تاريخ : 29 / 6 / 1392برچسب:, | 10:1 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال وبختیاری گفت: طی سال‌های اولیه انقلاب اسلامی، نیروی هوایی ارتش خدمات زیادی ارئه کرد ولی این واقعیت‌ به خوبی نشان داده نمی‌شود.
ارتش یک میلیون برگ سند افتخار دارد/ سربازیم و نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم رضا جهادی ارسی در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ما نظامی‌ها سربازان نبرد دیروز و شما خبرنگاران سربازان نبرد امروز هستید و با وجود اینکه تمام خبرگزاری‌های دنیا با سرمایه‌های هنگفت خود علیه نظام جمهوری اسلامی تبلیغ می‌کنند ولی شما خبرنگاران با خلوص نیت و صادقانه در این راه گام بر می‌دارید و در جنگ نرم، شما خبرنگاران عزیز پیروز شدید و نشانه این پیروزی موج بیداری اسلامی است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شاهد آن هستیم.

 
وی افزود: در طول تاریخ ایران هر جنگی که اتفاق افتاد یک قسمتی از خاک کشور عزیزمان جدا شد و تنها در هشت سال دفاع مقدس بود که با رشادت‌ها و جان فشانی‌های سربازان ایران اسلامی حتی یک سانتی متر هم از خاک ایران جدا نشد.
 
وی به رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: متاسفانه این رشادت‌ها چه از طریق رسانه‌ها و همچنین مطبوعات خوب پوشش داده نشده در شرایطی که ارتش بعد از پیروزی انقلاب تنها با 30 درصد توان خود به مقابله با رژیم بعثی عراق پرداخت. راهبرد رژیم بعثی عراق این بود که طی یک هفته به پایتخت برسد ولی ارتش جمهوری اسلامی از خود ایستادگی نشان داد و جلوی این اتفاق را گرفت، در حالی که در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی سوء استفاده‌هایی از سوی گروهک‌های منافقین از ارتش شده و توان ارتش را کاهش داده بودند.
 
امیر سرتیپ جهادی ارسی به یک میلیون برگ سند از افتخارات ارتش اشاره کرد و ادامه داد: ما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم این اسناد را ارائه کنیم.
 
او به تسلیحات کم ارتش در زمان جنگ اشاره کرد و گفت: افتخار ما ارتشی‌ها این است که گلوله‌های خود را از سربازان عراقی به غنیمت می‌گرفتیم و جلوی پیشروی عراق را در خاک ایران می‌گرفتیم، ولی نه فیلمی در این رابطه درست و نه مطلبی نوشته شده است. رسالت ارتش در طول هشت سال دفاع مقدس جنگیدن و آموزش به مردم بود که در همین خصوص باید بگویم هسته‌های اولیه سپاه را ما آفریدیم و بسیج را ما آموزش دادیم.
 
سرتیپ جهادی ارسی در خصوص سوالی که چرا تاکنون رشادت‌های ارتشیان را معرفی نکرده‌اید که مردم بهتر ارتش جمهوری اسلامی را بشناسند، گفت: ما سربازیم و نمی‌توانیم از خود تعریف کنیم و همیشه از دوربین‌ها گریزان بوده و عاشقانه کار کرده‌ایم و این خاصیت ارتش است چون ما معتقد هستیم افت دارد که یک سرباز به مردم خود فخر بفروشد.
 
وی رژه 31 شهریورماه، کاری مشترک از ارتش و سپاه، حضور در نماز جمعه و تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و سرکشی به آزادگان ارتش در هشت سال دفاع مقدس، تجلیل از 15 سرباز و تشییع پیکر شهید گمنام در یک پادگان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس نام برد.
 
وی برقراری امنیت در کشور را مرهون زحمات شهدای هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: اگر رشادت‌های شهدا و همچنین آزادگان جنگ تحمیلی نبود شاهد چنین امنیتی در کشور نبودیم.
 
سرتیپ جهادی ارسی به نقش ارتش در انقلاب سال 57 اشاره کرد و گفت: ارتش در روز‌های منتهی به انقلاب جلوی مردم نایستاد چون اگر چنین اتفاقی می‌افتاد پیروزی انقلاب به سختی میسر می‌شد و باید بدانیم که بدنه ارتش مردمی است و در روزهای منتهی به انقلاب در کنار مردم بود و 19 بهمن 57 اعلام همبستگی خود را با مردم اعلام کرد و سه روز بعد انقلاب به پیروزی رسید.
 
وی به توان نظامی ارتش اشاره کرد و گفت: همین که ما امروز نه به شرق و نه به غرب وابسته هستیم خود نشان دهنده استقلال ما در حوزه نظامی است و دشمن نیز از همین موضوع می‌ترسد که ما مستقل شویم، ولی ما با قدرت خود کاری کرده‌ایم که دشمن فکر حمله به کشور را به سر خود راه ندهد.
 
وی به برنامه‌های ورزشی ارتش اشاره کرد و گفت: از هفتم تا دوازدهم مهرماه 1392 المپیاد بزرگ ورزشی ویژه خانواده‌های ارتش جمهوری اسلامی در سراسر کشور برگزار می‌شود و اصفهان میزبان این رویداد بزرگ است.

 



تاريخ : 28 / 6 / 1392برچسب:, | 2:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سی و یکم شهریورماه یادآور حماسه و فداکاری های ایثارگرانی است که 8 سال ایستادگی و مقاومت بی نظیرشان در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر، اقتدار و سربلندی را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد.

 

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفته دفاع مقدس بیانیه ای صادرکرد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره تمام شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی آمده است:

سی و یکم شهریورماه یادآور حماسه و فداکاری های ایثارگرانی است که 8 سال ایستادگی و مقاومت بی نظیرشان در برابر استکبار جهانی و قدرت‌های سلطه‌گر، اقتدار و سربلندی را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد و با چشاندن طعم تلخ شکست به مزدوران بعثی و حامیانش در حوزه جنگ سخت، اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرهنگ والای انقلاب را به رخ جهانیان کشید.

بخش دیگری از این بیانیه تصریح شده است: هفته دفاع مقدس، فرصت بسیار مغتنم و گرانبهایی برای بهره برداری و بازشناخت ظرفیت ها و ذخایر معنوی و فرهنگی شهدا و جانبازان و بازگویی رشادت ها و جانفشانی های سلحشورانی است که عاشقانه دل به آرمان های والا و انقلابی پیر و مرادشان دادند و با سلاح ایمان و بصیرت، رویای شکست‌ناپذیری قدرت‌های بزرگ را برای همیشه باطل کردند.

در ادامه این بیانیه با اشاره به تجهیز رژیم بعثی از سوی استکبار جهانی به انواع سلاح‌های مخرب و کشتار جمعی آمده است: حامیان دیروزِ صدام، امروز نیز با جنگ افروزی در منطقه کشتارمردم بی‌گناه، در صدد تکرار اشتباهات گذشته خود هستند، غافل از آنکه اراده ملت‌ها، عامل تعیین کننده وضعیت منطقه و تنها ابزار عبور از بحران است و هرگونه دخالت خارجی، محکوم به شکست خواهد بود. رفتار یکسویه استکبار جهانی در چشم پوشیدن از جنایات تروریست‌ها و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی معارضان صلح و صلاح ملت‌های منطقه، دستان ابرقدرت‌ها را به خون ملت‌ها آلوده است و فرجام چنین رویه‌ای، افزایش نفرت جهانی و فریاد ظلم ستیزی ملت‌های حق گرا و سقوط قریب الوقوع قدرت‌های استکباری خواهد بود.

درپایان این بیانیه ضمن تجلیل از حماسه آفرینی خانواده بزرگ جانبازان، آزادگان و خانواده ‏‏‌معظم شهدا و مفقودین برلزوم پاسداشت سی و چهارمین سالروز این رخداد ارزشمند و تاریخ ساز تأکید و گفته شده است: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بدانند که کارکنان غیور ارتش جمهوری اسلامی همدوش سایر نیروهای مسلح و جوانان غیرتمند و انقلابی جامعه اسلامی و ملتی که وارث حماسه دفاع مقدس اند در اوج آمادگی قرار داشته و با هوشیاری و یکدلی تحت پرچم ولایت و رهبری ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم‌کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، آماده مقابله همه جانبه با هر نوع تهدیدی هستند.         



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی گفت: گرچه جنگ تحمیلی صدمات مادی فراوانی را بر انقلاب اسلامی وارد کرد، اما پیامدهای مثبت مادی و معنوی فراوانی نیز داشت و موجب خلق ارزش های اسلامی و انسانی گردید.

 

 

 



ادامه مطلب
تاريخ : 23 / 6 / 1392برچسب:, | 12:54 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در امور قرآنی یکی از پیشگام ترین سازمانها بوده به طوری که 33 دوره مسابقه قرآنی را تاکنون برگزار نموده و کمتر سازمانی از این پیشینه برخودار است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: ارتش در امور قرآنی یکی از پیشگام ترین سازمانها بوده به طوری که 33 دوره  مسابقه قرآنی را تاکنون برگزار نموده و کمتر سازمانی از این پیشینه برخودار است.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده کارکنان آجا با بیان این که  این سازمان به سبب اهمیت  موضوع خانواده از چند سال قبل برگزاری مسابقات قرآن کریم وی‍ژه خانواده ها و خواهران شاغل را در دستور کار خود قرار داد، گفت: به حمد الله هر سال بر کیفیت و کمیت این مسابقات افزوده می شود.

 نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در خصوص این که جامعه ایران اسلامی ما باید 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشد، گفت: در این راستا، ارتش فعالیت درخشانی داشته است و در این دوره از مسابقات بیش از 80 حافظ جدید قرآن کریم به عرصه مسابقات وارد شده اند.

 

وی با اشاره به موفقیت های کارکنان ارتش در مسابقات بین الملی قرآنی، گفت: در سال 88 جناب شجاع زویدات و محمد مشمول از خانواده کارکنان ارتش به ترتیب عنوان نفر اول مسابقات بین المللی قرآن تهران و مقام اول مسابقات بین المللی کشور لیبی را کسب کردند که می توان گفت ارتش نه تنها در میان نیروهای مسلح، بلکه در جهان اسلام نیز در این زمینه حرف برای گفتن دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به آماری در خصوص  سیزدهمین دوره مسابقات خواهران و خانواده کارکنان ارتش اشاره کرد و افزود: در بخش خانواده ها مسابقات در رشته های قرائت ترتیل، حفظ و مفاهیم در بین فرزندان، همسران و دانشجویان خانواده کارکنان ارتش برگزار شد و شرکت کنندگان در 10 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. همچنین در رشته های مسابقات  خانواده ها در بخش خواهران که در 10 رشته برگزار شد، شرکت کنندگان در رشته های قرائت ترتیل، حفظ و مفاهیم بایکدیگر به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به برگزاری مسابقات قران خانواده ها در هشت رشته و خواهران شاغل در همین تعداد رشته، ادامه داد: از مجموع 388 نفر راه یافته به مرحله نهایی این مسابقات،330  نفر در مسابقات حضور یافتند.

وی ادامه داد: همچنین در بخش خواهران شاغل در مرحله مقدماتی 537 نفر و نهایی ادارات 168 نفر حضور یافتند که در نهایت 82 نفر به  مرحله پایانی راه یافتند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به شرکت کنندگان در بخش خانواده ها نیز گفت: بیش از 11 هزار نفر در مراحل مقدماتی و منطقه ای شرکت کردند، 537 نفر در بخش ادارات و  248 نفر نیز به مرحله نهایی این مسابقات راه یافتند

 



تاريخ : 19 / 6 / 1392برچسب:, | 12:41 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی با حکم سرلشکر بسیجی دکتر فیروز‌آبادی به عنوان جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس منصوب شد.



در حکم سرلشکر سید حسن فیروز‌آبادی خطاب به امیر محمد حسن نامی آمده است: با استعانت از خدای سبحان و به استناد اختیارات تفویضی فرمانده معظم کل قوا شما را که از تجربه و دانش در نیروهای مسلح برخوردارید به عنوان جانشین رئیس بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  منصوب می کنم.

امید است با توجه خاص که شایسته پیروان امامت و ولایت و دلسوختگان انقلاب اسلامی و سربازان فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) است وظایف محوله را انجام دهید و در همه امور رعایت امانت و تقوا را بنمایید.

گفتنی است امیر سرتیپ دکتر محمد حسن نامی پیش از این به عنوان رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دهم مشغول به فعالیت بوده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اصفهان- نماينده ولي فقيه و رييس سازمان عقيدتي، سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: قرائت و تدبر به قرآن به تنهايي كافي نيست و همه بايد به دستورات آن عمل كنيم.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ايرنا، حجت الاسلام«سيد محمدعلي آل هاشم» روز پنجشنبه در آيين اختتاميه سيزدهمين دوره مسابقات قرآن نيروي زميني ارتش در اصفهان افزود: امروزه بايستي در همه جاي ايران اسلامي فضاي قرآني حاكم باشد و قشر جوان جامعه با اين كتاب آسماني مانوس شوند.    
وي تصريح كرد: خدا را شاكريم كه به بركت انقلاب شكوهمند اسلامي ايران اقدامات شايسته اي در بخش قرآن و معارف در كشور انجام شده است.
وي با بيان اينكه اين مقدار كافي نيست، اظهار كرد: بايد همه اقشار جامعه و سازمان ها به صورت جدي در اين بخش وارد شوند.
رييس سازمان عقيدتيٍ، سياسي ارتش با اشاره به ويژگي هاي قرآن گفت: هيچگونه شك و ناراستي در قرآن وجود ندارد و اندرزي براي متقين و راه هدايت پرهيزگاران است.
حجت الاسلام آل هاشم، قرآن را شكست ناپذير و جداكننده حق و باطل برشمرد و يادآور شد: اين كتاب آسماني مايه رحمت و شفا و پربركت است.
وي با بيان اينكه خانواده ارتش جمهوري اسلامي ايران در نشر و توسعه فرهنگ قراني و آموزش آن همواره پيشتازند، گفت: بيش از هشت هزار نيروي ارتشي از معتكفين ايام اعتكاف در كشورند كه نشانه انس اين افراد با معارف و قرآن است.
وي با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم افزايش حافظان قرآني در كشور به۱۰ ميليون نفر اظهار كرد: بايد همه اقشار جامعه در اين امر نيك سهيم شوند.
همچنين معاون تبليغات و روابط عمومي اداره عقيدتي،سياسي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران نيز در اين مراسم گفت: فعاليت هاي فرهنگي شاخصه هاي مختلفي دارد كه اولويت بندي يكي از شاخص هاي مهم آن است.
حجت الاسلام صالحي تصريح كرد: برگزاري محافل و مسابقات قرآني و انس با اين كتاب آسماني از اولويت برنامه هاي ارتش است.
وي با اشاره به اينكه تعداد شركت كنندگان در سيزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن ارتش افزايش داشت، افزود:حضور بيش از۳۰ چهره جديد قرآني را در اين دوره از مسابقات شاهد هستيم.
وي اظهار كرد:دراين دوره بيش از۱۱۰ نفر در بخش حفظ به رقابت پرداختند كه حاكي از افزايش چشمگير حافظان قرآن در خانواده ارتش جمهوري اسلامي ايران است.
معاون روابط عمومي عقيدتي، سياسي نيروي زميني ارتش گفت: بيش از يكصد نفر نيز در بخش مفاهيم با يكديگر به رقابت پرداختند.
وي گفت: ۲۳ شهريور امسال مسابقات نهايي آجا به ميزباني اداره عقيدتي، سياسي ارتش برگزار مي شود كه افراد برتر اين دوره در آن شركت مي كنند.
وي افزود: اين افراد به مدت دو روز در اردوي آمادگي كه در تهران برگزار مي شود، حضور خواهند يافت.
به گزارش ايرنا، سيزدهمين دوره مسابقات سراسري قرآن كريم خانواده هاي كاركنان نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران به مدت سه روز در تالار كوثر مركز آموزش توپخانه اصفهان برگزار شد.
در آيين اختتاميه اين مسابقات از نفرات برتر رشته هاي مختلف تقدير شد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز :رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: دشمنان ما را تهدید نظامی می­کنند ولی بیشترین سرمایه‌گذاری دشمنان در جبهه فرهنگی است لذا کارکنان باید در مورد مسائل سیاسی مطالعه بیشتری داشته باشند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: فشار تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال به اوج خود رسیده بود تا بلکه بتوانند حماسه سیاسی کشور را تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دهند ولی این مردم با حضور خود ثابت کردند که تحریم‌ها هیچ‌گونه تاثیری در پیشرفت و تعالی کشور ندارد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در جمع دانشجویان دانشگاه­‌های افسری ارتش، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان خطاب به آنها گفت: شما آینده‌سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران و ذخایر امید هستید و این نام زیبا چه خوب برای این اردوگاه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: شما که با افتخار و علاقه و داوطلبانه لباس مقدس غیرت و شرف را به تن پوشیده‌اید، آینده‌سازان ارتش جمهوری اسلامی ایران هستید و از افتخارات بزرگ شما این است که این خدمت مقدس سی ساله شما با حضور فرماندهی معظم کل قوا و مقام معظم رهبری آغاز می‌شود و این برگ زرین پرافتخاریست که در کارنامه خدماتی شما به یادگار خواهند ماند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از صحبتهای خود به چند نکته اخلاقی اشاره کرد و گفت: از امروز تا سه سال که با هم و در کنار هم هستید، سعی کنید تواضع، فروتنی و خُلق نیکو داشته باشید تا از برکات این اخلاق حتی در طول زندگی خدمتی بهره‌­مند شوید و رضایت خداوند متعال را بدست آورید.

آل‌هاشم در ادامه، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 به پیروزی رسید، استکبار جهانی از این پیروزی عصبانی بود و غافلگیر شدند و توقع نداشتند انقلاب اسلامی ایران با این سرعت به پیروزی برسد. به همین دلیل از همان روزهای نخست انقلاب، برای تضعیف و براندازی این نظام مقدس دست به خرابکاری، ترور شخصیت، ناامن کردن مناطق و حتی جنگ علیه کشور زدند. مهم‌ترین هدف دشمنان انقلاب جلوگیری از صدور فرهنگ انقلاب در منطقه بود، غافل از اینکه امام (ره) با یک جمله زیبا فرمودند باید این انقلاب صادر شود و امروز ما شاهد صدور فرهنگ انقلاب در اقصی نقاط جهان هستیم.

وی همچنین یادآور شد: در همان روزهای اوایل انقلاب یعنی در هفتم شهریور با بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری، رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر ایران را به شهادت رساندند و همچنین ششم تیرماه سال 1360 در مسجد ابوذر تهران هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری ناگهان انفجاری رخ داد که هدف دشمنان به شهادت رساندن معظم‌له بود اما خداوند منان تفضل کرد تا بعد از امام خمینی (ره) ایشان هدایت مسلمین را به عهده بگیرد و امروز می‌بینیم همان صلابت حضرت امام (ره) در وجود مقام عظمای ولایت ظاهر است و به حق هدایت کشور و مسلمین جهان را اداره می‌کنند.

آل‌هاشم در ادامه به تحریم‌ها علیه ایران اشاره کرد و افزود: دشمنان به هر نوع و شکلی تحریم‌ها را علیه این کشور اعمال کردند. فشار تحریم‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری امسال به اوج خود رسیده بود تا بلکه بتوانند حماسه سیاسی کشور را تحت تاثیر تحریم‌ها قرار دهند و مهمترین هدف آنها جلوگیری از حضور مردم و بویژه جوانان در این حماسه کمرنگ شود اما ملت هوشیار و بیدار ایران اسلامی هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند و نخواهند کرد که همین دشمن چه جنایاتی را به ملت کرده است و این مردم با حضور گسترده و پرشور خود در 24 خرداد پای صندوق‌های رای یک بار دیگر مشت محکمی را بر دهان یاوه‌گویان زدند و ثابت کردند که این تحریم‌ها و اعمال فشارهای اقتصادی دشمن هیچ‌گونه تاثیری در پیشرفت و تعالی کشور ندارد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با گرامیداشت هفته دولت گفت: هفته دولت امسال، با شروع کار دولت خدمتگزار جدید همزمان شد و از خداوند منان برای تمام آنها آرزوی موفقیت و بهروزی دارم.



تاريخ : 4 / 6 / 1392برچسب:, | 11:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه این نامه با بیان اینکه در این مورد اذن حاکم شرط است، پیشنهاد کرد: «کلیه موارد مذکور در سپاه پس از فحص و یأس از پیدا شدن صاحبان آن‌ها فروخته شود و وجوه حاصله و همچنین وجوه مربوط به رد مظالم در اختیار نماینده ولی‌فقیه قرار گیرد تا به افراد مستحق مرتبط با سازمان از قبیل سربازان بی‌بضاعت، کارگران و نیروهای خدماتی و قراردادی نیازمند صدقه داده شود.»

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از گروه دفاع و امنیت مشرق، در پی استفتاء نماینده ولی‌فقیه در سپاه از محضر رهبر معظم انقلاب در خصوص نحوه ادا و پرداخت برخی وجوهات شرعی، حضرت امام خامنه‌ای اختیار برخی وجوه شرعی را به حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تفویض کردند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در نامه خود آورده است: «در مراکز مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعضاً وسایل و اشیای شخصی افراد مختلف اعم از کارکنان و مراجعه‌کنندگان باقی می‌ماند که به دلیل تفاوت شرایط، وضعیت متفاوتی دارند که شرح آن مفصل و موجب تصدیع خواهد شد ولی نهایتاً مشمول حکم مجهول‌المالک می‌شوند که باید از طرف صاحبان آن‌ها صدقه داده شود.»

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه این نامه که در صبح صادق منتشر شده با بیان اینکه در این مورد اذن حاکم شرط است، پیشنهاد کرد: «کلیه موارد مذکور در سپاه پس از فحص و یأس از پیدا شدن صاحبان آن‌ها فروخته شود و وجوه حاصله و همچنین وجوه مربوط به رد مظالم در اختیار نماینده ولی‌فقیه قرار گیرد تا به افراد مستحق مرتبط با سازمان از قبیل سربازان بی‌بضاعت، کارگران و نیروهای خدماتی و قراردادی نیازمند صدقه داده شود.»

مقام معظم رهبری در پاسخ به این استفتاء مرقوم کردند: «بسمه‌تعالی. جنابعالی مجازید همانگونه که نوشته‌اید عمل کنید. ان‌شاءالله موفق باشید. سیدعلی خامنه‌ای»

دفتر نماینده ولی‌فقیه در سپاه به دنبال استعلام‌ها و پیگیری‌های متعدد فرماندهان، مدیران و پاسداران در خصوص نحوه ادا و پرداخت این وجوهات، اعلام کرد: آحاد پاسداران، مدیران و فرماندهان محترم می‌توانند وجوهاتی چون؛ دیون، رد مظالم و اموال مجهول‌المالک را به شماره حساب ۸۱۹۸۰۰۷۲۹۸۰۸ بانک سپه شعبه شهید کلاهدوز به نام نماینده ولی‌فقیه در سپاه واریز کنند.



تاريخ : 30 / 5 / 1392برچسب:, | 1:52 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آل هاشم:
مساجد قابلیت تبدیل شدن به مركز مقابله فرهنگی با دشمنان را دارند
مشهد - رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي با اشاره به روز جهاني مساجد گفت: دشمنان قصد دارند با تهاجم فرهنگي كشور ما را از پا در آورند و مساجد ما مي تواند به مركز مقابله فرهنگی با دشمنان تبديل شوند.

به گزارش عقاب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد علي آل هاشم نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح چهارشنبه در همايش دوسالانه ايمني و پيشگيري بازرسي نيروي زميني ارتش در مشهد اظهار كرد: امروز مساجد بايد زينت بخش مسلمانان جهان باشند.

وي افزود: دشمنان شبيخون فرهنگي را دنبال مي كنند وقصد دارند از طرق بدحجابي، بي بندو باري، ترويج فساد و مواد مخدر به كشورما ن ضربه بزنند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش بيان كرد: استكبار جهاني قصد داشت از طريق ايجاد اختلاف بين اقوام مختلف ايراني و ايجاد فضاي نا اميدي در كشور از حضور مردم در پاي صندوق هاي راي جلوگيري كنند.

وي با اشاره به روي كار آمدن دولت جديد ابراز كرد: دولت جديد به معيشت و اقتصاد مردم بايد توجه ويژه اي نشان دهد .و در مباحث فرهنگي نيز بایستی اقدامات لازم را نجام دهد.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به روز جهاني مساجد بيان كرد: مسجد در دين اسلام از جايگاه ويژه اي برخوردار است و رهبر كبير انقلاب اسلامي ايران نيز توجه ويژه اي به جايگاه مساجد در گسترش انديشه هاي اسلامي داشته اند.

وي يادآور شد: امام خميني(ره) در سخنراني هايشان 850 مرتبه در مورد مسجد و جايگاه آن در اسلام سخنراني كرده اند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش افزود: نقش مساجد در هشت سال دفاع مقدس نيز نقشي بي بديل بوده به گونه اي كه بيش از 90 درصد شهداي هشت سال دوران دفاع مقدس از مساجد به جبهه ها منتقل شده اند.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش افزود: نقش مساجد در هشت سال دفاع مقدس نيز نقشي بي بديل بوده به گونه اي كه بيش از 90 درصد شهداي هشت سال دوران دفاع مقدس از مساجد به جبهه ها منتقل شده اند.

امیر سرتیپ عبدالعلی پورشاسب معاون بازررسی ستاد کل نیروهای مسلح نیز گسترش فرهنگ ایمنی و نظارت در ارتش را ضرورت برشمرد و هدف  از برگزاری این همایش را تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل (ره) و تجدید پیمان به با آرمان های انقلاب و فرماندهی کل قوا و  دریافت تدابیر و رهنمودهای فرماندهی نزاجا برشمرد.

وی صداقت، بصیرت و عدالت‌خواهی و نظم و ترتیب را از ویژگی‌های یک بازرس ذکر کرد و افزود: یک بازرس وظیفه شناس باید دارای ویژگی‌های والای اخلاقی، قدرت تجزیه و تحلیل و توانایی‌هایی بالای جسمی و معنوی باشد.

گفتنی است، همایش ایمنی و پیشگیری نیروی زمینی ارتش با حضور 400 نفر از بازرسان این در مشهد در حال برگزاری است.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

  پایگاه خبری عقاب نیوز رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: آزادگان همچون اسوه‌های صبر و استقامت، ذخیره‌ای تمام نشدنی و گنجینه‌ای ارزشمند برای استمرار و انتقال فرهنگ دفاع مقدس هستند.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز  فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز شرایط حاکم بر منطقه تغییر کرده و شاهد فرم جدیدی از تهدیدات هستیم که از نوع شکل با گذشته تفاوت دارد.



ادامه مطلب
تاريخ : 21 / 5 / 1392برچسب:, | 11:29 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

 پایگاه خبری عقاب نیوز :وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه خدمت در این وزارتخانه، جهاد در راه خداست، گفت: وزارت دفاع در خط مقدم مقابله با دشمن قرار دارد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

  پایگاه خبری عقاب نیوز رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: رزمایش‌ها یک تمرین نظامی هستند که نحوه انعکاس اخبار آن بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در بازدارندگی دشمنان دارد.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 16 / 5 / 1392برچسب:, | 4:6 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر اینکه تحریم‌ها تهاجم جدیدی از سوی استکبار و غرب است، گفت: ما تعامل با حفظ احترام و حقوق ملت‌ها را رد نمی‌کنیم ولی آمریکا باید این دستان پولادین را از دستکش نرمی که به سمت ما دراز نموده بیرون آورد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

ارتش جمهوري اسلامي ايران به مناسبت فرارسيدن روز قدس بيانيه اي صادر كرد

روز قدس واژه مقاومت را در جهان معنايي دوباره بخشيد



ارتش جمهوي اسلامي ايران با صدور بيانيه‌اي ضمن گرامي داشت روز قدس بر لزوم حضور گسترده مردم در راهپيمايي اين روز تاكيد نمود.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران متن بيانيه به شرح زير است:

ابتكار تاريخي و راهبردي حضرت امام خميني(رضوان الله تعالي عليه) در اعلام"روز جهاني قدس" ابتكاري الهي بود براي وحدت و انسجام جهان اسلام در حمايت از ملت مظلوم فلسطين؛ مردان و زناني كه بيش از هفت دهه ددمنشي رژيم صهيونيستي، اين غده سرطاني منطقه، همه فشارها را تحمل كرده و همچنان با استعانت از خداوند متعال سربلند و پرافتخار، درماندگي و استيصال را نصيب دشمنان اسلام عزيز نموده و واژه "مقاومت" را در جهان  معنايي دوباره بخشيدند.

 روز قدس، روز همبستگي جهان اسلام و تمام آزاديخواهان عالم با مردم مظلوم و ستم ديده فلسطين، روز طنين نداي عدالت طلبي، حقيقت جويي و وحدت جهان اسلام درسراسرگيتي است؛ روز قدرت نمايي اسلام در مقابل استكبار جهاني و اعلام انزجار از رژيم تروريست و اشغالگر صهيونيستي و حاميان جنايتكار آن و روزي است كه مسلمانان فارغ از مليت، مذهب و نژاد، مظلوميت پاره تن اسلام را يكپارچه فرياد مي زنند و بيداري و حضور خود  در حمايت از فلسطين مظلوم را به جهانيان اعلام مي كنند.

بدون ترديدشرايط حساس منطقه به ويژه آنچه بر ملت و دولت سوريه به عنوان مهم ترين حاميان مقاومت مي گذرد و البته همراه شدن اين شرايط با دور جديد توطئه و تحريم عليه محور مقاومت و همچنين  شرايط پيچيده مصر و تونس، اين روز تاريخي را امسال متفاوت تر از سال هاي گذشته نموده است.

ارتش جمهوري اسلامي ايران در آستانه فرا رسيدن اين روز بزرگ ضمن گراميداشت ياد و خاطره بنيانگذارجمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) و با تأسي از رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب، امام‌خامنه‌اي (مدظله العالي)، آمادگي خود را جهت حضوري پرشور و حماسي در مراسم راهپيمائي روزقدس و همبستگي با فرزندان مقاومت اسلامي اعلام داشته و از عموم ملت سرافراز و مومن ايران اسلامي دعوت مي‌كند تا همچون گذشته با حضور يكپارچه خود در اين روز، اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و فرياد رساي خود را در حمايت از ملت ستمديده فلسطين به گوش جهانيان برسانند



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرد تروریست 35 سال سن دارد اما وابستگی گروهی وی نیز مشخص نشده است.
 
 

شبکه ایران/  نیروهای حفاظتی آستان مقدس حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام موفق شدند یک فرد تروریست که قصد داشته بمبی را به داخل حرم مطهر منتقل و آن را درون حرم منفجر کند را شناسایی و بازداشت کنند.

گفتنی است،‌ هویت و تابعیت این فرد تروریست که عصر دیروز (دوشنبه) بازداشت شد، تا به این لحظه مشخص نشده است.

فرد تروریست 35 سال سن دارد اما وابستگی گروهی وی نیز مشخص نشده است.

در همین حال گفته می شود او موفق شده بود بمب را تا نزدیکی محل مورد نظرش انتقال دهد و جاسازی کند اما قبل از منفجر شدن، توسط نیروهای حراستی شناسایی و بازداشت شد.

منبع: شیعه آنلاین



 پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در گفتگو با «نسیم»: فرهنگ دفاع مقدس دژ مستحکمی است که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست/ برنامه اصلی دشمنان نظام ایران که از سال‌ها قبل برای آن در حال برنامه ریزی هستند، جنگ نرم است که تقویت فرهنگ دفاع مقدس راه مبارزه با آن است.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از نسیم :مهمترین محورهای گفتگوی حجت الاسلام، سید محمد علی آل‌هاشم با خبرنگار «نسیم»، به شرح زیر است:

- مراسم هیئت شهدای گردان وحدت 60 مراسمی بسیار معنوی و به یاد ماندنی است علی الخصوص این برنامه هایی که هم دوره های گردان وحدت انجام می دهند، یعنی آنهایی که در سال 1360 به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمدند، برنامه هایی در جهت تکریم و سرکشی به خانواده معظم شهدای گردان و همدوره های خودشان دارند.

- تکریم و تجلیل از مقام شهید در واقع تعظیم فرهنگ ایثار و شهادت است.

- در حال حاضر که جنگ نظامی با دشمن و دفاع فیزیکی را نداریم، ما نیازمند به فرهنگ دفاع مقدس هستیم که نباید به فراموشی سپرده شود.

- فرهنگ دفاع مقدس دژی است مستحکم که به هیچ وجه قابل تسخیر نیست، ما باید این فرهنگ را در جامعه تقویت کنیم و این فرهنگ را به نسل جدید جامعه انتقال بدهیم. ما به این فرهنگ در حال حاضر به شدت نیازمندیم.

- درست است که دشمنان ما را تهدید نظامی می کنند، اما برنامه اصلی دشمنان، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که از سال ها قبل در حال برنامه ریزی هستند و این همان جنگ نرم دشمن است. یعنی هجمه عظیم فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی ایران، یا همان تهاجم فرهنگی که از آن می توان با واژه هایی همچون شبیه خون فرهنگی، عملیات روانی یا جنگ نرم نام برد. در مقابل این هجمه ها ما نیازمند این هستیم که فرهنگ دفاع مقدس را تقویت کنیم.

- برنامه برادران عزیز گردان که این فرهنگ را بین خانواده ها، همدوره ها و فرزندان کارکنان تقویت می کنند وحدت در همین راستا است، که این یک امر بسیار ارزشمند است.

- افسران عزیزی که در گردان وحدت بودند و مسئولیت های مختلفی همچون فرماندهی در دوران دفاع مقدس داشتند به خوبی می دانند که این گردان به نحو احسنت به وظیفه خودش در دفاع مقدس عمل کرده است. 32 شهید از گردان وحدت تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است، حدود 12 آزاده از این گردان در دفاع مقدس داشتیم و دهها جانباز که اینها هر کدام به وظیفه سنگین خودشان در دفاع مقدس عمل کرده اند.

- مجموعه اقدامات بسیار ارزشمندی در این هیئت صورت گرفته است، از اوایل سال 1380 این دوستان همدوره اجتماعاتی تشکیل داده اند و به دنبال تجلیل از خانواده شهدای این گردان بوده و هستند.

- یکی از کارهای خوب این هیأت این است که از سال 1386 این مجموعه را ساماندهی کردند و معمولا دو ماه یکبار به مناسبت های مختلف در تهران و در شهرستان ها جمع می شوند و این مراسم مذهبی را به پا می دارند و در کنار این مراسم از خانواده شهدا تجلیل می کنند.

- از ویژگی های این گردان که آنها را از گردان ها و همدوره های دیگر متمایز کرده است انسجام آنهاست و اینکه با توجه به شایستگی های آنها اکثرا در سمت های مختلف ارتش و نیروی زمینی مسئولیت دارند که این یکی از امتیازات این گردان است.

- سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بدون منت وظیفه خود می داند از این حرکت ارزشمند فرهنگی حمایت کند، چراکه تکریم خانواده شهدا، تکریم این فرهنگ است. ما به این فرهنگ نیازمندیم، مخصوصا درموقعیت کنونی که فرهنگ جهاد و شهادت را باید ترویج کنیم و اقدامات صورت گرفته کارهای بسیار ارزشمند و ماندگاری است، و این نیاز احساس می شود که این کارها در همه عرصه ها انجام گیرد. ما هم آمادگی خودمان را اعلام می کنیم که تا آنجایی که توانش را داریم از این حرکت فرهنگی حمایت کنیم.

- من لازم می دانم در اینجا به ارواح طیبه شهدای این گردان، شهدای گردان وحدت و به روح بلند و ملکوتی امام عظیم الشأنمان، که امروز سربازان امام اینگونه در راستای تحقق بخشیدن به فرامین آن بزرگوار تلاش می کنند، درود بفرستم. و عرض سلام و درود خدمت مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا که امروز شاهدیم بعد از ارتحال امام (ره) ، باوجود گذشت 24 سال از ارتحال ایشان، راه امام، روش امام و خط امام با همان صلابت امام پیموده می شود. ما خداوند متعال را شاکریم که در آن حادثه ای که در ششم تیر ماه سال 1360 در مسجد ابوذرتهران اتفاق اقتاد و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بمبی را در تریبون مسجد ابوذر تهران تعبیه کرده بودند تا هنگام سخنرانی مقام معظم رهبری که آن زمان امام جمعه تهران و نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند، منفجر کنند، اما عنایت و تفضلات خداوند بود که این بمب فقط چاشنی اش منفجر شد تا ایشان برای نظام بمانند ، تا اینکه بعد از امام رهبری نظام را به عهده بگیرند.

- مقام معظم رهبری نه تنها رهبری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به عهده دارند بلکه امروز هدایت مسلمانان جهان نیز به عهده ایشان است و به این خاطرخدا را شاکریم.

- ایشان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس همیشه تأکید دارند این را هم باید سرمشق کار خودمان قرار دهیم تا بتوانیم به وظیفه خودمان عمل کنیم.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

مراسم تجليل از خانواده معظم شهدا و ايثارگران گردان وحدت دانشگاه افسري امام علي (ع) نيروي زميني ارتش كه در سالهاي دفاع مقدس رشادت هاي زيادي انجام دادند، با حضور روساي سازمان‌هاي عقيدتي سياسي و حفاظت اطلاعات ارتش و جمعي از فرماندهان و پيشكسوتان دفاع مقدس روز گذشته در دانشگاه فرماندهي و ستاد ارتش (دافوس) برگزار شد.

پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در اين مراسم كه در شب ميلاد با سعادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) و با برگزاري ضيافت افطاري، دعا و نيايش و سخنراني تعدادي از پيشكسوتان جهاد و شهادت همراه بود، از خانواده هاي معظم شهداي والامقام گردان وحدت ۶۰ تجليل به عمل آمد.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجااز برگزاری دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی در نهم آبان ماه سال ۹۲ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست هم اندیشی مسئولان دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت‌الاسلام آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی آجا و اعضای برگزاری این همایش در سالن اجتماعات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

در ابتدای این نشست، امیر حسینی به ارائه گزارشی پیرامون فعالیت‌های انجام شده جهت برگزاری این همایش پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری موفقیت آمیز همایش اول و حمایت‌های خوب سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از آن و نیازی که کشور و به ویژه نیروهای مسلح به این بحث در امور پزشکی دارند؛ ما دومین همایش ضوابط شرعی در امور پزشکی را در نهم آبان ماه سال 92 برگزاری می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: در این همایش بیشتر به ضوابط شرعی در درمان و آموزش پزشکی و رفع ابهام ها و سوالات موجود در این زمینه پرداخته خواهد شد.

حجت الاسلام آل هاشم نیز در ادامه این نشست، ضمن مهم برشمردن همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را مورد خواست و رضایت مقام معظم رهبری دانست.

وی در ادامه با بیان این مطلب که باید اجرای دستورات اسلام در بیمارستان های تحت پوشش نیروهای مسلح نهادینه شود، گفت: رعایت دستورات شرع مقدس اسلام در دستور العمل های پزشکی و اخلاق پزشکی از موارد مهمی است که باید مد نظر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین گفت: اجرای دستورالعمل‌های پزشکی، هماهنگ با شرع مقدس اسلام در بیمارستان‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث می‌شود بیماران بدون دغدغه به این بیمارستانها مراجعه کرده و حرمتشان حفظ شود.

آل‌هاشم در ادامه گفت: نهادینه کردن مسائل شرعی در امور پزشکی باید در زمینه آموزش نیز مورد توجه قرار بگیرد چرا که آموزش پایه و اساس انجام امور درمانی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش در جمع اعضای برگزاری دومین همایش بررسی ضوابط شرعی در پزشکی در ارتش، توجه بیشتر به طب سنتی را خواستار شد و گفت: لازم است در این زمینه پژوهش های بیشتری صورت بگیرد.

در این نشست حجج اسلام واحدی و موسوی، معاونین فرهنگی و روابط عمومی و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به بیان نقطه نظرات خود در زمینه برگزاری هرچه بهتر این همایش پرداختند.



تاريخ : 20 / 4 / 1392برچسب:توصیه,وزارت,اطلاعات,مردم,عقاب نیوز, | 4:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

گرچه امنیت تضمین شدنی نیست ولی به طور خارق‌العاده‌ای قابل افزایش است. همه دستگاه‌های امنیتی کشور از جمله کارکنان وزارت اطلاعات، برای حفظ امنیت ملی، به طور شبانه‌روزی در حال تلاش هستند. اما این میسر نخواهد شد مگر این که هر یک از شهروندان عزیز ایرانی، نسبت به امنیت خود و سایر همنوعان احساس مسوولیت و تلاش نمایند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت اطلاعات،  برای این مقصود، هر شخص باید برای افزایش ایمنی خود، قواعد مربوط به امنیت فردی را بیاموزد. آشنایی هر یک از ما با برخی اقدامات خود حفاظتی، اولین گام برای دفاع و حفاظت شخصی در مقابل خطرات غیرقابل پیش‌بینی است.

توصیه‌های حفاظتی در محل سکونت و کار:

1- هرگز نسبت به آن‌چه که در اطراف شما رخ می‌دهد، بی‌اعتنا نباشید.

2- هرگز نسبت به حضور نیروهای خدماتی در محیط زندگی به‏ صورت ناخواسته بی‌تفاوت نباشید.



ادامه مطلب

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: اگر قرآن بر دل ما بنشیند، خبری از جرم، تخلف و اختلاف نخواهد بود و همه جامعه در سایه وحدت قرار می‌گیرد.

 

خبرگزاری فارس: فرهنگ قرآنی مایه مباهات و فخر ارتش است

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور در آئین پایانی سیزدهمین دوره مسابقات منطقه‌ای قران کریم خانواده‌های کارکنان نیروی زمینی ارتش، گفت: امروز، ارتش جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل نیروهای مسلح کشور بلکه در خارج از کشور و در بین ارتش‌های کشورهای اسلامی در ترویج فرهنگ قرانی، حرف برای گفتن دارد.

 

وی این افتخارات را برکت توصیه‌های مقام معظم رهبری در جهت ارتقای اخلاق و معرفت در ارتش دانست و ادامه داد: اگر قران بر دل ما بنشیند، خبری از جرم، تخلف و اختلاف نخواهد بود و همه جامعه در سایه وحدت قرار می گیرند.

 

آل هاشم در ادامه، نقش مقام معظم رهبری در گسترش فرهنگ قرآنی را بسیار مهم دانست و گفت: ایشان نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در سایر ماه‌­های سال برای برگزاری محافل قرانی، زمان بسیاری اختصاص می دهند.

 

وی همچنین با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در زنده نگه داشتن یاد قرآن در دل های مردم، اظهار داشت: پیش از امام (ره)، قرآن بیشتر در مجالس ختم و برخی از منازل قرائت می شد و این حضرت امام (ره) بودند که قران را در جامعه اسلامی ما احیا کردند و امروز می بینیم فرهنگ قرانی در جامعه ما ایجاد شده است.

 

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در بخش دیگری از سخنانش برخی از ویژگی های قرآن کریم را برشمرد و ادامه داد: از ویژگی های قران کریم، یکی این است که هیچ شکی در صحت آن نیست و هدایت کننده پرهیزگاران است.

 

وی در پایان با تأکید بر این نکته که قرآن کریم باید در همه عرصه های زندگی ما حضور داشته باشد، اظهار داشت: از دیگر ویژگی های بارز این کتاب گرانبها، آسان بودن آن است و ما نباید فقط به خواندن و حفظ کردن آن اکتفا کنیم بلکه باید به گفته های آن نیز عمل شود.

 

در پایان این مراسم به افراد برتر این دوره از مسابقات، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

امیر سرلشکر عطاءالله صالحی به همراه هیئتی با سفر به استان کرمانشاه از یگان‌های ارتش مستقر در غرب کشور بازدید کرد.

خبرگزاری فارس: سرلشکر صالحی از یگان‌های ارتش در غرب کشور بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئتی با سفر به استان کرمانشاه از یگان‌های ارتش مستقر در غرب کشور بازدید کرد.

در این بازدید، سرلشکر صالحی با حضور در پادگان ابوذر در سر پل ذهاب از یگان‌های خطوط مرزی تیپ 71 پیاده ماشینی بازدید و از نزدیک در جریان آمادگی رزمی و عملیاتی یگان‌ها قرار گرفت.

وی همچنین جهت آگاهی از وضعیت ساخت و ساز و پیشرفت مسکن نظامیان یگان‌های ارتش منطقه غرب کشور، از شهرک پردیسان کرمانشاه نیز بازدید به عمل آورد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

جنگنده آذرخش ارتش و سپاه در رزمایش


خبرگزاری تسنیم: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء از برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت‌‌۵ در نیمه دوم سال خبر داد و گفت: در این رزمایش پهپاد حازم‌‌۳ را به‌کار می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه بزرگداشت شهدای حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی در مورد تحریم‌ها، اظهار داشت: اگر تحریم‌ها را بررسی کنید، می‌بینید که همه آنها غیراصولی و غیرمنطقی هستند.

وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی صورت گرفته علیه مردم کشورمان، گفت: در بحث اقتصادی، زندگی و معیشت مردم حق مسلم آنهاست اما وقتی تحریم می‌شویم یعنی می‌خواهند زندگی مردم را تحت فشار قرار دهند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با اشاره به تحریم‌ها علیه قطعات هواپیما نیز اظهار داشت: وقتی در حوزه هوایی تحریم می‌شویم، یعنی جان مردم به خطر می‌افتد و این مردم فقط مردم کشور ما نیستند چرا که در همین هواپیمای 655، می‌بینید که از ملیت‌های گوناگون اعم از اماراتی، یوگسلاوی، ایتالیایی، هندی و پاکستانی نیز حضور داشتند.

امیر اسماعیلی با اشاره به تحریم‌های نظامی علیه کشورمان تأکید کرد: دیدگاه جمهوری اسلامی در مسائل نظامی، دفاعی است و هیچ کشوری با دفاع، قصد حمله به کشور دیگری را ندارد اما می‌بینیم که در این بخش نیز ما را تحریم می‌کنند و می‌بینیم که تحریم‌ها حتی از جنس واقعی و منطقی حتی در جنگ نیست و تمامی این تحریم‌ها غیرمنطقی، غیرانسانی و غیراصولی است.

وی خاطرنشان کرد: پیام ایران در حوزه نظامی به هر کشوری که پیام صلح و دوستی داشته باشد، "صلح و دوستی" است و دست آن کشور را به مودت و برادری می‌فشاریم اما به هر کشوری که چشم طمع به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد، پاسخی دندان‌شکن خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سؤالی مبنی بر "آیا برنامه‌ای برای برگزاری رزمایش جدید در سال 92 دارید یا خیر؟" تصریح کرد: ان‌شاءالله در نیمه دوم امسال رزمایش باشکوهی برگزاری خواهیم کرد که از رزمایش سال گذشته مدافعان آسمان ولایت‌‌4 که در منطقه شرق کشور برگزار شد، به‌مراتب وسیع‌تر و پرحجم‌تر خواهد بود.

 



ادامه مطلب
تاريخ : 11 / 4 / 1392برچسب:واکنش,سیاری,حضور,کابینه,عقاب نیوز, | 3:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره اخبار شنیده شده مبنی بر حضورش در کابینه یازدهم به عنوان وزیر دفاع گفت: تمام اینها شایعه است.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، امیر حبیب‌الله سیاری در پاسخ به پرسشی درباره احتمال حضور خود به عنوان وزیر دفاع دولت یازدهم تاکید کرد: همان‌طور که رییس‌جمهور منتخب در رابطه با مسائل مطرح در مورد کابینه یازدهم گفتند، تمام اینها شایعه است.

 

وی در برابر این پرسش که "اگر مسئولیت وزارت دفاع در کابینه یازدهم به شما پیشنهاد شود، آیا قبول خواهید کرد؟" بار دیگر تکرار کرد: طرح این موضوعات شایعه است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: پس از خلق حماسه سیاسی، مسئولین و مردم می‌توانند با خلق حماسه‌ای دیگر در عرصه اقتصادی، حماسه‌آفرینی ملت سرافراز ایران اسلامی را تکمیل کنند.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "سید محمدعلی آل هاشم"، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع فرماندهان و کارکنان منطقه دوم نیروی دریایی ولایت (جاسک) با اشاره به خلق حماسه با شکوه و تاریخی ملت سرافراز ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات وسیع خود سعی در کم رنگ جلوه دادن حضور مردم داشتند اما خوشبختانه ملت استکبار ستیز ایران با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و برگزاری انتخاباتی آرام، تدابیر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص حماسه سیاسی را محقق کردند و ما این پیروزی را هم به ملت و هم به رئیس جمهور منتخب تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در ارتش در ادامه با اشاره به حادثه 6 تیر 1360، سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران، خاطر نشان کرد: این تفضل الهی بود که ایشان علی‌رغم این توطئه، برای انقلاب حفظ شوند و سکان‌دار شایسته هدایت کشتی انقلاب اسلامی در اقیانوس متلاطم استکبار جهانی باشند. بعد از ارتحال امام (ره)، نیز رهبری جامعه اسلامی را بر عهده بگیرند و با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب، هنوز انقلاب اسلامی ایران با همان صلابت برقرار است.

وی در پایان با بیان این­که درمیان کارکنان ارتش، معنویت و اخلاق به معنای واقعی کلمه رعایت می‌شود، اظهار داشت: امسال بیش از هفت هزار نفر از دانشجویان، کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان در مراسم معنوی اعتکاف حضور داشتند.

گفتنی است رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه حضور خود در منطقه دوم نیروی دریایی ولایت - جاسک، ضمن بازدید از اماکن فرهنگی و طرح‌های عمرانی در حال احداث این منطقه، از نزدیک در جریان روند پیشرفت فعالیت‌های انجام شده قرار گرفت.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: حضور پرنشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیش از هر چیزی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام اسلامی بود و این حضور تمام ترفندها را با شکست مواجه کرد.

خبرگزاری فارس: حضور پرنشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام بود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در جمع فرماندهان و کارکنان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر با اشاره به خلق حماسه با شکوه و تاریخی ملت سرافراز  ایران اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: حضور پر نشاط مردم در پای صندوق­های رأی بیش از هر چیزی بیانگر پیوند مستحکم ملت با نظام اسلامی بود و این حضور تمام توطئه­های کسانی را که قصد داشتند با ترفندهای گوناگون سیاسی، اقتصادی و امنیتی اعتماد مردم از نظام اسلامی را سلب کنند با شکست مواجه کرد.

وی ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب، رئیس ‌جمهور همه‌ ملت است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند همه باید به رئیس ‌جمهور و همکاران وی برای دست یافتن به آرمان­های بزرگی که دولت، متعهد و مسئول تحقق آن است کمک کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با اشاره به سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی (ره) و 72 تن از یارانش خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده نظام اسلامی از همان نخستین لحظات پیروزی انقلاب شکوهمند مردمی در ایران با ترور شخصیت­های اثرگذار، به­دنبال اهداف خاصی بودند که البته هرگز به آن دست نیافتند.

آل هاشم در پایان سخنان خود به تشریح اندیشه­های بلند و تفکر انقلابی دکتر بهشتی (ره) پرداخت و یاد و خاطره 72 تن از یاران صدیق انقلاب و امام (ره) به ‌ویژه شهید مظلوم آیت‌الله دکتر بهشتی را گرامی داشت.



تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:, | 1:28 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ابتدای تیرماه، مهلت تعویض کارت های معافیت سربازی به پایان رسید. اما هنوز هم هستند آنهایی که کارت معافیت خود را تعویض نکرده اند.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پیش از این اعلام شده بود به دارندگان کارت های معافیت قدیمی خدماتی مانند گذرنامه و گواهینامه داده نمی شود. ضمن اینکه از ابتدای تیرماه ۹۲ هم با دارندگان این کارت ها مانند سرباز فراری و مشمولان غایب برخورد می شود.

هرچند روز ۳۰ خرداد ۹۲ دفاتر پلیس ۱۰+ شلوغ بود، اما هنوز هم هستند آنهایی که تکلیف کارت معافیت خود را مشخص نکرده اند.

درباره تکلیف آنها سردار موسی کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح به خبرآنلاین گفت: این افراد باید هرچه زودتر به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند و کارت های خود را تحویل دهند. چون با ان کارت ها هیچ خدماتی به انها ارائه نمی شود.

او گفت: آنهایی که تاکنون برای تعویض کارت مراحعه نکرده اند این شبهه را  ایجاد کرده اند که احتمالا کارت جعلی دارند و وضعیت انها به عقیده ما مشکوک است.

تکلیف سربازی مشمولان دو تابعیتی

سردار کمالی همچنین در رابطه با نحوه خدمت سربازی مشمولان دو تابعیتی، به ایسنا گفت: این افراد اگر در گذشته در کشور دیگر به سربازی رفته یا معاف شده‌اند، همان قبول است و نیازی به سربازی رفتن در ایران وجود ندارد.

او گفت: اگر این افراد در آن کشور به سربازی نرفته یا آن کشور دارای سرباز حرفه‌ای بوده و این افراد به سربازی اعزام نشده‌اند، باید زمانی که تابعیت ایران را می‌گیرد، در این کشور به سربازی بروند.

به گفته جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح، غیبت از خدمت برای این افراد محاسبه نخواهد شد و در صورتی که آنان دارای شرایط معافیت باشند نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.



تاريخ : 5 / 4 / 1392برچسب:, | 1:44 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد
قزوین- خبرگزاری مهر: با حضور فرمانده ناجا سرهنگ محمد رضا میر حیدری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر چهارشنبه در مراسمی با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا، آیت الله باریک بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، احمد عجم استاندار، رجب رحمانی و روح الله عباسپور نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، سردار آبنوش فرمانده سپاه صاحب الامر استان، مدیران دستگاهای اجرایی، کارکنان و ماموران نیروی انتظامی فرمانده جدیn نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات چهار ساله سردار مسعود جعفری نسب، سرهنگ پاسدار محمد رضا میر حیدری به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی استان قزوین معرفی شد.

میرحیدری در سوابق خود معاونت ناجا در استان اصفهان و جانشینی فرماندهی ناجا در استان قم را در کارنامه دارد.

سردار جعفری نسب هم به عنوان جانشین پلیس پیشگیری ناجا منصوب شده است.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

در حاشیه نهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از کتاب «راهبردهای تربیت نسل مطهر در عصر ظهور» نوشته سرلشکر فیروزآبادی رونمایی شد، همچنین از ۲۵ مهدی‌یاور در حوزه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، در ادامه همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «تربیت زمینه‌ساز؛ راهبردها و راهکارها» از کتاب «راهبردهای تربیت نسل  مطهر در عصر ظهور» نوشته سردار بسیجی سید حسن فیروزآبادی با حضور آیات مهدوی کنی و حسینی بوشهری و حجج اسلام اعرافی، پورسیدآقایی و سهرابی عضو هیئت مدیره پژوهشکده مهدویت رونمایی شد.

همچنین «مدیریت جامع اطلاعات مهدویت» که با همکاری معاونت راهبردی فرمانده کل قوا تهیه شده است، با حضور مادر شهید یوسف داغر رونمایی شد.

به گزارش فارس، این همایش با تجلیل از 25 مهدی یاور ادامه یافت که در این میان از پرویز فتاح به عنوان ولی یاور تقدیر شد و در حوزه سینما از منوچهر محمدی تجلیل شد و عمو پورنگ به همراه امیرمحمد از جمله مهدی‌یاوران این دوره مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند.

خانواده شهید حسن خان آقا محمدی در حوزه جهاد و شهادت، جانباز سرتیپ دوم پاسدار بلالی، سردار احمدی مقدم در حوزه مدیریت فرمانده مهدوی، حجت‌الاسلام رفیعی، سردار ذولقدر در حوزه نظامی و نیروهای مسلح، پرویز فتاح، دارابی معاونت سیما، گروسی مدیر شبکه قرآن سیما، ممبینی در حوزه مدیریت و حجت‌الاسلام حیدری کاشانی، محمد کورانی نویسنده مقاله برتر خارجی، طالب پور در حوزه فضای مجازی، حجت‌الاسلام آیتی در حوزه تألیف کتاب، حجت‌الاسلام جعفری در حوزه پاسخگویی به شبهات مهدوی، علیرضا گلپایگانی سازنده اینمیشین آقای مهربان، پورنثاری در حوزه مدیریت، لولاچیان خیر و نیکوکار مهدوی و سیده موسوی مؤسس مدارس مهدوی خواهران در عربستان از دیگر افرادی بودند که مورد تجلیل قرار گرفتند.

برچسب: سرلشگر. دکتر.سید حسن.فیروز آبادی . رئیس . ستادکل.نیروهای .مسلح.ایران



پایگاه خبری عقاب نیوز :

 



 

 

 

 

 

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران ابزار اميداوري كرد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري به رئيس جمهور منتخب در راه تحقق اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران ياري برسانند.

به گزارش روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران؛ حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدعلي آل هاشم، رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش صبح امروز در مراسم جشن روز جوان و در جمع كاركنان وظيفه و پايور اين سازمان، گفت: اين روزها كشور عزيزمان پر از شادي و خوشحالي است. انتخابات شكوهمند ايران اسلامي مردم را شاد كرد و  يك بار ديگر موجب شد دشمنان، معادلاتشان بر هم بريزد.

 وي با بيان اين­كه دشمنان هيچ­گاه فكر نمي­كردند مردم چنين حضوري در انتخابات داشته باشند، افزود: مردم  به نداي رهبر معظم انقلاب، امام خامنه­اي عزيز، لبيك گفتند و با حضور خود، حماسه سياسي مد نظر رهبر انقلاب را محقق كردند به­طوري كه دشمنان ملت ايران نيز به حضور پر شور مردم در انتخابات 24 خرداد اعتراف كردند.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم، افزود: اميدواريم عزيزاني كه به­عنوان كانديداي رياست جمهوري در اين انتخابات فعاليت كرده و موجب گرمي فضاي انتخابات شدند، به دولت جديد در خدمت رساني كمك كنند.

وي ضمن تبريك ايام شعبانيه و روز جوان، به شور و شوق جوانان در انتخابات رياست جمهوري اشاره كرد و افزود: امروز، شاهد موفقيت­هاي بزرگ در عرصه­هاي گوناگون توسط جوانان هستيم كه در اين رابطه مي­توان به موفقيت تيم ملي فوتبال ايران در راهيابي به جام جهاني اشاره كرد كه موجب عزت آفريني براي كشور عزيزمان شد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبري در مسجد ابوذر تهران، اظهار داشت: علي­رغم اين توطئه، ايشان به خواست خدا براي انقلاب حفظ شدند تا بعد از ارتحال بنيانگذار بزرگ انقلاب، امام( ره)، رهبري جامعه اسلامي را بر عهده بگيرند و ما امروز به خوبي شاهديم كه نه تنها در داخل كه در جهان اسلام آثار تفكرات ايشان به خوبي مشهود است و انقلاب اسلامي ايران با همان صلابت امام؛ رهبري و هدايت مي­شود.

حجت الاسلام والمسلمين آل هاشم در پايان، سالروز شهادت دكتر چمران و انفجار حزب جمهوري اسلامي ايران و شهادت 72 تن از ياران انقلاب به­ويژه شهيد مظلوم آيت الله بهشتي را گرامي داشت

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی عملکرد آموزش‌های رزمی کارکنان پایور و وظیفه، از یگان‌های مختلف تیپ 128 پیاده کردستان بازدید کرد.
به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران امير سرلشکر عطاءالله صالحي فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی عملکرد آموزش‌های رزمی کارکنان پایور و وظیفه، از یگان‌های مختلف تیپ 128 پیاده کردستان بازدید کرد.

همچنین در بازدید از کارگاه‌های آموزشی یگان‌های تیپ 128 پیاده، طی سخنانی، ارتقاء کیفیت آموزش رزمی کارکنان و استفاده از تجهیزات نوین و به‌روز در امر آموزش‌های رزمی و تاکتیکی یگان‌ها را از ضروریات و نکات قابل توجه برای پیشبرد برنامه‌های مدون آموزشی نیروی زمینی ارتش عنوان کرد.
 
سرلشکر صالحی سپس در صبحگاه عمومی تیپ 128 نیروی زمینی ارتش شرکت کرد و نکاتی را درباره پیشرفت برنامه‌های آموزشی و اهداف رزمی یگان‌ها به فرماندهان و کارکنان این تیپ مقتدر گوشزد کرد و مورد تاکید قرار داد.



تاريخ : 28 / 3 / 1392برچسب:, | 2:16 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سازمان وظیفه عمومی ناجا شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت کفالت، رسیدن به سن مشمولیت، نداشتن غیبت و تنها پسر بالای 18 سال و سالم خانواده بودن را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، سازمان وظیفه عمومی ناجا در اطلاعیه‌ای اعلام‌کرد: از شرایط اصلی رسیدگی به درخواست معافیت‌های کفالت ازجمله کفالت پدر بالای 65 سال تمام، یگانه فرزند ذکور و سالم بالای 18 سال خانواده بودن، رسیدن به سن مشمولیت (18سال تمام) و نداشتن غیبت است که مهاجرت از محل سکونت، ازدواج یا درحبس بودن برادر یا برادران مشمول مانع بهره‌مندی وی از این نوع معافیت می‌شود.

چنانچه برادر بالای 18 سال مشمول، بیمار باشد، در صورتی‌ که بیماری وی در شورای پزشکی وظیفه عمومی تایید شود، مانعی برای استفاده وی از معافیت کفالت نخواهد بود.

مشمولانی که دارای پدر کمتر از 65 سال سن است، تنها در صورتی می‌توانند از این نوع معافیت استفاده کنند که پدرآنان دارای بیماری باشد که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی نیازمند به مراقبت نیز تشخیص داده شود.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

خبرگزاری فارس: ارتش خلق حماسه سیاسی را به مردم و رئیس‌جمهور برگزیده تبریک گفت

ارتش جمهوري اسلامي ايران با صدور بيانيه اي با تجليل از حضور حماسي مردم  و خلق حماسه سياسي،انتخاب حجت الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني را به عنوان رئيس جمهور منتخب ملت تبريك گفت.

 متن اين بيانيه بدين شرح است:

 سرانجام شور وشوق و هيجان ملت سربلند و انقلابي ايران اسلامي به ثمر نشست و حماسه سياسي مورد نظر رهبر معظم انقلاب تحقق يافت و امت هميشه در صحنه، بار ديگر چشم جهانيان را به ايران و ايراني خيره ساخت.

 دشمن،درنهايت ناباوري انگشت تحير به دندان گزيد و همانند گذشته ناگزير در برابر عظمت و اقتدار ملت بزرگ  و سرافزاز ايران كه با حضور در پاي صندوق هاي راي، معنا و مفهوم مردم سالاري ديني را به همگان نشان داد، سر تعظيم و تكريم فرود آورد.

با تبريك اين حماسه عظيم به حضور مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه اي عزيز و ملت قهرمان ايران و رئيس جمهور منتخب  جناب حجت الاسلام و المسلمين آقاي دكتر حسن روحاني  از درگاه حضرت باريتعالي توفيقات روز افزون ايشان را  در خدمت به مردم  و پاسداري از ارزش هاي انقلاب و دفاع مقدس و نگاهباني از ميراث معمار كبير انقلاب يعني  نظام مقدس جمهوري اسلامي و ولايت فقيه خواستاريم .

 اميدواريم اين  اعتماد مردمي به عنوان يك پشتوانه عظيم براي ايشان، زمينه ساز ترقي و پيشرفت و آباداني كشور عزيزمان، ايران اسلامي باشد



پایگاه خبری عقاب نیوز :

شرکت کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش در انتخابات

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از شرکت کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور عمان خبر داد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، دریادار دوم "سیاوش جره" معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، با اعلام این خبر گفت: کارکنان ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش همگام با آحاد ملت ایران در بیست و چهارم خردادماه به تکلیف شرعی و وظیفه اجتماعی خود عمل کرده است و پس از حضور در لنگرگاه شهر بندری مسقط کشور عمان پای صندوق رای رفتند و کاندیدای مورد نظر خود را در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کردند.

وی افزود: با توجه به اهمیت حضور ناوگروه در منطقه گشت، نزدیک‌ترین کشور به منطقه ماموریت کشور عمان بود که با هماهنگی‌هایی که با سفارت و وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در عمان صورت گرفت صندوق سیاری توسط یک فروند یدک‌کش جهت اخذ آرای کارکنان ناوگروه به لنگرگاه اعزام شد و در حضور سفیر و وابسته نظامی ایران در عمان انتخابات صورت گرفت.

دریادار دوم جره تصریح کرد: ناوگروه بیست و ششم نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران الوند و ناو پشتیبانی-رزمی بندرعباس در دوازدهم خرداد به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی و کشتیرانی به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن اعزام شد.



تاريخ : 24 / 3 / 1392برچسب:, | 1:22 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم گفت: حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات، نماد قدرت نرم جمهوری اسلامی است. 

به گزارش خبرگزاری حوزه درتهران، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه درتهران با اشاره به مشارکت و حضورحماسی آحاد ارتشیان در انتخابات، اظهار داشت: دلاورمردان غیورارتش همان گونه که پاسداراستقلال، اقتدارو امنیت مرزهای کشور هستند، در عرصه خلق حماسه سیاسی نیز دوشادوش ملت بزرگ ایران و لبیک گوی ندای رهبرعظیم الشان انقلاب در انتخابات حضوری فراگیر، فعال، پرشور و گسترده دارند؛ چرا که انتخابات ازجمله فرصت هایی است که می تواند با حماسه حضور مردمی تاثیرات بزرگی را در روند پیشرفت های داخلی و موقعیت بین المللی جمهوری اسلامی ایران برجای بگذارد.

وی با تشریح وتبیین ابعاد ملی، منطقه ای و جهانی مشارکت حداکثری مردم درانتخابات، تصریح کرد: در بعد داخلی، این حضور گسترده علاوه بر تقویت انسجام وحدت ملی، پشتوانه ای محکم برای دولت آینده محسوب خواهد شد و روند توسعه و پیشرفت برنامه های کشور را تقویت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم درخصوص ابعاد بین المللی حضورحماسی مردم در انتخابات، یادآورشد: در سطح منطقه ای با توجه به موج بیداری اسلامی، انتخابات پرشور علاوه براین که نماد قدرت نرم جمهوری اسلامی محسوب می شود، در روند نظام سازی درکشورهای منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود و موجب الگوپذیری ملت های منطقه و حتی سایرکشورها از ملت ایران می شود.

وی، نتیجه و میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست جمهوری را برای دوستان و دشمنان انقلاب مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: نگاه نظام اسلامی در ارتباط با رای مردم، تاثیرگذاری است نه تشریفاتی، لذا نتیجه، نحوه برگزاری و میزان مشارکت و حضورحماسی مردم هم برای دوستان مهم است و هم برای دشمنان.چرا که این حضور، پشتوانه مردمی نظام را معین می نماید و برای دشمنان نیزکه از مدت ها قبل درتلاش اند که با تبلیغات مسموم، مردم را مایوس و حضورآنان را کمرنگ جلوه دهند، بسیارمهم است؛ بنابراین حضور پرشور، حماسی، آگاهانه و هوشیارانه مردم دراین دوره از انتخابات، کشور را در مقابل تمامی تهدیدات بدخواهان و دشمنان اسلام و انقلاب بیمه می کند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم، ادای تکلیف شرعی دربحث انتخابات را منوط به گذر از دو مرحله عنوان کرد و اظهارداشت: حضور گسترده و پرشور با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، مرحله نخست ادای تکلیف است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، مرحله دوم در ادای تکلیف را انتخاب اصلح برشمرد و گفت: فرد منتخب باید به آرمان های امام (ره) و اهداف بلند و والای مقام معظم رهبری پایبند باشد و برای رفع مشکلات مردم تلاش کند.

 

منبع خبرگزاری حوزه



تاريخ : 20 / 3 / 1392برچسب:, | 3:55 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن روز پاسدار و روز جانباز بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرارسیدن سوم و چهارم شعبان‌المعظم، روز پاسدار و روز جانباز بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

نامگذاری سوم و چهارم شعبان المعظم، سالروز میلاد مسعود سیدالشهدا (سلام الله علیه) و پرچمدار دشت کربلا، حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) به نام روز پاسدار و روز جانباز، نمادی از معنویت، عدالت، عزت و قدرت غیور مردانی است که از نخستین ساعات پیروزی انقلاب، صادقانه وارد سلک پاسداری شدند و همدوش با ارتشیان و سایر نیروهای مسلح و مردم در راه آرمان­های الهی و انقلابی پیر و مرادشان سر و جان گذاشتند و مقتدرانه از دوران ارزشمند دفاع مقدس عبور کردند.

جان برکفانی که امروز نیز فکر، عقیده و ایمانشان وحشت را همنشین دل مستکبران ساخته و حضور مداوم و فعالشان در عرصه­های گوناگون سخت و نرم، کشور را از گزند نامحرمان و فتنه انگیزان مصون نگاه داشته است. بی­شک وحدت و همدلی میان ارتش و سپاه در راه صیانت و حفظ دستاوردها و آرمان‌­های انقلاب که اتاقک­های فکری نظام سلطه را ناامید ساخته، ستودنی و تحسین برانگیز است. جانبازان عزیز نیز با شجاعت و ایثار بی­مثالشان در دوران دفاع مقدس، همچون نگینی درخشان بر پهنه آسمان این سرزمین می‌درخشند و الگوی­های ماندگار جامعه­اند.

ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک ایام خجسته ماه شعبان به­ویژه روزهای پرشکوه میلاد باسعادت سه نگین درخشان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، به بزرگ جانباز انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، پاسداران غیور، جانبازان و ملت سرافراز ایران اسلامی؛ از خداوند متعال توفیق پیمودن راه شهدای والامقام انقلاب و جنگ تحمیلی را در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئلت نموده و اعلام می‌دارد در سال حماسه سیاسی و در آستانه خلق حماسه عملی در انتخابات ریاست جمهوری، همدوش با سایر نیروهای مسلح و در کنار ملت غیور میهن اسلامی­مان با حضور خود، قدرت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان تفهیم خواهیم کرد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش گفت: فرد اصلح، فردی است که توانایی بالا بردن عزت ملی در سطح بین‌المللی را داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش امروز طی سخنانی در مرکز همایش های کوثر و درجمع کارکنان این سازمان ضمن تبریک عید مبعث، اعیاد شعبانیه و همچنین فرارسیدن روز پاسدار و جانباز به ملت سرافراز ایران اسلامی به ویژه پاسداران حریم ولایت و انقلاب و جانبازان اظهار داشت: حضرت محمد(ص) الگویی کامل از اخلاق، معنویت و خلق حسنه بود که سعادت واقعی را برای انسان ها به ارمغان آورد. 

وی سپس با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در هفته جاری به عنوان یک رویداد مهم و ضمن تأکید بر ضرورت خلق حماسه عظیم سیاسی با حضور پرشور و حداکثری گفت: ملت سرافراز ایران اسلامی همواره در مقاطع گوناگون و حساس و در حوزه‌های مختلف نظامی، سیاسی و اجتماعی با حضور پرشور خود در صحنه، از انقلاب و کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده اند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاس ارتش انتخابات پیشرو را فرصت گرانبهای دانست که می‌تواند با حضور گسترده تمام سلیقه ها و مردم، تأثیر عظیمی بر روند پیشترفت های داخلی و بین المللی کشور داشته باشد.

آل هاشم با بیان این مطلب که حضور گسترده مردم در انتخابات علاوه براین که پشتوانه بزرگی برای دولت آینده در اجرای برنامه هایش خواهد بود، افزود: این حضور همچنین می تواند قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران را با توجه به تداوم موج بیداری اسلامی در منطقه، در روند نظام سازی و الگو برداری سایر کشور ها به نمایش بگذارد.

نماینده ولی فقیه در ارتش سپس به توطئه های پیچیده و گسترده دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بصیرت و هوشیاری را از عواملی برشمرد که می تواند علاوه برخنثی کردن این گونه توطئه ها، کشور را در برابر هر گونه فتنه انگیزی مصون نگاه دارد.

وی در ادامه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری درخصوص انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و خاطرنشان کرد: همانگونه که معظم له نیز فرمودند «رأی دادن به هریک از کاندیداها، رأی دادن به نظام جمهوری اسلامی است» که در این راستا وظیفه مسئولین ایجاد زمینه های مناسب به منظور حضور حداکثری همه قشرها در این انتخابات است.

آل هاشم سپس فرصت های ارائه شده از سوی رسانه ملی به کاندیداها به منظور بیان دیدگاه هایشان را منصفانه دانست و گفت: این فرصت علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، بر آگاهی مردم نسبت به مواضع و برنامه های کاندیداها تأثیر مثبتی داشته داست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش حضورگسترده مردم و همچنین رعایت قانون و اخلاق اسلامی در انتخابات را از الزاماتی برشمرد که می تواند در حماسه آفرینی سیاسی نقش موثری داشته باشد.

آل هاشم همچنین، رعایت اخلاق اسلامی و پرهیز از بد اخلاقی سیاسی را از یکی از شاخص های کاندیدای اصلح دانست و افزود: ترجیح دادن مصالح عمومی و ملی بر مصالح فردی و حزبی از جمله مصادیقی است که کاندیداهای ریاست جمهوری باید آن را مدنظر داشته باشند.

وی در ادامه سخنان خود به بایدها و نبایدهای اقدامات کاندیداها و طرفدارانشان درجریان تبلیغات پرداخت و در این خصوص تصریح کرد: صادقانه عمل کردن در میدان تبلیغات، پایبندی به مصالح و امنیت ملی و رقابت کردن برسرخدمت به مردم، در حد توان اجرایی وعده دادن و رعایت انصاف از بایدهایی است که کاندیداها و حامیانشان می بایست به آن توجه داشته باشند.

وی سپس نبایدها را، تخریب وجهه کشور و ذهنیت مردم، متوسل شدن به شیوه های غیر اصولی، تخریب دیگران و اختلاف سلیقه را به نزاع کشاندن دانست و افزود: کاندیداها نباید با نفی دیگران خود را اثبات کنند و با وعده دادن اقداماتی که در توان و اختیاراتشان نیست در صدد کسب رأی برآیند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، فرد اصلح را فردی دانست که توانایی بالا بردن عزت ملی در سطح بین المللی را داشته باشد و بتواند استقلال کشور را عمیق تر کرده و همراه با بالا بردن کیفیت زندگی مردم، اقتدار بیش از پیش نظام اسلامی را به نمایش بگذارد .

وی در پایان پایبندی به نظام و ولایت فقیه و همچنین متکی به مردم بودن را از جمله شاخصه های دیگر فرد اصلح دانست.

 



تاريخ : 18 / 3 / 1392برچسب:, | 5:18 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن بازدید از پایگاه هوانیروز آبیک قزوین، چند پروژه عمرانی را نیز افتتاح کرد.

به گزارش مشرق  به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به همراه فرمانده هوانیروز و فرمانده مهندسی نزاجا از پایگاه هوانیروز آبیک بازدید و چندین پروژه عمرانی را نیز به بهره برداری رساند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تبریک اعیاد ماههای رجب و شعبان خاطر نشان کرد: ماههای رجب، شعبان و رمضان ماه بندگی و عبودیت در پیشگاه خداوند است.
 
وی اظهار داشت: به منظور خروج پادگان ها از محیط شهری که از مهمترین برنامه های نیروهای مسلح است نقل مکان کارکنان هواپیمایی نیروی زمینی و اقع در قلعه مرغی تهران و خانواده هایشان به پادگان آبیک قزوین با ایثار و فداکاری همراه بوده و به همین جهت از همه این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم.
 
امیر پوردستان افزود: بحمدالله شاهد آن هستیم که هوانیروز به این مرحله از رشد و ارتقا رسیده است که امروزه با دستان مهندسین توانمند خود کلیه  امور تعمیرات انواع بالگردها را انجام می دهد.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان به انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: همه ما باید با حضور پرشکوه خود در صحنه انتخابات مشت محکمی بر زیاده خواهی های دشمن بزنیم  و بار دیگر و مثل همیشه دشمنان را  با حضور گسترده خود شکست دهیم.
 
در پایان این برنامه چند واحد ساختمانی  و آشیانه تعمیراتی بالگرد 214 و 20 واحد از منازل سازمانی بازسازی شده این پایگاه افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

 



پایگاه خبری عقاب نیوز :

فرمانده پایگاه دوم شکاری ارتش گفت: با در نظر گرفتن موقعیت راهبردی و حساس جغرافیایی کشور و منطقه، نیروهای مسلح همواره باید در آمادگی کامل عملیاتی باشند و پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 در آمادگی کامل است.
به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر خلبان "مسعود روزخوش" فرمانده پایگاه دوم شکاری شهید فکوری با اشاره به فعالیت‌های این پایگاه در بازآماد هواپیماهای جنگنده اعلام کرد: پایگاه دوم با انجام تعمیرات اساسی بسیار مؤثر در هواپیماهای میگ 29 و اف 5 و همچنین ساخت قطعات مختلف هواپیما، در آمادگی کامل است و به جرأت می‌توان گفت این آمادگی مورد قبول فرماندهی معظم کل قوا (مد ظله العالی) و فرماندهی نیروی هوایی ارتش است.

وی با اشاره به اهمیت همتاسازی در ارتش گفت: همواره در بُعد آموزش، نگهداری، آماد و دیگر زمینه‌ها، بحث همتاسازی سرلوحه امور اجرایی پایگاه شهید فکوری بوده است.

روزخوش با تأکید بر اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تمام مراحل آموزش و تربیت خلبانی در داخل کشور و با استفاده از استاد خلبانان ایرانی انجام می­‌گیرد، افزود: بنده هم آموزش در داخل کشور و هم آموزش در خارج از کشور را تجربه کرده‌ام و به جرأت می‌توانم بگویم هیچ استادی دلسوزتر از هموطن خود ما نمی‌تواند باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاید برخی کشورها تجهیزات بیشتری در بُعد آموزش داشته باشند، ولی در بُعد تربیت، به هیچ وجه دلسوزی استاد هموطن را ندارند در حالی که در داخل، تمام ریزه‌کاری‌ها حتی با آموزش و تمرین‌های بیش از اندازه تعلیم داده می‌شود.