تاريخ : 20 / 1 / 1392برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ایرج میرزایی از خلبانان هوانیروز می‌گوید: در عملیات فتح‌المبین از گروهی که به عقب برگشتند، جا ماندم؛ نقشه‌ای هم نداشتم؛ هوا تاریک می‌شد؛ سوخت بالگردم هم رو به اتمام بود؛ به بالای قرارگاه عراقی‌ها رسیدم؛ ظرف غذا دست‌شان بود و داشتند شام می‌گرفتند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، سرهنگ خلبان جانباز «ایرج میرزایی» از خلبانان آزمایشی شکاری کبرا در پایگاه هوانیروز کرمانشاه است که از سال 1352 به استخدام هوانیروز در آمد و از سال 1354 وارد پایگاه هوانیروز کرمانشاه شد؛ وی بعد از پیروزی انقلاب یک بار مورد سوءقصد ضدانقلاب قرار گرفت و دو بار هم در دوران دفاع مقدس و در جبهه غرب کشور مجروح شد.

 

این خلبان در میان بسیاری از خاطرات دفاع مقدس، نحوه به اسارت گرفتن 540 عراقی را در عملیات «فتح‌المبین» روایت کرد.

                                                           ***

در جریان عملیات فتح‌المبین با شهید کشوری در ایلام پرواز می‌کردم؛ از آنجا مأموریت دادند تا برای کمک به پایگاه هوایی دزفول به منطقه اعزام شویم؛ به همراه محمد گودرزی به دزفول رفتیم؛ شب آنجا خوابیدیم؛ قرار بود صبح به عملیات فتح‌المبین برویم به همراه 3ـ2 بالگرد کبرا رفتیم.

من به دلیل عدم آشنایی به منطقه و مهم بودن عملیات پس از توجیه مختصر به همراه گروه پروازی وارد منطقه عملیاتی شدم؛ با توجه به اینکه هوا کاملاً پوشیده از گرد و خاک بود، همچنین به علت گسترش عملیات مزبور هر خلبان شکاری دنبال طعمه‌های خاص خودش بود، نیروهای عراقی به قدری وسیع حرکت کرده بودند، که توان رزمی ما را نیز طبیعتاً بیشتر به خود جلب کرده بود؛ پس از ساعت‌ها پرواز عملیاتی که درگیری هوایی نیز بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و رژیم بعث عراق صورت گرفت، نیروهای زمینی عراق کاملاً زمین‌گیر و در حال فرار بودند، جالب اینکه نیروهای مردمی ایران نیز هر کس به نوعی در منطقه ارتش بعث را دنبال کرده بود.

به همراه خلبان «محمد گودرزی» در یک کابین بودم، پس از انجام بخشی از عملیات خود متوجه شدم که کاملاً در بالای سر نیروهای عراقی و عمق خاک عراق قرار گرفتم؛ شناسایی راه برگشت برایم دشوار بود به طوری که توسط رادیو با همکاران تماس گرفتم که من برای برگشت به ایران نیاز به کمک دارم، همکاران مشغول عملیات بودند تنها سرهنگ «عباس خادم» خلبان نفربر 214 که هر دو به زبان شیرین مادری آذری تسلط کامل داشتیم، می‌توانست کمکم کند.

هوا تاریک می‌شد؛ سوخت بالگردم هم رو به اتمام بود؛ فقط 2 ـ 3 تا راکت‌ داشتم؛ زیر پایمان تانک‌های عراقی بود؛ جلوتر رفتم و دیدم قرارگاه عراقی‌ها است، درست به قرارگاه عراقی‌ها رفتم؛ ظرف غذا دست‌شان بود و داشتند شام می‌گرفتند؛ وسط اینها نشستم، به محض فرود آمدن در ابتدا بعثی‌ها فکر کردند من از خودشان هستم اما وقتی فهمیدند ایرانی هستم، دست‌هایشان را بالا گرفتند؛ در این لحظه من از کابین پیاده شدم.

یکی از نیروهای بعثی آرپی‌چی را به سمت هلی‌کوپتر گرفت؛ چون هول شده بود، آن را هم برعکس گرفته بود؛ رسیدم و آرپی‌چی را از او گرفتم؛ درگیری تن به تن شدید با او داشتم، او قوی بود اما ضربه کاری به او زدم که به زمین افتاد؛ بلافاصه به کابین برگشتم و پشت بی‌سیم وضعیت را گفتم؛ خلبان «عباس خادم» پشت بی‌سیم بود، محدوده جغرافیایی را اعلام کردم.

نگران بودم؛ امام زمان(عج) را صدا می‌زدم؛ مرحوم «سیدگل‌آقا اعجازی» یکی از سادات منطقه آستارا که یک وقت‌هایی به او نذری می‌دادیم، را به یاد می‌آوردم و او را به جدش قسم می‌دادم تا دعای‌مان کند.

عباس خادم از پشت بی‌سیم گفت: «نگران نباش، الان می‌آیم، اما تو علامتی بده» گفتم: «من مسلسل دارم و زاغه مهمات دشمن روبه‌روی من است، به آنجا شلیک می‌کنم، وقتی آتش گرفت، خودت را به ما برسان».

بعد از دقایقی زاغه مهمات دشمن را هدف قرار دادم و آتش شعله‌ور شد؛ بچه‌ها به طرف ما آمدند؛540 نفر از عراقی‌ها را از قرارگاه خودشان بیرون کشیدیم و به اسارت گرفتیم؛ با هماهنگی خاص قرارگاه هوانیروز جنوب با هلیکوپتر شنوک و 214 اسرا را به سمت قرارگاه جنوب تخلیه کردیم.



تاريخ : 15 / 1 / 1392برچسب:, | 3:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق به نقل از خبرآنلاین، آخرین قوانین و تغییرات مربوط به سربازی که مربوط به افزایش مرخصی سربازان متاهل، احتمال تعدیل یا حذف سربازان امریه و همچنین احتمال افزایش طول مدت خدمت سربازی به 24 ماه از جمله آنهاست که سردار کمالی، معاونت نیروی انسانی ستادکل نیروهای مسلح در گفت وگو با ایسنا به آن اشاره کرده است.

مهمترین اظهارات وی به صورت خلاصه آورده شده است:

• نفرات برتر کنکور رشته‌های مختلف، نفرات اول تا سوم المپیادهای جهانی دانش‌آموزی و دانشجویی و کلیه راه‌یافتگان المپیادهای معتبر دانش‌آموزی به عنوان نخبه و استعداد برتر شناخته می‌شوند.این افراد در صورت ارائه پروژه تحقیقاتی پیرامون مسائل مختلف کشوری و لشگری به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح و تایید آن از سوی این بنیاد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. در صورتی که پروژه تحقیقاتی این افراد تائید شود، آنان پس از طی دوره آموزش نظامی می‌توانند نسبت به دریافت کارت پایان خدمت خود اقدام کنند.

• در قانون جدید سربازی، شرط عبور از کنکور برای بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برداشته شده و در حال حاضر نیز هر یک از مشمولان در صورتی که وارد غیبت نشده باشند، می‌توانند با ثبت‌نام در دانشگاه‌ها، نسبت به اخذ معافیت تحصیلی اقدام کنند.همچنین مشکل آن دسته از دانشجویانی که در پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه‌های مختلف دولتی در مناطقی نظیر کیش، چابهار، قشم و ... پذیرفته شده و به دلیل عدم‌اطلاع کافی از قوانین، وارد غیبت از سربازی می‌شدند، نیز حل شد.

• دانشجویان انصرافی در صورتی که بخواهند در مقطع جدید ادامه تحصیل بدهند، مدت بهره‌مندی از معافیت تحصیلی برای آنان از نو محاسبه می‌شود و سال‌های قبل در مدت بهره‌مندی‌اش از معافیت تحصیلی تاثیری نخواهد داشت.

• در حال حاضر مشمولان لیسانس به بالا با تایید وزارت علوم و سپردن وثیقه‌ای که مقدار آن از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا تعیین می‌شود، می‌توانند به راحتی از کشور خارج شوند.‌ در حال حاضر مقدار این وثیقه حدود، 150 میلیون ریال است.


• مرخصی سربازان متاهل 10 روز در سال بیشتر از مرخصی سربازان مجرد است.مدت مرخصی در مناطق بد آب و هوای درجه 2 شش روز، درجه 3 هشت روز و درجه4، 10 روز اضافه می‌شود . 30 روز مرخصی نیز در اختیار فرماندهان و مسئولان است که به مقتضای ابراز لیاقت و شایستگی به سربازان داده می‌شود. ایام تعطیل جزو مرخصی سربازان محسوب نمی‌شود، روزهای پنجشنبه دربرخی از یگان‌ها تعطیل است که این روز نیز برای سربازان مشغول به خدمت مانند جمعه‌ها و سایر ایام تعطیل به عنوان تعطیلات حساب شده و جزو مرخصی آنان محسوب نمی‌شود.

• اگر محل سکونت سربازی 300 کیلومتر تا یگان خدمت‌ وی فاصله داشته باشد علاوه بر سه روز مرخصی که به خاطر مسافت دریافت می‌کند یک روز نیز به عنوان درراهی به وی تعلق می گیرد که این مرخصی حداکثر تا سه بار تا پایان خدمت قابل تکرار است.

• در حال حاضر مدت خدمت سربازی 21 ماه است که این مدت برای سربازان مناطق عملیاتی و امنیتی 18 ماه، سربازان مناطق محروم بدآب و هوا 19 ماه، سربازان مشغول در یگان‌های حفاظتی مراکز دولتی 21 ماه و برای مابقی سربازان دستگاه‌های دولتی امریه‌دار هستند، 24 ماه در نظر گرفته شده است.
• در حال حاضر با توجه به نیازی که سازمان‌های دولتی دارند، تعدادی از سربازان با موافقت ستاد کل در اختیار آنها قرار گرفته و آنان پس از گذراندن دوران آموزشی باقی مدت خدمت سربازی خود را در این سازمان‌ها طی می‌کنند.

• معافیت آن دسته از مشمولانی که دارای فرزند صغیر بوده و همسرشان فوت شده تا زمانی که ازدواج نکرده‌اند، از خدمت سربازی معاف خواهند بود. مشمولانی که با فرزند صغیر از همسر خود جدا شده‌اند هم باید به سربازی بروند و معافیتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.



تاريخ : 14 / 1 / 1392برچسب:, | 11:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امیرسپهبد صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرد: مراسم بزرگداشت چهاردهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، 21 فروردین در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.
به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، امیرسرتیپ "محمدحسن باقری" معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهادت امیر صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح اعلام کرد: مراسم بزرگداشت جمعی از فرماندهان شهید عالی‌رتبه نیروهای مسلح همزمان با چهاردهمین سالگرد شهید سپهبد صیاد شیرازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در هر شرایطی ما باید به تجلیل و تکریم از کسانی که برای این کشور اسلامی افتخار آفریدند بپردازیم و شهدا الگوهای بارز افتخارآفرین، برای کشور و جهان اسلام هستند.

معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در این مراسم سعی شده تعدادی از شهدای برجسته نیروهای مسلح، اعم از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین و جهادگران دوران دفاع مقدس مطرح شوند، هر چند هر یک از شهدای دیگر نیز، خود شایسته تجلیل و تکریم هستند.

باقری درباره زمان و مکان برگزاری این مراسم گفت: مراسم بزرگداشت روز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه از ساعت 10:30 در مسجد جهاد ستاد کل نیروهای مسلح (واقع در تهران، بزرگراه شهید صیاد شیرازی، میدان سبلان) برگزار می‌شود.

رئیس ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی و جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح از فرماندهان و مسئولان کشوری و لشکری، کارکنان نیروهای مسلح، خانواده‌های معظم ایثارگران، همرزمان شهدا، آحاد مردم قدرشناس و وفادار ایران اسلامی به‌ویژه سلحشوران بسیجی دعوت کرد تا به‌منظور تجلیل و تکریم از مقام شامخ شهیدان در مراسم بزرگداشت شهید صیاد و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه شهید نیروهای مسلح شرکت کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



 

 


 

 


 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت نيروي هوايي ارتش بخشي از قدرت عظيم دفاعي  ملت ماست و آنچه مردم ايران از نيروي هوايي ارتش ديدند و در خاطر خود سپرده‌اند، حضوري توأم با شجاعت، فداكاري و شرف در ميدان‌هاي خطير بوده است.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل‌هاشم در جمع فرماندهان نيروي هوايي ارتش، اظهار داشت: نيروي هوايي يك  مجموعه با عظمت است كه نظاميگري، دانش، فناوري، شجاعت و هنر را مجموعاً در درون خود جمع كرده است و به همين دليل چهره اين نيرو در ميان مردم دوست داشتني است.

 

 

 


 

 

 

وي با اشاره به تحريم‌هاي استكبار جهاني عليه نيروهاي مسلح به وِيژه نيروي هوايي، اظهار داشت: نيروي هوايي سال‌هاست كه در معرض تحريم‌هاي سخت و سنگين است، اما  همواره با نشاط و خود باوري، سرود خودكفايي را به زيبايي خوانده و حقيقتاً نيروي هوايي الگويي براي نيروهاي مسلح و  كشور در حوزه مقابله با تحريم‌هاست.

 

 

 

وي با  اشاره به اقدام چندي پيش نيروي هوايي در اورهال(بازسازي اساسي هواپيما) چند فروند جنگنده بمب‌افكن، تأكيد كرد: ديدن اين‌گونه اقدام‌ها موجب مي‌شود  انسان احساس بزرگي و غرور كند كه تمامي اين فعاليت‌ها، توسط متخصصين داخلي انجام  مي‌شود و  شما بهتر از من مي‌دانيد كه هيچ كدام  از اين اقدامات در گذشته در داخل كشور انجام نمي‌شد.

 

 

 

 آل‌هاشم با ذكر ياد و نام شهيد بابايي، گفت: شهيد بابايي يكي از آن نمونه‌هاي درخشان تاريخ نيروي هوايي است كه  دانش را با اخلاص، عشق به ولايت، هدف‌هاي بلند اسلامي و پاسداري از مرز و بوم  همراه كرده بود.

 

 

 

آل‌هاشم با بيان اينكه انتخابات سال 92 از اهميت ويژه برخودار است، افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامي در اين 34 سالي كه از انقلاب مي‌گذرد، از تمام ابزار‌ها براي ضربه‌زدن به نظام استفاده كردند و اين بار با فشار بيشتر و تحريم اقتصادي به دنبال اين هستند كه ملت را از نظام جدا كنند و حضور مردم را در صحنه‌هاي مختلف كمرنگ نشان دهند.

 

 

 

وي ادامه داد: مردم در 22 بهمن نشان دادند به نظام علاقمند هستند و در مواقع حساس  حمايت خود را از نظام نشان مي‌دهند.

 

 

 

وي در پايان ضمن تقدير از هيأت رئيسه نيروي هوايي، تصريح كرد: از نظر حمايت‌هاي مختلف  از تشكيلات فرهنگي، نيروي هوايي ارتش در بين نيروهاي مختلف توجه ويژه‌اي به خانواده شهدا، ايثارگران و جانبازان داشته است كه اين امر قابل تقدير است.

 

 

 



تاريخ : 23 / 12 / 1391برچسب:, | 12:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: مهمترین راهبرد دشمن در آستانه انتخابات، تلاش برای حضور کم‌رنگ مردم است.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانشجویان مرکز آموزش شهدای نزاجا، (01) ارتش، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آینده، گفت: دشمنان این نظام 34 سال است که بر علیه مردم و انقلاب کار می‌کنند و تلاش کرده‌اند تا به این نظام ضربه بزنند ولی راه به جایی نبردند.

وی ادامه داد: در این برهه آنها خصومت‌هایشان را افزایش دادند و تلاش می‌کنند از طریق تحریم‌ها، حضور مردم در صحنه دفاع از انقلاب را کم‌رنگ کنند، ولی مردم امسال در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که کماکان به نظام علاقمند هستند و پای آرمان‌های انقلاب، ایستادگی می‌کنند تا دشمن ناامید شود.

وی با تأکید بر اهمیت حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، تصریح کرد: مهمترین راهبرد دشمن در این موقعیت تلاش برای حضور کم‌رنگ مردم در این انتخابات است؛ بنابراین حتی یک رای بیشتر در انتخابات ریاست جمهوری کارساز است و کسی نباید بگوید حضور من چه تأثیری در این انتخابات دارد.

آل‌هاشم افزود: از این پس هم ممکن است توطئه‌های زیادی برای کمرنگ نشان دادن حضور مردم در انتخابات رخ دهد و دشمنان انقلاب، فتنه‌های مختلفی برای با شکوه برگزار نشدن انتخابات داشته پی‌ریزی کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، تصریح کرد: در این مرحله حساس باید با اطاعت از فرامین و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب (مدظله العالی) بار دیگر پاسخ نهایی دشمن را با حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری بدهیم.



تاريخ : 24 / 12 / 1391برچسب:, | 6:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

راکت نازعات 10 و فجر 5 در رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در مناطق مرکزی کشور شلیک شد.

 



تاريخ : 24 / 12 / 1391برچسب:, | 9:56 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش در مناطق مرکزی کشور آغاز شد.

خبرگزاری فارس: شلیک راکتهای نازعات10 و فجر5 در رزمایش موشکی ارتش

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش موشکی نیروی زمینی ارتش با رمز یاعلی بن موسی الرضا(ع) و با حضور امیر احمدرضا پوردستان فرمانده این نیرو و جمعی از مسئولان و فرماندهان نیروی زمینی ارتش در نواحی مرکزی کشور آغاز شد که در آن، یگان های موشکی و راکت انداز نیروی زمینی ارتش در سطح گسترده‌ای به انجام تاکتیک‌های رزمی و عملیاتی می پردازدند.

در این رزمایش راکتهای نازعات 10 و فجر5 با موفقیت شلیک شدند.



تاريخ : 23 / 12 / 1391برچسب:, | 11:23 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش مشرق ، آیین تبادل شهدای دفاع مقدس کشورمان و سربازان عراقی از صبح امروز در شلمچه آغاز شده است.

در این مراسم که با حضور مسئولان استانی و محلی و فرماندهان لشکری و نظامی در حال برگزاری است ابتدا اجساد سربازان عراقی تحویل مقامات این کشور شد.

مقامات کشور عراق پس از تحویل اجساد سربازان خود، پرچم کشور عراق را بر آنها قرار داده و پس از طی تشریفات نظامی آنها را به سمت این کشور بردند.

در مراسم امروز جسد 20 سرباز کشته شده عراقی به مقامات این کشور تحویل داده شد.

قرار است تا لحظات دیگر نیز پیکر گلگون‌کفنان دفاع مقدس کشورمان تحویل مقامات کشورمان شده و با استقبال پرشور مردم تشییع شود.

 



تاريخ : 20 / 12 / 1391برچسب:, | 11:37 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما زنگ خطرها نادیده یا ناشنیده گرفته می‌شوند گفت: تازه بعد از وقوع بحران ما به فکر پیدا کردن راه حل می‌افتیم.

خبرگزاری فارس: متاسفانه در کشور ما زنگ خطرها دیر شنیده می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، همایش طرفداری و مدیریت بحران صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح در محل ستاد فرماندهی نیروی زمینی ارتش برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم ئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش طی سخنانی با بیان اینکه باید قبل از وقوع حادثه به فکر علاج آن بود، تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما زنگ‌ خطرها نادیده و یا ناشنیده گرفته می‌شوند و تازه بعد از وقوع بحران به فکر پیدا کردن راه حل می‌افتند.

آل هاشم با بیان اینکه بحران را می‌توان در شرایط عادی پیش بینی و راه حل‌های مقابله با آن را تدوین می‌کرد افزود: در شرایط بحران دیگر قوانین معمولی کارساز نیستند و باید از طریق مدیریت بحران مسائل را حل کرد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با توسعه جوامع و پیچیدگی‌های زندگی روزمره بر تعداد بحران‌ها افزوده شده اما با طراحی ساختارهای مناسب می‌توان تبعات مخرب آن را پیشگیری و حل کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به نقش کارکنان بیمارستان‌های مراکز بهداشت و درمان و حل بحران‌ها اظهار داشت: یکی از کسانی که نقش مهمی در مدیریت بحران‌ها دارند، پرستاران هستند که می‌توان آنها را فرمانده و مدیر هدایت بحران دانست.

آل هاشم با بیان اینکه نیروهای مسلح در تمامی زمینه برای حل بحران‌های کشور در صف کمک رسانی قرار دارند گفت: باید به موضوعاتی نظیر آموزش ضمن خدمت برای پرستاران و کارکنان مراکز بهداشت و درمان نیروهای مسلح توجه بیشتری شود.

به گزارش فارس، در همایش پرستاری و مدیریت بحران در نیروهای مسلح علاوه بر حجت الاسلام آل هاشم، سردار فتحیان، رئیس اداره بهداشت و درمان ستاد کل نیروهای مسلح، امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر لشگری فرمانده بهداشت و درمان ارتش، سردار عبداللهی جانشین اداره بهداشت و درمان سپاه، امیر تاجیک فرمانده بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش و جمع دیگری از مسئولان بهداشت و درمان نیروهای مسلح حضور داشتند و در پایان از برخی خانواده شهدای بهداشت و درمان و کارکنان ممتاز نیروهای مسلح در این حوزه تقدیر به عمل آمد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اعلام شد که ممکن است طول مدت سربازی کاهش یابد، اما ما توضیح دادیم که کاهش پیدا نمی کند، چون با توجه به کاهش موالید ذکور در حال حاضر که به سن سربازی رسیدند امکان کاهش وجود ندارد، اما اگر با کمبود مشمول مواجه شویم طبق قانون احتمالا مدت سربازی همان 24 ماه می شود.
تغییر قانون سربازی در سال گذشته سبب شد که سوالات بیشماری برای مشمولان به وجود آید.

هر چند وقت یک بار هم اخبار جدیدی درباره فروش سربازی و یا معافیت های جدید شنیده می شود. اما سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، در گفت وگو با خبرآنلاین تاکید می کند که مشمولان تنها به اخباری که از سوی ستاد و سازمان وظیفه عمومی اعلام می شود توجه کنند.

برای سال بعد معافیت جدیدی در نظر ندارید؟

قانون اصلاح شده سربازی مربوط به بیست و دوم آبان سال 90 است و بعد از آن هیچ تغییر جدیدی در آن ندادیم و برای همین تمام خبرهایی که در مورد افزایش مدت سربازی ، معافیتهای جدید یا فروش سربازی اعلام می شود شایعه هستند.

مشمولان برای اینکه آخرین اخبار مربوط به سربازی را بدانند باید به کدام مرجع مراجعه کنند؟


برخی خبرها که از منابع غیر مسئول شنیده می شود، پیشنهاد و نظر شخصی است. اخبار ما معمولا از سوی ستاد و سازمان وظیفه عمومی اعلام می شود.

پس امکان فروش سربازی وجود ندارد.چون برخی اعلام می کنند که چون کشور در شرایط صلح است فروش سربازی انجام می شود؟


من بارها به این موضع اشاره کردم که شاید سربازی تنها جایی باشد که درآن تفاوتی میان ثروتمند و فقیر وجود ندارد .زمانی که فروش سربازی اجرا می‌شد، برخی از افراد جامعه مجبور شدند برای تهیه پول، وسیله نقلیه یا منزل خود را بفروشند و مشکلات زیادی به همراه داشت. بنابراین پرونده فروش سربازی کلا بسته شد و این بحث کاملا منتفی است و هیچ‌کس منتظر فروش سربازی نباشد.

شایعه کم یا زیاد شدن مدت سربازی چی آن هم کذب است؟

اعلام شد که ممکن است طول مدت سربازی کاهش یابد، اما ما توضیح دادیم که کاهش پیدا نمی کند، چون با توجه به کاهش موالید ذکور در حال حاضر که به سن سربازی رسیدند امکان کاهش وجود ندارد، اما اگر با کمبود مشمول مواجه شویم طبق قانون احتمالا مدت سربازی همان 24 ماه می شود.

بنابراین امکان دارد کسانی که سال بعد اعزام می شوند،24 ماه خدمت کنند؟

ملاک مدت سربازی همان سالی است که اعزام می شوند.یعنی کسانیکه در سال 90 به خدمت اعزام شده‌اند، مدت سربازی‌شان مانند قوانین همان سال برابر 18 ماه است. کسانی هم که در سال 91 اعزام شده باشند، طول مدت خدمت سربازی‌شان برابر با مقررات همان سال اعزام است یعنی 21 ماه.برای همین ما تاکید داشتیم مشمولانی که امسال باید اعزام شوند این موضوع را به تعویق نیندازند.البته هنورز برنامه ای برای تغییر مدت سربازی نداریم اما قعطا کاهش پیدا نمی کند و احتمالا 24 ماه می شود.

موضوع دیگر طرح سرباز جانشین است.آیا این طرح اجرایی می شود؟


همانطور که گفتم درباره سربازی یک تفکر ارزشی وجود دارد که معتقد است تفاوتی بین افراد پولدار و غیرپولدار نیست و قوانین تدوین شده درباره نظام وظیفه نیز باید قوانین ارزشی باشد و فرقی بین طبقات مختلف جامعه قائل نشود.این طرح نه در دولت و نه در مجلس و ستاد مطرح نیست.اما این طرح درستی نیست که کسانی که پول دارند عده ای را اجیر کنند و پول بدهند تا برای آنها سربازی کنند.بنابراین از نظر ما منتفی است.

سوالی که خیلی پرسیده می شود لغو فروش سربازی برای کسانی است که در خارج از کشور زندگی می کنند. این موضوع به کجا رسید؟


این طرح در حال بررسی است اما فعلا کسانی که مقیم خارج از کشور هستند و تا پیش از پایان سال 82 از کشور خارج شده اند، می توانند خرید خدمت سربازی را انجام دهند و می توانند هر سال یک بار، حداکثر به مدت سه ماه به کشور سفر کنند اما دانشجویان و کسانی که از سال 83 خارج شدند، در صورت ورود به کشور، اجازه خروج مجدد ندارند و باید سربازی بروند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تأکید بر اینکه امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است، گفت: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

خبرگزاری فارس: امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است/مهم عمل به «قرآن» است

به گزارش خبرگزاری فارس، در راستای ترویج فرهنگ و شعائر قرآنی، محفل انس با قرآن کریم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم رشیدزاده فرمانده دانشگاه افسری امام علی(ع)، رئیس عقیدتی سیاسی این دانشگاه و جمع کثیری از دانشجویان مشتاق قرآنی، در مسجد دانشگاه افسری امام علی (ع) نزاجا برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی با بیان اینکه قرآن از همه جهات مبارک است، اظهار امیداری کرد: انشالله جوانان ایران اسلامی، به ویژه کارکنان جوان نیروهای مسلح کشورمان، بیش از پیش با قرآن آشنا شده، در آن تدبر کرده و به مفاهیم آن جامعه عمل بپوشانند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه سخنانش در جمع دانشجویان قرآنی دانشگاه افسری امام علی(ع)، نبود هیچ شکی در قرآن، هدایت برای پرهیرگاری، عدم وجود هیچ ناراستی و کجی در قران، بیانگر همه چیز بودن، شکست‌ناپذیری، جداکننده حق از باطل، بیان‌کننده بهترین سخن‌ها، مایه هدایت مردم، اندرز برای متقین، بشارت برای مؤمنان، کتاب نور و آشکار، شفا و رحمت، کتاب خیر و کتاب آسان، را 14 ویژگی قرآن مجید دانست.

وی افزود: امروز باید خداوند را شاکر باشیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که قرآن و فرهنگ قرآنی در آن حاکم است. حال آنکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، قرآن فقط در مجالس ختم خوانده شده و یا به عنوان جهیزیه در وسایل عروس و دامادها گذاشته می‌شد و موارد کوچک دیگر، اما امروز قرآن در جامعه ما «حاکم» است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در مورد اهمیت قرآن اشاره کرد که معظم‌له فرمودند «ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش همچنین به خواست و نظر مقام عظمای ولایت مبنی بر عمل به قرآن اشاره کرد و افزود: مسلمانان، قرآن را خوب می‌خوانند، خوب ترجمه می‌‌خوانند،‌ خوب حفظ می‌کنند، تدبر در قرآن هم می‌کنند، اما آنچه که مهم است، عمل به قرآن است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش قرآن در پیروزی‌های به دست آمده رزمندگان حزب‌الله لبنان در مقابل رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و گفت: در جریان جنگ 33 روزه حزب‌الله لبنان با رژیم صهیونیستی، تعداد رزمندگان حزب‌الله بسیار کم بود، اما چون قرآن در دل آنها جای داشت، در مقابل هیمنه 60 ساله رژیم غاصب اسرائیل ایستاده و این رژیم جعلی را به ذلت کشاندند.

وی در پایان سخنانش از فرمانده، رئیس عقیدتی سیاسی، مسئول دارالقرآن و فرماندهان یگان‌های دانشگاه افسری امام‌علی(ع) نیروی زمینی که در جهت ارتقای درک و تدبر قرآنی دانشجویان این دانشگاه تلاش می‌کنند، تشکر کرد.

در پایان این مراسم نیز به تعدادی از دانشجویانی که به سؤالات قرآنی پاسخ دادند، هدایایی اهدا شد.

 

 

 

 

 

 

 



تاريخ : 14 / 12 / 1391برچسب:, | 10:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: سردار سرلشکر جعفری طی حکمی سردار عبادالله عبداللهی را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سپاه، صبح امروز دوشنبه ۱۴ اسفند آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با حضور فرماندهان و مدیران ارشد قرب برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با قدردانی از تلاش‌های صادقانه و موثر ابوالقاسم مظفری، سردار عبادالله عبداللهی را به عنوان فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) معرفی کرد.

سردار عبادالله عبداللهی پیش از این فرماندهی قرب کربلا را بر عهده داشته و از مدیران موثر و فعال سپاه در راه‌اندازی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) بوده است.



تاريخ : 8 / 12 / 1391برچسب:, | 1:13 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند جامعه را از گزند نامحرمان مصون نگاه دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در آیین پایانی همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر کوی‌های سازمانی ارتش که در تالار مهر اهواز برگزار شد، ضمن اشاره به حربه‌های دشمنان قسم‌خورده انقلاب و اسلام و راهکارهای مقابله با آن اظهار داشت: با عمل به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر می‌توان جامعه را از گزند نامحرمان مصون نگاه داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه جایگزین ‌شدن هنجارهای غلط با هنجارهای درست در جامعه را نتیجه عمل نکردن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و امری اجتناب‌ناپذیر برای داشتن جامعه‌ای آرام و سالم است.

آل‌هاشم سپس بر لزوم برپایی چنین آیینی تأکید و تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و مدون مسئولین و فرماندهان در ارتباط با این فریضه مهم می‌تواند جوانان به‌ویژه سربازان در نیروهای مسلح را از زشتی‌ها به سمت خوبی‌ها سوق دهد.

وی افزود: بحمدالله مجتمع‌های مسکونی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سالم‌ترین مجتمع‌های مسکونی است و این مهم در سایه امر به معروف و نهی از منکر تحقق یافته است.

همایش آمرین به معروف و ناهیان از منکر از روز یکشنبه در لشکر 92 زرهی خوزستان کار خود را آغاز و امروز سه‌شنبه با برگزاری آئین اختتامیه به کار خود پایان داد.



تاريخ : 7 / 12 / 1391برچسب:, | 8:22 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش از ورود ناوگروه این نیرو به اقیانوس آرام خبر داد.

خبرگزاری فارس: ناوهای ارتش فردا وارد اقیانوس آرام می‌شوند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری از حضور ناوگروه 24 ارتش در اقیانوس آرام خبر داد.

وی افزود: ناوگروه 24 ارتش متشکل از ناو بالگردان‌بر خارک و ناوشکن سبلان تا فردا از تنگه مالاکا خارج می‌شوند و وارد اقیانوس آرام خواهند شد.

سیاری تاکید کرد: این اولین بار است که ما تنگه مالاکا را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد اقیانوس آرام می‌شویم.

سیاری ادامه داد: این ناوگروه سپس در بندر ژانگ ژانگ چین پهلو می‌گیرد.

ادامه دارد...



تاريخ : 26 / 11 / 1391برچسب:, | 8:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: سردار شاطری در مسیر دمشق به بیروت به دست مزدوران و حامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

خبرگزاری فارس: سردار شاطری در مسیر دمشق-بیروت به شهادت رسیده است

سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، درخصوص شهادت سردار حسن شاطری رییس ستاد بازسازی ایران در لبنان با تبریک و تسلیت این واقعه گفت: سردار شاطری یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس بود که در طول سالهای جنگ تحمیلی با تمام وجود در حوزه های مهندسی جنگ فعالیت داشت.

وی ادامه داد: ایشان همچنین به عنوان یک سرباز ولایتمدار و گوش به فرمان امام و رهبر، در سالهای اخیر نیز به بازسازی مناطق آسیب دیده لبنان در جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی مشغول شد که این امر سرمنشا بسیاری از خیرات و برکات برای مردم مظلوم لبنان بود.

شریف با بیان اینکه این سردار رشید اسلام در مسیر دمشق به بیروت به منظور انجام کارهای ستاد بازسازی، به دست حامیان و مزدوران رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است، تصریح کرد: البته آنچه مسلم است، این مزدوران با انجام این اقدامات شنیع راه به جایی نخواهند برد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در پایان تاکید کرد: این شهادت مزدی بود که سردار شاطری بعد از عمری مجاهدت و ممارست در راه خدا و احیای ارزش های اسلامی و نیز خدمت به مردم مظلوم و مستضعف لبنان از خداوند تبارک و تعالی گرفت و امیدواریم شفاعت ایشان در روز قیامت نصیب حال ما نیز بشود.



تاريخ : 25 / 11 / 1391برچسب:, | 7:16 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریتشان را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم.

به گزارش نامه به نقل از مشرق ، متن زیر خاطره ایست منتشر نشده از زبان امیر خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده فعلی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از یکی از عملیات‌های خود در آخرین روزهای جنگ تحمیلی.

در این خاطره به موضوع رویارویی جنگنده های اف 14 ایرانی با هواپیماهای متجاوز عراقی پرداخته شده که این نبرد در مقابل چشمان یگان‌های شناور آمریکایی در خلیج فارس صورت گرفت و هواپیماهای ایرانی طی آن موفق به دفع یکی از آخرین تجاوزهای هوایی رژیم بعث به آسمان کشورمان می شوند.
***
دهه آخر تیرماه سال 67 بود. طبق معمول که ما از پایگاه هوایی اصفهان به بوشهر مامور می شدیم تا پروازهای کپ و اسکرامبل را برروی خلیج فارس از آنجا انجام دهیم، به همراه تعدادی از همکاران به بوشهر اعزام شدیم.
معمولا در روز اول، افسر اطلاعات عملیات می آمد و یک سری توجیهات نسبت به منطقه برای ما انجام می داد و وضعیت منطقه را تشریح می کرد؛ از استقرار ناوهای فرامنطقه ای گرفته تا استقرار نفت کش‌ها.
در یکی از روزها در جلسه توجیهی گفتند که موقعیت نفت کش ها کجاست واینکه عراق جدیدا فعالیتش بیشتر شده و از هواپیماهای میراژ که هم قابلیت سوختگیری شکاری به شکاری و هم قابلیت درگیری خوبی داشت استفاده می کرد.
ما را توجیه کردند که این هواپیما چه موشکهای هوا به هوایی دارد ودر درگیری با چه خطراتی روبرو هستیم.
تشریح کاملی در این زمینه انجام شد و بعد برنامه ریزی پروازی را نوشتند. من با سرتیپ والی اویسی در آلرت بودیم وتقریبا روز دوم بعد از این توجیه بود.
 
 
امیر خلبان عزیز نصیرزاده

ما کدهای مربوطه را دریافت کردیم و چون شنود دشمن فعال بود، ما با رادار زمینی در ارتباط بودیم و کدهای مربوطه را گرفتیم. شنود آمریکا از طریق هواپیمای آواکس در منطقه فعال بود واطلاعات ما را آنلاین به عراقی ها می داد.
ازآنجا که در درگیری هوایی، پیدا کردن کلمات سخت است، بنابراین ما می بایست آمادگی را روی زمین داشته باشیم.
یک بریف مختصری با امیر اویسی انجام دادیم و یک تقسیم کاری کردیم وموارد مختلف از جمله موارد اضطراری را مورد بررسی قرار دادیم.
در پرواز باید بدترین شرایط اضطراری را هم مورد بررسی قرار می دادیم که اگر دچار مشکلی شدیم و مجبور بودیم هواپیما را ترک کنیم، قایقمان را چگونه بازکنیم ومورد استفاده قرار دهیم؛ این وسایلی که به ما وصل شده چطور مورد استفاده قرار دهیم؛ اگر گروه تجسس و نجات آمد، چگونه با آن ارتباط برقرار کنیم. همه اینها به ریز در بریفینگ قبل از پرواز مرور می شود.
بعد از توجیه به سمت هواپیماها رفتیم.
من یک تجسم فضایی از منطقه تو ذهنم بود و مختصات را داشتم. این مختصات را وارد سیستم ناوبری خودمان می کردیم چون در موقع درگیری آنقدر مسائل مختلف پیش می آید و خطرات زیاد بود که استرس به آدم وارد می شد به طوری که بعضی وقت ها آدم جهت خودش را هم گم می کرد.
اگر شما موقعیت کشور خودمان وعراق را نسبت به خلیج فارس و نیز مناطق حیاتی و حساس را در ذهن داشته باشید و جزایر و مناطق نفتی ما را درنظر بگیرید، عراق می بایست برای حمله به آن مناطق وجزایر، یک مسیر 130درجه نسبت به جنوب شرق را در پیش می گرفت ومی آمد و ما هم اگر از منطقه بوشهر می خواستیم بلند شویم، می توانستیم خیلی را حت جلو آن را بگیریم.
اما عراق تاکتیک دیگری در پیش گرفته بود برای اینکه ما نتوانیم با آن مقابله کنیم. آنها از سمت جنوب می آمدند یعنی ساحل غربی خلیج فار س را می گرفتند از سواحل کویت وعربستان پرواز می کردند ومی رفتند سمت جنوب و وقتی به سواحل کشور بحرین می رسیدند، سمت غرب را می گرفتند و از شمال قطر به سمت شمال حرکت می کردند.
این تاکتیک را به کار گرفته بودند تا از اصل غافلگیری استفاده کنند چون ما در آن سمت راداری نداشتیم و امکان داشت که با پروازهای معمولی کویت وعربستان اشتباه می گرفتیم.
بعد ما این تاکتیک را شناسایی و روشهای مقابله با آن را هم طراحی کردیم.
ما هواپیما را آماده کرده و در آلرت نشسته بودیم.
تقریبا ساعت 9:10 دقیقه بود که زنگ اسکرامبل به صدا در آمد و ما سریع به سمت هواپیما حرکت کردیم و سوار آن شدیم. معمولا آلرت، 15 دقیقه ای بود. یعنی ما حداکثر زمانی که برای بلند شدن از باند نیاز داشتیم تقریبا 15 دقیقه بود. اما برای اینکه ما بتوانیم کارهایمان را سریع تر انجام بدیم، همیشه آمادگی داشتیم و زمان تیک‌آف را معمولا به زیر ده دقیقه رسانده بودیم.
به سرعت در ابتدای باند قرار گرفتیم و تماسها برقرار شد و ما هم تقریبا بین 7 الی 8 دقیقه تیک‌آف را انجام دادیم واز روی باند بلند شدیم.
من 3 فروند هواپیما روی صفحه رادار دیدم که سمت حرکتشان از جنوب به سمت شمال بود و به سمت منطقه  کنگان در حرکت بودند. بنابراین ما این را به سمت جنوب شرق می گرفتیم یعنی ما چون از بوشهر بلند شده بودیم، گشتیم به سمت 30 الی 40 درجه ادامه دادیم. نمی توانستیم میان بر برویم و اینها را بگیریم.
مشکل دیگر برای ما در منطقه خلیج فارس، حضور ناوهای بیگانه و فرامنطقه ای بود. این ها در وسط خلیج فارس یعنی جنوب شرق جزیره فارسی مستقر می شدند. وقتی هواپیماهای عراقی از جنوب به شمال حرکت می کردند و ما می خواستیم با اینها مقابله کنیم، ناوهای بیگانه وسط قرار می گرفتند و هر گونه تقرب ما را هشدار قرار می دادند و تهدید می کردند که شما دارید به ناو آمریکایی نزدیک می شوید و همیشه ما این چالش و درگیری را با ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس داشتیم.
بنابراین ما مجبور بودیم برای مقابله با آنها، کمی به سمت جنوب شرق گشته و بعد به سمت جنوب برویم.
علاوه بر این سه فروند، روی رادار سه فروند دیگر نیز دیده شد که بلافاصله موضوع را به رادار زمینی اطلاع دادیم.
با تایید رادار زمینی، فهمیدیم که ما با سه فلایت سه فروندی که به صورت نیم دایره می آمدند، روبرو هستیم.
از رادار زمینی خواستیم مراقب دو فلایت دیگر باشند و اطلاعات آنها را به ما بدهند تا ما برویم سراغ فلایت اول که به ما نزدیکتر بود.
من روی هواپیمای وسطی که در واقع لیدر آنها بود، قفل کردم. شهید بابایی تاکتیکی را به ما یاد داده بود و می گفت شما از فاصله دور روی هدف قفل کنید. چون وقتی ما قفل راداری انجام می دادیم، هواپیمای هدف هم متوجه می شد و در این حالت دو سناریو محتمل بود: یا مقابله میکردند یا با کنسل کردن عملیات، بر می‌گشتند.
معمولا عراقی ها به دلیل اینکه می دانستند ما با هواپیماهای اف14 منطقه را تحت پوشش داریم، ماموریت را کنسل می کردند و ما هم همین را می خواستیم چون تمایل نداشتیم حتی یک موشک صرف هواپیماهای بعثی شود.
 
 
جنگنده اف14 نیروی هوایی ارتش

اما این بار وقتی ما قفل راداری را با همین نیت انجام دادیم، دیدیم که برعکس همیشه، اینها به ماموریتشان ادامه می دهند. دلیل این کار هم این بود که ما قطعنامه 598 را پذیرفته بودیم وعراق هنوز نپذیرفته بود و بعد از پذیرش ما، به تهاجمات زمینی وهوایی خود می افزود و هدفش هم این بود که سر میز مذاکره، سرزمین بیشتری از ما در اختیار داشته باشند.
با جلو آمدن هواپیماهای عراقی، تصمیم گرفتیم درس خوبی به آنها بدهیم. برای همین هم یک زاویه مناسب نسبت به آنها گرفته و مسیر را ادامه دادیم.
تصمیم گرفتیم به آنها اجازه بدهیم تا نزدیک تر شوند تا از اصابت موشک، اطمینان حاصل کنیم.
بلافاصله با امیر اویسی تقسیم کار کردیم و قرار بر این شد که من فول در داخل کابین باشم و دو فلایت دیگ را تحت نظر بگیرم چون ارتفاعمان پایین بود و داشتیم روی آب پرواز می کردیم. ایشان هم  فول بیرون را داشته باشند و یک هماهنگی به این صورت انجام دادیم.
با رادار زمینی هم هماهنگ شده بودیم و بعد از محاسبه تمام پارامترها، اولین موشک را شلیک کردیم.
موشک که شلیک شد، من دید کافی نسبت به جلو نداشتم و قرار بود که حواسم به دو فلایت دیگر باشد. برای همین زیاد موشک را دنبال نکردم اما امیر اویسی که موشک را دنبال کرد وقتی به هواپیمای عراقی اصابت کرد، فریاد الله اکبر زد. با رادار که تماس گرفتیم دیدم آنها هم فریاد الله اکبر می‌گویند. دیگر مطمئن شدیم که موشک به هدف اصابت کرده و دو هواپیمای دیگر هم وقتی اصابت موشک را دیده بودند، سریع برگشتند و رفتند.
معمولا وقتی روی فرکانس «گارد» صحبت می‌شود، تمام کسانی که رادیوشان روشن باشد، این صدا را می شنوند.
هواپیماهای عراقی ظاهرا روی گارد تقاضای کمک کرده بودند و آن دو فلایت دیگر که متوجه شده بودند، دیگر نتوانستند کاری انجام دهند وپروازشان کنسل شد.
وقتی هواپیما را زدیم، خلبان عراقی اجکت کرده بود وافتاد توی آب و ما دیدیم که جلیقه و قایقش باز شد وچون رنگ نارنجی داشت، خیلی خوب مشخص بود.
ما بالای سر او پرواز کردیم و سریعا با رادار تماس گرفتیم که یک بالگرد بفرستند.
از سوی دیگر، آمریکاییها هم که متوجه این موضوع شده بودند، می خواستند خلبان عراقی را زودتر از ما نجات دهند.
چون سوخت ما کم بود، تقاضا کردیم که یک هواپیمای دیگر بلند کنند.
بعد از آنکه چند دور بالای سر خلبان عراق زدیم، مجبور شدیم منطقه را ترک کنیم.
هواپیمای ایرانی جدید که به منطقه رسید، یک چالش جدی مکالمه ای با ناو آمریکایی داشت. چون آمریکایی‌ها این بار تلاش می کرد مزاحمت بیشتری ایجاد کنند تا بتوانند در یک فرصت مناسب خلبان عراقی را از آب نجات بدهند.
ناو آمریکایی مدام هشدار می داد و تهدید می کرد که شما دارید به ما نزدیک می شوید.
یادم هست، خلبان ایرانی بسیار تند و خشن با ناو آمریکایی صحبت می کرد به گونه ای که امریکایی ها دائما به او می گفتند: please speak slowly (لطفا آرام و شمرده صحبت کنید).
البته به دلیل فاصله زیاد با محل سقوط خلبان عراقی، بالگرد ما نتوانست خود را به موقع برساند و چون فاصله ناو آمریکایی نزدیکتر بود، خلبان عراقی را نجات داد.
وقتی که ما در پایگاه نشستیم، به ما گفتند از 3 فروند هواپیمای عراقی، تنها یک فروند موفق شده به پایگاهشان برگردد و ممکن است هواپیمای دیگر هم موقع برگشت، دچار سانحه شده باشد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه‌آفرینی مردم سربلند ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن ستودنی است و البته این حضور زمینه‌ای برای حضور پرشورتر مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع کارکنان این سازمان با بیان این‌که مردم شهید‌پرور ایران اسلامی با حضور پرشور خود در راهپیمایی با شکوه 22 بهمن، تمام معادلات دشمنان را برهم ریخت، اظهار کرد: آحاد ملت بار دیگر نشان دادند که وقتی پای منافع نظام در میان باشد گوش به فرمان ولایت بوده و اختلاف‌ها وسلیقه‌ها را کنار خواهند گذاشت و با وحدت و یکپارچگی از دستاوردهای انقلابشان صیانت خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه "22 بهمن روز پاسخ به تهدیدهای دشمن بود و آنان نیز این پیام را به خوبی دریافت کردند که مردم در عین سلایق مختلف از نظام و رهبری دفاع می‌کنند"، گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که همسو با افزایش تهدیدها و فشار‌ها، مقاومت مردم نیز افزایش پیدا می‌کند و روز 22 بهمن، نمادی از حمایت مرد از آرمان‌های امام(ره) و انقلاب بود.

 

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه ضمن تشکر از رسانه‌ها، بوی‍ژه رسانه ملی در انعکاس شایسته این حضور، از پخش تصاویر به یاد ماندنی و تاریخی دوران انقلاب قدردانی کرد.

 

آل‌هاشم در پایان تصریح کرد: مردم، پاسخ نهایی به تهدیدهای دشمنان را در پای صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خواهند داد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که امیر سرتیپ دادرس - معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران - نیز حضور داشت، سرهنگ شاهین تقی‌خانی جانشین معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به درجه سرتیپ دومی نائل شد.



تاريخ : 14 / 11 / 1391برچسب:, | 11:7 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط دفاعی قرار دارد و با توکل به ذات اقدس الهی در کنار سایر نیروهای مسلح برای دفاع از دین ، میهن و ملت بزرگوار ایران اسلامی آماده و استوار ایستاده است .
به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج ، حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم در مراسم افتتاح صندوق قرض الحسنه تیپ 228 ارتش سقز که با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی رؤسای عقیدتی سیاسی و تعدادی از مسئولان شهرستان سقز ، گفت: امروز ارتش پا در رکاب رهبری و فرماندهی کل قوا و با بهره گیری از پرسنلی با ایمان که در هیچ ارتشی در جهان وجود ندارد ، مقتدرانه برای سربلندی ایران عزیز اسلامی تلاش می کند.
حجت السلام آل هاشم گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای رفاه و آسایش پرسنل خدوم و خدمتگذار خود که در این کشور عزیز اسلامی برای دفاع از مرزو بوم نظام مقدس اسلامی شبانه روز تلاش می کنند در صدد آن است که امکانات رفاهی ایجاد کند که این صندوق هم در این راستا ایجاد شده است .
در پایان مراسم صندوق قرض الحسنه تیپ 228 ارتش واقع در بلوار ارتش این شهرستان افتتاح و به بهره برداری رسی



تاريخ : 15 / 11 / 1391برچسب:, | 1:45 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده قاهر313 با طول کمتر از ۱۶متر می‌تواند در محفظه حمل جنگ افزار خود حداقل دو بمب ۲هزار پوندی و تعدادی بمب کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا ۶ موشک هوا به هوا را جای دهد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، جنگنده قاهر313 با طول کمتر از ۱۶متر می‌تواند در محفظه حمل جنگ افزار خود حداقل دو بمب ۲هزار پوندی و تعدادی بمب کوچک نقطه زن هدایت شونده، یا ۶ موشک هوا به هوا را جای دهد.

با توجه به ظاهر نامتعارف این هواپیما و مطالب مطرح شده پیرامون آن به توضیح می‌پردازیم.

ویژگی‌های رادارگریزی جنگنده قاهر 312

طراحی یک هواپیما به نحوی که کمترین بازتاب راداری و حرارتی را داشته باشد از اصول مهم برای به تأخیر انداختن شناسایی هواپیمای خودی توسط سامانه‌های دشمن است که منجر به افزایش بقاپذیری رزمی می‌شود.

۱- در این هواپیما با استفاده از سطوح تخت و کمی هم سطوح منحنی در بالای بدنه بر مبنای اصول طراحی هواپیماهای پنهانکار اقدام شده است. به عنوان مثال شکل دماغه و زوایای پهلوهای بدنه مطابق اصول پنهانکاری راداری انتخاب و طراحی شده است و می‌توان گفت از این لحاظ قاهر ۳۱۳ هواپیمای رزمی نسل پنجمی (با تعاریف مرسوم دنیا) است.

۲- شکل شکسته بال که جالب و عجیب ترین نکته ظاهری قاهر۳۱۳ است به کاهش اثرات راداری و حرارتی کمک می‌کند هر چند که مأموریت اصلی آن چیز دیگری است.

۳- به احتمال زیاد، عمده تسلیحات قاهر در محفظه داخلی بین دو ارابه فرود اصلی حمل می‌شود که برای کاهش بازتاب راداری ناشی از نصب تسلیحات زیر بال و بدنه روش مطمئنی است.

۴- ورودی هوای موتور بالای بدنه قرار گرفته است که باعث کاهش بازتاب راداری در برابر رادارهایی که از پایین به هواپیما نگاه می‌کنند، می‌شود.

۵- استفاده از دو ورودی که از دو مجرا هوا را به موتور می‌رسانند به دلیل ایجاد زاویه غیر مستقیم از موتور تا ورودی هوا، باعث کاهش بازتاب راداری می‌شود ضمن اینکه احتمال طراحی خود مجرا با سطوح زاویه دار برای گرفتن انرژی امواج رادار مانند شیوه استفاده شده در جنگنده اف-۳۵ وجود دارد.

۶- زائده‌های اطراف خروجی موتور می‌تواند برای کاهش اثرات حرارتی و راداری و نصب خروجی بردار متغیر در آینده مفید باشد.

۷- استفاده از زاویه حمله و فرارهای یکسان در بیشتر سطوح بدنه به علاوه خطوط شکسته در لبه دریچه‌های ارابه‌های فرود برای پنهانکاری یکی از روش‌های لازم است که در قاهر۳۱۳ دیده می‌شود.

۸- سکان‌های عمودی V شکل به پنهانکاری یک هواپیما کمک شایانی می‌کنند که در این جنگنده مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

۹- باید دید برای کاهش اثرات بازتاب راداری کلاه و صندلی خلبان و خود خلبان با توجه بزرگ بودن کانوپی (طلق کابین) چه تدبیری اندیشیده شده است.

۱۰- گازهای داغ خروجی موتور، پیش از خروج از هواپیما با هوای سرد از طریق دو مجرای بالای بدنه ترکیب شده و با دمای پائین از هواپیما خارج می‌شوند تا اثرات حرارتی کاهش یابد.

۱۱- استفاده از مواد جاذب امواج راداری در بدنه برای جذب انرژی امواج رادار و کاهش بازتاب راداری از دیگر روش های استفاده شده در قاهر برای افزایش پنهانکاری است.

ویژگی‌های پروازی

۱۲- تمرکز جرم حول محور طولی جنگنده قاهر۳۱۳ موجب افزایش مانور پذیری می‌شود.

ادامه....



ادامه مطلب
تاريخ : 5 / 11 / 1391برچسب:, | 3:1 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: همیت به تصویرکشیدن اقتدار نیروهای مسلح موجب قوت قلب ملت ایران و پیامی برای دشمنان است.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام سیدمحمد علی آل‌هاشم با تقدیر و تشکر از اقدامات رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌های گروهی و خبرگزاری‌ها و مطبوعات در پوشش رزمایش ولایت 91، گفت: اگر زحمات عزیزان رسانه ملی نبود، شجاعت‌ها و رشادت‌های دلاورمردان نیروی دریایی ارتش به تصویر کشیده نمی‌شد.

 

وی با بیان این‌که «رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی در چند سال اخیر اقتدار نیروهای مسلح را بیش از پیش به نمایش گذاشته است»، خاطرنشان کرد: اهمیت به تصویرکشیدن اقتدار نیروهای مسلح موجب قوت قلب ملت ایران و پیامی برای دشمنان است تا حتی تصور حمله به جمهوری اسلامی به ذهن‌شان خطور نکند و این اقدام عامل بازدارندگی است.

 

وی با اشاره به مسوولیت سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به عنوان متولی تبلیغات و روابط عمومی ارتش، اظهار کرد: خوشحالیم که توانسته‌ایم تلاش عزیران ارتش را به سمع و نظر ملت ایران برسانیم و منویات مقام معظم رهبری در خصوص نقش ارتش در دفاع از امنیت ملی را به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام سید محمد رضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش با بیان این‌که «بخش مهمی از بازدارنگی نیروهای مسلح به عهده رسانه‌هاست»، گفت: به تصویر کشیدن این قدرت مایه امید دوستان و هراس و نگرانی دشمنان است.

 

وی با اشاره به افزایش همکاری و تعامل ارتش و رسانه ملی، افزود: به اذعان همه ناظران و علاقه‌مندان در سال‌های اخیر تعامل و روابط رسانه‌ای ارتش با ستادکل نیروهای مسلح، رسانه ملی و سایر رسانه‌ها تبدیل به مدلی قابل ارائه شده است.

 

وی با تقدیر از رویکرد خوب بخش‌های خبری رسانه ملی در انعکاس اخبار ارتش، خطاب به مدیران رسانه ملی، اظهار کرد: علی‌رغم همکاری‌های متمایل در بخش‌های خبری، اما در حوزه مستندسازی و فیلم و سریال علی‌رغم برخی اقدامات خوب - از جمله سریال شوق پرواز- هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش همچنین از کلید خوردن ساخت سریال شهید صیاد شیرازی خبر داد و تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران این امر مهم را آغاز کرده است اما با توجه به سنگینی آن نیاز به یک عزم همگانی است و امیدواریم رسانه ملی در این زمینه نیز مثل گذشته دست به دست ما بدهد تا سریال فاخر و ارزشمندی که در خور نام و بزرگی آن شهید است ارائه شود.



تاريخ : 27 / 10 / 1391برچسب:, | 2:26 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بیست ‌و چهارمین ناوگروه ارتش به ماموریت در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه رفته و حتی تا کشورهای جنوب شرق آسیا تردد می‌کند.

خبرگزاری فارس: بیست ‌و چهارمین ناوگروه اعزامی ارتش به مدیترانه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جمهوری اسلامی ایران دارای بیش از 3 هزار کیلومتر ساحل و مرز آبی در شمال و جنوب کشور بوده و این امر موقعیت ویژه‌ای برای استفاده از منابع و منافع از دریا را فراهم کرده است.

وجود مرزهای آبی، دسترسی به آب‌های دوردست برای کشور را فراهم کرده است ضمن اینکه تهدیدهایی در دریا وجود دارد و برای حراست و صیانت از مرزها، منافع و منابع کشور وجود نیروی دریایی مقتدر ضروری است.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ماه جاری رزمایش «ولایت یک» در محدوده آب‌های بین‌المللی را اجرا کرده که برای بررسی اهداف این رزمایش با امیر حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش مصاحبه تفصیلی انجام دادیم که ماحصل آن را در ذیل می‌خوانید:

فارس: رزمایش «ولایت 91» در چه محدوده‌ای برگزار شد؟

- رزمایش تخصصی «ولایت 91» در روزهای گذشته در منطقه شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند انجام شد و به دلیل ویژگی‌های منحصر به ‌فرد آن در ارتقای توان رزمی نیروی دریایی نقش مهمی ایفا کرد و به دلیل اینکه در بحث استفاده از زیردریایی‌ها نسبت به سال‌های گذشته توسعه و پیشرفت بسیار گسترده‌ای داریم، در نحوه استفاده از زیردریایی‌ها و ارتقای توان رزمی در عرصه دریا بسیار موثر بود ضمن اینکه در رابطه با توسعه منطقه رزمایش آن را در مدار 18 درجه شمالی توسعه و وسعت دادیم و نسبت به ارتقای توان رزمی ارتش بسیار موثر بود.

فارس: در رزمایش «ولایت 91» چه یگان‌هایی حضور داشتند؟

- در بحث حضور ناوشکن‌ها در عرصه وسیع فعالیت‌های بسیار پیشرفته‌ای انجام داده‌ایم که در ارتقای توان نیروی دریایی ارتش موثر بود و همچنین استفاده از یگان‌های موشکی ساحل به دریا، سطح به سطح، سطح به هوا و اژدرهایی که در زیردریایی‌ها استفاده کردیم نسبت به سال‌های گذشته توسعه و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتیم و این امر در آزمایش تاکتیک‌هایی که ساخته و پرداخته کارکنان نیروی دریایی بوده، پیشرفت بسیاری ایجاد کرده است.

فارس: تاکتیک‌های اجرا شده در رزمایش «ولایت 91» چه تفاوتی با گذشته دارد؟

- تاکتیک‌های نیروی دریایی ارتش ایران قبل از وقوع انقلاب اسلامی غربی و شرقی بود اما امروز با جرأت اعلام می‌کنیم هر تاکتیکی که در سطح دریا و زیر دریا برای به‌کارگیری ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها داریم توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی می‌شود و در رزمایش‌ها به مرحله اجرا در می‌آید و در این بعد نیز توسعه و پیشرفت خوبی داشتیم و در بحث اعتماد به ‌نفسی که در عرصه اقیانوس‌ها برای کارکنان نیروی دریایی وجود دارد بسیار برای ما حائز اهمیت است و با قدرت و اقتدار می‌توانیم در صحنه‌های عملیاتی حضور پیدا کنیم زیرا در سال‌های گذشته در عرصه آب‌های آزاد حضور نداشتیم و اکنون در اجرای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا موفق شدیم در عرصه دریاهای آزاد حضور داشته باشیم و توان رزمی خود را به معرض نمایش بگذاریم.

فارس: به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها در رزمایش «ولایت 91» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

- تمام تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها، آموزش‌ها، آزمایش سلاح و تجهیزات در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در ابعاد مختلف به ‌کار بردیم و تحرک بسیار خوبی در رزمایش «ولایت یک» در ساحل، سطح دریا، زیر دریا و در هوا داشتیم و تحرک بالا به معنای ارتقای توانمندی و واکنش سریع به هر تهدیدی در منطقه است و در مجموع این رزمایش نشان داد که توانمندی بسیار ارزشمندی در عرصه دریا داریم و می‌توانیم در مقابل هر تهدیدی علیه منافع جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع کنیم که این امر حائز اهمیت است.

فارس: ارتقای توانمندی نیروی دریایی ایران چه تاثیری در امنیت منطقه دارد؟

- مسئله مهمی که همیشه پیگیری کرده و در رزمایش‌ها عنوان می‌کنیم این است که ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریاها برای هیچ کشوری در سطح منطقه تهدید نیست و توانمندی خود را برای دفاع افزایش می‌دهیم زیرا مقام معظم رهبری می‌فرمایند هر ملتی که نتواند از خود دفاع کند ملت زنده نیست و ما ملت زنده هستیم لذا باید توان دفاع از خود را داشته باشیم و ارتقای توان رزمی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریا پیام صلح و دوستی برای همسایگان ما دارد و اعلام می‌کنیم با کمک تمام کشورهای همسایه به ‌خوبی قادر هستیم امنیت منطقه را برقرار کنیم و نیازی به وجود دیگران در عرصه دریا با این بهانه که برای امنیت منطقه آمدیم، نیست.

فارس: واکنش کشورهای دیگر نسبت به افزایش توان رزمی نیروی دریایی ایران چگونه است؟

- نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توان رزمی خود را هر روز افزایش می‌دهد و کشورهایی که با ما همفکر هستند از ارتقای توان رزمی ایران خشنود می‌شوند و آنها که علاقه ندارند شکوفا شویم و توان و قدرت علمی و صنعتی خود را نشان دهیم در مقابل پیشرفت‌هایی که داریم ناراحت می‌شوند و به این دلیل بعضی مواقع بزرگ‌نمایی می‌کنند و تعبیرهای دیگری از رزمایش‌ها دارند و جور دیگری آن را به دیگران معرفی می‌کنند که ارتقای توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تهدید علیه شما است در صورتی که اینگونه نیست و از این قضیه سوء‌استفاده می‌کنند و در رزمایش‌ها اعلام می‌کنیم توان ما تهدید نیست بلکه پیام صلح و دوستی برای همسایگان ایران دارد.

فارس: گزینه‌های دفاعی نیروی دریایی ایران در دریا چیست؟

- دفاع از مرزها برای ما مهم است و نباید اجازه دهیم کسی به مرزهای آبی کشور نزدیک شود و دیگر اینکه منابعی در عرصه و کف دریا داریم و حائز اهمیت است، در خلیج فارس و دریای عمان منافعی داریم ضمن اینکه تردد کشتی‌های تجاری به دلیل ناامنی که دزدان دریایی به وجود آوردند منافع کشور را به خطر می‌اندازد و باید این توانمندی را داشته باشیم که از مرزها، منابع و منافع خود دفاع کنیم و امروز به این توانمندی رسیدیم و به ‌راحتی می‌توانیم از هر سه موضوع دفاع کنیم و هر روز باید آن را توسعه و گسترش دهیم.

فارس: برای دفاع منافع ایران در دریاها تاکنون چه اقدام‌هایی انجام دادید؟

- از زمانی که مقام معظم رهبری تدبیر حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی راهبردی در عرصه دریاهای آزاد را صادر فرمودند با این توجیه که دریا برای پیشرفت و رشد کشور حائز اهمیت و کلان است و دریاهای آزاد متعلق به تمام ملت‌هاست و حق حضور در آب‌های آزاد را داریم، در آب‌های آزاد حضور پیدا کردیم و بیست‌وسومین ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران هفته آینده مراجعت می‌کند و بیست‌وچهارمین ناوگروه به مدت 3 ماه به ماموریت دریاهای دوردست اعزام می‌شود و در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن، تنگه باب‌المندب، دریای سرخ، کانال سوئز و دریای مدیترانه به گشت‌زنی می‌پردازد و حتی تا کشورهای جنوب شرق آسیا تردد می‌کند.

فارس: تجهیزات و نیروی انسانی تا چه اندازه در نیروی دریایی تاثیرگذار است؟

- محور فعالیت نیروی دریایی تجهیزات است و این تجهیزات باید در سطحی باشد که بتوانیم در دریاهای آزاد حضور داشته باشیم و این حضور استمرار داشته باشد؛ این امر نیازمند در اختیار داشتن تجهیزات مطابق با فناوری روز در عرصه صنعت است و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از محصولات به‌روز در زیر دریا، دریا و بالای دریا برخوردار باشد و این روند مسیر خود را طی می‌کند و در کنار آن برای آینده نیروی دریایی باید پرورش و آموزش نیروی انسانی با توجه به نیازمندی‌های خود را داشته باشیم و این امر در آموزش تخصص‌های دریایی رشت، نوشهر و منجیل به خوبی در حال انجام است ضمن اینکه در بحث آفرینش تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها مسیر خود را طی می‌کنیم و تمام موارد مطابق برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت پیگیری می‌شود.

فارس: نیروی دریایی ایران تا چه اندازه در سیاست خارجی کشور اثرگذار است؟

- نیروی دریایی به فرموده مقام معظم رهبری باید بتواند در سیاست‌های کلی کشور اثرگذار باشد و این امر به معنای آن است که نیروی دریایی بازوی توانمندی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و در روابط خارجی می‌تواند ارتباط خوبی با کشورهای مختلف داشته باشد و در حمایت از اقتصاد کشور به منظور تامین خطوط مواصلاتی، دفاعی و انتقال فرهنگ که بسیار مهم است، تاثیرگذار باشد بنابراین می‌توان گفت که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بازوی توانمندی در بحث سیاست خارجی کشور است.



تاريخ : 26 / 10 / 1391برچسب:, | 1:11 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه فتنه دشمنان نظام است و با وجود ولایت فقیه این شبهات عقلانی نیست.

خبرگزاری فارس: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه فتنه و غیر عقلانی است

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، در یادواره شهدای مخابرات و جنگال ارتش که صبح امروز سه‌شنبه برگزار شد، گفت: مخابرات در تمام عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشت و از اجزای لاینفک دفاع مقدس است و سرنوشت دفاع مقدس را در بسیاری از عملیات‌ها تعیین کرد.

وی افزود: اگر رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران به خوبی برای مردم معرفی شود بهترین نتایج به همراه خواهد داشت. حفظ وحدت و تبعیت از ولایت از اهداف شهداست و موفقیت کشورهای اسلامی در راستای بیداری اسلامی را مدیون خون شهدای خود می‌دانند.

آل هاشم ادامه داد:‌امروز نیروهای مسلح و ارتش ایران از تجهیزات بومی و دفاعی خوبی برخوردار و با حضور دلاورمردان کاملا قدرتمند و آماده است تا با یک اشاره و فرمان ولایت پاسخ هر گونه تهدید احتمالی را به صورت کوبنده و برق آسا بدهند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: ارتش، سپاه قهرمان و بسیج دلاور مملو از اسطوره‌های بزرگی هستند که برای جانفشانی در راه اعتلای ایران اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای کشور لحظه شماری می‌کنند و دشمنان بدانند ارتش و نیروهای مسلح ایران یک لحظه از آرمان‌های امام عظیم‌الشان فاصله نخواهند گرفت.

آل هاشم خاطرنشان کرد: باید در مقابل فشارهایی که هم اکنون به جمهوری اسلامی تحمیل شده ایستادگی کنیم و از این مقطع سرافرازانه عبور کنیم. دشمنان نظام هم اکنون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری راهبردهای مختلفی از جمله تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی، انتشار شایعات، فضاسازی ناحق و طرح شبهه در سلامت انتخابات را در دستور کار دارند.

وی افزود: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه همان فتنه دشمنان نظام است در صورتی که با وجود ولایت فقیه در راس کشور این شبهات عقلانی نیست و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند این مسائل رویکرد دشمنان نظام برای درگیر کردن فکر مسئولین و مردم به مسائل فرعی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان اظهار داشت: حضور پرشور مردم در انتخابات قطعا بار دیگر نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.



تاريخ : 22 / 10 / 1391برچسب:, | 11:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، بسیجی آزاده، آقای رضا نظرنژاد درباره ی عکس زیر چنین روایت کرده است:

« اینجا مقر سپاه هفتم عراق است، هر اکیپی از اسرا را که میآوردند، به صورت جداگانه و به صف بر روی زمین می نشاندند تا مقدمات به پشت جبهه را منتقل شوند. زمین پر بود از خونی که از زخم های رزمندگان اسلام به زمین سرازیر شده بود. دست هایمان را بستند و ما را نشاندند، خبرنگاران خارجی را هم خبر کرده بودند تا عکس و فیلم بگیرند که آهای اهل علم! تماشا کنید که ما شق القمر کرده ایم!
عجب شبی بود .سرباز بعثی چراغ قوه پر نوری که دستش بود را به روی ما انداخت تا خارجی ها بهتر عکس بگیرند. من از همه جوان تر و در صف اول نشسته بودم. تا عکاس خارجی دوربینش را به سمت من گرفت، بلافاصله سرم را انداختم پایین. سرباز بعثی با خشم و غیظِ خاصی سرم را  بلند کرد. دوباره سرم را به عقب برگرداندم، نمی خواستم از جوانی چهره ی یک عاشق خمینی(س)، سوء استفاده کنند. این بار سرباز نامردِ بعثی دست گذاشت روی زخم سرم که هنوز تکه ترکشی داخلش بود و سرم را برگرداند. مثل این که به تمام بدنم برق وصل کرده باشند، دل ام از حال رفت. غش و ضعف کردم.تمام استخوان هایم سست شد و دیگر بی حال نشستم و عکاس هم عکسش را گرفت. 





تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 2:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند در انتخابات آينده توطئه  ديگري را راه بيندازند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،‌حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در يادواره شهيدان خلبان سرهنگ اصغري و سرگرد فاني پايگاه هوايي بندرعباس با اشاره به فتنه 88،گفت:كساني كه در فتنه سال 88 مردم و اسلام را  مورد آزار قرار دادند،به عاشوراي اباعبدالله اهانت كردند و در روز قدس شعار هاي انحرافي دادند، دنبال اهدافي بودند،اما مردم در نهم دي به‌طور خودجوش به ميدان آمدند و همچون اوايل انقلاب، تمام توطئه‌هاي دشمنان را پاسخ دادند.

وي با بيان اين‌كه در آن سال برخي در داخل نتوانستند لحظه‌ را تشخيص دهند، گفت: معناي بصيرت هم شناخت زمان و موقعيت است. اي بسا ممكن است كسي هدفش خيانت به كشورنباشد، اما بصيرت نداشته باشد و ناخودآگاه به دشمن كمك مي‌كند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اينكه نهم‌ دي تجلي بصيرت مردم بود،اظهار داشت: نهم دي تجلي تولي و تبري با هم بود چون مردم هم حمايت خود را از  نظام و ولايت فقيه نشان دادند و هم برائت خود را از آشوبگران اعلام كردند و به اين شيوه ولايت‌مداري خودشان را به اثبات رساندند.

وي گفت: دشمنان در انتخابات رياست جمهوري مجلس گذشته به اهداف خود نرسيدند و از آن پس دست به  تحريم كشورمان زدند.

وي با اشاره به سخنراني اوباما و تأكيد وي به اين‌كه در 100 سال اخير چنين تحريمي به اين اندازه در خصوص هيچ كشوري انجام نشده است، گفت: دشمنان تلاش مي‌كنند از طريق فشار بر مردم،در انتخابات آينده توطئه ديگري را راه بيندازند كه اميدواريم با روشنگري مُبلغين و اساتيد و هوشياري مردم، ان‌شاء‌الله اين توطئه دشمنان هم خنثي شود.

در اين يادواره كه با هدف تجليل از شهداي نيروي هوايي بندرعباس برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره معمولاً گذشته را از ياد مي‌برد، گفت:برگزاري ايام خاصي به مناسبت سالگرد شهدا يا هفته دفاع مقدس و دهه فجر، يادآوري ايثاگري‌هاي آن دوران است و به لحاظ فرهنگي و آموزشي اهميت دارد.

 رئيس سازمان عقديتي سياسي ارتش با بيان اين‌كه با پايان يافتن دوران دفاع مقدس نبايد شهدا، ايثارگران و فداكار‌هاي آنها فراموش شود، گفت:دفاع مقدس پايان پذيرفته است ولي نبايد شهدا، ايثارگران و رزمندگان دوران دفاع مقدس را فراموش كنيم چرا كه نسل جديدي كه به دنيا مي‌آيد، با خاطرات آنها روبرو است و وظيفه ماست كه اين نسل جديد جامعه را با شهدا و ايثاگران  آشنا و اهميت و ارزش كار شهدا را  در جامعه مطرح كنيم.

وي با بيان اين‌كه جامعه‌اي كه بتواند آرمان شهدا و ايثارگران را به خوبي درك كرده و ترويج كند، از كاركردهاي مثبت آن بهره‌مند خواهد شد،گفت:شكل‌گيري يك محيط انساني سالم، اسلامي والهي در جامعه از جمله كاركرد‌هاي اين فضا است.

 وي افزود:حقيقت مطلب اين است اگر خدمات شهدا و ايثارگران به خوبي براي مردم معرفي شود و تنها به قالب‌هاي كليشه‌اي براي بيان زندگي شهدا اكتفا نكنيم، قطعاً نسل جديد دنباله رو اين شهيدان است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم با بيان اين‌كه ما همگي مديون شهدا، ايثارگران و رزمندگان هستيم، اظهار داشت: يكي از طُرقي كه ما مي‌توانيم در قبال شهدا اداي دين كنيم، شناساندن شهدا و مسيري است كه آنها ممارست داشتند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تصريح كرد:تاريخ دفاع مقدس ما پُر است از مرداني كه با رشادت و غيرت، سرود عشق را زمزمه كردند و در ميان غوغاهاي مادي‌گرايي، معنويت را با زيباترين جلوه هاي ايثار و گذشت، نمايان كردند.

 وي گفت: بدون ترديد كساني مي‌توانند شگفت‌ترين و بزرگترين عظمت‌ها را رقم بزنند كه والا‌ترين آرمان‌ها را در پيش چشمان خود داشته و قوي‌ترين اعتقاد و ايمان را در قلب خود جاي دهند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تكريم خانواده شهدا و پيشكسوتان دفاع مقدس را تجليل از عشق، مردانگي، گذشت و فداكاري دانست و گفت:پيشكسوتان دفاع مقدس، اسطوره‌هاي تاريخ معاصر انقلاب هستند كه بايد از آنها تقدير كنيم.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با طرح اين سوال كه  وظيفه امروز ما در قبال شهدا چيست؟، تأكيد كرد: امروز اگر امنيت در جامعه ما برقرار است، اين وظيفه ماست كه راه آنها را با عمل به وصيت شهدا عمل كنيم. يكي از وصايان شهداي ما، توصيه به تبعيت از ولي‌فقيه  زمان است.

 حجت الاسلام و المسلمين آل‌ هاشم با  اشاره به بيداري اسلامي در خاورميانه و شمال آفريقا،گفت: گسترش بيداري اسلامي بر اثر همان فرهنگ شهادت ايجاد شده است و مردم بسياري  در سراسر جهان در سايه همين خون هاي شهدا بيدار شدند.

وي با بيان اين‌كه امروز تخلف از وصاياي حضرت امام و شهداي دفاع مقدس، گناهي نابخشودني است، خاطر نشان كرد:پيام شهدا، حفظ وحدت، مقابله و ايستادگي در مقابل زورگويان، اطاعت از  ولي فقيه و ايجاد اميد و نشاط در بين آحاد جامعه است.

 او در پايان تأكيد كرد:امروز هرحركتي كه باعث شود خون شهدا هدر رود، اين حركت خيانتي به ايران اسلامي است.



تاريخ : 20 / 10 / 1391برچسب:, | 10:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی «خودکفایی دفاعی و امنیتی» به شرح ذیل از سوی معظم له مصوب و ابلاغ گردید:

سیاست های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی

1-توسعه و تعمیق فرهنگ خودباوری، خودکفایی، نوآوری و خلاقیت در تمام سطوح و ابعاد دفاعی و امنیتی.

2-ترویج نهضت نرم افزاری، تولید و توسعه علوم و فناوری و تحقیقات دفاعی و امنتی و حرکت در مرزهای دانش با تاکید بر بومی سازی و روزآمدی.

3-دستیابی به فناوری های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده با تاکید بر نوآوری و پشتیبانی از توسعه آنها.

4-تاکید بر خودکفایی کشور در سامانه‌ها، کالاها و خدمات اولویت دار دفاعی و امنیتی توام با بهسازی تجهیزات موجود و افزایش قابلیت و کارآیی آن.

5-ممنوعیت تامین نیازهای دفاعی و امنیتی از خارج کشور مگر در حد ضرورت و حتی الامکان با رعایت ملاحظات زیر:-با اولویت انتقال فناوری.-تامین آموزش و پشتیبانی.

-تامین از منابع متنوع.

6-برون سپاری و جلب مشارکت سایر بخش ها اعم از دولتی و غیر دولتی در تامین نیازهای نیروهای مسلح با رعایت ملاحظات امنیتی و حفاظتی.

7- جذب، توانمندسازی و به کارگیری نیروهای مستعد و نخبه با فراهم نمودن زمینه های رشد و تقویت آنان برای ارتقاء قابلیت های توسعه فناوری های دفاعی و امنیتی مورد نیاز کشور.

8- برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کشورها در زمینه های علمی، تولیدی و تجاری کالاها و خدمات دفاعی و امنیتی برای دستیابی به اهداف سیاست های کلی خودکفایی دفاعی و امنیتی.

9- مقرون به صرفه سازی مسیر توسعه صنایع و فناوری های دفاعی و امنیتی کشور و ایجاد هم افزایی در فناوری های مورد نیاز.



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:شکار,پهباد,ارتش,عقاب نیوز, | 4:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش از شکار دو فروند پهپاد از خانواده RQ توسط پدافند ارتش خبر داد.

خبرگزاری فارس: شکار دو فروند پهپاد RQ توسط ارتش+جزئیات

امیر دریادار رستگاری معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: پدافند هوایی ارتش دو فروند پهپاد دشمن را شکار کرده است.

وی افزود: این پهپادها از خانواده RQ و سری 11 است که یکی در شهریور سال 90 و دیگری در آبانماه  امسال شکار شده است.

رستگاری تاکید کرد:‌ این پهپادها توسط پدافند ارتش مورد اصابت و سرنگون شده است و در حال حاضر در مرکز تحقیقات ارتش در حال بررسی است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش در پایان اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات این پهپادها توسط مرکز جهاد و تحقیقات ارتش تخلیه شده است.

 



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:, | 12:57 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیر سرلشکر عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار چهره به چهره و بررسی مشکلات خانواده معظم شهدا با جمعی از فرزندان این شهدای گرانقدر دیدار و گفت وگو کرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در این دیدار که شب گذشته و در آستانه اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در محل دفتر ارتباطات مردمی فرماندهی ارتش برگزار شد، 150تن از فرزندان شاهد حضور داشتند.

در این مراسم خانواده معظم شهدا به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند و امیر فرماندهی کل ارتش نیز دستورات لازم را در این‌باره صادر کرد.

گفتنی است در این مراسم که با اقامه نماز مغرب و عشاء آغاز شد، پس از تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید چندتن از فرزندان شهدا به بیان خاطراتی از پدران شهیدشان پرداختند و در ادامه نیز حاضرین به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی به مرثیه سرایی و عزاداری پرداختند.



تاريخ : 13 / 10 / 1391برچسب:, | 10:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

با حضور سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بالگرد پيشرفته رزمي طوفان 2 ساخت سازمان صنايع هوايي وزارت دفاع به بهره برداري رسيد.
 به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ در دویست و هشتاد و نهمین روز از سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بالگرد پیشرفته رزمی طوفان 2 ساخت سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع به بهره برداری رسید. 

سردار وحیدی در مراسم بهره برداری و تحویل دهی دو فروند از این بالگرد رزمی طی سخنانی اظهار داشت : بالگرد طوفان 2 که با همت و تلاش متخصصان کار آمد و اقتدار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و تولید شده، نسل جدیدی از بالگردهای رزمی است که از فناوری های پیشرفته و روز آمد برخوردار است.

وی افزود در بالگرد طوفان 2 مجموعه ای ارزشمند از فناوری های بومی صنایع وابسته به وزارت دفاع در حوزه های الکترونیک، اپتیک، لیزر و سلاح بکار گرفته شده که از آن جمله میتوان به قدرت تهاجمی آن بواسطه قابلیت هدف گیری بسیار دقیق اشاره کرد.

وزیر دفاع گفت: بحمدالله امروز 2 فروند از این نوع بالگرد به ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحویل گردید و با تولید و تحویل انبوه آن توان رزمی – عملیاتی نیروهای مسلح به نحو قابل توجهی افزایش می یابد.

سردار وحیدی، تولید این بالگرد را در راستای اجرای فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ذکر کرد و افزود، بالگرد طوفان 2 نماد دیگری از خودباوری، خلاقیت و بی اثر کردن تحریم های دشمنان، پیشرفت و تعالی ملت ایران است.

وزیر دفاع با بیان اینکه روند خود اتکایی کامل در صنایع دفاعی بویژه در بخش صنایع هوایی با قدرت و سرعت در حال انجام است تاکید کرد، تولید تجهیزات روز آمد و پیشرفته مورد نیاز نیروهای مسلح از راهبرد های مهم و اصلی وزارت دفاع به شمار می رود که با جدیت درحال انجام است.

سردار وحیدی با تبریک این موفقیت بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران، از دست اندرکاران این پروژه مهم، در بخش های مختلف وزارت دفاع بویژه سازمان صنایع هوایی تشکر و قدر دانی کرد.



تاريخ : 12 / 10 / 1391برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ستاری مبتکر تحرک پذیری سامانه های پدافندی در عملیات والفجر 8 بود گفت: حضرت آقا فرمودند همین روند را ادامه دهید و این کار را در مورد سامانه موشکی اس 200 نیز دنبال کنید.

خبرگزاری فارس: تأکید فرمانده معظم کل قوا بر تحرک‌پذیری سامانه موشکی اس ۲۰۰

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید ستاری فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش، با اشاره به دیدار با فرمانده معظم کل قوا در 14 آبان ماه سال جاری گفت: رهبر انقلاب در این دیدار تجلیل شایسته ای از شهید ستاری داشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه ستاری مبتکر تحرک پذیری سامانه های پدافندی در عملیات والفجر 8 بود، افزود: حضرت آقا در این دیدار فرمودند همین روند را ادامه دهید و این کار را در مورد سامانه موشکی اس 200 نیز دنبال کنید.

وی ادامه داد: همچنین حضرت آقا تاکیدی نیز بر موضوع توسعه سامانه های دیده بانی داشتند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از تست‌های آزمایشگاهی سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد و گفت: در این خصوص وضعیت خوبی داریم و این امر توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم در حال پیگیری است.

خبرگزاری فارس: سامانه باور 373 در مرحله تست‌ زیرسامانه‌ها/ شلیک اس 200 بدون رادار جستجوگر در رزمایش پدافند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) صبح امروز در حاشیه مراسم بزرگداشت تیمسار شهید منصور ستاری با حضور در جمع خبرنگاران از تست‌های آزمایشگاهی زیرساخت‌های سامانه پدافند برد بلند باور 373 خبر داد و گفت: در این خصوص وضعیت خوبی داریم و این امر توسط وزارت دفاع و قرارگاه خاتم در حال پیگیری است.

اسماعیلی همچنین به اقدامات شهید ستاری در ایام دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بسیاری از اقدامات ایشان به شکلی نوین در رزمایش اخیر پدافند اجرا شد که نمونه آن شلیک موشک اس 200 به شکل نقطه کور بود. یعنی اینکه این موشک بدون رادار جستجوگر خود به هدف اصابت کرد.

وی افزود: با این کار ما به بخشی از تدابیر فرمانده معظم کل قوا جامه عمل پوشاندیم.



تاريخ : 9 / 10 / 1391برچسب:آل هاشم,کرمان,عقاب نیوز, | 9:36 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس:

با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی طرح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خبرگزاری فارس: افتتاح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش 05 شهید سرلشکر علیرضا اشرف‌گنجویی کرمان، با حضور حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی طرح انتقال آب شرب شهری به مرکز آموزش 05 کرمان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرکز آموزشی از بدو تاسیس که یکی از مراکز با قدمت آموزشی نیروی زمینی ارتش است از آب شرب شهری بی‌بهره بوده است.

با تلاش‌های صورت گرفته توسط فرمانده‌هان وقت و فعلی این مرکز آموزش، این مهم طی سال جاری با موفقیت صورت گرفت و از این پس سربازان و کارکنان این مرکز از آب شرب شهر کرمان استفاده می‌کنند.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

بدون شک او با انجام دادن ۴۰۰ پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید.
۱۵ دی ماه سال ۱۳۷۳ یکی از تلخ ترین روزها برای نیروی هوایی ارتش است. هواپیمای حامل جمعی از فرماندهان این نیرو که برای بازدید به پایگاه اصفهان رفته بودند، در هنگام بازگشت و در دقایق ابتدایی پرواز، دچار سانحه شده و پس از برخورد با زمین آتش می گیرد که به موجب آن، نیروی هوایی جمعی از بهترین فرماندهان خود را از دست داد.

به گزارش مشرق، در میان شهدای این سانحه، سرتیپ منصور ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی، سرتیپ خلبان مصطفی اردستانی معاون عملیات و سرتیپ خلبان سید علیرضا یاسینی رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده نهاجا از جایگاه ویژه ای برخوردار بودند. به همین دلیل سعی کردیم در ایام سالگرد شهادت این عزیزان در سه بخش مجزا، مروری داشته باشیم بر گوشه هایی از زندگی این سه فرمانده شهید.


در بخش اول، گوشه هایی از زندگی امیر سرتیپ منصور ستاری را بررسی کردیم و در بخش دوم آشنا خواهیم شد با نابغه نبردهای هوایی، خلبان شهید مصطفی اردستانی.

مصطفی اردستانی که بدون شک یکی از نوابغ هوانوردی در دنیاست، همشهری امیر سرتیپ شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی و بچه روستای قاسم آباد ورامین بود که در سال ۱۳۲۸ به دنیا آمد.
دوره پیشرفته خلبانی را مثل تمامی همدوره هایش در آمریکا گذراند و پس از سپری کردن ۳ سال آموزش در این کشور، سال ۱۳۵۳ با اخذ گواهینامه خلبانی در هواپیماهای اف ۵ به ایران بازگشت و با درجه ستوان دومی در رسته خلبانی اف ۵ در پایگاه چهارم شکاری دزفول، مشغول به خدمت شد.

سال ۱۳۶۶ و پس از شهادت عباس بابایی، معاونت عملیات نیروی هوایی را برعهده گرفت و تا زمان شهادت در ۱۵ دی ماه ۱۳۷۳ در این مسئولیت ماند.
بدون شک او با انجام دادن ۴۰۰ پرواز برون مرزی بر فراز خاک دشمن و ۱۷۲۴ ساعت پروازهای مختلف در خاک میهن اسلامی، یکی از قهرمانان جنگ به حساب می‌آید. بارها اتفاق می‌افتاد که در یک روز، هفت بار به خاک دشمن حمله می‌برد.


در زیر ۵ خاطره از این اسطوره نبردهای هوایی ارتش تقدیم خوانندگان عزیز می شود:

تو قهرمان هستی نه من

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در سالهای ۵۴ و ۵۵ شهید اردستانی که درجه ستوان دومی داشت و از خلبانان تازه فارغ التحصیل شده به حساب می آمد، برای انجام یک سری مسابقات تیراندازی با هواپیما انتخاب و به کشور پاکستان اعزام شد.
در بین خلبانان پاکستانی سرگرد خلبانی بود که در جنگ بین هندوستان و پاکستان چند هواپیمای هندی را سرنگون کرده بود و قهرمان آن برهه از نیروی هوایی این کشور به حساب می آمد. همین امر باعث شده بود که بین خلبانان مشهور شود. لذا با غرور خاصی راه می رفت و آستین هایش را بالا می زد و هنگام عبور از کنار دیگران به عالم و آدم فخر می فروخت.


روز مسابقه فرا می رسد و هواپیماهایی که قرار بود در مسابقه شرکت کنند به آسمان بر می خیزند.
شهید اردستانی که علی رغم جوانی از مهارت خوبی در فن خلبانی برخوردار بود، تصمیم می گیرد که در آسمان با این سرگرد پاکستانی به یک نبرد هوایی آزمایشی بپردازد. با انجام مانورهای ماهرانه ای از سرگرد پاکستانی شات می گیرد. یعنی طوری وضعیت هواپیمایش را قرار می دهد که پشت سر خلبان پاکستانی قرار می گیرد. در فن خلبانی و نبرد هوایی، این عمل، یعنی زدن هواپیمای حریف.
پروازها تمام می شود و هواپیماها یکی پس از دیگری به زمین می نشینند. در کمال ناباوری، سرگرد پاکستانی آستینهایش را پایین می اندازد و به طرف شهید اردستانی می آید و به زبان انگلیسی به او می گوید: «تو قهرمان هستی نه من»
(راوی: سرهنگ خلبان والی اویسی)

رشادتی که تنبیه به دنبال داشت

قبل از پیروزی انقلاب، در زنجان یک مانوری برگزار شد که تعدادی از ژنرالهای آمریکایی هم حضور داشتند. بخشی از مانور مربوط به عملیات آزمایشی جنگنده های نیروی هوایی بود.
در بخش هوایی، برنامه ریزی مانور به این صورت بود که هواپیماها از پایگاه تبریز برمی خاستند و در زنجان هدفهای فرضی را بمباران می کردند.
جناب ناصحی پور و شهید اردستانی از جمله خلبانانی بودند که در این مانور شرکت داشتند من و شهید دلحامد نیز به صورت F.I.C بودیم. یعنی ماموریت داشتیم تا به درخواست نیروهای پیاده با خلبانان شرکت کننده تماس برقرار کنیم و گرای مورد نظر را بدهیم. ضمن اینکه بررسی کنیم که آیا درست هدفگیری می کنند یا نه.
چون خلبانان نیروی هوایی در آن زمان آموزش دیده آمریکا بودند، ژنرالهای آمریکایی با دقت نظر بیشتری نحوه پرواز و عملکرد خلبانان ما را زیر نظر داشتند.
در این هنگام جناب ناصحی پور با شیرجه ای دیدنی هواپیما را به زمین نزدیک کرد و از روی سر آمریکاییها رد شد. به دنبال وی شهید اردستانی که علی رغم سابقه کم در فن خلبانی از مهارت بی نظیری برخوردار و بسیار نترس بود، با فاصله کمی از سطح زمین و بالای سر ژنرالهای آمریکایی ظاهر شد به طوری که آنها خود را جمع و جور کردند و به تعبیری شوکه شدند. یکی از آنها بی درنگ دستگاه ارتباطی را از شهید دلحامد گرفت و به زبان انگلیسی با هواپیمای شماره ۲ (شهید اردستانی) ارتباط برقرار کرد و مرتب می گفت: Very good (خیلی خوب بود)
اما این تعریف و تمجید ظاهری بود و آنها که تحمل دیدن هیچ نبوغ و استعدادی را در ایرانی ها نداشتند و با دید استعماری به مملکت ما می نگریستند، از این حرکت شهید اردستانی که جسارت و رشادت فوق العادهای به خرج داده بود، به خشم آمدند به طوری که پس از اتمام مانور، آن شهید بزرگوار را یک ماه ار پرواز بازداشتند.
(راوی: سرهنگ خلبان علی عالی زاده)


مصطفی را از دست دادیم

هوا بسیار بد بود و باران شدیدی می بارید. نیروهای سپاهی و بسیجی، درخواست کرده بود به هر طریق ممکن عقبه دشمن بمباران شود.
بابایی به دلیل بدی هوا، خود تصمیم به پرواز می گیرد که با اصرار اردستانی مواجه می شود که درخواست داشت او پرواز کند. ابتدا شهید بابایی مخالفت می کند و می گوید هوا اصلا مساعد پرواز نیست، ولی وقتی اصرار او را می بیند، رضایت می دهد و شهید اردستانی بدون فوت وقت به پرواز در می آید.
در همین هنگام شهید بابایی در کنار باند، زیر باران، به انتظار او می ایستد و با چشمانی اشک بار، به خلبانی که در کنارش بود می گوید: مصطفی را از دست دادیم …
۲۰ دقیقه بعد چرخ های هواپیمای اردستانی باند فرودگاه را لمس می کند و بار دیگر به همگان ثابت می کند درحالی که مسئولیت های مهمی در نیروی هوایی دارد، ولی همچنان داوطلب انجام سخت ترین ماموریت هاست.


کفشهای گلی عباس

شهید اردستانی و شهید عباس بابایی از ابتدای آشنایی، ارادت خاصی به یکدیگر داشتند. روزی صبح زود برای رفتن به عملیات از ساختمان خارج میشدم که شهید اردستانی را دیدم. نشسته بود و یک پوتین گلی را می شست. جلو تر رفتم و گفتم: «حاج مصطفی! کجا رفتی اینقدر پوتین هات گلی شده؟»
کمی سکوت کرد، اما ناگهان شروع کرد به گریه کردن.
گفت: «این پوتین های عباس است! از منطقه عملیاتی برگشته، هر چه اصرار میکنم برای بازدید منطقه از هلی کوپتر پایگاه استفاده کند قبول نمی کنه و میگه اینها برای کارهای ضروریه. نزدیکی های صبح از منطقه برگشته و من می خوام حداقل کار کوچکی برایش انجام بدهم.»
از روزهای آخر حیات اردستانی هم نقل شده است که او درحالی که عکس شهید عباس بابایی را بر دست داشت، اشک می ریخت و می گفت: «عباس! تو رفتی و مرا تنها گذاشتی … من در این قفس تنگ دنیا گرفتارشده ام.»
از زبان همسر و دخترش نیز نقل شده است که می گفت: «نمی خواهم در بستر بمیرم … دوست دارم در هواپیما باشم و بدنم تکه تکه شود.»


پاداش فتح

بعد از پایان جنگ، اردستانی و چند تن دیگر از خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی، مفتخر به دریافت مدال پرافتخار «فتح» از دستان مبارک مقام معظم رهبری شدند و به همراه این نشان، مبلغ یک میلیون تومان نیز به عنوان پاداش نقدی از سوی مقام معظم رهبری به او و دیگر خلبانان حاضر اهدا شد.
پس از گذشت چند روز، اردستانی برای کمک به ساخت مدرسه ای در استان سیستان و بلوچستان، مبلغ پانصد هزار تومان از پاداش خود را اهدا کرد و پانصد هزار تومان الباقی را نیز به حساب بیت الزهرا(س) واریز کرد تا برای خرید البسه جهت نیازمندان اختصاص یابد.

بالاخره ۱۵ دی ماه ۱۳۷۳ فرا می رسد و مصطفی اردستانی همانطور که آرزویش را داشت، نه در بستر بیماری که در درون هواپیما و در کنار دیگر دوستانش به دیدار معبود شتافت.


وظیفه شناسی، دلاوری، شجاعت و دیگر خصوصیات ویژه این شهید بزرگوار تا حدی است که فرمانده کل قوا در مورد او چنین فرمودند: «شهید اردستانی یکی از پاک ترین، مخلص ترین و مومن ترین افراد تمام قشرها بود. او عنصری فدایی و شهیدی زنده بود و عزیزانی از قبیل شهید اردستانی و دیگر دوستانی که به شهادت رسیدند، داغی است بر دل هرکسی که نسبت به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران احساس خویشاوندی و نزدیکی می کند. برای من و ملت عزیز این یک داغ بزرگ بود. با بودن شهید اردستانی در عملیات، قلب من آرام بود.»

وصیت نامه
وصیت نامه بنده خدا مصطفی اردستانی
“اللهم اجعلنی من جندک فان جندک هم الغالبون و اجعلنی من حزبک فان حزبک هم المفلحون و اجعلنی من اولیائک فان اولیائک لاخوف علیهم و لا هم یحزنون
اللهم انی اسئلک تجعل وفاتی قتلا فی سبیلک تحت رایت نبیک مع اولیائک و اسئلک ان تقتل بی اعدائک و اعداء رسولک و اسئلک ان تکرمنی بهوان من شئت من خلقک و لا تنهی بکرامه احد من اولیائک اللهم اجعل لی مع الرسول سبیلا حسبی الله ماشاءالله”
الهی از عمق جانم و با تمام وجودم شهادت می دهم به وحدانیت تو و رسالت رسول محمد(ص) و امامت علی (ع) و اولاد طاهرین او و از تو می خواهم که به حق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین، پنج تن آل عبا که تمام جهان به خاطر آنها برپاست مرا از دوستان علی و اولاد علی قرار دهی. به حق علی بن حسین زین العابدین به من لذت عبادت و به حق باقرالعلوم لذت علم و به حق امام صادق لذت صداقت و به حق امام کاظم لذت فروبردن غضب و به حق امام رضا لذت رضایت از الله و به حق محمد بن علی لذت جود و ایثار و سخاوت و به حق علی بن محمد لذت هدایت و به حق امام حسن عسکری لذت سرباز و رزمنده اسلام بودن و به حق امام مهدی لذت فرماندهی بر سپاه اسلام را عنایت کن.
حال چند کلامی از خودم. من برای همسر و فرزندانم شوهر خوبی نبودم. چون خودم را مدیون انقلاب و اسلام می دانستم ولی همه را دوست داشتم.
به خاطر خدا اگر نتوانستم وقتم را صرف آنها بکنم به دلیل نیاز اسلام و ملت مسلمان بود. امیدوارم که مرا ببخشید و برایم دعا کنند. شاید خداوند از گناهان من بگذرد. بعد از من گریه و زاری نکنند و اگر دل شان می سوزد به حال محمد و آل محمد بسوزد.
و خواهش می کنم اصلا عکس مرا چاپ نکنید و برای من تبلغ نکنید و برای محمد و آل محمد و اسلا م تبلیغ کنید. اگر از من جنازه ای ماند در بهشت زهرا در بین بسیجی ها دفن کنید (البته این وصیت نامه پس از تدفین این شهید بزرگوار به دست آمد. لذا طبق خواسته خانواده ایشان محل دفنش در صحن حیاط امام زاده جعفر در شهرستان پیشوا از توابع ورامین که زادگاه وی نیز می باشد، بود.) و همه چیز مانند آنها باشد. من حاضر نیستم کسی بعد از من در رنج بیفتد. در هیچ مورد. هر چه بنیاد برای یک بسیجی ساده انجام می دهد بدهد و در بقیه امور طبق قوانین اسلام.
والسلام، محتاج دعای همه

شهیدان ستاری و یاسینی نیز در عکس دیده می شوند
ماکت فانتوم اف ۵ در ورودی شهر پیشوا زادگاه شهید اردستانی برای یادبود این شهید



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حماسه 9 دی تولد جدید انقلاب اسلامی محسوب کنیم زیرا در این روز تاریخی ملت ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را داد.

خبرگزاری فارس: حماسه 9 دی تولد جدید انقلاب اسلامی / دشمنان به دنبال فتنه‌ای دیگر هستند

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با گرامیداشت سالگرد 9 دی ماه اظهار داشت: ما باید حماسه 9 دی را تولد جدید انقلاب اسلامی محسوب کنیم زیرا نهم دی یک روز تاریخی بود که ملت ایران پاسخ یاوه‌گویی‌های استکبار را داد.

وی حماسه 9 دی را نماد وحدت و اتحاد ملت ایران در مقابل دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان ما در حال حاضر نیز در ارتباط با انتخابات جوسازی‌ کرده و فضاسازی ناحق و نابه‌جایی ایجاد می‌کنند که اینها هوشیاری ملت را می‌طلبد.

آل‌هاشم با بیان اینکه قطعا دشمن به دنبال فتنه‌ای دیگر است، بیان کرد: آن چیزی که ما باید در این مقطع حساس به آن توجه کنیم بصیرت و هوشیاری است و اینکه گذشته را به خوبی بررسی کرده، حال را خوب ببینیم و به آینده فکر کنیم.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم هوشمندی و افزایش بصیرت گفت: تلاش دشمن در آستانه انتخابات از طریق تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی اعمال می‌شود اما باید وحدت و انسجام خود را حفظ کرده و مطیع فرامین مقام معظم رهبری باشیم.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه‌تنها ارتش جمهوری اسلامی بلکه تمام نیروهای مسلح ایران با اقتدارتر از گذشته آماده در مقابل هرگونه تهدید دشمنان هستند.



تاريخ : 5 / 10 / 1391برچسب:, | 3:34 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش ولایت 91 از تاریخ هشتم دی‌ماه به مدت 6 روز در محدوده تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: آغاز رزمایش دریایی ارتش از ۸ دی‌ در دریای عمان و اقیانوس هند
گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که هم اکنون در ستاد فرماندهی این نیرو در حال برگزاری است، از آغاز رزمایش بزرگ دریایی ارتش با نام «ولایت 91» از هشتم دی‌ماه در آبهای جنوبی کشور خبر داد.

بنا بر گفته امیر سیاری، این رزمایش محدوده تنگه هرمز تا مدار 18 درجه شمالی و وسعت یک میلیون کیلومتر مربع را در بر خواهد گرفت.

تست و آزمایش سامانه‌های دفاعی و موشکی، شناورهای رزمی و نیز زیردریایی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار تمرین های رزم دریایی، گشت و شناسایی و مقابله با تهدیدات از جمله اهداف این رزمایش بزرگ دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 2:31 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 


 
 
 
 
 
 
 
صبح امروز طي مراسمي برگزيدگان سي‌و دومين دوره رقابت‌هاي سراسري قرآن كريم كاركنان پايور و وظيفه و يازدهمين دوره مسابقه‌هاي دانشجويان ارتش جمهوري اسلامي ايران معرفي شدند.
به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران،در آئين اختتاميه سي و دومين دوره مسابقه‌هاي قرآن كريم ارتش كه با حضور و سخنراني حجت الاسلام و المسلمين موحدي كرماني امام جمعه موقت تهران و حجت الاسلام‌والمسلمين سيدمحمدعلي آل­هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش و جمعي از مسئولين و فرماندهان برگزار شد، برگزيدگان اين دوره از مسابقه‌ها در رده­هاي كاركنان پايور، وظيفه و دانشجويان برادر دانشگاه­هاي ارتش به شرح ذيل اعلام شد:
 
در رده كاركنان پايور:
در رشته حفظ كل حسن رجبي رتبه اول، مجيد نصر اصفهاني رتبه دوم، عبد­اله صمديان رتبه سوم، عباسعلي خرسندي رتبه چهارم و سيد محمد علي شاه مرادي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ20 جزء به‌ترتيب محمدحسين قائمي،علي شجاعيان،مهرداد خليلي،پيام نصيري و احمد نادي يزدي حائز رتبه‌هاي اول تا پنجم شدند.
همچنين در رشته حفظ 15 جزء ابوطالب مرادپور رتبه اول، امين مومن‌زاده رتبه دوم، سيد محمد رضايي رتبه سوم، محمد كوثري نسب رتبه چهارم و محمد زنگويي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب محمدرضا فاخر،نصراله بازيار،مرتضي فيضي،بلال موحدي و رضا محمودي رتبه‌هاي اول تا پنج را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء محمود عبدالهي،مصطفي عباسي، مصطفي خسروي، علي­اصغر كرمي و سجاد آذربور به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب ابوالفضل قدياني و كيومرث حبيب‌زاده،يونس عرب­ جزي،محمدرضا احدي و مهدي سعادت اول تا پنجم شدند.
در رشته قرائت ترتيل به‌ترتيب سعيد محمودوند،سيدوحيدحسيني،حامد شجاع،صادق سديدي و محمدجواد زارع­ثاني رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم 1 محمدحسن ملايي،مهدي جعفري منش،علي يار احمدي،محمد علي داودي دهاقاني و سلطانعلي باقري به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم2 سيدتقي حسن­كلايي،مجيد اسدي،حسين كريمي،حسين محمودي و حسين اقدم به‌ترتيب اول تا پنجم شدند.
در رشته ترجمه محمد كريمي­خويگاني اول،سيد يونس زماني دوم،مهدي نسايي سوم، عباسعلي قاسمي چهارم و حسن حسن‌زاده پنجم شدند.
در رشته اذان حسن ضابط،احسان‌اله رحماني،علي شكفته،محمدرضا شريف­زاده و روح­اله فاطمي نيا به ترتيب اول تا پنجم شدند.
 
در رده كاركنان وظيفه :
در رشته حفظ كل به‌ترتيب محمدصادق رحماني،سعيد پارسا،محمد حسين مبين و امان­اله توتاه­ زهي رتبه اول تا چهارم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 20 جزء به‌ترتيب عيسي نصركاشاني،رسول صالح­زاده،موسي قنبرزهي­شه بخش و مصطفي يزداني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ جزء 15 مهدي خاني رتبه اول،حسين مير عرب رضي رتبه دوم، ناصر دودانگه رتبه سوم،حكيم ثبوتي رتبه چهارم و سيدكمال­الدين شاه‌زيدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب شمس‌الدين حسين‌بر،يعقوب چشمه­خاور،محمد فخري وسعيد حسيني اول تا چهارم شدند.
در رشته حفظ 5 جزء رتبه اول محمود پهناور،رتبه دوم رضا صالحي،رتبه سوم يوسف اصغرزاده،رتبه چهارم ايرج محمد اعلمي و رتبه پنجم را عبدالهادي جهاني به‌دست آوردند.
در رشته قرائت تحقيق به‌ترتيب عليرضا عتيق‌زاده،حبيب صداقت،حسن خدايي،محمد ابراهيم خوشحال و پرويز زلفي رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته قرائت ترتيل محمد حسين باقري رتبه اول،اميد فلاحي رتبه دوم،حميد مهدوي رتبه سوم،محمود اردلاني رتبه چهارم و رسول عزيزي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته مفاهيم 1 به‌ترتيب پيمان تمجيدي،حميد رضا پايدار،مهرداد كريمي،مهدي احمدي محمد زينعلي و فريد موسي زاده اول تا پنجم شدند.
در رشته مفاهيم 2 حسن مرادي،محمد كبيري سده،احمد فريسات،محسن نجاري و سيد مرتضي حسيني به‌ترتيب رتبه اول تا پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته ترجمه به ترتيب سيدقاسم هاشمي قدسي،محمدعلي فروزنده،حسن شهفر،عبدالرحيم چشم پوشان و مجتبي شجري پور رتبه اول تا پنجم را به دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن نورالهي،محمدرضا حاتم،اصغر غفاري،سيد مسلم هاشمي و رسول صنعتي اول تا پنجم شدند.

در رده دانشجويان برادر دانشگاه‌هاي آجا
در رشته حفظ كل محمد امين آزادفر رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 20ابراهيم محمدي رتبه اول را به‌دست آورد.
در رشته حفظ جزء 10 به‌ترتيب حميدرضا فرضي،سعيد غضنفري و محمدرضا شريفي به‌ترتيب مقام اول تا سوم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ 5 جزء وحيد دارابپور رتبه اول،علي خاضعي رتبه دوم،داود دهقاني رتبه سوم،حسن ولي‌پور رتبه چهارم و علي بخشي رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته حفظ جزء 3 به‌ترتيب حامد واله،رضا كريمي،محمد كاظم محمدي،سيدسعيد دولت آبادي و سيد امين سيدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت تحقيق عليرضا ناظري رتبه اول،فرزاد غفاري رتبه دوم،روح‌اله رضايي رتبه سوم،سجاد واثقي رتبه چهارم و احمد ياراحمدي رتبه پنجم را كسب كردند.
در رشته قرائت ترتيل به ترتيب سيد محمد جواد موسوي،عباس حكم آبادي،عمران پارسا شريف،اميدعلي وندايي،عباس شاهوردي رتبه اول تا پنجم را به‌‌دست آوردند.
در رشته مفاهيم1 به‌ترتيب مسلم عزتي،علي منصوري گندماني،سعيد بخشي‌پور،محمد زاهدي و حسين محمدي رتبه اول تا پنجم را كسب كردند. 
در رشته ترجمه اميد رمضاني رتبه اول،علي اصغر حشمتي رتبه دوم،محمد علي صابري رتبه سوم،مسلم مراد عليان رتبه چهارم و مسعود پرشيده رتبه پنجم را به‌دست آوردند.
در رشته اذان به‌ترتيب حسن مهري شندي،دانش حسن پور،عبداله رحمني،‌محمد گنج خانلو و جواد باقري رتبه اول تا پنجم را كسب كردند.

 



تاريخ : 29 / 9 / 1391برچسب:, | 5:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

به گزارش  ایسنا، دریادار حسین آزاد - فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش - با اعلام این خبر گفت: ناوشکن «مارشال شاپوشینکوف» که از کلاس ناوهای سنگین کشور روسیه است با هدف تحکیم روابط نظامی میان کشورهای جمهوری اسلامی ایران و روسیه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفت.



وی خاطرنشان کرد: در طول مدت حضور این ناوشکن در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است که متعاقباً اعلام خواهد شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

صبح امروز طي مراسمي و با حضور حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، مسئولين ستادكل نيروهاي مسلح  و روساي ادارات عقيدتي سياسي ارتش از دست اندركاران و سياستگذاران قرارگاه رسانه‌اي رزمايش مشترك سراسري مدافعان آسمان ولايت 4 قرارگاه حضرت خاتم‌الانبيا(ص) آجا تقدير شد. 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين مراسم كه به همت معاونت فرهنگي و روابط عمومي ارتش برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش از همكاري و تعامل فعالان عرصه اطلاع‌رساني، به‌وي‍ژه رسانه ملي، مطبوعات و خبرگزاري‌ها با اين سازمان در انعكاس مطلوب رزمايش اخير قرارگاه پدافند هوايي خاتم‌الانبيا(ص)، ابراز خرسندي و قدرداني كرد و افزود:انعكاس شايسته رزمايش‌‌هاي نيروهاي مسلح، موجبات اقتدار بيش از پيش نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در سطح فرامنطقه‌‌اي و احساس امنيت آحاد مردم را فراهم آورده است.

حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم خاطر نشان كرد: بحمدالله ما امروز شاهد وحدت كلمه به معناي واقعي آن در بين فرماندهان و كاركنان نيروهاي مسلح هستيم و از تعامل سازنده سامانه فرماندهي، حفاظت اطلاعات و در رأس آنها معاونت فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح با اين سازمان در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي – تبليغي تشكر مي‌كنيم



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش:

 

اگر فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر به درستي انجام شود، جامعه از گناهان پاك مي‌شود

 


به گزارش روابط عمومي ارتش، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در همايش پيشگيري از جرم و تخلف  كه به همت معاونت بازرسي نيروي زميني برگزار شد با ابراز رضايت ازعملكرد نيروي زميني در كاهش جرائم گفت:بحمداله نيروي زميني ارتش با بكارگيري امكانات خود و بهره‌گيري از كلاس و كارگاه‌هاي آموزشي كار ارزشمندي در پيشگري و جرم در 6 ماهه نخست سال جاري  داشته است.

وي در ادامه افزود:تحقق اين امر نشان‌دهنده تلاش و اهتمام ويژه فرماندهي نيرو و پيگيري‌هاي مستمر معاونت بازرسي با همدلي و همكاري عقيدتي سياسي وحفاظت اطلاعات مي­باشد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم با اشاره به آياتي از قرآن كريم، راه پيشگيري از جرم را عبادت پروردگار متعال دانست و تصريح كرد: شخصي كه پروردگار متعال را ستايش مي­كند و به بزرگي خداي متعال ايمان دارد،همان ايمان قلبي به بزرگي و قدرت خداوند متعال سبب ايجاد يك حس پيشگيري از جرم و گناه در آن فرد مي­شود كه دراين راستا  ياد خدا سبب مي­شود شخص از گناه و جرم دوري كند و اين امر خود سبب رستگاري در دنيا و آخرت مي­شود.

وي خاطر نشان كرد: دينداري تنها به اعتقاد نيست بلكه به‌عمل نياز دارد و بدون آگاهي از دستورات ديني نيز نمي­توان از آسيب‌هاي بي ديني در امان بود. در پرتو دينداري به گونه‌اي انسان پرورش مي­يابد كه شخص نه تنها در حضور ديگران بلكه در خلوت نيز از جرم و گناه مي­پرهيزد، فلذا ذكر خدا داشتن و ترس از او نسبت به اعمالمان مي­تواند راه موثري براي پيشگيري از گناه باشد.

حجت الاسلام­ و المسلمين آل­هاشم در پايان با توصيه به عملكرد هوشمندانه عقيدتي سياسي‌ها در ايجاد بستر مناسب فرهنگي و فضاي معنوي براي كاركنان گفت: عقيدتي سياسي­ها بايد براي ايجاد فضاي معنوي كاركنان و تقويت بنيان مذهبي آنان به انجام دو فريضه نماز و امر به معروف و نهي از منكر اهتمام ورزند تا دامان جامعه از بسياري گناهان پاك ­شود.

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در جمع دانشجويان مركز آموزش شهداي وظيفه نيروي زميني:

 

ترور انديشمندان ايران اسلامي، ترس دشمنان ازگسترش فرهنگ اصيل اسلام در جامعه ايران اسلامي بود


حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ،گفت: علت ترور انديشمندان ايران اسلامي از جمله شهيد دكتر مفتح، ترس دشمنان از تأثيرگذاري در بين جوانان ايران اسلامي علي الخصوص دانشجويان و همچنين ترس ازگسترش فرهنگ اصيل اسلام توسط ايشان در جامعه ايران اسلامي بود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسمي كه در مسجد مركز آموزش شهداي وظيفه نيروي زميني(01) برگزار شد، در سخناني  ضمن تبريك به مناسبت روز دانشجو و در آستانه سالروز شهادت آيت الله دكتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، دكتر مفتح را يكي از چهره‌هاي ارزشمند نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست كه  در جهت هدايت نيروهاي مسلمان مبارز و تشكيل سنگري براي ارائه اسلام راستين و جبهه‌اي براي مبارزه با رژيم پهلوي، نقش ارزنده‌اي ايفا كرد.

وي افزود: دكتر مفتح با تشكيل كلاس‌هاي مختلف از جمله اصول عقايد، فلسفه،تفسير قرآن،نهج البلاغه، تاريخ اديان، جامعه شناسي و... براي دانشجويان و نيز كلاس‌هاي ديگري در سطح دانش آموزان؛اقدامي مؤثر براي بالابردن سطح آگاهي‌هاي مذهبي در جهت پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي نمود.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه افزود: نقش اين شهيد گرانقدر در اجرايي نمودن فرمايشات امام خميني (ره) و مديريت راهپيمايي‌هايي كه در تهران برگزار مي‌شد مخصوصاٌ راهپيمايي بزرگ روز عيد فطر بسيار ارزشمند و تأثيرگذار بود.

حجت الاسلام‌ و المسلمين آل هاشم در پايان با اشاره به تأكيد مقام معظم رهبري و فرماندهي كل قوا  در زمينه توجه به قشر جوان، توصيه‌هايي در راستاي تحقق آرمان‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرامين مقام معظم رهبري ارائه نمود

 



تاريخ : 18 / 9 / 1391برچسب:, | 10:4 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ناوگروه بیست و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر در بندر سودان پهلو گرفت.

خبرگزاری فارس: بیست و سومین ناوگروه دریایی ایران در بندر سودان پهلو گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه بیست و سوم نداجا متشکل از ناوشکن جماران و ناو بالگردبر بوشهر پس از عبور از تنگه استراتژیک باب المندب و انجام ماموریت موفقیت آمیز خود در دریای سرخ در بندر سودان پهلو گرفت و فرماندهان این ناوگروه پس از استقبال رسمی مقامات سودان با فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور دیدار کردند.

در ابتدای این مراسم پس از تلاوت قرآن کریم توسط یکی از افسران نیروی دریایی سودان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور ضمن خوشامدگویی به ناوگروه نداجا از میزبانی شایسته و استقبال گرم مقامات سودانی تشکر کرد و حضور ناوگروه نداجا در سودان را یک افتخار دانست.

در ادامه این دیدار عبدالله المطری فرمانده ارشد نیروی دریایی سودان با ابراز خوشحالی از حضور ناوگروه ایرانی در کشورشان خواهان ادامه و گسترش روابط دوستانه نظامی بین دو کشور شد و گفت در آینده نزدیک به ایران سفر خواهد کرد.

وی همچنین ضمن اشاره به وجه مشترک دینی و اجتماعی دو کشور، برقراری امنیت دریایی را یکی از اولویت‌های ایجاد روابط دانست و پیروزی و موفقیت را برای نیروهای دریایی دو کشور و همچنین سرافرازی دین مبین اسلام خواستار شد.