تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:احمد,کشوری,عقاب نیوز,, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز 15 آذرماه مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری و «روز هوانیروز» در سال 1359 است.

 

 

«احمد کشوری» افتخار اسلام و هوانیروز است و به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتشی نمونه لقب گرفته است. از شجاعت پدرش همین بس که رئیس ژاندارمری در یکی از شهرهای شمال بوده و با سردمداران زر و زور مبارزه می‌کرد و در آخر مجبور به استعفا شد و سپس به کشاورزی پرداخت و از قدرت روحی مادرش چه چیز بالاتر از این که در هنگام دفن پسرش در حالی که عکس او را می‌بوسید و پرچم جمهوری اسلامی را که به دست خودش دوخته بود، بر سر مزار او می‌آویخت و فریاد می‌زد: احسنت، پسرم،‌احسنت پسرم.

 

 

به گزارش سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد کشوری در تیرماه 1332 به دنیا آمد. دوران دبستان و سه سال اول دبیرستان را به ترتیب در «کیاکلا» و «سرپل تالار»، دو روستا از روستاهای محروم شمال و سه سال آخر را در «دبیرستان قناد» بابل گذراند. دوران تحصیلش را به عنوان شاگردی ممتاز به پایان رساند. وی ضمن تحصیل علاقه زیادی به کارهای ورزشی و هنری نشان می‌داد و یک بار در رشته طراحی در ایران مقام اول را کشب کرد و در «کشتی» هم درخشش داشت.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکررا از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) یاد و تذکر زبانی را وظیفه همگانی ذکر کرد و اجرای حدود را وظیفه بخش اجرائی جامعه دانست.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت السلام آل هاشم در نخستین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر یگانهای ارتش واحد شمالغرب کشور و واحدهای امر به معروف و نهی از منکرمستقردر کوی های سازمانی شمالغرب ارتش ، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را

امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود : " پیروزی مقاومت در جنگ 8روزه علیه رژیم صهیونیستی نیز از همین امر ناشی بود که توانست هیمنه پوشالی آن را در هم کوبید".

وی تلاش برای زنده نگه داشتن این فریضه الهی را وظیفه همگان دانست و از روحانیون مبلغ در ارتش خواست که اهمیت خاصی به جوانان شاغل در ارتش بدهند.

حجت السلام فقیه ریاست عقیدتی و سیاسی لشکر 21 حمزه نیز با بیان اینکه 25واحد امر به معروف و نهی از منکر در کوی های سازمانی ارتش در شمالغرب فعالیت می کنند ، افزود : با فعالیتهای صورت گرفته در این واحدها شاهد کاهش شدید ناهنجاریها در این کوی ها هستیم به طوری که کمترین موارد تخلف و منکر را در کوی های سازمانی و یگانهای ارتش شاهدیم."

در این مراسم همچنین از واحدهای نمونه امر به معروف ونهی از منکر یگانهای ارتش و کوی های سازمانی شمالغرب کشور و فعالین آن تجلیل شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تأكيد رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش : آشنايي با دفاع‌ مقدس، عامل استحكام جوانان در برابر جنگ نرم دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم در جمع خانواده شهداي رزمايش «عاشقان ولايت» گفت: شناساندن همه‌جانبه شهدا به نسل‌هاي بعدي، يكي از راه‌هاي اداي دين به شهداست. بايد نسل جوان ما با فرهنگ دفاع‌ مقدس آشنا شود تا در برابر تهاجمات فرهنگي و جنگ نرم دشمن و تهديد بيگانگان، همچون دژي محكم و غيرقابل تسخير، توان مقاومت داشته باشد.


به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا
،كه جهت شركت در مراسم شهداي رزمايش عاشقان ولايت به مشهد سفر كرده بود در اين مراسم، بر لزوم تببين رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران براي جامعه تأكيد كرده و گفت: اگر تنها به كارهاي كليشه‌اي و بيان سطحي عظمت شهدا محدود نشويم، بيشترين و بهترين نتيجه را مي‌گيريم.
وي ادامه داد: همه ما مديون شهدا و ايثارگران هستيم و شناساندن همه‌جانبه شهدا به نسل‌هاي بعدي، يكي از راه‌هاي اداي دين به شهداست. بايد نسل جوان ما با فرهنگ دفاع ‌مقدس آشنا شود تا در برابر تهاجمات فرهنگي و جنگ نرم دشمن و تهديد بيگانگان، همچون دژي محكم و غير قابل تسخير، توان مقاومت داشته باشد.


رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا اضافه كرد: جامعه‌اي كه بتواند اين آرمان‌هاي مقدس را به خوبي درك و ترويج كند، اخلاق و معنويت در آن جامعه گسترش خواهد يافت و فساد و ناهنجاري درآن به‌وجود نخواهد آمد و در نتيجه، محيطي سالم و انساني و الهي شكل خواهد گرفت.
آل‌هاشم با اشاره به تقارن اعزام كاروان «عاشقان ولايت» با هفته بسيج اظهار داشت: بسيج نياز به تمجيد و تعريف ندارد. ما نيازمند بسيج هستيم و بسيج در مواقع بحراني كارگشاست.



گفتني است، مراسم تجليل از خانواده معظم شهداي رزمايش «عاشقان ولايت» 15 آذر 1384 تحت عنوان كاروان «عاشقان ولايت»، به همت معاونت نيروي انساني سازمان عقيدتي سياسي آجا و در آستانه هفتمين سالگرد اين شهدا، بعه مدت 4 روز در جوار بارگاه مطهر امام‌رضا (ع) برگزار شد.
همچنين در پايان اين مراسم، توسط رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا، هماهنگ‌كننده ارشد عقيدتي سياسي منطقه خراسان و چند تن از فرماندهان ارشد نظامي منطقه خراسان و شرق كشور، با اهداي لوح تقدير و هدايا از خانواده معظم شهدا تقدير شد.



 



تاريخ : 10 / 9 / 1391برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز خوشبختانه سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و بسیج آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی هستند.

خبرگزاری فارس: آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از شهدای عقیدتی سیاسی در جمع خبرنگاران در مشهد خاطر نشان کرد: تا اسلام پابرجاست دشمنان دست‌بردار نیستند.

بنابراین باید نیروهای جوامع اسلامی نسبت به گذشته در مقابل دشمنان نیرومند‌تر باشند.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران ایجاد شد و یکی از برکات این تحریم‌ها خودباوری مردم ایران است امروز به برکت جمهوری اسلامی نیروهای انقلاب نسبت به گذشته بسیار نیرومند‌تر هستند.

آل هاشم ادامه داد: تحریم‌ها سبب شد اعتماد به نفس ملی در عرصه‌های ملی افزایش یابد که دستیابی به انرژی هسته‌ای را می‌توان به عنوان یکی از دستاوردهای این اعتماد به نفس ملی برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران رمز‌های موفقیت در کشور را وحدت، همدلی و اطاعت محض از دستورات رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند در سال‌های اخیر تشکیل دوره‌های بصیرت ویژه فرماندهان و کارکنان نیروی ارتش است.

وی یادآور شد: در سال جاری این رویکرد برای خانواده‌های نیروهای ارتش ایجاد شد این در حالی است که این برنامه به پادگان‌ها و سایر ارگان‌ها در تمام نقاط کشور گسترش خواهد یافت و تاکنون نیز 57 دوره در نیروی هوایی برگزار شده است.

آل هاشم در مورد برگزاری چنین دوره‌هایی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم ورود نیروهای مسلح به جریانات سیاسی ممنوع است اما کارکنان نیروهای مسلح باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و خوشبختانه امروز نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج آگاه‌ترین قشر در مسائل سیاسی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی در مورد فعالیت‌های قرآنی نیز نقش بسزایی در مورد عرصه بین‌المللی دارد.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:جنگ نرم,ستادکل,عقاب نیوز, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.

خبرگزاری فارس: تشکیل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش گردان های سایبری بسیج رسانه ملی افزود: در عرصه جنگ نرم باید به سرعت خود را دریابیم و ساماندهی لازم را در این عرصه ایجاد کنیم.

سردار جزایری با اشاره به اینکه نیاز به تحرکات قرارگاهی در عرصه جنگ نرم داریم گفت: صدها اتاق فکر آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حریف اصلی خود رصد و براساس آن سامانه های خود را هدایت می کنند.

وی گفت: دشمن در دشمنی خود کاملا جدی است، بنابراین ما هم باید چنین فضایی را در مقابله با دشمن بوجود آوریم و بپذیریم که دشمن سالها در این عرصه از ما جلوتر است و امکانات بیشتری دارد اما انگیزه ما را ندارد که اگر همین انگیزه ها را هدایت کنیم بعید است دشمن بر ما غلبه کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم شناخت دشمن در عرصه های مختلف گفت: در عرصه های مدیریتی دشمن تلاش می کند ایران بر فضای سایبر تسلط لازم را پیدا نکند و در راهبردهای سیاسی نیز دشمن سعی می کند با مباحثی مانند اعتبارزدایی، بحران آفرینی های سیاسی و انبوه سازی اتهامات به منظور تعارض سازی موضوع سازی کند.

جزایری گفت: در موضوع علم و فناوری دشمن سعی می کند از دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات علمی و پژوهشی نو و بدیع جلوگیری کند و از ایجاد زیرساخت های مطمئن در امر سایبری ممانعت کند اما در مقابل ارتباط ، جذب و مهاجرت نخبگان و همچنین نفوذ فناوری های دسته چندم به ایران را آسان کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن با جذاب سازی و ارائه سبک زندگی و تربیت غربی، محصورسازی علمی و آموزشی، ترویج رفتارهای اجتماعی غربی و تولید ناهنجاری های اعتقادی و ارزشی راهبردهای خود را در جنگ نرم محقق می کند.

سردار جزایری در بیان ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: دارای گفتمان صلح و عدالت هستیم و آموزه های انقلابی و اسلامی ما منبع عظیم و سرمایه ای است که چنانچه در فرآیندی منطقی به قدرتی نرم تبدیل شود بسیاری از تبلیغات و فرهنگ سازی های دشمن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

نخستین همایش گردان های سایبری بسیج رسانه ملی امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خانواده راکتی «فجر» پاسخ سنگین جمهوری اسلامی ایران در جنگ ناهمطراز با دشمنان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: راکت‌های «فجر»؛ سیلی سنگین ایران در نبردهای نامتقارن

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در میان انواع سامانه‌ها و تسلیحات متناسب با نبردهای نامتقارن (که در آن یکی از طرفین به لحاظ فیزیکی و کمی، نسبت به طرف دیگر برتری دارد)، سامانه‌های راکتی، ازجمله توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند سرنوشت نبرد را تا حد زیادی مشخص کنند.

پس بی‌راه نیست که در جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به دکترین نبردهای ناهمطراز که در نیروهای مسلح تعریف شده، سرمایه گذاری خوبی در حوزه راکت‌ها صورت گرفته باشد.

در این گزارش سعی شده است تا به معرفی و مرور یکی از مهمترین خانواده‌های راکتی ایرانی با نام «فجر» بپردازیم، با این توضیح که علاوه بر این راکت‌ها، سامانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در کنار اعضای این خانواده می توانند صحنه نبرد را نه تنها بر روی زمین و خشکی، بلکه در دریا نیز آنطور که جمهوری اسلامی می خواهد، تعریف کنند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: وحدت يكي ازموثرترين عوامل پيروزي ملت ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس بود و امروز نيز رمز عبور موفق از جنگ نرم و اقتصادي دشمن، همان وحدتي است كه بارها بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران و رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأكيد نموده و دارند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در مراسم هم‌انديشي و تحليل عمليات آزادسازي سوسنگرد در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) كه به مناسبت سي‌ويكمين سالروز اين عمليات برگزار شد، طي سخناني، وحدت بين نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، ژاندارمري و نيروهاي مردمي با محوريت امام(ره) كه فرمودند "سوسنگرد بايد تا فردا آزاد شود" را يكي از عوامل مهم پيروزي در اين عمليات دانست.

 
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش يادآور شد: عمليات آزادسازي سوسنگرد يك عمليات صرفاً نظامي نبود بلكه صيانت از انقلاب و دستاوردهاي آن از جمله نتايج حاصله از اين عمليات بود، چرا كه اگر سوسنگرد آزاد نمي‌شد به دنبال آن اهواز سقوط مي‌كرد و در نهايت عقب‌نشيني در جنگ را باعث مي‌شد.
حجت‌الاسلام و المسلمين آل‌هاشم سپس به نقش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) و رهبر فرزانه انقلاب در اين عمليات پرداخت و در اين خصوص صدور فرمان تاريخي امام(ره) و فراهم نمودن شرايط صدور چنين فرماني از سوي رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌اي عزيز(مدظله العالي) را يكي از عوامل مهم و تعيين‌كننده در اين پيروزي برشمرد و افزود: با وجود مخالفت‌هاي بني‌صدر براي در اختيار قرار دادن نيروي لازم براي انجام اين عمليات، در نهايت با پيگيري‌هاي معظم له، كاركنان ولايتمدار ارتش به فرمان ولي خود لبيك گفته و با حركت به‌سوي سوسنگرد اين شهر را از لوث دشمن بعثي پاكسازي نمودند.
وي همچنين نماينده امام در ارتش، نماينده امام در شوراي عالي دفاع، نماينده امام در امور مربوط به مسائل عراق و همچنين بنيانگذاري جنگ‌هاي نامنظم به همراه شهيد بزرگوار دكتر چمران، رياست جمهوري و رئيس شوراي عالي دفاع را پنج محور مورد بحث و اثرگذار در خصوص نقش رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌اي عزيز در دوران دفاع مقدس برشمرد و در اين باره توضيحاتي داد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به نياز نسل جوان به فرهنگ دفاع مقدس گفت: گرچه جنگ فيزيكي به پايان رسيده، ولي دشمن در عرصه‌هاي ديگر همچون فرهنگي و اقتصادي در حال برنامه‌ريزي و اجراي دسيسه‌هاي خود است و مي‌طلبد ما نيز با تمام توان وارد اين عرصه‌ها شده و با ترويج اين فرهنگ ارزشي و بيان راهكار‌هاي اقتصاد مقاومتي براي جوانان عزيز، آنان را از توطئه‌هاي دشمنان آگاه و در برابر آن بيمه نماييم.
وي درپايان ثبت و ضبط تاريخ دفاع مقدس را يكي از راه‌هاي حفظ و نشر دستاوردهاي آن دوران دانست و افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا، آيات مجسم ايثار و فداكاري هستند.
 



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:شلیک , موشک , عقاب نیوز,هاگ, | 7:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 سامانه موشکی تولید شده ارتفاع متوسط هاگ با اصابت به هواپیمای بدون سرنشین نارنجی رنگ (دشمن فرضی) ماموریت خود را با موفقیت انجام داد.
 
بنابر این گزارش، رهگیری و دقت بالا از مهمترین ویژگی های این سامانه موشکی است.
 
این سامانه با قدرت تحرک پذیری بالا با استقرار بر روی یک دستگاه خودرو به سمت هدف شلیک کرد.
 
در این مرحله از رزمایش در پی تهاجم هواپیماهای شکاری بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آفندی تحت عنوان کشور نارنجی (دشمن فرضی) به مناطق حساس و حیاتی کشور، سامانه های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم ارتش و سپاه پاسداران  همچنین جنگ افزارهای توپخانه ای نیروهای مسلح اعم از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، نیروی زمینی ارتش و سپاه وارد عمل می شوند.
 
همچنین در این مرحله از رزمایش انواع هواپیماهای شناسایی و شکاری رهگیر نیروی هوایی ارتش  با خلبانان کار آزموده در کنار فعالیت شبکه راداری پدافند هوایی کشور، شبکه دیدبانی بصری و مراکز جمع آوری اطلاعات (فاشا) کلیه مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و در گیری با هواپیماهای نیروهای متخاصم را انجام خواهند داد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فافا نیوز:همزمان با روز خانواده و تكريم از بازنشستگان، از 10نفر از كاركنان بازنشسته حوزه مركزي سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه طي هشت ماه نخست سال 1391 به افتخار بازنشستگي نائل شده‌اند با اهداي لوح تقدير و هدايايي تقدير شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:پهباد,ایران,آمریکا,عقاب نیوز, | 11:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

خبرگزاری فارس: شلیک جنگنده‌های ایران به پهپاد آمریکایی

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فرار حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.

همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند البته سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است.

دولت اوباما این حادثه را که چند روز پیش از انتخابات آمریکا روی داده فاش نکرده است اگر چه سه مقام برجسته آمریکایی بروز این حادثه را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد این مقامات آمریکایی به دلیل حساسیت موضوع خواستند تا نامشان فاش نشود.

بر اساس خبر سی‌ان‌ان، فیلمی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گرفته، نشان می‌دهد دو جنگنده سوخوی ایران در حال نزدیک شدن به این هواپیما بوده و به سوی آن شلیک کردند.

سی‌ان‌ان ادامه داد: خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا به این اقدام ایران اعتراض کرده اما هیچگونه پاسخی از ایران دریافت نکرده است.



عقاب نیوز :

فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور متعلق به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آب‌های کشورمان خبر داد.

سرهنگ قلندرلشکری در گفت‌گو با ایسنا، درتشریح این خبر گفت: ماموران دریابانی این استان در راستای حفاظت و حراست از مرزهای آبی کشور موفق به شناسایی و توقیف یک فروند موتور لنج صیادی متجاوز عربستانی در آب‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود:‌ در این راستا پنج خدمه این شناور دستگیر و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده از این افراد مشخص شد، شناور متجاوز به قصد صید غیرمجاز وارد آب‌های داخلی کشورمان شده است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 



عقاب نیوز :

یس سازمان وظیفه عمومی شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را برای مشمولان اعلام کرد.

به گزارش مهر، سردار سید حمید صدرالسادات به شرایط استفاده مشمولان از معافیت تحصیلی اشاره کرد و گفت: در قانون جدید خدمت سربازی که از ابتدای امسال اجرا شد، شرط قبولی مشمول از طریق کنکور و آزمون های ورودی در دانشگاه ها، حذف شده است.

وی ادامه داد: مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در دوره های مختلف، مانند پودمانی، فراگیر، بین الملل و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غیبت، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدر السادات به دیگر ظرفیت های موجود در قانون برای استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان اشاره کرد و عنوان داشت: فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فرصت دارند تا یکسال پس از اتمام تحصیل، خود را برای اعزام به خدمت معرفی نمایند، این در حالی است که این فرصت در قانون قبلی 6 ماه در نظر گرفته شده بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی نیز چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل، در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص سقف تحصیلی و استفاده از این معافیت در مقاطع بالاتر علمی، اظهار داشت: پیش از این، ادامه تحصیل تا سطح دکتری تخصصی امکان پذیر بود که این مورد نیز در قانون جدید مورد بازنگری قرار گرفت و هم اکنون مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز داشته باشند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدرالسادات ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اجرای قانون جدید خدمت نظام وظیفه، تا هر مقطعی که وزارت علوم به عنوان یک مقطع تحصیلی در داخل یا خارج از کشور تعریف کند، استفاده از معافیت تحصیلی امکان پذیر است به شرطی که تمام فرجه های قانونی برای ادامه تحصیل رعایت شود و مشمول وارد غیبت نشده باشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: قانون جدبد سربازی برای ادامه تحصیل مشمولان ظرفیت های بسیار مناسب و بالایی دارد البته به شرطی که قصد جوانان، ادامه تحصیل باشد؛ چرا که برخی از افراد از این مورد به عنوان پوششی برای رها و معاف شدن از خدمت استفاده می کنند.



تاريخ : 16 / 8 / 1391برچسب:افزایش حقوق * سربازان* عقاب نیوز, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، موسی کمالی با بیان اینکه قانون ۲۴ ماه خدمت سربازی همچنان در حال اجراست و فعلا برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت سربازی و بازگرداندن آن به هیجده ماه خدمت وجود ندارد، گفت: قانون‌های سربازقهرمان و سربازنخبگان نیز کماکان طبق روال قبلی خود اجرا می‌شوند.

معاون انسانی ستادکل نیروهای مسلح که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ شامل معافیت خدمت سربازی می‌شوند یا خیر؟،‌ گفت: برای معافیت‌های خاص، نیازمند قانونی جدید هستیم و برای این قهرمانان، هنوز مجلس قانونی تصویب نکرده است.

وی ادامه داد: فعلا قهرمانان ورزشی می‌توانند از قانون سربازقهرمان استفاده کنند.

بنابر قانون سربازقهرمان مصوب ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی، قهرمانان ورزشی و اعضای تیم‌های ملی با ارائه معرفی‌نامه از فدراسیون‌های ورزشی مرتبط و سازمان تربیت‌بدنی (که در اصلاحیه جدید، به وزارت ورزش و جوانان تغییر نام یافته است) دوره موظف آموزشی خود را در یکی از مراکز آموزشی وابسته به نیروهای مسلح می‌گذرانند و سپس برای حضور در اردوهای تیم ملی، موظف به خدمت در وزارت مربوطه خواهند شد.

سردار سرتیپ پاسدار موسی کمالی معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر امکان معافیت نخبگان، تصریح کرد: قانون سربازنخبگان نیز همچنان به قوت خود باقی است و برای معافیت آنها، نیازمند تصویب قانونی جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیچ قانون جدیدی برای تغییر قانون وظیفه عمومی کشور نداریم و این قانون، همانی است که در جریان است.

کمالی با اشاره به تلاش ستاد کل نیروهای مسلح برای افزایش حقوق سربازان وظیفه، گفت: این ستاد پیگیر بحث افزایش حقوق سربازان وظیفه به شصت تا نود درصد حداقل حقوق سربازان فعلی است. اما زمان اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست و بستگی به زمان و میزان تخصیص بودجه برای این امر دارد.



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: جانشین سابق فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد.

خبرگزاری فارس: سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد، این منطقه جدید صبح امروز با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد.

سردار عظمایی پیش از این جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه بود.

حوزه عملیاتی منطقه پنجم از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش است.



تاريخ : 6 / 8 / 1391برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مراسم تشییع پیکرهای هفت خلبان شهید برگزار شد

تهران - مراسم تشییع پیکرهای مطهر هفت خلبان شهید دوران دفاع مقدس روز شنبه در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

 

به‌ گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم تشییع این شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین ˈ محمد محمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ ˈحسن شاه صفیˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش، ˈمحمدباقر قالیبافˈ شهردار تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ˈسیدمحمد‌علی آل هاشمˈ رییس عقیدتی سیاسی ارتش، جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، هوایی، دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و خانواده‌های این شهدا حضور داشتند.

امیرسرتیپ خلبان ˈحبیب بقاییˈ عضو گروه مشاوران نظامی رهبر معظم انقلاب در این مراسم با بیان اقدامات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: خلبانان نیروی هوایی ارتش با جانفشانی‌های خود برنامه ریزی دشمن را در دوران دفاع مقدس برهم زدند.

وی افزود: پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در ساعاتی اندک پس از حمله عراق به ایران و همچنین حمله 140 فروند هواپیماهای جنگنده ایرانی به مواضع دشمن در عملیات کمان 99 نقش زیادی در شکست دشمن داشت.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در ماه‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی به دلیل استقرار نیروهای دشمن در مرزهای کشورمان مشخص بود که جنگی بزرگ در حال رخ دادن است اما بنی صدر در آن مقطع فقط به دنبال ایجاد تفرقه میان نیروهای انقلاب بود.

امیر سرتیپ بقایی تصریح کرد: امروز نیز خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده‌تر از هر زمانی برای دفاع از کیان نظام اسلامی هستند.

پس از برگزاری مراسم صبحگاه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ˈمحمدمحمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، پیکرهای مطهر این شهدا درستاد نیروی هوایی ارتش از محل ستاد فرماندهی این نیرو تا خیابان پرستار تشییع شد.

پس از پایان مراسم تشییع، پیکرهای سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد صالحیˈ و سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد حاجیˈ برای خاکسپاری به قطعه شهدای بهشت زهرا (س) تهران منتقل شدند.

همچنین پیکر سرلشگر شهید ˈخالد حیدریˈ برای خاکسپاری به شهر مهاباد و پیکر سرلشگر شهید ˈقدرت‌الله کیان جوˈ به شهر اصفهان منتقل شد.

پیکرهای این هفت شهید خلبان چندی پیش در شهر کوت عراق تفحص شد که چهار نفر از آنها دارای مدارک شناسایی همراه خود بودند.

هویت سه خلبان شهید دیگر قرار است از طریق آزمایش DNA در هفته‌های آینده تعیین و اعلام شود.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اصول مدیریت علوی گفت: مدیریت اسلامی، مدیریت مشارکت همگان بر اساس شایستگی‌ها در اداره امور است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش، به انتظارات، بایدها و نبایدهای مدیریتی و اصول مدیریت علوی از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و افزود: اساس مدیریت اسلامی به عنوان مبانی اصول حکمرانی در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر ذکر شده است.

 

وی، مدیریت اسلامی را جزئی از متن دین و لازمه اسلام و ایمان مسلمانان دانست و دیانت، عبودیت و بندگی خدا را از الزامات مدیریت اسلامی برشمرد و افزود: جوهر مدیریت، سیاست است و سیاست، عین هدایت و جوهر آن نیز هدایت است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیوند زدن انسان‌ها به یکدیگر با محوریت قرار دادن محبت و خدا را از وی‍ژگی‌های مدیریت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیوند دنیا به آخرت و رفع مشکلات در راه سعادت ابدی، تنظیم اداره امور برای رشد و شکوفایی و به کمال رسیدن انسان‌ها، دانش و تجربه و نافع کردن علم و بکارکرفتن آن از جمله مواردی است که امام علی (ع) درباره مدیریت اسلامی در نامه خود به مالک اشتر اشاره کرده‌اند.

 

آل‌هاشم با اشاره به ضرورت اجرای مدیریت علوی از سوی فرماندهان نظامی خاطرنشان کرد: یک فرمانده باید کار خود را با نام خدا آغاز کند و خود را بنده خدا بداند و دارای هدف، برنامه و سیاست باشد و در این راستا رویکرد توانمندسازی، مشارکت‌دهی و عمومیت‌سازی را مدنظر قرار دهد.

 

وی، روزمرگی و بی‌برنامه بودن را آفت مدیریت دانست و تاکید کرد: یک مدیر موفق باید اهداف و انتظارات خود را از مجموعه و سازمان تحت امرش بداند و آن را اعلام کند و در بیان اهدافش نگاه جامع و فراگیر داشته باشد و در این بین، مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را در اولویت قرار دهد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، به ذخیره‌سازی عمل صالح، توکل به خدا، تقوا و پیروی از کتاب آسمانی به عنوان رفتارهای مدیریتی از دیدگاه امیرالمومنین(ع) یاد کرد و افزود: مدیر خوب، مدیری است که کارهای خوب مدیران قبلی را به رخ بکشد و تعریف کند و درصدد رفع اشتباهات او برآید اما در این رابطه سخن نگوید و بداند که مردم همواره بر اعمال او ناظر هستند.

 

آل‌هاشم در پایان، به وی‍ژگی‌های یک مدیر خوب از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: داشتن انصاف، عیب‌پوشی، روحیه مشورت‌خواهی، گزینش افراد صالح و شایسته و دوری از مدح بی‌جا از جمله این خصوصیات است.



تاريخ : 1 / 8 / 1391برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش و همت فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی ارتش برای دستیابی به موفقیت‌های کنونی ستودنی است.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی موجب محبوبیت بیشتر ارتش در بین جامعه است
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی با تأکید بر نقش فراموش نشدنی مقام معظم رهبری در معرفی نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی گفت: تلاش و همت فرماندهان و مسئولین این نیرو برای دستیابی به موفقیت‌های کنونی ستودنی است.

آل‌هاشم همدلی کارکنان نیروی دریایی را در پیشبرد امور قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این نیرو موجب محبوبیت بیشتر ارتش در بین جامعه است و خداوند را شاکریم که امروز نیروی دریایی در دل مردم جای دارد.

وی با بیان فرازهایی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، توجه به اصول مدیریت علوی و مبانی و مفروضات اساسی مدیریتی در این نامه را امری اجتناب ناپذیر و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: مدیران و فرماندهان بایستی این فرمایشات مولی الموحدین(ع) را سرلوحه تمامی امور خود قرار دهند و در اجرای آن اهتمام کامل بورزند.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این از سفرهای کم نظیر رهبر معظم انقلاب بود و لذا از اراده مردم خوبمان تجلیل می‌کنیم که به رغم تصورات واهی و پوچ دشمنان، معظم‌له با استقبال بی سابقه اقوام گوناگون ایرانی در این استان مواجه شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضور پرشور نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب را از نکات قابل توجه این استقبال برشمرد و افزود: مردم نسبت به فرماندهی معظم کل قوا نه به عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان یک رهبر دینی و نایب امام زمان(عج) ابراز ارادت کرده و ثابت کردند که تا آخرین قطره خون از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: خدمت برای این مردم قدرشناس افتخاری بس بزرگ است و ما هم وظیفه داریم در زمینه برقراری و تأمین امنیت این ملت شریف از عمق وجود تلاش کنیم.

همچنین امیر محمدحسن حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش در این گردهمایی طی سخنانی به بیان نکاتی در خصوص رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی توسط کارکنان ارتش و نیروی دریایی پرداخت.



تاريخ : 26 / 7 / 1391برچسب:, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش درجمع دانشجويان مركز02 نزاجاگفت:

ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي _ صهيونيستي است


حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي-صهيونيستي در ساخت فيلم موهن به ساحت نبي مكرم اسلام(ص) است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم كه به منظور بازديد از مركزآموزشي 02 نيروي زميني ارتش، در جمع دانشجويان وكاركنان صحبت مي كرد؛ اقدام نفرت انگيز و هماهنگ غرب با ر‍ژيم صهيونيستي در ساخت و انتشار فيلم موهن را در راستاي مسير و ادامه همان جناياتي دانست كه دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبر(ص) انجام مي دادند .

وي در ادامه تصريح كرد: اين اقدام، اقدام جديدي نيست زيرا دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبرعظيم الشان اسلام(ص) به ترور شخصيت ايشان پرداختند كه البته در اين راه ناكام ماندند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، حمله و تعرض به سفارتخانه هاي آمريكا در اغلب كشور ها را نتيجه اين حماقت دانست و افزود: اين اقدام موجب حركت ملت هاي اسلامي در منطقه و وحدت بيشتر بين مسلمان گرديد و البته عواقب اين حركت بايد به گونه اي باشد كه ديگر احدي جرأت جسارت به مقدسات اسلامي و اديان الهي را پيدا نكند.

آل هاشم سپس به صحبت ها ي ماه گذشته وزير امور خارجه امريكا در مورد انتشار فيلم موهن پرداخت ودراين باره گفت: جالب است كه وزير امور خارجه امريكا اين فيلم را خيلي مشمئزكننده دانسته و عدم برخورد دولت آمريكا با سازنده اين فيلم را آزادي بيان مي داند.

آل هاشم در ادامه به اهميت نماز به خصوص نماز جماعت پرداخت و نماز را نگه دارنده انسان از گناه دانست.

وي در پايان سخنانش به مواردي كه باعث جبران اشتباه انسان مي شود پرداخت و استغفار و حل مشكلات مردم را از اهم اين اقدامات برشمرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 3:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش :              

بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه است


حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل هاشم در جمع دانشجويان وظيفه مركز آموزش 01 نيروي زميني ارتش طي سخناني گفت: با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان اخير فرمانده معظم كل قوا (مدظله العالي) بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است، ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران گفت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در سال‌هاي اخير در سخنان خود بارها بر مساله «اقتصاد» و «جنگ اقتصادي» كه دشمنان در راستاي مقابله با پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پيش گرفته‌اند، تاكيد كرده و راهكارهاي مقابله با آن را نيز بارها گوشزد كرده‌اند.

 وي در ادامه افزود: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با آگاهي كامل از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران همواره تلاش كردند، به ارائه برنامه‌ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها بپردازند. لذا با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است. ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به بررسي وعلل حمله رژيم بعثي عراق به ايران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي كه ازجهات متعدد با ساير انقلاب ها متفاوت بود درتعارض مستقيم با قدرتهاي سلطه گر قرار داشت و همين موضوع موجب نگراني قدرتهاي بزرگ شده بود، لذا از همان ابتدا با مقابله ي همه جانبه و جدي آنان مواجه شد.زيرا صدور انديشه هاي انقلاب اسلامي براي كشورهاي منطقه را خطرناك عنوان مي كردند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام ساخت فيلم موهن آمريكايي – صهيونسيتي در هتك حرمت  نبي مكرم اسلام (ص) ضمن  محكوم كردن آن  گفت: دشمن بعد از شكست هاي متعدد اين اقدام قبيح را مرتكب شد زيرا علت تمام شكست هاي سنگين خود را در اعتقاد مردم جهان به مسائل مذهبي و ائمه اطهار(ع) مي دانست.

وي در پايان سخنان خود از شهدا بعنوان اسوه هاي فرهنگ ساز ياد كرد و با بيان اينكه خون شهيدان پيام مهمي را به ما ابلاغ مي كند گفت: بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه در تمامي امور از جمله مقابله با دشمنان ايران اسلامي است كه اين مهم را بايد درس گرفت و مورد توجه خاص قرار داد.                                                         



عقاب نیوز :

 

حجت الاسلام آل هاشم در مراسم سي وسومين سالروز تاسيس سازمان عقيدتي سياسي گفت:

تقويت روحيه ايمان و نشاط دربين جوانان وخانواده هاي ارتش ازكارهاي ارزشمند عقيدتي سياسي است



صبح امروز طي مراسمي كه مناسبت 24 مهر سالروز تأسيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سالن همايش هاي كوثر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم، رئيس اين سازمان گفت: يكي از كارهاي بزرگ و ارزشمند عقيدتي سياسي، تقويت روحيه ايمان، نشاط، خودباوري و ولايتمداري دربين جوانان و خانواده هاي ارتش است.

 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: دراين مراسم حجت‌الاسلام آل‌هاشم، درخصوص نحوه تشكيل اين نهاد فرهنگي در ارتش تصريح كرد: اين سازمان كارخود را با يك دفتر در ستادمشترك ارتش كه رياست آن را حجت الاسلام والمسلمين صفائي برعهده داشتند با نام دفترسياسي- ايدئولوژيك شروع كرد و بعد با جلساتي كه در بيت مقام معظم رهبري توسط ايشان كه در آن زمان نماينده امام(ره) بودند،جرقه شكل گيري اين نهاد فرهنگي درارتش زده شد و در نهايت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي را به منظور تشكيل اين نهاد تأييد فرمودند و به اين شكل عقيدتي سياسي ارتش با تبعيت از خط مشي ولي فقيه و با وجود مخالفاني همچون بني صدر  سازمان يافت.

 رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه به تشريح روند فعاليت هاي اين سازمان به ويژه در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان كرد: سازمان عقيدتي سياسي ارتش در دوران دفاع مقدس با اقدامات اثرگذار فرهنگي موجبات حفظ و تقويت روحيه ايمان و خودباوري در رزمندگان اسلام را فراهم نمود و دراين راستا از سنگرهاي كوچك فرهنگي خود شهداي بزرگي تقديم انقلاب كرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به توصيه مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت مطلوب فرهنگي اشاره و تصريح كرد: همانگونه كه معظم له شرايط مطلوب را اثرگذاري فعاليت ها مي دانند وظيفه امروز ما نيز اثرگذاري و فرماندهي بر دلهاست كه اگر شرايط اين چنين باشد نشان از نتيجه مطلوب اقدامات ما است.

وي همچنين از اقدامات و فعاليت كاركنان سازمان عقيدتي سياسي ارتش به ويژه روساي پيشين اين سازمان تشكر كرد و 33 سال اقتدار فرهنگي و ولايتمداري ارتش را مرهومن تلاش خستگي ناپذير سربازان فرهنگي در اين عرصه دانست وافزود: عقيدتي سياسي شجره طيبه اي است كه از بركت حضور او، ارتش هر روز پرنشاط تر در مسير ترسيمي ولايت گام برمي دارد.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان ضمن قدرداني از استقبال پرشور مردم خراسان از رهبرفرزانه انقلاب در جريان سفر اخير ايشان به اين استان گفت: دشمنان تلاش زيادي كردند تا اين طور القا كنند كه مردم از اين سفر استقبال گسترده اي نخواهند داشت ولي همگان ديدند كه مردم ولايتمدار خراسان با چه شوقي به استقبال ولي امرمسلمين امام خامنه اي عزيز(مدظله العالي) خود رفتند.

لازم به ذكر است دراين مراسم از كاركنان نمونه و پيشكسوتان اين سازمان تقدير شد.
<<گزارش تصويري مربوطه

 



تاريخ : 22 / 7 / 1391برچسب:, | 10:30 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

آفتاب: معاون قوانین و مقررات سازمان نظام وظیفه عمومی گفت: به مناسبت سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی اضافه خدمت سنواتی تمامی سربازان مشغول به خدمت این استان مورد بخشش قرار گرفت.

سرهنگ حجت الله واعظی نژاد در گفتگو با مهر اظهار داشت: به مناسبت سفر پربرکت مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اضافه خدمت ناشی از غیبت اولیه ( سنواتی) تمامی سربازان مشغول به خدمت نیروهای مسلح این استان مورد بخشش قرار گرفت.

وی ادامه داد: این بخشودگی شامل سربازانی می شود که از تاریخ چهارم خرداد ماه امسال تا اول آبان ماه امسال به خدمت اعزام شده اند.

معاون قوانین و مقررات سازمان وظیفه عمومی یادآور شد: اضافه خدمت سنواتی مشمولان غایبی که تا تاریخ سوم خرداد ماه خود را معرفی و به خدمت اعزام شده اند بر اساس قانون جدید مورد بخشش قرار گرفته است.
کد مطلب :



عقاب نیوز :

مراسم هفتاد و هفتمین سالگرد تشکیل دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس) صبح امروز دوشنبه با حضور حجت الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در محل دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد.

 

 

 




تاريخ : 17 / 7 / 1391برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: دافوس مركز اتحاد مديران و فرماندهان فعلي و آتي ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمين آل هاشم در هفتاد و هفتمين سالگرد تاسيس دانشگاه دافوس با نام بردن از خدمتگزاران، پيشكسوتان، اساتيد و فرماندهان اين دانشگاه در سال‌هاي گذشته و هم اكنون، اظهار كرد:‌ دافوس به بركت اين افراد به حالت فعلي باقي مانده و روز به روز رشد كرده است.

وي با ياد آوري ايام گرامي‌داشت دفاع مقدس اظهار كرد: تاريخ 8 سال دفاع مقدس پر از مرداني است كه با رشادت و غيرت سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاي مادي‌گراي جهان معنويت را با زيباترين جلوه‌هاي ايثار و گذشت نمايان نمودند و نبايد اين عزيزان را فراموش كرد.

آل هاشم تاكيد كرد: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران به خوبي براي مردم تبيين شود و فقط به بيان كليشه‌اي و سطحي محدود نشود، بهترين و بيشترين نتايج را به دنبال خواهد داشت.

وي افزود: همه‌ي ما مديون شهدا، جانبازان و ايثارگران دفاع مقدس هستيم و يكي از راه‌هايي كه مي توانيم به اين عزيزان اداي دين كنيم، شناساندن همه جانبه اين خوبان به نسل حاضر و جوان جامعه‌ي ماست.

آل هاشم با بيان اين‌كه يكي از خصوصيات انسان، فراموشي ، غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره است، خاطر نشان كرد: بايد نسل جوان را با شهدا و ايثارگران آشنا كنيم و آرمان‌هاي اين عزيزان را به خوبي در جامعه ترويج كنيم و بدانيم يكي از كاركردهاي چنين عملي گسترش معنويت و كاهش فساد و ناهنجاري در جامعه خواهد بود.

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به تاريخچه‌ي تشكيل دانشگاه دافوس گفت: توجه ويژه به آموزش‌هاي مشترك، و تغيير آيين‌نامه‌ها از جمله ويژگي‌هاي دافوس بعد از انقلاب است.

وي گفت: افسران دانش آموخته دافوس افسراني ولايت مدار ، متخصص و متعهد و داراي مديريت نظامي و روحيه‌ي خود باوري هستند و امروز يكي از بركات دافوس اين است كه اعتقاد به تعامل با مراكز علمي و دانشگاهي سراسر كشور دارد و در اين راه تلاش‌هاي فراوان مطالعاتي انجام داده است.

آل هاشم با بيان اين‌كه دافوس مركز اتحاد مديران و فرماندهان فعلي و آتي ارتش جمهوري اسلامي ايران است، خاطر نشان كرد: دافوس با فرماندهان دلسوز و متعهد پس از انقلاب اسلامي و با همراهي روحانيت و تشكيلات عقيدتي سياسي و همچنين تشكيلات سازمان حفاظت از اطلاعات، مهد پرورش فرماندهان عالي رتبه‌ي ارتش جمهوري اسلامي است.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات رخ داده در منطقه گفت: بنا به فرمايش مقام معظم رهبري هم اكنون و در مقطع فعلي شاهد يك پيچ بزرگ تاريخي هستيم كه بدون ترديد آينده‌ي جهان اسلام و مسلمانان را تحت تاثير قرار مي‌دهد و اين تحولات و موج بيداري اسلامي به دليل برخورداري از ماهيت اسلامي منافع دشمنان ما را با چالش مواجه كرده است و در اين راستا به ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستي بيش از سايرين بر منافع و امنيت خود احساس تهديد مي‌كنند.

وي در ادامه با بيان اين كه ماهيت جمهوري اسلامي جهان اسلام را متاثر ساخته و پيام بيداري بخش اسلام از سوي كشور ما به خوبي صادر شده است، گفت:با اين وجود كينه و خصومت دشمنان نسبت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ، اما به حول و قوه الهي دشمنان در اين مرحله نيز به اهداف خود نمي‌رسند و پيروزي از آن مسلمانان خواهد بود.

آل هاشم همدلي و اطاعت محض از اوامر فرماندهي كل قوا و توجه ويژه به جوانان را ضرورت دانست و گفت: دشمنان يك روز قرآن را به آتش مي‌كشند و يك روز هم به ساحت پيامبر عظم‌الشان اسلام جسارت مي‌كنند. البته اين چيز تازه‌اي نيست و اين جنايت‌ها ادامه‌ي همان مسيري است كه از زمان پيامبر اسلام (ص) شكل گرفت، اما ديديد كه يك موج عظيم جهت جلوگيري جسارت به ساحت پيامبر اسلام (ص) آغاز شد.

وي همچنين با بيان اين كه آخرين حربه‌ي دشمنان عليه نظام ما تحريم اقتصادي و فشارهايي است كه اين روزها بر ما وارد مي‌شود، گفت: البته در اين قضايا افراد اخلال‌گر و سود‌جو هم به حركت دشمن كمك مي‌كنند.

وي گفت: اين طور نيست كه همه اين فشارها به خاطر تحريم باشد، تحريم‌ هم موثر است، اما افراد سودجو و اخلال‌گر به اين حركت‌ها كمك مي‌كنند، به هر ترتيب ما از اين مرحله هم به لطف خدا عبور مي كنيم منتها گذر از اين مرحله مقداري صبر و استقامت و توجه به توصيه‌هاي رهبر عزيزمان را مي‌خواهد.



عقاب نیوز :

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس و معاونان سازمان عقدیتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به تاثیر حضور روحانیون در نهادهای مختلف  نظام، اظهارداشت: حضور روحانیت در نهادهای مختلف پشتوانه‌ای محکم برای نظام اسلامی و موجب حفظ ارزش‌ها می‌شود.

مدیرحوزه های علمیه ادامه داد: باید همگی شکرگزار نعمت هایی باشیم که خدای متعال به نظام اسلامی عنایت کرده، ولی باید  بگویم حق این همه نعمت را خوب ادا نکرده ایم و زمانی به ارزش  آن پی خواهیم برد که با فقدانش مواجه شویم.
 
روحانیون خدمتگذار در نهادهای مختلف باید الگوی دیگران باشند
عضو خبرگان رهبری با بیان این که روحانیون شاغل در نهادها، نماینده مراجع و حوزه علمیه محسوب می شود، ادامه داد: روحانیونی که در نهادهای مختلف نظام بخصوص ارتش خدمت می کنند، باید الگوی دیگران باشند چرا که آنها نماینده حوزه علمیه، مراجع عظام و هزاران روحانی هستند.
 
آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که روال آموزشی روحانیون شاغل باید طبق ضوابط حوزه، انجام شود افزود: باید برنامه های آموزشی که ارتش و دیگر نهاد ها برای روحانیون اجرا می شود طبق ضوابط  حوزه انجام گیرد، تا تلقی خودمختاری ایجاد نشود.
 
لزوم برنامه ریزی برای ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارتش
وی ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود که روحانیون شاغل در ارتش بتوانند به راحتی ادامه تحصیل داده و نگرانی از روند آموزشی خود نداشته باشند.
 
عضو شورای عالی حوزه در پایان با اشاره به اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی در حوزه، ادامه داد: مشکل اساسی که تاکنون در ارائه دروس حوزوی وجود داشت تدریس نشدن محدوده های تعیین شده از سوی آموزش حوزه توسط برخی اساتید بود ولی با اجرای طرح ساماندهی دروس سطوح عالی این مشکل برطرف شده است.
 
به گزارش مرکز خبر حوزه، در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های این سازمان ارایه داد.



تاريخ : 15 / 7 / 1391برچسب:, | 6:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق، نسخه آزمایشی سایت وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به آدرس اینترنتی www.vaja.ir آغاز به کار کرد.
 
این اولین باری است که یک دستگاه امنیتی در کشور دارای یک سایت اطلاع‌رسانی می‌شود.
 
پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات دارای بخش‌های اخبار، تحلیل‌ها و دیدگاه‌ها، مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها، عکس، فیلم و نماهنگ، توجه و هشدار‌ها، دایره المعارف اطلاعاتی، قوانین و مقررات، تازه‌های نشر، مرکز بررسی اسناد تاریخی، سازمان‌های اطلاعاتی، داستان‌های اطلاعاتی، جریان شناسی، ستاد خبری و دانشکده اطلاعات است.
 
حجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر اطلاعات چندی پیش در حاشیه نشست مسئولان دولت با مردم که در محل وزارت کشور برگزار شد، به خبرنگاران گفته بود که به زودی سایت روابط عمومی و ارتباط مردمی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی می‌شود.
 
وزارت اطلاعات پیش از این، فقط از طرق شماره تلفن و صندق پستی ۱۱۳ با مردم ارتباط داشت.
 
وزارت اطلاعات در ایران هم‌اکنون در حوزه‌های مخلتف امنیت سایبری فعالیت دارد و قرار است از این پس عملکرد و اخبار مربوط به فعالیت‌های خود را در این سایت منتشر کند.



عقاب نیوز :

به مناسبت گراميداشت بيست و هفتمين سالگرد شهادت اميرسرلشگر حسن آبشناسان مراسم يادبود و سخنراني مذهبي با شركت فرماندهان,مسئولان و كاركنان نيروهاي چهارگانه آجا و خانواده معظم شهدا در مسجد امام خميني(ره) ستاد ارتش  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ستاد آجا در اين كه با حضور امير سرلشگر صالحي فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي ايران  و حجت الاسلام والمسلمين  سيد محمد علي آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي آجا برگزار شدو مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) به مرثيه خواني و مداحي پرداخت  و سپس حجت الاسلام والمسلمين نيكبخت جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا طي سخناني گفت: امير سرلشگر آبشناسان فرمانده مقتدر نبرد حق عليه باطل بود و از كودكي اهل هيئت و مسجد وعبادت بود و بعد از اينكه وارد دانشگاه افسري شد دوره هاي مختلفي را طي نمود و فرمانده نيروهاي ويژه نوهد شد و در زمان جنگ تحميلي عراق عليه ايران شجاعانه و عاشقانه از انقلاب و ولايت حمايت كرد و با دشمن بعثي جنگيد تا به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

وي اضافه كرد: اگر به آيات الهي نگاه كنيم مي بينيم كه انسانها به چند نحوه از دنيا مي روند: مرگ طبيعي,مرگ در اثر انحه و زلزله... و شهادت, كه خداوند فقط شهادت (مرگ در راه خداوند) را بشارت داده و آن را پسنديده و مرگي مي خواند كه انسان خودش آن را انتخاب مي كند و اجرش بهشت جاويدان مي باشد و خود خداوند خون بهاي شهيدان است.

جانشين سازمان عقيدتي سياسي آجا با استناد به روايتي از نهج البلاغه تصريح كرد: حضرت علي (ع) در كتاب نهج البلاغه اش ازهمرزمان شهيد و اهداف و برنامه هاي شهدا ياد مي كند و ما نيز با الگو گيري از اين امام (ع) بزرگوار اين سنت حسنه را بر پا داريم و به ياد شهدا باشيم و نام ويادشان را براي هميشه زنده نگه داريم.

وي اضافه كرد: شهدا خوف مال و مقام دنيا را نداشتند بلكه خوف اين را داشتند از لقاء پروردگار جا بمانند و با ايثار و گذشت از جان و مال خود به ملاقات خداوند كه بالاترين پاداشها ست رفتند.

اين گزارش حاكيست: درپايان اين مراسم فرماندهان و كاركنان و خانواده هاي شهداي حاضر در اين مراسم با حضور در كنار قبور شهداي گمنام  در جوار مسجد امام خميني (ره)  ستاد آجا ضمن نثار گل و قرائت فاتحه با آرمانهاي شهدا و امام شهدا تجديد ميثاق نمودند.

 



تاريخ : 12 / 7 / 1391برچسب:, | 9:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، حمید سروریˈ یکی از محققان این طرح روز چهارشنبه اظهار داشت: این بالگرد دارای خصوصیات ویژه ای است یعنی علاوه براین که بدون سرنشین است ولی هوشمند ، ضدباران و دارای سرعت عمل بالایی است.

این محقق خاطرنشان کرد: یکی از عیوب بالگردها نسبت به هواپیماها، کندی سرعت بالگردهاست بنابراین طراحان بالگردها باید به دنبال افزایش سرعت بالگردها باشند . بالگرد طراحی شده ایرانی علاوه بر سرعت مناسب ، به دلیل وجود بدنه کلاف بندی شده کربنی ، ضدباران است به این معنا که در هنگام بارش باران نیز حرکت می کند.

سروری افزود : مهمترین کاربرد این بالگرد در موارد نظامی است که با توجه به سرعت بالا قابلیت حمل تجهیزات نظامی را دارد و از سوی دیگر این بالگرد دارای سیستم پردازش تصویر در هنگام عکسبرداری و فیلمبرداری است . این بالگرد همچنین در بازرسی مرزی، حوادث غیرمترقبه مانند آتش سوزی و زلزله و دیگرموارد کاربرد دارد.

به گفته این محقق تمامی قطعات مکانیکی این بالگرد از جمله گیربکس ها، محورها، شفت ها و دیگر موارد توسط متخصصان داخلی طراحی، برش و ساخته شده است.



عقاب نیوز :



 صبح امروز يك فروند هواپيماي مسافربري كه از تهران عازم اهواز بود بدليل نقص فني مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني پايگاه يكم شكاري شهيد لشكري نهاجا بدون سانحه و به سلامت به زمين نشست.

به گزارش روابط عمومي نهاجا، امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش در اين رابطه اظهار داشت: هواپيماي مسافربري فوكر 100 كه با 140 مسافر از تهران عازم اهواز بود، بدليل نقص فني در ناحيه چرخ هاي جلو بلافاصله پس از بلند شدن مجبور به فرود اضطراري در فرودگاه مهرآباد شد كه با حضور به موقع كاركنان فني و تيم پيشگيري از سانحه نهاجا(Crash Recovery)، باند فرودگاه فوم پاشي و هواپيما با هدايت و راهبري مناسب به سلامت فرود آمد.

معاون هماهنگ كننده نهاجا ضمن ابراز خرسندي از سلامت سرنشينان و تقدير از اقدام به موقع كاركنان نيروي هوايي در اين حادثه، خاطر نشان كرد: يكي از ماموريت هاي نيروي هوايي ارتش در پايگاه هايي كه داراي باند مشترك كشوري و لشكري هستند كمك به هدايت و كنترل پروازها جهت پيشگيري از سوانح هوايي مي باشد كه نيروي هوايي ارتش اين مهم را تاكنون به نحو شايسته انجام داده است.



تاريخ : 3 / 7 / 1391برچسب:, | 9:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز:

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت:

معركه گردان اهانت به پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند و كمك 5 ميليون دلاري صهيونيست‌ها به كارگردان فيلم موهن گواهي بر اين ادعا است.                                 

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم در مراسم تجليل از  قهرمانان نيروي هوايي ارتش در عمليات «اولين پاسخ» طي سخناني با بيان اينكه نيروهاي مسلح به كساني نياز دارند كه آرمان شهدا، ايثارگران و جانبازان را درك كنند و قدردان آنها باشند، اظهار داشت: اين شناخت باعث افزايش معنويت و كاهش ناهنجاري‌ها در سطح جامعه و تقويت نيروي مسلح خواهد شد.

وي افزود: همه ما وظيفه اداي دين شهدا را برعهده داريم و بايد در انتقال فرهنگ دفاع مقدس و ارزش‌هاي شهدا به نسل جوان كوشا باشيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش دليل مطرح شدن پيروزي ايران در دوران دفاع مقدس را نرسيدن دشمنان نظام به اهداف خود ارزيابي و تصريح كرد: دشمن با هدف از بين بردن نظام، تصرف نقاط حساسي مانند استان خوزستان و جلوگيري از انتشار فرهنگ انقلاب اسلامي در جهان به كشور ما حمله كرد و مي‌بينيم كه به هيچ يك از اين اهدافش نرسيده است.

وي با تأكيد بر اين نكته كه امروز فرهنگ انقلاب اسلامي به تمام جهان صادر شده است، يادآور شد: گسترش اين فرهنگ در سطح جهان به بركت ايثارگري‌هاي رزمندگان اسلام از جمله نيروي هوايي ارتش صورت گرفته است.

آل هاشم جسارت استكبار جهاني به پيامبر اعظم(ص) را ناشي از ترس دشمنان از اسلام و اشاعه آن در سطح جهان ارزيابي كرد و اظهار داشت: هجمه‌هاي دشمن به پيامبر اعظم(ص) از آغاز بعثت تا امروز ادامه دارد و همانگونه كه دشمنان اسلام در ابتدا به ترور شخصيتي پيامبر پرداختند امروز نيز در ادامه همان جريان به ايشان جسارت كردند.

وي ادامه داد: برخلاف تصور دشمن، اين اقدام ناشايست باعث تقويت موج بيداري اسلامي در كشورهاي مسلمانان شد و حتي به كشورهاي غربي هم رسيد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش تأكيد كرد: معركه گردان اصلي اهانت به ساحت پيامبر اكرم(ص) آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند و كمك 5 ميليون دلاري صهيونيست‌ها به كارگردان فيلم موهن گواهي بر اين ادعا است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: تنها راه تعالي كشور وحدت، همدلي و اطاعت محض از فرامين فرماندهي كل قوا است.



عقاب نیوز:

 

احساس عقب ماندگی دشمنان در رویارویی با امواج بیداری اسلامی، علت دست زدن به جنایاتی همچون اهانت به خاتم پیامبران/ خورشید اسلام تابناکتر از همیشه خواهد درخشید 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا صبح امروز (دوشنبه) در مراسم دانش آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به جنایت اهانت به چهره منور خاتم پیامبران، حضرت محمد مصطفی (ص) تأکید کردند: ملتها با شناخت سیاستهای اسلام ستیزانه استکباری و صهیونیستی، انگشت اتهام خود را به سمت امریکا و برخی کشورهای اروپایی گرفته اند و سردمداران این کشورها باید با جلوگیری از اینگونه اقدامات جنون آمیز، عملاً ثابت کنند که در این جرم و جنایت بزرگ، شریک نیستند.
رهبر انقلاب اسلامی، با یادآوری احساس عقب ماندگی دشمنان اسلام در "رویارویی با ملت بزرگ ایران و حرکت جوشان و خروشان بیداری اسلامی "افزودند: این مسئله باعث شده است که دشمنان امت اسلامی به کارهای دیوانه واری همچون حادثه اخیر دست بزنند.
ایشان، این حادثه را از جمله عبرتهای ماندگار تاریخ دانستند و خاطرنشان کردند: سردمداران نظامهای استکباری، در حالیکه از محکوم کردن این جنایت خودداری می کنند و وظایف خود را در مقابله با این جرم بزرگ انجام نمی دهند، ادعا می کنند در این حادثه دخیل نبوده اند.

بازديد رهبر معظم انقلاب از شبيه ساز زير سطحي كلاس غدير

http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/20990/B/13910628_0720990.jpg


 

تمرین دریایی دانشجویان علوم دریایی نوشهر

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 

تمرین دریایی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر در حضور فرمانده کل قوا

 

 



ادامه مطلب

عقاب نیوز:

مراسم اختتاميه  دوازدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم ارتش جمهوري اسلامي ايران وي‍ژه خواهران شاغل و خانواده كاركنان صبح امروز در مركز همايش‌هاي كوثر سازمان عقيدتي- سياسي ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزيابي كردن و برگزاري موفق اين دوره از مسابقات قرآن كريم در سطح خواهران شاغل و خانواده هاي محترم كاركنان سرافراز ارتش گفت: در بحث معنويت امروز ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فعاليت هاي خوب و اثرگذاري انجام مي دهند. حضور گسترده و پرشور در مراسم اعتكاف توسط كاركنان ارتش و يا همين برنامه هاي قرآني كه امروز ويژه خواهران شاغل و خانواده ها برگزار گرديد، اين گفته را تائيد مي كند و به خاطر اين موفقيت هاي بزرگ خدا را شاكريم.


وي در ادامه افزود: موفقيت هاي قرآني ارتش جمهوري اسلامي ايران نه تنها در داخل بلكه در خارج از كشور و در بين ارتش هاي كشورهاي اسلامي نيز كاملا مشهود است.

آل هاشم در ادامه گفت: اميدواريم خداوند توفيق دهد تا ما هم (عقيدتي سياسي) بيشتر در خدمت اين عزيزان باشيم.

وي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران كه دستاورد دوازدهمين دوره رقابتهاي قرآن كريم را پرسيد؛ گفت: نتيجه مهم برگزاري مسابقات قرآن كريم در بين خانواده هاي كاركنان ارتش اين است كه قرآن در دل جوانان و خانواده ها قرار مي گيرد و چنانچه اينگونه شود ما در برابر تهديد دشمنان مي توانيم ايستادگي خوبي داشته باشيم. در واقع اين عزيزان در برابر دشمن بيمه مي شوند.

آل هاشم همچنين تصريح كرد: ما اگر مي بينيم در عرصه هاي مختلف پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي ايران، جوانان ايران اسلامي توانستند استقامت و مقاومت كنند به بركت حاكم شدن فرهنگ قرآن  كريم بود.

وي در پايان اظهار اميدواري كرد با گسترش برنامه هاي فرهنگي و قرآني موفقيت هاي خوبي در بين جوانان و خانواده هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران و ساير نيروهاي مسلح فراهم گردد.

 



تاريخ : 18 / 6 / 1391برچسب:, | 1:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سردار موسی کمالی گفت: سربازان در حال خدمت (حین خدمت و آموزش)، اعزامی از شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که خانواده‌های آنان در شهرستان‌های یاد شده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت سه ماه مرخصی اضطراری داده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مشمولان و سربازان شامل معافیت خاطرنشان کرد: کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضاء خانواده درجه یک خود را از دست داده‌ باشند، کسانی که سرپرست خانواده را از دست داده و یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را برعهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد، سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد، سربازان متأهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بی‌سرپرست باشند و سربازان متأهلی که منزل مسکونی‌شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می‌شود، از خدمت دوره ضرورت معاف می‌شوند.

وی در ادامه افزود: تقاضای سربازان برای معافیت در کمیسیونی مرکب از بخشدار محل یا نماینده اول، رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او، نماینده قوه قضائیه محل، نماینده سپاه پاسداران محل، یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر رسیدگی می‌شود.

کمالی همچنین اعلام داشت: کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده‌‌اند در صورتی که متحمل آسیب‌های جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالا واحد مسکونی) شده‌اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت و سلامت خانواده باید پس از ده روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این ده روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه خواهد شد.

این مقام ارشد نظامی در خصوص شرایط خدمت مشمولان مناطق زلزله‌زده گفت: سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان (40 درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده به نزدیکترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده منتقل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: اعزام مشمولان شهرستان‌های (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی‌شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت شش ماه تا مورخ 30/11/1391 به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ 20/4/1392 پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک‌‌ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد این مصوبات به تمامی نیروهای مسلح ابلاغ شده است و سازمان‌ها مکلفند در اسرع وقت نسبت به حسن اجرای آن اقدام کنند.



تاريخ : 9 / 6 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جمهوري اسلامي به‌عنوان يک مرکز مهم و نقطه اتکا براي ملت‌هاي منطقه محسوب مي‌شود.

 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در مراسم اختتاميه دهمين همايش تجليل از کارکنان ممتاز نيروي زميني ارتش در مشهد مقدس گفت: جمهوري اسلامي پرچم حاکميت اسلام را در تمام کشورهاي مسلمان به اهتزاز در آورده و نقطه اتکا ملت‌هاي منطقه محسوب مي‌شود.

 

وي در ادامه، با گراميداشت هفته دولت و ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر افزود: توطئه‌هاي دشمنان اسلام و ايران بيش از سه دهه ادامه داشته است و آنها سعي در تضعيف جمهوري اسلامي ايران دارند.

 

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به برگزاري شانزدهمين اجلاس كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تاكيد كرد: امروز شاهد برگزاري يکي از بزرگترين اجلاس‌هاي بين‌المللي با حضور و سخنراني رهبر معظم انقلاب هستيم که موجب نشاط روز افزون در ملل مختلف در سراسر جهان شده است. دشمنان ما سعي در برگزار نشدن يا بسيار کمرنگ نشان دادن اين اجلاس داشتند اما ايستادگي، مقاومت و تدابير مقام معظم رهبري موجب شد تا امروز با سربلندي و افتخار اين اجلاس را برگزار کنيم.

 

آل‌هاشم با بيان اينكه "آنچه که ملت ما را در مقابل همه اين توطئه‌ها و مشکلات پيروز ساخت‌، صبر و استقامت ملت ايران بود"، افزود: اجلاس غيرمتعهدها يک افتخار بسيار بزرگ براي ايران اسلامي است که اعتبار ايران را در بين کشورها ارتقا داد و ما اکنون شاهد درخواست مقامات و روساي دولت‌هاي حاضر در اجلاس براي نشست و ديدار با رهبري و مقامات عاليرتبه ايران هستيم و اين نتيجه صبر و شکيبايي ملت ايران است.

 

وي به حديثي از حضرت علي(ع) در مورد صبر اشاره کرد و با بيان اينكه "يکي از وظايف مهم ما صبر در برابر مشکلات و توطئه‌هاي دشمن است"، گفت: دشمنان ما تاکنون با تمام مشکلات و مسايل از قبيل جنگ تحميلي و تهاجم فرهنگي که بوجود آورده‌اند نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند اما امروز به تحريم اقتصادي رو آورده‌اند تا با اين فشارها بتوانند انقلاب را از پشتوانه مردمي محروم سازند و با هدف به ستوه آوردن ملت بين مردم و مسئولان فاصله بيندازند.

 

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه ياد آور شد: در منطقه خاورميانه و جهان اسلام تحولات بزرگي در حال انجام است که نتيجه آن مي‌تواند موجب يک نظم طولاني در منطقه باشد. اين تحولات نه تنها نشات گرفته از بيداري اسلامي است بلکه فرصت‌هاي راهبردي فراواني را پيش روي جمهوري اسلامي گذاشته و چشم‌اندازهاي روشني را براي ملت مسلمان خواهد داشت.

 

آل‌هاشم، تبعيت محض از فرامين مقام معظم رهبري، وحدت و انسجام و خنثي‌سازي تمام توطئه‌هاي دشمنان را از وظايف ملت در مقابل اين تحريم‌ها بر شمرد، اظهار كرد: کارکنان ممتاز در يگان‌هاي خود علاوه بر وظيفه نظامي، وظيفه ترويج فرهنگ مقاومت و ايثار، پرهيز از تجملات و اهميت دادن به جوانان را برعهده داشته و اين موارد را بايستي در حوزه کاري خود مورد توجه جدي قرار دهند. دشمنان تلاش مي‌کنند اين مشکلات را به جوانان ما منتقل کنند که يکي از اين مشکلات ترويج بي‌حجابي در جامعه است که پشت سر اين مساله اهداف سياسي است.

 

وي در پايان تاكيد كرد: امروز نيروهاي مسلح وسيع‌ترين عرصه حضور جوانان در جامعه است و جوانان اساسي‌ترين نقش را در آينده نظام و رشد و شکوفايي کشور بر عهده دارند.



تاريخ : 7 / 6 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: پیرو اطلاع رسانی قبلی، با توجه به اینكه تصویب قانون وظیفه عمومی ، تغییر ضوابط برخی از معافیت ها و یا حذف آن ها را در برداشته است، در این راستا برخی ازمشمولان كه واجد شرایط معافیت های مقرر در سال 1390 از قبیل معافیت جد و جده ، سه برادری ، كسرخدمت منجر به معافیت، پدر در حبس و... بودند، بدلیل عدم آگاهی و یا پاره ای از مشكلات تا پایان سال 1390 موفق به بهره مندی از این نوع معافیت ها نشده اند، در صورتی كه این افراد همچنان واجد شرایط این معافیت ها باشند، تنها تا پایان شهریور ماه امسال فرصت دارند برای ثبت درخواست خود از طریق دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس +10) اقدام كنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، سازمان وظیفه عمومی در این اطلاعیه در باره شرایط معافیت سه برادری در سال 1390 می افزاید: با مساعدت صورت گرفته در خصوص این نوع معافیت، چنانچه فرزند سوم خانواده حداقل نیمی از مدت خدمت دوره ضرورت (9ماه) را تا پایان سال 1390 گذرانده باشد و خدمت وی همچنان استمرار داشته باشد، بعنوان برادر خدمت كرده محسوب شده و برادر چهارم وی تا تاریخ 31 شهریور ماه سال جاری مهلت دارد تا برای ثبت درخواست خود به دفاتر خدمات الكترونیك انتظامی (پلیس+10) مراجعه كند.

گفتنی است ، كسرخدمت بسیج نیز جزء مدت خدمت آنان لحاظ و گواهی كسرخدمت بسیج صادره در سال 91 نیزقابل محاسبه خواهد بود.



عقاب نیوز :

 

 

اهداي يك ميليارد ريال كمك هاي نقدي كاركنان ارتش به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي


همزمان با روز عيد سعيد فطر و به منظور كمك به امر بازسازي مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، كاركنان سرافراز ارتش جمهوري اسلامي ايران مبلغ يك ميليارد ريال كمك نقدي به مردم آسيب ديده اين استان اهدا كردند.

به گزارش روابط عمومي نيروي زميني ارتش، اين مبلغ اهدايي توسط حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ديدار با آيت الله شبستري، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز تقديم گرديد.

در اين ديدار همچنين حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي امداد رساني يگانهاي مختلف ارتش به مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي گفت: يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در كنار سپاه پاسداران، بسيج مردمي و ساير نيروهاي نظامي و انتظامي از همان نخستين دقايق سانحه در مناطق زلزله زده استان حضور پيدا كرده   و در انجام آواربرداري و امدادرساني به مردم نقش مهمي برعهده داشتند.

وي در ادامه با اشاره به امدادرساني به موقع هوانيروز در ارسال كمكهاي اوليه و دارو به روستاهاي صعب العبور، حضور يگانهاي مخابراتي لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان در منطقه و برقراري ارتباط بي سيم مناطق اهر، ورزقان و هريس با تبريز، امدادرساني مناسب تيم هاي پزشكي و پرستاري نيروي زميني ارتش، استقرار تانكرهاي آب آشاميدني و دستگاه هاي مجهز پخت نان (تكنوپخت)، اعزام وسايل و تجهيزات سنگين ازجمله لودر و بولدوزر توسط يگانهاي مهندسي لشگر 21، ارسال كمكهاي نقدي و غير نقدي كاركنان غيور ارتش از جمله اهداي مبلغ 200 ميليون ريال توسط آزادگان سرافراز نيروي هوايي ارتش و ... بخشي از فعاليت هاي ارتش در كمك رساني به مردم زلزله زده استان آذربايجان شرقي مي باشد

.

حجت الاسلام آل هاشم همچنين با قدرداني از همراهي، همدلي و كمك رساني همه جانبه مردم هميشه در صحنه ايران اسلامي و تمامي دستگاه ها و نهادها در اين سانحه؛گفت: حضور پربركت مقام معظم رهبري در مناطق زلزله زده نيز در كاهش آلام مردم  آسيب ديده و بازگشت آرامش به چهره آنان بسيار تاثيرگذار بود.   

 

گفتني است، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش پس از ديدار با آيت الله شبستري با حضور در منطقه زلزله زده ورزقان ضمن ديدار و گفتگو با مردم اين منطقه از نزديك در جريان مشكلات و نارسائي هاي موجود در مناطق آسيب ديده قرار گرفت.

وي دراين ديدار صميمانه ضمن ابراز همدردي با مردم مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، اظهار اميدواري كرد: با همت مضاعف تمامي دستگاه هاي مسئول، كار بازسازي و نوسازي مناطق آسيب ديده در كمترين زمان ممكن به پايان برسد.

شايان ذكر است، در بازديد رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از مناطق زلزله زده استان آذربايجان شرقي، امير سرتيپ دوم ستاد ميربيرنگ، فرمانده لشگر 21 حمزه سيدالشهدا (ع) آذربايجان و تعداد ديگري از فرماندهان و مسئولان يگانهاي سرزميني آجا در اين استان حضور داشتند.





عقاب نیوز :

خرم آباد - خبرگزاری مهر:

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت:

مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد علی آل هاشم در جمع راهپیمایی کنندگان روز قدس در خرم آباد با تاکید بر اینکه حمایت از فلسطین و دشمنی با صهیونیسم از سیاستهای راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: اکنون نه تنها ملت فلسطین بلکه همه ملتهای مسلمان و به ویژه جهان عرب آگاه شده اند که تنها راه بازپس گیری حقوق پایمال شده آنها پایداری و مقاومت است.

وی تصریح کرد: مذاکرات سازشی هیچ چیزی جزء تحقیر برای ملتهای مسلمان ندارد و تنها راه عزت و نجات آنها مقاومت است.

بیت المقدس اولین خاکریز مبارزه با دشمنان اسلام

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز با نامگذاری روز قدس توسط امام (ره) فریاد مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم در سراسر جهان طنین انداز شده است، گفت: همواره بیت المقدس برای مسلمانان دارای اهمیت بوده چرا که اولین خاکریز مبارزه با دشمنان و مهم ترین عامل وحدت در میان مسلمانان محسوب می شود.

حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: امروز مردم فلسطین با سلاح سنگ و انتفاضه در مقابل استبداد ایستاده اند و تا آخرین نفس خود سرود مقاومت و شهادت سر خواهند داد.

وی با بیان اینکه روز قدس روز حیات اسلام است، بیان داشت: امروز مردم فلسطین با قطره قطره خون شهدای خود فریاد مسلمانی و مبارزه با ظلم را سر می دهند.

ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امروز ابر قدرتها از ندای بلند پیروزی و بیداری مسلمانان به هراس افتاده اند، گفت: امروز سرنگونی و شکست مستکبران نزدیک شده است.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه نامگذاری روز قدس به عنوان حمایت از فلسطین و مردم آن یکی از ابتکارات امام راحل بوده است، ادامه داد: حضور بزرگ و با عظمت مردم در راهپیمایی روز قدس یک بار دیگر استکبار جهانی را مایوس کرد.

وی افزود: حضور شکوهمند ملت ایران و همچنین مردم غیور لرستان در راهپیمایی امروز توطئه دشمنان نظام را نقش بر آب کرده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نظام سلطه آخرین تلاش های خود را برای حفظ اسرائیل و تامین امنیت آن به کار گرفته است، بیان داشت: این در حالیست که شکست های پی درپی در دمشق و حلب یک شکست دوباره برای اسرائیل به حساب می آید.

امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه امسال مردم در راهپیمایی روز قدس سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: امروز صهیونیسم جهانی از بیم بیداری اسلامی به شدت در حال فعالیت علیه کشورمان و معرفی کردن ایران به اعراب به عنوان دشمن درجه یک آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه ما باید علاوه بر محکم کردن پیوند ها فشار جهانی را علیه غده سرطانی اسرائیل به کار بگیریم، افزود: امروز دومین مراسم راهپیمایی روز قدس پس از بیداری اسلامی است که در کشورهای مسلمان برگزار می شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تبعیت از ولایت تنها راه نجات کشتی انقلاب در طوفان است، گفت: حمایت از ولایت موج امیدواری را در بین ملتهای تحت سلطه استبداد به وجود می آورد.

حجت الاسلام آل هاشم تصریح کرد: امروز ایران اسلامی به برکت اهتزاز پرچم حاکمیت اسلام در میان ملتهای منطقه موجب امیدواری همه آزادی خواهان شده است.



تاريخ : 24 / 5 / 1391برچسب:, | 11:5 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

سردار داود غياثي‌راد، دبير ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع‌مقدس گفت: روز جمعه‌،31/6/91 با عنوان «بصيرت‌، شجاعت‌، ولايت‌» نامگذاري شده و برنامه‌هايي همچون رژه نيروهاي مسلح با هدف تبيين نقش نيروهاي مسلح در اقتدار ايران اسلامي در سايه ولايت‌مداري و رهبري‌ برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد:روز شنبه 1/7/91 نيز عنوان «دانش‌آموزان،‌ نوآوران‌، دانشمندان» به خود گرفته و محورهاي تبليغ آن نيز دانش‌آموزان‌،دانشجويان و اهميت به دانش و پژوهش‌، در پيشبرد كشور هستند. همچنين روز يكشنبه 2/7/91 روز «جوانان‌، آمادگي دفاعي‌‌ و سربازان‌» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ اين روز هم «اهميت دادن به پدافندغيرعامل و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها براي اقتدار ايران اسلامي» معين شده است.

به گفته سردار غياثي‌راد دوشنبه‌ 3/7/91 نيز روز «زنان‌، ارزش‌هاي اسلامي‌، پايداري ملي» نام گرفته و توجه به نقش زنان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس در حفظ عفاف و ارزش‌هاي ديني از جمله محورهاي تبليغ اين روز خواهد بود.

به گفته وي روز سه‌شنبه‌ 4/7/91 هم روز «وحدت‌،استكبار ستيزي‌، بيداري اسلامي» نامگذاري شده و محورهاي تبليغ آن وحدت و بيداري اسلامي در مبارزه با استكبار جهاني هستند. چهارشنبه‌ 5/7/91 هم به نام «رزمندگان‌، جهادگران،‌ فرماندهان‌» نامگذار شده و محورهاي تبليغ اين روز «تبين حماسه بزرگ عمليات ثامن‌الائمه و تجليل از فرماندهان شهيد اين عمليات» است.

سردار غياثي‌راد گفت:پنجشنبه 6/7/91 هم روز «شهادت‌،كرامت،‌عزت» نام گرفته و محورهاي تبليغ آن تجليل از شهيدان و ايثارگران دفاع مقدس و روز غبارروبي تعيين شده است.

وي همچنين توضيح داد: اعلام روزهاي دفاع مقدس باهدف آمادگي بيشتر اعضاي ستاد گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس در سراسر كشور براي گرامي‌داشت حماسه مردم ايران در دفاع از كشور انجام مي‌شود.

سردار غياثي‌راد اظهار اميدواري كرد كه در هفته دفاع‌مقدس امسال شاهد برگزاري برنامه‌‌هاي موثر با توجه به نام‌هاي انتخاب شده باشيم.

وي گفت: دفاع مقدس به عنوان برگي زرين در تاريخ كشورمان الگويي براي آزادي‌خواهان سراسر جهان است بنابراين بايد با تمام توان در گرامي‌داشت هفته دفاع مقدس بكوشيم و هر نوع كم‌كاري در اين باره غيرقابل توجيه است



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: در پی وقوع زلزله 6.2 ریشتری که عصر دیروز شهرستانهای استان آذربایجان شرقی را لرزاند، یگانهای پشتیبانی، امدادی و تکاور لشکر 21 حمزه سیدالشهدا نیروی زمینی ارتش از همان ساعات اولیه با حضور در منطقه به کمک آسیب دیدگان و مجروحان این حادثه پرداختند.

خبرگزاری فارس: اعزام نیروهای ویژه امدادرسانی نزاجا به مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر میربیرنگ، فرمانده لشکر 21 حمزه سیدالشهدا (ع) با اعلام این خبر گفت: در مرحله نخست عملیات امداد و نجات ابتدا گردان تکاور لشکر 21 به استعداد 150 نیروی ویژه و آموزش دیده امدادی با تجهیزات کامل به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

 

وی افزود: با توجه به تخریب ساختمانها و تاسیسات و قطعی خطوط ارتباط تلفن ثابت و سیار در مرحله دوم عملیات امداد و نجات؛ گردان مخابرات لشکر 21 تبریز نیز به منطقه حادثه دیده اعزام شد.

فرمانده لشکر 21 حمزه سید الشهدا (ع) در ادامه ضمن تاکید بر آمادگی کامل بیمارستان 522 نیروی زمینی ارتش در تبریز جهت پذیرش و کمک رسانی به مجروحان و آسیب دیدگان زلزله گفت: در مرحله سوم امدادرسانی، یگان بهداری لشکر 21 نیز با تجهیزات لازم به محل وقوع حادثه اعزام شدند.

وی همچنین تصریح کرد: امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش از همان لحظات اولیه پس از وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی اوامر لازم جهت امدادرسانی لشگر 21 تبریز و کلیه مراحل امداد و نجات نیروی زمینی ارتش در منطقه حادثه دیده را صادر کردند.



تاريخ : 22 / 5 / 1391برچسب:, | 6:5 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده هوانیروز گفت: در پی وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی، هواپیمایی نیروی زمینی ارتش با اعلام آمادگی جهت هرگونه امدادرسانی به حادثه دیدگان در جلسه ستاد بحران استان، بلافاصله عملیات های امداد و نجات خود در منطقه زلزله زده را انجام داد.

خبرگزاری فارس: امدادرسانی هوانیروز به زلزله زدگان استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر خلبان هوشنگ یاری فرمانده هوانیروز ارتش افزود: در ساعات اولیه وقوع زلزله، تعدادی بالگرد 214 از پایگاه هوانیروز تبریز به محل حادثه اعزام شدند.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون نیز به طور مرتب پروازهای امدادی بالگردهای هوانیروز در سطح منطقه ادامه دارد، گفت: به حول و قوه الهی از شب گذشته تا کنون کلیه عملیاتهای انتقال مجروحان، گشت هوایی، اعزام نفرات و حمل آذوقه و دارو به مناطق زلزله زده با موفقیت انجام شده و در صورت نیاز ادامه خواهد یافت.



عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی تنها راه مقابه با دشمنان را وحدت و همدلی بین مردم و مسئولان عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: تنها راه مقابله با دشمنان وحدت مردم و مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، حجت‌الاسلام سید محمدعلی‌ آل‌هاشم شنبه شب در مراسم محفل انس با قرآن و سالروز عقد ازدواج پرسنل دانشجویان دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) ارتش جمهوری اسلامی مستقر در نوشهر که به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی در مسجد این دانشگاه و با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و جمعی از مسئولان لشکری و مسئولان شهرستان برگزار شد، بیان کرد: دشمنان از هر راهی همچون جنگ سرد و نرم تلاش می‌کنند تا جمهوری اسلامی ایران را زیر فشار قرار دهند و امروز نیز با تحریم و محاصره اقتصادی سعی در عملی کردن خواسته‌های خود دارند.

وی اظهار داشت: تنها راه مقابله با دشمن وحدت و همدلی مردم و مسئولان است.

آل‌هاشم ادامه داد: باید با تبعیت محض از مقام معظم رهبری و دوری از هرگونه اختلاف از این مرحله نیز عبور کنیم.

وی همدلی، وحدت و اطاعت از ولی فقیه و کمک به تولید داخلی را تنها را مقابله با توطئه‌های دشمنان عنوان کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های ماه رمضان را برشمرد و راه‌های جبران گناه را نماز، استغفار، انفاق، حل مشکل مردم، کار نیک، دوری از گناهان کبیره، ایمان و عمل صالح، شرکت ر جنگ و جهاد در راه خدا، سلام و اطعام دادن و نماز شب خواندن ذکر کرد.

به گزارش فارس، در پایان مراسم به برگزیدگان هفتمین دوره مسابقات قرآنی و کارکنان دانشگاه دریایی امام (ره) که از اول فروردین تا 31 مرداد ازدواج کردند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.