تاريخ : 1 / 3 / 1393برچسب:, | 7:38 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
رئیس پلیس راه استان اصفهان از توقیف یک دستگاه خودروی پژو پارس با سرعت بالا خبرداد.

سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  در تشریح خبر فوق گفت: عوامل پلیس راه اصفهان – کاشان در آزاد راه امیرکبیر یک دستگاه خودروی پژو پارس را که با سرعت 200 کیلومتر در ساعت در حال حرکت بود متوقف و به مدت سه روز  توقیف کردند.

این مقام مسئول پلیس راه در ادامه عنوان کرد: با استعلام صورت گرفته مشخص شد که راننده 36 فقره تخلف داشته است و خلافی خودرویش نیز 19 میلیون و 850 هزار ریال بوده است.

وی خاطرنشان کرد: راننده خودرو نیز به دلیل دو خلاف همزمان مبلغ دو میلیون ریال جریمه شد.



تاريخ : 27 / 2 / 1393برچسب:, | 5:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

لاشه هواپیمای سانحه دیده فالکن ۲۰ پس از ۷۰ روز جستجوی شبانه روزی در عمق ۴۰ متری دریا کشف شد.


به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس هیئت بررسی سانحه سقوط این هواپیما گفت: با تلاش شبانه روزی و همکاری های همه جانبه سازمان منطقه آزاد کیش لاشه هواپیمای سانحه دیده به همراه موتور آن در عمق چهل متری و زیر گل و لای کشف شد .

جباری  افزود : لاشه هواپیما تا 14 روز  آینده از بیرون کشیده خواهد شد و با نتایج کارشناسی به اطلاع مردم رسانده می شود.

یک فروند هواپیمای فالکن 20 در تاریخ 12 اسفند 92 در  آب های خلیج فارس سقوط کرد و که بر اثر آن 4 تن از سرنشینان آن جان باختند.

این هواپیما متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بود.



تاريخ : 22 / 2 / 1393برچسب:پایگاه خبری عقاب نیوز,گرگ گرسنه,بیجار, | 10:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بیجار گفت: یک گرگ گرسنه چهار نفر از اهالی روستای قم چقای بیجار شامل دو زن و دو مرد را به شدت مجروح کرد.
 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  خبرگزاری ایرنا: نبی الله مهدویان روز دوشنبه افزود: بعد از مراجعه این افراد به بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، سه نفر به صورت سرپایی درمان و یکی از خانم ها نیز به علت شدت جراحات، بستری شده است.

وی گفت: گرگ گرسنه توسط اهالی روستا کشته شده و تیم دامپزشکی شهرستان بیجار هم جهت بررسی و اقدامات پیشگیرانه به روستای مورد نظر اعزام شده است.

به گفته مهدویان این گرگ از منطقه حفاظت شده بیجار که در جوار روستای قم چقای است وارد روستا شده بود.

وی گفت: با توجه به اینکه این منطقه حفاظت شده است، اهالی منطقه انتظار دارند که در برابر حیوانات وحشی در امان باشند.

شهرستان بیجار با هفت هزار و 730 کیلومتر مربع مساحت در غرب کشور و 142 کیلومتری شمال شرقی سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

این شهرستان دارای 288 روستاست و روستای قم چقای نیز در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال بیجار و داخل منطقه حفاظت شده بیجار قرار دارد.

منطقه حفاظت شده بیجار زیستگاه بسیاری از وحوش بوده و از پوشش گیاهی مناسبی برخوردار است، نیمی از منطقه حفاظت شده بیجار اراضی با شیب کم و بقیه منطقه نیز اغلب به صورت تپه ماهوری است.

تاکنون در منطقه حفاظت شده بیجار ۱۹ گونه و ۱۷ جنس در ۱۰ خانواده از پستانداران شناسایی شده اند که به نظر می رسد تعداد پستانداران منطقه بیشتر از این باشد.

بارزترین گونه منطقه قوچ و میش ارمنی است که جمعیت قابل ملاحظه ای از آن در منطقه زیست می نماید، از دیگر گونه های شاخص منطقه می توان به شنگ، گربه وحشی، کفتار، گرگ، گراز و روباه اشاره نمود.

این منطقه در سال های گذشته زیستگاه آهو بوده است که بعد از انقراض نسل آن، تلاش هایی جهت احیا و رهاسازی این گونه توسط اداره کل محیط زیست کردستان شروع شده است.

اهالی روستای قم چقای که بیشتر به دامداری مشغولند گوسفندان خود را برای چرا به این منطقه می برند.
 
 



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 2:32 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
در بررسی ها مشخص شد هواپیمای پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها پس از 15 دقیقه پرواز بر فراز زاهدان و آماده شدن باند اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان کرده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: پرواز مشهد- زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان شدکه بر اثر آن مسافر مجروح شدند.

حسین درخشان در گفتگو با مهر اظهار داشت: ساعت 12:30 امروز تیم های امداد و نجات هلال احمر در جریان فرود اضطراری یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه زاهدان قرار گرفتند.

بلافاصله تیم های امدادی به فرودگاه اعزام شدند و در بررسی ها مشخص شد هواپیمای پرواز مشهد ـ زاهدان با 113 سرنشین به علت باز نشدن چرخ ها پس از 15 دقیقه پرواز بر فراز زاهدان و آماده شدن باند اقدام به فرود اضطراری در فرودگاه زاهدان کرده است.

به گفته درخشان، در این حادثه 9 نفر از جمله دو زن باردار مجروح شدند که 7 نفر آنها به صورت سرپایی مداوا و دو نفر به مراکز درمانی منتقل شدند.



تاريخ : 20 / 2 / 1393برچسب:, | 1:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
خرس قهوه ای پارک ملی کیاسر با حمله به محیط بان این پارک وی را زخمی و راهی بیمارستان کرد.

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز ؛ مسووول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری گفت : این اتفاق روز جمعه رخ داد که طی آن ˈ سیروس علی پورˈ محیط بان اداره پارک ملی کیاسر از ناحیه کتف ، زانو و سر و صورت زخمی شد.

ˈ محمود هادیان ˈ افزود : ماموران یگان حفاظت اداره پارک ملی کیاسر در حین گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت با یک قلاده خرس قهو ه ای برخورد کردند که حیوان پس از مشاهده ماموران به سمت آنان حمله ور شد.

وی ادامه داد : مامورین نیز اقدام به فرار کردند ولی به خاطر فاصله کم خرس با ماموران و شیبدار و صخره ای بودن منطقه که کار فرار را سخت تر کرده بود ، خرس به یکی از محیط بانان برخورد و وی را زخمی کرد.

هادیان گفت : محیط بان مصدوم بلافاصله توسط همکار دیگرش به نزدیک ترین محل دسترسی به جاده منتقل و سپس جهت مداوا به بیمارستان امام خمینی(ره) ساری منتقل شد.

وی افزود : حال این محیط بان رضایت بخش است.

پارک ملی کیاسر در 10 کیلومتری جنوب شهر کیاسر و در شمال پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه واقع است.

این پارک هفت هزار و 312 هکتار وسعت دارد و در سال 83 به عنوان پارک ملی معرفی شد.

مرال، شوکا، پلنگ، خرس قهوه ای ، گراز ، شغال ، روباه معمولی ، گربه جنگلی ، گربه وحشی ، راسو ، سمور سنگی ، تشی ، کرکس ، سارگپه جنگلی ، کبوتر جنگلی ، کبک ، کوکو و هدهد از گونه های جانوری این پارک هستند

 

 



تاريخ : 18 / 2 / 1393برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
قاتل شهید عرصه نظم و امنیت ستوان سوم "مسعود حسنی" صبح امروز در شهرستان ساوه استان مرکزی به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، شهید والا مقام ستوان سوم مسعود حسنی از کارکنان پر تلاش نیروی انتظامی شهرستان ساوه در تاریخ 28 اردبیهشت سال 92 حین انجام وظیفه و دریک عملیات دستگیری یکی از اراذل و اوباش شهرستان به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
با دستگیری قاتل و ارجاع پرونده به دستگاه قضایی حکم اعدام قاتل شهید حسنی توسط مراجع قضایی صادر و بعد از تائید در دیوان عالی کشور در 10 روز مانده به اسلگرد شهادت وی در نزدیکی محل شهادتش در ملاء عام اجرایی شد.
 
شهروندان ساوجی نیز در زمان اجرای حکم با حمایت از نیروی انتظامی و استمرار طرح های انتظام بخشی پلیس و برخورد با شرارت و اوباشگری تاکید کردند.

گفتنی است،  مامور انتظامي مسعود حسنی جان برکف، هنگام درگيري و تعقيب و گريز با يکي از اراذل و اوباش معروف ساوه با ضربات چاقو مجروح شد، که پس از انتقال به بيمارستان به علت شدت جراحات به درجه رفيع شهادت نايل آمد.
 
براساس اين گزارش، ضارب که قصد فرار داشت، بر اثر شليک گلوله يکي از ماموران انتظامي مجروح و به همراه همدستش دستگير شد.
 
پيکر شهيد مسعود حسني، پس از تشييع در ساوه به زادگاهش کرمانشاه انتقال يافت.
 
همچنین، اين شهيد داراي کارت عضويت اهداي اعضاي بدن بود و در يک اقدامي خداپسندانه اعضاي حياتي اش شامل دريچه قلب، بخشي از استخوانها براي بيماران سرطاني و بخشي از تاندونها، به بيماران نيازمند اهدا شد.

 

 

 

 



تاريخ : 10 / 2 / 1393برچسب:انفجار پاساژ شهریار,اندیشه,عقاب نیوز, | 10:7 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دقایقی پیش انفجار شدیدی در پاساژ گلدیس فاز یک اندیشه شهرستان شهریار رخ داد و منجر مجروح شدن تعدادی از شهروندان شد.


به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق،  دقایقی پیش انفجاری در پاساژ گلدیس واقع در فاز یک شهر اندیشه ابتدای خیابان شاهد غربی رخ داد که متاسفانه به دلیل حضور شهروندان در این مرکز تجاری، تعدادی مجروح بر جای گذاشت.

لحظاتی پس از وقوع حادثه، نیروهای آتش نشانی با حضور در محل برای اطفای حریق اقدام کرده و با توجه به تعداد زیاد مجروحان ، 15 دستگاه آمبولانس نیز در محل حاضر شده و در حال انتقال آسیب دیدگان به بیمارستان امام سجاد (ع) این شهرستان هستند.

بر اساس این گزارش، فرماندار و سایر مسئولین شهرستان نیز دقایقی پس از وقوع انفجار با حضور در محل حادثه به بررسی جزئیات و نحوه امدادرسانی پرداختند.

به دلیل ازدحام جمعیت هم اکنون امداد رسانی به مجروحین با اخلال مواجه شده و محورهای مواصلاتی به این محل مسدود شده اند.



تاريخ : 5 / 2 / 1393برچسب:, | 7:21 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حسین درخشان گفت: در تشریح جزییات عملیات مفقودشدن 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه گفت:‌ در ساعت 19:50 روز چهارشنبه از طریق تماس با مرکز 112، امدادگران در جریان مفقودشدن گروهی از افراد در ارتفاعات فومن قرار گرفتند.
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از مشرق، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جزییات عملیات نجات جان 75 دانشجوی پیام نور را تشریح کرد.

حسین درخشان گفت: در تشریح جزییات عملیات مفقودشدن 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه گفت:‌ در ساعت 19:50 روز چهارشنبه از طریق تماس با مرکز 112، امدادگران در جریان مفقودشدن گروهی از افراد در ارتفاعات فومن قرار گرفتند.

وی افزود: با حضور امدادگران مشخص شد که 75 نفر از دانشجویان دانشگاه پیام نور آستانه اشرفیه مابین منطقه کوهستانی للندیز و کوه بن در منطقه ماسوله به علت مه‌گرفتگی و نداشتن تجهیزات مناسب زمین‌گیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه 28 امدادگر در چندین ساعت عملیات جستجو، سرانجام نسبت به امدادرسانی به این افراد اقدام کردند گفت:‌ یک نفر از این دانشجویان زن به علت ترومای مچ پا مصدوم و به بیمارستان منتقل شد.



تاريخ : 6 / 2 / 1393برچسب:, | 2:10 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

ساعتی پیش زمین‌لرزه‌ای به برزگی 4.8 ریشتر جزیره کیش واقع در جنوب آبهای شهرستان بندرلنگه را لرزاند.

 خبرگزاری فارس: زمین‌لرزه‌ 4.8 ریشتری کیش را لرزاند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، وقوع زمین‌لرزه‌ای در ساعت 01:29:45 به مدت هفت تا هشت ثانیه مردم این جزیره جنوبی را نگران کرد. عمق وقوع این زمین لرزه در 10 کیلومتری و مرکز آن در فاصله 21 کیلومتری از جزیره کیش و 31 کیلومتری از جزیره هندورابی به ثبت رسیده است.

هر چند که ساکنان کیش پس از وقوع این زمین لرزه به بیرون از منازل مسکونی خود آمده‌اند، اما وقوع زمین‌لرزه‌های پنج ریشتری طی دی‌ماه سال گذشته نشان داد که تأسیسات مسکونی و تجاری و سایر سازه‌ها در این جزیره از پایداری قابل ملاحظه‌ای در برابر زمین‌لرزه‌هایی با قدرت پنج ریشتر برخوردار است.



تاريخ : 4 / 2 / 1393برچسب:, | 2:46 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس دانشگاه پیام‌نور گیلان در پی حادثه گمشدن دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه اشرفیه از خانواده‌های آنان عذرخواهی کرد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز دکتر مرتضی رضایی صوفی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه گیلان، اظهارکرد: در پی تدارک اردوی علمی آموزشی برای دانشجویان دختر دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه، سهل‌انگاری مسئولان آن دانشگاه منجر به گمشدن 80 دانشجو و آزردگی خاطر خانواده های این عزیزان گشت.

وی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه پیام‌نور استان به مسئولان مراکز و واحدهای تابعه مبنی بر فراهم‌کردن تمامی هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مربوطه برای برگزاری اردوهای آموزشی و فرهنگی تاکیدات مکرر داشته است، افزود: علی‌رغم اینکه دانشگاه پیام‌نور آستانه‌اشرفیه قبل از اعزام دانشجویان این موضوع را از طریق ارسال نامه به اطلاع پلیس امنیت اخلاقی استان رسانده بود، متاسفانه این اردو بدون اطلاع و هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط دانشگاه پیام‌نور استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان گیلان با تاکید بر اینکه این اردوی علمی آموزشی مختلط نبوده و تنها از دانشجویان دختر متشکل شده بود، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور استان گیلان رتبه برتر فرهنگی کشور را داراست و در شاخص‌های فرهنگی - آموزشی و پژوهشی جز هشت دانشگاه اول کشور بود و همیشه متعهد به انجام قوانین و ضوابط دانشگاهی و امور شرعی و عرفی جامعه بوده است.

رضایی صوفی ضمن عذرخواهی از دانشجویان و خانواده های ایشان اعلام کرد: با خاطیان و عوامل این اردو به شدت برخورد می‌شود.

وی از حضور به موقع، سعی و تلاش رئیس و پرسنل جمعیت هلال‌احمر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان و فرماندار فومن برای کمک‌رسانی به دانشجویان تقدیر و تشکر کرد.



تاريخ : 30 / 1 / 1393برچسب:, | 1:4 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

یک شکارچی متخلف هنگام سربریدن قوچ وحشی در ارتفاعات ˈدره آهوˈ شهرستان ایرانشهر با حرکت ناگهانی شکار از ارتفاع به دره سقوط کرد و جان باخت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر روز شنبه در این خصوص به ایرنا گفت: این شکارچی متخلف دیروز در ˈمنطقه شکار ممنوع دره آهوˈ شهر بزمان پس از شکار یک راس قوچ وحشی برای ذبح آن به ارتفاعات صعود کرده و هنگامی که قصد سربریدن شکار خود را داشت با حرکت ناگهانی قوچ و لغزش از روی سنگ به دره سقوط کرد.

ˈمحمدانور هاشمزهیˈ افزود: پیکر بی جان این شکارچی، توسط محیطبانان و مردم محلی پس از ساعتها تلاش از دره سختگذر به بالا کشیده و سپس به شهر بزمان انتقال داده شد.

وی اظهار داشت: ˈدره آهوˈ از مناطق حفاظت شده محسوب می شود که به سبب شرایط مساعد آب و هوایی مکان زیست انواع پرندگان و حیوانات وحشی مانند قوچ، روباه، گرگ و خرس سیاه است.

شهر بزمان مرکز بخش بزمان و در 100 کیلومتری ایرانشهر واقع است.

ایرانشهر در فاصله 345 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.



تاريخ : 23 / 1 / 1393برچسب:, | 10:35 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مردي كه متهم است پسران دوقلويش را در گودالي در خانه‌اش زنده به گور كرده است بعد از دستگيري انگيزه‌اش از ارتكاب اين جنايت را مشكلات خانوادگي اعلام كرد.

به گزارش ايسنا ظهر روز شنبه 23 فروردين مادري با شتاب و وحشت‌زده وارد پاسگاه انتظامي پليس در شادگان خوزستان شد و خبر داد كه شوهرش پسر‌هاي دوقلوي يك سال و نيمه‌شان را زنده به گور كرده است. اين زن كه ترس همه وجودش را فرا گرفته بود و مدام فرياد مي‌زد، نمي‌توانست دقيق توضيح بدهد كه چه اتفاقي افتاده است ولي ماموران نيروي انتظامي بعد از اينكه اين زن را آرام كردند توانستند جزييات بيشتري از اين حادثه پيدا كنند.

اين زن گفت: صبح براي خريد به بيرون از منزل رفتم و زماني كه به خانه بازگشتم فرزندانم را نديدم وقتي به داخل اتاق رفتم ديدم همسرم مشغول پر كردن گودالي در اتاق است. ابتدا از همسرم راجع به دوقلوها پرسيدم كه او گفت: آنها را دفن كردم و بعد از آن هم نوبت تو است. من كه اين موضوع را جدي نگرفته بودم دوباره پرسيدم كه دوقلوهايم كجا هستند و اين گودال كه وسط اتاق پر مي‌كني چيست اما باز با همان جواب مواجه شدم و در همين حال با وضعيتي آشفته و پابرهنه به سمت پاسگاه نيروي انتظامي دويدم و باورم نمي‌شد كه بچه‌هايمان را كشته باشد. زماني كه ماموران نيروي انتظامي از اين خبر آگاه شدند؛ به همراه اكيپي از كارآگاهان و پليس آگاهي در محل حضور پيدا كردند و بعد از دستگيري پدر دوقلوها متوجه شدند كه وي مسلح به كلاشينكف است.

بعد از دستگيري و بازجويي از اين مرد او اعتراف كرد به دليل مشكلات خانوادگي كه با همسرش داشته بچه‌هاشان را كشته است. او گفت: صبح زماني كه همسرم براي خريد به بيرون رفت، گودالي در يكي از اتاق‌هاي خانه حفر كردم و كودكانم را كه كنارم ايستاده بودند و شاهد حفر گودال بودند بدون هيچ آسيبي به اين گودال انداختم و آنها را زنده به گور كردم و زماني كه همسرم به خانه رسيد مشغول پر كردن گودال‌ بودم.

اين مرد در ادامه اعترافاتش گفت: از مدتي پيش اسلحه‌يي تهيه كردم و نقشه قتل همسرم را بعد از

زنده به گور كردن دوقلوهايم كشيدم ولي زماني كه همسرم به خانه بازگشت خبر زنده به گور كردن آنها را به او دادم.

اين مرد در ادامه گفت: من مدت زمان زيادي است كه به شيشه اعتياد دارم و اختلافاتم با همسرم به دليل استفاده من از شيشه بود و زماني كه دوقلوها را هم دفن كردم شيشه مصرف كرده بودم. ماموران نيروي انتظامي استان شادگان استان خوزستان بعد از اعتراف اين مرد و حفر گودال دفن دوقلوها با جسد بي‌جان آنها مواجه شدند و اجساد را براي انجام بررسي‌هاي دقيق‌تر به پزشكي قانوني انتقال دادند. سرهنگ سيد رحمان موسوي، معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان خوزستان با تاييد اين خبر گفت: فرد جاني قصد كشتن همسرش را نيز داشته و مادر قربانيان زماني توانست از مهلكه بگريزد كه شوهر جنايتكارش مشغول دفن بچه‌هاي دوقلويشان بود.

وي گفت: آخرين گزارش‌ها حاكي از اين است كه اجساد قربانيان حادثه تحويل پزشكي قانوني شده و فرد دستگير شده نيز به اتهام زنده به گور كردن دو فرزند بي‌گناهش پس از تكميل پرونده و مستندات قانوني، تحويل مراجع قضايي شد.

 

 



تاريخ : 19 / 1 / 1393برچسب:, | 1:48 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شکارچیان، سرباز محیط‌بان «دنا» را با «خودرو» زیر گرفتند

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از  مشرق، پارک ملی دنا و محیط‌بان‌هایش گویا قرار نیست رنگ و روی آسایش را ببینند. در جدیدترین رویداد در این پارک ملی چند شب پیش تعدادی شکارچی غیرمجاز که با یک خودرو سمند به منطقه وارد شده بودند یک محیط‌بان را زیر گرفتند.

در این حادثه محیط‌بان، سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار از ناحیه پا دچار شکستگی شدید شد. این خبر را پرویز آنت مسوول محیط‌بانی پارک ملی دنا در گفت‌وگو با «شرق» اعلام کرد.

آنت همچنین تاکید کرد: پس از این حادثه سرباز محیط‌بان، احمد پایه‌گذار توسط عوامل اورژانس به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل شده و به دلیل آسیب جدی و شکستگی استخوان، از ناحیه پای راست تحت عمل جراحی قرار گرفت و هم اکنون پس از عمل جراحی و قراردادن پلاتین تحت مراقبت‌های پزشکی است.

در همین رابطه همچنین پایگاه خبری دیده‌بان محیط‌زیست نیز نوشت به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر ورود شکارچیان غیرمجاز به پارک ملی دنا، اکیپی از محیط‌بانان عازم منطقه مذکور شده و به جست‌وجو پرداختند.

فرمانده یگان محیط‌زیست استان کهگیلویه‌وبویراحمد در این رابطه گفت: ماموران در ساعت دو بامداد در یکی از جاده‌های فرعی به یک خودرو سمند مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

جمشید عبدی‌پور افزود: زمانی‌که محیط‌بانان قصد بازرسی از افراد مشکوک را داشتند چند خودرو دیگر نیز به متخلفان ملحق شده و یکی از خودروها با سرعت سرباز وظیفه، احمد پایه‌گذار را زیر گرفته و با وجود شلیک هوایی و صدور فرمان ایست توسط ماموران، از محل متواری می‌شوند.

جمشید عبدی‌پور افزود: با کمک نیروی انتظامی تلاش برای شناسایی و دستگیری عوامل این حادثه در جریان است ولی تاکنون ردی از مجرمان به دست نیامده است. 

منطقه حفاظت‌شده دنا در استان کهگیلویه‌وبویراحمد قرار دارد، این منطقه به علت تنوع زیستی قابل‌توجه از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شده است.

 

 



تاريخ : 10 / 1 / 1393برچسب:, | 9:27 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سمنان اعلام کرد :
قطار مسافربری مشهد - تهران در ساعت 4:30 دقیقه بامداد امروز یکشنبه در ایستگاه بکران شاهرود واژگون شد.

به گزارش مشرق، حسن شکراللهی ˈ مدیر جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: 5 واگن این قطار به محض ورود به ایستگاه از ریل خارج و واژگون شد که خوشبختانه مسافران آسیب چندانی ندیدند.

وی افزود: وقوع این حادثه در ساعت6:30 دقیقه به هلال احمر اطلاع داده شد و بلافاصله دو تیم امداد و نجات جاده ای از پایگاههای بین شهری هلال احمر میامی و ری آباد به منطقه اعزام گردیده اند.

شکراللهی گفت: 5 نفر از مسافران بصورت سرپایی مداوا شدند و نیازی به اعزام به مراکز درمانی نبوده است .

وی افزود : در این عملیات 6 نفر از نجاتگران هلال احمر با دو دستگاه آمبولانس جهت امدادرسانی به صحنه حادثه اعزام شده اند.



تاريخ : 9 / 1 / 1393برچسب:, | 9:6 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دکتر افخم السادات حسینی کارشناس و مجری برنامه های مذهبی و خانوادگی صداوسیما یکی از قربانیان آتش سوزی مشکوک در روستای دزدک نوشهر بود.

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از   بلاغ،صبح دیروز یک ویلا در روستای دزدک نوشهر طعمه حریق شد و ۴ نفر چهارنفر از شهروندان تهرانی را به کام مرگ کشاند.

به گفته شاهدین حادثه، صدای انفجار یک اتش سوزی در ساعت 5 صبح بامداد امروز  سبب شد تا همسایگان این ویلا به محل حادثه حضور یابند و با شکستن یکی از حفاظ های ساختمان بتوانند هفت نفر از حادثه دیدگان آتش را نجات بدهند که متاسفانه 4 نفر در این آتش سوزی به کام مرگ کشیده می شوند.

به گزارش نوشهر آنلاین ، یکی از قربانیان این حادثه دلخراش دکتر افخم السادات حسینی کارشناس و مجری برنامه های مذهبی و خانوادگی صداوسیما بود.

آنمرحومه متولد سال ۱۳۴۱ در شهر تهران می‌باشد و دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه و حکمت اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز و دانشجوی مقطع دکترای فلسفه و حکمت اسلامی بودند.

 

وی علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، در حوزه علمیه در سطح چهارم تحصیل می‌ کرد.

حسینی به عنوان مدرس دانشگاه ، مشاور دانشگاه تهران و مبلغ در نهاد رهبری به عنوان کارشناس و مجری صداوسیما نیز فعالیت داشت.

منابع غیر رسمی علت وقوع این آتش سوزی مشکوک به عمد را سابقه اختلافات خانوادگی خانم صاحب ویلا با شوهر سابقش عنوان کردند.

لازم به ذکر است پرونده این ماجرای تاسف بار در کلانتری ۱۲ و آتش نشانی نوشهر در حال رسیدگی می باشد.

 



تاريخ : 5 / 12 / 1392برچسب:, | 9:30 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سرپرست اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: آزاد راه ساوه - تهران عصر دوشنبه به علت واژگونی یک دستگاه تریلر حامل بنزین مسدود شد.

آفتاب: ˈابراهیم مردانیˈ در گفت و گو با ایرنا زمان وقوع این حادثه را حوالی ساعت 16 ذکر کرد و افزود: این تریلر که حامل 29 هزار لیتر بنزین بود در باند شرقی آزاد راه ساوه - تهران و در 50 کیلومتری تهران (حوالی شهر پرندک) واژگون شد.

وی با اشاره به این که هم اکنون عوامل راهداری، آتش نشانی، شهرداری و ... در حال تخلیه بنزین این تریلر هستند، اظهار کرد: تا اطلاع ثانوی این آزاد راه بدلیل خطرات ناشی از نشت این ماده نفتی مسدود خواهد بود.

وی بیان کرد: علت وقوع این حادثه از سوی کارشناسان راهنمایی و رانندگی در دست بررسی است.



تاريخ : 27 / 11 / 1392برچسب:, | 5:19 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

به گزارش  پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازشبکه ایران/ حجت الاسلام ˈعبدالمجید جهانگیریˈ امام جمعه موقت شهر بزمان در جنوب سیستان و بلوچستان از سوء قصد مسلحانه افراد مسلح جان سالم به در برد.

 
 

 

 

  

 

 

 

 

در این ترور که شب گذشته در مقابل منزل مسکونی امام جمعه موقت بزمان صورت گرفت، چند گلوله به در، پنجره و دیوارهای خانه وی اصابت کرد اما آسیبی به نامبرده وارد نشد.

 ˈمحمود سرحدیˈ معاون سیاسی فرماندار ایرانشهر ضمن تأیید اصل خبر، ارائه جزئیات را به بررسی بیشتر موکول کرد.

بخش بزمان به مرکزیت شهر بزمان از توابع ایرانشهر در فاصله 100 کیلومتری مرکز این شهرستان، در 430 کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد.

طی چند ماه گذشته و پس از انتصاب حجت الاسلام ˈعیسی بزمانیˈ امام جمعه بزمان به عنوان مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، اقامه نماز جمعه بر عهده حجت الاسلام جهانگیری است که امشب مورد سوء قصد قرار گرفت.

جهانگیری هفته گذشته در اجتماع راهپیمایان 22 بهمن بزمان خطاب به اشرار مسلح، خواستار تقویت وحدت به منظور امنیت پایدار در منطقه شده بود.

گفتنی است، در  همان ساعات ترور نافرجام امام جمعه بزمان، مردم با تجمع در نزدیکی درب منزل وی، انزجار خود را از اشرار بیان کردند.

 

 



تاريخ : 20 / 10 / 1392برچسب:, | 12:20 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زمین لرزه ای به بزرگی 4.5 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز جمعه حوالی مرز خلیج فارس و استان های هرمزگان، فارس و جزیره کیش را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل از ایرنا از مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه درساعت 11 و 42 دقیقه و 42 ثایه در این مناطق بوقوع پیوست.

به گزارش ایرنا، این در حالیست که پنجشنبه - 19 دی ماه سالجاری نیز زمین لرزه ای با شدت 4.3 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 9 و 43 دقیقه جزیره کیش از توابع استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه نیز در عرض جغرافیایی 74/26 و طول جغرافیایی95/53 و در عمق 16کیلومتری زمین رخ داد.

هنوز از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی اعلام نشده است.

 

 

 



تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 3:50 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به زلزله در غرب این استان گفت: با توجه به سردی هوا و احتمال بارندگی، نیاز فوری مردم زلزله‌زده در شهر بستک و روستاهای همجوار آن، چادر و وسائل گرمایشی است.

احمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به مردم زلزله‌زده در استان هرمزگان اظهار کرد: زلزله صبح امروز تاکنون یک نفر کشته و 30 مجروح داشته است. تخریب عمده در شهر بستک مشاهده شده اما روستاها هم متاثر شده‌اند.

جباری با بیان این‌که «هنوز نیازهای اولیه مردم زلزله‌زده برطرف نشده است» گفت: مردم در انتظار رسیدن کمک‌های مورد نیاز هستند.

نماینده بستک ادامه داد: از استان‌های همجوار کمک‌هایی در حال ارسال است. همچنین عده‌ای از مسوولان استانی در منطقه مستقر شده‌اند و عده‌ای ازجمله استاندار در راه هستند که از آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده بازدید کنند

این عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این‌که «هنوز اقدام خاصی برای آواربرداری انجام نشده است» گفت: مسوولان در تلاش هستند تا برق و آب را تامین کنند. همچنین دوستان ستاد مدیریت بحران و هلال احمر مشغول توزیع چادر هستند اما تعداد چادرها بسیار کم است و نیاز اول مردم زلزله‌زده، چادر است چراکه هوا رو به سردی می‌رود و احتمال بارندگی وجود دارد.

نماینده مردم غرب هرمزگان تاکید کرد: روند کمک رسانی به زلزله زدگان شهرستان بستک بسیار کند است و باید متولیان امر برای جلوگیری از بروز حوادث دیگر امداد رسانی را تسریع بخشند.

به گزارش ایسنا، صبح امروز زمین لرزه‌ای به قدرت 5/5 ریشتر ساعت 6 و 40 دقیقه صبح شهر بستک و حوالی آن را در غرب استان هرمزگان لرزانده است.

 



تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 9:58 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن تایید مرگ یک نفر از وخامت حال سه نفر نیز در پی وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در بستک خبر داد.

خبرگزاری فارس: زلزله بستک 16 نفر را راهی بیمارستان کرد/ مرگ یک نفر و وخامت حال سه مصدوم

به گزارش به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز  به نقل  خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز و در پی وقوع زمین لرزه 5.5 ریشتری در شهر بستک واقع در شمال غرب مرکز هرمزگان، خسارات متعددی به منازل مسکونی وارد شده است.

این در حالی است که پس از وقوع این زمین‌لرزه سه پس‌لرزه به بزرگی 4.5، 3.4 و 3.1 ریشتر نیز بستک را لرزانده است.

فاطمه نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه طی این زمین لرزه 16 نفر به مراکز درمانی در بستک منتقل شده‌اند اضافه کرد: 10 نفر از این تعداد سرپایی درمان و حال سه نفر از بستری شدگان نیز وخیم گزارش شده است.

وی فوت یک نفر در این زمین لرزه را تایید کرد.



تاريخ : 12 / 10 / 1392برچسب:, | 5:57 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

بنا به آمار مرکز لرزه‌نگاری کشور طی 24 ساعت گذشته دست کم 10 زلزله در خراسان‌شمالی روی داده است.

به گزارش فارس، این زمین‌لرزه‌ها از 1.5 ریشتر تا 3.5 ریشتر متغیر بوده‌ است.

زمین‌لرزه‌های خراسان‌شمالی عمدتاً در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان رخ داده است.

خراسان شمالی از استان‌های زلزله‌خیز محسوب و گسل باغان در شرق استان از گسل‌های فعال به شمار می‌رود.



تاريخ : 25 / 9 / 1392برچسب:, | 7:35 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

در اتفاقی جالب یکی از کشته‌شدگان تصادف مینی‌بوس در محور گتوند - شوشتر که به سردخانه منتقل شده بود، با بروز علایم حیاتی به زندگی بازگشت.
 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، صبح امروز بر اثر برخورد یک دستگاه مینی‌بوس با تریلر در محور گتوند به شوشتر متاسفانه 12 نفر از سرنشینان این مینی‌بوس جان خود را از دست دادند.

همچنین در این حادثه دلخراش 10 نفر دیگر نیز مصدوم شدند که حال تعدادی از وخیم گزارش شده است.

یکی از اتفاقات جالب توجه این حادثه زنده بودن یکی از مصدومان انتقال داده شده به سردخانه بود.

یکی از این مجروحان حادثه به تصور اینکه بر اثر این تصادف جان خود را از دست داده است توسط نیروهای امدادی به سردخانه منتقل شد اما پس از دقایقی علایم حیاتی در وی تشخیص و از سردخانه به بیمارستان انتقال یافت تا مداوا بر روی این مجروح انجام شود.

با انتقال مصدومان این حادثه به بیمارستان کار مداوا بر روی آنها در بیمارستان‌های سه شهر شوشتر، دزفول و گتوند در حال انجام است.



تاريخ : 15 / 9 / 1392برچسب:, | 10:38 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 

راهنمایی و رانندگی از بازگشایی جاده‌ها در استان کردستان خبر داد و با هشدار نسبت به بارش برف در استان‌های غربی و شمالی، از رانندگان خواست حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

خبرگزاری فارس: بارش سنگین برف در ۳ استان تردد بدون زنجیر چرخ را غیرممکن کرد

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز سرهنگ رضا سلبی، رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، از بازگشایی جاده‌های استان کردستان خبر داد.

وی گفت: برابر اعلام پلیس راه استان کردستان محورهای سنندج همدان – سنندج، دیواندره – بیجار، سقز – سقز، بانه – بیجار، تکاب – سقز و مریوان در استان کردستان که به علت بارش شدید برف، کولاک، یخبندان و عدم دید کافی از ساعت 22:30 شب گذشته مسدود شده بود، بازگشایی شد.

سلبی تاکید کرد: تردد در محور های استان کردستان با استفاده از زنجیر چرخ امکانپذیر است و محورهای مریوان - سنندج و بیجار - دیواندره کماکان مسدود است.

وی در مورد آخرین وضعیت جوی جاده های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی در اکثر محورهای استان‌های آذربایجان شرقی و قزوین، اردبیل محور خلخال به اسالم، البرز محور کرج – چالوس، چهارمحال و بختیاری محور کوهرنگ، مرکزی محورهای ساوه - همدان و ساوه – تهران، همدان گردنه‌های اسدآباد و آوج و در استان مازندران محورهای هراز، فیروزکوه و چالوس،  بارش برف جریان دارد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور همچنین افزود: در جاده‌های استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، قم، کرمانشاه، مرکزی، همدان و تهران بارش باران گزارش شده است.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس همین گزارش تردد وسایل نقلیه در محورهای استان‌های کردستان، زنجان، قزوین با زنجیر چرخ امکانپذیر است.



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 10:51 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

حوالی ساعت 13 و 30 دقیقه بعد از ظهر روز یکشنبه صدای مهیبی در اطراف شهر فسا در استان فارس باعث ترس و وحشت شهروندان شد.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از ایرنا چند تن از اهالی روستای فدشکوئیه بخش شیبکوه که از این صدا وحشت زده شده بودند ، گفتند : شیئی که از عقبه آن دود غلیظی خارج می شد را دیدیم که در حوالی روستا سقوط کرد.

بخش شیبکوه در 35 کیلومتری جنوب شرق شهر فسا در استان فارس واقع است .



تاريخ : 10 / 9 / 1392برچسب:, | 2:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :

مدیرکل اداره فرودگاههای کرمان گفت: پرواز بانکوک - تهران بامداد امروز در فرودگاه کرمان فرود اضطراری انجام داد.
 
ˈبه گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز محمد نخعیˈ روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیماری یک نوجوان مسافر باعث شد تا خلبان هواپیمای مسیر بانکوک - تهران مجبور به فرود اضطراری شود.
 
وی بیان کرد: ساعت یک و هفت دقیقه بامداد یکشنبه خلبان پرواز شماره 050 شرکت هواپیمایی ماهان از نوع ایرباس 310 به علت وضعیت حاد یکی از مسافران، درخواست فرود اضطراری در فرودگاه کرمان را به برج مراقبت اعلام کرد.
 
او ادامه داد: پس از هماهنگی به عمل آمده هواپیما فرود اضطراری انجام داد و نوجوان 22 ساله برای مداوا به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل شد.
 
مدیرکل اداره فرودگاههای کرمان گفت: این هواپیما که از مبدا بانکوک به مقصد تهران در حرکت بود ساعت دو و 36 دقیقه باند فرودگاه کرمان را به سوی فرودگاه امام خمینی(ره) ترک کرد.
 
وی افزود: این پرواز شرکت هواپیمایی ماهان با 158 مسافر به سلامت در فرودگاه امام (ره) تهران به زمین نشست.
 
نخعی گفت: بر اساس پیگیریهای انجام شده حال جوان بیمار بستری شده در کرمان نیز رضایتبخش است.



تاريخ : 9 / 9 / 1392برچسب:, | 12:24 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

سه هفته بعد از شهادت دادستان زابل و راننده‌اش يك مقام آگاهي در گفت‌وگو با «اعتماد» جزييات بيشتري از اين حادثه را فاش كرد. بر اساس اظهارات اين مقام، فرزندان يك زن كه از قاچاقچيان بنام مواد مخدر بود به دليل محكوم شدن مادرشان دست به اين اقدام زده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازآفتاب: به گزارش اعتماد، به دنبال شهادت موسي نوري قلعه‌نو، دادستان زابل و راننده‌اش در حادثه‌يي تروريستي، نيروهاي امنيتي براي كشف پشت پرده اين جنايت به تكاپو افتادند.

 در نخستين روز‌ها هيچ كس از پشت پرده اين جنايت هولناك اطلاعات دقيقي نداشت. برخي گروهك‌هاي تروريستي را به كشتن نوري‌قلعه متهم مي‌كردند و برخي ديگر قاچاقچيان مواد مخدر را عامل اين جنايت مي‌دانستند.

هرچند طي روزهاي نخست هيچ گروه يا سازماني حاضر نشد مسووليت اين اقدام را بپذيرد اما گروهك تروريستي جيش العدل چند روز بعد مسووليت اين حادثه را برعهده گرفت و اعلام كرد كه نيروهاي اين گروه در به شهادت رساندن دادستان زابل دست دارند. با اين حال شواهد نشان مي‌داد اين اعلام موضع يك بلوف است.

 سردار احمدرضا رادان چند روز بعد ادعاي گروه جيش‌العدل مبني بر قتل دادستان زابل را بي‌پايه و اساس دانست و گفت: سرنخ‌هاي خوبي در اختيار پليس قرار دارد و در اين رابطه چند نفر دستگير شدند كه همه اين افراد ايراني هستند و در بين آنها هيچ فرد غيربومي وجود ندارد. او گفت: اين جنايت مربوط به يكي از پرونده‌هاي در دست بررسي دادستان زابل بوده و جنبه سياسي ندارد.

سيد حسين نقوي، عضو كميسيون امنيت ملي مجلس نيز در اين خصوص گفت: بيانيه‌يي كه گروهي موسوم به جيش العدل صادر كرده معتبر نيست. جيش العدلي‌ها هميشه از داخل خاك پاكستان مي‌آيند و پس از ارتكاب عمل خود مي‌گريزند. اما اين حادثه در داخل شهر اتفاق افتاده است و به همين دليل نمي‌توان اين بيانيه را معتبر دانست.

در چنين شرايطي تحقيقات در اين خصوص ادامه يافت تا اينكه سرانجام نيروهاي قرارگاه قدس سپاه توانستند چهار نفر را كه در اين جنايت دست داشتند شناسايي و دستگير كنند. هرچند اطلاعاتي درباره هويت دستگيرشدگان منتشر نشد اما يك منبع آگاه جزيياتي را در اين خصوص در اختيار «اعتماد» گذاشت.

 اين مقام آگاه در اين خصوص گفت: مرحوم نوري‌قلعه نو در مبارزه با قاچاقچيان و سوداگران مرگ قاطعيت زيادي داشت. چند روز پيش از وقوع اين حادثه زني به نام زليخا كه از قاچاقچيان معروف منطقه بود توسط ماموران دستگير شد.

 اين زن شبكه وسيعي درباره تهيه و توزيع مواد مخدر راه‌اندازي كرده بود. از اين رو دادستان زابل قصد داشت برخورد سختي با او داشته باشد. اين مقام آگاه ادامه داد: يك روز پيش از اين حادثه زليخا دادستان زابل را به مرگ تهديد و ادعا كرد نزديكانش او را خواهند كشت. با وجود اين تهديد هيچ اقدام تاميني براي حفظ جان دادستان انجام نشد تا اينكه چند ساعت بعد دادستان شجاع زابل همراه با راننده‌اش مقابل بيمارستان امام علي(ع) به رگبار بسته شدند.

 اين در حالي بود كه راننده دادستان نيز مجوز حمل سلاح نداشت و نتوانست از مرحوم نوري قلعه نو دفاع كند. اين منبع كه نخواست نامش فاش شود ادامه داد: دو نفر از عوامل اين حادثه فرزندان زليخا و دو نفر ديگر همدستان آنها هستند كه هم‌اكنون بازجويي‌ها از آنان ادامه دارد.

بر اساس اين گزارش ساعت 7:45 دقيقه روز 15 آبان امسال خودروي موسي نوري‌قلعه‌نو، دادستان زابل هدف اصابت گلوله قرار گرفت و همراه راننده‌اش به شهادت رسيد.



تاريخ : 2 / 9 / 1392برچسب:, | 8:39 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.

به گزارش مشرق به نقل از تسنیم، این زمین لرزه که کانون آن در شهر خانقین بود در شهرستان‌های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب شدت آن احساس شد.

مردم شهر کرمانشاه نیز شدت این زمین لرزه را احساس کردند که سبب شد بسیاری از مردم شهر در خیابان‌ها حاضر شوند.

تاکنون گزارشی از میزان خسارت مالی و جانی زمین لرزه دیشب گزارش نشده است.

از صبح امروز با وقوع زلزله در خانقین عراق, استان کرمانشاه شاهد وقوع چندین پس لرزه بوده است.



تاريخ : 18 / 8 / 1392برچسب:زلزله,بوشهر,عقاب نیوز, | 10:29 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

تهران - زمین لرزه ای به بزرگی 3.2 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی بوشهر را لرزاند.

 

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در ساعت 22 و02 دقیقه و 32 ثانیه شنبه در این منطقه بوقوع پیوست.

شبکه های لرزه نگاری این مرکز، موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه را 28.92 عرض شمالی و 50.79 طول شرقی ودرعمق 15کیلومتری ثبت کردند.

تاکنون ازخسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است.



تاريخ : 15 / 8 / 1392برچسب:, | 9:2 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

دادستان شهر زابل امروز صبح به واسطه حمله به خودرو‌ این فرد به فیض شهادت نائل آمد.

خبرگزاری فارس: «موسی نوری قلعه‌نو» دادستان زابل در حمله تروریستی به شهادت رسید

حجت الاسلام حمیدی رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در گفت‌و گو با خبرنگار قضایی فارس با اعلام این خبر گفت: حدود یک ساعت قبل دادستان شهر زابل هدف ترور عده‌ای افراد ناشناس قرار گرفت.

وی افزود متأسفانه در این حادثه تروریستی دادستان زابل و راننده شخصی وی به فیض شهادت نائل آمدند.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.



تاريخ : 4 / 8 / 1392برچسب:, | 12:3 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

نماینده سراوان در تشریح آخرین جزئیات حادثه هنگ مرزی "بم‌پشت" سراوان گفت: خوشبختانه سه نفر از افراد این هنگ مرزی که گفته می‌شد به گروگان گرفته شده‌اند، پیدا شدند و بر این اساس تعداد افراد که در پی این حادثه 17 نفر اعلام شده بود به 14 نفر کاهش یافت.

هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده سراوان در تشریح آخرین جزئیات حادثه حمله به نیروهای هنگ مرزی این شهرستان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: خوشبختانه سه نفر از افراد این حادثه که گفته می‌شد به گروگان گرفته شده‌اند، پیدا شدند.

وی افزود: بر این اساس تعداد افراد که در پی حادثه شب گذشته سراوان 17 نفر اعلام شده بود به 14 نفر کاهش یافت.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 6 نفر نیز در پی این حادثه زخمی شده‌اند که خوشبختانه حال آنها خوب است.

میرمرادزهی تاکید کرد: طبق گفته فرماندار سراوان عاملان این حادثه وابسته به گروهک "جیش ‌العدل" است، ولی این خبر تاکنون به صورت رسمی تائید نشده است.

نماینده سراوان تاکید کرد: این حادثه همچنان در حال پیگیری است.
 
اضافه می‌شود، پیش از این هدایت‌الله میرمرادزهی نماینده سراوان در تشریح حادثه حمله به نیروهای هنگ مرزی این شهرستان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه بر اثر حادثه شب گذشته تعداد 17 نفر از نیروهای هنگ مرزی "بم پشت" در سراوان به شهادت رسیدند و 7 نفر نیز زخمی شدند.

وی افزود: اطلاعات دقیقی که چه عواملی باعث این حادثه بوده در دست بررسی است و تاکنون علت حادثه مشخص نشده است.

میرمرادزهی اظهار داشت: در پی تماس تلفنی‌ام با فرماندار سراوان عنوان شد که علت حادثه فعلا مشخص نشده است.

نماینده سراوان، زابلی و سیب و سوران در خصوص این که آیا عاملان این حادثه وابسته به گروه‌های تروریستی بودند یا خیر تصریح کرد: منتظر هستیم تا اخبار این حادثه به ما اعلام شود و فعلا چیزی مشخص نیست.

وی هم چنین در خصوص هویت 17 جانباخته این حادثه گفت: 17 نفر از نیروهای هنگ مرزی "بم پشت" سراوان بودند که از نیروهای وظیفه و افراد مختلف هستند.

اضافه می‌شود، محمدصالح جوکار در پی حادثه شب گذشته هنگ مرزی "بم پشت" سراوان به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی افزود: به لحاظ اهمیت موضوع جلسه‌ای با مسئولان ذیربط در این رابطه برگزار خواهیم کرد تا علت و چرایی حادثه پیگیری شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: این جلسه در اولین فرصت برگزار خواهد شود تا موضوع اطلاع رسانی شود.

 



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:, | 7:24 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر ، پیکر مطهر شهید زانا محمودپور بر روی دستان مردم غیور و مرزدار بانه ای تشییع و به خاک سپرده شد.
این شهید والا مقام هجدهم مهر به همراه چند تن از همرزمانش در منطقه ساوان بانه درکمین عوامل ضد انقلاب افتاد که به شدت مجروح شد اما پس از چند روز تحمل جراحات وارده دیشب جان به جان آفرین تسلیم کرد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
در جریان این درگیری، پنج نفر از سپاهیان بانه در همان روز به شهادت رسیدند و یک نفر دیگر هم زخمی شد که اکنون در بیمارستان بستری است.



تاريخ : 25 / 7 / 1392برچسب:, | 7:25 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

زلزله 3.2 ریشتری شهرستان تفرش را لرزاند

 
به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل ازمهر؛این زمین لرزه که در عمق هشت کیلومتری زمین رخ داده است پس از زمین لرزه نوبران شهر ساوه در استان مرکزی به وقوع پیوسته است.

 
زمین لرزه نوبران در 55 کیلومتری شهر ساوه نیز در ساعت 12 و 19 دقیقه ظهر روز چهارشنبه رخ داد که پس از آن نیز مردم نوبران شاهد پنج پس لرزه بودند.

استان مرکزی در روی گسل قرار دارد و این گسل استان مرکزی را جزو مناطق پرخطر کشور قرار داده است.
 
شهر تفرش  در ۸۵ کیلومتری شمال شرقی شهر اراک واقع شده است در سرشماری ۱۳۷۵، جمعیت این شهرستان بیش از ۵۲ هزار نفر برآورد شده است.



تاريخ : 27 / 7 / 1392برچسب:تندباد,بناب,تبریز,درنوردید,عقاب نیوز, | 8:27 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

 
تبریز -  تندباد شدیدی شهرستان بناب، تبریز و دیگر شهرهای آذربایجان شرقی را درنوردید.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از خبرنگار مهر، این تندباد که همچنان نیز ادامه دارد، چهره شهر را غبارآلود همراه با گرد و خاک کرده است.

براساس این گزارش باد تندی که هم اکنون نیزدرشهرستان بناب می وزد، نه تنها باعث ایجاد اختلال درتردد عابران پیاده شده بلکه در برخی نقاط شهر با کنده شدن برخی درختان، اختلال در شبکه و قطعی برق را نیز به دنبال داشته است. همچنانکه این هوای آلوده موجب اختلال درتنفس افراد کهنسال و نیز کودکان شده است.

همچنین با توجه به خشک شدن دریاچه ارومیه و ازدیاد عرض سواحل این دریاچه در شهرستان بناب و سمت وزش این تند باد از طرف دریاچه ارومیه، متأسفانه در میان گرد و خاک ناشی از این تند باد مقادیر قابل توجهی نمک نیز به چشم می آید که در صورت ادامه این وضع و فرودآمدن این نمک ها در اراضی کشاورزی منطقه موجب غیرقابل کشت شدن آنها خواهد شد.

 



تاريخ : 22 / 7 / 1392برچسب:, | 9:53 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

پليس ايلام: دقايقي پيش به دنبال اجراي حکم قصاص در زندان مرکزي ايلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب يک نارنجک ساچمه اي به سمت درب ورودي زندان کردند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ پلیس استان ایلام دقایقی قبل در اطلاعیه ای اعلام کرد: صبح امروز به دنبال اجراي حکم قصاص در زندان مرکزي ايلام اقوام قاتل اقدام به پرتاب يک نارنجک ساچمه اي به سمت درب ورودي زندان کردند که موجب مجروحيت چند تن از کارکنان انتظامي و مردم شد.
 
اين گزارش حاکي است، بر اين اساس ، بلافاصله ماموران انتظامي مستقر در محل موفق شدند عاملان انفجار را شناسايي و درحالي که ضامن نارنجک را در دست داشتند دستگير کنند.
 
گفتني است متهمان پس از دستگيري به پليس آگاهي تحويل داده شدند.

** 28 نفر زخمی شدند

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بهرام‌نیا لحظاتی پیش اظهار داشت: امروز صبح در حین اعدام یکی از قاتلان در داخل زندان مرکزی ایلام عده‌ای سعی بر اخلال در نظم داشتند.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: این افراد با انفجار نارنجکی از نوع ساچمه‌ای قصد اخلال در نظم و اجرای حکم را داشتند که متاسفانه 28 نفر از حاضران را زخمی کردند.

این مسئول اضافه کرد: ماموران حاضر در محل بلافاصله عاملان این حادثه را دستگیر و تحویل دستگاه قضایی دادند. اکنون نیز با بررسی‌های به عمل آمده حال عمومی افراد زخمی شده مطلوب گزارش شده است.

معاون سیاسی استاندار ایلام گفت: پلیس و دستگاه قضایی نیز موضوع را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 



تاريخ : 17 / 7 / 1392برچسب:, | 1:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

 پایگاه خبری عقاب نیوز :


زلزله ای به بزرگی 4 ریشتر در ساعت 23 و 7 دقیقه و 16 ثانیه در 21 فاصله کیلومتری گراب سفلی واقع در استان کهیگلویه و بویر احمد رخ داد.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری، وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران،‌ این زمین لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.



تاريخ : 3 / 7 / 1392برچسب:, | 9:0 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

رئیس شورای تامین شهرستان ویژه مراغه از فوت گروگانگیر مراغه در بیمارستان خبر داد و گفت: گروگانگیر مسلح مراغه با انگیزه مسائل و مشکلات خانوادگی با کشتن دایی خود دست به این اقدام زده بود.

خبرگزاری فارس: اختلافات خانوادگی علت گروگانگیری/ فرد کشته‌شده دایی گروگانگیر بود

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز منصور صادقی‌اصل صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مراغه درباره گروگانگیری مسلحانه دیشب مراغه اظهار کرد: به محض وقوع حادثه جلسه شورای تامین شهرستان ویژه مراغه تشکیل و با تدابیر ویژه درخواست یگان تخصصی رهایی گروگان از تبریز شد که با اعزام این نیروها در اسرع وقت، اقدام به عملیات آزادسازی گروگان‌ها کردند.

وی با بیان اینکه گروگانگیر متولد 1359 و اهل یکی از شهرهای جنوب شرقی کشور به نام « محمد- ش» است، افزود: علت وقوع این جرم و گروگانگیری اختلافات خانوادگی بوده است.

فرماندار ویژه شهرستان مراغه تصریح کرد: گروگانگیر دیشب حدود ساعت 20 با کشتن دایی خود با اسلحه اقدام به گروگانگیری جوان 26 ساله به همراه بعضی مغازه‌داران گرفتار در پاساژ گنبد مراغه می‌کند که با تدابیر ویژه نیروهای ویژه پلیس و با درگیر شدن با گروگانگیر تمام گروگان‌ها آزاد می‌شوند.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: گروگانگیر که در درگیری با پلیس زخمی شده بود، بعد از انتقال به بیمارستان فوت کرد.

وی افزود: در این ارتباط خودروی گروگانگیر نیز کشف و ضبط شده است.

صادقی‌اصل از حضور و همکاری به موقع نیروی انتظامی و نیروهای ویژه پلیس تقدیر و تشکر کرد و گفت: حضور به موقع اعضای شورای تامین در محل حادثه به آزادسازی گروگان‌ها سرعت بخشید.

وی همچنین از همکاری خوب مردم با مسئولان و نیروهای پلیس تقدیر و تشکر کرد.



تاريخ : 21 / 6 / 1392برچسب:, | 2:23 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم از کشف حدود ۶ کیلو طلا از صحنه تصادف دلخراش اتوبوس‌های آزاد راه قم – تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس: کشف ۶ کیلو طلا از صحنه تصادف اتوبوس‌های آزاد راه قم – تهران

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، احمد صادقی گفت: در شب حادثه فرمانده پاسگاه انتظامی کوشک نصرت با دقت نظر در صحنه تصادف متوجه وجود مقادیر قابل توجهی طلا در میان خاکسترهای به جا مانده از صحنه تصادف می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان قم افزود: نامبرده با جمع‌آوری طلاهای مکشوفه و انتقال آن‌ها به پاسگاه و توزین، مراتب را صورت جلسه و پس از اخذ دستور قضایی طلاهای مکشوفه را به صورت امانی تحویل خزانه یکی از بانک‌های استان می‌دهد.



پایگاه خبری عقاب نیوز :

اين دو دستگاه اتوبوس مسافربري هنگام برخورد با يكديگر دچار حريق شده و برخي از مسافرين توانسته اند با شكستن شيشه اتوبوس ها خود را به بيرون پرتاب كنند.

 دو دستگاه اتوبوس در جاده قم بر اثر تصادف با یکدیگر در روز دوشنبه دچار سانحه و آتش سوزي شدند. اين سانحه 44 نفركشته و 44 مجروح بر جاي گذاشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از ايرنا، اين دو دستگاه اتوبوس مسافربري هنگام برخورد با يكديگر دچار حريق شده و برخي از مسافرين توانسته اند با شكستن شيشه اتوبوس ها خود را به بيرون پرتاب كنند.



بر پايه اين گزارش، اتوبوسي كه از مسير كاشان به تهران در حال تردد بود، با انحراف از جاده و رد شدن از گارد ريل وسط بزرگراه به سمت مخالف منحرف شده كه با يكدستگاه اتوبوس ديگر كه از تهران راهي يزد بود، برخورد كرد.



ادامه مطلب
تاريخ : 10 / 6 / 1392برچسب:, | 11:55 قبل از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

آتش‌سوزی انبار کاتالیست پتروشیمی آبادان با تلاش آتش‌نشانان مهار شده است و هیچ کدام از واحدهای تأسیسات پتروشیمی آبادان بر اثر این حریق آسیبی ندیدند.

به گزارش پایگاه خبری عقاب نیوز به نقل از فارس، آتش‌سوزی امروز پتروشیمی آبادان در انبار کاتالیست این پتروشیمی اتفاق افتاده است. بر اساس این گزارش درباره دلیل آتش‌سوزی هنوز خبری مخابره نشده است اما اخبار رسیده حاکی از آن است که این آتش‌سوزی تلفاتی نداشته است. این گزارش حاکی است آتش‌سوزی انبار کاتالیست پتروشیمی آبادان با تلاش آتش‌نشانان مهار شده است و هیچ کدام از واحدهای تأسیسات پتروشیمی آبادان در اثر این حریق آسیبی ندیدند و حریق محدود به انبار کاتالیست‌های این مجتمع بوده است.

بر اساس این گزارش، کاتالیست‌های یاد شده برای انجام فعل و انفعال شیمیایی در دماهای پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از اقلام حیاتی فعالیت پتروشیمی آن محسوب می‌شود چنانکه نوع اصلی این کاتالیست فرانسوی بوده و از جمله اقلام تحریمی است.



تاريخ : 2 / 6 / 1392برچسب:, | 10:20 بعد از ظهر | نویسنده : محمدرضا

پایگاه خبری عقاب نیوز :

شاهین ابراهیمی 21 ساله ساکن چالوس در مسابقات مختلف بین المللی، کشوری و استانی افتخارات زیادی کسب کرده بود که می توان به مسابقات آسیایی 2008 سوریه، مسابقات بین المللی 2009 ارمنستان و مسابقات آسیایی 2011 تهران اشاره کرد.
جام جم آنلاین: قهرمان سابق تیم ملی کاراته برای نجات پسرعموی خود که در حال غرق شدن بود به کمک او شتافت اما به دلیل توفانی بودن دریا و عدم آشنایی به فنون نجات غریق خودش نیز غرق شد.

به گزارش خبرگزاری ها، شاهین ابراهیمی قهرمان سابق تیم ملی کاراته در یکی از سبک های آزاد (ان شن) در ساحل پلاژ سیترا نوشهر متوجه شد که سهراب ابراهیمی پسرعمویش در حال غرق شدن است . وی برای کمک به پسرعمویش وارد دریا شد اما متاسفانه خود او نیز به دلیل توفانی بودن دریا غرق شد.

محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته  اظهار داشت: پس از اینکه خبر غرق شدن یک کاراته کا تیم ملی منتشر و مشخصات او را اعلام شد، متوجه شدم که وی یکی از کاراته کاهای سبک آزاد (ان شن) بوده است.

شاهین ابراهیمی 21 ساله ساکن چالوس در مسابقات مختلف بین المللی، کشوری و استانی افتخارات زیادی کسب کرده بود که می توان به مسابقات آسیایی 2008 سوریه، مسابقات بین المللی 2009 ارمنستان و مسابقات آسیایی 2011 تهران اشاره کرد.

خبر این حادثه 29 مرداد با عنوان غرق شدن دو نفر در آبهای ساحلی نوشهر منتشر شده بود.