تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بیست ‌و چهارمین ناوگروه ارتش به ماموریت در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه رفته و حتی تا کشورهای جنوب شرق آسیا تردد می‌کند.

خبرگزاری فارس: بیست ‌و چهارمین ناوگروه اعزامی ارتش به مدیترانه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمهوری اسلامی ایران دارای بیش از 3 هزار کیلومتر ساحل و مرز آبی در شمال و جنوب کشور بوده و این امر موقعیت ویژه‌ای برای استفاده از منابع و منافع از دریا را فراهم کرده است.

وجود مرزهای آبی، دسترسی به آب‌های دوردست برای کشور را فراهم کرده است ضمن اینکه تهدیدهایی در دریا وجود دارد و برای حراست و صیانت از مرزها، منافع و منابع کشور وجود نیروی دریایی مقتدر ضروری است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری رزمایش «ولایت یک» در محدوده آب‌های بین‌المللی را اجرا کرده که برای بررسی اهداف این رزمایش با امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش مصاحبه تفصیلی انجام دادیم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:

فارس: رزمایش «ولایت 91» در چه محدوده‌ای برگزار شد؟

- رزمایش تخصصی «ولایت 91» در روزهای گذشته در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند انجام شد و به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فرد آن در ارتقای توان رزمی نیروی دریایی نقش مهمی ایفا کرد و به دلیل اینکه در بحث استفاده از زیردریایی‌ها نسبت به سال‌های گذشته توسعه و پیشرفت بسیار گسترده‌ای داریم، در نحوه استفاده از زیردریایی‌ها و ارتقای توان رزمی در عرصه دریا بسیار موثر بود ضمن اینکه در رابطه با توسعه منطقه رزمایش آن را در مدار 18 درجه شمالی توسعه و وسعت دادیم و نسبت به ارتقای توان رزمی ارتش بسیار موثر بود.

فارس: در رزمایش «ولایت 91» چه یگان‌هایی حضور داشتند؟

- در بحث حضور ناوشکن‌ها در عرصه وسیع فعالیت‌های بسیار پیشرفته‌ای انجام داده‌ایم که در ارتقای توان نیروی دریایی ارتش موثر بود و همچنین استفاده از یگان‌های موشکی ساحل به دریا، سطح به سطح، سطح به هوا و اژدرهایی که در زیردریایی‌ها استفاده کردیم نسبت به سال‌های گذشته توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم و این امر در آزمایش تاکتیک‌هایی که ساخته و پرداخته کارکنان نیروی دریایی بوده، پیشرفت بسیاری ایجاد کرده است.

فارس: تاکتیک‌های اجرا شده در رزمایش «ولایت 91» چه تفاوتی با گذشته دارد؟

- تاکتیک‌های نیروی دریایی ارتش ایران قبل از وقوع انقلاب اسلامی غربی و شرقی بود اما امروز با جرأت اعلام می‌کنیم هر تاکتیکی که در سطح دریا و زیر دریا برای به‌کارگیری ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها داریم توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌شود و در رزمایش‌ها به مرحله اجرا در می‌آید و در این بعد نیز توسعه و پیشرفت خوبی داشتیم و در بحث اعتماد به ‌نفسی که در عرصه اقیانوس‌ها برای کارکنان نیروی دریایی وجود دارد بسیار برای ما حائز اهمیت است و با قدرت و اقتدار می‌توانیم در صحنه‌های عملیاتی حضور پیدا کنیم زیرا در سال‌های گذشته در عرصه آب‌های آزاد حضور نداشتیم و اکنون در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا موفق شدیم در عرصه دریاهای آزاد حضور داشته باشیم و توان رزمی خود را به معرض نمایش بگذاریم.

فارس: به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در رزمایش «ولایت 91» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- تمام تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها، آموزش‌ها، آزمایش سلاح و تجهیزات در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف به ‌کار بردیم و تحرک بسیار خوبی در رزمایش «ولایت یک» در ساحل، سطح دریا، زیر دریا و در هوا داشتیم و تحرک بالا به معنای ارتقای توانمندی و واکنش سریع به هر تهدیدی در منطقه است و در مجموع این رزمایش نشان داد که توانمندی بسیار ارزشمندی در عرصه دریا داریم و می‌توانیم در مقابل هر تهدیدی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع کنیم که این امر حائز اهمیت است.

فارس: ارتقای توانمندی نیروی دریایی ایران چه تاثیری در امنیت منطقه دارد؟

- مسئله مهمی که همیشه پیگیری کرده و در رزمایش‌ها عنوان می‌کنیم این است که ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها برای هیچ کشوری در سطح منطقه تهدید نیست و توانمندی خود را برای دفاع افزایش می‌دهیم زیرا مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند ملت زنده نیست و ما ملت زنده هستیم لذا باید توان دفاع از خود را داشته باشیم و ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا پیام صلح و دوستی برای همسایگان ما دارد و اعلام می‌کنیم با کمک تمام کشورهای همسایه به ‌خوبی قادر هستیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و نیازی به وجود دیگران در عرصه دریا با این بهانه که برای امنیت منطقه آمدیم، نیست.

فارس: واکنش کشورهای دیگر نسبت به افزایش توان رزمی نیروی دریایی ایران چگونه است؟

- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توان رزمی خود را هر روز افزایش می‌دهد و کشورهایی که با ما همفکر هستند از ارتقای توان رزمی ایران خشنود می‌شوند و آنها که علاقه ندارند شکوفا شویم و توان و قدرت علمی و صنعتی خود را نشان دهیم در مقابل پیشرفت‌هایی که داریم ناراحت می‌شوند و به این دلیل بعضی مواقع بزرگ‌نمایی می‌کنند و تعبیرهای دیگری از رزمایش‌ها دارند و جور دیگری آن را به دیگران معرفی می‌کنند که ارتقای توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهدید علیه شما است در صورتی که اینگونه نیست و از این قضیه سوء‌استفاده می‌کنند و در رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم توان ما تهدید نیست بلکه پیام صلح و دوستی برای همسایگان ایران دارد.

فارس: گزینه‌های دفاعی نیروی دریایی ایران در دریا چیست؟

- دفاع از مرزها برای ما مهم است و نباید اجازه دهیم کسی به مرزهای آبی کشور نزدیک شود و دیگر اینکه منابعی در عرصه و کف دریا داریم و حائز اهمیت است، در خلیج فارس و دریای عمان منافعی داریم ضمن اینکه تردد کشتی‌های تجاری به دلیل ناامنی که دزدان دریایی به وجود آوردند منافع کشور را به خطر می‌اندازد و باید این توانمندی را داشته باشیم که از مرزها، منابع و منافع خود دفاع کنیم و امروز به این توانمندی رسیدیم و به ‌راحتی می‌توانیم از هر سه موضوع دفاع کنیم و هر روز باید آن را توسعه و گسترش دهیم.

فارس: برای دفاع منافع ایران در دریاها تاکنون چه اقدام‌هایی انجام دادید؟

- از زمانی که مقام معظم رهبری تدبیر حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی در عرصه دریاهای آزاد را صادر فرمودند با این توجیه که دریا برای پیشرفت و رشد کشور حائز اهمیت و کلان است و دریاهای آزاد متعلق به تمام ملت‌هاست و حق حضور در آب‌های آزاد را داریم، در آب‌های آزاد حضور پیدا کردیم و بیست‌وسومین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته آینده مراجعت می‌کند و بیست‌وچهارمین ناوگروه به مدت 3 ماه به ماموریت دریاهای دوردست اعزام می‌شود و در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به گشت‌زنی می‌پردازد و حتی تا کشورهای جنوب شرق آسیا تردد می‌کند.

فارس: تجهیزات و نیروی انسانی تا چه اندازه در نیروی دریایی تاثیرگذار است؟

- محور فعالیت نیروی دریایی تجهیزات است و این تجهیزات باید در سطحی باشد که بتوانیم در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم و این حضور استمرار داشته باشد؛ این امر نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات مطابق با فناوری روز در عرصه صنعت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از محصولات به‌روز در زیر دریا، دریا و بالای دریا برخوردار باشد و این روند مسیر خود را طی می‌کند و در کنار آن برای آینده نیروی دریایی باید پرورش و آموزش نیروی انسانی با توجه به نیازمندی‌های خود را داشته باشیم و این امر در آموزش تخصص‌های دریایی رشت، نوشهر و منجیل به خوبی در حال انجام است ضمن اینکه در بحث آفرینش تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها مسیر خود را طی می‌کنیم و تمام موارد مطابق برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری می‌شود.

فارس: نیروی دریایی ایران تا چه اندازه در سیاست خارجی کشور اثرگذار است؟

- نیروی دریایی به فرموده مقام معظم رهبری باید بتواند در سیاست‌های کلی کشور اثرگذار باشد و این امر به معنای آن است که نیروی دریایی بازوی توانمندی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و در روابط خارجی می‌تواند ارتباط خوبی با کشورهای مختلف داشته باشد و در حمایت از اقتصاد کشور به منظور تامین خطوط مواصلاتی، دفاعی و انتقال فرهنگ که بسیار مهم است، تاثیرگذار باشد بنابراین می‌توان گفت که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازوی توانمندی در بحث سیاست خارجی کشور است.



تاريخ : 26 / 10 / 1391برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه فتنه دشمنان نظام است و با وجود ولایت فقیه این شبهات عقلانی نیست.

خبرگزاری فارس: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه فتنه و غیر عقلانی است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد، گفت: مخابرات در تمام عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشت و از اجزای لاینفک دفاع مقدس است و سرنوشت دفاع مقدس را در بسیاری از عملیات‌ها تعیین کرد.

وی افزود: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی برای مردم معرفی شود بهترین نتایج به همراه خواهد داشت. حفظ وحدت و تبعیت از ولایت از اهداف شهداست و موفقیت کشورهای اسلامی در راستای بیداری اسلامی را مدیون خون شهدای خود می‌دانند.

آل هاشم ادامه داد:‌امروز نیروهای مسلح و ارتش ایران از تجهیزات بومی و دفاعی خوبی برخوردار و با حضور دلاورمردان کاملا قدرتمند و آماده است تا با یک اشاره و فرمان ولایت پاسخ هر گونه تهدید احتمالی را به صورت کوبنده و برق آسا بدهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ارتش، سپاه قهرمان و بسیج دلاور مملو از اسطوره‌های بزرگی هستند که برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای کشور لحظه شماری می‌کنند و دشمنان بدانند ارتش و نیروهای مسلح ایران یک لحظه از آرمان‌های امام عظیم‌الشان فاصله نخواهند گرفت.

آل هاشم خاطرنشان کرد: باید در مقابل فشارهایی که هم اکنون به جمهوری اسلامی تحمیل شده ایستادگی کنیم و از این مقطع سرافرازانه عبور کنیم. دشمنان نظام هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری راهبردهای مختلفی از جمله تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی، انتشار شایعات، فضاسازی ناحق و طرح شبهه در سلامت انتخابات را در دستور کار دارند.

وی افزود: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه همان فتنه دشمنان نظام است در صورتی که با وجود ولایت فقیه در راس کشور این شبهات عقلانی نیست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این مسائل رویکرد دشمنان نظام برای درگیر کردن فکر مسئولین و مردم به مسائل فرعی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات قطعا بار دیگر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 11:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بسیجی آزاده، آقای رضا نظرنژاد درباره ی عکس زیر چنین روایت کرده است:

« اینجا مقر سپاه هفتم عراق است، هر اکیپی از اسرا را که میآوردند، به صورت جداگانه و به صف بر روی زمین می نشاندند تا مقدمات به پشت جبهه را منتقل شوند. زمین پر بود از خونی که از زخم های رزمندگان اسلام به زمین سرازیر شده بود. دست هایمان را بستند و ما را نشاندند، خبرنگاران خارجی را هم خبر کرده بودند تا عکس و فیلم بگیرند که آهای اهل علم! تماشا کنید که ما شق القمر کرده ایم!
عجب شبی بود .سرباز بعثی چراغ قوه پر نوری که دستش بود را به روی ما انداخت تا خارجی ها بهتر عکس بگیرند. من از همه جوان تر و در صف اول نشسته بودم. تا عکاس خارجی دوربینش را به سمت من گرفت، بلافاصله سرم را انداختم پایین. سرباز بعثی با خشم و غیظِ خاصی سرم را  بلند کرد. دوباره سرم را به عقب برگرداندم، نمی خواستم از جوانی چهره ی یک عاشق خمینی(س)، سوء استفاده کنند. این بار سرباز نامردِ بعثی دست گذاشت روی زخم سرم که هنوز تکه ترکشی داخلش بود و سرم را برگرداند. مثل این که به تمام بدنم برق وصل کرده باشند، دل ام از حال رفت. غش و ضعف کردم.تمام استخوان هایم سست شد و دیگر بی حال نشستم و عکاس هم عکسش را گرفت. 





تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند در انتخابات آينده توطئه  ديگري را راه بيندازند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،‌حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در يادواره شهيدان خلبان سرهنگ اصغري و سرگرد فاني پايگاه هوايي بندرعباس با اشاره به فتنه 88،گفت:كساني كه در فتنه سال 88 مردم و اسلام را  مورد آزار قرار دادند،به عاشوراي اباعبدالله اهانت كردند و در روز قدس شعار هاي انحرافي دادند، دنبال اهدافي بودند،اما مردم در نهم دي به‌طور خودجوش به ميدان آمدند و همچون اوايل انقلاب، تمام توطئه‌هاي دشمنان را پاسخ دادند.

وي با بيان اين‌كه در آن سال برخي در داخل نتوانستند لحظه‌ را تشخيص دهند، گفت: معناي بصيرت هم شناخت زمان و موقعيت است. اي بسا ممكن است كسي هدفش خيانت به كشورنباشد، اما بصيرت نداشته باشد و ناخودآگاه به دشمن كمك مي‌كند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اينكه نهم‌ دي تجلي بصيرت مردم بود،اظهار داشت: نهم دي تجلي تولي و تبري با هم بود چون مردم هم حمايت خود را از  نظام و ولايت فقيه نشان دادند و هم برائت خود را از آشوبگران اعلام كردند و به اين شيوه ولايت‌مداري خودشان را به اثبات رساندند.

وي گفت: دشمنان در انتخابات رياست جمهوري مجلس گذشته به اهداف خود نرسيدند و از آن پس دست به  تحريم كشورمان زدند.

وي با اشاره به سخنراني اوباما و تأكيد وي به اين‌كه در 100 سال اخير چنين تحريمي به اين اندازه در خصوص هيچ كشوري انجام نشده است، گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند از طريق فشار بر مردم،در انتخابات آينده توطئه ديگري را راه بيندازند كه اميدواريم با روشنگري مُبلغين و اساتيد و هوشياري مردم، ان‌شاء‌الله اين توطئه دشمنان هم خنثي شود.

در اين يادواره كه با هدف تجليل از شهداي نيروي هوايي بندرعباس برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره معمولاً گذشته را از ياد مي‌برد، گفت:برگزاري ايام خاصي به مناسبت سالگرد شهدا يا هفته دفاع مقدس و دهه فجر، يادآوري ايثاگري‌هاي آن دوران است و به لحاظ فرهنگي و آموزشي اهميت دارد.

 رئيس سازمان عقديتي سياسي ارتش با بيان اين‌كه با پايان يافتن دوران دفاع مقدس نبايد شهدا، ايثارگران و فداكار‌هاي آنها فراموش شود، گفت:دفاع مقدس پايان پذيرفته است ولي نبايد شهدا، ايثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را فراموش كنيم چرا كه نسل جديدي كه به دنيا مي‌آيد، با خاطرات آنها روبرو است و وظيفه ماست كه اين نسل جديد جامعه را با شهدا و ايثاگران  آشنا و اهميت و ارزش كار شهدا را  در جامعه مطرح كنيم.

وي با بيان اين‌كه جامعه‌اي كه بتواند آرمان شهدا و ايثارگران را به خوبي درك كرده و ترويج كند، از كاركردهاي مثبت آن بهره‌مند خواهد شد،گفت:شكل‌گيري يك محيط انساني سالم، اسلامي والهي در جامعه از جمله كاركرد‌هاي اين فضا است.

 وي افزود:حقيقت مطلب اين است اگر خدمات شهدا و ايثارگران به خوبي براي مردم معرفي شود و تنها به قالب‌هاي كليشه‌اي براي بيان زندگي شهدا اكتفا نكنيم، قطعاً نسل جديد دنباله رو اين شهيدان است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه ما همگي مديون شهدا، ايثارگران و رزمندگان هستيم، اظهار داشت: يكي از طُرقي كه ما مي‌توانيم در قبال شهدا اداي دين كنيم، شناساندن شهدا و مسيري است كه آنها ممارست داشتند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تصريح كرد:تاريخ دفاع مقدس ما پُر است از مرداني كه با رشادت و غيرت، سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاهاي مادي‌گرايي، معنويت را با زيباترين جلوه هاي ايثار و گذشت، نمايان كردند.

 وي گفت: بدون ترديد كساني مي‌توانند شگفت‌ترين و بزرگترين عظمت‌ها را رقم بزنند كه والا‌ترين آرمان‌ها را در پيش چشمان خود داشته و قوي‌ترين اعتقاد و ايمان را در قلب خود جاي دهند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تكريم خانواده شهدا و پيشكسوتان دفاع مقدس را تجليل از عشق، مردانگي، گذشت و فداكاري دانست و گفت:پيشكسوتان دفاع مقدس، اسطوره‌هاي تاريخ معاصر انقلاب هستند كه بايد از آنها تقدير كنيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با طرح اين سوال كه  وظيفه امروز ما در قبال شهدا چيست؟، تأكيد كرد: امروز اگر امنيت در جامعه ما برقرار است، اين وظيفه ماست كه راه آنها را با عمل به وصيت شهدا عمل كنيم. يكي از وصايان شهداي ما، توصيه به تبعيت از ولي‌فقيه  زمان است.

 حجت الاسلام و المسلمين آل‌ هاشم با  اشاره به بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا،گفت: گسترش بيداري اسلامي بر اثر همان فرهنگ شهادت ايجاد شده است و مردم بسياري  در سراسر جهان در سايه همين خون هاي شهدا بيدار شدند.

وي با بيان اين‌كه امروز تخلف از وصاياي حضرت امام و شهداي دفاع مقدس، گناهي نابخشودني است، خاطر نشان كرد:پيام شهدا، حفظ وحدت، مقابله و ايستادگي در مقابل زورگويان، اطاعت از  ولي فقيه و ايجاد اميد و نشاط در بين آحاد جامعه است.

 او در پايان تأكيد كرد:امروز هرحركتي كه باعث شود خون شهدا هدر رود، اين حركت خيانتي به ايران اسلامي است.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی «خودکفایی دفاعی و امنیتی» به شرح ذیل از سوی معظم له مصوب و ابلاغ گردید:

سیاست های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی

1-توسعه و تعمیق فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد دفاعی و امنیتی.

2-ترویج نهضت نرم افزاری، تولید و توسعه علوم و فناوری و تحقیقات دفاعی و امنتی و حرکت در مرزهای دانش با تاکید بر بومی سازی و روزآمدی.

3-دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها.

4-تاکید بر خودکفایی کشور در سامانه‌ها، کالاها و خدمات اولویت دار دفاعی و امنیتی توام با بهسازی تجهیزات موجود و افزایش قابلیت و کارآیی آن.

5-ممنوعیت تامین نیازهای دفاعی و امنیتی از خارج کشور مگر در حد ضرورت و حتی الامکان با رعایت ملاحظات زیر:-با اولویت انتقال فناوری.-تامین آموزش و پشتیبانی.

-تامین از منابع متنوع.

6-برون سپاری و جلب مشارکت سایر بخش ها اعم از دولتی و غیر دولتی در تامین نیازهای نیروهای مسلح با رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی.

7- جذب، توانمندسازی و به کارگیری نیروهای مستعد و نخبه با فراهم نمودن زمینه های رشد و تقویت آنان برای ارتقاء قابلیت های توسعه فناوری های دفاعی و امنیتی مورد نیاز کشور.

8- برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه های علمی، تولیدی و تجاری کالاها و خدمات دفاعی و امنیتی برای دستیابی به اهداف سیاست های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی.

9- مقرون به صرفه سازی مسیر توسعه صنایع و فناوری های دفاعی و امنیتی کشور و ایجاد هم افزایی در فناوری های مورد نیاز.



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:شکار,پهباد,ارتش,عقاب نیوز, | 4:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از شکار دو فروند پهپاد از خانواده RQ توسط پدافند ارتش خبر داد.

خبرگزاری فارس: شکار دو فروند پهپاد RQ توسط ارتش+جزئیات

امیر دریادار رستگاری معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش دو فروند پهپاد دشمن را شکار کرده است.

وی افزود: این پهپادها از خانواده RQ و سری 11 است که یکی در شهریور سال 90 و دیگری در آبانماه  امسال شکار شده است.

رستگاری تاکید کرد:‌ این پهپادها توسط پدافند ارتش مورد اصابت و سرنگون شده است و در حال حاضر در مرکز تحقیقات ارتش در حال بررسی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در پایان اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات این پهپادها توسط مرکز جهاد و تحقیقات ارتش تخلیه شده است.

 



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات خانواده معظم شهدا با جمعی از فرزندان این شهدای گرانقدر دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در این دیدار که شب گذشته و در آستانه اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در محل دفتر ارتباطات مردمی فرماندهی ارتش برگزار شد، 150تن از فرزندان شاهد حضور داشتند.

در این مراسم خانواده معظم شهدا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند و امیر فرماندهی کل ارتش نیز دستورات لازم را در این‌باره صادر کرد.

گفتنی است در این مراسم که با اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید چندتن از فرزندان شهدا به بیان خاطراتی از پدران شهیدشان پرداختند و در ادامه نیز حاضرین به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بالگرد پيشرفته رزمي طوفان 2 ساخت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع به بهره برداري رسيد.
 به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در دویست و هشتاد و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگرد پیشرفته رزمی طوفان 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره برداری رسید. 

سردار وحیدی در مراسم بهره برداری و تحویل دهی دو فروند از این بالگرد رزمی طی سخنانی اظهار داشت : بالگرد طوفان 2 که با همت و تلاش متخصصان کار آمد و اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده، نسل جدیدی از بالگردهای رزمی است که از فناوری های پیشرفته و روز آمد برخوردار است.

وی افزود در بالگرد طوفان 2 مجموعه ای ارزشمند از فناوری های بومی صنایع وابسته به وزارت دفاع در حوزه های الکترونیک، اپتیک، لیزر و سلاح بکار گرفته شده که از آن جمله میتوان به قدرت تهاجمی آن بواسطه قابلیت هدف گیری بسیار دقیق اشاره کرد.

وزیر دفاع گفت: بحمدالله امروز 2 فروند از این نوع بالگرد به ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل گردید و با تولید و تحویل انبوه آن توان رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح به نحو قابل توجهی افزایش می یابد.

سردار وحیدی، تولید این بالگرد را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ذکر کرد و افزود، بالگرد طوفان 2 نماد دیگری از خودباوری، خلاقیت و بی اثر کردن تحریم های دشمنان، پیشرفت و تعالی ملت ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه روند خود اتکایی کامل در صنایع دفاعی بویژه در بخش صنایع هوایی با قدرت و سرعت در حال انجام است تاکید کرد، تولید تجهیزات روز آمد و پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح از راهبرد های مهم و اصلی وزارت دفاع به شمار می رود که با جدیت درحال انجام است.

سردار وحیدی با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران، از دست اندرکاران این پروژه مهم، در بخش های مختلف وزارت دفاع بویژه سازمان صنایع هوایی تشکر و قدر دانی کرد.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ستاری مبتکر تحرک پذیری سامانه های پدافندی در عملیات والفجر 8 بود گفت: حضرت آقا فرمودند همین روند را ادامه دهید و این کار را در مورد سامانه موشکی اس 200 نیز دنبال کنید.

خبرگزاری فارس: تأکید فرمانده معظم کل قوا بر تحرک‌پذیری سامانه موشکی اس ۲۰۰

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، با اشاره به دیدار با فرمانده معظم کل قوا در 14 آبان ماه سال جاری گفت: رهبر انقلاب در این دیدار تجلیل شایسته ای از شهید ستاری داشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه ستاری مبتکر تحرک پذیری سامانه های پدافندی در عملیات والفجر 8 بود، افزود: حضرت آقا در این دیدار فرمودند همین روند را ادامه دهید و این کار را در مورد سامانه موشکی اس 200 نیز دنبال کنید.

وی ادامه داد: همچنین حضرت آقا تاکیدی نیز بر موضوع توسعه سامانه های دیده بانی داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از تست‌های آزمایشگاهی سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد و گفت: در این خصوص وضعیت خوبی داریم و این امر توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم در حال پیگیری است.

خبرگزاری فارس: سامانه باور 373 در مرحله تست‌ زیرسامانه‌ها/ شلیک اس 200 بدون رادار جستجوگر در رزمایش پدافند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت تیمسار شهید منصور ستاری با حضور در جمع خبرنگاران از تست‌های آزمایشگاهی زیرساخت‌های سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد و گفت: در این خصوص وضعیت خوبی داریم و این امر توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم در حال پیگیری است.

اسماعیلی همچنین به اقدامات شهید ستاری در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقدامات ایشان به شکلی نوین در رزمایش اخیر پدافند اجرا شد که نمونه آن شلیک موشک اس 200 به شکل نقطه کور بود. یعنی اینکه این موشک بدون رادار جستجوگر خود به هدف اصابت کرد.

وی افزود: با این کار ما به بخشی از تدابیر فرمانده معظم کل قوا جامه عمل پوشاندیم.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:آل هاشم,کرمان,عقاب نیوز, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس:

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی طرح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: افتتاح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان، با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی طرح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرکز آموزشی از بدو تاسیس که یکی از مراکز با قدمت آموزشی نیروی زمینی ارتش است از آب شرب شهری بی‌بهره بوده است.

با تلاش‌های صورت گرفته توسط فرمانده‌هان وقت و فعلی این مرکز آموزش، این مهم طی سال جاری با موفقیت صورت گرفت و از این پس سربازان و کارکنان این مرکز از آب شرب شهر کرمان استفاده می‌کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

بدون شک او با انجام دادن ۴۰۰ پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید.
۱۵ دی ماه سال ۱۳۷۳ یکی از تلخ ترین روزها برای نیروی هوایی ارتش است. هواپیمای حامل جمعی از فرماندهان این نیرو که برای بازدید به پایگاه اصفهان رفته بودند، در هنگام بازگشت و در دقایق ابتدایی پرواز، دچار سانحه شده و پس از برخورد با زمین آتش می گیرد که به موجب آن، نیروی هوایی جمعی از بهترین فرماندهان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، در میان شهدای این سانحه، سرتیپ منصور ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی، سرتیپ خلبان مصطفی اردستانی معاون عملیات و سرتیپ خلبان سید علیرضا یاسینی رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده نهاجا از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند. به همین دلیل سعی کردیم در ایام سالگرد شهادت این عزیزان در سه بخش مجزا، مروری داشته باشیم بر گوشه هایی از زندگی این سه فرمانده شهید.


در بخش اول، گوشه هایی از زندگی امیر سرتیپ منصور ستاری را بررسی کردیم و در بخش دوم آشنا خواهیم شد با نابغه نبردهای هوایی، خلبان شهید مصطفی اردستانی.

مصطفی اردستانی که بدون شک یکی از نوابغ هوانوردی در دنیاست، همشهری امیر سرتیپ شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی و بچه روستای قاسم آباد ورامین بود که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد.
دوره پیشرفته خلبانی را مثل تمامی همدوره هایش در آمریکا گذراند و پس از سپری کردن ۳ سال آموزش در این کشور، سال ۱۳۵۳ با اخذ گواهینامه خلبانی در هواپیماهای اف ۵ به ایران بازگشت و با درجه ستوان دومی در رسته خلبانی اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری دزفول، مشغول به خدمت شد.

سال ۱۳۶۶ و پس از شهادت عباس بابایی، معاونت عملیات نیروی هوایی را برعهده گرفت و تا زمان شهادت در ۱۵ دی ماه ۱۳۷۳ در این مسئولیت ماند.
بدون شک او با انجام دادن ۴۰۰ پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید. بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد.


در زیر ۵ خاطره از این اسطوره نبردهای هوایی ارتش تقدیم خوانندگان عزیز می شود:

تو قهرمان هستی نه من

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سالهای ۵۴ و ۵۵ شهید اردستانی که درجه ستوان دومی داشت و از خلبانان تازه فارغ التحصیل شده به حساب می آمد، برای انجام یک سری مسابقات تیراندازی با هواپیما انتخاب و به کشور پاکستان اعزام شد.
در بین خلبانان پاکستانی سرگرد خلبانی بود که در جنگ بین هندوستان و پاکستان چند هواپیمای هندی را سرنگون کرده بود و قهرمان آن برهه از نیروی هوایی این کشور به حساب می آمد. همین امر باعث شده بود که بین خلبانان مشهور شود. لذا با غرور خاصی راه می رفت و آستین هایش را بالا می زد و هنگام عبور از کنار دیگران به عالم و آدم فخر می فروخت.


روز مسابقه فرا می رسد و هواپیماهایی که قرار بود در مسابقه شرکت کنند به آسمان بر می خیزند.
شهید اردستانی که علی رغم جوانی از مهارت خوبی در فن خلبانی برخوردار بود، تصمیم می گیرد که در آسمان با این سرگرد پاکستانی به یک نبرد هوایی آزمایشی بپردازد. با انجام مانورهای ماهرانه ای از سرگرد پاکستانی شات می گیرد. یعنی طوری وضعیت هواپیمایش را قرار می دهد که پشت سر خلبان پاکستانی قرار می گیرد. در فن خلبانی و نبرد هوایی، این عمل، یعنی زدن هواپیمای حریف.
پروازها تمام می شود و هواپیماها یکی پس از دیگری به زمین می نشینند. در کمال ناباوری، سرگرد پاکستانی آستینهایش را پایین می اندازد و به طرف شهید اردستانی می آید و به زبان انگلیسی به او می گوید: «تو قهرمان هستی نه من»
(راوی: سرهنگ خلبان والی اویسی)

رشادتی که تنبیه به دنبال داشت

قبل از پیروزی انقلاب، در زنجان یک مانوری برگزار شد که تعدادی از ژنرالهای آمریکایی هم حضور داشتند. بخشی از مانور مربوط به عملیات آزمایشی جنگنده های نیروی هوایی بود.
در بخش هوایی، برنامه ریزی مانور به این صورت بود که هواپیماها از پایگاه تبریز برمی خاستند و در زنجان هدفهای فرضی را بمباران می کردند.
جناب ناصحی پور و شهید اردستانی از جمله خلبانانی بودند که در این مانور شرکت داشتند من و شهید دلحامد نیز به صورت F.I.C بودیم. یعنی ماموریت داشتیم تا به درخواست نیروهای پیاده با خلبانان شرکت کننده تماس برقرار کنیم و گرای مورد نظر را بدهیم. ضمن اینکه بررسی کنیم که آیا درست هدفگیری می کنند یا نه.
چون خلبانان نیروی هوایی در آن زمان آموزش دیده آمریکا بودند، ژنرالهای آمریکایی با دقت نظر بیشتری نحوه پرواز و عملکرد خلبانان ما را زیر نظر داشتند.
در این هنگام جناب ناصحی پور با شیرجه ای دیدنی هواپیما را به زمین نزدیک کرد و از روی سر آمریکاییها رد شد. به دنبال وی شهید اردستانی که علی رغم سابقه کم در فن خلبانی از مهارت بی نظیری برخوردار و بسیار نترس بود، با فاصله کمی از سطح زمین و بالای سر ژنرالهای آمریکایی ظاهر شد به طوری که آنها خود را جمع و جور کردند و به تعبیری شوکه شدند. یکی از آنها بی درنگ دستگاه ارتباطی را از شهید دلحامد گرفت و به زبان انگلیسی با هواپیمای شماره ۲ (شهید اردستانی) ارتباط برقرار کرد و مرتب می گفت: Very good (خیلی خوب بود)
اما این تعریف و تمجید ظاهری بود و آنها که تحمل دیدن هیچ نبوغ و استعدادی را در ایرانی ها نداشتند و با دید استعماری به مملکت ما می نگریستند، از این حرکت شهید اردستانی که جسارت و رشادت فوق العادهای به خرج داده بود، به خشم آمدند به طوری که پس از اتمام مانور، آن شهید بزرگوار را یک ماه ار پرواز بازداشتند.
(راوی: سرهنگ خلبان علی عالی زاده)


مصطفی را از دست دادیم

هوا بسیار بد بود و باران شدیدی می بارید. نیروهای سپاهی و بسیجی، درخواست کرده بود به هر طریق ممکن عقبه دشمن بمباران شود.
بابایی به دلیل بدی هوا، خود تصمیم به پرواز می گیرد که با اصرار اردستانی مواجه می شود که درخواست داشت او پرواز کند. ابتدا شهید بابایی مخالفت می کند و می گوید هوا اصلا مساعد پرواز نیست، ولی وقتی اصرار او را می بیند، رضایت می دهد و شهید اردستانی بدون فوت وقت به پرواز در می آید.
در همین هنگام شهید بابایی در کنار باند، زیر باران، به انتظار او می ایستد و با چشمانی اشک بار، به خلبانی که در کنارش بود می گوید: مصطفی را از دست دادیم …
۲۰ دقیقه بعد چرخ های هواپیمای اردستانی باند فرودگاه را لمس می کند و بار دیگر به همگان ثابت می کند درحالی که مسئولیت های مهمی در نیروی هوایی دارد، ولی همچنان داوطلب انجام سخت ترین ماموریت هاست.


کفشهای گلی عباس

شهید اردستانی و شهید عباس بابایی از ابتدای آشنایی، ارادت خاصی به یکدیگر داشتند. روزی صبح زود برای رفتن به عملیات از ساختمان خارج میشدم که شهید اردستانی را دیدم. نشسته بود و یک پوتین گلی را می شست. جلو تر رفتم و گفتم: «حاج مصطفی! کجا رفتی اینقدر پوتین هات گلی شده؟»
کمی سکوت کرد، اما ناگهان شروع کرد به گریه کردن.
گفت: «این پوتین های عباس است! از منطقه عملیاتی برگشته، هر چه اصرار میکنم برای بازدید منطقه از هلی کوپتر پایگاه استفاده کند قبول نمی کنه و میگه اینها برای کارهای ضروریه. نزدیکی های صبح از منطقه برگشته و من می خوام حداقل کار کوچکی برایش انجام بدهم.»
از روزهای آخر حیات اردستانی هم نقل شده است که او درحالی که عکس شهید عباس بابایی را بر دست داشت، اشک می ریخت و می گفت: «عباس! تو رفتی و مرا تنها گذاشتی … من در این قفس تنگ دنیا گرفتارشده ام.»
از زبان همسر و دخترش نیز نقل شده است که می گفت: «نمی خواهم در بستر بمیرم … دوست دارم در هواپیما باشم و بدنم تکه تکه شود.»


پاداش فتح

بعد از پایان جنگ، اردستانی و چند تن دیگر از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، مفتخر به دریافت مدال پرافتخار «فتح» از دستان مبارک مقام معظم رهبری شدند و به همراه این نشان، مبلغ یک میلیون تومان نیز به عنوان پاداش نقدی از سوی مقام معظم رهبری به او و دیگر خلبانان حاضر اهدا شد.
پس از گذشت چند روز، اردستانی برای کمک به ساخت مدرسه ای در استان سیستان و بلوچستان، مبلغ پانصد هزار تومان از پاداش خود را اهدا کرد و پانصد هزار تومان الباقی را نیز به حساب بیت الزهرا(س) واریز کرد تا برای خرید البسه جهت نیازمندان اختصاص یابد.

بالاخره ۱۵ دی ماه ۱۳۷۳ فرا می رسد و مصطفی اردستانی همانطور که آرزویش را داشت، نه در بستر بیماری که در درون هواپیما و در کنار دیگر دوستانش به دیدار معبود شتافت.


وظیفه شناسی، دلاوری، شجاعت و دیگر خصوصیات ویژه این شهید بزرگوار تا حدی است که فرمانده کل قوا در مورد او چنین فرمودند: «شهید اردستانی یکی از پاک ترین، مخلص ترین و مومن ترین افراد تمام قشرها بود. او عنصری فدایی و شهیدی زنده بود و عزیزانی از قبیل شهید اردستانی و دیگر دوستانی که به شهادت رسیدند، داغی است بر دل هرکسی که نسبت به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران احساس خویشاوندی و نزدیکی می کند. برای من و ملت عزیز این یک داغ بزرگ بود. با بودن شهید اردستانی در عملیات، قلب من آرام بود.»

وصیت نامه
وصیت نامه بنده خدا مصطفی اردستانی
“اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون و اجعلنی من اولیائک فان اولیائک لاخوف علیهم و لا هم یحزنون
اللهم انی اسئلک تجعل وفاتی قتلا فی سبیلک تحت رایت نبیک مع اولیائک و اسئلک ان تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک و اسئلک ان تکرمنی بهوان من شئت من خلقک و لا تنهی بکرامه احد من اولیائک اللهم اجعل لی مع الرسول سبیلا حسبی الله ماشاءالله”
الهی از عمق جانم و با تمام وجودم شهادت می دهم به وحدانیت تو و رسالت رسول محمد(ص) و امامت علی (ع) و اولاد طاهرین او و از تو می خواهم که به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین، پنج تن آل عبا که تمام جهان به خاطر آنها برپاست مرا از دوستان علی و اولاد علی قرار دهی. به حق علی بن حسین زین العابدین به من لذت عبادت و به حق باقرالعلوم لذت علم و به حق امام صادق لذت صداقت و به حق امام کاظم لذت فروبردن غضب و به حق امام رضا لذت رضایت از الله و به حق محمد بن علی لذت جود و ایثار و سخاوت و به حق علی بن محمد لذت هدایت و به حق امام حسن عسکری لذت سرباز و رزمنده اسلام بودن و به حق امام مهدی لذت فرماندهی بر سپاه اسلام را عنایت کن.
حال چند کلامی از خودم. من برای همسر و فرزندانم شوهر خوبی نبودم. چون خودم را مدیون انقلاب و اسلام می دانستم ولی همه را دوست داشتم.
به خاطر خدا اگر نتوانستم وقتم را صرف آنها بکنم به دلیل نیاز اسلام و ملت مسلمان بود. امیدوارم که مرا ببخشید و برایم دعا کنند. شاید خداوند از گناهان من بگذرد. بعد از من گریه و زاری نکنند و اگر دل شان می سوزد به حال محمد و آل محمد بسوزد.
و خواهش می کنم اصلا عکس مرا چاپ نکنید و برای من تبلغ نکنید و برای محمد و آل محمد و اسلا م تبلیغ کنید. اگر از من جنازه ای ماند در بهشت زهرا در بین بسیجی ها دفن کنید (البته این وصیت نامه پس از تدفین این شهید بزرگوار به دست آمد. لذا طبق خواسته خانواده ایشان محل دفنش در صحن حیاط امام زاده جعفر در شهرستان پیشوا از توابع ورامین که زادگاه وی نیز می باشد، بود.) و همه چیز مانند آنها باشد. من حاضر نیستم کسی بعد از من در رنج بیفتد. در هیچ مورد. هر چه بنیاد برای یک بسیجی ساده انجام می دهد بدهد و در بقیه امور طبق قوانین اسلام.
والسلام، محتاج دعای همه

شهیدان ستاری و یاسینی نیز در عکس دیده می شوند
ماکت فانتوم اف ۵ در ورودی شهر پیشوا زادگاه شهید اردستانی برای یادبود این شهید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه 9 دی تولد جدید انقلاب اسلامی محسوب کنیم زیرا در این روز تاریخی ملت ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را داد.

خبرگزاری فارس: حماسه 9 دی تولد جدید انقلاب اسلامی / دشمنان به دنبال فتنه‌ای دیگر هستند

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با گرامیداشت سالگرد 9 دی ماه اظهار داشت: ما باید حماسه 9 دی را تولد جدید انقلاب اسلامی محسوب کنیم زیرا نهم دی یک روز تاریخی بود که ملت ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را داد.

وی حماسه 9 دی را نماد وحدت و اتحاد ملت ایران در مقابل دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان ما در حال حاضر نیز در ارتباط با انتخابات جوسازی‌ کرده و فضاسازی ناحق و نابه‌جایی ایجاد می‌کنند که اینها هوشیاری ملت را می‌طلبد.

آل‌هاشم با بیان اینکه قطعا دشمن به دنبال فتنه‌ای دیگر است، بیان کرد: آن چیزی که ما باید در این مقطع حساس به آن توجه کنیم بصیرت و هوشیاری است و اینکه گذشته را به خوبی بررسی کرده، حال را خوب ببینیم و به آینده فکر کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم هوشمندی و افزایش بصیرت گفت: تلاش دشمن در آستانه انتخابات از طریق تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی اعمال می‌شود اما باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و مطیع فرامین مقام معظم رهبری باشیم.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه‌تنها ارتش جمهوری اسلامی بلکه تمام نیروهای مسلح ایران با اقتدارتر از گذشته آماده در مقابل هرگونه تهدید دشمنان هستند.



تاريخ : 5 / 10 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش ولایت 91 از تاریخ هشتم دی‌ماه به مدت 6 روز در محدوده تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز رزمایش دریایی ارتش از ۸ دی‌ در دریای عمان و اقیانوس هند
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که هم اکنون در ستاد فرماندهی این نیرو در حال برگزاری است، از آغاز رزمایش بزرگ دریایی ارتش با نام «ولایت 91» از هشتم دی‌ماه در آبهای جنوبی کشور خبر داد.

بنا بر گفته امیر سیاری، این رزمایش محدوده تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی و وسعت یک میلیون کیلومتر مربع را در بر خواهد گرفت.

تست و آزمایش سامانه‌های دفاعی و موشکی، شناورهای رزمی و نیز زیردریایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار تمرین های رزم دریایی، گشت و شناسایی و مقابله با تهدیدات از جمله اهداف این رزمایش بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


 
 
 
 
 
 
 
صبح امروز طي مراسمي برگزيدگان سي‌و دومين دوره رقابت‌هاي سراسري قرآن كريم كاركنان پايور و وظيفه و يازدهمين دوره مسابقه‌هاي دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي ايران معرفي شدند.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،در آئين اختتاميه سي و دومين دوره مسابقه‌هاي قرآن كريم ارتش كه با حضور و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدعلي آل­هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و جمعي از مسئولين و فرماندهان برگزار شد، برگزيدگان اين دوره از مسابقه‌ها در رده­هاي كاركنان پايور، وظيفه و دانشجويان برادر دانشگاه­هاي ارتش به شرح ذيل اعلام شد:
 
در رده كاركنان پايور:
در رشته حفظ كل حسن رجبي رتبه اول، مجيد نصر اصفهاني رتبه دوم، عبد­اله صمديان رتبه سوم، عباسعلي خرسندي رتبه چهارم و سيد محمد علي شاه مرادي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ20 جزء به‌ترتيب محمدحسين قائمي،علي شجاعيان،مهرداد خليلي،پيام نصيري و احمد نادي يزدي حائز رتبه‌هاي اول تا پنجم شدند.
همچنين در رشته حفظ 15 جزء ابوطالب مرادپور رتبه اول، امين مومن‌زاده رتبه دوم، سيد محمد رضايي رتبه سوم، محمد كوثري نسب رتبه چهارم و محمد زنگويي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب محمدرضا فاخر،نصراله بازيار،مرتضي فيضي،بلال موحدي و رضا محمودي رتبه‌هاي اول تا پنج را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء محمود عبدالهي،مصطفي عباسي، مصطفي خسروي، علي­اصغر كرمي و سجاد آذربور به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب ابوالفضل قدياني و كيومرث حبيب‌زاده،يونس عرب­ جزي،محمدرضا احدي و مهدي سعادت اول تا پنجم شدند.
در رشته قرائت ترتيل به‌ترتيب سعيد محمودوند،سيدوحيدحسيني،حامد شجاع،صادق سديدي و محمدجواد زارع­ثاني رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم 1 محمدحسن ملايي،مهدي جعفري منش،علي يار احمدي،محمد علي داودي دهاقاني و سلطانعلي باقري به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم2 سيدتقي حسن­كلايي،مجيد اسدي،حسين كريمي،حسين محمودي و حسين اقدم به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته ترجمه محمد كريمي­خويگاني اول،سيد يونس زماني دوم،مهدي نسايي سوم، عباسعلي قاسمي چهارم و حسن حسن‌زاده پنجم شدند.
در رشته اذان حسن ضابط،احسان‌اله رحماني،علي شكفته،محمدرضا شريف­زاده و روح­اله فاطمي نيا به ترتيب اول تا پنجم شدند.
 
در رده كاركنان وظيفه :
در رشته حفظ كل به‌ترتيب محمدصادق رحماني،سعيد پارسا،محمد حسين مبين و امان­اله توتاه­ زهي رتبه اول تا چهارم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 20 جزء به‌ترتيب عيسي نصركاشاني،رسول صالح­زاده،موسي قنبرزهي­شه بخش و مصطفي يزداني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ جزء 15 مهدي خاني رتبه اول،حسين مير عرب رضي رتبه دوم، ناصر دودانگه رتبه سوم،حكيم ثبوتي رتبه چهارم و سيدكمال­الدين شاه‌زيدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب شمس‌الدين حسين‌بر،يعقوب چشمه­خاور،محمد فخري وسعيد حسيني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ 5 جزء رتبه اول محمود پهناور،رتبه دوم رضا صالحي،رتبه سوم يوسف اصغرزاده،رتبه چهارم ايرج محمد اعلمي و رتبه پنجم را عبدالهادي جهاني به‌دست آوردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب عليرضا عتيق‌زاده،حبيب صداقت،حسن خدايي،محمد ابراهيم خوشحال و پرويز زلفي رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته قرائت ترتيل محمد حسين باقري رتبه اول،اميد فلاحي رتبه دوم،حميد مهدوي رتبه سوم،محمود اردلاني رتبه چهارم و رسول عزيزي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته مفاهيم 1 به‌ترتيب پيمان تمجيدي،حميد رضا پايدار،مهرداد كريمي،مهدي احمدي محمد زينعلي و فريد موسي زاده اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم 2 حسن مرادي،محمد كبيري سده،احمد فريسات،محسن نجاري و سيد مرتضي حسيني به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته ترجمه به ترتيب سيدقاسم هاشمي قدسي،محمدعلي فروزنده،حسن شهفر،عبدالرحيم چشم پوشان و مجتبي شجري پور رتبه اول تا پنجم را به دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن نورالهي،محمدرضا حاتم،اصغر غفاري،سيد مسلم هاشمي و رسول صنعتي اول تا پنجم شدند.

در رده دانشجويان برادر دانشگاه‌هاي آجا
در رشته حفظ كل محمد امين آزادفر رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 20ابراهيم محمدي رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب حميدرضا فرضي،سعيد غضنفري و محمدرضا شريفي به‌ترتيب مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء وحيد دارابپور رتبه اول،علي خاضعي رتبه دوم،داود دهقاني رتبه سوم،حسن ولي‌پور رتبه چهارم و علي بخشي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 3 به‌ترتيب حامد واله،رضا كريمي،محمد كاظم محمدي،سيدسعيد دولت آبادي و سيد امين سيدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق عليرضا ناظري رتبه اول،فرزاد غفاري رتبه دوم،روح‌اله رضايي رتبه سوم،سجاد واثقي رتبه چهارم و احمد ياراحمدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت ترتيل به ترتيب سيد محمد جواد موسوي،عباس حكم آبادي،عمران پارسا شريف،اميدعلي وندايي،عباس شاهوردي رتبه اول تا پنجم را به‌‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم1 به‌ترتيب مسلم عزتي،علي منصوري گندماني،سعيد بخشي‌پور،محمد زاهدي و حسين محمدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند. 
در رشته ترجمه اميد رمضاني رتبه اول،علي اصغر حشمتي رتبه دوم،محمد علي صابري رتبه سوم،مسلم مراد عليان رتبه چهارم و مسعود پرشيده رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن مهري شندي،دانش حسن پور،عبداله رحمني،‌محمد گنج خانلو و جواد باقري رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.

 



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 5:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش  ایسنا، دریادار حسین آزاد - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش - با اعلام این خبر گفت: ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.



وی خاطرنشان کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طي مراسمي و با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، مسئولين ستادكل نيروهاي مسلح  و روساي ادارات عقيدتي سياسي ارتش از دست اندركاران و سياستگذاران قرارگاه رسانه‌اي رزمايش مشترك سراسري مدافعان آسمان ولايت 4 قرارگاه حضرت خاتم‌الانبيا(ص) آجا تقدير شد. 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين مراسم كه به همت معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از همكاري و تعامل فعالان عرصه اطلاع‌رساني، به‌وي‍ژه رسانه ملي، مطبوعات و خبرگزاري‌ها با اين سازمان در انعكاس مطلوب رزمايش اخير قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص)، ابراز خرسندي و قدرداني كرد و افزود:انعكاس شايسته رزمايش‌‌هاي نيروهاي مسلح، موجبات اقتدار بيش از پيش نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سطح فرامنطقه‌‌اي و احساس امنيت آحاد مردم را فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم خاطر نشان كرد: بحمدالله ما امروز شاهد وحدت كلمه به معناي واقعي آن در بين فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح هستيم و از تعامل سازنده سامانه فرماندهي، حفاظت اطلاعات و در رأس آنها معاونت فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح با اين سازمان در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي – تبليغي تشكر مي‌كنيم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش:

 

اگر فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود، جامعه از گناهان پاك مي‌شود

 


به گزارش روابط عمومي ارتش، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در همايش پيشگيري از جرم و تخلف  كه به همت معاونت بازرسي نيروي زميني برگزار شد با ابراز رضايت ازعملكرد نيروي زميني در كاهش جرائم گفت:بحمداله نيروي زميني ارتش با بكارگيري امكانات خود و بهره‌گيري از كلاس و كارگاه‌هاي آموزشي كار ارزشمندي در پيشگري و جرم در 6 ماهه نخست سال جاري  داشته است.

وي در ادامه افزود:تحقق اين امر نشان‌دهنده تلاش و اهتمام ويژه فرماندهي نيرو و پيگيري‌هاي مستمر معاونت بازرسي با همدلي و همكاري عقيدتي سياسي وحفاظت اطلاعات مي­باشد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم با اشاره به آياتي از قرآن كريم، راه پيشگيري از جرم را عبادت پروردگار متعال دانست و تصريح كرد: شخصي كه پروردگار متعال را ستايش مي­كند و به بزرگي خداي متعال ايمان دارد،همان ايمان قلبي به بزرگي و قدرت خداوند متعال سبب ايجاد يك حس پيشگيري از جرم و گناه در آن فرد مي­شود كه دراين راستا  ياد خدا سبب مي­شود شخص از گناه و جرم دوري كند و اين امر خود سبب رستگاري در دنيا و آخرت مي­شود.

وي خاطر نشان كرد: دينداري تنها به اعتقاد نيست بلكه به‌عمل نياز دارد و بدون آگاهي از دستورات ديني نيز نمي­توان از آسيب‌هاي بي ديني در امان بود. در پرتو دينداري به گونه‌اي انسان پرورش مي­يابد كه شخص نه تنها در حضور ديگران بلكه در خلوت نيز از جرم و گناه مي­پرهيزد، فلذا ذكر خدا داشتن و ترس از او نسبت به اعمالمان مي­تواند راه موثري براي پيشگيري از گناه باشد.

حجت الاسلام­ و المسلمين آل­هاشم در پايان با توصيه به عملكرد هوشمندانه عقيدتي سياسي‌ها در ايجاد بستر مناسب فرهنگي و فضاي معنوي براي كاركنان گفت: عقيدتي سياسي­ها بايد براي ايجاد فضاي معنوي كاركنان و تقويت بنيان مذهبي آنان به انجام دو فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر اهتمام ورزند تا دامان جامعه از بسياري گناهان پاك ­شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در جمع دانشجويان مركز آموزش شهداي وظيفه نيروي زميني:

 

ترور انديشمندان ايران اسلامي، ترس دشمنان ازگسترش فرهنگ اصيل اسلام در جامعه ايران اسلامي بود


حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ،گفت: علت ترور انديشمندان ايران اسلامي از جمله شهيد دكتر مفتح، ترس دشمنان از تأثيرگذاري در بين جوانان ايران اسلامي علي الخصوص دانشجويان و همچنين ترس ازگسترش فرهنگ اصيل اسلام توسط ايشان در جامعه ايران اسلامي بود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسمي كه در مسجد مركز آموزش شهداي وظيفه نيروي زميني(01) برگزار شد، در سخناني  ضمن تبريك به مناسبت روز دانشجو و در آستانه سالروز شهادت آيت الله دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، دكتر مفتح را يكي از چهره‌هاي ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست كه  در جهت هدايت نيروهاي مسلمان مبارز و تشكيل سنگري براي ارائه اسلام راستين و جبهه‌اي براي مبارزه با رژيم پهلوي، نقش ارزنده‌اي ايفا كرد.

وي افزود: دكتر مفتح با تشكيل كلاس‌هاي مختلف از جمله اصول عقايد، فلسفه،تفسير قرآن،نهج البلاغه، تاريخ اديان، جامعه شناسي و... براي دانشجويان و نيز كلاس‌هاي ديگري در سطح دانش آموزان؛اقدامي مؤثر براي بالابردن سطح آگاهي‌هاي مذهبي در جهت پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي نمود.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه افزود: نقش اين شهيد گرانقدر در اجرايي نمودن فرمايشات امام خميني (ره) و مديريت راهپيمايي‌هايي كه در تهران برگزار مي‌شد مخصوصاٌ راهپيمايي بزرگ روز عيد فطر بسيار ارزشمند و تأثيرگذار بود.

حجت الاسلام‌ و المسلمين آل هاشم در پايان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا  در زمينه توجه به قشر جوان، توصيه‌هايي در راستاي تحقق آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرامين مقام معظم رهبري ارائه نمود

 



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ناوگروه بیست و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر در بندر سودان پهلو گرفت.

خبرگزاری فارس: بیست و سومین ناوگروه دریایی ایران در بندر سودان پهلو گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه بیست و سوم نداجا متشکل از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر پس از عبور از تنگه استراتژیک باب المندب و انجام ماموریت موفقیت آمیز خود در دریای سرخ در بندر سودان پهلو گرفت و فرماندهان این ناوگروه پس از استقبال رسمی مقامات سودان با فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور دیدار کردند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از افسران نیروی دریایی سودان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضمن خوشامدگویی به ناوگروه نداجا از میزبانی شایسته و استقبال گرم مقامات سودانی تشکر کرد و حضور ناوگروه نداجا در سودان را یک افتخار دانست.

در ادامه این دیدار عبدالله المطری فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان با ابراز خوشحالی از حضور ناوگروه ایرانی در کشورشان خواهان ادامه و گسترش روابط دوستانه نظامی بین دو کشور شد و گفت در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به وجه مشترک دینی و اجتماعی دو کشور، برقراری امنیت دریایی را یکی از اولویت‌های ایجاد روابط دانست و پیروزی و موفقیت را برای نیروهای دریایی دو کشور و همچنین سرافرازی دین مبین اسلام خواستار شد.



تاريخ : 15 / 9 / 1391برچسب:احمد,کشوری,عقاب نیوز,, | 11:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امروز 15 آذرماه مصادف با سالروز شهادت خلبان شهید احمد کشوری و «روز هوانیروز» در سال 1359 است.

 

 

«احمد کشوری» افتخار اسلام و هوانیروز است و به وسیله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتشی نمونه لقب گرفته است. از شجاعت پدرش همین بس که رئیس ژاندارمری در یکی از شهرهای شمال بوده و با سردمداران زر و زور مبارزه می‌کرد و در آخر مجبور به استعفا شد و سپس به کشاورزی پرداخت و از قدرت روحی مادرش چه چیز بالاتر از این که در هنگام دفن پسرش در حالی که عکس او را می‌بوسید و پرچم جمهوری اسلامی را که به دست خودش دوخته بود، بر سر مزار او می‌آویخت و فریاد می‌زد: احسنت، پسرم،‌احسنت پسرم.

 

 

به گزارش سرویس فرهنگ حماسه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد کشوری در تیرماه 1332 به دنیا آمد. دوران دبستان و سه سال اول دبیرستان را به ترتیب در «کیاکلا» و «سرپل تالار»، دو روستا از روستاهای محروم شمال و سه سال آخر را در «دبیرستان قناد» بابل گذراند. دوران تحصیلش را به عنوان شاگردی ممتاز به پایان رساند. وی ضمن تحصیل علاقه زیادی به کارهای ورزشی و هنری نشان می‌داد و یک بار در رشته طراحی در ایران مقام اول را کشب کرد و در «کشتی» هم درخشش داشت.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران امر به معروف و نهی از منکررا از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) یاد و تذکر زبانی را وظیفه همگانی ذکر کرد و اجرای حدود را وظیفه بخش اجرائی جامعه دانست.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حجت السلام آل هاشم در نخستین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر یگانهای ارتش واحد شمالغرب کشور و واحدهای امر به معروف و نهی از منکرمستقردر کوی های سازمانی شمالغرب ارتش ، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را

امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و افزود : " پیروزی مقاومت در جنگ 8روزه علیه رژیم صهیونیستی نیز از همین امر ناشی بود که توانست هیمنه پوشالی آن را در هم کوبید".

وی تلاش برای زنده نگه داشتن این فریضه الهی را وظیفه همگان دانست و از روحانیون مبلغ در ارتش خواست که اهمیت خاصی به جوانان شاغل در ارتش بدهند.

حجت السلام فقیه ریاست عقیدتی و سیاسی لشکر 21 حمزه نیز با بیان اینکه 25واحد امر به معروف و نهی از منکر در کوی های سازمانی ارتش در شمالغرب فعالیت می کنند ، افزود : با فعالیتهای صورت گرفته در این واحدها شاهد کاهش شدید ناهنجاریها در این کوی ها هستیم به طوری که کمترین موارد تخلف و منکر را در کوی های سازمانی و یگانهای ارتش شاهدیم."

در این مراسم همچنین از واحدهای نمونه امر به معروف ونهی از منکر یگانهای ارتش و کوی های سازمانی شمالغرب کشور و فعالین آن تجلیل شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

تأكيد رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش : آشنايي با دفاع‌ مقدس، عامل استحكام جوانان در برابر جنگ نرم دشمن است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ارتش حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم در جمع خانواده شهداي رزمايش «عاشقان ولايت» گفت: شناساندن همه‌جانبه شهدا به نسل‌هاي بعدي، يكي از راه‌هاي اداي دين به شهداست. بايد نسل جوان ما با فرهنگ دفاع‌ مقدس آشنا شود تا در برابر تهاجمات فرهنگي و جنگ نرم دشمن و تهديد بيگانگان، همچون دژي محكم و غيرقابل تسخير، توان مقاومت داشته باشد.


به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا
،كه جهت شركت در مراسم شهداي رزمايش عاشقان ولايت به مشهد سفر كرده بود در اين مراسم، بر لزوم تببين رشادت‌ها و خدمات شهدا و ايثارگران براي جامعه تأكيد كرده و گفت: اگر تنها به كارهاي كليشه‌اي و بيان سطحي عظمت شهدا محدود نشويم، بيشترين و بهترين نتيجه را مي‌گيريم.
وي ادامه داد: همه ما مديون شهدا و ايثارگران هستيم و شناساندن همه‌جانبه شهدا به نسل‌هاي بعدي، يكي از راه‌هاي اداي دين به شهداست. بايد نسل جوان ما با فرهنگ دفاع ‌مقدس آشنا شود تا در برابر تهاجمات فرهنگي و جنگ نرم دشمن و تهديد بيگانگان، همچون دژي محكم و غير قابل تسخير، توان مقاومت داشته باشد.


رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا اضافه كرد: جامعه‌اي كه بتواند اين آرمان‌هاي مقدس را به خوبي درك و ترويج كند، اخلاق و معنويت در آن جامعه گسترش خواهد يافت و فساد و ناهنجاري درآن به‌وجود نخواهد آمد و در نتيجه، محيطي سالم و انساني و الهي شكل خواهد گرفت.
آل‌هاشم با اشاره به تقارن اعزام كاروان «عاشقان ولايت» با هفته بسيج اظهار داشت: بسيج نياز به تمجيد و تعريف ندارد. ما نيازمند بسيج هستيم و بسيج در مواقع بحراني كارگشاست.



گفتني است، مراسم تجليل از خانواده معظم شهداي رزمايش «عاشقان ولايت» 15 آذر 1384 تحت عنوان كاروان «عاشقان ولايت»، به همت معاونت نيروي انساني سازمان عقيدتي سياسي آجا و در آستانه هفتمين سالگرد اين شهدا، بعه مدت 4 روز در جوار بارگاه مطهر امام‌رضا (ع) برگزار شد.
همچنين در پايان اين مراسم، توسط رييس سازمان عقيدتي سياسي آجا، هماهنگ‌كننده ارشد عقيدتي سياسي منطقه خراسان و چند تن از فرماندهان ارشد نظامي منطقه خراسان و شرق كشور، با اهداي لوح تقدير و هدايا از خانواده معظم شهدا تقدير شد.



 



تاريخ : 10 / 9 / 1391برچسب:, | 2:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز خوشبختانه سپاه، ارتش، نیروهای انتظامی و بسیج آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی هستند.

خبرگزاری فارس: آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، صبح امروز در حاشیه مراسم تجلیل از شهدای عقیدتی سیاسی در جمع خبرنگاران در مشهد خاطر نشان کرد: تا اسلام پابرجاست دشمنان دست‌بردار نیستند.

بنابراین باید نیروهای جوامع اسلامی نسبت به گذشته در مقابل دشمنان نیرومند‌تر باشند.

وی افزود: تحریم‌های اقتصادی از زمان تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران ایجاد شد و یکی از برکات این تحریم‌ها خودباوری مردم ایران است امروز به برکت جمهوری اسلامی نیروهای انقلاب نسبت به گذشته بسیار نیرومند‌تر هستند.

آل هاشم ادامه داد: تحریم‌ها سبب شد اعتماد به نفس ملی در عرصه‌های ملی افزایش یابد که دستیابی به انرژی هسته‌ای را می‌توان به عنوان یکی از دستاوردهای این اعتماد به نفس ملی برشمرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران رمز‌های موفقیت در کشور را وحدت، همدلی و اطاعت محض از دستورات رهبر معظم انقلاب دانست و تصریح کرد: یکی از فعالیت‌های ارزشمند در سال‌های اخیر تشکیل دوره‌های بصیرت ویژه فرماندهان و کارکنان نیروی ارتش است.

وی یادآور شد: در سال جاری این رویکرد برای خانواده‌های نیروهای ارتش ایجاد شد این در حالی است که این برنامه به پادگان‌ها و سایر ارگان‌ها در تمام نقاط کشور گسترش خواهد یافت و تاکنون نیز 57 دوره در نیروی هوایی برگزار شده است.

آل هاشم در مورد برگزاری چنین دوره‌هایی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم ورود نیروهای مسلح به جریانات سیاسی ممنوع است اما کارکنان نیروهای مسلح باید آگاه‌ترین قشر به مسائل سیاسی باشند و خوشبختانه امروز نیروهای انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج آگاه‌ترین قشر در مسائل سیاسی هستند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش جمهوری اسلامی در مورد فعالیت‌های قرآنی نیز نقش بسزایی در مورد عرصه بین‌المللی دارد.



تاريخ : 11 / 9 / 1391برچسب:جنگ نرم,ستادکل,عقاب نیوز, | 4:40 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تشکیل قرارگاه جنگ نرم در این ستاد گفت: اندیشمندان کمک کنند تا این قرارگاه که از پشتوانه نظری قابل توجه برخوردار است شکل عملیاتی به خود بگیرد و حضور خود را در صحنه نشان دهد.

خبرگزاری فارس: تشکیل قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار سید مسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در نخستین همایش گردان های سایبری بسیج رسانه ملی افزود: در عرصه جنگ نرم باید به سرعت خود را دریابیم و ساماندهی لازم را در این عرصه ایجاد کنیم.

سردار جزایری با اشاره به اینکه نیاز به تحرکات قرارگاهی در عرصه جنگ نرم داریم گفت: صدها اتاق فکر آمریکایی، جمهوری اسلامی ایران را به عنوان حریف اصلی خود رصد و براساس آن سامانه های خود را هدایت می کنند.

وی گفت: دشمن در دشمنی خود کاملا جدی است، بنابراین ما هم باید چنین فضایی را در مقابله با دشمن بوجود آوریم و بپذیریم که دشمن سالها در این عرصه از ما جلوتر است و امکانات بیشتری دارد اما انگیزه ما را ندارد که اگر همین انگیزه ها را هدایت کنیم بعید است دشمن بر ما غلبه کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به لزوم شناخت دشمن در عرصه های مختلف گفت: در عرصه های مدیریتی دشمن تلاش می کند ایران بر فضای سایبر تسلط لازم را پیدا نکند و در راهبردهای سیاسی نیز دشمن سعی می کند با مباحثی مانند اعتبارزدایی، بحران آفرینی های سیاسی و انبوه سازی اتهامات به منظور تعارض سازی موضوع سازی کند.

جزایری گفت: در موضوع علم و فناوری دشمن سعی می کند از دسترسی ارزان و آسان به اطلاعات علمی و پژوهشی نو و بدیع جلوگیری کند و از ایجاد زیرساخت های مطمئن در امر سایبری ممانعت کند اما در مقابل ارتباط ، جذب و مهاجرت نخبگان و همچنین نفوذ فناوری های دسته چندم به ایران را آسان کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح افزود: دشمن با جذاب سازی و ارائه سبک زندگی و تربیت غربی، محصورسازی علمی و آموزشی، ترویج رفتارهای اجتماعی غربی و تولید ناهنجاری های اعتقادی و ارزشی راهبردهای خود را در جنگ نرم محقق می کند.

سردار جزایری در بیان ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: دارای گفتمان صلح و عدالت هستیم و آموزه های انقلابی و اسلامی ما منبع عظیم و سرمایه ای است که چنانچه در فرآیندی منطقی به قدرتی نرم تبدیل شود بسیاری از تبلیغات و فرهنگ سازی های دشمن را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

نخستین همایش گردان های سایبری بسیج رسانه ملی امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.



تاريخ : 29 / 8 / 1391برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: خانواده راکتی «فجر» پاسخ سنگین جمهوری اسلامی ایران در جنگ ناهمطراز با دشمنان خواهد بود.

خبرگزاری فارس: راکت‌های «فجر»؛ سیلی سنگین ایران در نبردهای نامتقارن

به گزارش گروه امنیتی دفاعی خبرگزاری فارس، در میان انواع سامانه‌ها و تسلیحات متناسب با نبردهای نامتقارن (که در آن یکی از طرفین به لحاظ فیزیکی و کمی، نسبت به طرف دیگر برتری دارد)، سامانه‌های راکتی، ازجمله توانمندی‌هایی هستند که می‌توانند سرنوشت نبرد را تا حد زیادی مشخص کنند.

پس بی‌راه نیست که در جمهوری اسلامی ایران نیز با توجه به دکترین نبردهای ناهمطراز که در نیروهای مسلح تعریف شده، سرمایه گذاری خوبی در حوزه راکت‌ها صورت گرفته باشد.

در این گزارش سعی شده است تا به معرفی و مرور یکی از مهمترین خانواده‌های راکتی ایرانی با نام «فجر» بپردازیم، با این توضیح که علاوه بر این راکت‌ها، سامانه‌های دیگری نیز وجود دارد که در کنار اعضای این خانواده می توانند صحنه نبرد را نه تنها بر روی زمین و خشکی، بلکه در دریا نیز آنطور که جمهوری اسلامی می خواهد، تعریف کنند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: وحدت يكي ازموثرترين عوامل پيروزي ملت ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس بود و امروز نيز رمز عبور موفق از جنگ نرم و اقتصادي دشمن، همان وحدتي است كه بارها بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران و رهبر فرزانه انقلاب بر آن تأكيد نموده و دارند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم در مراسم هم‌انديشي و تحليل عمليات آزادسازي سوسنگرد در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) كه به مناسبت سي‌ويكمين سالروز اين عمليات برگزار شد، طي سخناني، وحدت بين نيروهاي مسلح اعم از ارتش، سپاه، ژاندارمري و نيروهاي مردمي با محوريت امام(ره) كه فرمودند "سوسنگرد بايد تا فردا آزاد شود" را يكي از عوامل مهم پيروزي در اين عمليات دانست.

 
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش يادآور شد: عمليات آزادسازي سوسنگرد يك عمليات صرفاً نظامي نبود بلكه صيانت از انقلاب و دستاوردهاي آن از جمله نتايج حاصله از اين عمليات بود، چرا كه اگر سوسنگرد آزاد نمي‌شد به دنبال آن اهواز سقوط مي‌كرد و در نهايت عقب‌نشيني در جنگ را باعث مي‌شد.
حجت‌الاسلام و المسلمين آل‌هاشم سپس به نقش بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (رضوان الله تعالي عليه) و رهبر فرزانه انقلاب در اين عمليات پرداخت و در اين خصوص صدور فرمان تاريخي امام(ره) و فراهم نمودن شرايط صدور چنين فرماني از سوي رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌اي عزيز(مدظله العالي) را يكي از عوامل مهم و تعيين‌كننده در اين پيروزي برشمرد و افزود: با وجود مخالفت‌هاي بني‌صدر براي در اختيار قرار دادن نيروي لازم براي انجام اين عمليات، در نهايت با پيگيري‌هاي معظم له، كاركنان ولايتمدار ارتش به فرمان ولي خود لبيك گفته و با حركت به‌سوي سوسنگرد اين شهر را از لوث دشمن بعثي پاكسازي نمودند.
وي همچنين نماينده امام در ارتش، نماينده امام در شوراي عالي دفاع، نماينده امام در امور مربوط به مسائل عراق و همچنين بنيانگذاري جنگ‌هاي نامنظم به همراه شهيد بزرگوار دكتر چمران، رياست جمهوري و رئيس شوراي عالي دفاع را پنج محور مورد بحث و اثرگذار در خصوص نقش رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌اي عزيز در دوران دفاع مقدس برشمرد و در اين باره توضيحاتي داد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به نياز نسل جوان به فرهنگ دفاع مقدس گفت: گرچه جنگ فيزيكي به پايان رسيده، ولي دشمن در عرصه‌هاي ديگر همچون فرهنگي و اقتصادي در حال برنامه‌ريزي و اجراي دسيسه‌هاي خود است و مي‌طلبد ما نيز با تمام توان وارد اين عرصه‌ها شده و با ترويج اين فرهنگ ارزشي و بيان راهكار‌هاي اقتصاد مقاومتي براي جوانان عزيز، آنان را از توطئه‌هاي دشمنان آگاه و در برابر آن بيمه نماييم.
وي درپايان ثبت و ضبط تاريخ دفاع مقدس را يكي از راه‌هاي حفظ و نشر دستاوردهاي آن دوران دانست و افزود: رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا، آيات مجسم ايثار و فداكاري هستند.
 



تاريخ : 23 / 8 / 1391برچسب:شلیک , موشک , عقاب نیوز,هاگ, | 7:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از مهر، در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 سامانه موشکی تولید شده ارتفاع متوسط هاگ با اصابت به هواپیمای بدون سرنشین نارنجی رنگ (دشمن فرضی) ماموریت خود را با موفقیت انجام داد.
 
بنابر این گزارش، رهگیری و دقت بالا از مهمترین ویژگی های این سامانه موشکی است.
 
این سامانه با قدرت تحرک پذیری بالا با استقرار بر روی یک دستگاه خودرو به سمت هدف شلیک کرد.
 
در این مرحله از رزمایش در پی تهاجم هواپیماهای شکاری بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آفندی تحت عنوان کشور نارنجی (دشمن فرضی) به مناطق حساس و حیاتی کشور، سامانه های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم ارتش و سپاه پاسداران  همچنین جنگ افزارهای توپخانه ای نیروهای مسلح اعم از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، نیروی زمینی ارتش و سپاه وارد عمل می شوند.
 
همچنین در این مرحله از رزمایش انواع هواپیماهای شناسایی و شکاری رهگیر نیروی هوایی ارتش  با خلبانان کار آزموده در کنار فعالیت شبکه راداری پدافند هوایی کشور، شبکه دیدبانی بصری و مراکز جمع آوری اطلاعات (فاشا) کلیه مراحل کشف، شناسایی، رهگیری و در گیری با هواپیماهای نیروهای متخاصم را انجام خواهند داد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

خبرگزاری فافا نیوز:همزمان با روز خانواده و تكريم از بازنشستگان، از 10نفر از كاركنان بازنشسته حوزه مركزي سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران كه طي هشت ماه نخست سال 1391 به افتخار بازنشستگي نائل شده‌اند با اهداي لوح تقدير و هدايايي تقدير شد.



ادامه مطلب
تاريخ : 18 / 8 / 1391برچسب:پهباد,ایران,آمریکا,عقاب نیوز, | 11:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگنده‌های ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

خبرگزاری فارس: شلیک جنگنده‌های ایران به پهپاد آمریکایی

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد هفته پیش دو جنگنده ایرانی به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کرده‌اند.

پنتاگون مدعی شده هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده است.

پیشتر نیز شبکه «‌سی‌ان‌ان» آمریکا مدعی شد هفته گذشته دو جنگنده سوخو 25 ایران به سوی یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز خلیج فارس شلیک کردند.

سی‌ان‌ان در ادامه به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد این هواپیمای بدون سرنشین بر فرار حریم هوایی بین‌المللی کویت پرواز می‌کرد و در حال انجام فعالیت‌های شناسایی عادی خود بود.

این شبکه خبری آمریکایی اعلام کرد اگر چه شلیک جنگنده‌های ایرانی به هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی برخورد نکرده اما نگرانی وزارت دفاع آمریکا را برانگیخته است.

همچنین دو مقام آمریکایی اعلام کردند این دو جنگنده سوخوی 25 متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند البته سی‌ان‌ان اعلام نکرد چگونه متوجه شده که این جنگنده‌ها متعلق به سپاه بوده است.

دولت اوباما این حادثه را که چند روز پیش از انتخابات آمریکا روی داده فاش نکرده است اگر چه سه مقام برجسته آمریکایی بروز این حادثه را تایید کرده‌اند.

سی‌ان‌ان اعلام کرد این مقامات آمریکایی به دلیل حساسیت موضوع خواستند تا نامشان فاش نشود.

بر اساس خبر سی‌ان‌ان، فیلمی که هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گرفته، نشان می‌دهد دو جنگنده سوخوی ایران در حال نزدیک شدن به این هواپیما بوده و به سوی آن شلیک کردند.

سی‌ان‌ان ادامه داد: خلبانان ایرانی به شلیک خود ادامه دادند اما شلیک‌های آنان به هواپیمای بدون سرنشین برخورد نکرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان، آمریکا به این اقدام ایران اعتراض کرده اما هیچگونه پاسخی از ایران دریافت نکرده است.



عقاب نیوز :

فرمانده دریابانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور متعلق به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در آب‌های کشورمان خبر داد.

سرهنگ قلندرلشکری در گفت‌گو با ایسنا، درتشریح این خبر گفت: ماموران دریابانی این استان در راستای حفاظت و حراست از مرزهای آبی کشور موفق به شناسایی و توقیف یک فروند موتور لنج صیادی متجاوز عربستانی در آب‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی افزود:‌ در این راستا پنج خدمه این شناور دستگیر و در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده از این افراد مشخص شد، شناور متجاوز به قصد صید غیرمجاز وارد آب‌های داخلی کشورمان شده است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 



عقاب نیوز :

یس سازمان وظیفه عمومی شرایط استفاده از معافیت تحصیلی را برای مشمولان اعلام کرد.

به گزارش مهر، سردار سید حمید صدرالسادات به شرایط استفاده مشمولان از معافیت تحصیلی اشاره کرد و گفت: در قانون جدید خدمت سربازی که از ابتدای امسال اجرا شد، شرط قبولی مشمول از طریق کنکور و آزمون های ورودی در دانشگاه ها، حذف شده است.

وی ادامه داد: مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در دوره های مختلف، مانند پودمانی، فراگیر، بین الملل و سایر مقاطع تحصیلی بدون آزمون را داشته باشند، به شرط نداشتن غیبت، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدر السادات به دیگر ظرفیت های موجود در قانون برای استفاده از معافیت تحصیلی مشمولان اشاره کرد و عنوان داشت: فارغ التحصیلان مقاطع مختلف تحصیلی فرصت دارند تا یکسال پس از اتمام تحصیل، خود را برای اعزام به خدمت معرفی نمایند، این در حالی است که این فرصت در قانون قبلی 6 ماه در نظر گرفته شده بود.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد: فارغ التحصیلان دیپلم و پیش دانشگاهی نیز چنانچه ظرف مدت یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل، در دانشگاه پذیرفته شوند با اخذ معافیت تحصیلی می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

وی در خصوص سقف تحصیلی و استفاده از این معافیت در مقاطع بالاتر علمی، اظهار داشت: پیش از این، ادامه تحصیل تا سطح دکتری تخصصی امکان پذیر بود که این مورد نیز در قانون جدید مورد بازنگری قرار گرفت و هم اکنون مشمولانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز داشته باشند، می توانند از معافیت تحصیلی استفاده کنند.

صدرالسادات ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اجرای قانون جدید خدمت نظام وظیفه، تا هر مقطعی که وزارت علوم به عنوان یک مقطع تحصیلی در داخل یا خارج از کشور تعریف کند، استفاده از معافیت تحصیلی امکان پذیر است به شرطی که تمام فرجه های قانونی برای ادامه تحصیل رعایت شود و مشمول وارد غیبت نشده باشد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی خاطر نشان کرد: قانون جدبد سربازی برای ادامه تحصیل مشمولان ظرفیت های بسیار مناسب و بالایی دارد البته به شرطی که قصد جوانان، ادامه تحصیل باشد؛ چرا که برخی از افراد از این مورد به عنوان پوششی برای رها و معاف شدن از خدمت استفاده می کنند.



تاريخ : 16 / 8 / 1391برچسب:افزایش حقوق * سربازان* عقاب نیوز, | 7:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت، موسی کمالی با بیان اینکه قانون ۲۴ ماه خدمت سربازی همچنان در حال اجراست و فعلا برنامه‌ای برای کاهش مدت خدمت سربازی و بازگرداندن آن به هیجده ماه خدمت وجود ندارد، گفت: قانون‌های سربازقهرمان و سربازنخبگان نیز کماکان طبق روال قبلی خود اجرا می‌شوند.

معاون انسانی ستادکل نیروهای مسلح که با خبرگزاری خانه ملت گفتگو می کرد، در پاسخ به این پرسش که آیا قهرمانان المپیک ۲۰۱۲ شامل معافیت خدمت سربازی می‌شوند یا خیر؟،‌ گفت: برای معافیت‌های خاص، نیازمند قانونی جدید هستیم و برای این قهرمانان، هنوز مجلس قانونی تصویب نکرده است.

وی ادامه داد: فعلا قهرمانان ورزشی می‌توانند از قانون سربازقهرمان استفاده کنند.

بنابر قانون سربازقهرمان مصوب ۱۳۷۶ مجلس شورای اسلامی، قهرمانان ورزشی و اعضای تیم‌های ملی با ارائه معرفی‌نامه از فدراسیون‌های ورزشی مرتبط و سازمان تربیت‌بدنی (که در اصلاحیه جدید، به وزارت ورزش و جوانان تغییر نام یافته است) دوره موظف آموزشی خود را در یکی از مراکز آموزشی وابسته به نیروهای مسلح می‌گذرانند و سپس برای حضور در اردوهای تیم ملی، موظف به خدمت در وزارت مربوطه خواهند شد.

سردار سرتیپ پاسدار موسی کمالی معاون انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، همچنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر امکان معافیت نخبگان، تصریح کرد: قانون سربازنخبگان نیز همچنان به قوت خود باقی است و برای معافیت آنها، نیازمند تصویب قانونی جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هیچ قانون جدیدی برای تغییر قانون وظیفه عمومی کشور نداریم و این قانون، همانی است که در جریان است.

کمالی با اشاره به تلاش ستاد کل نیروهای مسلح برای افزایش حقوق سربازان وظیفه، گفت: این ستاد پیگیر بحث افزایش حقوق سربازان وظیفه به شصت تا نود درصد حداقل حقوق سربازان فعلی است. اما زمان اجرایی شدن آن هنوز مشخص نیست و بستگی به زمان و میزان تخصیص بودجه برای این امر دارد.



تاريخ : 14 / 8 / 1391برچسب:, | 9:50 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: جانشین سابق فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه، فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد.

خبرگزاری فارس: سردار عظمایی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم دریایی سپاه شد، این منطقه جدید صبح امروز با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه راه‌اندازی شد و آغاز به کار کرد.

سردار عظمایی پیش از این جانشین فرمانده منطقه یکم دریایی سپاه بود.

حوزه عملیاتی منطقه پنجم از نقطه انتهایی جزیره قشم به اضافه منطقه جزایر نازعات تا غرب جزیره کیش است.



تاريخ : 6 / 8 / 1391برچسب:, | 12:21 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

مراسم تشییع پیکرهای هفت خلبان شهید برگزار شد

تهران - مراسم تشییع پیکرهای مطهر هفت خلبان شهید دوران دفاع مقدس روز شنبه در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

 

به‌ گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم تشییع این شهدا حجت‌الاسلام والمسلمین ˈ محمد محمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، امیر سرتیپ ˈحسن شاه صفیˈ فرمانده نیروی هوایی ارتش، ˈمحمدباقر قالیبافˈ شهردار تهران، حجت‌الاسلام و‌المسلمین ˈسیدمحمد‌علی آل هاشمˈ رییس عقیدتی سیاسی ارتش، جمعی از فرماندهان نیروی زمینی، هوایی، دریایی ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و خانواده‌های این شهدا حضور داشتند.

امیرسرتیپ خلبان ˈحبیب بقاییˈ عضو گروه مشاوران نظامی رهبر معظم انقلاب در این مراسم با بیان اقدامات نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: خلبانان نیروی هوایی ارتش با جانفشانی‌های خود برنامه ریزی دشمن را در دوران دفاع مقدس برهم زدند.

وی افزود: پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش در ساعاتی اندک پس از حمله عراق به ایران و همچنین حمله 140 فروند هواپیماهای جنگنده ایرانی به مواضع دشمن در عملیات کمان 99 نقش زیادی در شکست دشمن داشت.

فرمانده سابق نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: در ماه‌های پیش از آغاز جنگ تحمیلی به دلیل استقرار نیروهای دشمن در مرزهای کشورمان مشخص بود که جنگی بزرگ در حال رخ دادن است اما بنی صدر در آن مقطع فقط به دنبال ایجاد تفرقه میان نیروهای انقلاب بود.

امیر سرتیپ بقایی تصریح کرد: امروز نیز خلبانان شجاع نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده‌تر از هر زمانی برای دفاع از کیان نظام اسلامی هستند.

پس از برگزاری مراسم صبحگاه و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ˈمحمدمحمدی گلپایگانیˈ رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، پیکرهای مطهر این شهدا درستاد نیروی هوایی ارتش از محل ستاد فرماندهی این نیرو تا خیابان پرستار تشییع شد.

پس از پایان مراسم تشییع، پیکرهای سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد صالحیˈ و سرلشگر خلبان شهید ˈمحمد حاجیˈ برای خاکسپاری به قطعه شهدای بهشت زهرا (س) تهران منتقل شدند.

همچنین پیکر سرلشگر شهید ˈخالد حیدریˈ برای خاکسپاری به شهر مهاباد و پیکر سرلشگر شهید ˈقدرت‌الله کیان جوˈ به شهر اصفهان منتقل شد.

پیکرهای این هفت شهید خلبان چندی پیش در شهر کوت عراق تفحص شد که چهار نفر از آنها دارای مدارک شناسایی همراه خود بودند.

هویت سه خلبان شهید دیگر قرار است از طریق آزمایش DNA در هفته‌های آینده تعیین و اعلام شود.



تاريخ : 2 / 8 / 1391برچسب:, | 10:13 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :


رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اصول مدیریت علوی گفت: مدیریت اسلامی، مدیریت مشارکت همگان بر اساس شایستگی‌ها در اداره امور است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی ارتش، به انتظارات، بایدها و نبایدهای مدیریتی و اصول مدیریت علوی از دیدگاه امام علی(ع) پرداخت و افزود: اساس مدیریت اسلامی به عنوان مبانی اصول حکمرانی در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر ذکر شده است.

 

وی، مدیریت اسلامی را جزئی از متن دین و لازمه اسلام و ایمان مسلمانان دانست و دیانت، عبودیت و بندگی خدا را از الزامات مدیریت اسلامی برشمرد و افزود: جوهر مدیریت، سیاست است و سیاست، عین هدایت و جوهر آن نیز هدایت است.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، پیوند زدن انسان‌ها به یکدیگر با محوریت قرار دادن محبت و خدا را از وی‍ژگی‌های مدیریت اسلامی عنوان کرد و گفت: پیوند دنیا به آخرت و رفع مشکلات در راه سعادت ابدی، تنظیم اداره امور برای رشد و شکوفایی و به کمال رسیدن انسان‌ها، دانش و تجربه و نافع کردن علم و بکارکرفتن آن از جمله مواردی است که امام علی (ع) درباره مدیریت اسلامی در نامه خود به مالک اشتر اشاره کرده‌اند.

 

آل‌هاشم با اشاره به ضرورت اجرای مدیریت علوی از سوی فرماندهان نظامی خاطرنشان کرد: یک فرمانده باید کار خود را با نام خدا آغاز کند و خود را بنده خدا بداند و دارای هدف، برنامه و سیاست باشد و در این راستا رویکرد توانمندسازی، مشارکت‌دهی و عمومیت‌سازی را مدنظر قرار دهد.

 

وی، روزمرگی و بی‌برنامه بودن را آفت مدیریت دانست و تاکید کرد: یک مدیر موفق باید اهداف و انتظارات خود را از مجموعه و سازمان تحت امرش بداند و آن را اعلام کند و در بیان اهدافش نگاه جامع و فراگیر داشته باشد و در این بین، مسائل فرهنگی، اقتصادی و امنیتی را در اولویت قرار دهد.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه، به ذخیره‌سازی عمل صالح، توکل به خدا، تقوا و پیروی از کتاب آسمانی به عنوان رفتارهای مدیریتی از دیدگاه امیرالمومنین(ع) یاد کرد و افزود: مدیر خوب، مدیری است که کارهای خوب مدیران قبلی را به رخ بکشد و تعریف کند و درصدد رفع اشتباهات او برآید اما در این رابطه سخن نگوید و بداند که مردم همواره بر اعمال او ناظر هستند.

 

آل‌هاشم در پایان، به وی‍ژگی‌های یک مدیر خوب از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: داشتن انصاف، عیب‌پوشی، روحیه مشورت‌خواهی، گزینش افراد صالح و شایسته و دوری از مدح بی‌جا از جمله این خصوصیات است.



تاريخ : 1 / 8 / 1391برچسب:, | 10:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تلاش و همت فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی ارتش برای دستیابی به موفقیت‌های کنونی ستودنی است.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی موجب محبوبیت بیشتر ارتش در بین جامعه است
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گردهمایی فرماندهان مناطق و پایگاه‌های نیروی دریایی با تأکید بر نقش فراموش نشدنی مقام معظم رهبری در معرفی نیروی دریایی به عنوان یک نیروی راهبردی گفت: تلاش و همت فرماندهان و مسئولین این نیرو برای دستیابی به موفقیت‌های کنونی ستودنی است.

آل‌هاشم همدلی کارکنان نیروی دریایی را در پیشبرد امور قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: این نیرو موجب محبوبیت بیشتر ارتش در بین جامعه است و خداوند را شاکریم که امروز نیروی دریایی در دل مردم جای دارد.

وی با بیان فرازهایی از نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، توجه به اصول مدیریت علوی و مبانی و مفروضات اساسی مدیریتی در این نامه را امری اجتناب ناپذیر و حائز اهمیت خواند و تصریح کرد: مدیران و فرماندهان بایستی این فرمایشات مولی الموحدین(ع) را سرلوحه تمامی امور خود قرار دهند و در اجرای آن اهتمام کامل بورزند.

آل‌هاشم در ادامه با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این از سفرهای کم نظیر رهبر معظم انقلاب بود و لذا از اراده مردم خوبمان تجلیل می‌کنیم که به رغم تصورات واهی و پوچ دشمنان، معظم‌له با استقبال بی سابقه اقوام گوناگون ایرانی در این استان مواجه شدند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضور پرشور نسل سوم و چهارمی‌های انقلاب را از نکات قابل توجه این استقبال برشمرد و افزود: مردم نسبت به فرماندهی معظم کل قوا نه به عنوان یک رهبر سیاسی بلکه به عنوان یک رهبر دینی و نایب امام زمان(عج) ابراز ارادت کرده و ثابت کردند که تا آخرین قطره خون از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع می‌کنند.

وی در پایان اظهار داشت: خدمت برای این مردم قدرشناس افتخاری بس بزرگ است و ما هم وظیفه داریم در زمینه برقراری و تأمین امنیت این ملت شریف از عمق وجود تلاش کنیم.

همچنین امیر محمدحسن حبیبیان رئیس سازمان حفاظت اطلاعات ارتش در این گردهمایی طی سخنانی به بیان نکاتی در خصوص رعایت مسائل حفاظتی و امنیتی توسط کارکنان ارتش و نیروی دریایی پرداخت.



تاريخ : 26 / 7 / 1391برچسب:, | 2:19 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش درجمع دانشجويان مركز02 نزاجاگفت:

ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي _ صهيونيستي است


حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ترس از گسترش اسلام عامل اصلي توطئه اخيرآمريكائي-صهيونيستي در ساخت فيلم موهن به ساحت نبي مكرم اسلام(ص) است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم كه به منظور بازديد از مركزآموزشي 02 نيروي زميني ارتش، در جمع دانشجويان وكاركنان صحبت مي كرد؛ اقدام نفرت انگيز و هماهنگ غرب با ر‍ژيم صهيونيستي در ساخت و انتشار فيلم موهن را در راستاي مسير و ادامه همان جناياتي دانست كه دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبر(ص) انجام مي دادند .

وي در ادامه تصريح كرد: اين اقدام، اقدام جديدي نيست زيرا دشمنان اسلام در زمان حضور پيامبرعظيم الشان اسلام(ص) به ترور شخصيت ايشان پرداختند كه البته در اين راه ناكام ماندند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، حمله و تعرض به سفارتخانه هاي آمريكا در اغلب كشور ها را نتيجه اين حماقت دانست و افزود: اين اقدام موجب حركت ملت هاي اسلامي در منطقه و وحدت بيشتر بين مسلمان گرديد و البته عواقب اين حركت بايد به گونه اي باشد كه ديگر احدي جرأت جسارت به مقدسات اسلامي و اديان الهي را پيدا نكند.

آل هاشم سپس به صحبت ها ي ماه گذشته وزير امور خارجه امريكا در مورد انتشار فيلم موهن پرداخت ودراين باره گفت: جالب است كه وزير امور خارجه امريكا اين فيلم را خيلي مشمئزكننده دانسته و عدم برخورد دولت آمريكا با سازنده اين فيلم را آزادي بيان مي داند.

آل هاشم در ادامه به اهميت نماز به خصوص نماز جماعت پرداخت و نماز را نگه دارنده انسان از گناه دانست.

وي در پايان سخنانش به مواردي كه باعث جبران اشتباه انسان مي شود پرداخت و استغفار و حل مشكلات مردم را از اهم اين اقدامات برشمرد.



تاريخ : 25 / 7 / 1391برچسب:, | 3:8 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش :              

بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه است


حجت الاسلام و المسلمين سيد محمدعلي آل هاشم در جمع دانشجويان وظيفه مركز آموزش 01 نيروي زميني ارتش طي سخناني گفت: با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان اخير فرمانده معظم كل قوا (مدظله العالي) بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است، ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با اشاره به جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران گفت: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) در سال‌هاي اخير در سخنان خود بارها بر مساله «اقتصاد» و «جنگ اقتصادي» كه دشمنان در راستاي مقابله با پيشرفت‌هاي جمهوري اسلامي ايران در پيش گرفته‌اند، تاكيد كرده و راهكارهاي مقابله با آن را نيز بارها گوشزد كرده‌اند.

 وي در ادامه افزود: مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با آگاهي كامل از جنگ اقتصادي دشمن و اهداف آن‌ها از تشديد فشارها و تحريم‌ها عليه ايران همواره تلاش كردند، به ارائه برنامه‌ها و الگوهاي مناسب جهت مقابله با اين فشارها بپردازند. لذا با توجه به تشديد فشارها و تحريم‌هاي دشمنان در ماه‌هاي اخير آنچه بيش از پيش در سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي بر آن تاكيد شده، بحث «اقتصاد مقاومتي» است. ايشان معتقدند كه يكي از راه‌هاي عبور از مقطع حساس و سرنوشت‌ساز كنوني جدي‌گرفتن اقتصاد مقاومتي است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه به بررسي وعلل حمله رژيم بعثي عراق به ايران پرداخت و گفت: انقلاب اسلامي كه ازجهات متعدد با ساير انقلاب ها متفاوت بود درتعارض مستقيم با قدرتهاي سلطه گر قرار داشت و همين موضوع موجب نگراني قدرتهاي بزرگ شده بود، لذا از همان ابتدا با مقابله ي همه جانبه و جدي آنان مواجه شد.زيرا صدور انديشه هاي انقلاب اسلامي براي كشورهاي منطقه را خطرناك عنوان مي كردند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدام ساخت فيلم موهن آمريكايي – صهيونسيتي در هتك حرمت  نبي مكرم اسلام (ص) ضمن  محكوم كردن آن  گفت: دشمن بعد از شكست هاي متعدد اين اقدام قبيح را مرتكب شد زيرا علت تمام شكست هاي سنگين خود را در اعتقاد مردم جهان به مسائل مذهبي و ائمه اطهار(ع) مي دانست.

وي در پايان سخنان خود از شهدا بعنوان اسوه هاي فرهنگ ساز ياد كرد و با بيان اينكه خون شهيدان پيام مهمي را به ما ابلاغ مي كند گفت: بزرگ ترين پيام شهيدان ولايت مداري و اطاعت پذيري محض از ولايت فقيه در تمامي امور از جمله مقابله با دشمنان ايران اسلامي است كه اين مهم را بايد درس گرفت و مورد توجه خاص قرار داد.                                                         



عقاب نیوز :

 

حجت الاسلام آل هاشم در مراسم سي وسومين سالروز تاسيس سازمان عقيدتي سياسي گفت:

تقويت روحيه ايمان و نشاط دربين جوانان وخانواده هاي ارتش ازكارهاي ارزشمند عقيدتي سياسي است



صبح امروز طي مراسمي كه مناسبت 24 مهر سالروز تأسيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران در سالن همايش هاي كوثر برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم، رئيس اين سازمان گفت: يكي از كارهاي بزرگ و ارزشمند عقيدتي سياسي، تقويت روحيه ايمان، نشاط، خودباوري و ولايتمداري دربين جوانان و خانواده هاي ارتش است.

 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران: دراين مراسم حجت‌الاسلام آل‌هاشم، درخصوص نحوه تشكيل اين نهاد فرهنگي در ارتش تصريح كرد: اين سازمان كارخود را با يك دفتر در ستادمشترك ارتش كه رياست آن را حجت الاسلام والمسلمين صفائي برعهده داشتند با نام دفترسياسي- ايدئولوژيك شروع كرد و بعد با جلساتي كه در بيت مقام معظم رهبري توسط ايشان كه در آن زمان نماينده امام(ره) بودند،جرقه شكل گيري اين نهاد فرهنگي درارتش زده شد و در نهايت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) مصوبه شوراي انقلاب فرهنگي را به منظور تشكيل اين نهاد تأييد فرمودند و به اين شكل عقيدتي سياسي ارتش با تبعيت از خط مشي ولي فقيه و با وجود مخالفاني همچون بني صدر  سازمان يافت.

 رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه به تشريح روند فعاليت هاي اين سازمان به ويژه در دوران دفاع مقدس پرداخت و خاطرنشان كرد: سازمان عقيدتي سياسي ارتش در دوران دفاع مقدس با اقدامات اثرگذار فرهنگي موجبات حفظ و تقويت روحيه ايمان و خودباوري در رزمندگان اسلام را فراهم نمود و دراين راستا از سنگرهاي كوچك فرهنگي خود شهداي بزرگي تقديم انقلاب كرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به توصيه مقام معظم رهبري در خصوص فعاليت مطلوب فرهنگي اشاره و تصريح كرد: همانگونه كه معظم له شرايط مطلوب را اثرگذاري فعاليت ها مي دانند وظيفه امروز ما نيز اثرگذاري و فرماندهي بر دلهاست كه اگر شرايط اين چنين باشد نشان از نتيجه مطلوب اقدامات ما است.

وي همچنين از اقدامات و فعاليت كاركنان سازمان عقيدتي سياسي ارتش به ويژه روساي پيشين اين سازمان تشكر كرد و 33 سال اقتدار فرهنگي و ولايتمداري ارتش را مرهومن تلاش خستگي ناپذير سربازان فرهنگي در اين عرصه دانست وافزود: عقيدتي سياسي شجره طيبه اي است كه از بركت حضور او، ارتش هر روز پرنشاط تر در مسير ترسيمي ولايت گام برمي دارد.

رييس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان ضمن قدرداني از استقبال پرشور مردم خراسان از رهبرفرزانه انقلاب در جريان سفر اخير ايشان به اين استان گفت: دشمنان تلاش زيادي كردند تا اين طور القا كنند كه مردم از اين سفر استقبال گسترده اي نخواهند داشت ولي همگان ديدند كه مردم ولايتمدار خراسان با چه شوقي به استقبال ولي امرمسلمين امام خامنه اي عزيز(مدظله العالي) خود رفتند.

لازم به ذكر است دراين مراسم از كاركنان نمونه و پيشكسوتان اين سازمان تقدير شد.
<<گزارش تصويري مربوطه