تاريخ : 20 / 4 / 1392برچسب:توصیه,وزارت,اطلاعات,مردم,عقاب نیوز, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گرچه امنیت تضمین شدنی نیست ولی به طور خارق‌العاده‌ای قابل افزایش است. همه دستگاه‌های امنیتی کشور از جمله کارکنان وزارت اطلاعات، برای حفظ امنیت ملی، به طور شبانه‌روزی در حال تلاش هستند. اما این میسر نخواهد شد مگر این که هر یک از شهروندان عزیز ایرانی، نسبت به امنیت خود و سایر همنوعان احساس مسوولیت و تلاش نمایند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات،  برای این مقصود، هر شخص باید برای افزایش ایمنی خود، قواعد مربوط به امنیت فردی را بیاموزد. آشنایی هر یک از ما با برخی اقدامات خود حفاظتی، اولین گام برای دفاع و حفاظت شخصی در مقابل خطرات غیرقابل پیش‌بینی است.

توصیه‌های حفاظتی در محل سکونت و کار:

1- هرگز نسبت به آن‌چه که در اطراف شما رخ می‌دهد، بی‌اعتنا نباشید.

2- هرگز نسبت به حضور نیروهای خدماتی در محیط زندگی به‏ صورت ناخواسته بی‌تفاوت نباشید.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: اگر قرآن بر دل ما بنشیند، خبری از جرم، تخلف و اختلاف نخواهد بود و همه جامعه در سایه وحدت قرار می‌گیرد.

 

خبرگزاری فارس: فرهنگ قرآنی مایه مباهات و فخر ارتش است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در آئین پایانی سیزدهمین دوره مسابقات منطقه‌ای قران کریم خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی ارتش، گفت: امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل نیروهای مسلح کشور بلکه در خارج از کشور و در بین ارتش‌های کشورهای اسلامی در ترویج فرهنگ قرانی، حرف برای گفتن دارد.

 

وی این افتخارات را برکت توصیه‌های مقام معظم رهبری در جهت ارتقای اخلاق و معرفت در ارتش دانست و ادامه داد: اگر قران بر دل ما بنشیند، خبری از جرم، تخلف و اختلاف نخواهد بود و همه جامعه در سایه وحدت قرار می گیرند.

 

آل هاشم در ادامه، نقش مقام معظم رهبری در گسترش فرهنگ قرآنی را بسیار مهم دانست و گفت: ایشان نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در سایر ماه‌­های سال برای برگزاری محافل قرانی، زمان بسیاری اختصاص می دهند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در زنده نگه داشتن یاد قرآن در دل های مردم، اظهار داشت: پیش از امام (ره)، قرآن بیشتر در مجالس ختم و برخی از منازل قرائت می شد و این حضرت امام (ره) بودند که قران را در جامعه اسلامی ما احیا کردند و امروز می بینیم فرهنگ قرانی در جامعه ما ایجاد شده است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش برخی از ویژگی های قرآن کریم را برشمرد و ادامه داد: از ویژگی های قران کریم، یکی این است که هیچ شکی در صحت آن نیست و هدایت کننده پرهیزگاران است.

 

وی در پایان با تأکید بر این نکته که قرآن کریم باید در همه عرصه های زندگی ما حضور داشته باشد، اظهار داشت: از دیگر ویژگی های بارز این کتاب گرانبها، آسان بودن آن است و ما نباید فقط به خواندن و حفظ کردن آن اکتفا کنیم بلکه باید به گفته های آن نیز عمل شود.

 

در پایان این مراسم به افراد برتر این دوره از مسابقات، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به همراه هیئتی با سفر به استان کرمانشاه از یگان‌های ارتش مستقر در غرب کشور بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: سرلشکر صالحی از یگان‌های ارتش در غرب کشور بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئتی با سفر به استان کرمانشاه از یگان‌های ارتش مستقر در غرب کشور بازدید کرد.

در این بازدید، سرلشکر صالحی با حضور در پادگان ابوذر در سر پل ذهاب از یگان‌های خطوط مرزی تیپ 71 پیاده ماشینی بازدید و از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و عملیاتی یگان‌ها قرار گرفت.

وی همچنین جهت آگاهی از وضعیت ساخت و ساز و پیشرفت مسکن نظامیان یگان‌های ارتش منطقه غرب کشور، از شهرک پردیسان کرمانشاه نیز بازدید به عمل آورد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده آذرخش ارتش و سپاه در رزمایش


خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت‌‌۵ در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در این رزمایش پهپاد حازم‌‌۳ را به‌کار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه بزرگداشت شهدای حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد تحریم‌ها، اظهار داشت: اگر تحریم‌ها را بررسی کنید، می‌بینید که همه آنها غیراصولی و غیرمنطقی هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی صورت گرفته علیه مردم کشورمان، گفت: در بحث اقتصادی، زندگی و معیشت مردم حق مسلم آنهاست اما وقتی تحریم می‌شویم یعنی می‌خواهند زندگی مردم را تحت فشار قرار دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تحریم‌ها علیه قطعات هواپیما نیز اظهار داشت: وقتی در حوزه هوایی تحریم می‌شویم، یعنی جان مردم به خطر می‌افتد و این مردم فقط مردم کشور ما نیستند چرا که در همین هواپیمای 655، می‌بینید که از ملیت‌های گوناگون اعم از اماراتی، یوگسلاوی، ایتالیایی، هندی و پاکستانی نیز حضور داشتند.

امیر اسماعیلی با اشاره به تحریم‌های نظامی علیه کشورمان تأکید کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی در مسائل نظامی، دفاعی است و هیچ کشوری با دفاع، قصد حمله به کشور دیگری را ندارد اما می‌بینیم که در این بخش نیز ما را تحریم می‌کنند و می‌بینیم که تحریم‌ها حتی از جنس واقعی و منطقی حتی در جنگ نیست و تمامی این تحریم‌ها غیرمنطقی، غیرانسانی و غیراصولی است.

وی خاطرنشان کرد: پیام ایران در حوزه نظامی به هر کشوری که پیام صلح و دوستی داشته باشد، "صلح و دوستی" است و دست آن کشور را به مودت و برادری می‌فشاریم اما به هر کشوری که چشم طمع به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، پاسخی دندان‌شکن خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سؤالی مبنی بر "آیا برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش جدید در سال 92 دارید یا خیر؟" تصریح کرد: ان‌شاءالله در نیمه دوم امسال رزمایش باشکوهی برگزاری خواهیم کرد که از رزمایش سال گذشته مدافعان آسمان ولایت‌‌4 که در منطقه شرق کشور برگزار شد، به‌مراتب وسیع‌تر و پرحجم‌تر خواهد بود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:واکنش,سیاری,حضور,کابینه,عقاب نیوز, | 3:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اخبار شنیده شده مبنی بر حضورش در کابینه یازدهم به عنوان وزیر دفاع گفت: تمام اینها شایعه است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، امیر حبیب‌الله سیاری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور خود به عنوان وزیر دفاع دولت یازدهم تاکید کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور منتخب در رابطه با مسائل مطرح در مورد کابینه یازدهم گفتند، تمام اینها شایعه است.

 

وی در برابر این پرسش که "اگر مسئولیت وزارت دفاع در کابینه یازدهم به شما پیشنهاد شود، آیا قبول خواهید کرد؟" بار دیگر تکرار کرد: طرح این موضوعات شایعه است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پس از خلق حماسه سیاسی، مسئولین و مردم می‌توانند با خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه اقتصادی، حماسه‌آفرینی ملت سرافراز ایران اسلامی را تکمیل کنند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه دوم نیروی دریایی ولایت (جاسک) با اشاره به خلق حماسه با شکوه و تاریخی ملت سرافراز ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات وسیع خود سعی در کم رنگ جلوه دادن حضور مردم داشتند اما خوشبختانه ملت استکبار ستیز ایران با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخاباتی آرام، تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حماسه سیاسی را محقق کردند و ما این پیروزی را هم به ملت و هم به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به حادثه 6 تیر 1360، سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، خاطر نشان کرد: این تفضل الهی بود که ایشان علی‌رغم این توطئه، برای انقلاب حفظ شوند و سکان‌دار شایسته هدایت کشتی انقلاب اسلامی در اقیانوس متلاطم استکبار جهانی باشند. بعد از ارتحال امام (ره)، نیز رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرند و با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، هنوز انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت برقرار است.

وی در پایان با بیان این­که درمیان کارکنان ارتش، معنویت و اخلاق به معنای واقعی کلمه رعایت می‌شود، اظهار داشت: امسال بیش از هفت هزار نفر از دانشجویان، کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند.

گفتنی است رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه حضور خود در منطقه دوم نیروی دریایی ولایت - جاسک، ضمن بازدید از اماکن فرهنگی و طرح‌های عمرانی در حال احداث این منطقه، از نزدیک در جریان روند پیشرفت فعالیت‌های انجام شده قرار گرفت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: حضور پرنشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیش از هر چیزی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام اسلامی بود و این حضور تمام ترفندها را با شکست مواجه کرد.

خبرگزاری فارس: حضور پرنشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به خلق حماسه با شکوه و تاریخی ملت سرافراز  ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور پر نشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیش از هر چیزی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام اسلامی بود و این حضور تمام توطئه­های کسانی را که قصد داشتند با ترفندهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و امنیتی اعتماد مردم از نظام اسلامی را سلب کنند با شکست مواجه کرد.

وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس ‌جمهور همه‌ ملت است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید به رئیس ‌جمهور و همکاران وی برای دست یافتن به آرمان­های بزرگی که دولت، متعهد و مسئول تحقق آن است کمک کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی (ره) و 72 تن از یارانش خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از همان نخستین لحظات پیروزی انقلاب شکوهمند مردمی در ایران با ترور شخصیت­های اثرگذار، به­دنبال اهداف خاصی بودند که البته هرگز به آن دست نیافتند.

آل هاشم در پایان سخنان خود به تشریح اندیشه­های بلند و تفکر انقلابی دکتر بهشتی (ره) پرداخت و یاد و خاطره 72 تن از یاران صدیق انقلاب و امام (ره) به ‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی را گرامی داشت.



تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ابتدای تیرماه، مهلت تعویض کارت های معافیت سربازی به پایان رسید. اما هنوز هم هستند آنهایی که کارت معافیت خود را تعویض نکرده اند.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پیش از این اعلام شده بود به دارندگان کارت های معافیت قدیمی خدماتی مانند گذرنامه و گواهینامه داده نمی شود. ضمن اینکه از ابتدای تیرماه ۹۲ هم با دارندگان این کارت ها مانند سرباز فراری و مشمولان غایب برخورد می شود.

هرچند روز ۳۰ خرداد ۹۲ دفاتر پلیس ۱۰+ شلوغ بود، اما هنوز هم هستند آنهایی که تکلیف کارت معافیت خود را مشخص نکرده اند.

درباره تکلیف آنها سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به خبرآنلاین گفت: این افراد باید هرچه زودتر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و کارت های خود را تحویل دهند. چون با ان کارت ها هیچ خدماتی به انها ارائه نمی شود.

او گفت: آنهایی که تاکنون برای تعویض کارت مراحعه نکرده اند این شبهه را  ایجاد کرده اند که احتمالا کارت جعلی دارند و وضعیت انها به عقیده ما مشکوک است.

تکلیف سربازی مشمولان دو تابعیتی

سردار کمالی همچنین در رابطه با نحوه خدمت سربازی مشمولان دو تابعیتی، به ایسنا گفت: این افراد اگر در گذشته در کشور دیگر به سربازی رفته یا معاف شده‌اند، همان قبول است و نیازی به سربازی رفتن در ایران وجود ندارد.

او گفت: اگر این افراد در آن کشور به سربازی نرفته یا آن کشور دارای سرباز حرفه‌ای بوده و این افراد به سربازی اعزام نشده‌اند، باید زمانی که تابعیت ایران را می‌گیرد، در این کشور به سربازی بروند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، غیبت از خدمت برای این افراد محاسبه نخواهد شد و در صورتی که آنان دارای شرایط معافیت باشند نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.



تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد
قزوین- خبرگزاری مهر: با حضور فرمانده ناجا سرهنگ محمد رضا میر حیدری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه در مراسمی با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، احمد عجم استاندار، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر استان، مدیران دستگاهای اجرایی، کارکنان و ماموران نیروی انتظامی فرمانده جدیn نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله سردار مسعود جعفری نسب، سرهنگ پاسدار محمد رضا میر حیدری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

میرحیدری در سوابق خود معاونت ناجا در استان اصفهان و جانشینی فرماندهی ناجا در استان قم را در کارنامه دارد.

سردار جعفری نسب هم به عنوان جانشین پلیس پیشگیری ناجا منصوب شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از کتاب «راهبردهای تربیت نسل مطهر در عصر ظهور» نوشته سرلشکر فیروزآبادی رونمایی شد، همچنین از ۲۵ مهدی‌یاور در حوزه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در ادامه همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «تربیت زمینه‌ساز؛ راهبردها و راهکارها» از کتاب «راهبردهای تربیت نسل  مطهر در عصر ظهور» نوشته سردار بسیجی سید حسن فیروزآبادی با حضور آیات مهدوی کنی و حسینی بوشهری و حجج اسلام اعرافی، پورسیدآقایی و سهرابی عضو هیئت مدیره پژوهشکده مهدویت رونمایی شد.

همچنین «مدیریت جامع اطلاعات مهدویت» که با همکاری معاونت راهبردی فرمانده کل قوا تهیه شده است، با حضور مادر شهید یوسف داغر رونمایی شد.

به گزارش فارس، این همایش با تجلیل از 25 مهدی یاور ادامه یافت که در این میان از پرویز فتاح به عنوان ولی یاور تقدیر شد و در حوزه سینما از منوچهر محمدی تجلیل شد و عمو پورنگ به همراه امیرمحمد از جمله مهدی‌یاوران این دوره مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

خانواده شهید حسن خان آقا محمدی در حوزه جهاد و شهادت، جانباز سرتیپ دوم پاسدار بلالی، سردار احمدی مقدم در حوزه مدیریت فرمانده مهدوی، حجت‌الاسلام رفیعی، سردار ذولقدر در حوزه نظامی و نیروهای مسلح، پرویز فتاح، دارابی معاونت سیما، گروسی مدیر شبکه قرآن سیما، ممبینی در حوزه مدیریت و حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، محمد کورانی نویسنده مقاله برتر خارجی، طالب پور در حوزه فضای مجازی، حجت‌الاسلام آیتی در حوزه تألیف کتاب، حجت‌الاسلام جعفری در حوزه پاسخگویی به شبهات مهدوی، علیرضا گلپایگانی سازنده اینمیشین آقای مهربان، پورنثاری در حوزه مدیریت، لولاچیان خیر و نیکوکار مهدوی و سیده موسوی مؤسس مدارس مهدوی خواهران در عربستان از دیگر افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب: سرلشگر. دکتر.سید حسن.فیروز آبادی . رئیس . ستادکل.نیروهای .مسلح.ایران



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران ابزار اميداوري كرد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به رئيس جمهور منتخب در راه تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ياري برسانند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش صبح امروز در مراسم جشن روز جوان و در جمع كاركنان وظيفه و پايور اين سازمان، گفت: اين روزها كشور عزيزمان پر از شادي و خوشحالي است. انتخابات شكوهمند ايران اسلامي مردم را شاد كرد و  يك بار ديگر موجب شد دشمنان، معادلاتشان بر هم بريزد.

 وي با بيان اين­كه دشمنان هيچ­گاه فكر نمي­كردند مردم چنين حضوري در انتخابات داشته باشند، افزود: مردم  به نداي رهبر معظم انقلاب، امام خامنه­اي عزيز، لبيك گفتند و با حضور خود، حماسه سياسي مد نظر رهبر انقلاب را محقق كردند به­طوري كه دشمنان ملت ايران نيز به حضور پر شور مردم در انتخابات 24 خرداد اعتراف كردند.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، افزود: اميدواريم عزيزاني كه به­عنوان كانديداي رياست جمهوري در اين انتخابات فعاليت كرده و موجب گرمي فضاي انتخابات شدند، به دولت جديد در خدمت رساني كمك كنند.

وي ضمن تبريك ايام شعبانيه و روز جوان، به شور و شوق جوانان در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و افزود: امروز، شاهد موفقيت­هاي بزرگ در عرصه­هاي گوناگون توسط جوانان هستيم كه در اين رابطه مي­توان به موفقيت تيم ملي فوتبال ايران در راهيابي به جام جهاني اشاره كرد كه موجب عزت آفريني براي كشور عزيزمان شد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبري در مسجد ابوذر تهران، اظهار داشت: علي­رغم اين توطئه، ايشان به خواست خدا براي انقلاب حفظ شدند تا بعد از ارتحال بنيانگذار بزرگ انقلاب، امام( ره)، رهبري جامعه اسلامي را بر عهده بگيرند و ما امروز به خوبي شاهديم كه نه تنها در داخل كه در جهان اسلام آثار تفكرات ايشان به خوبي مشهود است و انقلاب اسلامي ايران با همان صلابت امام؛ رهبري و هدايت مي­شود.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم در پايان، سالروز شهادت دكتر چمران و انفجار حزب جمهوري اسلامي ايران و شهادت 72 تن از ياران انقلاب به­ويژه شهيد مظلوم آيت الله بهشتي را گرامي داشت

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی عملکرد آموزش‌های رزمی کارکنان پایور و وظیفه، از یگان‌های مختلف تیپ 128 پیاده کردستان بازدید کرد.
به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران امير سرلشکر عطاءالله صالحي فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی عملکرد آموزش‌های رزمی کارکنان پایور و وظیفه، از یگان‌های مختلف تیپ 128 پیاده کردستان بازدید کرد.

همچنین در بازدید از کارگاه‌های آموزشی یگان‌های تیپ 128 پیاده، طی سخنانی، ارتقاء کیفیت آموزش رزمی کارکنان و استفاده از تجهیزات نوین و به‌روز در امر آموزش‌های رزمی و تاکتیکی یگان‌ها را از ضروریات و نکات قابل توجه برای پیشبرد برنامه‌های مدون آموزشی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.
 
سرلشکر صالحی سپس در صبحگاه عمومی تیپ 128 نیروی زمینی ارتش شرکت کرد و نکاتی را درباره پیشرفت برنامه‌های آموزشی و اهداف رزمی یگان‌ها به فرماندهان و کارکنان این تیپ مقتدر گوشزد کرد و مورد تاکید قرار داد.



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 2:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت کفالت، رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت و تنها پسر بالای 18 سال و سالم خانواده بودن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت‌های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای 65 سال تمام، یگانه فرزند ذکور و سالم بالای 18 سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (18سال تمام) و نداشتن غیبت است که مهاجرت از محل سکونت، ازدواج یا درحبس بودن برادر یا برادران مشمول مانع بهره‌مندی وی از این نوع معافیت می‌شود.

چنانچه برادر بالای 18 سال مشمول، بیمار باشد، در صورتی‌ که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود، مانعی برای استفاده وی از معافیت کفالت نخواهد بود.

مشمولانی که دارای پدر کمتر از 65 سال سن است، تنها در صورتی می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که پدرآنان دارای بیماری باشد که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت نیز تشخیص داده شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ارتش خلق حماسه سیاسی را به مردم و رئیس‌جمهور برگزیده تبریک گفت

ارتش جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي با تجليل از حضور حماسي مردم  و خلق حماسه سياسي،انتخاب حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني را به عنوان رئيس جمهور منتخب ملت تبريك گفت.

 متن اين بيانيه بدين شرح است:

 سرانجام شور وشوق و هيجان ملت سربلند و انقلابي ايران اسلامي به ثمر نشست و حماسه سياسي مورد نظر رهبر معظم انقلاب تحقق يافت و امت هميشه در صحنه، بار ديگر چشم جهانيان را به ايران و ايراني خيره ساخت.

 دشمن،درنهايت ناباوري انگشت تحير به دندان گزيد و همانند گذشته ناگزير در برابر عظمت و اقتدار ملت بزرگ  و سرافزاز ايران كه با حضور در پاي صندوق هاي راي، معنا و مفهوم مردم سالاري ديني را به همگان نشان داد، سر تعظيم و تكريم فرود آورد.

با تبريك اين حماسه عظيم به حضور مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي عزيز و ملت قهرمان ايران و رئيس جمهور منتخب  جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي دكتر حسن روحاني  از درگاه حضرت باريتعالي توفيقات روز افزون ايشان را  در خدمت به مردم  و پاسداري از ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس و نگاهباني از ميراث معمار كبير انقلاب يعني  نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه خواستاريم .

 اميدواريم اين  اعتماد مردمي به عنوان يك پشتوانه عظيم براي ايشان، زمينه ساز ترقي و پيشرفت و آباداني كشور عزيزمان، ايران اسلامي باشد



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش در انتخابات

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از شرکت کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور عمان خبر داد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، دریادار دوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، با اعلام این خبر گفت: کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش همگام با آحاد ملت ایران در بیست و چهارم خردادماه به تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی خود عمل کرده است و پس از حضور در لنگرگاه شهر بندری مسقط کشور عمان پای صندوق رای رفتند و کاندیدای مورد نظر خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور ناوگروه در منطقه گشت، نزدیک‌ترین کشور به منطقه ماموریت کشور عمان بود که با هماهنگی‌هایی که با سفارت و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عمان صورت گرفت صندوق سیاری توسط یک فروند یدک‌کش جهت اخذ آرای کارکنان ناوگروه به لنگرگاه اعزام شد و در حضور سفیر و وابسته نظامی ایران در عمان انتخابات صورت گرفت.

دریادار دوم جره تصریح کرد: ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی-رزمی بندرعباس در دوازدهم خرداد به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شد.



تاريخ : 24 / 3 / 1392برچسب:, | 1:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، نماد قدرت نرم جمهوری اسلامی است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه درتهران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران با اشاره به مشارکت و حضورحماسی آحاد ارتشیان در انتخابات، اظهار داشت: دلاورمردان غیورارتش همان گونه که پاسداراستقلال، اقتدارو امنیت مرزهای کشور هستند، در عرصه خلق حماسه سیاسی نیز دوشادوش ملت بزرگ ایران و لبیک گوی ندای رهبرعظیم الشان انقلاب در انتخابات حضوری فراگیر، فعال، پرشور و گسترده دارند؛ چرا که انتخابات ازجمله فرصت هایی است که می تواند با حماسه حضور مردمی تاثیرات بزرگی را در روند پیشرفت های داخلی و موقعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران برجای بگذارد.

وی با تشریح وتبیین ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی مشارکت حداکثری مردم درانتخابات، تصریح کرد: در بعد داخلی، این حضور گسترده علاوه بر تقویت انسجام وحدت ملی، پشتوانه ای محکم برای دولت آینده محسوب خواهد شد و روند توسعه و پیشرفت برنامه های کشور را تقویت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم درخصوص ابعاد بین المللی حضورحماسی مردم در انتخابات، یادآورشد: در سطح منطقه ای با توجه به موج بیداری اسلامی، انتخابات پرشور علاوه براین که نماد قدرت نرم جمهوری اسلامی محسوب می شود، در روند نظام سازی درکشورهای منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود و موجب الگوپذیری ملت های منطقه و حتی سایرکشورها از ملت ایران می شود.

وی، نتیجه و میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری را برای دوستان و دشمنان انقلاب مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نگاه نظام اسلامی در ارتباط با رای مردم، تاثیرگذاری است نه تشریفاتی، لذا نتیجه، نحوه برگزاری و میزان مشارکت و حضورحماسی مردم هم برای دوستان مهم است و هم برای دشمنان.چرا که این حضور، پشتوانه مردمی نظام را معین می نماید و برای دشمنان نیزکه از مدت ها قبل درتلاش اند که با تبلیغات مسموم، مردم را مایوس و حضورآنان را کمرنگ جلوه دهند، بسیارمهم است؛ بنابراین حضور پرشور، حماسی، آگاهانه و هوشیارانه مردم دراین دوره از انتخابات، کشور را در مقابل تمامی تهدیدات بدخواهان و دشمنان اسلام و انقلاب بیمه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، ادای تکلیف شرعی دربحث انتخابات را منوط به گذر از دو مرحله عنوان کرد و اظهارداشت: حضور گسترده و پرشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مرحله نخست ادای تکلیف است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مرحله دوم در ادای تکلیف را انتخاب اصلح برشمرد و گفت: فرد منتخب باید به آرمان های امام (ره) و اهداف بلند و والای مقام معظم رهبری پایبند باشد و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

 

منبع خبرگزاری حوزه



تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن روز پاسدار و روز جانباز بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن سوم و چهارم شعبان‌المعظم، روز پاسدار و روز جانباز بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نامگذاری سوم و چهارم شعبان المعظم، سالروز میلاد مسعود سیدالشهدا (سلام الله علیه) و پرچمدار دشت کربلا، حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) به نام روز پاسدار و روز جانباز، نمادی از معنویت، عدالت، عزت و قدرت غیور مردانی است که از نخستین ساعات پیروزی انقلاب، صادقانه وارد سلک پاسداری شدند و همدوش با ارتشیان و سایر نیروهای مسلح و مردم در راه آرمان­های الهی و انقلابی پیر و مرادشان سر و جان گذاشتند و مقتدرانه از دوران ارزشمند دفاع مقدس عبور کردند.

جان برکفانی که امروز نیز فکر، عقیده و ایمانشان وحشت را همنشین دل مستکبران ساخته و حضور مداوم و فعالشان در عرصه­های گوناگون سخت و نرم، کشور را از گزند نامحرمان و فتنه انگیزان مصون نگاه داشته است. بی­شک وحدت و همدلی میان ارتش و سپاه در راه صیانت و حفظ دستاوردها و آرمان‌­های انقلاب که اتاقک­های فکری نظام سلطه را ناامید ساخته، ستودنی و تحسین برانگیز است. جانبازان عزیز نیز با شجاعت و ایثار بی­مثالشان در دوران دفاع مقدس، همچون نگینی درخشان بر پهنه آسمان این سرزمین می‌درخشند و الگوی­های ماندگار جامعه­اند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک ایام خجسته ماه شعبان به­ویژه روزهای پرشکوه میلاد باسعادت سه نگین درخشان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، به بزرگ جانباز انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، پاسداران غیور، جانبازان و ملت سرافراز ایران اسلامی؛ از خداوند متعال توفیق پیمودن راه شهدای والامقام انقلاب و جنگ تحمیلی را در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئلت نموده و اعلام می‌دارد در سال حماسه سیاسی و در آستانه خلق حماسه عملی در انتخابات ریاست جمهوری، همدوش با سایر نیروهای مسلح و در کنار ملت غیور میهن اسلامی­مان با حضور خود، قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان تفهیم خواهیم کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: فرد اصلح، فردی است که توانایی بالا بردن عزت ملی در سطح بین‌المللی را داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز طی سخنانی در مرکز همایش های کوثر و درجمع کارکنان این سازمان ضمن تبریک عید مبعث، اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن روز پاسدار و جانباز به ملت سرافراز ایران اسلامی به ویژه پاسداران حریم ولایت و انقلاب و جانبازان اظهار داشت: حضرت محمد(ص) الگویی کامل از اخلاق، معنویت و خلق حسنه بود که سعادت واقعی را برای انسان ها به ارمغان آورد. 

وی سپس با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری به عنوان یک رویداد مهم و ضمن تأکید بر ضرورت خلق حماسه عظیم سیاسی با حضور پرشور و حداکثری گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی همواره در مقاطع گوناگون و حساس و در حوزه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اجتماعی با حضور پرشور خود در صحنه، از انقلاب و کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاس ارتش انتخابات پیشرو را فرصت گرانبهای دانست که می‌تواند با حضور گسترده تمام سلیقه ها و مردم، تأثیر عظیمی بر روند پیشترفت های داخلی و بین المللی کشور داشته باشد.

آل هاشم با بیان این مطلب که حضور گسترده مردم در انتخابات علاوه براین که پشتوانه بزرگی برای دولت آینده در اجرای برنامه هایش خواهد بود، افزود: این حضور همچنین می تواند قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تداوم موج بیداری اسلامی در منطقه، در روند نظام سازی و الگو برداری سایر کشور ها به نمایش بگذارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به توطئه های پیچیده و گسترده دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بصیرت و هوشیاری را از عواملی برشمرد که می تواند علاوه برخنثی کردن این گونه توطئه ها، کشور را در برابر هر گونه فتنه انگیزی مصون نگاه دارد.

وی در ادامه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و خاطرنشان کرد: همانگونه که معظم له نیز فرمودند «رأی دادن به هریک از کاندیداها، رأی دادن به نظام جمهوری اسلامی است» که در این راستا وظیفه مسئولین ایجاد زمینه های مناسب به منظور حضور حداکثری همه قشرها در این انتخابات است.

آل هاشم سپس فرصت های ارائه شده از سوی رسانه ملی به کاندیداها به منظور بیان دیدگاه هایشان را منصفانه دانست و گفت: این فرصت علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، بر آگاهی مردم نسبت به مواضع و برنامه های کاندیداها تأثیر مثبتی داشته داست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضورگسترده مردم و همچنین رعایت قانون و اخلاق اسلامی در انتخابات را از الزاماتی برشمرد که می تواند در حماسه آفرینی سیاسی نقش موثری داشته باشد.

آل هاشم همچنین، رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از بد اخلاقی سیاسی را از یکی از شاخص های کاندیدای اصلح دانست و افزود: ترجیح دادن مصالح عمومی و ملی بر مصالح فردی و حزبی از جمله مصادیقی است که کاندیداهای ریاست جمهوری باید آن را مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به بایدها و نبایدهای اقدامات کاندیداها و طرفدارانشان درجریان تبلیغات پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: صادقانه عمل کردن در میدان تبلیغات، پایبندی به مصالح و امنیت ملی و رقابت کردن برسرخدمت به مردم، در حد توان اجرایی وعده دادن و رعایت انصاف از بایدهایی است که کاندیداها و حامیانشان می بایست به آن توجه داشته باشند.

وی سپس نبایدها را، تخریب وجهه کشور و ذهنیت مردم، متوسل شدن به شیوه های غیر اصولی، تخریب دیگران و اختلاف سلیقه را به نزاع کشاندن دانست و افزود: کاندیداها نباید با نفی دیگران خود را اثبات کنند و با وعده دادن اقداماتی که در توان و اختیاراتشان نیست در صدد کسب رأی برآیند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرد اصلح را فردی دانست که توانایی بالا بردن عزت ملی در سطح بین المللی را داشته باشد و بتواند استقلال کشور را عمیق تر کرده و همراه با بالا بردن کیفیت زندگی مردم، اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی را به نمایش بگذارد .

وی در پایان پایبندی به نظام و ولایت فقیه و همچنین متکی به مردم بودن را از جمله شاخصه های دیگر فرد اصلح دانست.

 



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن بازدید از پایگاه هوانیروز آبیک قزوین، چند پروژه عمرانی را نیز افتتاح کرد.

به گزارش مشرق  به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرمانده هوانیروز و فرمانده مهندسی نزاجا از پایگاه هوانیروز آبیک بازدید و چندین پروژه عمرانی را نیز به بهره برداری رساند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریک اعیاد ماههای رجب و شعبان خاطر نشان کرد: ماههای رجب، شعبان و رمضان ماه بندگی و عبودیت در پیشگاه خداوند است.
 
وی اظهار داشت: به منظور خروج پادگان ها از محیط شهری که از مهمترین برنامه های نیروهای مسلح است نقل مکان کارکنان هواپیمایی نیروی زمینی و اقع در قلعه مرغی تهران و خانواده هایشان به پادگان آبیک قزوین با ایثار و فداکاری همراه بوده و به همین جهت از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
امیر پوردستان افزود: بحمدالله شاهد آن هستیم که هوانیروز به این مرحله از رشد و ارتقا رسیده است که امروزه با دستان مهندسین توانمند خود کلیه  امور تعمیرات انواع بالگردها را انجام می دهد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همه ما باید با حضور پرشکوه خود در صحنه انتخابات مشت محکمی بر زیاده خواهی های دشمن بزنیم  و بار دیگر و مثل همیشه دشمنان را  با حضور گسترده خود شکست دهیم.
 
در پایان این برنامه چند واحد ساختمانی  و آشیانه تعمیراتی بالگرد 214 و 20 واحد از منازل سازمانی بازسازی شده این پایگاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده پایگاه دوم شکاری ارتش گفت: با در نظر گرفتن موقعیت راهبردی و حساس جغرافیایی کشور و منطقه، نیروهای مسلح همواره باید در آمادگی کامل عملیاتی باشند و پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 در آمادگی کامل است.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر خلبان "مسعود روزخوش" فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در بازآماد هواپیماهای جنگنده اعلام کرد: پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 و همچنین ساخت قطعات مختلف هواپیما، در آمادگی کامل است و به جرأت می‌توان گفت این آمادگی مورد قبول فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و فرماندهی نیروی هوایی ارتش است.

وی با اشاره به اهمیت همتاسازی در ارتش گفت: همواره در بُعد آموزش، نگهداری، آماد و دیگر زمینه‌ها، بحث همتاسازی سرلوحه امور اجرایی پایگاه شهید فکوری بوده است.

روزخوش با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تمام مراحل آموزش و تربیت خلبانی در داخل کشور و با استفاده از استاد خلبانان ایرانی انجام می­‌گیرد، افزود: بنده هم آموزش در داخل کشور و هم آموزش در خارج از کشور را تجربه کرده‌ام و به جرأت می‌توانم بگویم هیچ استادی دلسوزتر از هموطن خود ما نمی‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی کشورها تجهیزات بیشتری در بُعد آموزش داشته باشند، ولی در بُعد تربیت، به هیچ وجه دلسوزی استاد هموطن را ندارند در حالی که در داخل، تمام ریزه‌کاری‌ها حتی با آموزش و تمرین‌های بیش از اندازه تعلیم داده می‌شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه مردم کسی را ترجیح دهند که زمینه‌ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد، فرمودند: گام حماسی ملت در انتخابات، بشارت‌دهنده دستاوردهای بزرگ‌تر برای انقلاب خواهد بود.

خبرگزاری فارس: مردم کسی را برگزینند که زمینه ساز عزت کشور باشد/اختلاف نظرها نباید موجب کدورت و نفرت شود

-------------------------------

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، همزمان با ایام سالروز فتح خرمشهر، صبح امروز(دوشنبه) مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) با حضور حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهدای گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس را گرامی داشتند.

فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، گام بلند و حماسی و پرشور ملت ایران در انتخابات پیش روی 24 خرداد را بشارت دهنده موفقیت ها و دستاوردهای بزرگتر برای انقلاب و نظام اسلامی دانستند و با توصیه به مردم برای دقت در اظهارات و شعارهای کاندیداهای محترم بمنظور شناخت و انتخاب فرد اصلح و همچنین توصیه مؤکد به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری برای تثبیت اصول و مواضع عاقلانه و حکیمانه نظام اسلامی و پرهیز از ریخت و پاش، تخریب و بداخلاقی، در تبلیغات، تأکید کردند: به توفیق الهی، فردای این کشور و ملت، فردایی روشن، عزتمدارانه و برای همه الگو خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ما نمی دانیم که چه کسی رییس جمهور خواهد شد و نمی دانیم که خداوند متعال دلهای مردم را به سوی چه کسی هدایت خواهد کرد اما می دانیم که حضور مردم در پای صندوق های رأی که اعلام حضور قدرتمندانه ملت در عرصه حرکت و تاخت به سوی آرمان ها است، قطعا زمینه ساز عزت، مصونیت، آبروی بین المللی و خوشحالی دوستان و ناراحتی دشمنان خواهد شد.

حضرت آیت‌الله‌خامنه ای با اشاره به تبلیغات بدخواهان ملت ایران برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق های رأی گفتند: علت این تبلیغات گسترده این است که اگر مردم وارد میدان شوند و حرکت پرشور خود را نشان دهند، برای معاندان، گران تمام خواهد شد.

ایشان با اشاره به اظهار نظر مقامات امریکایی درخصوص انتخابات ایران افزودند: کسانی در مورد انتخابات ایران اظهار نظر می کنند که زندان گوانتانامو و هواپیماهای بدون سرنشین آنها بر فراز روستاهای محروم پاکستان و افغانستان و جنگ افروزی در منطقه و حمایت بی قید و شرط از رژیم جنایتکار صهیونیستی، مایه بی آبرویی و لکه ننگ آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه انتقاد آنها از جمهوری اسلامیِ آبرومند و سرافراز، ارزش جواب دادن ندارد و در خور اعتنای ملت ایران و مسئولان نیست، گفتند: اما این اظهارات برای آحاد ملت عبرت انگیز است زیرا نشان دهنده میزان بسیار بالای حساسیت انتخابات برای آنها است.

حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: جبهه معاندان، 34 سال است که به هنگام برگزاری هر انتخابات، جنجال آفرینی می کنند و در عین حال همواره هم ناموفق بوده اند، و به لطف الهی این بار نیز ملت بزرگ ایران، به آنها تو دهنی خواهند زد.

ایشان، مردم را به دقت و تأمل در اظهارات و مواضع کاندیداهای محترم فراخواندند و تأکید کردند: مردم باید کسی را ترجیح دهند که زمینه ساز عزت برای آینده انقلاب و کشور باشد و توانایی حل مشکلات و ایستادگی قدرتمندانه در مقابل جبهه معاندان و الگو کردن جمهوری اسلامی در چشم مستضعفان جهان را داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تفاوت تشخیص های مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تفاوت تشخیص ها، و علاقه مندی های متفاوت به کاندیداها نباید منجر به رودررو قرار گرفتن افراد شود.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: برای انتخاب و گزینش عالی ترین مقام اجرایی کشور که بسیار حساس و مهم است، در کشور، ساز و کار قانونی وجود دارد و بر اساس آن عمل خواهد شد، بنابراین اختلاف نظرها نباید موجب بروز کدورت شود.

ایشان چند توصیه هم به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشتند و گفتند: کاندیداهای محترم نیز باید کار را با حماسه و شور و غیرتمندی به پیش ببرند اما بدون چالش.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ظرافت کار اینجاست که باید در فضای رقابت های انتخاباتی، نشاط و تحرک و گفتگوهای گرم و داغ وجود داشته باشد اما نفرت پراکنی نباشد.

توصیه دیگر حضرت آیت الله خامنه ای به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، درخصوص نحوه تبلیغات و هزینه های آن بود.

ایشان تأکید کردند: مردم درخصوص نحوه تبلیغات داوطلبان و همچنین نحوه هزینه ها و ریخت و پاش ها قضاوت خواهند کرد و کسانی که برای تبلیغات انتخابات، از بیت المال یا پول مشتَبه به حرامِ برخی افراد دیگر استفاده کنند، نخواهند توانست اطمینان مردم را به سوی خود جلب کنند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: آنچه که در تبلیغات و شعارهای داوطلبان اهمیت دارد، این است که مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام اسلامی تثبیت شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: مبادا در تبلیغات، به برخی افراد معاند در خارج و یا حتی در داخل، چراغ سبز نشان دهیم زیرا دشمن در تلاش است تا مردم را مأیوس و ناامید کند و متأسفانه برخی حنجره ها و زبان ها و قلم های بی تقوا هم در داخل حرف آنها را تکرار می کنند.

فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود در جمع دانشجویان، اساتید و فرماندهان دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام، پاسداری از انقلاب را یکی از ویژگی های ممتاز دانشجویان این دانشگاه برشمردند و افزودند: یکی از لوازم پاسداری از انقلاب، داشتن شناخت درست و عمیق از مبانی نظری و اصول انقلاب اسلامی و پایبندی به آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در طول انقلاب اسلامی، کسانی بودند که با احساسات و بدون شناخت عمیق از مبانی نظری انقلاب، وارد میدان شدند و بعد از مواجه شدن با یک تندباد، راهشان تغییر کرد و از مسیر انقلاب خارج شدند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از لوازم پاسداری از انقلاب را شناخت دقیق تاریخ انقلاب دانستند و افزودند: تاریخ انقلاب اسلامی در واقع عینیتِ مبانی نظری آن است و نشان دهنده آزموده و تجربه شدنِ مبانی نظری در میدان عمل است.

ایشان با اشاره به تمرکز بیش از حد رسانه های بیگانه بر برخی نقاط ضعف کوچک و بزرگنمایی دهها برابری آن، خاطرنشان کردند: هدف آنها به فراموشی سپرده شدن تجربه های موفق نظام اسلامی و القای نادرستی مبانی نظری انقلاب در مرحله عمل است، بنابراین همه مردم بویژه جوانان باید از تاریخ انقلاب آگاهی کامل داشته باشند.

فرمانده کل قوا تأکید کردند: یکی از وظایف مهم مسئولان و فرماندهان دانشگاه امام حسین علیه السلام و همچنین مسئولان و اساتید همه دانشگاهها، آشنا کردن جوانان با تاریخ انقلاب اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: آشنایی نسل جوان با تاریخ انقلاب اسلامی زمینه ساز آینده ای اطمینان بخش و قطعی خواهد بود.

ایشان خاطرنشان کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، هر قدمی که انقلاب برداشته، نوید دهنده قدم بعدی بوده است و به همین دلیل هرگز دچار بن بست نشدیم و در دالان یأس و ناامیدی قرار نگرفتیم.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: همواره فرج و مسیر حرکت به سوی آرمانها، در مقابل ما باز بوده است و اگر در مواقعی پیشرفت مناسب نداشتیم به دلیل کوتاهی و سستی خودمان بوده است و نه بن بست بودن راه پیش رو.

در این مراسم سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ارتقای سطح آمادگی های دفاعی و تقویت توانمندیهای داخلی نیروهای سپاه پاسداران برای واکنش هم سطح و اثرگذار در برابر هر نوع تهدید دشمن، تأکید کرد: معنویت افزایی و تقویت بنیه اعتقادی و معرفتی در صدر برنامه های آموزشی سپاه پاسداران قرار دارد و نظام جامع آموزشی و تربیتی در مراکز آموزشی سپاه در حال اجرا است.

سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) نیز گزارشی از برنامه ها و دوره های علمی، آموزشی، فرهنگی و رزمی این دانشگاه بیان کرد.

در این مراسم همچنین جمعی از فرماندهان، اساتید، دانش آموختگان و دانشجویان نمونه دانشگاه امام حسین (ع) هدایای خود را از دست فرمانده معظم کل قوا دریافت کردند و نماینده دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) نیز مفتخر به دریافت سردوشی شد.

در ادامه دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) طرح میدانی «فَاستَقِم کَما اُمِرت» را اجرا کردند.

اجرای تمرینات آمادگی رزمی بخش دیگری از برنامه های اجرا شده بوسیله دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) بود.

در پایان مراسم یگانهای حاضر در میدان از مقابل فرمانده کل قوا رژه رفتند.



تاريخ : 1 / 3 / 1392برچسب:, | 3:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پنجمین جشنواره جوان سرباز و رونمایی از پنج دستاورد جدید وزارت دفاع صبح امروز چهار شنبه با حضور سران لشکری و کشوری در سالن همایش های برج میلاد برگزارشد. عکس / مجتبی حیدری



تاريخ : 20 / 2 / 1392برچسب:, | 2:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 

پایگاه خبری عقاب نیوز :


به گزارش ایلنا در کرج، حسن روحانی در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد؛ این مطلب را در پاسخ به سوال دانشجویی که از او پرسید:که سرلشگر خلبان بابایی در زمان مسئولیت شما به عنوان فرمانده پدافند هوایی در سال 64 به دست پدافند خودی در بازگشت از ماموریت مورد هدف قرار گرفت چه توضیحی دارید؟

بیان داشت: سرلشگر بابایی و تیمسار ستاری خودشان از ارکان اصلی پدافند هوایی بودند؛ باید بگویم که هدف گیری هواپیمای بابایی توسط پدافند هوایی صورت نگرفت بلکه توسط یک سرباز بسیجی در نزدیک مرز از آنجایی که تصور کرده بود هجوم هوایی صورت گرفته با توپ زمینی اقدام به شلیک می کند که متاسفانه یکی از این تیرها به گردن ایشان اصابت می کند و باعث شهادت وی می شود.

 



تاريخ : 15 / 2 / 1392برچسب:, | 12:31 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در همایشی کارکنان، همسران و فرزندان شایسته و برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از شاغل و بازنشسته را معرفی می‌کند.
به گزارش مشرق  ، سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در نظر دارد در سال جاری همایشی با حضور کارکنان، همسران و فرزندان شایسته و برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران اعم از شاغل و بازنشسته برگزار کند.

این افراد بر اساس معیارهای زیر انتخاب می‌شوند:

1.دارندگان رتبه زیر 100 در آزمونهای ورودی دانشگاهها

2.دانشجویان برتر دانشگاههای دولتی و آزاد (رتبه اول تا سوم)

3.دانشجویان و تحصیل کردگان مقطع دکترا

4.مخترعان و نخبگان تأیید شده از سوی سازمان ملی نخبگان

5. نفرات اول تا سوم مسابقات قرآنی در سطح آجا و کشور و بین المللی

6. برگزیدگان مسابقات و جشنواره های علمی و جشنواره های سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی.

7.دارندگان مدال در مسابقات ورزشی در سطح ملی و فرا ملی

8.هنرمندانی که در صدا وسیما فعالیت داشته اند یا در سطح ملی شناخته شده می باشند

9.کارآفرینان، مدیران و مجریان طرح های اقتصادی و اجتماعی بزرگ که مورد تایید سازمانهای ذیربط باشد

10.دارندگان نشان‌های ملی

11.دارندگان مدال المپیادهای علمی،فرهنگی و هنری ملی و فرا ملی

12.دیگر موفقیت های شاخص مطابق با معیارهای یاد شده



تاريخ : 14 / 2 / 1392برچسب:, | 1:10 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه برای تعویض کارت‌های معافیت قدیمی تنها تا ابتدای تیرماه امسال فرصت وجود دارد، گفت: پس از این تاریخ، با افرادی که نسبت به تعویض کارت‌های خود اقدام نکرده‌اند، همانند مشمولان غایب برخورد می‌شود.
به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سردار موسی کمالی با اعلام جزییات طرح تعویض کارت‌های معافیت گفت: فرآیند طرح تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت قدیمی از سال 90 آغاز شد.
 
وی برخی از اهداف این طرح را کاهش ضریب جعل، تجمیع اطلاعات سربازان، یکسان‌سازی شکل کارت‌ها و تسهیل در ارائه خدمات به افراد عنوان کرد.
 
کمالی با بیان اینکه با آغاز طرح تعویض کارت‌های قدیمی با کارت هوشمند، از برخی اقدامات غیرقانونی در حوزه صدور کارت پایان خدمت جلوگیری شده است، اظهار کرد: خوشبختانه با اعلام فراخوان تعویض کارت‌ها، عده‌ای از افراد که کارت‌های جعلی دریافت کرده‌ بودند، کارت‌های قبلی را دور انداخته و خود را برای اعزام به خدمت آماده کرده‌اند.
 
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه در این فرآیند عده‌ای نیز برای تعویض کارت‌های خود مراجعه نکرده و برخی دیگر نیز با تصور اینکه سیستم متوجه جعلی بودن کارتشان نمی‌شود، برای هوشمندسازی مراجعه کرده بودند، گفت: افرادی که کارت‌های جعلی دریافت کرده بودند، شناسایی شدند.
 
کمالی ادامه داد: این افراد به خدمت سربازی اعزام شده و اقدامات قانونی در خصوص پرونده‌شان نیز انجام شد.
 
وی از افرادی که نسبت به دریافت کارت‌های جعلی معافیت و پایان خدمت اقدام کرده‌اند، خواست که هرچه سریع‌تر خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی کنند و در صورتی که اطلاعاتی از شبکه‌های جعل کارت‌های معافیت پایان خدمت دارند، آن را در اختیار مراجع قانونی قرار دهند تا نسبت به برخورد با آن اقدام شود.
 
 تمامی کارت‌های معافیت قدیمی فاقد اعتبارند
 
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با خبرنگاران ایسنا با تاکید بر اینکه کلیه کارت‌های معافیت قدیمی که در نزد مردم وجود دارد، از اعتبار ساقط است، خاطرنشان کرد: تا ابتدای تیرماه سال جاری فرصت باقی است تا دارندگان کارت‌های معافیت قدیمی نسبت به تعویض آن با کارت هوشمند اقدام کنند.
 
به گفته کمالی، پس از این تاریخ ممکن است مهلتی برای تعویض کارت‌های معافیت در نظر گرفته نشود، چرا که نمی‌توان این پروسه را سالیان سال ادامه داد.
 
وی افزود: پس از اتمام مهلت اعلام شده برای تعویض کارت‌های پایان خدمت، با این افراد همچون مشمولان غایب و فراری برخورد می‌شود و مجازات‌هایی که برای این دسته از افراد در نظر گرفته شده، برایشان اعمال می‌شود.
 
کارت‌های پایان خدمت صادر شده از سال 85 تا ابتدای تیرماه اعتبار دارد
جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح همچنین با بیان اینکه روند تعویض کارت‌های پایان خدمت افرادی که ازاول فروردین 85 کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده‌اند نیز آغاز شده است، گفت: این روند تا اول تیرماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز کارت‌های پایان خدمت از درجه اعتبار ساقط خواهند شد.
 
کمالی همچنین از آغاز طرح "تعویض کارت‌های پایان خدمت افرادی که کارت خود را از اول فروردین ماه سال 70 دریافت کرده‌اند"، خبر داد و به ایسنا گفت: روند تعویض کارت پایان خدمت برای این افراد از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز می‌شود.
 
به گفته وی، تمامی متقاضیان تعویض کارت‌های معافیت و پایان خدمت داخل کشور باید به دفاتر پلیس+10 مراجعه کنند و مشمولان خارج کشور نیز باید به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در کشور محل اقامتشان رجوع کنند.
 



تاريخ : 12 / 2 / 1392برچسب:, | 11:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، وجه مشترک روز معلم و روز مادر را دو مولفه شهادت‌طلبی و ولایت‌مداری عنوان کرد.

خبرگزاری فارس: وجه مشترک روز معلم و روز مادر شهادت‌طلبی و ولایت‌مداریست

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در مراسم اختتامیه اردوی فرهنگی آموزشی هیأت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی و در جمع دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با گرامیدشت روز معلم و روز مادر، گفت: وجه مشترک روز معلم و روز مادر، شهادت‌طلبی و ولایت‌مداریست؛ چرا که حضرت‌ زهرا(س) در دفاع از ولایت مولا علی(ع) جان خود را به خطر انداخت و شهید مطهری هم جان خود را تقدیم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که روح شهید صیاد شیرازی بر این دوره ناظر کارهای ماست، گفت: امروز، دوره معارف جنگ شهید صیاد شیرازی با عظمت به پیش می‌رود و اخلاص این شهید باعث شده روز به روز بر زیبایی و شکوه این دوره افزوده شود.

در این مراسم که با حضور فرمانده نیروی زمینی و جمعی از پیشکسوتان ارتش در محل مسجد دوکوهه برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین به ذکر چند توصیه اخلاقی به دانشجویان پرداخت و اظهار داشت: عفو و بخشش، کیمیایی است که باید در زندگی آن را دنبال کنیم و اگر کسی اشتباه کرد از او بگذریم چرا که بخشش، کاری می‌کند که انتقام‌جویی نمی‌تواند انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در ارتش، دومین نکته اخلاقی در این زمینه را نیکی کردن به کسی دانست که به او بدی می‌کند و تصریح کرد: در محیط کار و خانه مطمئن باشید اگر پاسخ کسی را که به شما بدی می‌کند با خوبی بدهید اثر آن را در زندگی می‌بینید.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 


 حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: حضرت زهرا (س) الگويي كامل براي زنان جهان به‌وي‍ژه زنان مسلمان است.

 

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، صبح امروز در مراسمي كه به مناسبت سالروز ميلاد حضرت فاطمه زهرا (س) درسالن همايش‌هاي كوثر اين سازمان برگزار شد؛ آن بانوي بزرگوار را الگويي مناسب و كامل براي زنان دانست و افزود: جايگاه زن به‌ويژه مادر در اسلام را مي‌توان با تحليل زندگي دُخت پيامبر عظيم‌الشأن اسلام درك نمود.

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش سپس به سالروز شهادت استاد آيت‌الله مطهري اشاره و تصريح كرد: نامگذاري سالروز شهادت آن شخصيت فرهيخته به‌نام روز معلم، اتفاق بسيارخوبي است چراكه ايشان در كسوت استادي، همواره به‌دنبال گسترش فرهنگ اسلام در جامعه به‌ويژه در بين جوانان بود و دشمنان نيز از اين اقدام به هراس آمده و وي را به شهادت رساندند.

 

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم همچنين در خصوص جايگاه و شخصيت والاي استاد شهيد آيت‌الله مطهري خاطرنشان كرد: درخصوص جايگاه والاي آن شهيد والامقام همين بس كه امام عزيزمان، ايشان را پاره تن خود ناميدند.

نماينده ولي فقيه در ارتش در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به مراسم رونمايي از رُمان "آقاي سليمان مي‌شود من بخوابم" نوشته حجت الاسلام والمسلمين سيد محمدرضا واحدي، معاون فرهنگي و روابط عمومي ارتش، خاطرنشان كرد: نوشتن آثار داستاني در غالب يك رُمان، تأثير بسيار خوبي در درك خوانندگان دارد و سازمان عقيدتي سياسي ارتش اين رخداد را يك رخداد فرهنگي خوب مي‌داند.

 



تاريخ : 11 / 2 / 1392برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مركز آموزش مهندسي و گروه411 مهندسي بروجرد:

حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: خلق حماسه عظيم سياسي درسال جاري به‌وي‍ژه در انتخابات پيشرو، تنها با رعايت شاخص‌هاي رهبري امكان پذير است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش صبح امروز درآئين گراميداشت روز مادر و معلم در جمع فرماندهان و كاركنان مركزآموزش مهندسي و گروه 411 بروجرد اظهار داشت: وجه مشترك اين دو مناسبت، ولايتمداري است به گونه‌اي كه حضرت فاطمه زهرا (س) جان خود را در دفاع از ولايت امير مومنان علي(ع) فدا نمود و شهيد مطهري نيز خود را فداي نظام و ولايت كرد.

وي، تفكر و انديشه شهيد مطهري را عامل شهادت ايشان دانست و افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران از گسترش تفكر و انديشه‌هاي انقلابي آن شهيد والامقام واهمه داشتند و به همين دليل وي را به شهادت رساندند.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنانش از انتخابات پيشرو به‌عنوان يك رويداد مهم يادكرد و ضمن تأكيد بر ضرورت خلق حماسه عظيم سياسي با حضور پرشور و حداكثري افزود: ملت سربلند ايران اسلامي همواره با حضور پرشور خود در تمامي مناسبات سياسي، حماسه‌هاي عظيمي خلق كردند و يقيناً در اين دوره از انتخابات نيز با توجه به نامگذاري سال به "حماسه سياسي-حماسه اقتصادي" از سوي رهبر فرزانه انقلاب حماسه ديگري را خلق خواهند نمود.

حجت الاسلام والسلمين سيد محمدعلي آل هاشم در ادامه سخنان خود به تشريح راهبرد دشمنان در آستانه انتخابات رياست جمهوري پرداخت و تصريح كرد: تشديد فشارها عليه ايران اسلامي، اولين راهبرد دشمنان است و آنان با اين كار قصد جدا كردن مردم از نظام را دارند كه به حول و قوه الهي دراين عرصه تاكنون شكست خورده و خواهند خورد.

نماينده ولي فقيه در ارتش، بحراني جلوه دادن شرايط كشور را دومين راهبردي دانست كه دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران آن را دنبال مي‌كنند و با اين كار قصد القاي يأس و نااميدي دربين مردم به‌عنوان سومين راهبرد انتخاباتي خود هستند.

 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش چهارمين راهبرد انتخاباتي دشمن را فضاسازي نابجا عنوان و دراين‌باره خاطرنشان كرد: طرح شبهه در سلامت انتخابات ادامه فتنه‌اي است كه دشمنان نظام اسلامي آن را قبلاً آزموده‌اند لذا به‌دليل اين‌كه نظام ما يك نظام اسلامي و ولايي است، طرح اين گونه شبهات عقلاني نيست و البته همانگونه كه مقام معظم رهبري نيز به آن اشاره داشتند، اين مسائل رويكرد دشمنان نظام، براي درگير كردن ذهن و فكر مسئولين و مردم به مسائل فرعي است.

انتشار شايعه از ديگر راهبرد‌هاي دشمنان است كه حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم به آن اشاره و در اين خصوص تأكيد كرد: دشمنان همواره سعي مي‌كنند با انتشار شايعات، مردم را نااميد كنند تا از اين طريق به اهداف خود برسند كه مي‌طلبد هم مردم و هم مسئولين، هوشيارانه‌تر از گذشته نسبت به اين موضوع حساسيت داشته باشند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان سخنان خود ضمن قدرداني از كاركنان رسته مهندسي، اين رسته  را يكي از تأثيرگذارترين رسته‌ها در طول دوران دفاع مقدس برشمرد و خاطر نشان كرد: كاركنان اين رسته همواره با جان‌فشاني و ايثارگري، در خط مقدم جبهه‌ها حضور داشتند و تلاش‌هاي فراواني در جهت ايجاد پل‌هاي شناور و ثابت، پاكسازي ميادين مين، سنگرسازي و خاكريزي انجام دادند كه قابل ستايش و قدرداني است.

گفتني است حجت الاسلام و المسلمين آل هاشم درپايان اين مراسم ضمن تجليل از معلمان نمونه مركز آموزش مهندسي و گروه 411  مهندسي بروجرد، ديدارهاي جداگانه‌اي با فرماندهان و مسئولين عقيدتي سياسي تيپ مذكور انجام داد.

 



تاريخ : 7 / 2 / 1392برچسب:, | 7:39 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی با بیان اینکه مشمولان متولد ۵۵ تا ۷۴ باید وضعیت خدمتی خود را مشخص کنند گفت: در غیر اینصورت این افراد با مشکلاتی مانند ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت ادامه تحصیل روبه‌رو می‌شوند.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ رحمان علیدوست معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت  تمام مشمولان متولد 1355 تا فروردین 1374 که تاکنون وضعیت خدمتی خویش را مشخص نکرده و وارد غیبت شده‌اند، باید برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خویش اقدام کنند. برابر ماده (58) قانون خدمت وظیفه عمومی، مشمولان در صورت عدم ارسال به موقع مدارک مربوط به اعزام به خدمت و یا عدم مراجعه در تاریخ اعزام مشخص شده ،غایب محسوب می‌شوند.

وی درباره مهلت معرفی مشمولان‏ گفت: مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت (18 سال تمام ) فارغ‌التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل یا اخراج شده‌اند، با ورود به سن مشمولیت، حداکثر 6 ماه فرصت دارند وضعیت خدمتی خویش را مشخص کنند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: همچنین مشمولانی که پس از ورود به سن مشمولیت (18سال تمام) فارغ‌التحصیل شده، انصراف داده، ترک تحصیل یا اخراج شده‌اند از تاریخ مذکورحداکثر به مدت یکسال فرصت دارند وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مشخص کنند.

علیدوست اظهار داشت: مشمولان غایب در صورت معرفی یا دستگیری، به ترتیب زیر با آنان رفتار می‌شود:

1- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان تا سه ماه باشد ، سه ماه اضافه خدمت و چنانچه مدت غیبت اولیه آنان بیش از سه ماه باشد به شش ماه اضافه خدمت تنبیه می شوند.
2- مشمولانی که مدت غیبت اولیه آنان بیش از یکسال باشد، علاوه بر شش ماه اضافه خدمت ، فراری نیزمحسوب شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند.

معاون احضار و اعزام سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: مشمولان غایب که تاکنون برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود، اقدام نکرده‌اند با مشکلات اجتماعی نظیر عدم امکان ادامه تحصیل در مقاطع دانشگاهی، عدم امکان درخواست معافیت کفالت، ممنوعیت خروج از کشور، عدم امکان اخذ گواهینامه و دریافت تسهیلات بانکی و مواردی دیگر مواجه می‌شوند لذا می‌بایست وضعیت خدمتی خویش را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مشخص کنند.



تاريخ : 5 / 2 / 1392برچسب:, | 3:17 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه ایران هرگونه تهدید را با حداکثر توان و حداقل زمان پاسخ خواهد داد، گفت: ارتش آماده پاسخ کوبنده به هرگونه تهدیدات دشمنان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، حجت الاسلام محمدعلی آل‌هاشم ظهر امروز در دومین همایش فداییان ولایت در تالار سرباز مراغه اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برخوردار از تجهیزات بومی آماده است که با اشاره مقام معظم رهبری پاسخ هرگونه تهدید احتمالی دشمن را کوبنده پاسخ بدهد.

وی افزود: دشمنان قسم خورده ایران باید بدانند که ارتش و نیروهای مسلح کشورمان یک لحظه از آرمان‌های امام فاصله نخواهند گرفت و با وحدت همدلی و در کنار مردم و گوش به فرمان ولی امر و مقتدای خویش خواهند بود.

رئیس سازمان عقیدیی سیاسی ارتش تصریح کرد: دشمنان بدانند با ملتی و نیروهای مسلحی روبه‌رو هستند که کوچکترین تهدید را با اقتدار تمام پاسخ خواهد داد و در دفاع از کیان خود لحظه‌ای تردید نخواهد کرد.

آل‌هاشم با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور تحت فرمان رهبری به هرگونه تهدید در حداقل زمان پاسخی کوبنده می‌دهند، گفت: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری راهبردهای مختلفی از جمله تشدید فشارها، بحرانی جلوه دادن کشور، القای یاس و ناامیدی، انتشار شایعات، فضاسازی ناحق و طرح شبهه در سلامت انتخابات را دنبال می‌کنند.

وی اظهار داشت: ما این اطمینان را به ملت ایران می‌دهیم که ارتش، سپاه قهرمان و بسیج دلاور مملو از اسطوره‌های بزرگی هستند که سر از پای نمی‌شناسند و برای جانفشانی در راه اعطای ایران اسلامی و حفظ و دفاع از مرزهای کشورمان لحظه‌شماری می‌کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: دشمنان قسم خورده ما بدانند که نیروهای مسلح یک لحظه از آرمان‌های بزرگ امام خمینی(ره) فاصله نخواهند گرفت.

وی انتخابات ریاست جمهوری را امتحانی دیگر در پیش روی مردم ایران دانست و افزود: مردم ایران اسلامی همانطور که در دیگر صحنه‌های انقلاب حاضر بودند این بار نیز با حضور خود در 24 خرداد حماسه‌ای دیگر خلق می‌کنند.

در این همایش از شش مادر و همسر شهید نیروهای مسلح ارتش، سپاه و نیروی انتظامی مراغه با اهدای لوح و جوایز تجلیل و قدردانی شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش گفت: آمادگی رزمی با سلاح‌های جدید ایجاد نمی‌شود و آمریکا توان جسارتی علیه ایران حتی با سلاح‌های جدید ندارد.

خبرگزاری فارس: واکنش سرلشکر صالحی به توپ‌های لیزری آمریکا/ در پاسخ به هرگونه تجاوز درنگ نخواهیم کرد

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرلشکر عطا‌ء‌الله صالحی فرمانده کل ارتش در حاشیه رژه 29 فروردین در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه غربی‌ها اعلام می‌کنند گزینه نظامی در مقابل ایران روی میز است، گفت: ما روی حرف‌هایی که گفته می‌شود حساب نمی‌کنیم و فکر می‌کنیم آنها به شکل کلیشه‌ای باید این موضوع را مطرح کنند و خوراک رسانه‌های خودشان است و نه تهدیدی است و نه مصرفی دارد.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: البته نمی‌خواهیم بگوییم دشمن توان نظامی ندارد اما داشتن توان با اعمال اراده توان فرق می‌کند.

صالحی در خصوص نصب توپ‌های لیزری بر روی شناورهای آمریکایی در آب‌های جنوبی، اظهار داشت: آمادگی رزمی با سلاح ایجاد نمی‌شود آنها از قبل هم سلاح‌های گوناگون از جمله سلاح اتمی داشته‌اند اما توان اعمال جسارتی حتی با سلاح‌های جدید علیه جمهوری اسلامی ندارند.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران به طور مشخص آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند در خصوص تهدیدات آنها علیه ایران گفت: اگر بخواهند دست به حماقت بزنند و تهدید خود را علیه ایران عملی بکنند ما در پاسخ به آنها درنگ نخواهیم کرد.

صالحی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه برخی مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند، اسرائیل ممکن است به تنهایی به ایران حمله بکند، اظهار داشت: ما هم همین حرف را می‌زنیم و می‌گوییم ارتش جمهوری اسلامی ایران آماده است تا به تنهایی در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش:

تجليل و بزرگداشت ياد شهدا علاوه بر وظيفه همگاني، نياز امروز و آينده جامعه ماست


حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: جامعه‌اي كه در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران هزاران شهيد به جمهوري اسلامي تقديم نموده است، بي­ترديد ارائه و معرفي زندگي، منش و سيره شهدايي مانند شهيد صياد شيرازي، آحاد جامعه به وي‍ژه نسل جديد و جوان انقلاب اسلامي را با زواياي مختلف حماسه­هاي بزرگ ملت ايران در دوران دفاع مقدس آشنا مي­سازد.
 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در چهاردهمين مراسم مردمي بزرگداشت شهادت سپهبد صياد شيرازي ضمن اشاره به وجه اشتراك ايام شهادت حضرت زهرا(س)، روز ارتش و سالروز شهادت امير دلاور ارتش اسلام سپهبد صياد شيرازي اظهار داشت: اين سه مناسبت يك وجه اشتراك دارد و آن ولايت‌مداري و شهادت‌طلبي است، حضرت زهرا(س) خود را در دفاع از ولايت حضرت علي(ع) به خطر انداخت، ارتش ما درس شهادت را از فرزند زهراي اطهر آموخت و اسوه شهيدان ارتش شهيد صياد شيرازي بود و شهيد صياد شيرازي در دفاع از حريم ولايت، نظام و در جنگ با منافقين جان خود را تقديم اين راه كرد، چرا كه منافقين انتقام آن روزهاي حساس در عمليات مرصاد را از شهيد صياد مي‌گرفتند.
 حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: 21 فروردين 78 سالروز شهادت اميري است كه اسوه تقوا، اسوه وفاداري و عشق بود، امير شجاع و دلاور ارتش پر افتخار جمهوري اسلامي ايران سپهبد صياد شيرازي نامي پر افتخار و جاودانه كه با 8 سال دفاع مقدس و دلاوري‌ها و از خودگذشتگي‌ها عجين مي‌باشد.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با اشاره به اينكه اين عاشق نمونه بارز شرف و غيرت ايراني است كه جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي ايران اسلامي كرد، تصريح كرد: نقش شهيد صياد در ايجاد اتحاد بين نيروهاي مسلح فراموش نشدني است، كه فرمود "نگوييد ارتشي و سپاهي دو لشكر الهي، بگوييد ارتشي و سپاهي يك لشكر الهي"، وي فردي مومن، متعهد راستين به اسلام، بزرگمردي كه هركاري را با نام خدا آغاز مي‌كرد، هر كاري را با دعا براي فرج آقا امام زمان(عج) آغاز مي­كرد و سخنان خود را با دعا براي سلامتي امام عظيم‌الشان و مقام معظم رهبري به پايان مي­برد.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم اظهار داشت: شهيد صياد شيرازي هميشه براي تصميم‌گيري و كارهاي مهم و اساسي ابتدا دو ركعت نماز بجا مياورد، ‌هميشه دوشنبه و پنج­شنبه را روزه مي­گرفت، به نماز شب خيلي مقيد بود و ساده‌زيستي و دوري از تجملات و تكبر از خصوصيات ويژه اخلاقي شهيد بزرگوار بود، صياد نمونه‌اي از يك افسر و فرمانده جدي و البته مورد علاقه زير دستانش بود.
 رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان گفت: سپهبد صياد شيرازي عمر با بركت خود را در راه خدمت به ايران اسلامي، اسلام و ملت سپري نمود و در راه رسيدن به لذت وصل هرگز دل به زيورهاي دنيوي نبست و عارفانه و عاشقانه سلوك وصل را طي نمود تا آنگاه كه جام شيرين شهادت را سر كشيد. وي از جمله وارستگان فداكار و شجاع بود كه شهادت به حق زيبنده و شايسته او بود، كه تجليل و گراميداشت تمام ملت عزيز ايران در مراسم تشييع باشكوه و كم‌نظير اين سر باز فداكار اسلام دليلي است بر ادعاي ما

 

 



تاريخ : 29 / 1 / 1392برچسب:, | 2:36 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش گفت: بر اهل قلم، نويسندگان و اهل تصوير فرض است كه تلاش مضاعف براي ارائه جانفشاني‌هاي رزمندگان دفاع مقدس به كار گيرند.
 به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، حجت‌الاسلام سيد محمد علي آل‌هاشم رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در مراسم رونمايي از فيلم سينمايي «آقا خوبه» و نمآهنگ ارتش كه توسط بسيج رسانه ملي توليد شده بود، اظهار داشت: ارتش دريايي از جانفشاني‌ها و فداكاري‌هاست، اما ما نتوانسته‌ايم آن‌چنان كه در خور شأن ارتش است، اين فداكارها خصوصاً در سال‌هاي ابتدايي انقلاب و جنگ تحميلي را به مردم معرفي كنيم.
وي با بيان اينكه بين حقايق موجود و واقعيت نيروهاي مسلح در سال‌هاي مجاهدت و فداكاري آنها، فاصله زيادي داريم، خاطر نشان كرد: هر ميزان كه براي تبيين جانفشاني ارتش كار شود، باز هم جاي كار دارد، ضمن اينكه تبيين اين مقوله موجب تقويت توان دفاعي كشور و موجب توانمندي دفاعي ايران مي‌شود.
نماينده ولي فقيه در ارتش با اشاره به ديدار فرماندهان و كاركنان ارتش با مقام معظم رهبري(مدظله العالي) به مناسب روز ارتش، تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار تأكيد كردند كه ارتش ايران در بين ارتش‌هاي دنيا بي‌نظير است و منتقل كردن اين تفاوت به آحاد جامعه كار سنگيني است كه اهل فرهنگ با هنر خود مي‌توانند به بهترين شكل مبلغ آن باشند.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت شهيد صياد شيرازي، وي را سمبل شهداي ارتش خواند و گفت: شهيد صياد شيرازي پيشگام وحدت بين نيرو هاي مسلح بود و هميشه تأكيد مي‌كرد كه وحدت نيروهاي مسلح به وي‍‍ژه ارتش و سپاه را به عنوان يك لشكر الهي معرفي كنيم كه اين تفكر نشان‌دهنده فهم دقيق اين شهيد بزرگوار درباره نقش نيروهاي مسلح در اقتدار كشور است.
وي همچنين با اشاره به نقش تاريخ‌ساز امام راحل در حفظ ارتش به تلاش برخي در ابتداي انقلاب براي انحلال اين نيرو اشاره و خاطر نشان كرد: امام خميني(ره) با توجه به بدنه سالم ارتش در روز 28 بهمن 58 فرمان روز ارتش را صادر كردند و فرمودند: در روز 29 ارتشيان در خيابان‌ها به رژه بپردازند و در اين مسير مقام معظم رهبري امام خامنه‌اي عزيز نيز ارتش را شجره طيبه انقلاب و ارتش حزب الله خواندند كه اين اعتماد ايشان به فرزندانشان در ارتش بالاترين مدال افتخار براي كاركنان ارتش است.

 



تاريخ : 28 / 1 / 1392برچسب:, | 3:12 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) در آستانه‌ی ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی در دیدار جمعی از فرماندهان، كاركنان منتخب و اعضای پایگاههای بسیج شهرك‌های سازمانی و همچنین تعدادی از خانواده‌های ارتشیان، ارتش جمهوری اسلامی ایران را مایه‌ی افتخار و ارتشی مردمی، علمی، اعتقادی، دارای ابتكارات گوناگون و آزموده‌شده خواندند و با اشاره به غیر منطقی‌بودن جبهه‌ی استكبار به سركردگی آمریكا، تأكید كردند: امروز، تمدن غرب بواسطه تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی به اصول انسانی در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
فرمانده كل قوا در این دیدار در تشریح ویژگی‌های منحصر بفرد ارتش جمهوری اسلامی ایران، به مردمی‌بودن ارتش اشاره كردند و افزودند: در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارتش به دلیل فداكاری و مجاهدت و نه به دلیل زورگویی و قدرت، مورد تكریم مردم و دارای پشتوانه‌ی مردمی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درخصوص علمی‌بودن ارتش خاطرنشان كردند: پیشرفت‌ها و گستره‌ی كارهای علمی و پژوهشی نیروهای مسلح از جمله ارتش در زمینه‌ی صنایع دفاعی و الكترونیكی حیرت‌آور و غیرقابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سالهای اول انقلاب است.
ایشان تأكید كردند: همه‌ی این پیشرفت‌ها در شرایطی به‌دست آمده است كه بدخواهان ملت ایران، در دادنِ كمترین امكانات بخل ورزیدند اما جوشش درونی استعدادهای جوانان و فرزندان این ملت، شگفتی آفرید.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی دینی و اعتقادی‌بودن ارتش، افزودند: انجام كار براساس احساس تكلیف و تعمیق روحیه‌ی دینی و انقلابی موجب شده است كه ارتش جمهوری اسلامی ایران به یك ارتش متعهد و پایبند به اعتقادات و ارزش‌ها تبدیل شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأكید كردند: چنین ارتشی قطعاً در هر امتحانی سربلند بیرون خواهد آمد.
فرمانده كل قوا، آزموده‌بودن ارتش به دلیل حضور سرافرازانه در ۸ سال دفاع مقدس را یكی دیگر از امتیازات ارتش برشمردند و خاطرنشان كردند: ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیات گوناگون در دوران دفاع مقدس نقشی برجسته داشت و كارهای بزرگی انجام داد.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ارتشیان گفتند: به ارتشی‌بودن خود افتخار كنید و همت خود را، حفظ و تقویت این ویژگی‌های ممتاز قرار دهید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به رویكرد متفاوت نیروهای مسلح ایران در مقایسه با ارتش‌های دنیا، افزودند: ارتش، سپاه و بسیج یك فرهنگ و جهت‌گیری جدیدی را به دنیا عرضه كرده‌اند كه الگوی بدیعی در مقابل جهت‌گیری استعماری و سلطه‌گرانه‌ی بیشتر ارتش‌های دنیا است.

ایشان در خصوص روحیه سلطه‌گری مجموعه‌های نظامیِ جبهه استكبار به‌ویژه آمریكا خاطر نشان كردند: این مجموعه‌‌های نظامی در هر جایی كه حضور پیدا می‌كنند مایه‌ی فساد اخلاقی و فشار بر مردم و كشتار آنان هستند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ادعای آمریكایی‌ها مبنی بر مخالفت با وسائل كشتار جمعی افزودند: بر خلاف این ادعا، هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا، كودكان و زنان و مردم بیگناه افغانستان و پاكستان را قتل عام می‌كنند و تروریست‌های مورد حمایتِ آشكار و پنهان آمریكا نیز در عراق و سوریه، مردم را می‌كشند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین تناقض‌گویی‌های آمریكا خاطر نشان كردند: آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بی‌گناه پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه سكوت می‌كنند اما بعد از چند انفجار در آمریكا، همه دنیا را پر از جنجال می‌كنند.
ایشان تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران به پیروی از منطق اسلام با هرگونه انفجار و كشتار مردم بی‌گناه چه در بوستون آمریكا و چه در پاكستان، افغانستان، عراق و سوریه مخالف است و آن‌را محكوم می‌كند.
ایشان افزودند: رفتار آمریكا و دیگر مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار مردم بی‌گناه، متناقض است و بر همین اساس معتقدیم كه آمریكا و جبهه‌ی مقابل جمهوری اسلامی ایران، غیر منطقی هستند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: به دلیل این تناقض‌ها، بی‌منطقی‌ها، زورگویی‌ها و بی‌اعتنایی‌ها به اصول انسانی، تمدن غرب در معرض سقوط و سرنگونی قرار گرفته است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: این چگونه منطقی است كه اگر كودكان و زنان در افغانستان و پاكستان بوسیله آمریكایی‌ها كشته شوند و در عراق و سوریه نیز تروریست‌های مورد حمایت آمریكا، غرب و صهیونیست‌ها، فاجعه‌آفرینی كنند، اشكالی نداشته باشد اما اگر انفجاری در آمریكا یا یك كشور غربی روی دهد، همه دنیا باید هزینه‌ی آن را بپردازند؟
ایشان تأكید كردند: این روحیه و تفكر آمریكا و غرب كه خود را «تافته‌ی جدا بافته» از دیگران می‌دانند، عامل سرنگونی و زوال روزافزون آن‌هاست.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اندیشه‌های منطقی حاكم در نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان كردند: این اندیشه‌های منطقی، پایه‌های یك تمدن عمیق و ماندگار است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود از فداكاری‌ها، همدلی‌ها و همراهی‌های همسران، خانواده‌ها و فرزندان ارتشیان تجلیل كردند و افزودند: خانواده‌های محترم ارتشیان باید همواره به داشتن چنین مردانی احساس عزت و افتخار كنند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، امیر سرلشكر صالحی فرمانده‌ی كل ارتش گزارشی از توانایی‌ها و آمادگی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان كرد.
 
در ابتدای این دیدار تعدادی از جانبازان ارتش جمهوری اسلامی از نزدیك با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار كردند.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 5:53 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس از ثبت رکورد دریانوردی ناوگروه های ارتش در نیروی دریایی خبر داد.

به گزارش مهر، امیردریادار حسین آزاد بعدازظهر دوشنبه در نشست مطبوعاتی که به مناسبت 29 فروردین روز ارتش در سالن جلسات منطقه یکم نداجا برگزار شد، با بیان اینکه ارتش در کنار مردم و روحانیت به رهبری امام راحل رکن سوم پیروزی انقلاب اسلامی بود. بیان داشت: ارتش طی دو سال قبل از جنگ و هشت سال جنگ از آرمانهای انقلاب و ارزشهای اسلامی دفاع و حراست کرد.

وی اظهارداشت: منافقین پس از پیروزی انقلاب سعی در تخریب ارتش و نقش آن در پیروزی انقلاب داشتند که دامن زدن برخی از نخبگان در آن زمان فضای کشور را ملتهب کرد اما پیام تاریخی و تاثیرگذار امام راحل راه انحراف و توطئه های دشمنان نظام را بست.

دریادار آزاد با اعلام اینکه ارتش 700 شهید را در راه پیروزی انقلاب تقدیم کرده است، افزود: ارتش در تثبیت نظام و انقلاب نقش پررنگی داشت. با ورق زدن تاریخ مظلومیت ارتش در زمان انقلاب نمایان می شود.

فرمانده منطقه یکم نداجا خاطرنشان کرد: جنگ فیزیکی از زمان پیروزی انقلاب آغاز و تا پایان جنگ هشت ساله به طول انجامید و نیروهای مسلح توانستند با اعتقاد راسخ نیروهای ارتشی در مقابل تمامی حملات و دسیسه های دشمنان انقلاب بایستد و در این راه 48 هزار شهید را تقدیم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی کند.

دریادار آزاد با اشاره به اینکه صدام در جنگ با ایران راهبرد سریع داشت در حالی که تهدیدات کره شمالی به آمریکا یک راهبرد فرسایشی است، اضافه کرد: صدام با اعلام جنگ بلافاصله اقدام به حمله کرد در حالی که کره شمالی تنها سعی در ایجاد یک جنگ روانی دارد.

وی اظهارداشت: رژیم بعثی اوایل آغاز جنگ تحمیلی در جنگ 34 روزه خرمشهر شکست خورده بود ولی باور و تثبیت شکست به صدام هشت سال به طول انجامید.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس معتقد است: دشمنان نظام پس از شکست سنگین در جنگ های فیزیکی روی به جنگ نرم آورد اما علیرغم آغاز جنگ 20 ساله و شکست در فنته سال 88 در جریان انتخابات دهم ریاست جمهوری باور شکست برای آنها سخت و دشوار است.

وی با بیان افزایش توان نظامی نیروهای مسلح نسبت به 30 سال گذشته، بیان داشت: نیروی دریایی ارتش طی سه سال حضور مستمر در دریا و آبهای آزاد توانست توان نظامی ایران را به تمامی جهانیان در عرصه دریا به نمایش بگذارد.

دریادار آزاد در پاسخ به سئوالی در مورد عملکرد ناوگروه های نداجا در آبهای آزاد با اظهار اینکه هزار و 500 کشتی تجاری و نفتی توسط ناوگروه های نداجا در اقیانوس هند و خلیج عدن اسکورت شده اند، افزود: 40 روز دریانوردی بدون پشتیبانی طی دهه های اخیر در نداجا بی سابقه بوده است و این امکان پذیر نیست مگر با توکل بر خدا و توان علمی و دانشگاهی کشور.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد الحاق ناوشکن "شهید پایندر" به ناوگان نظامی ارتش افزود: این ناوشکن به دست متخصصین علمی، دانشگاهی، صنعتی و با همکاری وزارت دفاع نوسازی و آماده الحاق است.

فرمانده منطقه یکم نداجا در بندرعباس گفت: این ناوشکن با حضور مسئولان کشور در هفته های آینده رسما وارد ناوگان نیروی دریایی ارتش خواهد شد.



تاريخ : 26 / 1 / 1392برچسب:, | 10:47 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش گفت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، امیر حسین چیت فروش در حاشیه نخستین سالگرد شهادت شهید خلبان علیرضا فغانی زرینی که در حسینیه زادگاهش روستای فیروزکنده علیا از توابع شهرستان ساری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در رژه 29 فروردین نمونه‌هایی از جنگنده‌های جدید بومی‌سازی شده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هر ساله در روز ارتش نمایش توانمندی‌های نظامی کشور را در دستور کار قرار می‌دهیم که در این روز تمام سفارتخانه‌ها نیز وابستگی نظامی خود را به این مراسم می‌فرستند.

چیت‌فروش با بیان اینکه نیروی هوایی از ابتدای انقلاب پیوسته در نوک پیکان تحریم‌های دشمن قرار داشت، تصریح کرد: نیروی هوایی بیش از دیگر حوزه‌ها انقلاب صنعتی و خودکفایی را درک کرد.

وی افزود: صنعت هوایی وابسته به صنایع برون مرزی بوده و به همین دلیل در میزگردهای مختلف واشنگتن عنوان می‌شد که تا سه ماه دیگر نیروی هوایی ایران می‌خوابد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات نیروی هوایی ارتش اظهار داشت: نیروی هوایی معتقد است که تحریم‌ها به عنوان یک نیاز، برکت محسوب شده و با این محدودیت‌ها ساخته و خودکفا می‌شویم.

این مسئول اضافه کرد: هر هواپیما بیش از چندین هزار قطعه دارد که تعویض برخی از قطعات نیازمند یک هزار ساعت وقت است و در گذشته بازبینی و تجهیز هواپیماها در خارج از کشور انجام می‌شد که با تحقیقات مستمر این‌ گونه فعالیت‌های در داخل کشور انجام می‌شود.

چیت فروش با اشاره به اینکه قدرت توان نظامی کشور به حدی رسیده که به ساخت هواپیماهای جنگنده روی آورده است، خاطرنشان کرد: ساخت تجهیزات نظامی کشور در منطقه بی‌نظیر است.

وی متذکر شد: تحقیقات و ساخت تجهیزات نظامی در کشور استمرار دارد و ارتش جمهوری اسلامی نیز به این امر معتقد است.

چیت فروش اذعان داشت: خلبانان ما با اعتقاد، پشت هواپیماهایی می‌نشینند که در داخل کشور ساخته شده است.



تاريخ : 24 / 1 / 1392برچسب:, | 6:14 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

چتربازان تیپ ۶۵ نوهد همزمان با رژه یگان‌های نمونه ارتش در روز ۲۹ فروردین بر فراز منطقه رژه به اجرای نمایش هوایی خواهند پرداخت.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، همزمان با رژه یگان‌های پیاده ارتش در روز 29 فروردین، چتربازان تیپ 65 نوهد با پرواز بر فراز آسمان حرم مطهر امام خمینی‌(ره) به اجرای حرکات نمایشی پرداخته و پس از اجرای نمایش بر فراز منطقه رژه، در جوار حرم مطهر فرود می‌آیند.

رژه بزرگ یگان‌های ارتش از صبح روز پنج‌شنبه 29 فروردین با حضور مقامات عالیرتبه سیاسی و نظامی در جوار بارگاه ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 



تاريخ : 24 / 1 / 1392برچسب:, | 4:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی احمدی‌نژاد به مشایی در سمنان را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.
به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع تعدادی از مسئولین نظامی پیرامون شرایط روز کشور اظهار داشت: همه مسئولین باید درک روشنی از اوضاع و شرایط رو به پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی داشته باشند و بر این اساس به عمق کینه و دشمنی سلطه گران و جریانات غیرهمسو با نظام برای اختلاف افکنی و مسأله سازی میان مسئولین و مردم واقف باشند و مراقبت کنند اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه بشود.

وی انجام بازی تبلیغاتی اقدام تحویل پرچم و نماد ملی کشور از سوی مقام محترم ریاست جمهوری به مشایی در سمنان که در بعضی رسانه‌ها منتشر شده را طبعاً غیرقابل توجیه و از جمله مصادیق بارز این امر دانست و همگان را به هوشیاری هر چه بیشتر در این مرحله حساس فراخواند.

سرلشکر فیروزآبادی با تاکید بر اهمیت درک روشن از اوضاع و شرایط کشور گفت: مسئولین به عمق کینه و دشمنی سلطه‌گران و جریانات غیرهمسو با نظام واقف باشند و اقدامی انجام ندهند که سبب تنش در جامعه شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه شهر ري


 

حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: شهادت از برترين واژه هاي فرهنگ اسلامي و از مقدس‌ترين مفاهيم الهي است.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش ظهر امروز طي سخناني در مصلاي نماز جمعه شهرري، شهادت حضرت زهرا(س) را به عنوان يادگار پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص)، روز ارتش را به عنوان يادگار امام خميني(رضوان‌الله تعالي عليه) و سالروز شهادت اميرسرافراز ارتش اسلام، سپهبد علي صياد شيرازي را به عنوان يادگار دوران دفاع مقدس برشمرد و وجه تمايز اين سه مناسبت را شهادت‌طلبي و ولايتمداري دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد علي آل‌هاشم در ادامه سخنان خود تصريح كرد: حضرت فاطمه‌ي زهرا(س) جان خود را فداي دفاع از ولايت اميرالمومنين علي(ع) نمود و ارتش و نيروهاي مسلح ما نيز درس شهادت و شهادت‌طلبي را از فرزندان آن بزرگوار آموختند.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه با يادآوري بيست و يكم فرودين ماه به عنوان سالروز شهادت سپهبد علي صياد شيرازي خاطرنشان كرد: صياد شيرازي جان خود را در دفاع از حريم ولايت فداي نظام مقدس جمهوي اسلامي ايران كرد.
وي شهيد صياد شيرازي را اسوه وفاداري و عشق و امير شجاع و دلاور ارتش پرافتخار جمهوري اسلامي برشمرد كه در وحدت نيروهاي مسلح نقش بسزايي ايفا نمود.
نماينده ولي فقيه در ارتش سپس به ويژگي‌هاي اخلاقي و معرفتي شهيد صياد اشاره و افزود: شهيد صياد شيرازي نمونه بارز شرافت و غيرت ايراني است كه در زمين‌هاي سر به فلك كشيده كردستان تا دشت‌هاي گرم خوزستان به جهاد و نيايش مي‌پرداخت و در نهايت در اين راه با نمايش اوج بندگي، جان شيرين خود را فداي عزت و سربلندي اسلام و ولايت نمود.
اين شهيد والامقام، فرماندهي مومن، متدين، اميدوار و سخت‌گوش بود كه با اخلاص كم‌نظير خود در گستره خونين جبهه‌هاي نبرد، از مرزهاي ميهن عزيزمان در عمليات‌هايي مانند ثامن‌الائمه، طريق‌القدس، بيت‌المقدس و فتح‌المبين و ديگر عمليات‌هاي پيروزمند دوران دفاع مقدس تا عمليات مرصاد از حدود و ثغور ميهن اسلامي حراست كرد كه به حق شهادت، زيبنده و شايسته آن عزيز بود.
وي سپس شهادت را اوج كمال انساني دانست وگفت: همانگونه كه خداوند متعال در قرآن كريم نيز فرموده‌اند؛ شهادت عالي‌ترين مقام انساني و كمال نهايي است چرا كه شهادت حائل انسان و خداوند را از ميان بر مي‌دارد.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش، تجليل و گرامي‌داشت ياد و خاطره شهدا را علاوه بر وظيفه همگاني نياز امروز و آينده جامعه برشمرد و دراين باره تصريح كرد: بدون ترديد ارائه شيوه زندگي، منش و سيره شهداي دفاع مقدس مي‌تواند آحاد جامعه به ويژه نسل جوان را با زواياي مختلف حماسه بي‌نظير ملت بزرگ ايران اسلامي در طول دفاع مقدس آشنا سازد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم سپس به نامگذاري بيست و نهم فرودين ماه از سوي بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) به عنوان روز ارتش اشاره و اين روز را براي ملت ايران و نيروهاي مسلح به ويژه غيورمردان ارتش سرافراز، روز جشن و شادماني دانست.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش با بيان اين مطلب كه روز ارتش يك روز تاريخي، پرمعنا و از خاطره‌هاي ماندگار انقلاب محسوب مي‌شود گفت: اين روز از اين جهت مهم است كه بنا به فرمايشات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) بقا و اعتلاي ارتش در كشور ما مبدأ تاريخ شد.
سخنران قبل از خطبه‌هاي نماز جمعه شهرري سپس به توطئه دشمنان انقلاب به ويژه آمريكا و برخي از متحدانش براي انحلال ارتش در روزهاي نخست پيروزي انقلاب اشاره و خاطرنشان كرد: كمتر دستگاهي در آن زمان وجود داشت كه مورد توجه ويژه دشمن قرار گرفته باشد و از اين رو آمريكا و برخي از كشورهاي منطقه‌اي و فرامنطقه‌اي قصد داشتند تا با انحلال ارتش و خلع سلاح نمودن انقلاب، اهداف شوم خود را عملي كنند كه امام عزيزمان با اين توطئه، هوشيارانه برخورد نمودند و با نامگذاري بيست و نهم فروردين بنام روز ارتش تمام نقشه‌هاي آنان را نقش برآب كردند و ما امروز اين روز را كه از يادگاران با ارزش امام راحل است گرامي مي‌داريم.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه سخنان خود تصريح كرد: ارتش وفاداري خود به انقلاب را حتي قبل از پيروزي آن با حركت تاريخي كاركنان نيروي هوايي در بيعت با امام(ره)، در مدرسه علوي اثبات كرد و سپس در اولين روزها بلكه در نخستين ساعات جنگ تحميلي با پرواز 140 فروندي تيزپروازان نيروي هوايي پاسخ كوبنده‌اي به دشمن بعثي داد.
وي سپس وجود ايمان، اعتقاد به خدا و عمل به انجام وظايف در مقابل فرمان الهي را وجه تمايز ارتش جمهوري اسلامي ايران با ارتش ساير كشورها دانست و افزود: اگر مي‌بينيد صهيونيست، آمريكا و ديگر متحدانشان در مقابل اين نظام صف كشيده‌اند بخاطر ايمان ما است.
رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در پايان سخنان خود به فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص نامگذاري سال 92 اشاره و افزود: بنابر فرمايشات معظم‌له، امسال سال تحقق دو حماسه سياسي و اقتصادي است.
وي در تحليل اين دو حماسه و لزوم تداوم آن در سال جاري تأكيد كرد: در بُعد داخلي، مقاومت مردم در برابر توطته‌ها و فشارهاي دشمنان ادامه يافت و ملت غيور و مومن ايران اسلامي در راهپيمايي 22 بهمن پاسخ محكمي به دشمن دادند، اما در چشم‌انداز سال92، تداوم مقاومت در حوزه سياسي -  اقتصادي اهميت دارد كه با توجه به رويداد مهم انتخابات رياست جمهوري ضرورت خلق حماسه‌اي عظيم و سياسي بيش از گذشته وجود دارد.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم انتخابات رياست جمهوري را يكي از فرصت‌هايي دانست كه مي‌تواند با حماسه حضور مردمي تأثيرات عظيمي بر روند پيشترفت‌هاي داخلي و موقعيت بين‌المللي كشور باشد.
وي خاطر نشان كرد: حضور گسترده مردم در انتخابات، در سطح داخلي مي‌تواند پشتوانه مهمي براي دولت آينده باشد و روند پيشترفت برنامه‌هاي كشور را تقويت كند و در سطح منطقه‌اي نيز با توجه به تداوم موج بيداري اسلامي، علاوه بر نمايش قدرت نرم جمهوري اسلامي در روند نظام‌سازي در كشورهاي منطقه، مي‌تواند موجب الگوپذيري ملت‌هاي منطقه گردد.
نماينده ولي فقيه در ارتش، حماسه آفريني در عرصه انتخابات را نيازمند الزاماتي دانست و مشاركت پرشور و گسترده مردم، حضور همه طيف‌ها و سليقه در انتخابات و اخلاق‌مداري، بصيرت و ولايتمداري را از جمله اين اقدامات برشمرد.

 

 

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

امام جمعه موقت تهران گفت: شهيد صياد شيرازي يعني ارتش چرا كه اين شهيد بلند مرتبه ارتش را در يك كلمه خلاصه كرد و آن مبارزه با دشمن و كمك به ضعيف بود.
شهيد
به گزارش خبرنگار دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران،مراسم گرامي‌داشت چهاردهمين سالگرد شهادت امير سرافراز جبهه نبرد حق بر باطل سپهبد شهيد علي صياد شيرازي در مسجد امام خميني(ره) ستاد آژا برگزار شد،

لازم به ذكر است در اين مراسم با شركت جمع زيادي از فرماندهان و كاركنان نيروهاي چهارگانه و ستاد ارتش ، خانواده‌هاي معظم شهدا و همرزمان آن شهيد برگزار شد و افراد شركت كننده در اين مراسم اميرصالحي، اميرموسوي، امير اسماعيلي و آل هاشم بودند. 

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين صديقي امام جمعه موقت تهران به ايراد سخن پرداخت و از شخصيت شهيد سپهبد امير علي صياد شيرازي تجليل کرد.
 
 وي تصريح كرد: شهيد سپهبد علي صياد شيرازي از لحاظ صفات اخلاقي  بسيار غني بود که مي‌توان به دلاوري، شجاعت ، پارسايي ذوب در ولايت و كريمه النفس بودن ايشان اشاره كرد که در زمان خودش يكي از حجت‌هاي خداوند متعال براي همه صنف‌ها بود.

حجت‌الاسلام صديقي در ادامه افزود: حال بخواهيم شخصيت اين شهيد والامقام را با انبياء مقايسه كنيم مي‌توانيم با سليمان نبي (ع)حضرت يوسف(ع) مقايسه كنيم چرا كه صالح بودن اين شهيد والامقام مانند انبياء ما بود حضرت سليمان(ع) و حضرت يوسف (ع)با داشتن كرامت انساني و پاك بودن توانست رودروي شرك و شياطين بايستد كه همين رابطه در صياد شيرازي صدق مي‌كند و اين شهيد بزرگوار توانست در برابر دشمنان اين مرز و بوم بايستد و نگذارد خون مظلومي پايمال شود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: ارتش اسرائيل ، آمريكا و سلفيان مزدور از همان ابتدا خود را جندالله و حزب الله مي‌خوانند و خود را سربازان خدمتگذار مي‌دانستند و با جنگ و توطئه در صدر اسلام و كشتن مردمان بي‌گناه به خود مي‌باليدند و شهيد صياد شيرازي يعني ارتش  چرا كه اين شهيد بلند مرتبه ارتش را در يك كلمه خلاصه كرد و آن مبارزه با دشمن و كمك به ضعيف بود.

وي در ادامه بحثي را به عنوان سلاح مطرح كرد و گفت : سلاح يعني گرفتن حق مظلوم و نه كشتن مظلوم كه در اين باره حضرت اميرالمومنين(ع) كه قدرت الله بودن آن و اسدالله بودن آن شمشير مشركين را از كار مي‌انداخت و مردانگي حضرت علي(ع) توانست دژهاي اشرار و مشركين را به هلاكت برساند و اين مردانگي حضرت علي(ع) در صياد شيرازي متجلي بود.

وي در پايان قسمتي از شخصيت صياد شيرازي را بازگو كرد و اذعان داشت: صياد شيرازي فردي با ايمان، مخلص، زاهد بود و در زمان شهادت ايشان رابطه زيبايي به وجود آمد كه مي‌توان آن را به رابطه امام حسين(ع) و علي اصغر(ع) اشاره كرد و زماني كه پيكر مطهر ايشان بر روي زمين بود امام خامنه‌اي مقام معظم رهبري با بوسه بر پيكر صياد شيرازي اين رابطه را تداعي كردند.