تاريخ : 22 / 7 / 1391برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اضافه خدمت سنواتی تمامی سربازان مشغول به خدمت این استان مورد بخشش قرار گرفت.

سرهنگ حجت الله واعظی نژاد در گفتگو با مهر اظهار داشت: به مناسبت سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اضافه خدمت ناشی از غیبت اولیه ( سنواتی) تمامی سربازان مشغول به خدمت نیروهای مسلح این استان مورد بخشش قرار گرفت.

وی ادامه داد: این بخشودگی شامل سربازانی می شود که از تاریخ چهارم خرداد ماه امسال تا اول آبان ماه امسال به خدمت اعزام شده اند.

معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی یادآور شد: اضافه خدمت سنواتی مشمولان غایبی که تا تاریخ سوم خرداد ماه خود را معرفی و به خدمت اعزام شده اند بر اساس قانون جدید مورد بخشش قرار گرفته است.
کد مطلب :



عقاب نیوز :

مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تشکیل دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

 

 

 




تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: دافوس مركز اتحاد مديران و فرماندهان فعلي و آتي ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين آل هاشم در هفتاد و هفتمين سالگرد تاسيس دانشگاه دافوس با نام بردن از خدمتگزاران، پيشكسوتان، اساتيد و فرماندهان اين دانشگاه در سال‌هاي گذشته و هم اكنون، اظهار كرد:‌ دافوس به بركت اين افراد به حالت فعلي باقي مانده و روز به روز رشد كرده است.

وي با ياد آوري ايام گرامي‌داشت دفاع مقدس اظهار كرد: تاريخ 8 سال دفاع مقدس پر از مرداني است كه با رشادت و غيرت سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاي مادي‌گراي جهان معنويت را با زيباترين جلوه‌هاي ايثار و گذشت نمايان نمودند و نبايد اين عزيزان را فراموش كرد.

آل هاشم تاكيد كرد: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران به خوبي براي مردم تبيين شود و فقط به بيان كليشه‌اي و سطحي محدود نشود، بهترين و بيشترين نتايج را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: همه‌ي ما مديون شهدا، جانبازان و ايثارگران دفاع مقدس هستيم و يكي از راه‌هايي كه مي توانيم به اين عزيزان اداي دين كنيم، شناساندن همه جانبه اين خوبان به نسل حاضر و جوان جامعه‌ي ماست.

آل هاشم با بيان اين‌كه يكي از خصوصيات انسان، فراموشي ، غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره است، خاطر نشان كرد: بايد نسل جوان را با شهدا و ايثارگران آشنا كنيم و آرمان‌هاي اين عزيزان را به خوبي در جامعه ترويج كنيم و بدانيم يكي از كاركردهاي چنين عملي گسترش معنويت و كاهش فساد و ناهنجاري در جامعه خواهد بود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به تاريخچه‌ي تشكيل دانشگاه دافوس گفت: توجه ويژه به آموزش‌هاي مشترك، و تغيير آيين‌نامه‌ها از جمله ويژگي‌هاي دافوس بعد از انقلاب است.

وي گفت: افسران دانش آموخته دافوس افسراني ولايت مدار ، متخصص و متعهد و داراي مديريت نظامي و روحيه‌ي خود باوري هستند و امروز يكي از بركات دافوس اين است كه اعتقاد به تعامل با مراكز علمي و دانشگاهي سراسر كشور دارد و در اين راه تلاش‌هاي فراوان مطالعاتي انجام داده است.

آل هاشم با بيان اين‌كه دافوس مركز اتحاد مديران و فرماندهان فعلي و آتي ارتش جمهوري اسلامي ايران است، خاطر نشان كرد: دافوس با فرماندهان دلسوز و متعهد پس از انقلاب اسلامي و با همراهي روحانيت و تشكيلات عقيدتي سياسي و همچنين تشكيلات سازمان حفاظت از اطلاعات، مهد پرورش فرماندهان عالي رتبه‌ي ارتش جمهوري اسلامي است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات رخ داده در منطقه گفت: بنا به فرمايش مقام معظم رهبري هم اكنون و در مقطع فعلي شاهد يك پيچ بزرگ تاريخي هستيم كه بدون ترديد آينده‌ي جهان اسلام و مسلمانان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين تحولات و موج بيداري اسلامي به دليل برخورداري از ماهيت اسلامي منافع دشمنان ما را با چالش مواجه كرده است و در اين راستا به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي بيش از سايرين بر منافع و امنيت خود احساس تهديد مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اين كه ماهيت جمهوري اسلامي جهان اسلام را متاثر ساخته و پيام بيداري بخش اسلام از سوي كشور ما به خوبي صادر شده است، گفت:با اين وجود كينه و خصومت دشمنان نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ، اما به حول و قوه الهي دشمنان در اين مرحله نيز به اهداف خود نمي‌رسند و پيروزي از آن مسلمانان خواهد بود.

آل هاشم همدلي و اطاعت محض از اوامر فرماندهي كل قوا و توجه ويژه به جوانان را ضرورت دانست و گفت: دشمنان يك روز قرآن را به آتش مي‌كشند و يك روز هم به ساحت پيامبر عظم‌الشان اسلام جسارت مي‌كنند. البته اين چيز تازه‌اي نيست و اين جنايت‌ها ادامه‌ي همان مسيري است كه از زمان پيامبر اسلام (ص) شكل گرفت، اما ديديد كه يك موج عظيم جهت جلوگيري جسارت به ساحت پيامبر اسلام (ص) آغاز شد.

وي همچنين با بيان اين كه آخرين حربه‌ي دشمنان عليه نظام ما تحريم اقتصادي و فشارهايي است كه اين روزها بر ما وارد مي‌شود، گفت: البته در اين قضايا افراد اخلال‌گر و سود‌جو هم به حركت دشمن كمك مي‌كنند.

وي گفت: اين طور نيست كه همه اين فشارها به خاطر تحريم باشد، تحريم‌ هم موثر است، اما افراد سودجو و اخلال‌گر به اين حركت‌ها كمك مي‌كنند، به هر ترتيب ما از اين مرحله هم به لطف خدا عبور مي كنيم منتها گذر از اين مرحله مقداري صبر و استقامت و توجه به توصيه‌هاي رهبر عزيزمان را مي‌خواهد.



عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس و معاونان سازمان عقدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاثیر حضور روحانیون در نهادهای مختلف  نظام، اظهارداشت: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

مدیرحوزه های علمیه ادامه داد: باید همگی شکرگزار نعمت هایی باشیم که خدای متعال به نظام اسلامی عنایت کرده، ولی باید  بگویم حق این همه نعمت را خوب ادا نکرده ایم و زمانی به ارزش  آن پی خواهیم برد که با فقدانش مواجه شویم.
 
روحانیون خدمتگذار در نهادهای مختلف باید الگوی دیگران باشند
عضو خبرگان رهبری با بیان این که روحانیون شاغل در نهادها، نماینده مراجع و حوزه علمیه محسوب می شود، ادامه داد: روحانیونی که در نهادهای مختلف نظام بخصوص ارتش خدمت می کنند، باید الگوی دیگران باشند چرا که آنها نماینده حوزه علمیه، مراجع عظام و هزاران روحانی هستند.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روال آموزشی روحانیون شاغل باید طبق ضوابط حوزه، انجام شود افزود: باید برنامه های آموزشی که ارتش و دیگر نهاد ها برای روحانیون اجرا می شود طبق ضوابط  حوزه انجام گیرد، تا تلقی خودمختاری ایجاد نشود.
 
لزوم برنامه ریزی برای ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارتش
وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود که روحانیون شاغل در ارتش بتوانند به راحتی ادامه تحصیل داده و نگرانی از روند آموزشی خود نداشته باشند.
 
عضو شورای عالی حوزه در پایان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی در حوزه، ادامه داد: مشکل اساسی که تاکنون در ارائه دروس حوزوی وجود داشت تدریس نشدن محدوده های تعیین شده از سوی آموزش حوزه توسط برخی اساتید بود ولی با اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی این مشکل برطرف شده است.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارایه داد.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 6:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، نسخه آزمایشی سایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.vaja.ir آغاز به کار کرد.
 
این اولین باری است که یک دستگاه امنیتی در کشور دارای یک سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات دارای بخش‌های اخبار، تحلیل‌ها و دیدگاه‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها، عکس، فیلم و نماهنگ، توجه و هشدار‌ها، دایره المعارف اطلاعاتی، قوانین و مقررات، تازه‌های نشر، مرکز بررسی اسناد تاریخی، سازمان‌های اطلاعاتی، داستان‌های اطلاعاتی، جریان شناسی، ستاد خبری و دانشکده اطلاعات است.
 
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات چندی پیش در حاشیه نشست مسئولان دولت با مردم که در محل وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفته بود که به زودی سایت روابط عمومی و ارتباط مردمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود.
 
وزارت اطلاعات پیش از این، فقط از طرق شماره تلفن و صندق پستی ۱۱۳ با مردم ارتباط داشت.
 
وزارت اطلاعات در ایران هم‌اکنون در حوزه‌های مخلتف امنیت سایبری فعالیت دارد و قرار است از این پس عملکرد و اخبار مربوط به فعالیت‌های خود را در این سایت منتشر کند.



عقاب نیوز :

به مناسبت گراميداشت بيست و هفتمين سالگرد شهادت اميرسرلشگر حسن آبشناسان مراسم يادبود و سخنراني مذهبي با شركت فرماندهان,مسئولان و كاركنان نيروهاي چهارگانه آجا و خانواده معظم شهدا در مسجد امام خميني(ره) ستاد ارتش  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ستاد آجا در اين كه با حضور امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران  و حجت الاسلام والمسلمين  سيد محمد علي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا برگزار شدو مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مرثيه خواني و مداحي پرداخت  و سپس حجت الاسلام والمسلمين نيكبخت جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا طي سخناني گفت: امير سرلشگر آبشناسان فرمانده مقتدر نبرد حق عليه باطل بود و از كودكي اهل هيئت و مسجد وعبادت بود و بعد از اينكه وارد دانشگاه افسري شد دوره هاي مختلفي را طي نمود و فرمانده نيروهاي ويژه نوهد شد و در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران شجاعانه و عاشقانه از انقلاب و ولايت حمايت كرد و با دشمن بعثي جنگيد تا به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

وي اضافه كرد: اگر به آيات الهي نگاه كنيم مي بينيم كه انسانها به چند نحوه از دنيا مي روند: مرگ طبيعي,مرگ در اثر انحه و زلزله... و شهادت, كه خداوند فقط شهادت (مرگ در راه خداوند) را بشارت داده و آن را پسنديده و مرگي مي خواند كه انسان خودش آن را انتخاب مي كند و اجرش بهشت جاويدان مي باشد و خود خداوند خون بهاي شهيدان است.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا با استناد به روايتي از نهج البلاغه تصريح كرد: حضرت علي (ع) در كتاب نهج البلاغه اش ازهمرزمان شهيد و اهداف و برنامه هاي شهدا ياد مي كند و ما نيز با الگو گيري از اين امام (ع) بزرگوار اين سنت حسنه را بر پا داريم و به ياد شهدا باشيم و نام ويادشان را براي هميشه زنده نگه داريم.

وي اضافه كرد: شهدا خوف مال و مقام دنيا را نداشتند بلكه خوف اين را داشتند از لقاء پروردگار جا بمانند و با ايثار و گذشت از جان و مال خود به ملاقات خداوند كه بالاترين پاداشها ست رفتند.

اين گزارش حاكيست: درپايان اين مراسم فرماندهان و كاركنان و خانواده هاي شهداي حاضر در اين مراسم با حضور در كنار قبور شهداي گمنام  در جوار مسجد امام خميني (ره)  ستاد آجا ضمن نثار گل و قرائت فاتحه با آرمانهاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نمودند.

 



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حمید سروریˈ یکی از محققان این طرح روز چهارشنبه اظهار داشت: این بالگرد دارای خصوصیات ویژه ای است یعنی علاوه براین که بدون سرنشین است ولی هوشمند ، ضدباران و دارای سرعت عمل بالایی است.

این محقق خاطرنشان کرد: یکی از عیوب بالگردها نسبت به هواپیماها، کندی سرعت بالگردهاست بنابراین طراحان بالگردها باید به دنبال افزایش سرعت بالگردها باشند . بالگرد طراحی شده ایرانی علاوه بر سرعت مناسب ، به دلیل وجود بدنه کلاف بندی شده کربنی ، ضدباران است به این معنا که در هنگام بارش باران نیز حرکت می کند.

سروری افزود : مهمترین کاربرد این بالگرد در موارد نظامی است که با توجه به سرعت بالا قابلیت حمل تجهیزات نظامی را دارد و از سوی دیگر این بالگرد دارای سیستم پردازش تصویر در هنگام عکسبرداری و فیلمبرداری است . این بالگرد همچنین در بازرسی مرزی، حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی و زلزله و دیگرموارد کاربرد دارد.

به گفته این محقق تمامی قطعات مکانیکی این بالگرد از جمله گیربکس ها، محورها، شفت ها و دیگر موارد توسط متخصصان داخلی طراحی، برش و ساخته شده است.



عقاب نیوز :



 صبح امروز يك فروند هواپيماي مسافربري كه از تهران عازم اهواز بود بدليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني پايگاه يكم شكاري شهيد لشكري نهاجا بدون سانحه و به سلامت به زمين نشست.

به گزارش روابط عمومي نهاجا، امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در اين رابطه اظهار داشت: هواپيماي مسافربري فوكر 100 كه با 140 مسافر از تهران عازم اهواز بود، بدليل نقص فني در ناحيه چرخ هاي جلو بلافاصله پس از بلند شدن مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني و تيم پيشگيري از سانحه نهاجا(Crash Recovery)، باند فرودگاه فوم پاشي و هواپيما با هدايت و راهبري مناسب به سلامت فرود آمد.

معاون هماهنگ كننده نهاجا ضمن ابراز خرسندي از سلامت سرنشينان و تقدير از اقدام به موقع كاركنان نيروي هوايي در اين حادثه، خاطر نشان كرد: يكي از ماموريت هاي نيروي هوايي ارتش در پايگاه هايي كه داراي باند مشترك كشوري و لشكري هستند كمك به هدايت و كنترل پروازها جهت پيشگيري از سوانح هوايي مي باشد كه نيروي هوايي ارتش اين مهم را تاكنون به نحو شايسته انجام داده است.



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت:

معركه گردان اهانت به پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند و كمك 5 ميليون دلاري صهيونيست‌ها به كارگردان فيلم موهن گواهي بر اين ادعا است.                                 

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم در مراسم تجليل از  قهرمانان نيروي هوايي ارتش در عمليات «اولين پاسخ» طي سخناني با بيان اينكه نيروهاي مسلح به كساني نياز دارند كه آرمان شهدا، ايثارگران و جانبازان را درك كنند و قدردان آنها باشند، اظهار داشت: اين شناخت باعث افزايش معنويت و كاهش ناهنجاري‌ها در سطح جامعه و تقويت نيروي مسلح خواهد شد.

وي افزود: همه ما وظيفه اداي دين شهدا را برعهده داريم و بايد در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌هاي شهدا به نسل جوان كوشا باشيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش دليل مطرح شدن پيروزي ايران در دوران دفاع مقدس را نرسيدن دشمنان نظام به اهداف خود ارزيابي و تصريح كرد: دشمن با هدف از بين بردن نظام، تصرف نقاط حساسي مانند استان خوزستان و جلوگيري از انتشار فرهنگ انقلاب اسلامي در جهان به كشور ما حمله كرد و مي‌بينيم كه به هيچ يك از اين اهدافش نرسيده است.

وي با تأكيد بر اين نكته كه امروز فرهنگ انقلاب اسلامي به تمام جهان صادر شده است، يادآور شد: گسترش اين فرهنگ در سطح جهان به بركت ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام از جمله نيروي هوايي ارتش صورت گرفته است.

آل هاشم جسارت استكبار جهاني به پيامبر اعظم(ص) را ناشي از ترس دشمنان از اسلام و اشاعه آن در سطح جهان ارزيابي كرد و اظهار داشت: هجمه‌هاي دشمن به پيامبر اعظم(ص) از آغاز بعثت تا امروز ادامه دارد و همانگونه كه دشمنان اسلام در ابتدا به ترور شخصيتي پيامبر پرداختند امروز نيز در ادامه همان جريان به ايشان جسارت كردند.

وي ادامه داد: برخلاف تصور دشمن، اين اقدام ناشايست باعث تقويت موج بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمانان شد و حتي به كشورهاي غربي هم رسيد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش تأكيد كرد: معركه گردان اصلي اهانت به ساحت پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند و كمك 5 ميليون دلاري صهيونيست‌ها به كارگردان فيلم موهن گواهي بر اين ادعا است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تنها راه تعالي كشور وحدت، همدلي و اطاعت محض از فرامين فرماندهي كل قوا است.



عقاب نیوز:

 

احساس عقب ماندگی دشمنان در رویارویی با امواج بیداری اسلامی، علت دست زدن به جنایاتی همچون اهانت به خاتم پیامبران/ خورشید اسلام تابناکتر از همیشه خواهد درخشید 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت اهانت به چهره منور خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفی (ص) تأکید کردند: ملتها با شناخت سیاستهای اسلام ستیزانه استکباری و صهیونیستی، انگشت اتهام خود را به سمت امریکا و برخی کشورهای اروپایی گرفته اند و سردمداران این کشورها باید با جلوگیری از اینگونه اقدامات جنون آمیز، عملاً ثابت کنند که در این جرم و جنایت بزرگ، شریک نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری احساس عقب ماندگی دشمنان اسلام در "رویارویی با ملت بزرگ ایران و حرکت جوشان و خروشان بیداری اسلامی "افزودند: این مسئله باعث شده است که دشمنان امت اسلامی به کارهای دیوانه واری همچون حادثه اخیر دست بزنند.
ایشان، این حادثه را از جمله عبرتهای ماندگار تاریخ دانستند و خاطرنشان کردند: سردمداران نظامهای استکباری، در حالیکه از محکوم کردن این جنایت خودداری می کنند و وظایف خود را در مقابله با این جرم بزرگ انجام نمی دهند، ادعا می کنند در این حادثه دخیل نبوده اند.

بازديد رهبر معظم انقلاب از شبيه ساز زير سطحي كلاس غدير

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20990/B/13910628_0720990.jpg


 

تمرین دریایی دانشجویان علوم دریایی نوشهر

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

مراسم اختتاميه  دوازدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم ارتش جمهوري اسلامي ايران وي‍ژه خواهران شاغل و خانواده كاركنان صبح امروز در مركز همايش‌هاي كوثر سازمان عقيدتي- سياسي ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزيابي كردن و برگزاري موفق اين دوره از مسابقات قرآن كريم در سطح خواهران شاغل و خانواده هاي محترم كاركنان سرافراز ارتش گفت: در بحث معنويت امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فعاليت هاي خوب و اثرگذاري انجام مي دهند. حضور گسترده و پرشور در مراسم اعتكاف توسط كاركنان ارتش و يا همين برنامه هاي قرآني كه امروز ويژه خواهران شاغل و خانواده ها برگزار گرديد، اين گفته را تائيد مي كند و به خاطر اين موفقيت هاي بزرگ خدا را شاكريم.


وي در ادامه افزود: موفقيت هاي قرآني ارتش جمهوري اسلامي ايران نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور و در بين ارتش هاي كشورهاي اسلامي نيز كاملا مشهود است.

آل هاشم در ادامه گفت: اميدواريم خداوند توفيق دهد تا ما هم (عقيدتي سياسي) بيشتر در خدمت اين عزيزان باشيم.

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه دستاورد دوازدهمين دوره رقابتهاي قرآن كريم را پرسيد؛ گفت: نتيجه مهم برگزاري مسابقات قرآن كريم در بين خانواده هاي كاركنان ارتش اين است كه قرآن در دل جوانان و خانواده ها قرار مي گيرد و چنانچه اينگونه شود ما در برابر تهديد دشمنان مي توانيم ايستادگي خوبي داشته باشيم. در واقع اين عزيزان در برابر دشمن بيمه مي شوند.

آل هاشم همچنين تصريح كرد: ما اگر مي بينيم در عرصه هاي مختلف پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، جوانان ايران اسلامي توانستند استقامت و مقاومت كنند به بركت حاكم شدن فرهنگ قرآن  كريم بود.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد با گسترش برنامه هاي فرهنگي و قرآني موفقيت هاي خوبي در بين جوانان و خانواده هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فراهم گردد.

 



تاريخ : 18 / 6 / 1391برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار موسی کمالی گفت: سربازان در حال خدمت (حین خدمت و آموزش)، اعزامی از شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که خانواده‌های آنان در شهرستان‌های یاد شده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مشمولان و سربازان شامل معافیت خاطرنشان کرد: کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه یک خود را از دست داده‌ باشند، کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد، سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد، سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بی‌سرپرست باشند و سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می‌شود، از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی در ادامه افزود: تقاضای سربازان برای معافیت در کمیسیونی مرکب از بخشدار محل یا نماینده اول، رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او، نماینده قوه قضائیه محل، نماینده سپاه پاسداران محل، یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر رسیدگی می‌شود.

کمالی همچنین اعلام داشت: کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده‌‌اند در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالا واحد مسکونی) شده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت و سلامت خانواده باید پس از ده روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این ده روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی در خصوص شرایط خدمت مشمولان مناطق زلزله‌زده گفت: سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان (40 درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده به نزدیکترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: اعزام مشمولان شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا مورخ 30/11/1391 به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ 20/4/1392 پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک‌‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد این مصوبات به تمامی نیروهای مسلح ابلاغ شده است و سازمان‌ها مکلفند در اسرع وقت نسبت به حسن اجرای آن اقدام کنند.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جمهوري اسلامي به‌عنوان يک مرکز مهم و نقطه اتکا براي ملت‌هاي منطقه محسوب مي‌شود.

 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در مراسم اختتاميه دهمين همايش تجليل از کارکنان ممتاز نيروي زميني ارتش در مشهد مقدس گفت: جمهوري اسلامي پرچم حاکميت اسلام را در تمام کشورهاي مسلمان به اهتزاز در آورده و نقطه اتکا ملت‌هاي منطقه محسوب مي‌شود.

 

وي در ادامه، با گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر افزود: توطئه‌هاي دشمنان اسلام و ايران بيش از سه دهه ادامه داشته است و آنها سعي در تضعيف جمهوري اسلامي ايران دارند.

 

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تاكيد كرد: امروز شاهد برگزاري يکي از بزرگترين اجلاس‌هاي بين‌المللي با حضور و سخنراني رهبر معظم انقلاب هستيم که موجب نشاط روز افزون در ملل مختلف در سراسر جهان شده است. دشمنان ما سعي در برگزار نشدن يا بسيار کمرنگ نشان دادن اين اجلاس داشتند اما ايستادگي، مقاومت و تدابير مقام معظم رهبري موجب شد تا امروز با سربلندي و افتخار اين اجلاس را برگزار کنيم.

 

آل‌هاشم با بيان اينكه "آنچه که ملت ما را در مقابل همه اين توطئه‌ها و مشکلات پيروز ساخت‌، صبر و استقامت ملت ايران بود"، افزود: اجلاس غيرمتعهدها يک افتخار بسيار بزرگ براي ايران اسلامي است که اعتبار ايران را در بين کشورها ارتقا داد و ما اکنون شاهد درخواست مقامات و روساي دولت‌هاي حاضر در اجلاس براي نشست و ديدار با رهبري و مقامات عاليرتبه ايران هستيم و اين نتيجه صبر و شکيبايي ملت ايران است.

 

وي به حديثي از حضرت علي(ع) در مورد صبر اشاره کرد و با بيان اينكه "يکي از وظايف مهم ما صبر در برابر مشکلات و توطئه‌هاي دشمن است"، گفت: دشمنان ما تاکنون با تمام مشکلات و مسايل از قبيل جنگ تحميلي و تهاجم فرهنگي که بوجود آورده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند اما امروز به تحريم اقتصادي رو آورده‌اند تا با اين فشارها بتوانند انقلاب را از پشتوانه مردمي محروم سازند و با هدف به ستوه آوردن ملت بين مردم و مسئولان فاصله بيندازند.

 

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه ياد آور شد: در منطقه خاورميانه و جهان اسلام تحولات بزرگي در حال انجام است که نتيجه آن مي‌تواند موجب يک نظم طولاني در منطقه باشد. اين تحولات نه تنها نشات گرفته از بيداري اسلامي است بلکه فرصت‌هاي راهبردي فراواني را پيش روي جمهوري اسلامي گذاشته و چشم‌اندازهاي روشني را براي ملت مسلمان خواهد داشت.

 

آل‌هاشم، تبعيت محض از فرامين مقام معظم رهبري، وحدت و انسجام و خنثي‌سازي تمام توطئه‌هاي دشمنان را از وظايف ملت در مقابل اين تحريم‌ها بر شمرد، اظهار كرد: کارکنان ممتاز در يگان‌هاي خود علاوه بر وظيفه نظامي، وظيفه ترويج فرهنگ مقاومت و ايثار، پرهيز از تجملات و اهميت دادن به جوانان را برعهده داشته و اين موارد را بايستي در حوزه کاري خود مورد توجه جدي قرار دهند. دشمنان تلاش مي‌کنند اين مشکلات را به جوانان ما منتقل کنند که يکي از اين مشکلات ترويج بي‌حجابي در جامعه است که پشت سر اين مساله اهداف سياسي است.

 

وي در پايان تاكيد كرد: امروز نيروهاي مسلح وسيع‌ترين عرصه حضور جوانان در جامعه است و جوانان اساسي‌ترين نقش را در آينده نظام و رشد و شکوفايي کشور بر عهده دارند.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: پیرو اطلاع رسانی قبلی، با توجه به اینكه تصویب قانون وظیفه عمومی ، تغییر ضوابط برخی از معافیت ها و یا حذف آن ها را در برداشته است، در این راستا برخی ازمشمولان كه واجد شرایط معافیت های مقرر در سال 1390 از قبیل معافیت جد و جده ، سه برادری ، كسرخدمت منجر به معافیت، پدر در حبس و... بودند، بدلیل عدم آگاهی و یا پاره ای از مشكلات تا پایان سال 1390 موفق به بهره مندی از این نوع معافیت ها نشده اند، در صورتی كه این افراد همچنان واجد شرایط این معافیت ها باشند، تنها تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) اقدام كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سازمان وظیفه عمومی در این اطلاعیه در باره شرایط معافیت سه برادری در سال 1390 می افزاید: با مساعدت صورت گرفته در خصوص این نوع معافیت، چنانچه فرزند سوم خانواده حداقل نیمی از مدت خدمت دوره ضرورت (9ماه) را تا پایان سال 1390 گذرانده باشد و خدمت وی همچنان استمرار داشته باشد، بعنوان برادر خدمت كرده محسوب شده و برادر چهارم وی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری مهلت دارد تا برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) مراجعه كند.

گفتنی است ، كسرخدمت بسیج نیز جزء مدت خدمت آنان لحاظ و گواهی كسرخدمت بسیج صادره در سال 91 نیزقابل محاسبه خواهد بود.



عقاب نیوز :

 

 

اهداي يك ميليارد ريال كمك هاي نقدي كاركنان ارتش به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي


همزمان با روز عيد سعيد فطر و به منظور كمك به امر بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، كاركنان سرافراز ارتش جمهوري اسلامي ايران مبلغ يك ميليارد ريال كمك نقدي به مردم آسيب ديده اين استان اهدا كردند.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، اين مبلغ اهدايي توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار با آيت الله شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز تقديم گرديد.

در اين ديدار همچنين حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي امداد رساني يگانهاي مختلف ارتش به مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده استان حضور پيدا كرده   و در انجام آواربرداري و امدادرساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.

وي در ادامه با اشاره به امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمكهاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگانهاي مخابراتي لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان (تكنوپخت)، اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگانهاي مهندسي لشگر 21، ارسال كمكهاي نقدي و غير نقدي كاركنان غيور ارتش از جمله اهداي مبلغ 200 ميليون ريال توسط آزادگان سرافراز نيروي هوايي ارتش و ... بخشي از فعاليت هاي ارتش در كمك رساني به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي مي باشد

.

حجت الاسلام آل هاشم همچنين با قدرداني از همراهي، همدلي و كمك رساني همه جانبه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي و تمامي دستگاه ها و نهادها در اين سانحه؛گفت: حضور پربركت مقام معظم رهبري در مناطق زلزله زده نيز در كاهش آلام مردم  آسيب ديده و بازگشت آرامش به چهره آنان بسيار تاثيرگذار بود.   

 

گفتني است، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش پس از ديدار با آيت الله شبستري با حضور در منطقه زلزله زده ورزقان ضمن ديدار و گفتگو با مردم اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و نارسائي هاي موجود در مناطق آسيب ديده قرار گرفت.

وي دراين ديدار صميمانه ضمن ابراز همدردي با مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: با همت مضاعف تمامي دستگاه هاي مسئول، كار بازسازي و نوسازي مناطق آسيب ديده در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.

شايان ذكر است، در بازديد رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، امير سرتيپ دوم ستاد ميربيرنگ، فرمانده لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان و تعداد ديگري از فرماندهان و مسئولان يگانهاي سرزميني آجا در اين استان حضور داشتند.





عقاب نیوز :

خرم آباد - خبرگزاری مهر:

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:

مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس در خرم آباد با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین و دشمنی با صهیونیسم از سیاستهای راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اکنون نه تنها ملت فلسطین بلکه همه ملتهای مسلمان و به ویژه جهان عرب آگاه شده اند که تنها راه بازپس گیری حقوق پایمال شده آنها پایداری و مقاومت است.

وی تصریح کرد: مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

بیت المقدس اولین خاکریز مبارزه با دشمنان اسلام

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز با نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) فریاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم در سراسر جهان طنین انداز شده است، گفت: همواره بیت المقدس برای مسلمانان دارای اهمیت بوده چرا که اولین خاکریز مبارزه با دشمنان و مهم ترین عامل وحدت در میان مسلمانان محسوب می شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز مردم فلسطین با سلاح سنگ و انتفاضه در مقابل استبداد ایستاده اند و تا آخرین نفس خود سرود مقاومت و شهادت سر خواهند داد.

وی با بیان اینکه روز قدس روز حیات اسلام است، بیان داشت: امروز مردم فلسطین با قطره قطره خون شهدای خود فریاد مسلمانی و مبارزه با ظلم را سر می دهند.

ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند، گفت: امروز سرنگونی و شکست مستکبران نزدیک شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نامگذاری روز قدس به عنوان حمایت از فلسطین و مردم آن یکی از ابتکارات امام راحل بوده است، ادامه داد: حضور بزرگ و با عظمت مردم در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر استکبار جهانی را مایوس کرد.

وی افزود: حضور شکوهمند ملت ایران و همچنین مردم غیور لرستان در راهپیمایی امروز توطئه دشمنان نظام را نقش بر آب کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام سلطه آخرین تلاش های خود را برای حفظ اسرائیل و تامین امنیت آن به کار گرفته است، بیان داشت: این در حالیست که شکست های پی درپی در دمشق و حلب یک شکست دوباره برای اسرائیل به حساب می آید.

امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: امروز صهیونیسم جهانی از بیم بیداری اسلامی به شدت در حال فعالیت علیه کشورمان و معرفی کردن ایران به اعراب به عنوان دشمن درجه یک آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ما باید علاوه بر محکم کردن پیوند ها فشار جهانی را علیه غده سرطانی اسرائیل به کار بگیریم، افزود: امروز دومین مراسم راهپیمایی روز قدس پس از بیداری اسلامی است که در کشورهای مسلمان برگزار می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت تنها راه نجات کشتی انقلاب در طوفان است، گفت: حمایت از ولایت موج امیدواری را در بین ملتهای تحت سلطه استبداد به وجود می آورد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت اهتزاز پرچم حاکمیت اسلام در میان ملتهای منطقه موجب امیدواری همه آزادی خواهان شده است.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سردار داود غياثي‌راد، دبير ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع‌مقدس گفت: روز جمعه‌،31/6/91 با عنوان «بصيرت‌، شجاعت‌، ولايت‌» نامگذاري شده و برنامه‌هايي همچون رژه نيروهاي مسلح با هدف تبيين نقش نيروهاي مسلح در اقتدار ايران اسلامي در سايه ولايت‌مداري و رهبري‌ برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد:روز شنبه 1/7/91 نيز عنوان «دانش‌آموزان،‌ نوآوران‌، دانشمندان» به خود گرفته و محورهاي تبليغ آن نيز دانش‌آموزان‌،دانشجويان و اهميت به دانش و پژوهش‌، در پيشبرد كشور هستند. همچنين روز يكشنبه 2/7/91 روز «جوانان‌، آمادگي دفاعي‌‌ و سربازان‌» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ اين روز هم «اهميت دادن به پدافندغيرعامل و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها براي اقتدار ايران اسلامي» معين شده است.

به گفته سردار غياثي‌راد دوشنبه‌ 3/7/91 نيز روز «زنان‌، ارزش‌هاي اسلامي‌، پايداري ملي» نام گرفته و توجه به نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در حفظ عفاف و ارزش‌هاي ديني از جمله محورهاي تبليغ اين روز خواهد بود.

به گفته وي روز سه‌شنبه‌ 4/7/91 هم روز «وحدت‌،استكبار ستيزي‌، بيداري اسلامي» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ آن وحدت و بيداري اسلامي در مبارزه با استكبار جهاني هستند. چهارشنبه‌ 5/7/91 هم به نام «رزمندگان‌، جهادگران،‌ فرماندهان‌» نامگذار شده و محورهاي تبليغ اين روز «تبين حماسه بزرگ عمليات ثامن‌الائمه و تجليل از فرماندهان شهيد اين عمليات» است.

سردار غياثي‌راد گفت:پنجشنبه 6/7/91 هم روز «شهادت‌،كرامت،‌عزت» نام گرفته و محورهاي تبليغ آن تجليل از شهيدان و ايثارگران دفاع مقدس و روز غبارروبي تعيين شده است.

وي همچنين توضيح داد: اعلام روزهاي دفاع مقدس باهدف آمادگي بيشتر اعضاي ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس در سراسر كشور براي گرامي‌داشت حماسه مردم ايران در دفاع از كشور انجام مي‌شود.

سردار غياثي‌راد اظهار اميدواري كرد كه در هفته دفاع‌مقدس امسال شاهد برگزاري برنامه‌‌هاي موثر با توجه به نام‌هاي انتخاب شده باشيم.

وي گفت: دفاع مقدس به عنوان برگي زرين در تاريخ كشورمان الگويي براي آزادي‌خواهان سراسر جهان است بنابراين بايد با تمام توان در گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس بكوشيم و هر نوع كم‌كاري در اين باره غيرقابل توجيه است



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری که عصر دیروز شهرستانهای استان آذربایجان شرقی را لرزاند، یگانهای پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی ارتش از همان ساعات اولیه با حضور در منطقه به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند.

خبرگزاری فارس: اعزام نیروهای ویژه امدادرسانی نزاجا به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر میربیرنگ، فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عملیات امداد و نجات ابتدا گردان تکاور لشکر 21 به استعداد 150 نیروی ویژه و آموزش دیده امدادی با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: با توجه به تخریب ساختمانها و تاسیسات و قطعی خطوط ارتباط تلفن ثابت و سیار در مرحله دوم عملیات امداد و نجات؛ گردان مخابرات لشکر 21 تبریز نیز به منطقه حادثه دیده اعزام شد.

فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان 522 نیروی زمینی ارتش در تبریز جهت پذیرش و کمک رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در مرحله سوم امدادرسانی، یگان بهداری لشکر 21 نیز با تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی همچنین تصریح کرد: امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اوامر لازم جهت امدادرسانی لشگر 21 تبریز و کلیه مراحل امداد و نجات نیروی زمینی ارتش در منطقه حادثه دیده را صادر کردند.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز گفت: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی به حادثه دیدگان در جلسه ستاد بحران استان، بلافاصله عملیات های امداد و نجات خود در منطقه زلزله زده را انجام داد.

خبرگزاری فارس: امدادرسانی هوانیروز به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله، تعدادی بالگرد 214 از پایگاه هوانیروز تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز به طور مرتب پروازهای امدادی بالگردهای هوانیروز در سطح منطقه ادامه دارد، گفت: به حول و قوه الهی از شب گذشته تا کنون کلیه عملیاتهای انتقال مجروحان، گشت هوایی، اعزام نفرات و حمل آذوقه و دارو به مناطق زلزله زده با موفقیت انجام شده و در صورت نیاز ادامه خواهد یافت.



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تنها راه مقابه با دشمنان را وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: تنها راه مقابله با دشمنان وحدت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی‌ آل‌هاشم شنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن و سالروز عقد ازدواج پرسنل دانشجویان دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی مستقر در نوشهر که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی در مسجد این دانشگاه و با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولان لشکری و مسئولان شهرستان برگزار شد، بیان کرد: دشمنان از هر راهی همچون جنگ سرد و نرم تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار قرار دهند و امروز نیز با تحریم و محاصره اقتصادی سعی در عملی کردن خواسته‌های خود دارند.

وی اظهار داشت: تنها راه مقابله با دشمن وحدت و همدلی مردم و مسئولان است.

آل‌هاشم ادامه داد: باید با تبعیت محض از مقام معظم رهبری و دوری از هرگونه اختلاف از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی همدلی، وحدت و اطاعت از ولی فقیه و کمک به تولید داخلی را تنها را مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های ماه رمضان را برشمرد و راه‌های جبران گناه را نماز، استغفار، انفاق، حل مشکل مردم، کار نیک، دوری از گناهان کبیره، ایمان و عمل صالح، شرکت ر جنگ و جهاد در راه خدا، سلام و اطعام دادن و نماز شب خواندن ذکر کرد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم به برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآنی و کارکنان دانشگاه دریایی امام (ره) که از اول فروردین تا 31 مرداد ازدواج کردند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.



تاريخ : 3 / 5 / 1391برچسب:, | 9:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

در حاشیه دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با رهبر انقلاب
 

 



تاريخ : 2 / 5 / 1391برچسب:, | 8:59 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کل سپاه اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر شهادت سردار قاسم سلیمانی از فرماندهان سپاه در انفجار اخیر ساختمان شورای امنیت ملی سوریه را تکذیب کرد.

خبرگزاری فارس: سپاه شهادت "سردار سلیمانی" در انفجار دمشق را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کل سپاه، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی و انتشارات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: به علت حوادث اخیر در سوریه و حمایت ایران از مقاومت در فلسطین، برخی از رسانه‌های عرب با هماهنگی همتایان غربی خود به صورت غیر اخلاقی و خصمانه ایران را مورد هجمه تبلیغاتی قرار داده‌اند.

شریف افزود: این رسانه‌ها شایعات فراوانی را درباره ایران منتشر کرده‌اند، که از جمله آنها ادعای حضور سردار سلیمانی در سوریه و در محل انفجار اخیر ساختمان شورای امنیت ملی این کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آنها تلاش می کنند تا آرزوها و امیدهایشان را با هدف منحرف کردن افکار عمومی مطرح کنند. این در حالی است که در سایه بیداری اسلامی اهداف این رسانه ها و اقداماتشان در زمینه دروغ پراکنی ضد ایران و سیاست های اصولی آن بر همگان روشن شده است.

مسئول روابط عمومی و انتشارات کل سپاه افزود: این رسانه ها تلاش می کنند با این اقدامات به حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی روحیه دهند و روحیه محور مقاومت را دچار تخریب کنند؛ و بر افکار عمومی تأثیر بگذارند. آنها به خوبی می‌دانند که مردم کشورهای عربی و اسلامی حامی محور مقاومت و سوریه هستند که در خط مقدم مقاومت در مقابل توطئه های دشمن در منطقه قرار دارد.

شریف در پایان تأکید کرد: این رسانه‌ها تلاش می‌کنند به همه کسانی که از مسأله فلسطین حمایت و در مقاومت مشارکت می‌کنند ضربه بزنند.



تاريخ : 26 / 4 / 1391برچسب:, | 9:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

در آستانه ماه مبارك رمضان مسجد جعفر طيار(ع) تيپ پياده مستقل 40 سراب نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با حضور حجت الاسلام آل هاشم، جمعي از فرماندهان و مقامات عالي رتبه استاني افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت.

 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهموري اسلامي ايران: در اين مراسم حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش طي سخناني به اهتمام و ساخت مساجد و اماكن فرهنگي در اسلام اشاره و تصريح كرد: اسلام به ساخت اماكن عبادي و فرهنگي عنايت ويژه اي دارد و نخستين گامي كه پيامبر اكرم(ص) در آماده سازي زيرساخت مدينه نبوي برداشت تأسيس مسجد به عنوان مركز رسيدگي به امور مردم بود.

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به آيات قرآني و روايات معصومين(ع) آباداني مسجد را نشانه جوانمردي دانست و تأكيد كرد: تنها صرف ساختن مساجد و آماده سازي آن كافي نيست بلكه بايد با حضور منسجم و صميمي زمينه اتحاد و همدلي را در بين مردم افزايش دهيم.

 

حجت الاسلام آل هاشم همچنين به ضرورت انجام فعاليت هاي فرهنگي، تبليغي مناسب و اثرگذار در مساجد تأكيد نمود و اظهار داشت: هر چقدر فعاليت هاي فرهنگي در مساجد گسترده تر مي شود جوانان، فرزندان و خانواده ها در مقابل هجمه هاي فرهنگي دشمنان بيمه خواهند شد.

 

وي در ادامه به تحولات اخير منطقه و جهان اسلام پرداخت و گفت: در اين برهه ي حساس و تاريخي از نظر منطقه و مسائل بين المللي نيازمند ضرورت هايي هستيم كه مهم و اساسي است و بايد به آنها عمل كنيم.

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا از ايران اسلامي به عنوان مركز حاكميت جهان اسلام و نقطه اتكاي ملت هاي مسلمان نام برد و اظهار داشت: تبيين نظريه ولايت فقيه و ترويج فرهنگ ولايت مداري از سوي نهادهاي فرهنگي نقش مهمي در دستيابي به آرمانهاي متعالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دارد.
آل هاشم در ادامه همچنين وحدت، هماهنگي و انسجام نهادها و دستگاه ها و مسئولين را در شرايط امروز  مورد تأكيد رهبري دانست و حفظ وحدت و انسجام ملي را رمز بقاي نظام اسلامي و پيروزي ملت ايران برشمرد.

 

وي همچنين در ادامه به ضرورت خنثي سازي توطئه دشمنان در حال حاضر اشاره و خطاب به كاركنان تيپ 40 سراب گفت: امروز دشمنان تحريم اقتصادي را به عنوان تاكتيكي در تغيير رفتار براي تضعيف نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دنبال مي كنند.

 

وي در پايان تأكيد كرد: دشمنان در حال حاضر برخورد نظامي و سخت را با ايران پر هزينه ارزيابي مي كنند لذا سعي دارند تا با هجمه فرهنگي و عمليات رواني به سراغ جوانان آمده و آنان را از مسير متعالي نظام دور نمايند لذا ضروري است تا با اتكا به راهبردهاي مناسب فرهنگي و همدلي و همكاري نهادها در دفع اين هجمه فرهنگي تلاش شود.

 

گفتني است در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ دوم عليرضا صيامي فرمانده تيپ 40 سراب گزارشي از روند ساخت مسجد جعفر طيار(ع) و فعاليت هاي رزمي و عملياتي يكان تحت امر خود ارائه نمود.

 

 



عقاب نیوز به نقل از فارس :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: امروز در بحث قرآن و حدیث، ارتش نه تنها در حوزه داخلی خود بلکه در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در بین ارتش های مسلمان کشورهای مختلف حرف برای گفتن دارد.

خبرگزاری فارس: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث قرآن و حدیث پیشرفت‌های خوبی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در حاشیه مراسم اختتامیه سومین جشنواره حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفت: خداوند متعال را شاکریم که امروز نیروهای ما نیروهای قرآنی هستند که در بحث حدیث حرف برای گفتن دارند.

وی افزود: امروز در بحث قرآن و حدیث ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در حوزه داخل ارتش بلکه در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و در بین ارتش های مسلمان کشورهای مختلف حرف برای گفتن دارد.

آل هاشم در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم در بحث قرآن و حدیث پیشرفتهای خوبی داشته باشیم. همانگونه که مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا به بحث حفظ قرآن و روی آوردن جوانان ارتش جمهوری اسلامی ایران و میهن عزیزمان به امور قرآنی توصیه فرمودند امیدواریم در این راستا قدمهای بلندی برداریم. این یکی از نعمتهای خوب الهی است که فرهنگ قرآنی و حدیث پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران رونق پیدا کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما می‌بینیم قرآن بیشتر در شبهای جمعه و بر سر مزار مؤمنین تلاوت می‌شد اما الآن قرآن کریم در جامعه حاکم شده است، الآن به برکت حاکمیت اسلامی عزت و اقتدار ایران اسلامی و مسلمانان عزیز در خارج از کشور را شاهد هستیم و خداوند انشاءالله به همه ما توفیق دهد که در بحث قرآن و عترت قدمهای بیشتری را بر داریم.

 



تاريخ : 17 / 4 / 1391برچسب:, | 1:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران :

 

همزمان با سالروز  ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت صاحب‌الزمان(عج) مسجد امام رضا(ع) پايگاه دهم شكاري چابهار « برادران شهيد دل‌حامد» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم، امير سرتيپ شاه‌صفي فرمانده نيروي هوايي و جمعي از مسئولين استاني افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: در اين مراسم معنوي حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به اينكه مسجد در فرهنگ اسلامي زيربناي تمدن اسلام بوده است گفت: در دين مبين اسلام نسبت به احداث مراكز فرهنگي و عبادي بويژه ساخت مسجد توجه خاصي وجود داشته كه آيات و روايات متعددي مؤيد اين موضوع است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ادامه داد: تاسيس مسجد از مصاديق روشن باقيات الصالحات است كه بنابر نص صريح آيات قرآن و روايات ائمه معصومين، مسلمانان بر ايجاد پايگاه‌هاي فرهنگي و تعمير آن ترغيب شده‌اند زيرا اين كار اجر وافر دنيوي و اخروي به همراه دارد.

وي تاكيد كرد: البته تنها ساختن مسجد و توسعه آن كافي نيست بلكه بايد به حضور و برگزاري صفوف گسترده نمازهاي جماعت و يوميه اهتمام جدي داشت.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره تلاش استكبار و غرب مبني بر تفرقه‌افكني ميان اهل سنت و تشيع گفت: به منظور خنثي نمودن توطئه‌هاي دشمنان ضروري است مردم شريف اين منطقه و برادران اهل سنت در كنار يكديگر و از درون همين مساجد با اقدامات دشمن مقابله كنند .

وي با اشاره به اين كه انقلاب شكوهمند ايران از مساجد شروع شد خاطرنشان كرد: مسجد محور وحدت، همدلي و همبستگي مردم است و امروز حركت‌هاي بزرگ اسلامي و خيزش‌هاي مردمي كشورهاي منطقه نيز از مساجد آغاز شده است، به همين دليل دشمنان امروز اسلام نيز از مساجد و تجمع مسلمانان مي‌ترسند زيرا اين مكان مقدس محل خوبي براي مقابله با تهاجم فرهنگي استكبار است.

گفتني است در ابتداي اين مراسم امير سرتيپ دوم خلبان تقي‌پور فرمانده پايگاه دهم شكاري چابهار  گزارشي از روند ساخت مسجد امام رضا(ع) ارائه كرد و از برخي دست‌اندركاران اين اقدام فرهنگي تقدير بعمل آمد.

همچنين در حاشيه بهره‌برداري از مسجد جديدالاحداث امام رضا(ع) در پايگاه هوايي چابهار، سالن سينماي اين پايگاه نيز افتتاح و به بهره‌برداري رسيد.

 



تاريخ : 12 / 4 / 1391برچسب:, | 7:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر:

نفتکش ایرانی که به محاصره دزدان دریایی درآمده بود ازسوی نیروی دریایی ارتش نجات پیدا کرد.
به گزارش فرماندهی نداجا(نیروی دریایی ارتش)،دیروز 5 فروند قایق تندرو متعلق به دزدان دریایی به استعداد هر قایق 10 نفر به یک نفتکش ایرانی حمله کردند که با حضور ناوگروه ایرانی و درگیری میان دو گروه، قایق های دزدان دریایی متواری و نفتکش نجات پیدا کرد .



تاريخ : 10 / 4 / 1391برچسب:, | 1:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از فارس :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تاکنون تنها بیش از 50 دوره از طرح بصیرت ویژه فرماندهان و مدیران در شهر مقدس قم برگزار شده که با استقبال بسیار خوبی نیز همراه بوده است.

خبرگزاری فارس: بیش از 50 دوره از طرح بصیرت ویژه فرماندهان و مدیران ارتش برگزار شده است

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بازدید دوره‌ای خود از یگانهای مستقر در استان اصفهان از پایگاه هوایی شهید سرلشکر عباس بابایی و مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش بازدید و با فرماندهان، روحانیون، کارکنان و خانواده های کارکنان این یگانها دیدار و گفتگو کرد.

آل‌هاشم در این دیدارها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان انقلاب از همان ابتدا با هدف از بین بردن نظام اسلامی، توطئه‌های بسیاری از جمله تحمیل جنگ علیه ما انجام دادند؛ اما نتیجه‌ای نگرفتند، سپس به شناسایی افرادی پرداختند که در پیشبرد و پیشرفت نظام اسلامی مؤثر بوده و سعی کردند آنها را از بین ببرند.

وی با اشاره به حادثه بمب گذاری در مسجد ابوذر تهران گفت: دشمنان با این هدف ابتدا مقام معظم رهبری را مورد سوء قصد قرار داده و با کارگذاری بمبی در داخل ضبط صوت در محراب مسجد ابوذر درنظر داشتند معظم له را ترور کنند؛ اما از تفضلات الهی بود که فقط چاشنی آن عمل کرد و خود بمب منفجر نشد و خداوند ایشان را برای رهبری نظام اسلامی پس از رحلت حضرت امام (ره) از گزند دشمنان حفظ کرد و خدا را شاکریم که امروز می بینیم ایشان نه تنها رهبری نظام را برعهده دارند بلکه زعامت و رهبری مسلمانان جهان را نیز عهده دار هستند و انقلاب اسلامی را با همان صلابت و اقتدار حضرت امام (ره) هدایت می‌کنند.

آل هاشم در ادامه به حادثه هفتم تیرماه سال 60  اشاره کرد و افزود: دشمنان نظام که در ترور مقام معظم رهبری ناکام ماندند فردای همان روز یعنی در هفتم تیرماه که معظم له در بیمارستان بودند با بمبگذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی، شهید مظلوم آیت الله بهشتی و 72 تن از بهترین یاران انقلاب را به شهادت رساندند. همان شهیدی که امام راحل راجع به او فرمودند: بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود.

وی همچنین با حضور در مراسم اختتامیه طرح بصیرت خانواده‌های کارکنان پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان در جمع همسران کارکنان این پایگاه با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقاء بصیرت در جامعه اسلامی، گفت: خوشبختانه طی دو سال گذشته سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای بصیرت افزایی و ارتقاء بینش سیاسی فرماندهان، کارکنان و خانواده های محترم ارتشی دوره‌های بصیرت ویژه فرماندهان، کارکنان و خانواده‌ها را در تهران و سراسر کشور برگزار کرده که تاکنون تنها بیش از 50 دوره از طرح بصیرت ویژه فرماندهان و مدیران در شهر مقدس قم برگزار شده که با استقبال بسیار خوبی نیز همراه بوده است. 

وی در پایان با گرامیداشت اعیاد شعبانیه بویژه درپیش بودن خجسته سالروز ولادت با سعادت منجی عالم بشریت، حضرت مهدی (عج) تصریح کرد: با دعا و راز و نیاز به درگاه الهی و بهره مندی هرچه بیشتر از ایام و لحظات ماه شعبان المعظم خودمان را برای استقبال از ماه میهمانی خدا (ماه مبارک رمضان) آماده و مهیا سازیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در این بازدید همچنین ضمن دیدار و گفتگو با خلبانان تیزپرواز پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان، صندوق قرض الحسنه مرکز آموزش توپخانه نیروی زمینی ارتش را نیز افتتاح و از سالن سینما و آمفی تئاتر این مرکز بازدید کرد.



تاريخ : 11 / 4 / 1391برچسب:, | 8:33 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز به نقل از ایرنا :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: حضور جوانان باعث پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر شد.

1391/04/11 - 15:39

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، حجت الاسلام 'سید محمدعلی آل هاشم' صبح روز یكشنبه به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی اكبر (ع) و روز جوان در مركز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش با گرامیداشت ایام شعبانیه، جوانان را بخش مهمی از جامعه اسلامی توصیف كرد.

وی ادامه داد: جوانان منشاء تحولات علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در كشور هستند و به همین دلیل دشمنان با برنامه ریزی های گسترده و ایجاد سرگرمی فریبنده تلاش می كنند آنان را از مسیر پیشرفت و تعالی بازدارند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) كه به یكی از اصحاب خود فرمودند: ' به جوانان بپرداز، زیرا آنان در انجام هر كار خیری شتابنده تر و سریعتر عمل می كنند'، ادامه داد: همانگونه كه مقام معظم رهبری نیز همواره تاكید دارند، توجه ویژه به قشر جوان و درك صحیح از توانمندی ها و قابلیت های آنان و تلاش در مسیر رشد معنوی و علمی این عزیزان از الویت هایی است كه نباید از آن غافل شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با یادآوری حماسه آفرینی های جوانان این مرز و بوم در دوران 8 سال دفاع مقدس گفت: امروز موفقیت ها و دستاوردهای بزرگ علمی و تحقیقاتی و پیشرفت های مختلف در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به بركت تلاش و همت دانشمندان و متخصصان جوان كشور حاصل شده است.

آل هاشم در ادامه موج بیداری اسلامی در كشورهای مختلف را نیز به بركت وجود مومن و انقلابی انان دانشت و افزود: پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه مقابل رژیم اشغالگر قدس و یا پیروزی اسلامگرایان در انتخابات اخیر مصر نشان دهنده نقش مهم جوانان در حركت ها و جنبش های بوجود آمده در جهان اسلام است.

آل هاشم با توصیه به سربازان وظیفه حاضر در جلسه تصریح كرد: قدر جوانی خود را بدانید و از فرصت باقی مانده در ماه معظم شعبان برای عبادت و راز و نیاز با خداوند و آمادگی بهتر برای ورود به ماه مبارك رمضان كه ماه میهمانی خدا است، حداكثر بهره را ببرید.

در پایان این مراسم از تعدادی جوان وظیفه برگزیده تقدیر شد.



تاريخ : 21 / 3 / 1391برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در عرصه‌هاي مختلف اظهار كرد: دستاورهاي پيشرفته علمي و تحقيقاتي امروز مرهون مكتب نوراني امام راحل و رهبري داهيانه مقام معظم رهبري است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل‌هاشم در جمع فرماندهان، روحانيون و كاركنان پايور و وظيفه مركز آموزش شهداي وظيفه نيروي زميني ارتش (مركز آموزش 01) درباره شخصيت امام خميني (ره) گفت: بار ديگر ملت قهرمان ايران با برگزاري مراسم ارتحال امام خميني (ره) موجب زنده نگهداشتن ياد و خاطره ايشان و تجديد عهد و پيمان با مكتب و راه ايشان شدند.

وي با بيان اينكه "معرفي شخصيت ممتاز و اين اسطوره زمان به نسل حاضر وظيفه‌اي بزرگ است"، تاكيد كرد: ما بايد زندگي امام خميني (ره) را براي كشف اسرار ناب مرور كنيم؛ حقايق نابي كه هنوز بسيار از آنها شكافته نشده و جامعه ما هنوز با آنها آشنا نشده است. امام (ره) با عشق و ارادت به ائمه اطهار(ع) مردم را هدايت كردند و سراسر عمر با بركت ايشان در راستاي تحقق آرمان‌هاي نظام اسلامي، اجراي قانون الهي و مبارزه با ظلم و ستم صرف شد.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش تاكيد كرد: امام راحل از شاخص‌ترين چهره‌ها پس از ائمه اطهار و معصومين عليهم‌السلام، پرچمدار مكتب قرآن و معمار انقلاب و پير عرفان بودند. برجسته‌ترين ابعاد روح متعالي امام(ره) اخلاص و ايمان راسخ به پاكي‌ها و بي‌اعتنايي به ذخارف دنيا بود و بدين سبب مي‌بينيم كه ايشان هميشه حكومت‌هاي مادي بزرگ دنيا را كوچك مي‌شمردند.

آل‌هاشم در ادامه گفت: امام(ره) ايمان و فرزانگي جدش خاتم پيامبران و استواري و صبر پدرش علي (ع) را به همراه داشت. ايشان از كانون پر جوش حوزه و از بستر عدالت خواه مردم بر آمد و در 22 بهمن كاخ طاغوت را در هم كوبيد و بندهاي بردگي و رعب و وحشت از استعمار از غرب را از بين برد. پس از رحلت امام (ره)، انديشه متعالي و راه نورانيش با رهبري شايسته و مدبرانه مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي عزيز با عزت و اقتدار تداوم يافته و امروز دستاوردهاي پيشرفته علمي و تحقيقاتي ما و حركت‌هاي خودجوش و عظيم مردم مظلوم كشورهاي منطقه و اين بيداري اسلامي مرهون همين مكتب نوراني امام (ره) و هدايت‌هاي داهيانه رهبر معظم انقلاب است.

وي در پايان صحبت‌هاي خود خطاب به دانشجويان وظيفه مركز آموزش 01 ارتش تاكيد كرد: در اين ماه‌هاي عزيز و گرانقدر يعني ماه‌هاي رجب و شعبان خود را براي ماه مهماني خدا، ماه رمضان آماده و تلاش كنيد براي نزديك شدن به خدا از او طلب خير كرده و در دعا اخلاص داشته و تنها از او مدد بخواهيد.

 



تاريخ : 21 / 3 / 1391برچسب:, | 10:33 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، با حکم سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محسن کاظمینی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، با حفظ سمت به عنوان جانشین جدید فرمانده قرارگاه ثارالله تهران منصوب شد.

پیش ازاین سردار ربانی این سمت را بر عهده داشت که از زحمات بی دریغ ایشان نیز تقدیر و تجلیل به عمل آمد.



تاريخ : 7 / 3 / 1391برچسب:, | 3:15 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، حجت الاسلام آل هاشم در اين جلسه ضمن تقدير از تلاشهاي صورت گرفته در حوزه جنگ نرم و عمليات رواني در ارتش گفت: امروز تمام تلاش دشمنان اين مرز و بوم اينست كه از طريق شبيه خون فرهنگي و عمليات رواني به نظام اسلامي ضربه بزنند. تلاش براي ترويج و اشاعه مدگرايي، بي حجابي، اعتياد،  فساد و بي بندوباري و سست كردن اعتقادات ديني در جامعه بويژه در بين نسل جوان بخشي از اين تهاجم گسترده است.



وي در ادامه با تاكيد بر هوشياري و برنامه ريزي مناسب در حوزه عمليات رواني افزود:  گسترش فعاليت هاي اثرگذار در اين حوزه با رويكرد و نگاه فرهنگي مي تواند دشمن را در صحنه جنگ نرم زمينگير سازد.

در ادامه اين نشست ضمن تشريح اقدامات و پيشرفت هاي ارتش در حوزه اينترنت و فضاي مجازي، مديران عمليات رواني نيروهاي زميني، پدافند، هوايي، دريايي و ستاد ارتش به ارائه آخرين برنامه ها و فعاليت هايشان در حوزه جنگ نرم پرداختند



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز سه شنبه در پنجمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشكسوتان دفاع مقدس افزود: ما به ملت ایران اطمینان می دهیم امروز ارتش و سپاه قهرمان و بسیج غیرتمند مملو از اسطوره هایی هستند كه برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای كشور لحظه شماری می كنند و سر از پا نمی شناسند.

وی خاطر نشان كرد: دشمنان قسم خورده ما باید بدانند كه ارتش در كنار سایر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران لحظه ای از آرمان های امام راحل فاصله نخواهد گرفت .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: تاریخ هشت سال دفاع مقدس مملو از مردانی است كه با رشادت و غیرت سرود عشق را زمزمه كردند و در میان غوغاهای مادی گری جهان معنویت را با زیباترین جلوه های ایثار و گذشت نمایان كردند.

وی ادامه داد: بدون تردید تنها كسانی می توانند شگفت ترین و بزرگ ترین عظمت را رقم زنند كه والاترین آرمان ها را داشته و قوی ترین اعتقاد و ایمان را در قلب خویش جای دهند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه خاطر نشان كرد: تجلیل از پیشكسوتان دفاع مقدس تجلیل از عشق، مردانگی، گذشت، فداكاری است .

وی ادامه داد: حركت در معرفی این اسطوره ها و تجلیل از پیشكسوتان، حركت در مسیر ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین جوانان این مرز و بوم است.

وی تصریح كرد: ارتش سرافراز ایران كه نقش بی بدیل و سرنوشت سازی را در پیروزی های مقتدرانه سپاه اسلام بر لشكر كفر داشتند سرشار از مردان شجاع و پر آوازه ای است كه هر یك قصه ای از توانمندی ها و حماسه ای از عشق و دلباختگی را به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، پنجمین همایش تجلیل از اسطوره های ارتش جمهوری اسلامی ایران و پیشكسوتان دفاع مقدس، بزرگداشت رزمندگان گردان 283 لشكر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش با حضور جمعی از فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در محل سالن كوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.



تاريخ : 2 / 3 / 1391برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

بيانيه ارتش به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد، سالروز حماسه آزادسازي خرمشهر


ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرا رسيدن سوم خرداد، سالروز آزادسازي خرمشهر و پيروزي رزمندگان اسلام در عمليات بزرگ بيت المقدس بيانيه اي صادر كرد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، متن بيانيه بدين شرح است:

«سوم خرداد؛ روز مقاومت و پيروزي و تجلي فرهنگ ايثار، شهادت و از خودگذشتگي ملتي است كه با اتكا به قدرت لايزال الهي، حماسه‌اي جاويد بر تارك اين سرزمين آفريدند و با رويارويي با بيگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و ميهن اسلامي، الگويي ماندگار از فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس، براي نسل هاي بعدي ايران هميشه سرافراز برجاي گذاشتند.

بدون‌ ترديد عمليات بزرگ و غرورآفرين بيت المقدس در سوم خرداد سال 61، اتحاد رزمندگان دلير ميهن و اتكاء آنان به خداوند را بعنوان رمز پيروزي به نمايش گذاشت و فصل تازه‌اي را در معادلات سياسي جمهوري اسلامي و جهان رقم زد و باعث شد تا حاميان رژيم بعثي– صهيونيستي صدام، سراسيمه و متحير در پي راهي براي برون رفت از آن باشند.

امروز نيز همان حماسه سازان و پيروان ولايت در كنار ملت و فرزندان اين مرز و بوم با هوشياري تمام توطئه هاي دشمنان نظام و انقلاب را رصد نموده و در سايه وحدت و يكدلي د‍‍‍‍‍‍‍‍ژي استوار در برابر زورگويان بنا نموده‌اند تا همچون گذشته حريم مقدس جمهوري اسلامي ايران و دستاوردهاي گرانبهاي آن از چشمان ناپاك نامحرمان مصون بماند.

ارتش جمهوري اسلامي ايران از سوي آحاد كاركنان غيور خود، سالروز آزادسازي خرمشهر عزيز را به ملت شريف ايران اسلامي و فرماندهي معزز كل قوا حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي(مدظله العالي) تبريك و تهنيت گفته، ياد و خاطره شهداي گرانقدر اين عمليات بزرگ و تمام شهداي انقلاب و دفاع مقدس را گرامي مي دارد»

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران



تاريخ : 26 / 2 / 1391برچسب:, | 2:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، این تفاهم نامه روز دوشنبه در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم به امضای آیت‌الله 'مرتضی مقتدایی'، مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام 'سید محمد علی آل هاشم'، رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران رسید.

این تفاهم نامه در پنج ماده، شامل موضوع تفاهم نامه، تعهدات طرفین و ضمانت اجرایی است .

نیاز سنجی، جذب و بكارگیری دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه، آموزش، ارزیابی حمایت و پشتیبانی جهت استفاده بهتر از توانمندی‌های دانش‌‌آموختگان حوزه، پاسخگویی اطلاعات كمی و كیفی شاغلان و داوطلبان اشتغال جهت ایجاد بانك اطلاعاتی مهمترین موضوعات این تفاهم‌نامه است.


بر اساس این گزارش بكارگیری دانش‌آموختگان معرفی شده از سوی حوزه در مشاغل متناسب با شان آنان، ایجاد فرصتها و ظرفیتهای شغلی متناسب با شئون روحانیت از جمله وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این تفاهم‌نامه قید شده است.

در یكی از مواد این تفاهم نامه آمده است: بمنظور عملیاتی شدن تفاهم نامه، كارگروهی از كارشناسان طرفین تشكیل می شود تاروند تبدیل این تفاهم نامه به قرارداد های مشترك فراهم شود .

این تفاهم نامه در پنج ماده و 22 بند در دو نسخه به امضای طرفین رسید و از تاریخ مذكور قابل اجراست .



تاريخ : 10 / 2 / 1391برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

به گزارش مشرق به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسمی که صبح امروز یک‌شنبه به مناسبت گرامیداشت روز معلم در محل ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، گفت: معلم نقش بسزایی در جامعه دارد و گاهی می‌تواند سرنوشت یک ملت را تغییر دهد.

وی افزود: ایمان و توکل بر خدا از خصوصیات یک معلم است و همچنین اخلاص، هدایت، مدیریت‌گری، پشتکار و داشتن بیان و قلم خوب از ویژگی‌‌های یک معلم موفق است.

آل هاشم در خصوص وظایف مهم معلمان، اظهار داشت: ایجاد روحیه تفکر و تعقل در شاگردان و بالابردن توان علمی خود و وفای به عهد از مهمترین وظایف معلمان است.

وی با بیان اینکه معلم باید با عملش مبلغ باشد، تأکید کرد: نحوه بیان و گفت‌وگو و لباس پوشیدن معلم نیز تأثیرگذار است. معلم بودن تنها در انحصار معلومات نیست بلکه هر معلم باید با هنر معلمی آشنا باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نزدیک شدن مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در آستانه مرحله دوم انتخابات هستیم و نباید بگوییم که کار تمام شده است، در شهرهایی که انتخابات به مرحله دوم کشیده شده برادران ما باید به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند.

وی افزود: در دور اول انتخابات پادگانها، پایگاه‌ها و خانه‌های سازمانی ارتش به صورت گسترده در انتخابات شرکت کردند و حتی یک مشکل هم از سوی کارکنان ارتش نداشتیم.

آل هاشم در پایان اظهار داشت: امیدواریم در مرحله دوم هم کارکنان ارتش به همراه خانواده‌هایشان در این امر مقدس شرکت کنند و به افراد اصلح و شایسته رأی دهند.



تاريخ : 3 / 2 / 1391برچسب:, | 2:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

 
ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی و اسلامی و در خدمت منافع ملی است/ایران اسلامی مرکزیت تپنده ی جریان ضد نظام سلطه می باشد (۱۳۹۱/۰۲/۰۳ - ۱۴:۱۰)

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظّم انقلاب اسلامي پيش از ظهر امروز(یکشنبه) ضمن حضور در محل ستاد نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران از نزديك در جريان فعاليتها و دستاوردهاي اين نيرو قرار گرفتند.
فرمانده كل قوا ابتدا با حضور در محل يادمان شهداي دفاع مقدس و قرائت فاتحه، علوّ درجات شهدا را مسئلت كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي سپس ضمن بازديد از نمايشگاه فعاليتهاي آموزشي، تحقيقاتي، مهندسي و رزمي نيروي زميني ارتش از جمله طرح شبيه سازي آموزش چتربازي كه به دست متخصصان داخلي طراحي و ساخته شده است، با يگانهاي مستقر در پادگان ابوذر در سرپل ذهاب و گروه مقدم پشتيباني هواپيمايي نيروي زميني ارتش در زاهدان از طريق ويدئو كنفرانس، گفتگو كردند.
فرمانده معظّم كل قوا در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي و رزمي نيروي زميني ارتش، مهمترين موضوع در نيروهاي مسلح را، توجه به اهتمام و انگيزه ناشي از ايمان ديني دانستند و تأكيد كردند: بايد در مديريت نيروهاي مسلح، تقويت انگيزه هاي ديني عميق و ماندگار، همواره مد نظر باشد و از آن، لحظه اي غفلت نشود.
ايشان با تأكيد بر اينكه ايمان به خداوند و ايمان به غيب زمينه ساز انگيزه هاي مستحكم و مؤثر است، افزودند: تأثير انگيزه هاي عميق و ماندگار در انسانهاي مؤمن و شجاع، در مقاطع حساس و سرنوشت ساز، نمايانگر مي شود، همانگونه كه رزمندگان اسلام و نيروهاي مسلح توانستند 8 سال در مقابل ارتش بعثي و كاملا مجهز صدام كه مورد پشتيباني قدرتهاي بزرگ بود، مقاومت كنند و به پيروزي برسند.
حضرت آيت الله خامنه اي استمرار و تقويت اين روحيه‌ي مقاومت را در بدنه نيروهاي مسلح، ضروري و بسيار مهم خواندند و خاطر نشان كردند: البته فرماندهان نظامي نيز بايد ضمن برخورداري از علم و دانش و استحكام شخصيتي، داراي روحيه اخلاص و دلبسته نبودن به دنيا باشند.
رهبر انقلاب اسلامي، نيروي زميني ارتش را بخش مهم و محور ارتش خواندند و بر لزوم برنامه ريزي، پشتيباني و آموزش در اين نيرو تأكيد كردند.
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان يگانهاي عملياتي نيروي زميني ارتش، اميرسرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش ضمن خيرمقدم، گزارشي ارائه كرد.
اميرسرتيپ پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش نيز در گزارشي وضعيت نيروي زميني ارتش و آمادگي آنها در مناطق مختلف كشور را تشريح كرد.
فرمانده كل قوا همچنين در جمع فرماندهان منتخب، درجه داران، دانشجويان و كارمندان نيروي زميني ارتش با اشاره با حركت بالنده و رو به رشد ارتش در سه دهه گذشته تأكيد كردند: امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران يكي از مردمي ترين نهادهاي كشور، و ارتشي الهي و اسلامي و حقيقتا در خدمت منافع ملي است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ادعاي قدرتهاي سلطه گر مبني بر تشكيل ارتش براي حفظ منافع ملي افزودند: اين ارتش ها بر خلاف ادعاي قدرتهاي سلطه گر، در خدمت جاه طلبي هاي سياسي و حفظ قدرتهاي طاغوتي هستند و منافع ملي براي آنها هيچ اهميتي ندارد.
ايشان خاطر نشان كردند: آيا ارتش آمريكا با كشتار مردم عراق و افغانستان و جنايت در اين كشورها، واقعا به دنبال خدمت به منافع مردم آمريكاست؟
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران تنها ارتشي است كه در خدمت مردم و منافع ملي است و اعتقادات و احساسات بدنه و فرماندهان آن نيز همانند آحاد مردم است.
حضرت آيت الله خامنه اي شكل گيري چنين ارتشي را نتيجه حركت رو به رشد ارتش، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: بايد اين حركت مبارك در ارتش جمهوري اسلامي ايران، روز بروز تقويت شود.
ايشان در تبيين جايگاه ارتش نظام اسلامي خاطر نشان كردند: امروز در دنيا، جرياني شكل گرفته است كه مخالف تقسيم بندي كشورها به سلطه گر و سلطه پذير است كه در مركز اين جريان، ايران اسلامي قرار دارد.
رهبر انقلاب اسلامي علت اصلي تهديدها، شاخ و شانه كشيدن ها و تحريم ها بر ضد نظام اسلامي را، مركزيت تپنده ايران در اين جريان دانستند و تأكيد كردند: اين حركت بسيار مهم بعد از گذشت بيش از سه دهه رسوخ در ذهن و جسم ملتهاي مسلمان، اكنون بصورت نيرويي متراكم بروز كرده، كه تحولات مصر و برخي كشورهاي ديگر نتيجه آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ترس شديد استعمارگران و نظام سلطه از اين جريان رو به گسترش، خاطر نشان كردند: علت اين ترس، جوانهاي با اراده و با ايمان ايران اسلامي و معرفت و بصيرت خوب مردم، همراه با احساسات ملي است كه در اوج خود قرار دارد و موجب بالا رفتن قدرت تپش اين جريان در مركزيت آن، يعني ايران، شده است.
ايشان افزودند: ارتش جمهوري اسلامي ايران، بخش مهم و حساسي از اين مجموعه است كه همواره مي بايست آمادگي هاي حقيقي آن حفظ و تقويت شود.



تاريخ : 31 / 1 / 1391برچسب:, | 7:25 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

امیرپوردستان در خصوص اظهارنظر کشورهای بیگانه درباره جزایر سه‌گانه ایران گفت: اگر بخواهد تعرضی صورت بگیرد و موضوع از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار ایران را به کشور متعرض نشان دهند. 

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش بزرگداشت روز ارتش که با حضور وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد در جمع خبرنگاران در خصوص برخی اظهارنظرها درباره جزایر سه‌گانه کشورمان اظهار داشت: حاکمیت این جزایر از قدیم‌الایام متعلق به ایران بوده و جمهوری اسلامی نیز از این حق خود قاطعانه و با قدرت دفاع می‌کند.

به گزارش فارس، امیر پوردستان با بیان اینکه به هیچ کشوری اجازه کوچکترین دست‌اندازی را نمی‌دهیم، تصریح کرد: اگر اینطور شود و مسئله از طریق سیاسی حل نشود نیروهای نظامی آماده‌اند اقتدار نظام را به کشور متعرض نشان دهند.



تاريخ : 30 / 1 / 1391برچسب:, | 12:15 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

فرمانده کل ارتش در خصوص حضور ۲ ناو هواپیمابر آمریکا در آ‌بهای خلیج فارس، گفت: قبلا به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شوند که آنها هم به این اخطار توجه کردند.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با فارس، در خصوص حضور 2 ناو هواپیمابر آمریکا در آبهای خلیج فارس، گفت: الان دیگر حضور این ناوها یک ژست تبلیغاتی بیش نیست و ارزش نظامی ندارد.

وی ادامه داد: در یک مقایسه می‌بینیم حضور نیروهای فرامنطقه‌ای در بعضی از کشورهای جنوبی خلیج فارس که پایگاه دارند قطعا به مراتب تجهیزات و حضورشان بیش از چیزی است که در یک ناو چند صدمتری جمع شود.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته ما هم قبلا به آنها تذکر داد‌ه‌ایم که برخی مناطق برای ما مناطق تهدید در خلیج فارس محسوب می‌شوند که آنها نباید در آنجا بایستند و آنها هم به این اخطار توجه و آن را رعایت می‌کنند، اما عبور و مرور این ناوها برای خود آنها جز یک ژست تبلیغاتی، دستاورد دیگری ندارد و برای ما هم یک هدف شیرین است.

صالحی در ادامه به ارتش‌های کشورهای منطقه و اقداماتشان اشاره و تصریح کرد: دلیل اینکه 29 فروردین روز ارتش نامگذاری شده این است که حضرت امام(ره) زمزمه‌هایی که برای انحلال ارتش بود را خنثی کردند و فرمان دادند که ارتش آمد و در خیابانها رژه رفت و این ارتش می‌تواند الگویی باشد برای ارتش‌های منطقه که اگر با ملتها و انقلاب خودشان همراهی کنند می‌توانند برای آنها یک مایه افتخار باشند.



تاريخ : 29 / 1 / 1391برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

خبرنگاری عرب زبان از یکی از شبکه های عربی در سئوال خود از فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نام خلیج فارس را بصورت ناقص بیان و صرفا از واژه "خلیج" استفاده کرد و در خصوص حضور نیروی دریایی ایران  این منطقه پرسید  که امیر سیاری در واکنش به این شیوه پرسیدن سئوال گفت: این خلیج همیشه فارس بوده و هست و شما هم باید نام کامل آن را بگویید. خبرنگار در ادامه برای گرفتن پاسخ سئوال خود مجبور شد بار دیگر سئوال را با نام کامل و صحیح خلیج فارس بپرسد و سیاری این بار در پاسخ گفت : حضور ما در منطقه گسترده و مقتدارانه است.



عقاب نیوز:

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌امروز علی‌رغم تمام محدودیت‌ها و سخت‌گیری‌ها ارتش ایران در بالاترین درجه اقتدار است،‌ از آمادگی ایران برای تأمین امنیت خلیج فارس خبر داد.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران که در جوار حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، با تبریک فرا‌رسیدن این روز به تمام سربازان، افسران و فرماندهان نیروهای مسلح گفت: امروز روز برپایی انقلابی‌ترین و مؤمن‌ترین ارتش جهان است و من این روز را به تمام اعضای نیروهای مسلح تبریک گفته و یاد امام بزرگوار و همه شهیدان سرافراز جمهوری اسلامی به خصوص شهیدان ارتش جمهور اسلامی و نیروی زمینی سرافراز و همه جانباز را گرامی می‌دارم.
 
وی افزود: عزیزان من پیشرفت و زندگی سعادتمندانه نیازمند امنیت پایدار بوده و امنیت نیز مستلزم اقتدار است و هم امنیت و هم اقتدار دستاورد نیروهای مسلح آزموده شجاع و هوشمند است.
 
رئیس جمهور ادامه داد: امروز پیشرفت قله‌های رفیع و دستاوردهای متعالی جزو اهداف ملت ایران است و از همین رو بیش از هر زمان دیگری نیازمند امنیت پایدار است. 
 
احمدی‌نژاد گفت: امنیت پایدار مستلزم حضور فعال همه نیروهای مسلح کار آمد و انقلابی است.
 
وی افزود: امروز ارتش عزیز و نیروهای مسلح در مسیر مستقیم الهی حرکت می‌کنند و در خدمت بالندگی ملت عزیز ایران هستند.
Share



ادامه مطلب