایان خدمت نیز به صورت متمرکز توسط این سازمان صورت گیرد.

وی افزود: از آنجایی که لزوم تجمیع اطلاعات نیز احساس می‌شد، از سال 90، طرح تعویض کارت‌های پایان خدمت و معافیت و تبدیل شدن آنها به کارت‌های هوشمند نیز در دستور کار سازمان وظیفه عمومی ناجا قرار گرفت که یکی از دلایل مهم آن، کاغذی بودن کارتهای قدیمی، عدم دسترسی کامل به اطلاعات آنها و عدم ارتباط سیستمی و الکترونیکی بود که اجازه سرویس دهی به مردم را از پلیس سلب می کرد.

به گفته کریمی، دیگر سرویس‌های الکترونیکی مانند گواهینامه، گذرنامه و ... در بستر اینترنت نیز به واسطه تجمیع اطلاعات وظیفه عمومی امکان پذیر شده و این مهم باعث تسهیل روندها و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مردم شده است تا جایی که متقاضیان این خدمات در هرکجای کشور بدون مراجعه به نقطه‌ای که خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند، می‌توانند این سرویس‌ها را دریافت کنند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به مهلت تعویض کارتهای پایان خدمت نیز، گفت: از سال 90 و با شروع طرح تجمیع اطلاعات در چند مرحله، فرصت تعویض کارت ها تمدید شد و در حال حاضر نیز این مهم در حال انجام است؛ تعویض کارت های معافیت در سال گذشته به اتمام رسید بطوریکه کارتهای معافیت قدیمی فاقد اعتبار بوده و اگر کسی برای انجام امری آن را ارائه دهد، مورد قبول واقع نمی شود.

این مقام ارشد انتظامی تأکید کرد: پایان سال 93، آخرین مهلت تعویض کارت های پایان خدمت است و از ابتدای سال 94 کارت‌های پایان خدمت قدیمی نیز فاقد اعتبار بوده و با ارائه آن هیچ کار اداری انجام نمی شود؛ البته این موضوع به منزله این نیست که تعویض این دسته از کارت ها صورت نمی‌گیرد بلکه تا شهریور ماه سال آینده انجام می‌شود، اما همانطور که تأکید شد در سال 94 با کارت‌های قدیمی هیچگونه امور اداری انجام نشده و از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.

به گفته کریمی، تاکنون هشت میلیون کارت پایان خدمت صادر شده و پیش بینی ما این است که شش میلیون نفر دیگر نیز برای تعویض کارت خود باید مراجعه کنند، اما از مردم درخواست می کنیم که این امر را به پایان سال موکول نکنند چراکه در صورت ازدحام مدت زمان صدور کارتها از یک ماه بیشتر شده و طبیعی است که زمان تعویض طولانی تر می‌شود.

به گفته این مقام ارشد انتظامی افرادی که از اول فروردین سال 60 خدمت خود را به پایان رسانده اند باید برای تعویض کارت های خود اقدام کنند چراکه در غیر این صورت با کارتهای قدیمی امور اداری آنان در هیچ سازمان و وزارتخانه‌ای، انجام نمی‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: 99.5 درصد متقاضیان دریافت کارتهای هوشمند پایان خدمت، کارت‌های خود را ظرف یک ماه دریافت می کنند اما ممکن است نیم درصد افراد به دلیل از بین رفتن پرونده هایشان در یگانهای خدمتی و یا جابجایی یگان‌ها، با مشکل مواجه شده و صدور کارت‌های آنان بیشتر از یک ماه به طول انجامد؛ در برخی از موارد نیز که ممکن است اطلاعات افراد در سیستم و یا دفاتر تفصیلی نیروهای مسلح وجود نداشته باشد و امکان احراز اصالت کارتهای آنان نباشد، در این صورت متقاضیان را فراخوان کرده و از آنان می خواهیم که با پیگیری از یگان خدمتی خود و با در اختیار قرار دادن اطلاعات بیشتر به ما این امکان را بدهند که اصالت کارت را تایید کرده و برای آنان کارت هوشمند صادر کنیم.

وی گفت: تا پایان سال 93 کارتهای قدیمی از چرخه فعالیت‌های اداری خارج شده و مردم تا با نیاز صد در صدی مواجه نشدند، برای تعویض کارت خود اقدام نمایند، چراکه افرادی هستند که برای سفر خارج از کشور و یا سفر حج و... به همین با مشکل مواجه می شوند و این باعث وقفه در انجام کارهای آنان می شود.

کریمی تصریح کرد: از سال 88 مشمولانی که از خدمت معاف شده و یا خدمت خود را به پایان رساندند، کارت هوشمند دریافت کرده اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با تأکید بر اینکه با وجود این کارت ها، امکان جعل به صفر رسیده است، گفت: کارت های هوشمند باعث بوجود آمدن چرخه اطلاعات شده است که طی آن دیگر لازم نیست مردم برای دریافت خدماتی چون گواهینامه، گذرنامه و ... به زحمت افتاده و کارت پایان خدمت و یا معافیت خود را نشان داده و یا کپی بگیرند، چراکه اطلاعات سیستمی بستر چرخش اطلاعات و ایجاد وب سرویس ها را ممکن کرده است.

وی بار دیگر تأکید کرد: مردم هرچه زودتر برای تعویض کارت های پایان خدمت خود اقدام کرده و این مهم را به روزهای پایانی سال موکول نکنند چراکه در این صورت دفاتر ما با حجم زیادی از درخواستها مواجه شده و در نهایت زمان صدور کارت ها طولانی تر می‌شود.

کریمی در پایان تصریح کرد: مردم برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با سامانه تلفن گویا 096480 تماس حاصل و یا به سایت سازمان وظیفه عمومی به نشانی Vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ جزئیات شهادت مامور کلانتری 139 مرزداران را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محسن خانچرلی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهید سرگرد محمد جلال کاشانی به تشریح جزئیاتی از شهادت وی پرداخت و گفت: این مامور وظیفه شناس دوشنبه شب حین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی کلانتری 139 مرزداران با تعدادی از توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد کرده و به آنها فرمان ایست صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه پس از اقدام مامور کلانتری درگیری میان شهید کاشانی با یکی از توزیع کنندگان مواد مخدر آغاز می‌شود، افزود: متاسفانه در جریان درگیری متهم با سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت مامور کلانتری کرده و وی را به شهادت می‌رساند.

خانچرلی با بیان اینکه این مامور وظیفه شناس در طول سه سال خدمت خود اقدامات و زحمات زیادی انجام داده بود، تصریح کرد: پلیس در برخورد با خاطیان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی لحظه‌ای کوتاهی نخواهد کرد و شهادت سرگرد کاشانی نیز نمونه بارزی از ایثارگری پلیس در این مسیر است.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت این مامور کلانتری چندی پیش به دلیل اقداماتش مورد تشویق مالی قرار گرفته بود که وی این مبلغ را صرف امور خیریه کرده بود.



تاريخ : 30 / 7 / 1393برچسب:, | 10:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: محور اصلی فعالیت‌های دشمنان جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ ناب اسلامی است.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر دیروز در گردهمایی آمران به معروف و ناهیان از منکر مرکز آموزش پیاده شیراز ارتش دراستان فارس به بیان عوامل موفقیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار کرد: یادگیری راه و رسم صحیح و مناسب برای امر به معروف و نهی از منکر و اهمیت دادن به پیشگیری در این زمینه از جمله این عوامل است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان این که ریشه‌یابی و از بین بردن زمینه‌های منکر ازدیگر عوامل موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: باید دنبال ریشه‌کن کردن منکرات باشیم و لازم است در این زمینه از روش‌های غیرمستقیم نیز استفاده شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر ابزارهای مختلفی دارد، خاطرنشان کرد: باید در این راه برای رسیدن به هدف به صورت همه‌جانبه اقدام کرد.

آل‌هاشم با تأکید بر حفظ و رعایت حرمت و شخصیت افراد، تصریح کرد: در این راه باید از سخت‌گیری‌های بی‌جا پرهیز کرد و باید افراد را به رحمت و مغفرت خداوند امیدوار کرد.

وی با بیان این که آمران به معروف و ناهیان از منکر باید امر به معروف و نهی از منکر را از خانواده و نزدیکان خود آغاز کنند، اظهار کرد: این امر سبب افزایش تأثیر فعالیت های آنان خواهد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید استدلالی، منطقی و دور از احساسات باشد.

آل‌هاشم با اشاره به ویژگی‌های آمران به معروف، افزود: آمران به معروف باید در گفتار و کردار خود هماهنگی داشته باشند و از اخلاص و تعهد برخوردار باشند.

وی با بیان این که داشتن تحمل و سعه‌صدر از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف است، تصریح کرد: آمران به معروف باید به حدود الهی پایبند بوده و به دستورهای شرع مقدس اسلام معتقد باشند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم در کنار مردم بودن و نه در مقابل مردم بودن آمران به معروف، گفت: در وضعیت کنونی، دشمنان اسلام برخورد سخت و نظامی با جمهوری اسلامی ایران را مفید نمی‌دانند و از طریق جنگ نرم که آرام و بی‌سروصداست وارد شده و به ترویج مدگرایی، فساد و فحشا و نا امید کردن جوانان به آینده کشور، تضعیف اصل و رأس نظام، ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسئولان و اقوام ایرانی پرداختند.

آل‌هاشم هدف دشمن در جنگ نرم را بی‌اعتقاد کردن نسل نو به دین و تضعیف پایه‌های فرهنگی انقلاب و سست کردن جوانان به آینده خود و کشورشان دانست و خاطرنشان کرد: عوض کردن ذهن مردم از اسلام و نا امید کردن جامعه از نظام سلطه در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد.

وی در پایان محور اصلی فعالیت‌های دشمنان را جایگزین کردن فرهنگ بیگانه به‌ جای فرهنگ خودی عنوان و تصریح کرد: خاموش کردن فعالیت جهادی، تغییر باورهای دینی و عادات حسنه مردم ایران، نا امید کردن شیفتگان حاکمیت اسلام در ایران در سطح جهانی، سعی در ارائه تصویری تاریک از آینده کشور ایران برای مردم و ایجاد شکاف میان ایران و دوست‌داران انقلاب اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور، ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه و مسئولان و تهی‌کردن انقلاب از محتوای اسلامی آن، ایجاد فضای سستی و نا امیدی در محیط‌های علمی و دانشجویی از مهم‌ترین فعالیت‌های دشمنان است.

 

 



تاريخ : 27 / 7 / 1393برچسب:, | 9:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام آل هاشم

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز خودکفایی در تجهیزات نظامی و دفاعی دستاورد عظیم دفاع مقدس است و به برکت انقلاب اسلامی ارتش ایران به یک قدرت نظامی منطقه‌ای تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم تجلیل 600 تن از بازنشستگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، با درود بر روح شهیدان دوران دفاع‌مقدس اظهار کرد: بازنشستگان ارتش جمهوری‌اسلامی، نماد مروت و مردانگی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس، 85 هزار بسیجی، 48 هزار ارتشی، 41 هزار سپاهی، 9 هزار و 300 هزار نیروی انتظامی و 2 هزار و 500 نفر از نیروهای جهاد سازندگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند بنابراین تمامی اقشار جامعه به عنوان بسیجی در جنگ تحمیلی حضور داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران 8 سال دفاع مقدس 3 هزار و 117 نفر شهید روحانی تقدیم انقلاب شد که نسبت به آمار موجود، 12 برابر بیشتر از سایر اقشار بود، از سوی دیگر 3 هزار و 100 نفر دانشجو نیز در این ایام به شهادت رسیدند بنابراین هیچ کس فداکاری‌ها و رشادت‌های شهدا را فراموش نمی‌کند.

آل هاشم افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب ‌از «جنگ» به عنوان «گنج» نام برده‌اند، باید همگان از این گنجینه و گنج الهی حراست و حفاظت کنیم چون ارتشیان دلاور میهن اسلامی، دست آوردهای بزرگی همچون اعتماد به نفس ملی و خودباوری را در جامعه به ارمغان آوردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: براساس فرمایش امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، در جنگ 8 سال دفاع مقدس، ابهت و عظمت شرق و غرب شکسته شد چراکه حتی نوجوانی 13 ساله ‌نارنجک به کمر خود بسته و خود را زیر تانک انداخت تا از کیان میهن محافظت کند.

آل هاشم بیان کرد: در روزهای نخستین جنگ 8 ساله وضعیت مناسبی از لحاظ تجهیزات و امکانات در کشورمان وجود نداشت اما به برکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم اکنون در بسیاری از تجهیزات به خودکفایی کامل رسیده‌ایم.

بنیاد حفظ آثار وصیت‌نامه‌ها و خاطرات فرمانداران دفاع مقدس را منتشر کند

وی با اشاره به سایر برکات ارتش ‌افزود: رشد باورهای دینی و شکوفایی استعداد‌ها و خلاقیت‌ها از برکات ارتش بود چون دستاوردهای هسته‌ای توسط دانشمندان جوان به وجود آمده و ساخت پل‌های متحرک و موفقیت در زمینه‌های پزشکی و هوا و فضا در سایه فداکاری‌های ارتش ایجاد شد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: با توجه به همه‌ای موارد، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید با یک برنامه ریزی مناسب، خاطرات، فداکاری‌ها، وصیت‌نامه‌ها، خاطرات فرمانداران دفاع مقدس و پیشکسوتان جنگ تحمیلی را ثبت و ضبط کرده و آن‌ها را منتشر کند.

شرق و غرب صدام را در جنگ تحمیلی همراهی کردند

آل هاشم بیان کرد: رشد فضائل اخلاقی و معنوی در جامعه و کسب تجارب نظامی به برکت تلاش ارتش جمهوری اسلامی به وجود آمد، در این رابطه در دوران دفاع مقدس دنیای شرق و غرب صدام را بر علیه ایران همراهی کرد تا جایی که آمریکا با حمایت‌های اطلاعاتی، شوروی با تجهیزات زرهی، آلمان با تسلیحات شیمیایی، فرانسه با هواپیماهای پیشرفته و اعراب با کمک‌های مادی به صدام کمک کردند.

وی بیان کرد: از سایر برکات داخلی ارتش جمهوری اسلامی ایران، شناخت دوست از دشمن بود چون صف مجاهدان از قاعدان از یکدیگر جدا شده و مدعیانی که به طمع ثروت و قدرت انقلابی شده بودند از ترس جان و مال خود به خارج از کشور گریختند.

آل هاشم با اشاره به ابعاد بین المللی جنگ تحمیلی تصریح کرد: در حال حاضر حرکت‌های بزرگ مسلمانان در دنیا برگرفته از صدور فرهنگ انقلاب اسلامی و تلاش رزمندگان اسلام است،در این رابطه هم اینک یک جنگ پیچیده‌تر از نظامی به سراغمان آمده که آن جنگ نرم بوده و باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

دشمن به دنبال اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: از خصوصیات جنگ نرم این است که آرام و بی‌سر و صدا آمده و از راه‌های مختلف مدگرایی، ترویج فساد و فحشا، اختلاف افکنی بین شیعه و سنی، اختلاف افکنی بین قومیت‌های ایرانی، تضعیف مسئولان نظام و اصل ولایت فقیه به میهن آسیب می‌زند.

وی در خاتمه بیان کرد: با تلاش فراوان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برای دومین مرتبه در 4 سال گذشته ارتش جمهوری اسلامی مقام نخست را در بین نیروهای مسلح به دست آورد.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

همزمان با سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق می‌کنند.
تجدید میثاق کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با آرمان‌های امام راحل

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همه ساله با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه‌های مختلفی در یکان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامیداشت فرمان تاریخی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال نیز روحانیون، مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه با حضور در مرقد مطهر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی با آرمان‌های امام خمینی رضوان‌الله تعالی‌علیه و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی در کشور، این نقش را بسیار پررنگ و مهم دانسته و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارتش را مدال افتخاری برای ارتشیان دانست و تدبیر بلند و الهی امام خمینی(ره) در حفظ ارتش به‌عنوان بازوی قدرتمند نظام و دستور تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را از برکت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 8:52 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی را یکی از وجوه مشترک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی دانست و افزود: هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است.
ارتباط انقلاب اسلامی ایران و واقعه غدیر/ هدف دشمنان از تبلیغ سکولاریزم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با مرتبط دانستن دو رویداد مهم و تاریخ‌ساز غدیر و انقلاب اسلامی اظهار داشت: در یک نگاه کلان و راهبردی ملاحظه می‌شود که هر دو رویداد در یک راستا قرار دارند و دارای وجوه اشتراک متعددی هستند و هدف هر دو رویداد پرداختن به سیاست و تأسیس حکومت مبتنی بر اصول و مبانی اسلامی بوده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: انقلاب اسلامی در ایران که مبتنی براصول و آموزه‌های اسلامی و تدوین و اجرای قانون اساسی بر اساس تعالیم اسلامی است، پس از سال‌ها سلطه و استبداد داخلی و استعمار خارجی تشکیل شد. همچنین تأسیس حکومتی براساس مبانی اسلام، آن چیزی است که اسلام همواره برآن تاکید داشته و آن را زمینه‌ای برای اجرای احکام الهی معرفی کرده است.

وی دومین وجه اشتراک دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی ایران را ترساندن مستکبران دانست و اذعان داشت: بدون تردید در هر دو حادثه تاریخی، مستکبران و زیاده خواهان به وحشت افتاده‌اند؛ زیرا منافع نامشروع آن‌ها با مخاطره مواجه شده است؛ به همین دلیل مستکبران با هر دو رویداد انقلاب اسلامی و غدیر به مقابله و دشمنی پرداخته‌اند.

نماینده ولی فقیه در ارتش گفت: غدیر و انقلاب اسلامی با تأکید بر حق به دنبال استقرار نظام حکومتی دینی بوده‌اند، اما تاکید بر حق همواره از سوی حق‌ستیزان مورد هجمه و مقابله قرار داشته است. پس از وقوع غدیر و انقلاب اسلامی نیز دشمنان اسلام این رویدادها را برنتابیدند و هرچه در توان داشتند در مقابله با این دو حادثه به‌کار گرفتند، که البته پس از غدیر دشمنان موفق به تضییع حق شدند، اما در انقلاب اسلامی به فضل پروردگار علی‌رغم همه خصومت‌ها و توطئه‌ها موفق به از بین بردن انقلاب اسلامی نشدند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، انقلاب اسلامی ایران را احیاگر غدیر و مساله امامت و رهبری جامعه اسلامی دانست و افزود: این انقلاب زمینه‌ساز حاکمیت دینی شده، یعنی همان امتدادی که در آن غدیر رخ داده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان از موضوع غدیر به‌عنوان عاملی وحدت‌بخش میان شیعه و سنی استفاده کرد، گفت: موضوع اصلی در غدیر حکومت و مدیریت مردم است، اسلام علاوه بر آنچه در مبانی نظری خود اهمیت بسیاری برای مدیریت امت قائل شده بلکه به لحاظ عملی و دینی یک تجربه روشن و شفاف را پیش روی بشریت قرار داده است.

وی افزود: از این رو مسلمانان بدون توجه به نوع مذهب خود باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند که بدون تردید تشکیل حکومت اسلامی بسترهای لازم برای اجرای احکام الهی را فراهم می‌آورد و اجرای احکام و حدود الهی هدفی است که هم شیعه و هم سنی به آن معتقد و پایبند هستند؛ از این رو دو رویداد غدیر و انقلاب اسلامی، دو رویداد وحدت‌بخش بین شیعه و سنی محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام آل هاشم یکی از محورهای اصلی در تبلیغات دشمنان اسلام را در قرون اخیر، سکولاریزم و تبلیغ جدایی دین از سیاست دانست و اذعان داشت: دشمنان از تبلیغ سکولاریزم اهداف مهمی را دنبال می‌کنند، و آن کنار گذاردن دین و تهی‌سازی جامعه از هویت اسلامی است؛ به همین دلیل توجه به غدیر حافظ هویت اسلامی و حاکمیت اصول و موازین اسلامی در جامعه است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که مساله غدیر را پاسخی به سکولارها و نصب علی(ع) را یک مساله مدیریتی برای جامعه معرفی می‌کنند، گفت: طبیعتاً اقشار و مذاهب در خصوص مدیریت جامعه اسلامی و امت واحده می‌باید نقش‌آفرینی داشته و همه مسلمانان در کشورهای اسلامی باید نسبت به سرنوشت کشور خود حساسیت داشته باشند و تابع سیاست‌های قدرت‌های مداخله‌گر و استکباری نباشند.

وی افزود: غدیر با تاکید بر تداوم راه حق و استمرار حاکمیت اسلام، موضوعی است که از ظرفیت بالایی برای حفظ و ارتقاء وحدت و انسجام مسلمانان برخوردار است؛ به‌طور کلی مساله غدیر از آنجا که مساله امامت و اداره جامعه اسلامی است، عاملی برای زنده نگه‌داشتن اسلام و تداوم حاکمیت اسلامی است.

 

 



تاريخ : 23 / 7 / 1393برچسب:, | 9:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم گرامیداشت عید ولایت که در مرکز همایش های کوثر این سازمان برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیرخم و 24 مهر سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فرهنگ غدیر باید در اَعمال شیعان جهان نمود داشته باشد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرتیپ دادرس معاون هماهنگ کننده آجا، امیر سرتیپ شیخ حسنی، جانشین معاونت امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح، روسای ادارت عقیدتی سیاسی تابعه و جمعی از فرماندهان، مسئولان و کارکنان ارتش برگزار شد، حجت الاسلام محمد حسنی طی سخنانی با بیان روایتی از امام علی (ع) درباره انتظارات مولی الموحدین از شیعیان، گفت: شیعیان جهان اگر می خواهند فرهنگ غدیر را توسعه داده و آن را کاربردی کنند، باید این فرهنگ در روش، راه و عملکردشان نمود داشته باشد.

وی در ادامه به انتظارات امیرالمومنین علی (ع) از شیعیان اشاره کرد و گفت: اولین انتظار ایشان از ما، هزینه کرد مال و جان در راه ولایت است همانگونه که حضرت خدیجه (س) از تمام اموالش در راه اسلام گذشت و 72 یار وفادار امام حسین (ع) در کربلا از جان خویش در راه اعتلای اسلام راستین گذشتند.

محمد حسنی، عشق ورزی را دومین خواست امام علی علیه السلام از شیعیان واقعی قلمداد کرد و گفت: نمی شود شیعه بود اما به فکر دیگر شیعیان نبود. شیعه، هنر دوست داشتن را در خود دارد همانگونه که حضرت امیر(ع) در این زمینه می فرمایند " شیعیان ما کسانی هستند که به فکر همدیگر باشند و به هم عشق و مهر بورزند".

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، مبنا و پایه دوستی در میان شیعیان را ائمه اطهار و عملکرد آنها دانست و گفت: رسول اکرم (ص) و حضرت علی (ع) در این زمینه سرآمد همه هستند. این دو بزرگوار با تمام سختی هایی که در راه رسالت خود متحمل شدند هیچگاه بد کسی را نخواستند و حتی با دشمنان اسلام نیز با مهربانی و عطوفت برخورد می کردند.

محمد حسنی، داشتن اعتدال را یکی دیگر از پایه های فرهنگ غدیر دانست و افزود: شیعه راستین باید در تمامی مراحل زندگی خود اعتدال داشته باشد.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش، پاکی چشم، زبان، دست و فکر را از دیگر برکت های فرهنگ غدیر دانست: ائمه اطهار علیه السلام پیروان خود را به پاکی در همه جنبه های زندگی سفارش می کنند.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از پنج نفر از دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی که از کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هستند و کتابی را در زمینه مدیریت فرهنگی با موضوع مهدویت، زمینه ساز ظهور تألیف کرده اند، تقدیر شد.

 

 



تاريخ : 20 / 7 / 1393برچسب:, | 10:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد نقص فنی و برخورد با مانع دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده و اجساد شهدا قابل شناسایی است.

 خبرگزاری فارس: بعد از گذشت ۱۳ساعت لاشه هواپیمای ناجا کشف شد/ اعلام دلایل سقوط

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اعلام کرد: نقص فنی و برخورد با مانع، دلیل سقوط هواپیمای نیروی انتظامی بوده اجساد شهدا قابل شناسایی است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهان آسمان ، فوق العاده زیبا

 گروه شاهو تقدیم کرده به

سرلشکران خلبان مصطفی صغیری،محمد هاشم آل آقا،عباس دوران ،

و تمام شهدای غیور دفاع مقدس الخصوص نیروی زمینی،هوانیروز،پدافندهوایی،هوایی،دریایی ارتش،

 



ادامه مطلب
تاريخ : 19 / 7 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به مناسبت هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی زنجان افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛، ظهر امروز پیام مهر توسط دانش‌آموزان و با حضور سردار علیرضا صالحی فرماندهی انتظامی استان زنجان در جمع دانش‌آموزان مدرسه شاهد پسران قرائت شد.

در این مراسم فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به تاثیر فرهنگ ترافیک در کاهش تصادفات یک شهر در مورد رابطه متقابل تحصیل و فرهنگ رانندگی سخنرانی کرد.

گفتنی است، همزمان با هفته نیروی انتظامی دانشگاه علمی کاربردی انتظامی با حضور مسئولان استانی با ظرفیت پذیرش 200 دانشجو در محل سبزه‌میدان افتتاح شد.

زیر بنای دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی زنجان 600 متر مربع است و برای بهره‌برداری آن هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، ساختمان اداری امام رضا (ع) نیز با حضور مسئولان و با زیر بنای یک‌هزار و 550 متر مربع در 6 طبقه و با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان افتتاح شد.

همچنین منازل مسکونی پرسنل نیروی انتظامی با زیر بنای سه هزار و 250 متر مربع و اعتبار 22 میلیارد ریال در 19 طبقه از طرح‌های دیگر است که امروز افتتاح شد.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم افتتاح ساختمان جدید صندوق قرض الحسنه پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز در تمامی عملیات های دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس سرافراز بوده است.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 7 / 1393برچسب:, | 7:28 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

شهید فلاحی در شرایطی دشوار سرمایه ملی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد/ فلاحی نمونه کامل مدیریت جهادی است

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه شهید سرلشکر ولی الله فلاحی در شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد گفت: ما بخاطر صلابت شهید فلاحی وارد ارتش شدیم و ایشان الگو کامل مدیریت جهادی است که متاسفانه آنچنان که لازم و شایسته بوده معرفی نشده و شخصیت او مورد تحلیل قرار نگرفته است.
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش در مراسم اولین یادواره بزرگداشت شهید سر لشگر فلاحی که در این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بنده به عنوان سرباز کوچک ارتش اسلام از همه عزیزانی که در برگزاری این یادواره تلاش کردند تشکر می کنم.

وی افزود: سال 58 چند مصاحبه و از جمله مناظره به یاد ماندنی و معروف و تاریخی شهید فلاحی را با نمایندگان گروهک ها در تلویزیون دیدم و صحبتهای ایشان را در نماز جمعه شنیدم.

امیر موسوسی تصریح کرد: آن هیبت مردانه، صدای باصلابت و استحکام سخن که در عین اقتدار صداقت در آن موج می زد و وقتی حرف می زد گویی او نماد اقتدار و قدرت و اراده ملت ایران است که سخن می گوید آنچنان در من تاثیر گذاشت که عاشق پوشیدن لباس سربازی ارتش اسلام شدم و این عشق را همچنان در دل دارم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: در شهریور 84 که به ریاست ستاد مشترک ارتش انتخاب شدم و وارد دفتر کارم شدم در آن 3 سال یکی از کارهای من نگاه کردن به تصویر شهید فلاحی بعنوان زینت بخش آن دفتر بود و فکر کردن به اینکه این مرد بزرگ در چه شرایط دشواری این سرمایه ملی یعنی ارتش را از مرگ حتمی نجات داد.

وی افزود: شهید فلاحی ارتش را مداوا و تقویت کرد و دشمن را از خاک این کشور بیرون ریخت و ارتش را سرافراز کرد و نگهبان آن میراث گرانبها بود که با صبر و بردباری  و گذشت و فداکاری و مدیریت و دور اندیشی ارتش را به اینجا رساند.

امیر موسوسی اظهار داشت: من هر چقدر درباره شهید فلاحی مطالعه کردم دیدم چقدر درباره او نمی دانم.

جانشین فرمانده کل ارتش تصریح کرد: بعد از تقدیر مقام معظم رهبری درباره مدیریت جهادی مطالعاتی در این زمینه انجام دادم و در این یک هفته مطالعه در احوال شهیدو فلاحی دیدیدم برجسته ترین مصداق یک مدیر جهادی و کاملترین الگو در اینباره را در دو ونیم سال زمان حضور این شهید بزرگوار از پیروزی انقلاب تا مهر ماه 60 را می بینیم.

وی افزود: زمانی که سازمانی از هم گسیخته بود و با بحران های عجیبی دست و پنجه نرم می کرد کسی که آن سازمان را تحویل بگیرد و سامانی بدهد و وارد جنگ کند شهید فلاحی بود که در این مدیریت هرگز نباید شک کرد.مدیریت در شرایطی که مشکلات کمرشکن و استخوان خرد کن بود و خواب و خوراک را از انسان می گرفت.

امیر موسوی اظهار داشت: همسنگر شهید فلاحی در اهواز تعریف می کند که بعد از آن همه تلاش روزانه وی شب تا صبح چشم بر هم نمی گذاشت و فکر می کرد که چه کاری باید انجام دهد.

وی تصریح کرد: مردی که از ثانیه ها  نگذرد و گله نکند و و خم به ابرو نمیاورد و هر حرفی از کمبودها نزند و سرمایه اش ایمان و اراده خلل ناپذیر، جدیت، قاطعیت و ایمان به موفقیت و پیروزی و خون پاکش باشد و مصداق استقامت در راه خدا باشد شهید فلاحی بود که نمونه کامل مدیریت جهادی است.

امیر موسوی گفت: بنده بعنوان یک محقق و مدرس دانشگاه در درس مدیریت به همه پژوهشگران و استادان علاقه مند به مدیریت جهادی پیشنهاد می کنم تا این دو و نیم سال مدیریت شهید فلاحی را به دقت مطالعه کنند.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: برخی شهید فلاحی را یک نظامی عالم و دارای تخصص و اشراف و علم نظامی، نبوغ جنگ و مقابله با آن و افسری بسیار شجاع و معتقد ذکر کردند و برخی انسانی مخلص در خدمت انقلاب و حاضر در خط مقدم رئوف و مهربان و در تصمیم گیری ها قاطع دانسته اند.

وی تصریح کرد: برخی او را فداکار ، میهن دوست، انقلابی، فدایی حضرت امام(ره)، و برخی از همشهریان و هم سن و سالهای او وی را نمازخوان، مودب، آگاه به مسائل شرعی و منظبط نامیده اند.

امیر موسوی اظهار داشت: برخی او را حم بردبار، دارای اخلاق پسندیده، سخنرانی قوی و با منطق، ساده زیست و مردمی، دارای آرامش فوق العاده و اعتقادات ریشه ای پابرجا و نفوذ معنوی بر دیگران دانسته و برخی وی را افسری ورزیده ، قوی بنیه، بسیار جدی و دارای پشتکار و اعتماد به نفس بالا و جنگجویی تمام عیار و آماده شهادت و عارف گفته اند.

وی افزود: اما آنچه جلب توجه می کند مظلومیت این شهید بزرگوار است که آنچنان که لازم و شایسته است معرفی و تجلیل نشده و شخصیت او به اندازه کافی مورد تحلیل قرار نگرفته است.

جانشین فرمانده کل ارتش اظهار داشت: دوشنبه که بر سر مزار او مراسمی برگزار شد اهالی طالقان گفته بودند که ما سالها منتظر شما بودیم چرا اینقدر دیر آمدید؟

وی افزود: برادر عزیزی می خواست فیلمی بسازد و ما فیلمنامه را در خور این شهید عزیز ندیدیم و به اوگفتیم: این فلاحی فیلمنامه تو آن  فلاحی نیست. او گفت شما باید از من متشکر باشید که بدون هیچ امکانتتی این فیلم را می سازم.وی حق داشت، برای اینکه ما شهید فلاحی را آنطور که باید نه شناسایی کرده و نه شناسانده بودیم.

امیر موسوی تصریح کرد: از همه نویسندگان ، خبرنگاران و علاقه مندان به مفاخر ایران در دفاع مقدس دعوت می کنیم تا گرد ناشناخته ها را از چهره این مرد بزرگ پاک کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش گفت: شهید فلاحی و خانواده بزرگ او هیچج نیاز به ما ندارند اما جامعه و تاریخ ما سخت به شناختن شهید فلاحی نیازمند است . ما شهید زیاد داده ایم اما این شهید چیز دیگری است. پس چگونه می شود یک نفر به اینجا می رسد. او زنده است و زنده می ماند.

وی تصریح کرد: کوه های قهرمانپرور خطه طالقان باید به خود ببالند که چنیبن مردان بزرگی را در دامان خود پرورش داده اند و فرزندان برومند این خطه افتخار کنند که طالقانی هستند.

وی افزود: آروزی شهید فلاحی سربلندی و آقایی ایران اسلامی بود که برآورده شد.

جانشین فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: در پیشگاه خانواده معظم شهید فلاحی متعهد می شویم که همواره آرمانهای این مرد بزرگ یعنی اسلام ، قرآن کریم، ولایت، ارزشهای اسلامی، و ایران عزیز را با خون خود پاسداری خواهیم کرد.

گفتنی است: در پایان این مراسم از همسر شهید فلاحی و خانواده معظم ایشان با حضور امیر موسوی و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ، حجت الاسلام والمسلمین کیایی نژاد نماینده طالقان در مجلس  و تهامی استاندار البرز، تجلیل به عمل آمد و از تندیس شهید فلاحی ونرم افزار چند رسانه ای شهید فلاحی رونمایی شد.
 
 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان نیروهای مسلح برای پیشبرد اهداف سازمانی خود باید دشمن‌شناس باشند و این مهم با افزایش بصیرت محقق می‌شود

به گزارش   پایگاه خبری عقاب نیوز    به نقل از  خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم بعد از ظهر امروز در جمع فرماندهان و مسئولان قرارگاه عملیاتی لشکر 28 و یگان‌های تابعه آن در سنندج اظهار کرد: امروز دشمن فهمیده و لمس کرده که اسلام در حال پیشروی در تمام دنیاست و لذا با استفاده از جنگ نرم و تشکیل گروه‌های تروریستی درصدد خدشه‌دار نمودن چهره اسلام در جهان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی جنگ نرم دشمن علیه ایران اسلامی، افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند که امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم است، شما فرماندهان و عقیدتی سیاسی‌ یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌ها و مراسمات اثربخش جنگ نرم دشمن را خنثی کنید.

آل‌هاشم با برشمردن اهداف جنگ نرم دشمن، بیان کرد: اهداف دشمن در تهاجم فرهنگی حفظ عقب‌ماندگی ملل اسلامی، به تباهی کشاندن نسل‏ها، فرونشاندن بیداری و هوشیاری رو به رشد جوانان و نوجوانان در جوامع اسلامی، پاسداری از وابستگی فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی، به غارت بردن ثروت‏های ملی، مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) و جایگزین کردن فرهنگ الحادی غرب و ضربه زدن به اصل نظام جمهوری اسلامی ایران و مجاز جلوه‌دادن فساد و گسترش آن در جامعه است.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تهاجم در ارزش‏ها اینگونه است که ارزش‏های یک فرهنگ دیگر بخواهد وارد یک جامعه دیگر شود.  

وی یکی از عوامل اصلی در انجام فعالیت فرهنگی اثربخش را اتحاد و همدلی کارکنان دانست و بر حفظ و تقویت این مهم تاکید کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین در مراسم افتتاح نمازخانه بیمارستان پیامبر رحمت (ص) گفت: مساجد در اسلام، بزرگترین نقش را در تقویت، تثبیت و توسعه زیرساخت‌هاى فرهنگ اسلامى داشته‌اند و نگهبانان و حافظان اسلام از این مکان مقدس، مانند دژى پولادین و استوار براى حفظ، بقا و پایدارى اسلام بهره جسته‏اند.

وی اضافه کرد: رهبر اصلى این کاروان هدایت، امام جماعت بوده است و مومنان به عنوان یاران و اصحاب، همراه با امام حرکت کرده‌اند و با برقرارى رابطه‏اى صمیمى و حفظ مناسبات و حقوق متقابل، این کانون الهى را گرم، فعال و تأثیرگذار نگه داشته‏اند و چون آبى زلال در بستر تاریخ جارى شده‏اند.

آل‌هاشم در ادامه به دشمن‌شناسی از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم دشمن را به چند دسته مانند شیطان، یهود، مشرکان، منافقان، کافران و بعضی از همسران و فرزندان تقسیم می‌کند. وی افزود: شیوه‌های کلی مبارزه دشمنان نیز از منظر قرآن مواردی آمده  است که از جمله ایجاد تردید و تحیر به منظور سست کردن اعتقادات، ایجاد اختلاف و تفرقه برای از بین بردن اتحاد و ایجاد شکاف در صفوف مستحکم مؤمنان و جنگ روانی اشاره کرد.

وی هدف دشمنان از چنین رفتارهایی را القای یأس و ناامیدی در مردم و روی برگرداندن از اولیاءالله و دستورات الهی خواند و گفت: از سوی دیگر، قرآن کریم استراتژی‌های متعددی را برای مبارزه با دشمنان ارائه کرده است.

وی گفت: بخش قابل توجهی از آیات قرآن به مسئله دشمن شناسی اختصاص دارد و این نشان از اهمیت این مقوله مهم دارد پس لازم است مسلمانان به قدرت ایمان، افزایش قدرت نظامی و ارتقای سطح بصیرت دینی و سیاسی خود را تجهیز نمایند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود افزود: لازم است کارکنان نیروهای مسلح دشمن‌شناس باشند و این مهم به مطالعه، افزایش بصیرت و توجه به تعیین مسیر توسط فرمانده کل قوا محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم همچنین امروز از عقیدتی سیاسی گروه 33 توپخانه و بیمارستان پیامبر رحمت (ص) واقع در قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان بازدید کرد



 پایگاه خبری عقاب نیوز :




روابط عمومی کل سپاه در گذشت همسر حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی را تسلیت گفت

به گزارش سپاه نیوز؛ در پی درگذشت حاجیه خانم طاهره سعیدی همسر حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه روابط عمومی کل سپاه پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام روابط عمومی کل سپاه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حضرت حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

درگذشت همسر گرانقدر و مومن جنابعالی حاجیه خانم طاهره سعیدی را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای آن بانوی بزرگوار و با فضیلت، علو درجات و برای کلیه بازماندگان معزز صبر جمیل و تندرستی و طول عمر همراه با عزت و توفیق در خدمت به اسلام عزیز و ایران انقلابی را از درگاه خداوند متعال مسالت داریم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

93/7/7

گفتنی است مراسم تشییع پیکر مرحومه بانو طاهره سعیدی در تهران فردا سه شنبه مورخ 93/7/8 از ساعت 10 صبح در شهرک شهید محلاتی، بلوار جهاد، روبروی رستوران نور و نیز در شهر مقدس قم چهارشنبه مورخ 93/7/9 ساعت 9 صبح از مسجد امام حسن مجتبی(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

همچنین مراسم ترحیم آن مرحومه در روز چهارشنبه مورخ 93/7/9 از ساعت 16 الی 18 در مسجد امیرالمومنین(ع) واقع در شهرک شهید محلاتی برگزار خواهد شد.

 



تاريخ : 7 / 7 / 1393برچسب:, | 2:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باید دفاع مقدس را به اشکال هنری به مردم معرفی کنیم.

 
حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل هاشم» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باید فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت را به جوانان معرفی کنیم تا الگوگیری کنند.


وی نقش صدا وسیما را در ترویج فرهنگ دفاع مقدس پر رنگ توصیف کرد و گفت: مردم بویژه نسل جوان به راحتی با محصولات هنری ارتباط برقرار می کنند، از این رو باید ارزش های دفاع مقدس را در قالب های مختلف نظیر فیلم و سریال به مخاطب معرفی کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش یادآور شد: هرچه که از جنگ تحمیلی می گذرد، همراهی و انس مردم ایران اسلامی با فرهنگ دفاع مقدس بیشتر می شود.

آل هاشم ادامه داد: لازم است نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در تمام طول سال از ایثارگری ها، مردانگی ها و غیورمردی سربازان، شهدا و ایثارگران تجلیل کنیم زیرا عزت و آبروی جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ایثارگری ایثارگران دفاع مقدس است.



 

 

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز : ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس، یادداشتی به یادگار نگاشت.
 

  گزارش تصویری اینجا را کلیک کنید

 

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز   به نقل از    دفاع پرس، متن یادداشت به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

راه‌اندازی خبرگزاری دفاع مقدس در انتقال فرهنگ جبهه و شهادت به آحاد مردم ایران اسلامی و سازمان‌ها و ادارات و به‌ویژه نسل جدید و جوان جامعه بسیار مؤثر و کارساز است.

امید است با هدایت رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، روز به روز شاهد گسترش فعالیت‌های خبرگزاری باشیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران

سید محمدعلی آل هاشم

۱۳۹۳/۷/۳



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به نسل حاضر و آینده به صورت علمی و پژوهشی وظیفه مهم اهل قلم و هنر است.

انتقال دستاوردهای دفاع مقدس به جامعه وظیفه اهل قلم و هنر است

 حجت الاسلام عباس محمد حسنی روز سه شنبه در یادواره شهدای جاویدالاثر بویژه سردار شهید حسین کفاشیان با اشاره به اینکه حدود یک هزار عملیات در دفاع مقدس انجام شد، افزود: هر کدام از این عملیات ها هزاران درس برای اعتلای آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه درس های دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد، اگر بتوانیم به این توصیه عمل کنیم ایران اسلامی از هرگونه توطئه و دسیسه در امان خواهد ماند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه نام، یاد، راه، مکتب و اندیشه شهیدان همیشه زنده است، ادامه داد: اگر بتوانیم فرهنگ جهاد و شهادت را درکنار وحدت، همگرایی و دانش افروزی زنده نگه داریم، حرکت کشور به سمت قدرت برتر نظامی و اقتصادی مبتنی بر آموزه های اسلامی و انقلابی سرعت می گیرد.

حجت الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: نسل کنونی با دقت، وسواس و حساسیت باید زندگی چنین شهیدان را به عنوان آموزگاران مبارزه با استکبار جهانی مورد مطالعه قرار دهند.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی عده ای از سران ارتش وابسته به بیگانگان بودند اما بدنه ارتش، مومن، متدین، مردمی، میهن دوست و عاشق اسلام، مرجعیت و امام راحل (ره) بود بنابراین به فرمان امام خمینی (ره) پادگان ها را رها کرده و به مردم پیوستند.

فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه باید فرهنگ ایثار و از خودگذشگی، ظلم ستیزی و مقاومت را به نسل جدید در دهه چهارم انتقال دهیم، گفت: ما در هر مرحله از تاریخ نظام و انقلاب به مقاومتی از جنس خود، خاص و مشابه به مقاومت هشت سال دفاع مقدس نیاز داریم.

سرهنگ اکبر شالچی زاده افزود: برای روشن شدن اذهان نسل سوم و چهارم انقلاب باید ریشه های مختلف تهاجم خارجی دشمنان در مقاطع مختلف دوران مقدس به آنان تبیین شود.

وی اظهار کرد: از انتقادات و کوتاهی های که در جامعه وجود دارد، عدم بازگویی روز شمار مقاطع مختلف دوران دفاع مقدس برای نسل جدید است.

سردارشهید حسین کفاشیان در سال 1329 دیده به جهان گشود در جوانی وارد ارتش شد واین شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی هم به عنوان افسر اتش و هم به عنوان یک بسیجی همپای همرزمان خود از کیان انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی کشور دفاع کرد.

این شهید به عنوان شهیدی بسیجی الگوی بارزی برای شهدای نیروهای مسلح و عامل وحدت این نیروها بود و با وجود خدمت در ارتش، در زمان مرخصی نیز به عنوان بسیجی در جبهه های حق علیه باطل شرکت داشت و در این راه به فیض شهادت نایل شد.

سردار شهید حسین کفاشیان به عنوان فرمانده گردان امیرالمومنین(ع) لشکر عاشورا در روز 24 خرداد سال 66 پس از 22 ماه حضور در جبهه شهید شد.

این شهید در فرازی از وصیت نامه خود آورده است که 'اگر شهادت نصیبم شد، در مراسم اسمی از شغل و عنوان من نبرند، می خواهم بسیجی باشم، روی سنگ قبرم فقط بسیجی بنویسند، درجه ام را هم ارتقا ندهند.'

شهرستان مراغه در جریان دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید گلگون کفن تقدیم انقلاب کرده است.

 



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که در جمع کارکنان این سازمان گفت: یکی از افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، خدمت در لوای ولایت فقیه و نایب برحق امام زمان (عج) امام خامنه‌ای عزیز می‌باشد.

 

 

لینک خبرگزاری تسنیم را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه خبری تحلیلی عرش نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش را اینجا کلیک کنید

لینک خبرگزاری نسیم  را اینجا کلیک کنید

لینک باشگاه خبرنگاران   را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را کلیک کنید

لینک پایگاه خبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید

لینک پایگاه مردمی ارتش را

 



ادامه مطلب
تاريخ : 17 / 6 / 1393برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی ارتش فعال هستند.

به گزارش مشرق، امیر پوردستان صبح امروز در مراسم افتتاح مجتمع‌های مسکونی 232 واحدی شرکت تعاونی مهر فدک توس اظهار کرد: میلاد امام رضا(ع) را تبریک می‌گویم و به آقای ربیعی که با وجود مشغله زیاد در این مراسم حضور یافتند خیرمقدم می‌گویم.

وی افزود: آقای ربیعی مدال افتخاری بر سینه نظام هستند.

پوردستان گفت: طرح مسکن دار کردن ارتش جمهوری اسلامی طرحی است که در قانون اساسی آمده و به عهده شرکت‌های مسکن است و پروژه‌های زیادی در حال اجرا است مثل پروژه شهید بهشتی در اتوبان شهید بابایی تهران و یا پروژه چیتگر.

وی خاطرنشان کرد: دو سوم کارکنان ارتش در نیروی زمینی شاغل هستند.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی آجا گفت : مهم ترین ملاک و ویژگی یک برگزیده و ممتاز علم اوست و در آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه نمل نیز علم به عنوان یک حکومت سالم و نیرومند مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در دوازدهمین دوره همایش کارکنان ممتاز نزاجا اظهار کرد: یکی از سنت‌های پروردگار حفظ اسرار، حفظ آبروی مؤمن و مدارا کردن با مردم و صبر در زمان جنگ و در برابر مسائل و مشکلات مادی زندگی بوده است.

وی افزود: خداوند منان از میان فرشتگان و از میان مردم رسولانی را برگزید و این رسولان از آلودگی، خصومت و خصوصیت بد به دورند و برگزیده قرآن کسی است که به اصلاح رسیده و در جهت رشد جامعه خود گام بر می‌دارد و باید خودش دارای ویژگی‌های خاصی باشد و این شخصیت‌ها از محیط تأثیر نمی‌گیرند، بلکه تأثیر گذار بر محیط هستند و برگزیدگان الهی نیز اینگونه بودند.

آل هاشم تصریح کرد: مهم ترین ملاک و ویژگی یک برگزیده و ممتاز علم اوست و در آیه شریفه پانزدهم از سوره مبارکه نمل نیز علم به عنوان یک حکومت سالم و نیرومند مطرح شده و نخبگانی که حکومت می‌کنند باید دارای این ویژگی باشند.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های ممتازین اطاعت خدا، امام زمان (عج) و  ولی فقیه بوده و باید بنده مستقیم خدا باشیم و در طریق حق گام برداریم.

رئیس سازمان عقدیتی سیاسی آجا خاطرنشان کرد: شکرگزاری، توبه و استغفار از جمله بارزترین ویژگی‌های برگزیدگان الهی بوده و وی همیشه یاد خدا را دارد و فرد برگزیده و ممتاز همیشه خودش را در محضر خدای متعال می‌بیند و سعی می‌کند که مرتکب خطا نشود و اگر هم شد به دنبال توبه است.

آل هاشم بیان کرد: از نخستین روزهای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تا کنون چنین صمیمیتی میان عقیدتی سیاسی و حفاظت اطلاعات آجا برقرار بوده و همدلی خوبی در راس فرماندهی آجا با مسئولان نیروی زمینی و کلیه پرسنل و نیروهای تحت امرشان برقرار است.



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
 
 
پایگاه خبری عقاب نیوز ::رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: باورهای سیاسی و دینی جامعه به‌ویژه جوانان ما با ابزارهای فرهنگی دشمنان هدف‌گیری شده است.
 
 
 
  لینک خبرگزاری دفاع مقدس  را اینجا کلیک کنید
  لینک خبرگزاری جمهوری اسلامی را اینجا کلیک کنید
  لینک خبرگزاری تسنیم  را اینجا کلیک کنید 
  لینک خبرگزاری فارس را اینجا کلیک کنید 
  لینک خبرگزاری شبستان را اینجا کلیک کنید 
  لینک پایگاه اطلاع رسانی ارتش  را اینجا کلیک کنید 
  لینک پایگاه حبری عقاب نیوز را اینجا کلیک کنید
  لینک پایگاه اطلاع رسانی صاعقه را اینجا کلیک کنید
  لینک افسران جوان جنگ نرم را اینجا کلیک کنید



ادامه مطلب